Skrevet av Emne: Ex-headcoach: Garry Monk  (Lest 183460 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Xern

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #780 på: Mai 10, 2017, 11:25:00 »
Prøver meg på en liten forklaring;

1. Vi har en ung og uerfaren tropp, på tross av Hernandez og Green. Presset kan ha blitt for stort, sesongen for lang. I tillegg til det er det første sesongen til Monk i Championship som trener, han har garantert møtt på noen utfordringer gjennom sesongen han ikke forutså.
2. Trolig. Vi må skaffe vinger/midtbane som klarer å score mål. Samtidig må vi klare å styre kampen mer offensivt enn vi har gjort denne sesongen.
3. Har tenkt på denne mange ganger gjennom sesongen, og den manglende evnen til å gjøre ting enkelt når det ikke går veien. Av og til er det greit å spille potetåkerfotball i Championship.
4. På bortebane er Hernandez regelrett dårlig. Hjemme har han vært ute av form siden nyttår. Må forbedre seg neste sesong. Vingene må også klare å skape mer, gjerne ved hjelp av vingbacker. Vi ser hvor gode vi plutselig er når det kommer noen innlegg inn i boksen.
5. Nei, Dallas er for gjennomsnittlig, Sacko er rask og teknisk men har ikke forståelse av spillet for fem flate øre og heller ikke overblikk. Har heller aldri spilt så mange kamper på ett år som han har hos oss, kunne ikke forvente at han skulle holde en hel sesong. Roofe har brukt sesongen på å tilpasse seg, men blir spennende å se om han klarer å ta steget opp neste sesong. Ikke mer enn gjennomsnittlig denne sesongen. Pedraza rakk aldri å tilpasse seg og vil bli for dyr, Barrow er ikke vitsen å ta med i diskusjonen, Doukara er god enkelte kamper men er ikke noe klassespiller i divisjonen han heller. Konklusjon: Vi har bare OK vinger. Vi trenger noen som er i stand til å terrorisere forsvaret til motstanderen.
6. Den har jeg ingen forklaring på i verden, er det fordi vi ikke kjenner motstanderen godt nok?  ???
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

h.b

  • Gjest
Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #781 på: Mai 10, 2017, 11:42:03 »
Mange tanker her. Kan ta punkt 6 som en av de. hvis det er slik at vi ikke kan motstanderne. Ja da er dette ikke annet enn Monk sin feil. Andre toppmanagere studerer motstanderlaget rimelig ofte før kamp og vet som oftest hvordan de spiller og hva man må gjøre for å møte slike lag. Hvis da Monk ikke gjør det, ja da er han elendig forberedt til hver kamp, og man må da sette seg spørsmålet om Monk overhode bør få lov til å lede kampene fra siden

Kato

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #782 på: Mai 10, 2017, 13:21:24 »
Prøver meg på en liten forklaring;

1. Vi har en ung og uerfaren tropp, på tross av Hernandez og Green. Presset kan ha blitt for stort, sesongen for lang. I tillegg til det er det første sesongen til Monk i Championship som trener, han har garantert møtt på noen utfordringer gjennom sesongen han ikke forutså.
2. Trolig. Vi må skaffe vinger/midtbane som klarer å score mål. Samtidig må vi klare å styre kampen mer offensivt enn vi har gjort denne sesongen.
3. Har tenkt på denne mange ganger gjennom sesongen, og den manglende evnen til å gjøre ting enkelt når det ikke går veien. Av og til er det greit å spille potetåkerfotball i Championship.
4. På bortebane er Hernandez regelrett dårlig. Hjemme har han vært ute av form siden nyttår. Må forbedre seg neste sesong. Vingene må også klare å skape mer, gjerne ved hjelp av vingbacker. Vi ser hvor gode vi plutselig er når det kommer noen innlegg inn i boksen.
5. Nei, Dallas er for gjennomsnittlig, Sacko er rask og teknisk men har ikke forståelse av spillet for fem flate øre og heller ikke overblikk. Har heller aldri spilt så mange kamper på ett år som han har hos oss, kunne ikke forvente at han skulle holde en hel sesong. Roofe har brukt sesongen på å tilpasse seg, men blir spennende å se om han klarer å ta steget opp neste sesong. Ikke mer enn gjennomsnittlig denne sesongen. Pedraza rakk aldri å tilpasse seg og vil bli for dyr, Barrow er ikke vitsen å ta med i diskusjonen, Doukara er god enkelte kamper men er ikke noe klassespiller i divisjonen han heller. Konklusjon: Vi har bare OK vinger. Vi trenger noen som er i stand til å terrorisere forsvaret til motstanderen.
6. Den har jeg ingen forklaring på i verden, er det fordi vi ikke kjenner motstanderen godt nok?  ???

