Skrevet av Emne: Kamp vs Middlesbrough@ Riverside stadium 22.4.2024 kl 21:00 - Viasat2  (Lest 4286 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ar9

Vi skal pines men gikk veien denne gang


Sent from my iPhone using Tapatalk

GaryMac

Huff. Blir en Leedselse dette ja...  ;)

auren
Det ble Leedselse, Ledelse og Lettelse United :-)
Still in with a chance .

Hallgeir *

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Nå er det noe jeg ikke finner på mitt tastatur lenger.
Super Leeds since 1968

Bjosse77

Glad Cooper ikke spiller. Meslier sørger for spenning uten at vi får skyldt på Liam.

Burde vært en grei seier, men det beste laget vant til slutt.

GeirO

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Sovna på tastaturet?

Sent fra min LE2113 via Tapatalk
Alt annet enn sovna :)

Ufattelig viktig seier.
MOT

Lucas the Kop Cat

33% possession I dag, statistikken holder stikk.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


auren

Vi tar brodden totalt ut av kampen med å opptre så defansive og disiplinerte i starten av andre omgang. Og det viste seg å være et smart trekk da vi kontra inn 4-2. Hadde fullstendig kontroll helt til Boro fikk 3-4 på tampen. Slike scoringer burde jo ikke være mulig. Dårlig av vår stopperduo og Meslier på halvdistanse. Men også glitrende av Lath. Etter dette er det totalt hawaii igjen slik vi så i første omgang, og vi kunne fort ha mistet seieren på tampen. Da hjalp det å drøye litt tid. Endelig var det vår tur til å drøye.

Summa summarum en fortjent seier ut i fra sjansene, selv om Boro hadde mest ball. Vinner vi mot QPR på fredag er jeg rimelig sikker på at vi er topp to før siste hjemmekamp på Elland Road.

Grattis folkens! Det var en rysare av en kamp!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

NT

De har fått mye kritikk i det siste, men steppet up når det gjaldt som mest. Det skal de ha. Kred til Boro som også var på jobb selv om Play off røk sist helg. Litt mer tro igjen nå.

Sølvreven

Spenning hele veien. Men ser gjerne at Piroe får hvile til høsten. Bruk Joseph og spill han god.
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Sølvreven

I morgen heier vi alle på Soton  :D
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Sterland

Spenning hele veien. Men ser gjerne at Piroe får hvile til høsten. Bruk Joseph og spill han god.
Kan ikke se at Piroe var så håpløs. Gjør stort sett fornuftige ting med ballen, og spilte James frem til en kjempesjanse

karaba

Fantastisk seier!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Cherry

Denne var viktig, og det var en annen glød over laget i dag - men mye rart!
De svakeste var faktisk de som kom innpå, de var jo ikke PÅ….samt Meslier!

Gnonto med knallmatch, Summerville er stjerna `om dagen (det vet han også)- Rutter VIL så mye men er jo en løs kanon med masse balltap, skaffer straffe og har lekre detaljer…blir ikke klok på han. :D
Syns Gray spilte seg stort opp, Firpo bedre forover (assist) enn bakover….
Dette var dog en lagseier, gutta var der igjen med high Fives og det var godt å se…..de står sammen.

QPR neste !

samadhi

For en herlig seier. Mye rart, men ikke annet å forvente med Leeds, opprykkskamp og Championship. Seier mot QPR så er vi tilbake i pole position!
marching on together,
derudaf forever...

stian

Nå er det press på Leicester og Ipswich som begge skal møte lag som ikke har noe å tape på å gå all-in. Det er ikke helt usannsynlig at en av dem går på en smell og da blir det virkelig fight helt inn.

Men vil dere si at vi er friskmeldt etter denne kampen? Jeg føler meg langt fra sikker på det, men vi setter i alle fall sammen noen fine angrep når vi får litt mer plass på bortebane.

Barba

Totalt kaos etter at de scoret. Meslier med en fæl kveld. Arbeidsradiusen til Piroe var ikke mye å skryte av.

