Skrevet av Emne: EX-SPILLER: Luciano Becchio  (Lest 304175 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

baste

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !! Legenden !!
« Svar #570 på: Januar 25, 2013, 00:14:01 »
Beckford ble ikke solgt, Becchio er enda i Leeds.

 Leeds burde avvist all spekulasjon og klar mld om at han må bli til sommern. Rett & slett fordi vi ikke rekker å erstatte han. En skadfri Somma vil gjøre en god jobb ilag m McG

Hatt trøye nr 10 siden Becchio kom til Leeds. Men klok av skade, så står det Baste på min rygg! Æ drar ikke fra Leeds United !

We are Leeds

SirOlsen

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !! Legenden !!
« Svar #571 på: Januar 25, 2013, 00:18:31 »
Jeg har vært inne på det før, og jeg føler jeg har behov for å spore inn på det igjen....

For all del, ikke misforstå meg.. for jeg er dypt takknemlig for den innsatsen Becchio har gjort for oss, og de mål han har scooret. Men tankene trekker meg tilbake til den gang han kom til oss, hvor jeg entusiastisk gledet meg og håpet vi skulle få en spiss som herjet for oss. Og ja, han har scooret en god del mål. Men jeg har over tiden - og de kamper jeg har sett ham spille - vært litt skuffet over hans totalspekter som fotballspiller..

Altså, det Becchio har vært god på, er at han har vært dyktig til å være på riktig sted til rett tid. Men når det kommer til å skape ting på egenhånd, har jeg nesten dratt meg i håret av enkelte ganger. Jeg setter mer pris på spillere (spisser først og fremst), som evner å gjøre mer på egenhånd i form av å være i stand til å skape mange farlige situasjoner. Becchio er- og vil mest sannsynlig forbli, en spiller som er totalavhengig av å ha et lag rundt seg som fungerer optimalt for at han skal få til noe. De kamper jeg har sett, har han for det meste ikke vært særlig venn med ballen. Han løper og gir full innsats - det skal han ha - men ikke så mye mer enn det. Når laget ellers fungerer så gir det uttelling.

Det i seg selv, er vel og bra. Men Leeds er ikke i den situasjonen om dagen, etter min mening. Da har jeg mer sansen for McCormack som evner å kunne skape ting på egenhånd. Jeg er mer sugen på å kunne se en dyktig spiss som makker med ham, som også evner å skape ting. På den måten tror jeg vi kan få mye flere farlige situasjoner der framme, som også forhåpentligvis gir uttelling i form av mål.

Selvfølgelig må vi også ha et lag for øvrig som fungerer også, men jeg har mer vært overrasket over at Becchio faktisk har klart å scoore så mye som han har gjort. Jeg begynner å bli evinnelig lei av den såkalte "hoofball" trenden vi driver med. Jeg synes ikke det er spennende i det hele tatt.. jeg er mildt sagt dritt lei av det.. men jeg sitter igjen med inntrykk av at Becchio er mye av årsaken til at man har valgt den stilen, så jeg tror faktisk ikke at dette er det værste som kan skje oss.. ikke at jeg tror det kommer noe "icing on top of the cake" i dette vinduet, men jeg hadde ikke blitt lei meg om det kom inn en av typen ala CMS. Og gjerne en høyre + venstreving som kan skape ting (evt. en rå høyreback, som kunne fått opp Byram på ving). Først da tror jeg vi er på sporet av noe...

Men avslutningsvis.... jeg unner Becchio alt godt, og jeg er takknemlig for det han har gjort for oss. Men jeg tror uansett ikke han hadde hatt stort å tilføye oss om vi rykket opp til PL. Selv om han nå skulle gå til en PL klubb, så ønsker jeg for all del at han skal lykkes.. men jeg har ikke troen på at han vil gjøre det.

Takk for meg i denne omgang.

Har markert to ting jeg ikke er enig i.

Har vi spillt hoofball under macca og grayson? Føler becchio fungerte fint da....
Skyld ikke spillestil på becchio, men gamlingen som styrer taktikk tavla.

Pr i dag er vi så langt fra PL at det er utopisk å snakke om hvilke spillere i stallen som holder dette nivået.
Det var forsåvidt flere som sa becchio ikke ville klare seg i championship heller. ( noen av disse sa vel også at brads ville falle totalt igjennom på et Norwich lag som kom til å gå direkte ned igjen  :o )


I fjor års sesongen var det kanskje ikke så mye av  hoofballen for da scora Becchio bare 3 mål på de første 26 kampene, vil ikke akkurat kalle han noe legende jeg ihvertfall, men det er opp til hver enkelt å mene.

Den type fotball vi har å vise til pr dd er ikke Leeds verdig, Den minner meg så forbasket mye om den stilen vår egen Drillo innførte som var så effektiv men lite underholdende.
Som det er blitt nevnt tidligere her så er Becchio god på enkelte ting men han har ikke de egenskapene som skal til for å variere et angrepspill og det holder ikke mål i en av verdens tøffeste ligaer.
Vi trenger spillere hvor forsvarerne sliter med å finne ut av hva som kommer til å skje, da først vil vi få se den fotballen Leeds er verdig.


