Skrevet av Emne: Kamper i dag, sesongen 23/24  (Lest 55389 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Forever Whites

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #780 på: April 01, 2024, 20:38:59 »
Ipswich overbeviser igjen.  Southampton omtrent borte fra direkte opprykk. 
« Siste redigering: April 01, 2024, 20:49:06 av Forever Whites »
Medlem 94237

auren

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #781 på: April 01, 2024, 20:42:56 »
Ipswich overbeviser igjen.  Southampton omtrent borte fra direkte oppgjør.
De gjorde egentlig ikke det. Soton det beste laget kampen gjennom. Men begge lag var veldig frynsete bakover. Selv med seier i kveld er det fortsatt ikke opp til Leeds lenger, og det hadde jeg virkelig ikke trodd etter 6,5 min på overtid. Grrrrrr!!!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Reaney

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #782 på: April 01, 2024, 20:45:30 »
Ipswich har allerede ødelagt kvelden. Når man vinner på en sånn måte som i dag sier det seg seiv at dette ikke stopper. Akkurat som i innspurten i fjor. Og januar signing som avgjør. Snakk om å gjøre de riktige tingene. Disse folka kan det her og det stopper rett og slett ikke.
 
« Siste redigering: April 01, 2024, 20:48:34 av Reaney »

NT

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #783 på: April 01, 2024, 20:46:49 »
Dette var en gedigen nedtur. Nå må vi overbevise ed en solid hjemmeseier, håper de ikke hsr fulgt med på PortmannRd, fra tro og håp til kjempenedtur på 15 min

Russel_Doig

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #784 på: April 01, 2024, 20:49:05 »
Leicester og Ipswich har begge et kampprogram som KAN gi full pott! 🙈

auren

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #785 på: April 01, 2024, 20:50:21 »
Ipswich har allerede ødelagt kvelden. Når man vinner på en sånn måte som i dag sier det seg seiv at dette ikke stopper. Akkurat som i innspurten i fjor. Og januar signing som avgjør. Snakk om å gjøre de riktige tingene. Disse folka kan det her og det stopper rett og slett ikke.
Vel, Ipswich tapte på samme måte (10 min på overtid) for et par kamper siden.

Men at kvelden er ødelagt frem til Leeds forhåpentligvis tar ledelsen er helt sant…

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

viking

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #786 på: April 01, 2024, 20:50:52 »
Ipswich er som en stein i skoen du aldri blir kvitt  >:(
 

Forever Whites

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #787 på: April 01, 2024, 20:53:46 »
Ipswich overbeviser igjen.  Southampton omtrent borte fra direkte oppgjør.
De gjorde egentlig ikke det. Soton det beste laget kampen gjennom. Men begge lag var veldig frynsete bakover. Selv med seier i kveld er det fortsatt ikke opp til Leeds lenger, og det hadde jeg virkelig ikke trodd etter 6,5 min på overtid. Grrrrrr!!!

auren

 


Sent from my iPhone using Tapatalk

Selv om de ikke spilte sin beste kamp og Southampton bedre totalt sett i kampen, vant de uansett igjen.  Og det er egentlig imponerende i mine øyne.  Stå på til siste slutt.

Men hadde selvfølgelig ønsket at det ble uavgjort eller tap.
Medlem 94237

TK20

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #788 på: April 01, 2024, 20:55:03 »
Ipswich overbeviser igjen.  Southampton omtrent borte fra direkte oppgjør.
De gjorde egentlig ikke det. Soton det beste laget kampen gjennom. Men begge lag var veldig frynsete bakover. Selv med seier i kveld er det fortsatt ikke opp til Leeds lenger, og det hadde jeg virkelig ikke trodd etter 6,5 min på overtid. Grrrrrr!!!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kunne satt huset mitt på at det kom til å komme en scoring. Selv 6,5 minutt på overtid.

Cherry

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #789 på: April 01, 2024, 21:22:36 »
Var nok en meget bra Championship kamp, Soton var på gang igjen etter 2-2 målet til Ipswich- men så kom utvisningen… d ødela sluttspurten- og Tractor boys gir seg aldri!
Imponerende innsats.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28932
  • Total likes: 2646
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #790 på: April 06, 2024, 13:04:10 »
Det er solide oppgjør for topp-trioen i Championship i dag. Eirik Aase har sett på kampene. Han tipper seier for alle tre...

Norwich City – Ipswich Town
Kampstart: 13.30

Lørdag er det klart for et av sesongens soleklare høydepunkt i Championship når de to rivalene fra East Anglia barker sammen på Carrow Road. To klubber med trofaste og engasjerte supportere som alltid stiller opp for lagene sine, og stemningen blir aldri bedre enn når rivalene møtes i det som har fått kallenavnet “Old Farm” de siste årene.
...