Enig i det meste her, men det viktigste er 3 poeng borte mot et lag som kjempet om kvalikplass helt til så sent som forrige helg. Og hva var det som skjedde med James? Redd strekk i siden, eller noe med albue, kan fort være ute to siste.
« Siste redigering: April 22, 2024, 23:17:01 av Barba »
Barba - MOT

Eriksen55

Marginer. Ballen får en heldig deflection som setter forsvaret totalt ute av spill. Nå blir det tungt. Svært tungt!

auren

Men det startet med balltapet til Gnonto

Det er feil. Det startet med at Byram i stedet for å spille til en av 3 ledige Leeds spillere heller vender hjem, blir presset og må spille til en feilvendt Gnonto med en spiller i ryggen og en som presser fra siden.

GeirO

Totalt kaos etter at de scoret. Meslier med en fæl kveld. Arbeidsradiusen til Piroe var ikke mye å skryte av.
Synes Meslier hadde mange gode redninger. Viktig å se det også.

auren

Nå er det press på Leicester og Ipswich som begge skal møte lag som ikke har noe å tape på å gå all-in. Det er ikke helt usannsynlig at en av dem går på en smell og da blir det virkelig fight helt inn.

Men vil dere si at vi er friskmeldt etter denne kampen? Jeg føler meg langt fra sikker på det, men vi setter i alle fall sammen noen fine angrep når vi får litt mer plass på bortebane.

Nei, overhodet ikke friskmeldt. Men det gjorde jammen godt med 3 poeng og hele 4 scoringer etter to målløse kamper. Jeg synes Boro var gode, de klarte også 1-1 mot Ipswich nylig og hadde 9 strake uten tap. De var virkelig up for it i dag, og var særs aggressive i første omgang. Etter 2-4 hadde de lite å stille opp med og vi rei av kampen helt til det unødvendige 3-4 målet.

Kampene lever sitt eget liv på tampen av sesongen. Viktig med mye guts og vilje samt Championships beste spiller. Vi må bare ta en kamp om gangen! Og nå er det bare to igjen!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GaryMac

Sitter og ser post-match på LUTV. Venter på Farke...

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28934
  • Total likes: 2647
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cannavaro

Vi slo faktisk et lag som var i knallform, og det kunne vi se med det blotte øyet. De hadde godt pasningsspill og var sterke i press spillet. At vi vinner mot Boro borte tyder absolutt på at vi er med i opprykkskampen.  Idag var den offensive biten av spillet bra igjen, og vi skapte flere sjanser foruten målene.  En god gjennomført kamp av Leeds egentlig med tanke på motstand. Så kan man alltids diskutere og finne feil ved enkeltspillere og situasjoner, men det viktigste idag var 3 poeng og seier, det fikk vi !!  Dette lever så til de grader de siste 2 kampene...og vi er samtidig avhengig av hva som skjer med Leicester og Ipswich....jeg kjenner på "litt" lettelse etter denne kampen og gleder meg til de to siste.   Tenk hvor kjedelig det er å ikke å ha noe å spille for i de siste kampene av en sesong......
MFLU - Miracles For Leeds United

Eriksen55

3 poeng - Det eneste som teller.

Stopperduoen er ikke like trygg lenger. Samtidig sliter vi oftere på midten. Ampadu opp sammen med Gruev? Gray tilbake på hb. Syntes Byram gjør mye rart!

Meslier burde tatt mål nr 2. Mål nr 3 vil jeg heller kreditere Boro spissen med en bra prestasjon. Står han lenger inn og Boro spissen skyter eller i verste fall spretter før skudd så er det galt også. Like dårlig av stopper å tape duellen. Meslier har knapt et sekund på å bestemme seg for å stå eller gå. Med fasit i hånd er det lett å klage i ettertid.

Selv om Meslier burde tatt mål 2 skjer det mye i forkant. Rutter mistet ball langt fremme. Det er svakt men det er nok sånn Rutter skal spille. Ta sjanser og skape overtall. Innimellom blir det flere miss enn treff. Men han lykkes også ofte og da blir det farlig. Når det ikke sitter helt for Rutter så ønsker jeg han på kant. Da er risikoen mindre og det er oftere mindre sikring bak backen. Presspillet og stopperduoen etter ballmissrn er også svak, så skylden kan lett fordeles på mange.

Det første målet er utrolig svakt av Byram. Elendig valg og spiller Gnonto i trøbbel. Men Boro har maks flaks når Gruev toucher ballen så vidt forbi Ampadu.

Scorer 4 mål - Det er bra. Men samtidig svakt å misse store sjanser og fullstendig punktere kampen. Like ille det som keepertabber og forsvarsfeil.