Synes du nailet ganske bra motsvaret jeg hadde tenkt å komme med til han som var uenig i de to markerte punktene :)
-SirOlsen-

berlin

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !! Legenden !!
« Svar #572 på: Januar 25, 2013, 00:25:47 »
Jeg har vært inne på det før, og jeg føler jeg har behov for å spore inn på det igjen....

For all del, ikke misforstå meg.. for jeg er dypt takknemlig for den innsatsen Becchio har gjort for oss, og de mål han har scooret. Men tankene trekker meg tilbake til den gang han kom til oss, hvor jeg entusiastisk gledet meg og håpet vi skulle få en spiss som herjet for oss. Og ja, han har scooret en god del mål. Men jeg har over tiden - og de kamper jeg har sett ham spille - vært litt skuffet over hans totalspekter som fotballspiller..

Altså, det Becchio har vært god på, er at han har vært dyktig til å være på riktig sted til rett tid. Men når det kommer til å skape ting på egenhånd, har jeg nesten dratt meg i håret av enkelte ganger. Jeg setter mer pris på spillere (spisser først og fremst), som evner å gjøre mer på egenhånd i form av å være i stand til å skape mange farlige situasjoner. Becchio er- og vil mest sannsynlig forbli, en spiller som er totalavhengig av å ha et lag rundt seg som fungerer optimalt for at han skal få til noe. De kamper jeg har sett, har han for det meste ikke vært særlig venn med ballen. Han løper og gir full innsats - det skal han ha - men ikke så mye mer enn det. Når laget ellers fungerer så gir det uttelling.

Det i seg selv, er vel og bra. Men Leeds er ikke i den situasjonen om dagen, etter min mening. Da har jeg mer sansen for McCormack som evner å kunne skape ting på egenhånd. Jeg er mer sugen på å kunne se en dyktig spiss som makker med ham, som også evner å skape ting. På den måten tror jeg vi kan få mye flere farlige situasjoner der framme, som også forhåpentligvis gir uttelling i form av mål.

Selvfølgelig må vi også ha et lag for øvrig som fungerer også, men jeg har mer vært overrasket over at Becchio faktisk har klart å scoore så mye som han har gjort. Jeg begynner å bli evinnelig lei av den såkalte "hoofball" trenden vi driver med. Jeg synes ikke det er spennende i det hele tatt.. jeg er mildt sagt dritt lei av det.. men jeg sitter igjen med inntrykk av at Becchio er mye av årsaken til at man har valgt den stilen, så jeg tror faktisk ikke at dette er det værste som kan skje oss.. ikke at jeg tror det kommer noe "icing on top of the cake" i dette vinduet, men jeg hadde ikke blitt lei meg om det kom inn en av typen ala CMS. Og gjerne en høyre + venstreving som kan skape ting (evt. en rå høyreback, som kunne fått opp Byram på ving). Først da tror jeg vi er på sporet av noe...

Men avslutningsvis.... jeg unner Becchio alt godt, og jeg er takknemlig for det han har gjort for oss. Men jeg tror uansett ikke han hadde hatt stort å tilføye oss om vi rykket opp til PL. Selv om han nå skulle gå til en PL klubb, så ønsker jeg for all del at han skal lykkes.. men jeg har ikke troen på at han vil gjøre det.

Takk for meg i denne omgang.

Godt og engasjert innlegg, Sir!  :)

For min del så tror jeg ikke Becchio hverken har eller får legendestatus i Leeds, hverken nå eller historisk.
Til det briljerer han for lite. Folk tenderer heller til å digge en type som John Sheridan var,  eller Eric Cantona. Det er kanskje urettferdig overfor Becchio, som absolutt må ha noe ved seg, siden han stabilt leverer goaler.

Det kan gå rimelig bra uten Becchio og uten ersatter også, men heller vel til at vi blir svekket ift PO-sjanser.
Det er lite som tyder på at vi kommer til å hente inn en spisstype som hever laget sammenlignet med at Becchio blir. Grunnen til det er ikke bare Leeds evne og vilje til å kickstarte en høyere ambisjon NÃ…,
som bryter med de rammebetingelser som hersker i klubben. Like mye er det at aktuelle spillere ikke er tilgjengelig i dette vinduet, annet enn for de som driver etter "silly money" tankegangen. Vinduet er ellers preget av off-loading, altså spillere som ikke satses på.

Personlig prøver jeg å være en tanke distansert til det hele foreløpig, og avventer utspill fra de nye eierne ift strategier og planer, på kort og lang sikt, både når det gjelder manager og dernest spillere.
Hvis den uteblir, frykter jeg for en fortsatt kjip situasjon, som ikke virker tiltrekkende, hverken på manager kandidater eller spillere. Det eneste positive sålqangt, er at Bates er blitt en me perifer figur og forhåpentligvis ikke er i stand til gjøre stort mer skade. Sikker på det er jeg imidlertid ikke før mannen er ute av Leeds-systemet.