Ad punkt 3

Jeg mener formasjonen vår, selvsagt i sammenheng med spillestilen, må ta skylda for den svake statistikken når det gjelder skapte sjanser. Vi blir ofte baktunge med de to sentrale. Statistikken viser at de er lite involvert offensivt, sjelden involvert i skudd/sjanser, og stort sett fraværende i målprotokollen. Blir vi for statiske og defensive i den sentrale midtbanen? Så kan man jo si ved å se på statistikken at vi kompenserer for det defensivt (47 baklengs, kun tre lag med mindre). Nå vil jo jeg mene den relative gode defensive statistikken mer bør sees mot den jobben forsvarsfireren har gjort, enn de to defensive (blant annet god keeper og gode stoppere).

Ellers synes jeg kantspillerne har vært et problem. Svake innlegg, lite involvert foran kassa, og begrenset med sjanseskaping/ mål. Dallas er vel unntaket. Hvor mange assist har kantspillerne til Woods 30 mål? Synes vi ofte kommer i ganske gode posisjoner bak motstandernes forsvar, men innleggene (Sacko spesielt) har vært katastrofale.

For de som savner noe mer direkte spill i perioder vi sliter, så trenger vi jo bevegelse bak Wood. Vi ser jo sjelden to spisser på banen. Når truet vi for eksempel bakrommet i midten sist (utenom Wood). Roofe en eller annen gang i vinter. Pablo er jo definitivt ingen bakromsspiller. Jeg savner en plan B der vi legger om til to fremme, hvor den ene er utpreget bakromsspiss, og spiller mer direkte. Den spissen har vi ikke, han bør vi handle i sommer.
 

HåvardK

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #783 på: Mai 10, 2017, 16:47:41 »
Prøver meg på en liten forklaring;

1. Vi har en ung og uerfaren tropp, på tross av Hernandez og Green. Presset kan ha blitt for stort, sesongen for lang. I tillegg til det er det første sesongen til Monk i Championship som trener, han har garantert møtt på noen utfordringer gjennom sesongen han ikke forutså.
2. Trolig. Vi må skaffe vinger/midtbane som klarer å score mål. Samtidig må vi klare å styre kampen mer offensivt enn vi har gjort denne sesongen.
3. Har tenkt på denne mange ganger gjennom sesongen, og den manglende evnen til å gjøre ting enkelt når det ikke går veien. Av og til er det greit å spille potetåkerfotball i Championship.
4. På bortebane er Hernandez regelrett dårlig. Hjemme har han vært ute av form siden nyttår. Må forbedre seg neste sesong. Vingene må også klare å skape mer, gjerne ved hjelp av vingbacker. Vi ser hvor gode vi plutselig er når det kommer noen innlegg inn i boksen.
5. Nei, Dallas er for gjennomsnittlig, Sacko er rask og teknisk men har ikke forståelse av spillet for fem flate øre og heller ikke overblikk. Har heller aldri spilt så mange kamper på ett år som han har hos oss, kunne ikke forvente at han skulle holde en hel sesong. Roofe har brukt sesongen på å tilpasse seg, men blir spennende å se om han klarer å ta steget opp neste sesong. Ikke mer enn gjennomsnittlig denne sesongen. Pedraza rakk aldri å tilpasse seg og vil bli for dyr, Barrow er ikke vitsen å ta med i diskusjonen, Doukara er god enkelte kamper men er ikke noe klassespiller i divisjonen han heller. Konklusjon: Vi har bare OK vinger. Vi trenger noen som er i stand til å terrorisere forsvaret til motstanderen.
6. Den har jeg ingen forklaring på i verden, er det fordi vi ikke kjenner motstanderen godt nok?  ???