Vurdering: Dette blir galskap! To lag i fin form, hvor spesielt Ipswichs form er helt enorm. Norwich er på sin side fantastiske på hjemmebane for tiden. Dette kan bli et skikkelig fyrverkeri, og det er vanskelig å forutse hvordan dette skal gå. Jeg ser for meg en morsom og underholdene kamp, og har en liten følelse av at gjestene vil trekke det lengste strået. De har nemlig en tendens til å klare dra i land seierne når det gjelder som mest.
Tips: Borteseier

Leicester City – Birmingham CIty
Kampstart: 16.00

Vurdering: Med Gary Rowett på plass hos Birmingham City kan man ikke undervurdere blåtrøyene. Han vet hvordan han skal stenge igjen bakover på banen, samme hvilket lag han møter. Akkurat lørdagens kamp mot Leicester City tror jeg likevel blir i vanskeligste laget for for Rowett & Co. Jeg tror Leicester fortsetter der de slapp mot Norwich, og at de dermed tar en ny overbevisende seier her. Hjemmeseier.
Tips: Hjemmeseier

Coventry City – Leeds United
Kampstart: 16.00

Liam Kitching hadde ikke en god opplevelse mandag ettermiddag. I den viktige hjemmekampen mot Cardiff City endte han opp med å score to selvmål, og det førte til at The Sky Blues til slutt tapte 1-2. En skikkelig kalddusj for et Coventry-lag som ikke bare hadde tre strake seiere i serien før kampen, men som også hadde tatt seg til semifinale i FA Cupen på imponerende vis. Tapet mot Cardiff gjør at Coventry nå ligger på en 7. plass med 60 poeng, og opp til playoff skiller det fire poeng. De har samtidig én kamp mindre spilt enn Norwich på 6. plass. Opprykkshåpet lever med andre ord i beste velgående, og hjemme på eget gress har de 8-8-3 denne sesongen. Leeds United var involvert i en innholdsrik kamp mandag kveld da Hull City ble slått 3-1 hjemme på Elland Road. Kampen så ut til å kunne ende uavgjort 1-1, men noen minutter før slutt fikk Leeds straffespark. Det kunne virke som om Joel Piroe var mannen som hadde i oppgave å ta straffesparket, men det brydde ikke Crysencio Summerville seg om. Han tok jobben i egne hender til Piroes frustrasjon, og satte ballen i mål. Etter 2-1 scoringen la Dan James på til 3-1 da han scoret i åpent mål fra nesten egen banehalvdel. Fire poeng over påskehelgen var grei poengfangst for Leeds, men det viktigste for Daniel Farke & Co var nok det faktum at de tok ett poeng mer enn opprykksrival Leicester City over helgens to kamper. Nå ligger Leeds på en 2. plass med 86 poeng. Det skiller ett poeng opp til Ipswich Town på tabelltopp og ett poeng ned til Leicester på 3. plass. Dog har revene én kamp mindre spilt enn Leeds og Ipswich. Leeds har nå 15 kamper på rad uten tap i serien, og har vært i en klasse for seg selv i 2024. Likevel ser det ut som om de får kamp hele veien inn om en direkte opprykksplass. På bortebane har Yorkshire-klubben 10-4-6 denne sesongen, hvor de ikke har tapt noen av sine syv siste på fremmed gress.

Vurdering: Coventry City trenger poeng i jakten på playoff, mens Leeds United trenger poengene minst like mye i sin jakt på direkte opprykk. Dette blir et herlig møte mellom to offensive lag. Jeg kan se for meg flere scoringer, til tross for at Leeds vanligvis er meget solide bakover på banen. Coventry kan skape trøbbel for hvem som helst, men Leeds er i mine øyne ligaens beste lag for øyeblikket. Jeg holder derfor en knapp på gjestene her. Skal vi si 3-2 til hvittrøyene?
Tips: Borteseier

Alle forhådstipsene kan leses her:
https://championshipnorge.com/2024/04/06/for-runden-41-serierunde-7/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Johnnyj

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #791 på: April 06, 2024, 13:32:40 »
Norwich vs Ipswich vises på Viasport nå.
Den kan nok gå begge veier, fantastisk ramme og atmosfære rundt kampen

Johnnyj

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #792 på: April 06, 2024, 14:04:06 »
Her slapp Ipswich-spiller Tuanzabe unna et rødt kort.

Feller Sargeant som siste mann. Da er reglene klare på at det er utvisning. Men det blir heller delt ut gult kort.
Griseflaks for Ipswich

NT

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #793 på: April 06, 2024, 14:09:51 »
Her slapp Ipswich-spiller Tuanzabe unna et rødt kort.

Feller Sargeant som siste mann. Da er reglene klare på at det er utvisning. Men det blir heller delt ut gult kort.
Griseflaks for Ipswich
Og denne var mer klar enn den utvisningen Southampton fikk sist helg, Ipswich er i flyten. Synes de blå er mer på hugget her, men Norwich mer med nå
Heia Canaries !

NT

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #794 på: April 06, 2024, 14:10:39 »
Her slapp Ipswich-spiller Tuanzabe unna et rødt kort.

Feller Sargeant som siste mann. Da er reglene klare på at det er utvisning. Men det blir heller delt ut gult kort.
Griseflaks for Ipswich
Og denne var mer klar enn den utvisningen Southampton fikk sist helg, Ipswich er i flyten. Synes de blå er mer på hugget her, men Norwich mer med nå
Heia Canaries !

