Skrevet av Emne: Kamp vs Aston Villa@Elland Road Søndag 28.4.19 kl 13:00 VIASPORT+  (Lest 37815 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

GeirO

Sv: Kamp vs Aston Villa@Elland Road Søndag 28.4.19 kl 13:00 VIASPORT+
« Svar #180 på: April 28, 2019, 14:57:48 »
Reglene er klar.. Ligger en spiller nede og det ikke er hodeskade skal det ikke blåses av! Dommeren lot spillet gå videre og Villa det seg ut enkelt og greit!
Og de uskrevne reglene er at en spiller ballen ut av banen.
Men det kan en jo ikke bli straffet for.
Korrekt
MOT

Stut og Fjærkre

Sv: Kamp vs Aston Villa@Elland Road Søndag 28.4.19 kl 13:00 VIASPORT+
« Svar #181 på: April 28, 2019, 14:58:05 »
For en ynkelig gjeng med pingler Villaspillerne er, sitter en nede hele tida. Hva er poenget med å være profesjonell fotballspiller hvis man ikke har lyst til å spille?
Denne gjengen skal vi ta på Wembley.

auren

Sv: Kamp vs Aston Villa@Elland Road Søndag 28.4.19 kl 13:00 VIASPORT+
« Svar #182 på: April 28, 2019, 14:59:06 »
Slutt. 1-1 som forventet. Og Sheffield United har i teorien rykket opp!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Kamp vs Aston Villa@Elland Road Søndag 28.4.19 kl 13:00 VIASPORT+
« Svar #183 på: April 28, 2019, 14:59:41 »
For en ynkelig gjeng med pingler Villaspillerne er, sitter en nede hele tida. Hva er poenget med å være profesjonell fotballspiller hvis man ikke har lyst til å spille?
Denne gjengen skal vi ta på Wembley.

Pingler? Det er jo taktisk for å drøye tid. Usportslig? JA! Pinglete? NEI!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Sv: Kamp vs Aston Villa@Elland Road Søndag 28.4.19 kl 13:00 VIASPORT+
« Svar #184 på: April 28, 2019, 14:59:56 »
For en ynkelig gjeng med pingler Villaspillerne er, sitter en nede hele tida. Hva er poenget med å være profesjonell fotballspiller hvis man ikke har lyst til å spille?
Denne gjengen skal vi ta på Wembley.
Blir en helt annen kamp, evt.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Superfan

Sv: Kamp vs Aston Villa@Elland Road Søndag 28.4.19 kl 13:00 VIASPORT+
« Svar #185 på: April 28, 2019, 15:00:07 »
Slutt. 1-1 som forventet. Og Sheffield United har i teorien rykket opp!

auren

I teorien?

GeirO

Sv: Kamp vs Aston Villa@Elland Road Søndag 28.4.19 kl 13:00 VIASPORT+
« Svar #186 på: April 28, 2019, 15:00:17 »
Ineffektive Leeds ruller videre!
MOT

auren

Sv: Kamp vs Aston Villa@Elland Road Søndag 28.4.19 kl 13:00 VIASPORT+
« Svar #187 på: April 28, 2019, 15:01:22 »
Slutt. 1-1 som forventet. Og Sheffield United har i teorien rykket opp!

auren

I teorien?

Ja, i praksis har de rykket opp allerede, men så lenge ikke Leeds vant så har de også i teorien rykket opp.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Sv: Kamp vs Aston Villa@Elland Road Søndag 28.4.19 kl 13:00 VIASPORT+
« Svar #188 på: April 28, 2019, 15:02:36 »
Gratulerer Sheffield Utd med opprykket. Med 1 poeng mot Ipswich er Leeds garantert 3. plassen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Stut og Fjærkre

Sv: Kamp vs Aston Villa@Elland Road Søndag 28.4.19 kl 13:00 VIASPORT+
« Svar #189 på: April 28, 2019, 15:03:40 »
For en ynkelig gjeng med pingler Villaspillerne er, sitter en nede hele tida. Hva er poenget med å være profesjonell fotballspiller hvis man ikke har lyst til å spille?
Denne gjengen skal vi ta på Wembley.