Ad punkt 3

Jeg mener formasjonen vår, selvsagt i sammenheng med spillestilen, må ta skylda for den svake statistikken når det gjelder skapte sjanser. Vi blir ofte baktunge med de to sentrale. Statistikken viser at de er lite involvert offensivt, sjelden involvert i skudd/sjanser, og stort sett fraværende i målprotokollen. Blir vi for statiske og defensive i den sentrale midtbanen? Så kan man jo si ved å se på statistikken at vi kompenserer for det defensivt (47 baklengs, kun tre lag med mindre). Nå vil jo jeg mene den relative gode defensive statistikken mer bør sees mot den jobben forsvarsfireren har gjort, enn de to defensive (blant annet god keeper og gode stoppere).

Ellers synes jeg kantspillerne har vært et problem. Svake innlegg, lite involvert foran kassa, og begrenset med sjanseskaping/ mål. Dallas er vel unntaket. Hvor mange assist har kantspillerne til Woods 30 mål? Synes vi ofte kommer i ganske gode posisjoner bak motstandernes forsvar, men innleggene (Sacko spesielt) har vært katastrofale.

For de som savner noe mer direkte spill i perioder vi sliter, så trenger vi jo bevegelse bak Wood. Vi ser jo sjelden to spisser på banen. Når truet vi for eksempel bakrommet i midten sist (utenom Wood). Roofe en eller annen gang i vinter. Pablo er jo definitivt ingen bakromsspiller. Jeg savner en plan B der vi legger om til to fremme, hvor den ene er utpreget bakromsspiss, og spiller mer direkte. Den spissen har vi ikke, han bør vi handle i sommer.
Kantspillerne har ikke levd opp til forventningene. Riktig nok har Ayling vært positiv, men han trekker gjerne inn i banen, og er sjelden den som kommer til dødlinja og legger innlegg. Dallas er unntaket blant kantene, men er også veldig opp og ned, i tillegg til at han mangler fart. Og når kantene verken kommer til gode innlegg eller truer bakrom, må de ta mye av ansvaret for at det blir skapt alt for lite. Når i tillegg midtbanespillerne, med et lite unntak for Pablo, så å si aldri verken kommer til eller treffer på langskudd, blir vi alt for forutsigbare. Vi trenger masse offensivt skyts til neste sesong, eventuelt at spillerne utvikler helt andre offensive ferdigheter enn hva tilfellet har vært i år. Det siste er vel mindre sannsynlig, kanskje bortsett fra med tanke på Roofe, som glimtvis har vist positive takter her - dessverre har han ikke hatt marginene på sin side.

Nørgaard

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #784 på: Mai 15, 2017, 10:59:46 »
Noget nyt om Monks møde med Radrizzani?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28966
  • Total likes: 2656
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #785 på: Mai 15, 2017, 11:12:07 »
Noget nyt om Monks møde med Radrizzani?
Leeds News Hound‏ @LeedsUtdFNH · 14m14 minutes ago 
Has Andrea Radrizzani just dropped big hint about Garry Monk's future on Twitter? #LUFC #FNH
http://www.footballnewshound.com/View.aspx?Si=11&Ap=Common&Al=newsview.html&Un=Leeds&NI=3066870
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #786 på: Mai 15, 2017, 11:30:12 »
La meg først få si en ting, nemlig at jeg ønsker at Monk får ny kontrakt.
Dette på grunn av at vi har gjort det bedre denne sesongen enn på lenge. Det ser også ut til at de der borte som ser flere kamper enn oss, også ser ut til å være udelt positive. Men har noen spørsmål til opplegget denne sesongen:
1) Hvordan kunne vi faile så grusomt på slutten av sesongen? Kan det ha sammenheng med juleprogrammet som etter sigende forløp uten en eneste fridag?
2) Har vi fått "ufortjent" mange poeng denne sesongen pga Wood sin målteft?
3) Vi skaper nesten ikke skudd på mål. Sammenheng med at vi spiller altfor mye på tvers, og at det går aaaaltfor tregt framover?
4) Hvorfor klarer vi ikke å være mer kreative framover, selv med Pablo (som skal være der framme)?
5) Vi har hatt flere vinger denne sesongen enn de foregående 10 åra til sammen, men det fungerer ikke..
6) Hvorfor trenger vi en hel omgang på å komme i gang så ofte??