Og ikke før skrevet det , så 1-0 på friskepark  Tjo Hoi !!!!

GeirO

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #795 på: April 06, 2024, 14:11:28 »
Er vel ikke noe poeng å se noe av denne matchen før det 92.minutt og utover. Det er jo da Ipswich avgjør kampen. I mellomtiden ser jeg på Klabb (Haaland) & Bobb.

Johnnyj

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #796 på: April 06, 2024, 14:13:37 »
Her slapp Ipswich-spiller Tuanzabe unna et rødt kort.

Feller Sargeant som siste mann. Da er reglene klare på at det er utvisning. Men det blir heller delt ut gult kort.
Griseflaks for Ipswich
Og denne var mer klar enn den utvisningen Southampton fikk sist helg, Ipswich er i flyten. Synes de blå er mer på hugget her, men Norwich mer med nå
Heia Canaries !

Og ikke før skrevet det , så 1-0 på friskepark  Tjo Hoi !!!!
Ipswich hadde gitt fra seg mange Frispark i farlig posisjon, så det lå litt i kortene at det skulle straffe seg.

Synes det har vært en jevn kamp som man kan forvente av et rivalderby. Men Norwich har tatt sine forholdsregler og er forsiktige med å ikke etterlate seg for mye rom bakover.

Johnnyj

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #797 på: April 06, 2024, 14:26:19 »
1-0 til pause.
 Vår egen Leif Davis har vært helt usynlig. Ikke klart å få noe ut av sine (til vanlig) viktige offensive bidrag.
Omari Hutchison på høyrekanten har skapt ubalanse i Norwich-forsvaret et par ganger, men de har hatt grei kontroll.

Bemerkelsesverdig hvor mange Norwich spillere som til en hver tid er bak ballen. Ofte at Sargeant får bakromsballer som han må jobbe med alene "uten hjelp". Ser ut til å være en bevisst strategi da det ikke skal være mulig å kontre på dem. Noe som ble enda tydeligere etter scoringen.

Johnnyj

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #798 på: April 06, 2024, 14:52:31 »
Norwich som har hatt alt av sjanser i andreomgang. Ipswich ser tannløse ut og sett enda svakere etter pausen. Men som vi alle vet så har de et ekstra gear inne som de skrur på når det gjenstår ti minutter

NT

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #799 på: April 06, 2024, 14:52:42 »
60 minutter.  Så gjør han som sist uke, dobbeltbytte for Ipswich,  funka sist..... dette er spennende

Forever Whites

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #800 på: April 06, 2024, 15:05:14 »
Ipswich nærmer seg nå.  Synd at ikke Norwich får mer ut av kontringene sine.  Får håpe det holder inn for Norwich med 15 minutter + igjen.
Medlem 94237

NT

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #801 på: April 06, 2024, 15:09:54 »
Hvem var det som fant på at vi skulle selge Leif Davies ??  Hver gang han spilles opp blir det farlig, nå må Norwich stenge den korridioren !

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28932
  • Total likes: 2646
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #802 på: April 06, 2024, 15:19:30 »
Må berømme Norwich på defensiven. Meget bra. 🙂
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Forever Whites

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #803 på: April 06, 2024, 15:20:31 »
Nervepirrende, 5 minutter tillegg.  Fortsatt 1-0 til Norwich.
Medlem 94237

GeirO

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #804 på: April 06, 2024, 15:22:13 »
Er vel ikke noe poeng å se noe av denne matchen før det 92.minutt og utover. Det er jo da Ipswich avgjør kampen. I mellomtiden ser jeg på Klabb (Haaland) & Bobb.
Sånn, da begynner jeg å se på kampen...
MOT

NT

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #805 på: April 06, 2024, 15:25:54 »
Er vel ikke noe poeng å se noe av denne matchen før det 92.minutt og utover. Det er jo da Ipswich avgjør kampen. I mellomtiden ser jeg på Klabb (Haaland) & Bobb.
Sånn, da begynner jeg å se på kampen...

Da får du med deg høydepunktet, FULL TIME 1-0 !!!

Hallgeir *

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #806 på: April 06, 2024, 15:26:08 »
Takk for hjelpen til Norwich. Nå gjelder det å ta vare på momentet det gir og i alle fall ikke tape for Coventry.
Super Leeds since 1968

Forever Whites

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #807 på: April 06, 2024, 15:26:58 »
Da er det opp til oss å ta fordel av dette resultatet.
Medlem 94237

GeirO

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #808 på: April 06, 2024, 15:27:10 »
Jøss, hva skjedde? Ingen overtidsmål.
Veldig bra, men hjelper lite hvis ikke vi gjør jobben vår.
MOT

Johnnyj

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #809 på: April 06, 2024, 15:29:06 »
Må berømme Norwich på defensiven. Meget bra. 🙂
Må være fryktinngytende som spiss å møte Duffy og Ben Gibson, forsvarsspillere av den gamle skolen. Stakkars Keiffer Moore var helt borte.

Takk Norwich!! nå er det vår tur til å gjøre jobben ;D