Pingler? Det er jo taktisk for å drøye tid. Usportslig? JA! Pinglete? NEI!

auren

Forsåvidt riktig, kampens svake dommer la til nøyaktig 54 sekunder for all rullinga i tilleggstiden.
Vell, vi bør klare uavgjort mot Ipswich

leedslife

Sv: Kamp vs Aston Villa@Elland Road Søndag 28.4.19 kl 13:00 VIASPORT+
« Svar #190 på: April 28, 2019, 15:03:50 »
God gjennomføring av oss.
Det beste laget.
Venstresiden vår er fortsatt et stort problem.
Knekke koden i siste tredjedel er også fortsatt et stort problem.

Foreshaw største lyspunktet for meg. Veldig god i den rollen. Gir oss en dimensjon der vi har manglet synes jeg.
Også lystglimt fra Roberts. Han fikk jo tross alt en assist - selv om det kanskje ikke er den stolteste assisten.

Så synes jeg også vi viser karakter når vi klarer å holde alle spillerne på banen tross kampens utvikling.

GeirO

Sv: Kamp vs Aston Villa@Elland Road Søndag 28.4.19 kl 13:00 VIASPORT+
« Svar #191 på: April 28, 2019, 15:04:16 »
Med tap i Ipswich på søndag kan det fort blir fjerdeplass....
MOT

HåvardK

Sv: Kamp vs Aston Villa@Elland Road Søndag 28.4.19 kl 13:00 VIASPORT+
« Svar #192 på: April 28, 2019, 15:06:00 »
Hvis vi skal prøve å se på selve kampforløpet, er dette veldig oppløftende av Leeds. Vi møter et lag med ni seire på rad; Europas desiderte formlag. Vi gir dem noen sjanser, men alt i alt er vi klart bedre enn dem, og kunne fort ha hatt tre poeng.
Selvsagt sløser vi med sjansene, men på slutten var det også mye uflaks som ikke ga oss seiersmålet.
Forshaw og Kalvin sammen fungerte strålende. Roberts hadde et veldig bra innhopp. Berardi er fortsatt for heit i toppen, og det er livsfarlig å ha ham på banen. Håper Dallas er klar til PO. Syns også Pablo var friskere i dag enn på lenge.
Ingen grunn til å henge med hodet etter denne kampen.

Hallgi

Sv: Kamp vs Aston Villa@Elland Road Søndag 28.4.19 kl 13:00 VIASPORT+
« Svar #193 på: April 28, 2019, 15:07:13 »
Oioi, for eit intenst sirkus av ein kamp.., må sei eg er veldig enig i at Villa fikk målet, spesielt siden dette er ein som ikkje får noko å sei poengmessig.
Og heilt klart ein opptur i dag sammenlikna med kollapsen de siste to kampene. Men er dog eit stort problem at Leeds ikkje klarer putte ballen i nota:o Men Roberts MÃ… starta neste kamp, han skaper så mange farligheter når han kjem inn i dag.
Og sååå deilig om Villa mister sin keeper i play off’en pga ny skade! Men Bamford sitt skuespill på det røde kortet blir nok annullert 
ALAW (& I am the pirate amongst us)

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Aston Villa@Elland Road Søndag 28.4.19 kl 13:00 VIASPORT+
« Svar #194 på: April 28, 2019, 15:08:39 »
Pontus. Jævla klovn. går mot sin egen leder
Tja...gjorde han det altså???
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

HåvardK

Sv: Kamp vs Aston Villa@Elland Road Søndag 28.4.19 kl 13:00 VIASPORT+
« Svar #195 på: April 28, 2019, 15:09:12 »
Oioi, for eit intenst sirkus av ein kamp.., må sei eg er veldig enig i at Villa fikk målet, spesielt siden dette er ein som ikkje får noko å sei poengmessig.
Og heilt klart ein opptur i dag sammenlikna med kollapsen de siste to kampene. Men er dog eit stort problem at Leeds ikkje klarer putte ballen i nota:o Men Roberts MÃ… starta neste kamp, han skaper så mange farligheter når han kjem inn i dag.
Og sååå deilig om Villa mister sin keeper i play off’en pga ny skade! Men Bamford sitt skuespill på det røde kortet blir nok annullert
Tipper Roberts starter på venstre kant mot traktorgutta.