Tilbake til Becchio: Han er ikke Leeds' spiss i PL. Det er manager og eiere som må hente inn spillere som kan lykkes både i nPc og i PL.
« Siste redigering: Januar 25, 2013, 00:28:36 av berlin »

Jon R

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !! Legenden !!
« Svar #573 på: Januar 25, 2013, 00:34:37 »
Jeg har vært inne på det før, og jeg føler jeg har behov for å spore inn på det igjen....

For all del, ikke misforstå meg.. for jeg er dypt takknemlig for den innsatsen Becchio har gjort for oss, og de mål han har scooret. Men tankene trekker meg tilbake til den gang han kom til oss, hvor jeg entusiastisk gledet meg og håpet vi skulle få en spiss som herjet for oss. Og ja, han har scooret en god del mål. Men jeg har over tiden - og de kamper jeg har sett ham spille - vært litt skuffet over hans totalspekter som fotballspiller..

Altså, det Becchio har vært god på, er at han har vært dyktig til å være på riktig sted til rett tid. Men når det kommer til å skape ting på egenhånd, har jeg nesten dratt meg i håret av enkelte ganger. Jeg setter mer pris på spillere (spisser først og fremst), som evner å gjøre mer på egenhånd i form av å være i stand til å skape mange farlige situasjoner. Becchio er- og vil mest sannsynlig forbli, en spiller som er totalavhengig av å ha et lag rundt seg som fungerer optimalt for at han skal få til noe. De kamper jeg har sett, har han for det meste ikke vært særlig venn med ballen. Han løper og gir full innsats - det skal han ha - men ikke så mye mer enn det. Når laget ellers fungerer så gir det uttelling.

Det i seg selv, er vel og bra. Men Leeds er ikke i den situasjonen om dagen, etter min mening. Da har jeg mer sansen for McCormack som evner å kunne skape ting på egenhånd. Jeg er mer sugen på å kunne se en dyktig spiss som makker med ham, som også evner å skape ting. På den måten tror jeg vi kan få mye flere farlige situasjoner der framme, som også forhåpentligvis gir uttelling i form av mål.

Selvfølgelig må vi også ha et lag for øvrig som fungerer også, men jeg har mer vært overrasket over at Becchio faktisk har klart å scoore så mye som han har gjort. Jeg begynner å bli evinnelig lei av den såkalte "hoofball" trenden vi driver med. Jeg synes ikke det er spennende i det hele tatt.. jeg er mildt sagt dritt lei av det.. men jeg sitter igjen med inntrykk av at Becchio er mye av årsaken til at man har valgt den stilen, så jeg tror faktisk ikke at dette er det værste som kan skje oss.. ikke at jeg tror det kommer noe "icing on top of the cake" i dette vinduet, men jeg hadde ikke blitt lei meg om det kom inn en av typen ala CMS. Og gjerne en høyre + venstreving som kan skape ting (evt. en rå høyreback, som kunne fått opp Byram på ving). Først da tror jeg vi er på sporet av noe...

Men avslutningsvis.... jeg unner Becchio alt godt, og jeg er takknemlig for det han har gjort for oss. Men jeg tror uansett ikke han hadde hatt stort å tilføye oss om vi rykket opp til PL. Selv om han nå skulle gå til en PL klubb, så ønsker jeg for all del at han skal lykkes.. men jeg har ikke troen på at han vil gjøre det.

Takk for meg i denne omgang.

1) Hoofballene kom ikke med Becchio. Den kom med Neil Warnock. Det er altså NW som er "årsaken" til denne taktikken. At den type fotball passer Becchio spesielt godt er en alvorlig feilslutning som NW har hatt siden han kom til klubben.

2) Faktum er at langballer har aldri passet LB spesielt godt. Det er på tross av, ikke på grunn av denne taktikken at han har scoret så mange mål i år. Det er med andre ord ingen grunn til å slå langt, selv om LB er på banen. Snarere tvert i mot. Crosser fra kantene og LB rettvendt inne i boksen, da snakker vi. Det er da også de kampene (omgangene) vi har spilt ballen langs bakken LB har hatt sine beste kamper.

3) "Han trenger et lag rundt seg som fungerer optimalt for å få til noe."
Vel.  Han har scoret 19 mål denne sesongen. Synes du laget rundt han har fungert optimalt?
 
4) " Jeg savner en spiller som også evner å skape ting. "
 20 mål. 10 assist. Det er statistikken fra det første året i Championship da han hadde et fantastisk partnership med Max Gradel. Legg merk til antall assists. Fantastisk for en spiss som ikke kan annet enn å score mål. Det må da være flere enn meg som husker LB fantastisk oppofrende lagspill fra tidligere sesonger? Synd fjorårs sesongen langt på vei bli ødelagt av skader.