Skulle gjerne hatt svar på dette fra Garry, men får kanskje nøye meg med noen kommentarer fra andre her inne som har sett mange flere kamper enn meg i år? :-) (Har sett det som har vært sendt i tillegg til Newc. - Leeds og Leeds-Wolves live..)

My two cents

1 - Ung stall kan være et poeng. Den ubestridte lederen i laget - Kyle Bartley - er 25 år. Altfor få drar lasset med han. Bridcutt og O'Kane, som på papiret er en strålende duo i divisjonen, har ikke fungert. I tillegg har de siste femten årene i Leeds vært plaget av utenomsportslige ting. Selv om pila har pekt oppover, har det hele sesongen vært fokus på delvis (og kommende) take over. Jeg tror sånt forstyrrer, selv om det nå har vært i positiv retning. Det er alltid noe usikkert rundt Leeds United. Jeg vil tro at stemningen i Brighton har vært langt mer aggressiv, i positiv forstand. Det kan rett og slett også bare være en alminnelig, stygg formdupp som kom på verste tenkelige tidspunkt.
2 - Ufortjente poeng tar man i enkeltkamper og perioder. Over en hel sesong var Leeds divisjonens sjuende beste lag, verken mer eller mindre. I andre klubber kalles dette matchavgjørere eller spillere med noe ekstra, men vi kaller det utfortjente poeng. Det sier litt om hvor defensivt innstilt vi er. Skal man snu på dette, kan man spørre om ikke Reading og Huddersfield har vært langt heldigere, med henholdsvis +4 og -2 i målforskjell. NOE sier meg at dette hadde vært påpekt, dersom det gjaldt Leeds og vi spilte play off...
3 - Monk er en ung manager. I moderne fotball er det for mye fokus på ballinnehav. Man scorer ikke mål uten å ha ballen, men det er ikke vanskelig å forsvare seg mot et lag uten bevegelse eller fart i pasningene. Jeg liker at man ønsker å styre kampene (betyr ikke at Leeds har gjort det særlig ofte), men man må ha en plan på hvordan man skal spille offensivt. Samtidig må man være godt organisert defensivt og giftige på kontringer, når det er nødvendig. Først da blir laget vanskelig å slå. Savner plan B og C. Det hadde vært morsomt om laget gikk ut på SportsDirect og rett i strupen på Newcastle, med kollektivt ekstremt høyt press og bevegelse i en kort periode, eks. Leeds starter "alltid" forsiktig. Rösler snakket om gegenpressen i form av heavy metal, uten at han var i nærheten av å rekke og få det til, men det er noe sånt jeg ideelt sett vil Leeds skal spille. Høyt, kollektivt press og hurtig i lengderetning. Fantastisk morsomt å se på, men det krever enormt av laget. Og det er neppe mulig å spille slik i 90 minutter, hver eneste kamp.
4 - Mangel på bevegelse. Det spilles nesten utelukkende på førstemann som tar et løp. Altfor mange står og ser på og altfor mange baller kommer på fot, med mann i rygg.
5 - Se pkt 4. Materialet har ikke vært for dårlig (de er langt fra perfekte), det er samspillet med backene og Pablo det skorter på. For å utnytte Hernandez' kreativitet, kreves mye bevegelse.
6 - Se pkt 3. Jeg føler man alltid tar den forsiktige tilnærmingen til kampene. Leeds virker alltid å skulle "ta og føle på" motstanderen. Ofte medfører dette at motstanderlaget får en klar fordel i første omgang. Championship står tilbake for PL når det gjelder kvalitet, men antakelig ikke mye når det gjelder tempo. Er man ikke med når dommer blåser, blir man hengende bakpå.

At vi skal tro at ikke Monk og trenerteamet har sett lagets mangler i årets sesong, vil være å tro altfor lite om meget lovende trenere. Håpet mitt for neste år er - utover å hente inn gode nok spillere til å utfordre teten - at man henter riktige spillertyper. Det trengs lederskikkelser og det trengs å legge mer press på motstanderen. Altfor sjelden har man følelsen av Leeds styrer kampen, selv om vi veldig sjelden har tapt den før fløyta blåser - noe som jo er veldig positivt og som tilsier at man ikke er milevis unna.