TexasHenrik

Sv: Kamp vs Aston Villa@Elland Road Søndag 28.4.19 kl 13:00 VIASPORT+
« Svar #196 på: April 28, 2019, 15:09:54 »
Slutt. 1-1 som forventet. Og Sheffield United har i teorien rykket opp!

auren

I teorien?

Ja, i praksis har de rykket opp allerede, men så lenge ikke Leeds vant så har de også i teorien rykket opp.

auren
Du forstår tydeligvis ikke, hvad “i teorien” betyder, Auren ...

HåvardK

Sv: Kamp vs Aston Villa@Elland Road Søndag 28.4.19 kl 13:00 VIASPORT+
« Svar #197 på: April 28, 2019, 15:10:23 »
Pontus. Jævla klovn. går mot sin egen leder
Tja...gjorde han det altså???
I følge Friling gjorde han det. Jeg tror som den engelske kommentatoren at Bielsa ropte "give them the goal". Men det får vi vel snart vite?

leedslife

Sv: Kamp vs Aston Villa@Elland Road Søndag 28.4.19 kl 13:00 VIASPORT+
« Svar #198 på: April 28, 2019, 15:10:50 »
Pontus. Jævla klovn. går mot sin egen leder
Tja...gjorde han det altså???

Ble usikker mtp rapportene fra han kommentatoren i Viasat. han sa at defend own goal ble sagt?
Men virket ut i fra diskusjonen på benken som om de var enige om å gi villa scoring. noe som er på sin plass spør du meg.

men at en spiller uansett går mot benken og alle andre å agerer slik synes ikke jeg ser veldig bra ut. Men du mener kanskje det?

Cannavaro

Sv: Kamp vs Aston Villa@Elland Road Søndag 28.4.19 kl 13:00 VIASPORT+
« Svar #199 på: April 28, 2019, 15:14:47 »
Et innspill til dagens hendelser : om man i fotballkamper skal spille ballen ut HVER gang en spiller ligger nede uten hodeskade.....da skal det vel bli mye lengre fotballkamper etterhvert med mye tilleggs tid !!
Reglene er jo klare på at det er ved hodeskade at dommer også skal stoppe spillet.   Jeg har sett tusenvis av fotballkamper og kan ikke fornemme at alle motstandere spiller ut ballen fordi en motstander ligger nede. 1) Han lå offensivt i banen og ikke til hinder for noen og 2) det var en trykk i låret eller benet.  Det var ikke BRUDD eller annet alvorlig, da hadde han skreket og de andre spilerne hadde reagert.
3) Selv om laget som har en spiller nede stopper å spille ; er det da gitt at motstanderen skal stoppe ?   når dommeren lar spillet fortsette ?  Er det laget som har en skadet spiller som har presedens og skal "bestemme" om ballen skal ut av spill ??   Da må de isåfall FÃ… TAK I BALLEN OG SPILLE DEN UT, eller f.eks lage et frispark....
Dette blir for dumt om laget med "skadet" spiller skal få bestemme dette.  jeg hadde følt det samme om f.eks Bamford hadde ligget nede, da måtte vi få tak i ballen og spille den ut av spill eventuelt før han kunne få behandling og så lenge dommeren ikke reagerer...
MFLU - Miracles For Leeds United

Blank_File

Sv: Kamp vs Aston Villa@Elland Road Søndag 28.4.19 kl 13:00 VIASPORT+
« Svar #200 på: April 28, 2019, 15:16:30 »
Ja dette var faktisk en god opplevelse. Playoff seier er alt annet enn utenkelig. Veldig moro med litt kontrovers når det først var en litt småubetydelig kamp.

