Skrevet av Emne: EX-SPILLER: Alan Smith  (Lest 220434 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

stefan

Sv: Alan Smith
« Svar #330 på: Juni 08, 2011, 00:14:00 »
Er nok mange som hadde felt en tåre hvis Smith hadde kommet tilbake og gjort en jobb på midten. Noen av glede og andre av sinne. Det er tre ting som taler imot en retur. Det første er lønnsnivået som Smith har, det andre er skaden han fikk i Newcastle. Det vil være en stor risk å satse på en spiller som har hatt såpass alvorlige skader. Den tredje faktoren er Smiths status blant en del av supporterne.
Det som taler for en signering, er den sårt tiltrengte entusiasmen dette vil bringe med seg i det jeg tror vil bli en vanskelig sesong. Det er også mulig at Smith vil være den type kriger som vi så sårt manglet forrige sesong.  Flere har vært inne på at vi har manglet en leder som kan holde hodet kaldt når det røyner i mot.
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Trond90

Sv: Alan Smith
« Svar #331 på: Juni 08, 2011, 00:47:15 »
Er nok mange som hadde felt en tåre hvis Smith hadde kommet tilbake og gjort en jobb på midten. Noen av glede og andre av sinne. Det er tre ting som taler imot en retur. Det første er lønnsnivået som Smith har, det andre er skaden han fikk i Newcastle. Det vil være en stor risk å satse på en spiller som har hatt såpass alvorlige skader. Den tredje faktoren er Smiths status blant en del av supporterne.
Det som taler for en signering, er den sårt tiltrengte entusiasmen dette vil bringe med seg i det jeg tror vil bli en vanskelig sesong. Det er også mulig at Smith vil være den type kriger som vi så sårt manglet forrige sesong.  Flere har vært inne på at vi har manglet en leder som kan holde hodet kaldt når det røyner i mot.
Smith er vel heller den typen som mister hodet  ;)
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

pesi

Sv: Alan Smith
« Svar #332 på: Juni 08, 2011, 01:16:43 »
15 points who gives a f**k, we're Super Leeds and we're going up!

Runar

Sv: Alan Smith
« Svar #333 på: Juni 08, 2011, 01:28:25 »
Kunne vi gjort Smith om til spiss igjen så skulle jeg hyllet en overgang...
 

Håkon

Sv: Alan Smith
« Svar #334 på: Juni 08, 2011, 06:34:58 »
Gi han 10000 pund i uken så er han klar. Smith står for
Leeds, kanskje han gir noe tilbake ? Det vil han sikkert :)
Leeds for alltid

kalle_92

  • Gjest
Sv: Alan Smith
« Svar #335 på: Juni 08, 2011, 08:40:36 »
£60,000 i uken, ay ay ay. Spørs om vi klarer å hamle opp med en så stor sum for Smith. Det har jeg liten tro på.

Sydhagen

Sv: Alan Smith
« Svar #336 på: Juni 08, 2011, 08:43:15 »
Viss Smith kommer til Leeds så er det pga klubbfølelsen og at han har lyst å gi noe tilbake til Leeds fansen. Penger har han nok av.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

h.b

  • Gjest
Sv: Alan Smith
« Svar #337 på: Juni 08, 2011, 08:48:19 »
Mye vil ha mer vet du

Sydhagen

Sv: Alan Smith
« Svar #338 på: Juni 08, 2011, 08:52:11 »
Mye vil ha mer vet du

Som regel så er det slik.
Men det romantiske i meg håper i det lengste at Smith velger Leeds pga klubbfølelsen og fansen.

Han hadde blitt GUD viss han hadde gjort det.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Askertiger

Sv: Alan Smith
« Svar #339 på: Juni 08, 2011, 09:06:08 »
Tror kanskje flertallet i Leeds ikke vil ha Smith tilbake med tanke på exiten hans fra klubben?

For egen del ønsker jeg ikke han tilbake.....
Little Billy Bremner is the captain of the crew
For the sake of Leeds United he would break himself in two
His hair is red and fuzzy and his body's black and blue
But Leeds go marching on.

lojosang

Sv: Re: Sv: Alan Smith
« Svar #340 på: Juni 08, 2011, 09:32:59 »
Tror kanskje flertallet i Leeds ikke vil ha Smith tilbake med tanke på exiten hans fra klubben?