Monk må skape en plan B. Det offensive må utvikles i form av samspill, hurtighet med ball, bredde og bedre innlegg i boks, hvor flere må stupe inn enn Wood. Begge de sittende kan ikke være like rigide i posisjoneringen hele tiden, mens vingene må jobbe hardere defensivt, slik at ikke disse to overløpes. Defensivt må man være tettere i motstander og kjøre hurtigere kontringer med klarere løpsmønster. Mot slutten av sesongen virka det som det meste gikk på måfå.
« Siste redigering: Mai 15, 2017, 11:34:48 av Dennis »
Marching on together!

auren

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #787 på: Mai 15, 2017, 11:41:46 »
Godt innlegg som vanlig Dennis  :)

Men har vi egentlig hatt en så veldig ung stall / førsteellever? Vi har en rutinert keeper på 36/37 år, og en backlinje som ligger midt i 20-åra. På sentral midtbane har vi erfarne spillere i O'Kane (26) og Bridcutt (27), med unge og uerfarne Phillips (20/21) og Vieira (18). På vingene har vi stort sett hatt Doukara (25), Sacko (22/23) og Dallas (25/26). Hengende spiss i Hernandez (31/32) og Roofe (23/24) samt Wood på topp (24/25). Snittet her ligger vel ca. på 25 år, og kan ikke sies å være så veldig ungt. Vi har kun spilt med 1 spiller under 20 år denne sesongen (Vieira). Tipper at nærmere halvparten av lagene i Championship har like lav/lavere snittalder og har spilt jevnt med flere spillere under 20 år enn oss.

Hvis noen vil ta hansken og finne ut - be my guest  ;)

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #788 på: Mai 15, 2017, 12:07:51 »
Godt innlegg som vanlig Dennis  :)

Men har vi egentlig hatt en så veldig ung stall / førsteellever? Vi har en rutinert keeper på 36/37 år, og en backlinje som ligger midt i 20-åra. På sentral midtbane har vi erfarne spillere i O'Kane (26) og Bridcutt (27), med unge og uerfarne Phillips (20/21) og Vieira (18). På vingene har vi stort sett hatt Doukara (25), Sacko (22/23) og Dallas (25/26). Hengende spiss i Hernandez (31/32) og Roofe (23/24) samt Wood på topp (24/25). Snittet her ligger vel ca. på 25 år, og kan ikke sies å være så veldig ungt. Vi har kun spilt med 1 spiller under 20 år denne sesongen (Vieira). Tipper at nærmere halvparten av lagene i Championship har like lav/lavere snittalder og har spilt jevnt med flere spillere under 20 år enn oss.

Hvis noen vil ta hansken og finne ut - be my guest  ;)

auren

Du har absolutt et poeng her, auren.

Denne siden påstår vi har det 19. yngste laget, foran Huddersfield og Newcastle blant annet.
http://www.express.co.uk/sport/football/771326/Every-Championship-team-starting-lineup-ranked-average-age-sportgalleries

Alder er bare et tall heter klisjeen. Og det stemmer jo. En 23 åring han ha masser av erfaring fra høyt nivå, mens en 28-åring kan være uerfaren fra alt annet enn "sunday league". Samtidig kan et ungt lag uten de store "generalene" være helt uredde og tjene på det. Av Leedsspillere er det vel faktisk en ok blanding, men jeg syns man savner flere ledere. Vieira, Phillips, Roofe (uerfaren på nivået) vil variere, men man bør forvente at de med flere kamper på nivået drar lasset i større grad. Hvor gamle de skal være, er forsåvidt ikke viktig. Eksempelvis syns jeg Lewis Cook hadde en fin aura rundt seg i ung alder, Howson likeså.
Marching on together!

auren

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #789 på: Mai 15, 2017, 14:29:10 »
Godt innlegg som vanlig Dennis  :)

Men har vi egentlig hatt en så veldig ung stall / førsteellever? Vi har en rutinert keeper på 36/37 år, og en backlinje som ligger midt i 20-åra. På sentral midtbane har vi erfarne spillere i O'Kane (26) og Bridcutt (27), med unge og uerfarne Phillips (20/21) og Vieira (18). På vingene har vi stort sett hatt Doukara (25), Sacko (22/23) og Dallas (25/26). Hengende spiss i Hernandez (31/32) og Roofe (23/24) samt Wood på topp (24/25). Snittet her ligger vel ca. på 25 år, og kan ikke sies å være så veldig ungt. Vi har kun spilt med 1 spiller under 20 år denne sesongen (Vieira). Tipper at nærmere halvparten av lagene i Championship har like lav/lavere snittalder og har spilt jevnt med flere spillere under 20 år enn oss.