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Aston Villa@Elland Road Søndag 28.4.19 kl 13:00 VIASPORT+
« Svar #201 på: April 28, 2019, 15:19:29 »
Pontus. Jævla klovn. går mot sin egen leder
Tja...gjorde han det altså???

Ble usikker mtp rapportene fra han kommentatoren i Viasat. han sa at defend own goal ble sagt?
Men virket ut i fra diskusjonen på benken som om de var enige om å gi villa scoring. noe som er på sin plass spør du meg.

men at en spiller uansett går mot benken og alle andre å agerer slik synes ikke jeg ser veldig bra ut. Men du mener kanskje det?
Jeg mener at vi scora et fortjent mål...INGEN grunn til å spille ut ballen...og at det er galskap å la de få spasere inn utligningen... Vi får høre hva Bielsa sier til pressen om saken...så kan vi evt klandre Pontus etterpå .

MOT
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Hallgeir *

Sv: Kamp vs Aston Villa@Elland Road Søndag 28.4.19 kl 13:00 VIASPORT+
« Svar #202 på: April 28, 2019, 15:20:01 »
Et innspill til dagens hendelser : om man i fotballkamper skal spille ballen ut HVER gang en spiller ligger nede uten hodeskade.....da skal det vel bli mye lengre fotballkamper etterhvert med mye tilleggs tid !!
Reglene er jo klare på at det er ved hodeskade at dommer også skal stoppe spillet.   Jeg har sett tusenvis av fotballkamper og kan ikke fornemme at alle motstandere spiller ut ballen fordi en motstander ligger nede. 1) Han lå offensivt i banen og ikke til hinder for noen og 2) det var en trykk i låret eller benet.  Det var ikke BRUDD eller annet alvorlig, da hadde han skreket og de andre spilerne hadde reagert.
3) Selv om laget som har en spiller nede stopper å spille ; er det da gitt at motstanderen skal stoppe ?   når dommeren lar spillet fortsette ?  Er det laget som har en skadet spiller som har presedens og skal "bestemme" om ballen skal ut av spill ??   Da må de isåfall FÃ… TAK I BALLEN OG SPILLE DEN UT, eller f.eks lage et frispark....
Dette blir for dumt om laget med "skadet" spiller skal få bestemme dette.  jeg hadde følt det samme om f.eks Bamford hadde ligget nede, da måtte vi få tak i ballen og spille den ut av spill eventuelt før han kunne få behandling og så lenge dommeren ikke reagerer...

Helt enig.

I tillegg var det Villa-spillerens egen feil at han ble skadet. Leeds hadde ingen innvirkning på skaden.
Super Leeds since 1968

leedslife

Sv: Kamp vs Aston Villa@Elland Road Søndag 28.4.19 kl 13:00 VIASPORT+
« Svar #203 på: April 28, 2019, 15:20:37 »
Ja dette var faktisk en god opplevelse. Playoff seier er alt annet enn utenkelig. Veldig moro med litt kontrovers når det først var en litt småubetydelig kamp.

1+

Viktigste for meg var at vi har funnet en plass til Foreshaw. Han var mektig spør du meg.
Så håper jeg neste kamp gir oss samme svar på venstresiden. For slik vi opptrådte der i første omgang vil ikke fungere i tighte PO kamper.


JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Aston Villa@Elland Road Søndag 28.4.19 kl 13:00 VIASPORT+
« Svar #204 på: April 28, 2019, 15:22:45 »
Et innspill til dagens hendelser : om man i fotballkamper skal spille ballen ut HVER gang en spiller ligger nede uten hodeskade.....da skal det vel bli mye lengre fotballkamper etterhvert med mye tilleggs tid !!
Reglene er jo klare på at det er ved hodeskade at dommer også skal stoppe spillet.   Jeg har sett tusenvis av fotballkamper og kan ikke fornemme at alle motstandere spiller ut ballen fordi en motstander ligger nede. 1) Han lå offensivt i banen og ikke til hinder for noen og 2) det var en trykk i låret eller benet.  Det var ikke BRUDD eller annet alvorlig, da hadde han skreket og de andre spilerne hadde reagert.
3) Selv om laget som har en spiller nede stopper å spille ; er det da gitt at motstanderen skal stoppe ?   når dommeren lar spillet fortsette ?  Er det laget som har en skadet spiller som har presedens og skal "bestemme" om ballen skal ut av spill ??   Da må de isåfall FÃ… TAK I BALLEN OG SPILLE DEN UT, eller f.eks lage et frispark....
Dette blir for dumt om laget med "skadet" spiller skal få bestemme dette.  jeg hadde følt det samme om f.eks Bamford hadde ligget nede, da måtte vi få tak i ballen og spille den ut av spill eventuelt før han kunne få behandling og så lenge dommeren ikke reagerer...