For egen del ønsker jeg ikke han tilbake.....

Ja, fysj! Spillere som går til den klubben som gir Leeds mest for ham og atpåtil er frekk nok til å nekte å ta imot den millionen i lojalitetsbonus de har krav på kan vi ikke ha på laget vårt.
- Leif Olav

torivar

  • Gjest
Sv: Re: Sv: Alan Smith
« Svar #341 på: Juni 08, 2011, 10:01:25 »
Tror kanskje flertallet i Leeds ikke vil ha Smith tilbake med tanke på exiten hans fra klubben?

For egen del ønsker jeg ikke han tilbake.....

Ja, fysj! Spillere som går til den klubben som gir Leeds mest for ham og atpåtil er frekk nok til å nekte å ta imot den millionen i lojalitetsbonus de har krav på kan vi ikke ha på laget vårt.

Morsomt lojo, men supportere er tross alt bare mennesker av følelser, kjøtt og blod.

Jeg tror nok Smith er mer enn god nok til fortsatt å spille i npc, likevel tror jeg Askertiger er inne på noe veldig vesentlig her. Det har blitt vist bilder fra Smith's retur til ER som tilskuer. Jeg tror ikke det var fordi det var kaldt og at han frøs han var "forkledd" i tjukke klær med caps og hood tredd godt nedover øra.

Holdningene i Noel Whelan intervjuet tror jeg er ganske utbredd, selv om det sikkert er minst like mange som er likegyldige til det historisk unevnelige, og ønsker han hjertelig tilbake.

Personlig tror jeg ikke Smith har baller til å komme tilbake. Rett eller galt, han er og blir en hore for mange supportere, og han har en vei å gå for å bli fullt ut akseptert igjen - Leedslad eller ei. Jeg tror den eneste sjanse til å bli tilgitt er å komme tilbake for å jobbe gratis, eller i det minste på betingelser veldig godt innenfor klubbens lønnsrammer (hva de måtte være), kombinert med en heftig pr-kampanje på akkurat det faktum.

Om folk her inne virkelig mener at vi skal betale PL lønn for denne spilleren, så må de gjerne fortsette å mene det. Jeg mener vi heller burde satse de pengene på en annen god spiller.

Jeg mener fortsatt at vi var en spiller fra å vinne npc i fjor, og den spilleren var ikke en skadet eller suspendert Alan Smith.

Ellers er det artig å se at manuregjengen fortsatt hater oss http://www.youtube.com/watch?v=PYLePfnF_os

Glenn K

Sv: Alan Smith
« Svar #342 på: Juni 08, 2011, 10:05:40 »

samadhi

Sv: Alan Smith
« Svar #343 på: Juni 08, 2011, 10:34:13 »
Har det vært ett transfervindu etter at han dro uten at han har blitt linket tilbake? ...og alltid den samme diskusjon om igjen  :)
marching on together,
derudaf forever...

kalle_92

  • Gjest
Sv: Alan Smith
« Svar #344 på: Juni 08, 2011, 15:42:09 »
Legger det ut også her:
Sitat
Ken Bates responds to Smith speculation...

United chairman Ken Bates has refused to rule out a possible move for former Elland Road youngster Alan Smith.

Media speculation about a possible Elland Road return for the 30-year-old started within moments of it being announced that Newcastle were willing to let the midfielder leave the club.

Speaking exclusively to Yorkshire Radio, the Leeds chairman said: "It depends on whether Simon wants him which is his decision.

"We have to be careful because he has had a poor injury record and what we can't afford to do is sign someone who can't play. We have at least eight more matches than in the Premiership.

"The other thing is his wages. He has been at Manchester United and Newcastle so his wages are in a stratosphere, probably well over the seven-figure medium, so if he did join us he would have to knock a nought off and maybe half it.

"But nothing is certain and nothing is uncertain. I can confirm we are continuing our quest for the right players and if he is fit Alan would certainly be a good addition to our squad, but that would need further investigation and consideration by Simon."
Kilde: Leeds United Official Homepage - http://www.leedsunited.com/news/20110608/chairman-on-possible-smith-move_2247585_2373432

auren

Sv: Alan Smith
« Svar #345 på: Juni 08, 2011, 16:13:12 »
"The other thing is his wages. He has been at Manchester United and Newcastle so his wages are in a stratosphere, probably well over the seven-figure medium, so if he did join us he would have to knock a nought off and maybe half it."