Hvis noen vil ta hansken og finne ut - be my guest  ;)

auren

Du har absolutt et poeng her, auren.

Denne siden påstår vi har det 19. yngste laget, foran Huddersfield og Newcastle blant annet.
http://www.express.co.uk/sport/football/771326/Every-Championship-team-starting-lineup-ranked-average-age-sportgalleries

Alder er bare et tall heter klisjeen. Og det stemmer jo. En 23 åring han ha masser av erfaring fra høyt nivå, mens en 28-åring kan være uerfaren fra alt annet enn "sunday league". Samtidig kan et ungt lag uten de store "generalene" være helt uredde og tjene på det. Av Leedsspillere er det vel faktisk en ok blanding, men jeg syns man savner flere ledere. Vieira, Phillips, Roofe (uerfaren på nivået) vil variere, men man bør forvente at de med flere kamper på nivået drar lasset i større grad. Hvor gamle de skal være, er forsåvidt ikke viktig. Eksempelvis syns jeg Lewis Cook hadde en fin aura rundt seg i ung alder, Howson likeså.

Det er omvendt. Vi har det 19. eldste laget, dvs det 6. yngste. Brighton har det eldste og rykket også direkte opp.

Men det er jo riktig som du sier - alder har ikke så voldsomt mye å si, noen kan ha spilt 200 kamper i en alder av 21 år, mens en på 30 år har 100 kamper. Det kommer også an på spillertypen - vi mangler som du så riktig påpeker ledere i laget foruten Bartley (og Pontus). Man ville trodd at Bridcutt ville vært sjefen på midten, men han har hatt en dårlig sesong. Her er det store ankepunktet foran neste sesong - vi må/bør få inn en midtbanegeneral. Og så trenger vi 2 klassiske vinger!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #790 på: Mai 15, 2017, 15:21:52 »
Det er omvendt. Vi har det 19. eldste laget, dvs det 6. yngste. Brighton har det eldste og rykket også direkte opp.

Du har helt rett! Skrivefeil rett og slett, for jeg beit meg merke i at Brighton hadde det eldste.
Marching on together!

Gufrias

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #791 på: Mai 15, 2017, 17:14:42 »
Godt innlegg som vanlig Dennis  :)

Men har vi egentlig hatt en så veldig ung stall / førsteellever? Vi har en rutinert keeper på 36/37 år, og en backlinje som ligger midt i 20-åra. På sentral midtbane har vi erfarne spillere i O'Kane (26) og Bridcutt (27), med unge og uerfarne Phillips (20/21) og Vieira (18). På vingene har vi stort sett hatt Doukara (25), Sacko (22/23) og Dallas (25/26). Hengende spiss i Hernandez (31/32) og Roofe (23/24) samt Wood på topp (24/25). Snittet her ligger vel ca. på 25 år, og kan ikke sies å være så veldig ungt. Vi har kun spilt med 1 spiller under 20 år denne sesongen (Vieira). Tipper at nærmere halvparten av lagene i Championship har like lav/lavere snittalder og har spilt jevnt med flere spillere under 20 år enn oss.

Hvis noen vil ta hansken og finne ut - be my guest  ;)

auren

Du har absolutt et poeng her, auren.

Denne siden påstår vi har det 19. yngste laget, foran Huddersfield og Newcastle blant annet.
http://www.express.co.uk/sport/football/771326/Every-Championship-team-starting-lineup-ranked-average-age-sportgalleries

Alder er bare et tall heter klisjeen. Og det stemmer jo. En 23 åring han ha masser av erfaring fra høyt nivå, mens en 28-åring kan være uerfaren fra alt annet enn "sunday league". Samtidig kan et ungt lag uten de store "generalene" være helt uredde og tjene på det. Av Leedsspillere er det vel faktisk en ok blanding, men jeg syns man savner flere ledere. Vieira, Phillips, Roofe (uerfaren på nivået) vil variere, men man bør forvente at de med flere kamper på nivået drar lasset i større grad. Hvor gamle de skal være, er forsåvidt ikke viktig. Eksempelvis syns jeg Lewis Cook hadde en fin aura rundt seg i ung alder, Howson likeså.