5). Mitt inntrykk er at NW har drevet en anti Becchio kampanje i media de siste ukene hvor han langt på vei har gitt argentineren skylden for at spillerne slår langt og spiller en type fotball som fansen hater. Jeg er ikke overrasket over denne type ansvarsfraskrivelser fra Warnock.  Hva jeg er overrasket over er  
hvor mange som synes å ha bitt på agnet.  Det har vært en markert holdningsendring mot Becchio på diverse forum siste ukene og jeg merker meg at svært mange har glemt hva Becchio har levert av mål, assists,  innsats og inspirasjon  før Neil Warnock kom til klubben.

Trist og urettferdig. Det er hva det er.
« Siste redigering: Januar 25, 2013, 00:48:33 av Jon R »
Jon R.

Dennis

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !! Legenden !!
« Svar #574 på: Januar 25, 2013, 00:39:53 »
Trist og urettferdig. Det er hva det er.

Helt enig i innlegget ditt, Jon R, men de siste ordene oppsummerer tankene mine best. Du kunne forøvrig lagt til 'provoserende' med tanke på GFHs uttalelser før overtakelsen.

Brutte løfter - ingenting er (tilsynelatende) forandret.
Marching on together!

Jon R

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !! Legenden !!
« Svar #575 på: Januar 25, 2013, 00:53:55 »
Trist og urettferdig. Det er hva det er.

Helt enig i innlegget ditt, Jon R, men de siste ordene oppsummerer tankene mine best. Du kunne forøvrig lagt til 'provoserende' med tanke på GFHs uttalelser før overtakelsen.

Brutte løfter - ingenting er (tilsynelatende) forandret.

Klandrer ikke GHF for det som nå skjer, kaizer. Det er NW og hans forferdelige fotballfilosofi og som er roten til elendigheten.
Supporterne hakker på Warnock.
Warnock hakker på Becchio.
Supporterne hakker på Becchio og litt mindre på NW.
Han er jo tross alt bare et offer som gjør en fantastisk jobb med å stabilisere skuta.
Jon R.

Sleivind

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !! Legenden !!
« Svar #576 på: Januar 25, 2013, 01:02:51 »
Jeg kommer til å felle noen tårer den dagen Becchio forsvinner. Legende? Tja. Hvem andre er det å se opp til på dagens Leeds-lag? Det var trist når Gradel forsvant, vondt når Snodgrass forsvant og verst når Howson gikk til Norwich. Ser vi bort i fra Byram og til dels McCormack, har vi et lag bestående av gråstein. Vi fans trenger helter som Becchio. Går han sitter vi igjen med det mest grå Leeds-laget i historien.

Forsvinner Becchio MÃ… vi få inn en storfisk. Da nytter det ikke med Hall eller noen andre middelmådigheter.

sportcarl1

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !! Legenden !!
« Svar #577 på: Januar 25, 2013, 01:43:50 »
önskar honom all lycka till om han skulle lämna klubben och han har sett i ett längre perspektiv varit vår viktigaste och bästa spelare sedan vi åkte ur  Pl, om han lämnar klubben är det inte Becchio eller warnock som betämmer utan GFH som är ägare till klubben, men sälj för Guds skull inte honom förränn en minst lika kvalificerad anfallare kommer in, och hitta en anfallare som gör 20 mål per säsong växer inte på träd
 

mac_gyver

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !! Legenden !!
« Svar #578 på: Januar 25, 2013, 02:01:00 »
Trist trist trist...
Pride of Yorkshire

eggus

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !! Legenden !!
« Svar #579 på: Januar 25, 2013, 03:13:47 »
Trist og urettferdig. Det er hva det er.

Støttes x2
 

Cherry

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !! Legenden !!
« Svar #580 på: Januar 25, 2013, 07:37:28 »
Ser Forest knyttet opp Blackstock & "fylte opp" rundt ham med Henderson fra Millwall.....

For klubbens & lagets del - og ikke minst for troverdigheten til våre nye eieres del:  Vi MÃ… få tak
i noen spillere ila neste torsdag!! 
Selg unna Becchio kjapt, også inn med 2-3 nye GODE spillere.....gjerne som man har hørt
navnet på før...
 

fjellhaugen

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !! Legenden !!
« Svar #581 på: Januar 25, 2013, 07:44:27 »


1) Hoofballene kom ikke med Becchio. Den kom med Neil Warnock. Det er altså NW som er "årsaken" til denne taktikken. At den type fotball passer Becchio spesielt godt er en alvorlig feilslutning som NW har hatt siden han kom til klubben.

2) Faktum er at langballer har aldri passet LB spesielt godt. Det er på tross av, ikke på grunn av denne taktikken at han har scoret så mange mål i år. Det er med andre ord ingen grunn til å slå langt, selv om LB er på banen. Snarere tvert i mot. Crosser fra kantene og LB rettvendt inne i boksen, da snakker vi. Det er da også de kampene (omgangene) vi har spilt ballen langs bakken LB har hatt sine beste kamper.