Ã… halvere lønna til Smith (som sies å være på rundt 60 000 pund i uka) må jo bety at vi har kronasjer (eller pundasjer i dette tilfellet) til å gi de rette spillerne en saftig lønn likevel.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Erik M

Sv: Alan Smith
« Svar #346 på: Juni 08, 2011, 16:14:25 »
Welcommen tilbake, Alan Smith.  

Jeg er generelt skeptisk til gamle helter som vender tilbake.  Det er uhyre få eksempler på at det er vellykket.  Tror det kan få en umiddelbar, positiv effekt på ER, men den kan bli kortvarig.  Likevel, en skadefri Smith vil forsvare en plass på laget gjennom sesongen, men om det er kostnadseffektivt - det er en annen sak.

Men mannen, spilleren, karakteren Alan Smith er alltid velkommen i våre hjerter og våre armer (og gjerne på vårt lag).  De som velger å omtale denne mannen med til dels grove karakteristikker gjør meg bare veldig, veldig, veldig flau.
 

Stephenjazz

Sv: Re: Sv: Alan Smith
« Svar #347 på: Juni 08, 2011, 17:45:39 »
Tror kanskje flertallet i Leeds ikke vil ha Smith tilbake med tanke på exiten hans fra klubben?

For egen del ønsker jeg ikke han tilbake.....

Ja, fysj! Spillere som går til den klubben som gir Leeds mest for ham og atpåtil er frekk nok til å nekte å ta imot den millionen i lojalitetsbonus de har krav på kan vi ikke ha på laget vårt.

Morsomt lojo, men supportere er tross alt bare mennesker av følelser, kjøtt og blod.

Jeg tror nok Smith er mer enn god nok til fortsatt å spille i npc, likevel tror jeg Askertiger er inne på noe veldig vesentlig her. Det har blitt vist bilder fra Smith's retur til ER som tilskuer. Jeg tror ikke det var fordi det var kaldt og at han frøs han var "forkledd" i tjukke klær med caps og hood tredd godt nedover øra.

Holdningene i Noel Whelan intervjuet tror jeg er ganske utbredd, selv om det sikkert er minst like mange som er likegyldige til det historisk unevnelige, og ønsker han hjertelig tilbake.

Personlig tror jeg ikke Smith har baller til å komme tilbake. Rett eller galt, han er og blir en hore for mange supportere, og han har en vei å gå for å bli fullt ut akseptert igjen - Leedslad eller ei. Jeg tror den eneste sjanse til å bli tilgitt er å komme tilbake for å jobbe gratis, eller i det minste på betingelser veldig godt innenfor klubbens lønnsrammer (hva de måtte være), kombinert med en heftig pr-kampanje på akkurat det faktum.

Om folk her inne virkelig mener at vi skal betale PL lønn for denne spilleren, så må de gjerne fortsette å mene det. Jeg mener vi heller burde satse de pengene på en annen god spiller.

Jeg mener fortsatt at vi var en spiller fra å vinne npc i fjor, og den spilleren var ikke en skadet eller suspendert Alan Smith.

Ellers er det artig å se at manuregjengen fortsatt hater oss http://www.youtube.com/watch?v=PYLePfnF_os
Han gikk vel til MAnchester United av den enkle grunn at de la inne det høyeste budet, gjør det deg til en hore?
Det blir aldri umoderne å vinne

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Alan Smith
« Svar #348 på: Juni 08, 2011, 17:59:24 »
"The other thing is his wages. He has been at Manchester United and Newcastle so his wages are in a stratosphere, probably well over the seven-figure medium, so if he did join us he would have to knock a nought off and maybe half it."