Det er omvendt. Vi har det 19. eldste laget, dvs det 6. yngste. Brighton har det eldste og rykket også direkte opp.

Men det er jo riktig som du sier - alder har ikke så voldsomt mye å si, noen kan ha spilt 200 kamper i en alder av 21 år, mens en på 30 år har 100 kamper. Det kommer også an på spillertypen - vi mangler som du så riktig påpeker ledere i laget foruten Bartley (og Pontus). Man ville trodd at Bridcutt ville vært sjefen på midten, men han har hatt en dårlig sesong. Her er det store ankepunktet foran neste sesong - vi må/bør få inn en midtbanegeneral. Og så trenger vi 2 klassiske vinger!

auren
Gjennomsnitt, ja. Green trekker opp snittet ganske mye, men han er like fullt bare en. Vi har bare tre spillere på 30 år eller mer i stallen, og en av dem er omreisende benkesliter. Legg til to 27-28-åringer, og resten bør antas å være i første halvdel av seniorkarrieren.
Hekta på Leeds siden 1974

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #792 på: Mai 23, 2017, 16:07:27 »
SKY melder at LU har utløst opsjonen på ett års forlengelse av kontrakten til Monk.

Promotion 2010

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #793 på: Mai 23, 2017, 16:36:46 »
SKY melder at LU har utløst opsjonen på ett års forlengelse av kontrakten til Monk.

#SSNHQ Leeds United are set to exercise an option to extend head coach Garry Monk's contract by a further 12 months #LUFC
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28966
  • Total likes: 2656
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #794 på: Mai 23, 2017, 16:42:30 »
SKY melder at LU har utløst opsjonen på ett års forlengelse av kontrakten til Monk.


"Sportsmail understands that the 12-month extension will allow him to press ahead with those plans while a new contract is negotiated."
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

h.b

  • Gjest
Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #795 på: Mai 23, 2017, 17:40:26 »
SKY melder at LU har utløst opsjonen på ett års forlengelse av kontrakten til Monk.

Kanskje det mest fornuftige. Funker ikke Monk å vi kke er i direkte opprykksplass. ja da må vi ha noe annet sommeren 2018

Promotion 2010

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #796 på: Mai 23, 2017, 17:47:01 »
Dette betyr vel at TOMA har møtt en skillevegg.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Cherry

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #797 på: Mai 23, 2017, 17:50:34 »
SKY melder at LU har utløst opsjonen på ett års forlengelse av kontrakten til Monk.

Kanskje det mest fornuftige. Funker ikke Monk å vi kke er i direkte opprykksplass. ja da må vi ha noe annet sommeren 2018

Ved og utløse forlengelse nå, så kan Monk få ro til og konsentrere seg om pre season og nye spillere- samtidig som Radrizzani kan kjøpe ut Cellino og etterhvert tilby Monk en lengre kontrakt.
 

Jon R

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #798 på: Mai 23, 2017, 18:16:00 »
Bra løsning, hvis dette stemmer.
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #799 på: Mai 23, 2017, 19:26:57 »
Dette betyr vel at TOMA har møtt en skillevegg.

Eller det betyr at denne avtalen kom i stand i uken etter sesongslutt slik at Monk kunne forberede neste sesong.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #800 på: Mai 23, 2017, 19:47:13 »
Hay lager litt trøbbel for oss:

The YEP understand, however, that Monk is reluctant to accept a 12-month extension and wants a longer commitment from Radrizzani. He is also seeking clarity about the size of his budget and the make-up of a management team which could include Orta. Radrizzani aimed to begin detailed talks with Monk as soon as his buy-out was complete but Leeds would risk losing the 38-year-old for nothing if those discussions run into June.