Tabbe av Farke og kaste innpå Piroe. Mener at Joseph er mannen når vi ligger lavere og vi søker kontringer. Null trussel på kontring med Piroe. Fulgte med han - Kun 1 god innvolvering når han spilte frem James. Den var riktignok bra! Men i det 94 minutt når han mottar kastet..måten han mister bsllen på og senere jobber…forkastelig!

Firpo klart best bak. Gray noen bra offensive bidrag, ellers anonym.Rutter mister mye ball og får hinsides med kritikk. Men han gjør også mye fantastisk bra. Viktig å se det også. Gnonto og Sumnerville veldig gode og Bamford scorer. Utover det tynt, men fremgang.

Trenden er snudd og det mot et formlag. Kvaliteten er der, nå handler det om å takle presset 😀
« Siste redigering: April 22, 2024, 23:47:51 av Eriksen55 »

GaryMac

Farke (selvsagt) fornøyd med spillerne. Var bevisst å la boro ha mye ball i andre omgang, og heller satse på kontra.
Blikket allerede rettet mot QPR. Mat og hvile og sjekke tilstanden på noen av spillerne..

Johnnyj

Kaffemannen imponerte meg.

Men Piroe var i helt den andre enden av skalaen. Flere ganger der han hadde muligheten til å rekke ballen før motstander, men han trekker seg ALLTID unna i 50/50-situasjoner. Det har vært frustrerende tidligere men i en kamp som dette er det fullstendig det utilgivelig. Respektløst mot lagkameratene sine.

Hele laget kjemper for harde livet og gir alt i duellene, men så kommer det inn én unnasluntrer med friske bein som ser ut som han er livredd for å bli skadet. Ikke en person du vil ha med deg i krigen!

Nå bør det ikke være tvil om at Joseph får sine fortjente minutter i de neste kampene.

Kato

Firpo god offensivt, men du verden det var huller bakover på den venstresiden. Byram murte mer igjen på høyresiden. Innbytterne ikke gode, vi falt totalt ut av struktur da de scoret. Man kan klage på bruddene Rutter får mot seg, men noe av det han driver med er fantastisk. Er han og Summerville som bærer dette laget offensivt.
« Siste redigering: April 23, 2024, 00:00:05 av Kato »
 

GaryMac

Vet ikke helt på andre målet til Boro... Meslier blir kanskje dratt litt langt over til sin venstre, men jeg mener han er riktig plassert helt til Ampadu går på skuddfinta, og det åpner seg en mulighet til høyre for Meslier.

auren

Firpo god offensivt, men du verden det var huller bakover på den venstresiden. Byram murte mer igjen på høyresiden. Innbytterne ikke gode, vi falt totalt ut av struktur da de scoret. Man kan klage på bruddene Rutter får mot seg, men noe av det han driver med er fantastisk. Er han og Summerville som bærer dette laget offensivt.

Rutter er Jekyll og Hyde. På sitt beste en topp PL-spiller med en enorm fysikk og nesten umulig å ta ballen fra. Har også noen veldige gode pasninger til tider, og er vel nest best på assist denne sesongen bak Leif Davis. Men han må bli mye bedre på decision making, når han skal drible og når han skal passe ballen. 2-2 målet må han ta på sin kappe i dag. Tull å drible 30 meter fra mål. Avslutningene hans er også noe som må forbedres kraftig om han skal bli en habil PL-spiller. Jeg frykter det egentlig er for sent. Men frem til for 8-10 kamper siden så har det stort sett vært en fryd å se han spille fotball.

I tillegg til Summerville og Rutter må jo også James og Gnonto berømmes for sine bidrag offansivt synes jeg.

auren
« Siste redigering: April 23, 2024, 08:51:56 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

morten1966

Oi....mange som er kritiske til keeperspillet gitt.. Artig med seier igjen da.

peacock

Huff, for en kamp! Både på godt og vondt.
Det som slår meg i etterkant er den totale mangelen på spilleforståelse og kynisme.
Vi har offensive spillere som herjer på dette nivået, men de samme spillerne er totalt ubrukelige defensivt! Rutter, Summerville og Gnonto er totalt ukritiske til balltap når laget er i ubalanse. Det må kunne forventes bedre valg. Det er ingen unnskyldning at Rutter "tryller" fram gigasjanser gang på gang, så lenge han er en defensiv risikofakter. Få det bort!