Ã… halvere lønna til Smith (som sies å være på rundt 60 000 pund i uka) må jo bety at vi har kronasjer (eller pundasjer i dette tilfellet) til å gi de rette spillerne en saftig lønn likevel.

auren

Jeg tolker det slik at han må fjerne en null og så halvere, altså £ 3000 i uken!
« Siste redigering: Juni 08, 2011, 18:01:04 av Rudi G. »

Glenn K

Sv: Alan Smith
« Svar #349 på: Juni 08, 2011, 18:56:35 »
Jeg stusser litt på dette med at Grayson og Snodin sier at de vil jobbe i ro og fred uten å snakke om potensielle signeringer før de er en realitet, men så kommer Bates ut og begynner å kommentere? Hva er det for slags samarbeid?

auren

Sv: Alan Smith
« Svar #350 på: Juni 08, 2011, 19:25:35 »
"The other thing is his wages. He has been at Manchester United and Newcastle so his wages are in a stratosphere, probably well over the seven-figure medium, so if he did join us he would have to knock a nought off and maybe half it."

Ã… halvere lønna til Smith (som sies å være på rundt 60 000 pund i uka) må jo bety at vi har kronasjer (eller pundasjer i dette tilfellet) til å gi de rette spillerne en saftig lønn likevel.

auren

Jeg tolker det slik at han må fjerne en null og så halvere, altså £ 3000 i uken!


Her har du helt rett Rudi. Dessverre  :'(

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Glenn K

Sv: Alan Smith
« Svar #351 på: Juni 08, 2011, 19:30:24 »
"The other thing is his wages. He has been at Manchester United and Newcastle so his wages are in a stratosphere, probably well over the seven-figure medium, so if he did join us he would have to knock a nought off and maybe half it."

Ã… halvere lønna til Smith (som sies å være på rundt 60 000 pund i uka) må jo bety at vi har kronasjer (eller pundasjer i dette tilfellet) til å gi de rette spillerne en saftig lønn likevel.

auren

Jeg tolker det slik at han må fjerne en null og så halvere, altså £ 3000 i uken!


Her har du helt rett Rudi. Dessverre  :'(

auren
Er dette noe dere er 100 % sikre på?  :-\

auren

Sv: Alan Smith
« Svar #352 på: Juni 08, 2011, 19:34:59 »
"The other thing is his wages. He has been at Manchester United and Newcastle so his wages are in a stratosphere, probably well over the seven-figure medium, so if he did join us he would have to knock a nought off and maybe half it."

Ã… halvere lønna til Smith (som sies å være på rundt 60 000 pund i uka) må jo bety at vi har kronasjer (eller pundasjer i dette tilfellet) til å gi de rette spillerne en saftig lønn likevel.

auren

Jeg tolker det slik at han må fjerne en null og så halvere, altså £ 3000 i uken!


Her har du helt rett Rudi. Dessverre  :'(

auren
Er dette noe dere er 100 % sikre på?  :-\

Naught oversettes som følgende: "The figure 0; a cipher; a zero."

Så "knock off a naught" må da bety å trekke fra en null.

Forstår ikke helt hva Bates mener med at Smith tjener millionen. 1 million pund er "bare" ca. 20 000 pund i uka. Så det kan jo ikke stemme.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Alan Smith
« Svar #353 på: Juni 08, 2011, 19:39:36 »
På Waccoe-forumet er fansen svært delt når det kommer til en eventuell Smith-retur. 56 % ønsker ham tilbake, mens 44 % ikke vil ha han i Leedsdrakt igjen. Nærmere 600 har svart på pollen der.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Alan Smith
« Svar #354 på: Juni 08, 2011, 19:41:28 »
"The other thing is his wages. He has been at Manchester United and Newcastle so his wages are in a stratosphere, probably well over the seven-figure medium, so if he did join us he would have to knock a nought off and maybe half it."

Ã… halvere lønna til Smith (som sies å være på rundt 60 000 pund i uka) må jo bety at vi har kronasjer (eller pundasjer i dette tilfellet) til å gi de rette spillerne en saftig lønn likevel.

auren

Jeg tolker det slik at han må fjerne en null og så halvere, altså £ 3000 i uken!


Her har du helt rett Rudi. Dessverre  :'(

auren
Er dette noe dere er 100 % sikre på?  :-\

Naught oversettes som følgende: "The figure 0; a cipher; a zero."

Så "knock off a naught" må da bety å trekke fra en null.