3) "Han trenger et lag rundt seg som fungerer optimalt for å få til noe."
Vel.  Han har scoret 19 mål denne sesongen. Synes du laget rundt han har fungert optimalt?
 
4) " Jeg savner en spiller som også evner å skape ting. "
 20 mål. 10 assist. Det er statistikken fra det første året i Championship da han hadde et fantastisk partnership med Max Gradel. Legg merk til antall assists. Fantastisk for en spiss som ikke kan annet enn å score mål. Det må da være flere enn meg som husker LB fantastisk oppofrende lagspill fra tidligere sesonger? Synd fjorårs sesongen langt på vei bli ødelagt av skader.

5). Mitt inntrykk er at NW har drevet en anti Becchio kampanje i media de siste ukene hvor han langt på vei har gitt argentineren skylden for at spillerne slår langt og spiller en type fotball som fansen hater. Jeg er ikke overrasket over denne type ansvarsfraskrivelser fra Warnock.  Hva jeg er overrasket over er  
hvor mange som synes å ha bitt på agnet.  Det har vært en markert holdningsendring mot Becchio på diverse forum siste ukene og jeg merker meg at svært mange har glemt hva Becchio har levert av mål, assists,  innsats og inspirasjon  før Neil Warnock kom til klubben.

Trist og urettferdig. Det er hva det er.

Flott innlegg.
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

B_Ød

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !! Legenden !!
« Svar #582 på: Januar 25, 2013, 08:07:44 »
1) Hoofballene kom ikke med Becchio. Den kom med Neil Warnock. Det er altså NW som er "årsaken" til denne taktikken. At den type fotball passer Becchio spesielt godt er en alvorlig feilslutning som NW har hatt siden han kom til klubben.

2) Faktum er at langballer har aldri passet LB spesielt godt. Det er på tross av, ikke på grunn av denne taktikken at han har scoret så mange mål i år. Det er med andre ord ingen grunn til å slå langt, selv om LB er på banen. Snarere tvert i mot. Crosser fra kantene og LB rettvendt inne i boksen, da snakker vi. Det er da også de kampene (omgangene) vi har spilt ballen langs bakken LB har hatt sine beste kamper.

3) "Han trenger et lag rundt seg som fungerer optimalt for å få til noe."
Vel.  Han har scoret 19 mål denne sesongen. Synes du laget rundt han har fungert optimalt?
 
4) " Jeg savner en spiller som også evner å skape ting. "
 20 mål. 10 assist. Det er statistikken fra det første året i Championship da han hadde et fantastisk partnership med Max Gradel. Legg merk til antall assists. Fantastisk for en spiss som ikke kan annet enn å score mål. Det må da være flere enn meg som husker LB fantastisk oppofrende lagspill fra tidligere sesonger? Synd fjorårs sesongen langt på vei bli ødelagt av skader.

5). Mitt inntrykk er at NW har drevet en anti Becchio kampanje i media de siste ukene hvor han langt på vei har gitt argentineren skylden for at spillerne slår langt og spiller en type fotball som fansen hater. Jeg er ikke overrasket over denne type ansvarsfraskrivelser fra Warnock.  Hva jeg er overrasket over er  
hvor mange som synes å ha bitt på agnet.  Det har vært en markert holdningsendring mot Becchio på diverse forum siste ukene og jeg merker meg at svært mange har glemt hva Becchio har levert av mål, assists,  innsats og inspirasjon  før Neil Warnock kom til klubben.

Trist og urettferdig. Det er hva det er.

ja.
Ups & Ups!!

Cherry

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !! Legenden !!
« Svar #583 på: Januar 25, 2013, 08:18:36 »
Virker som en generell Leeds -manager taktikk (også gjennomført av Grayson):

Når klubber av en viss str kommer etter spillerne våre, så begynner våre managere under kontrakt og
spre galle om de.......retorisk taktikk?

"got his head turned"- "have a talk with him"- "didn`t live up to expertations last game"....

Mao:  spilleren er på vei ut, manager har ryggen fri....skylds fraskrivelse.

Men jeg sier igjen:OK, selg ham - men få inn andre kjapt!!
Kan også gå ut dette vinduet dette her, og Luciano får hodet på plass igjen - og presterer
ut sesongen.....ingen ting er sikkert....før om 1 uke fra i dag.
 

HåvardK

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !! Legenden !!
« Svar #584 på: Januar 25, 2013, 08:32:30 »
Mange gode og reflekterte innlegg her nå; selv om jeg ikke legger skjul på at jeg stiller meg sterkt hoderystende til et salg av Becchio. Det jeg imidlertid ikke forstår, er de som roper SELG for å få inn "to-tre" erstattere som er minst like gode.  All den tid Becchio selges / transferlistes fordi han ikke er fornøyd med personlige betingelser, er det vel usannsynlig - for ikke å si komplett umulig - å ha tro på at vi skal hente to-tre spillere som både er bedre enn og som krever adskillig mindre i lønn enn Becchio? Og det i et transfervindu som preges av "offloading" og/eller "silly money"?