+ 1

Og denne kampen tror jeg tente oss...vi er tilbake!!!
Super-Leeds er tilbake!!!

Og nå skal vi pinadø rykke opp via playoff også... M  O  T 
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Kato

Sv: Kamp vs Aston Villa@Elland Road Søndag 28.4.19 kl 13:00 VIASPORT+
« Svar #205 på: April 28, 2019, 15:27:27 »
Var på ER. Fullstendig sirkus da det smalt.
 

Eriksen55

Sv: Kamp vs Aston Villa@Elland Road Søndag 28.4.19 kl 13:00 VIASPORT+
« Svar #206 på: April 28, 2019, 15:27:31 »
Helt sjukehus!

I kampene jeg ser så spilles ballen sjeldent ut når spiller ligger nede. Dommer skal blåse ved hode og alvorlige skader. De få gangene ballen blir spilt ut så er det som regel for at deg gagner laget ditt at tiden går. Dette er det ingen gentleman agreement på. Det var det før, men det ble så mye drøying av tid at det ble helt håpløst. Etter at reglene om at dommer skal avgjøre så gjelder spill til fløyta går!

Viktig med fair play. Derfor bør Bamford være nærmere karantene for filming enn han Villa spillern som fikk rødt.

Men å gi Villa det målet syntes jeg er helt feil! Tipper vi får vite hva Bielsa mener senere..

Til dere som mener vi var helt utslitt, ta dere en bolle! Vi kjører over formlaget i Europa!

Roberts må starte til venstre neste kamp, da han vi bruker der er ubrukelig.

Syntes vi spilte bra i dag. Sliter med å få ballen i mål, men flaksen vi også hadde i starten er totalt fraværende.

I dag mistet dommern det fullstendig. Begge veier!

leedslife

Sv: Kamp vs Aston Villa@Elland Road Søndag 28.4.19 kl 13:00 VIASPORT+
« Svar #207 på: April 28, 2019, 15:27:34 »
" the defending for Villas equalizer gave me flash backs of Wooton and Belluschi"  ;D ;D

asbfjell

Sv: Kamp vs Aston Villa@Elland Road Søndag 28.4.19 kl 13:00 VIASPORT+
« Svar #208 på: April 28, 2019, 15:28:39 »
Pontus. Jævla klovn. går mot sin egen leder
Tja...gjorde han det altså???

Ble usikker mtp rapportene fra han kommentatoren i Viasat. han sa at defend own goal ble sagt?
Men virket ut i fra diskusjonen på benken som om de var enige om å gi villa scoring. noe som er på sin plass spør du meg.

men at en spiller uansett går mot benken og alle andre å agerer slik synes ikke jeg ser veldig bra ut. Men du mener kanskje det?

Friling er en enda større klovn enn Pontus,  og bør derfor ikke brukes som sannhetsvitne for noe som helst.

leedslife

Sv: Kamp vs Aston Villa@Elland Road Søndag 28.4.19 kl 13:00 VIASPORT+
« Svar #209 på: April 28, 2019, 15:31:59 »
Var på ER. Fullstendig sirkus da det smalt.

Tenker du om situasjonen?
Og ikke minst dommeren. Var han like dårlig som det man fikk inntrykk av gjennom skjermen?
Også vil jeg gjerne høre en glødende rapport om Foreshaw. For meg virket det som konstellasjon sentralt gav oss noe vi har manglet tidligere.