Forstår ikke helt hva Bates mener med at Smith tjener millionen. 1 million pund er "bare" ca. 20 000 pund i uka. Så det kan jo ikke stemme.

auren

Syvsiffret kan bety alt mellom 1 og 9,9 millioner det! Har han £ 60K i uken blir det sånn ca £ 3,12 mill eller noe der omkring!

auren

Sv: Alan Smith
« Svar #355 på: Juni 08, 2011, 19:50:03 »
"The other thing is his wages. He has been at Manchester United and Newcastle so his wages are in a stratosphere, probably well over the seven-figure medium, so if he did join us he would have to knock a nought off and maybe half it."

Ã… halvere lønna til Smith (som sies å være på rundt 60 000 pund i uka) må jo bety at vi har kronasjer (eller pundasjer i dette tilfellet) til å gi de rette spillerne en saftig lønn likevel.

auren

Jeg tolker det slik at han må fjerne en null og så halvere, altså £ 3000 i uken!


Her har du helt rett Rudi. Dessverre  :'(

auren
Er dette noe dere er 100 % sikre på?  :-\

Naught oversettes som følgende: "The figure 0; a cipher; a zero."

Så "knock off a naught" må da bety å trekke fra en null.

Forstår ikke helt hva Bates mener med at Smith tjener millionen. 1 million pund er "bare" ca. 20 000 pund i uka. Så det kan jo ikke stemme.

auren

Syvsiffret kan bety alt mellom 1 og 9,9 millioner det! Har han £ 60K i uken blir det sånn ca £ 3,12 mill eller noe der omkring!

Well over the seven figure medium = over 5 millioner pund.

Det vil si at Leeds kan være villige til å gi ham rundt 5000 pund i uka.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

sveifors

Sv: Alan Smith
« Svar #356 på: Juni 08, 2011, 20:10:30 »
Dersom Smith er skadefri nok til å spille et par sesonger for oss, hvorfor ikke. Tror nemlig at mentaliteten og gutsen han har, vil være det som vi har manglet når laget har kollektivt kollapset i kampene.....

Om noen føler han har sveket Leeds så får det være .....

At en ung gutt med en bankende Leedshjerte blir fortalt av alle høye herrer I ledelsen at eneste måten han kan berge klubben er å bli solgt til Scum (ifølge Lorimer) er vel ikke grunn nok til å bli dømt til evig fortapelse.
   Jeg skal ihvertfall ikke kaste den første steinen....

Om han vil ta sjansen og berge sin karriere ,sitt omdømme og gå kraftig ned i lønn på å komme hjem å bringe oss tilbake i PL, so be it....
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

SuperLeeds!

Sv: Alan Smith
« Svar #357 på: Juni 08, 2011, 20:19:49 »
Mange tror tydeligvis at det er obligatorisk å hate spillere som forlater klubben vår.

Dere har ikke skjønt en dritt.

Selvsagt ville han vært en forsterkning.

Veldig bra skrevet Per Arne. Hvordan ville verden ellers vært? Det var vel sånn at Leeds rett og slett ikke hadde råd til å beholde ham sånn økonomien utviklet seg. Det er ikke Smiths skyld at klubben hadde null økonomistyring.

Go Smiffy!

auren

Sv: Alan Smith
« Svar #358 på: Juni 08, 2011, 21:39:05 »
Fansen i England er svært splittet. Det vil derfor ikke være smart å signe Smith.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Tom S

Sv: Alan Smith
« Svar #359 på: Juni 08, 2011, 21:44:58 »
Det er (minst) 3 faktorer i Smith-transferen slik eg ser det:

1. GRUNNEN til at Smith vart solgt var ene og alene at Leeds United ikkje hadde økonomi til å behalde gutten. Etter mitt syn kan AS ikkje lastes for det.

2. VALGET av klubb var nok heller ikkje AS sitt valg. Leeds United solgte til høgstbydane, og ikkje minst til den klubben som var i stand til/villig til å cashe heile beløpet straks etter overgangen var i boks. Etter mitt syn vanskelig å klandre AS for det.

3. AS takket pent nei til £1M i lojalitetsbonus, rett og slett fordi han er LEEDS-GUTT!

Så eg tar gladelig imot Smithy om det skulle vise seg mulig. Er dog litt usikker på helsa til den aldrende gutten.
COME ON LEEDS !!