En kan også tenke hva en vil om Tates uttalelser om "the money situation." Personlig tror jeg IKKE han refererer til hans personlige betingelser, slik noen velger å tolke det.

B_Ød

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !! Legenden !!
« Svar #585 på: Januar 25, 2013, 08:54:36 »
Godt og engasjert innlegg, Sir!  :)

For min del så tror jeg ikke Becchio hverken har eller får legendestatus i Leeds, hverken nå eller historisk.
Til det briljerer han for lite. Folk tenderer heller til å digge en type som John Sheridan var,  eller Eric Cantona. Det er kanskje urettferdig overfor Becchio, som absolutt må ha noe ved seg, siden han stabilt leverer goaler.

Det kan gå rimelig bra uten Becchio og uten ersatter også, men heller vel til at vi blir svekket ift PO-sjanser.
Det er lite som tyder på at vi kommer til å hente inn en spisstype som hever laget sammenlignet med at Becchio blir. Grunnen til det er ikke bare Leeds evne og vilje til å kickstarte en høyere ambisjon NÃ…,
som bryter med de rammebetingelser som hersker i klubben. Like mye er det at aktuelle spillere ikke er tilgjengelig i dette vinduet, annet enn for de som driver etter "silly money" tankegangen. Vinduet er ellers preget av off-loading, altså spillere som ikke satses på.

Personlig prøver jeg å være en tanke distansert til det hele foreløpig, og avventer utspill fra de nye eierne ift strategier og planer, på kort og lang sikt, både når det gjelder manager og dernest spillere.
Hvis den uteblir, frykter jeg for en fortsatt kjip situasjon, som ikke virker tiltrekkende, hverken på manager kandidater eller spillere. Det eneste positive sålqangt, er at Bates er blitt en me perifer figur og forhåpentligvis ikke er i stand til gjøre stort mer skade. Sikker på det er jeg imidlertid ikke før mannen er ute av Leeds-systemet.

Tilbake til Becchio: Han er ikke Leeds' spiss i PL. Det er manager og eiere som må hente inn spillere som kan lykkes både i nPc og i PL.

Burde ikke dette vært på plass nå? De har hatt ganske så god tid...eller??
Ups & Ups!!

martind

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !! Legenden !!
« Svar #586 på: Januar 25, 2013, 09:05:22 »
Trist og urettferdig. Det er hva det er.

Helt enig i innlegget ditt, Jon R, men de siste ordene oppsummerer tankene mine best. Du kunne forøvrig lagt til 'provoserende' med tanke på GFHs uttalelser før overtakelsen.

Brutte løfter - ingenting er (tilsynelatende) forandret.

Klandrer ikke GHF for det som nå skjer, kaizer. Det er NW og hans forferdelige fotballfilosofi og som er roten til elendigheten.
Supporterne hakker på Warnock.
Warnock hakker på Becchio.
Supporterne hakker på Becchio og litt mindre på NW.
Han er jo tross alt bare et offer som gjør en fantastisk jobb med å stabilisere skuta.

Warnock ja..... ;)
MOT!! We are Leeds!

4ever arcticwhite

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !! Legenden !!
« Svar #587 på: Januar 25, 2013, 09:10:23 »
En grunn til at det kan være økonomisk gunstig å selge Becchio nå ( i stedet for til sommeren) er at det er få spisser som er tilgjengelige nå - hvem f..n vil selge en stabil målscorer midt i sesongen? Og lite tilgjengelighet av en vare gir som kjent høyere priser...

Så HVIS det er slik at GFHC har gitt opp alle ambisjoner om opprykk denne sesongen (det virker jo litt slik, samme hva de sier public), OG Becchio har gitt klart uttrykk for at han ønsker å gå, så ser jeg ikke bort fra at klubben kan dra inn en god del ekstra pund på å selge nå.

Og så sparer man pengene til sommeren, og til en ny manager er på plass.
The future's so White I've got to wear shades 8)

sportcarl1

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !! Legenden !!
« Svar #588 på: Januar 25, 2013, 09:33:30 »
ypperligt läge för GFH att visa var de står och hur hårt de satsar ekonomiskt
 

Kickthemdown

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !! Legenden !!
« Svar #589 på: Januar 25, 2013, 09:35:56 »
Kjærligheten for denne klubben kommer for alltid til å være der men jeg kjenner virkelig at jeg bryr meg mindre og mindre. Ã… den følelsen ser det ut som at det er mange i Leeds som også sitter med...

Nye eiere, samme dritten.

Becchio er ikke uerstattelig, men det er signaleffekten som er viktig her. MAN KAN IKKE SELGE TOPPSCOREREN SIN MIDT I SESONGEN NÅR MAN PRØVER Å SKAPE LITT ENTUSIASME IGJEN.