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-whites-line-up-new-technical-director-1-8557094

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

  • Gjest
Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #801 på: Mai 24, 2017, 16:10:42 »
Ryker Monk står visst Karanka klar. Er over hele nettet med diverse artikler fra forskjellige aviser og nettsteder. Så noe i dette må det være. https://thisisfutbol.com/2017/05/transfers/radrizzani-eyes-karanka-for-leeds-role/

Dennis

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #802 på: Mai 24, 2017, 17:14:02 »
Ryker Monk står visst Karanka klar. Er over hele nettet med diverse artikler fra forskjellige aviser og nettsteder. Så noe i dette må det være. https://thisisfutbol.com/2017/05/transfers/radrizzani-eyes-karanka-for-leeds-role/

Linken er ikke søk med både Orta og Bravo-link. Så trenger det ikke være mer enn journalister som klarer lese wiki for å komme til at to av de har vært i Real.

Uansett vil Karanka neppe medføre noe mer offensiv spillestil. Sjelden går lag direkte opp med drøyt 60 scorede mål.
Marching on together!

h.b

  • Gjest
Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #803 på: Mai 24, 2017, 17:16:41 »
Ryker Monk står visst Karanka klar. Er over hele nettet med diverse artikler fra forskjellige aviser og nettsteder. Så noe i dette må det være. https://thisisfutbol.com/2017/05/transfers/radrizzani-eyes-karanka-for-leeds-role/

Linken er ikke søk med både Orta og Bravo-link. Så trenger det ikke være mer enn journalister som klarer lese wiki for å komme til at to av de har vært i Real.

Uansett vil Karanka neppe medføre noe mer offensiv spillestil. Sjelden går lag direkte opp med drøyt 60 scorede mål.

Klar over det. men når en 10-15 nettsteder nevner det samme. Og jeg er ikke sikker på om jeg vil offre Monk for Karanka

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #804 på: Mai 25, 2017, 14:31:01 »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28966
  • Total likes: 2656
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #805 på: Mai 25, 2017, 14:34:03 »
Ferdig i Leeds United!

https://www.leedsunited.com/news/team-news/21929/club-statement

Nedsig :(

Det handler nok om de nye rollene som Andrea vil ha nn i klubben, og hvor mye 'makt' manageren får.

Antar jeg.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sydhagen

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #806 på: Mai 25, 2017, 14:35:06 »
Wow, så ikke den komme nå!
Skuffende.

Satser på Radden drar opp en ny god manager.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Leedsfan

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #807 på: Mai 25, 2017, 14:35:30 »
Ferdig i Leeds United!

https://www.leedsunited.com/news/team-news/21929/club-statement

Club accepts Garry Monk's resignation
Leeds United can confirm that we have received Garry Monk’s resignation from his role as First Team Manager.
     
We are shocked and disappointed by Garry’s decision but his resignation has been reluctantly accepted by Chairman Andrea Radrizzani.
     
Andrea made it clear to the media yesterday that his intention was to exercise the Club's option to extended the Manager's contract for another 12 months and immediately begin negotiations for a longer term deal.
   
Mr Radrizzani has met with Garry twice since taking over at Elland Road earlier this week and during the second meeting yesterday it became clear that Garry was considering life beyond Leeds United as at no time did Garry wish to discuss terms for a longer contract.
   
Following that meeting yesterday Garry’s agent requested that the option was not exercised and his resignation was received this morning.
   
Whilst we are deeply saddened by Garry’s decision, there is no individual bigger than our Club and we will now begin a process to identify and appoint a new Head Coach to take the club to the next level.
   
We thank Garry for his contribution during his time at Leeds United, we are disappointed that would could not continue on this journey together.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Hallgeir *

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #808 på: Mai 25, 2017, 14:37:07 »
Noe uventet og... litt trist.

Nå håper jeg at Radrizzani kan trylle fram en manager som kan ta oss videre og opp i PL. Det blir en stor jobb.
Super Leeds since 1968

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #809 på: Mai 25, 2017, 14:37:35 »
Ferdig i Leeds United!

https://www.leedsunited.com/news/team-news/21929/club-statement

Nedsig :(

Det handler nok om de nye rollene som Andrea vil ha nn i klubben, og hvor mye 'makt' manageren får.

Antar jeg.

Andrea til nå: Kjøpt LU, 4-års kontrakt med Vieira, ut med Monk + mye snakk, tror vi avventer litt før vi erklærer han som Messias.