Amatører, udugelig møkkagjeng.

h.b

  • Gjest
Sv: SPILLER: Luciano Becchio !! Legenden !!
« Svar #590 på: Januar 25, 2013, 09:43:00 »
Egentlig forundra over at man sier selg for å så få inn bedre spiller eller 2-3 spillere. All erfaring de siste årene tilsier at ikke en krone av de pengene vi får inn i salg går til nye spillere. Nye eiere er noe annet sier dere sikkert. Men her har vi igjen med Bates å gjøre. Jeg er ikke så sikker på at Bates er ute som eier av denne klubben. Og hvis han så er. Da hadde det ikke forundra meg om at han har i salgskontrakten om at pengene fra salg av spillere som var i klubben når han eide den skal gå til hans egen lomme. Så jeg hadde heller foretrekki at Becchio hadde gått ut kontrakten, for så å gå gratis når den tid kommer. Og når dere sier at klubben ikke er tjent med å ha en slik spiller i klubben. Jo det er den. Se på de  store klubbene som f.eks ManU. De nekter å selge en spiller som ikke er fornøyd. Hva gjør så denne spilleren. Jo han er proffesjonell og spiller like godt fordet. Så nei til et Becchio salg

HåvardK

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !! Legenden !!
« Svar #591 på: Januar 25, 2013, 09:47:34 »
En grunn til at det kan være økonomisk gunstig å selge Becchio nå ( i stedet for til sommeren) er at det er få spisser som er tilgjengelige nå - hvem f..n vil selge en stabil målscorer midt i sesongen? Og lite tilgjengelighet av en vare gir som kjent høyere priser...

Svaret er enkelt: Leeds United.

sportcarl1

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !! Legenden !!
« Svar #592 på: Januar 25, 2013, 09:58:30 »
Egentlig forundra over at man sier selg for å så få inn bedre spiller eller 2-3 spillere. All erfaring de siste årene tilsier at ikke en krone av de pengene vi får inn i salg går til nye spillere. Nye eiere er noe annet sier dere sikkert. Men her har vi igjen med Bates å gjøre. Jeg er ikke så sikker på at Bates er ute som eier av denne klubben. Og hvis han så er. Da hadde det ikke forundra meg om at han har i salgskontrakten om at pengene fra salg av spillere som var i klubben når han eide den skal gå til hans egen lomme. Så jeg hadde heller foretrekki at Becchio hadde gått ut kontrakten, for så å gå gratis når den tid kommer. Og når dere sier at klubben ikke er tjent med å ha en slik spiller i klubben. Jo det er den. Se på de  store klubbene som f.eks ManU. De nekter å selge en spiller som ikke er fornøyd. Hva gjør så denne spilleren. Jo han er proffesjonell og spiller like godt fordet. Så nei til et Becchio salg
att bates är ute som ägare är väl helt klart och det blev ju klart helt i december och dessa papper finns väl både hos engelska myndighet och FA om man vill kolla upp ägarsituationen
 

DW

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !! Legenden !!
« Svar #593 på: Januar 25, 2013, 10:06:33 »
En grunn til at det kan være økonomisk gunstig å selge Becchio nå ( i stedet for til sommeren) er at det er få spisser som er tilgjengelige nå - hvem f..n vil selge en stabil målscorer midt i sesongen? Og lite tilgjengelighet av en vare gir som kjent høyere priser...

Så HVIS det er slik at GFHC har gitt opp alle ambisjoner om opprykk denne sesongen (det virker jo litt slik, samme hva de sier public), OG Becchio har gitt klart uttrykk for at han ønsker å gå, så ser jeg ikke bort fra at klubben kan dra inn en god del ekstra pund på å selge nå.

Og så sparer man pengene til sommeren, og til en ny manager er på plass.

..Og man er nede i 12-15.000 tilskuere pr. kamp?
Det er den veien det går. Tilskuertallet faller drastisk kamp for kamp.

Ronald

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !! Legenden !!
« Svar #594 på: Januar 25, 2013, 10:07:55 »
En grunn til at det kan være økonomisk gunstig å selge Becchio nå ( i stedet for til sommeren) er at det er få spisser som er tilgjengelige nå - hvem f..n vil selge en stabil målscorer midt i sesongen? Og lite tilgjengelighet av en vare gir som kjent høyere priser...

Svaret er enkelt: Leeds United.
David Villa er ledig........ ( DV på ER er en varm og våt drøm  ;D )

SOL

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !! Legenden !!
« Svar #595 på: Januar 25, 2013, 10:18:53 »
Poenget er at vi mest trolig ikke får inn noen erstatter for Becchio. Man kan mene hva man vil om han, men han har tross alt levert varene slik en spiss skal. At han ønsker seg bort kan ha flere årsaker. Penger, sportslige ambisjoner (i motsetning til hva Leedseierene har vist de siste 8 åra), og at Warnocks stil ikke passer han kan være noen av disse.

Signaleffekten et salg av nok en spiller som er blant de beset i klubbe, er dramatisk, og eg kanskje det som bekymrer aller mest. Alt tyder på at vi er en klubb blottet for ambisjoner og visjoner.
Hvorfor er ikke Patel, Haigh & co like aktive og offensive på twitter nå som de var tidligere?  Hvorfor sier de ikke noe om fremtiden? Og Warnock er i alle fall ikke fremtiden. Jeg er alvorlig bekymret, men lar meg gjerne overbevise om at det er uten grunn. Men det haster i så fall!

Luciano; jeg kan forstå at du vil bort, men la det ikke være tvil om at det er imot min vilje!!!!
 

MrK

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !! Legenden !!
« Svar #596 på: Januar 25, 2013, 10:19:37 »
Vi hadde en kødd i Ken Bates som eier, han solgte til noen blakke arabiskeidioter som lovet gull og grønne skoger - og når det blåser så holder de kjeft!
Vi var en selgende klubb og vi forblir en selgende klubb med slike eiere- siste tilskudd Luciano (selv om jeg tror og håper at han ihvertfall blir ut sesongen) - den som har vært i lulissene hele veien er Shaun Harvey........ikke kan han fotball ei heller business - i mitt hode er dette den virkelige slangen i paradiset.

Luciano har levert strålende i mange sesonger tross sitt begrensede talent, men ingen kan ta fra han innsatsen......

Få inn folk med kompetanse på sport og business og gi bort Shaun Harvey på free transfer eller bare spark han ASAP!

Luciano costs less than Berbatov and scores more goals! Please stay!

MOT!
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Dennis

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !! Legenden !!
« Svar #597 på: Januar 25, 2013, 11:44:33 »
Trist og urettferdig. Det er hva det er.

Helt enig i innlegget ditt, Jon R, men de siste ordene oppsummerer tankene mine best. Du kunne forøvrig lagt til 'provoserende' med tanke på GFHs uttalelser før overtakelsen.

Brutte løfter - ingenting er (tilsynelatende) forandret.

Klandrer ikke GHF for det som nå skjer, kaizer. Det er NW og hans forferdelige fotballfilosofi og som er roten til elendigheten.
Supporterne hakker på Warnock.
Warnock hakker på Becchio.
Supporterne hakker på Becchio og litt mindre på NW.
Han er jo tross alt bare et offer som gjør en fantastisk jobb med å stabilisere skuta.

Beklager om jeg tilegnet deg meninger du ikke har, det var absolutt ikke meningen.

JEG klandrer GFH. Selv Ken Bates (!) uttalte i september at begge parter var lei seg fordi de misset sommervinduet, men gledet seg til januar. Det samme har Warnock sagt og det har vært spekulert i en fin (relativt sett) transfer kitty, uten at jeg kan påstå at siste poeng har vært mer enn rykter.

Uansett, jeg skal ikke ta fra Warnock noe skyld her, verken i spillestil eller mediabehandling av enkeltspillere, men for meg virker også dette å starte på toppen; ble han lovet penger, som siden er brutt? Det minner i så fall om alle Bates' lovnader om ikke å selge Gradel, ikke selge Howson uten erstatter osv, for så å "skylde" på manager.

Marching on together!

DenHviteYeboah

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !! Legenden !!
« Svar #598 på: Januar 25, 2013, 11:52:19 »
Hvis det viser seg at det rett og slett har oppstått en umulig situasjon mellom Warnock og Becchio så har GHF en alle tiders sjanse nå: SPARK WARNOCK!
Jeg fatter bare ikke poenget med å fortsette med en manager som uansett har 4 måneder igjen-fordi noe opprykk iår blir det dessverre ikke. Til og med superoptimistene forstår vel det....Hent Adkins nå-det vil generere positivitet!
dessverre tror jeg herrene Patel og Haigh er AMATØRER-prove me wrong!

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: SPILLER: Luciano Becchio !! Legenden !!
« Svar #599 på: Januar 25, 2013, 12:10:34 »
Det har vært mye bullshit fra mange kanter i denne evigvarige fasren som heter Leeds United. Vi har hatt håp, tro og forventninger i årevis. Den ene gode spilleren etter den andre forsvinner. Jeg har rukket å telle til de etter at jeg blei så forbanna på Becks da han leverte inn transferønsket sitt. Jeg sender en beklagelse til ham og takker for innsatsen istedet og ønsker ham lykke til! Her er det andre som må stå frem og ta ansvar- GHF og NW!!

Vi må ha inn folk som kan bety en forskjell nå! Og det haster, publikum svikter, fansen fortviler og stemingen på ER er slett. Negativiteten har igen overtatt for optimismen vi hadde ved salget.

Det er nesten som det hviler en forbannelse over klubben - er det noen som kjenner en dyktig djevelutdriver så send ham prompte til Elland Road!
Yeboahs vitne