Skrevet av Emne: Er vi gode nok for opprykk i 2011?  (Lest 14522 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Runar

Sv: Er vi gode nok for opprykk i 2011?
« Svar #30 på: Desember 15, 2010, 17:30:00 »
Rykker vi opp er vi åpenbart gode nok, vi må holde momentum å ha få endringer i spillerstallen i januar, men de som kommer inn må være gode nok til å dra resten enda ett hakk høyere. Vi trenger stoppere (AOB +) Bruce koster jo oss baklengs hver kamp på rare løpsdueller som han kløner på.

Promotion 2010

« Svar #31 på: Desember 15, 2010, 20:10:25 »

En helt utrolig vurdering.... :-[

Hvordan det er mulig å finne frem i dette rotete forumet er for meg en gåte. Jeg bruker en god del tid på å lete frem tråder og opplysninger her, men det må jeg visst bare legge bort!  >:(

Og den jobben skal du ha SVÆRT MYE kred for, promo. Håper ikke en dårlig vurdering av moderator Jon R stopper deg i å rydde, lete, organisere........  :-[

:)

Splittet emnene igjen jeg, promo: Selv om trådene etterhvert tenderte til å handle om samme tema ser jeg at de fint kan leve hvert sitt liv.  :)

Det er gutten sin det! Takk!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

« Svar #32 på: Desember 17, 2010, 13:57:35 »
Leeds United: Never a bad time to reach Premier League - LorimerPublished Date: 17 December 2010

By Peter Lorimer
You hear it said from time to time that it is "too soon" for a club to be promoted to the Premier League.
For the life of me, I don't know what that means. How can there ever be a bad time to gain a place among the elite of English football?

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Leeds-United-Never-a-bad.6664168.jp

Min første Leeds-kamp:

SuperLeeds!

« Svar #33 på: Desember 17, 2010, 14:11:20 »
Sier som før; Vi tar en City - fra 3. til 1. nivå på to sesonger:-)

Torpe-do

« Svar #34 på: Desember 17, 2010, 17:32:47 »
Sier som før; Vi tar en City - fra 3. til 1. nivå på to sesonger:-)

Hehe, men ble ikke City kjøpt opp før PL?
Liker tanken, though!

SuperLeeds!

« Svar #35 på: Desember 17, 2010, 17:40:07 »
Nei, de ble vel kjøpt opp en god stund etterpå. I hvert fall om du mener Abu Dhabi gruppen som er eiere nå. De var en såkalt "selling club" ( litt der vi er nå, må selge de beste spillerne )helt fram til gutta fra araberverden viftet med oljesjekken(e) sine - Go Leeds!

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #36 på: Desember 17, 2010, 17:41:58 »
Hay i YEP om denne sesongen:
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Leeds-United-Nothing-to-lose.6664317.jp

Leeds United: Nothing to lose now for Whites - Hay

In the context of an appearance in the Championship's play-offs, 75 is the number to look for.
Only once in the past decade has a club accrued so many points without earning the key to the door, and even that nine years ago. Burnley were the statistical anomaly.

How close Leeds United are to clearing seventh position on the last weekend of this season depends on your point of view.

Not very, says their manager, and a change in his rhetoric will be slow in coming. But they are halfway towards what might be classed as the minimum requirement. Suffice to say that clubs do not enter the play-offs with less than 70 points.

If that mark appears distant then perhaps it should. Leeds need only revisit their promotion from League One to realise that the first half of a season is not indicative of the second. The root cause of their abatement between January and May of this year was never identified but Jonathan Howson seemed willing to accept this week that wavering concentration was a probable cause. Either way, the club are well warned against lackadaisical thinking.

What they can predict with some confidence is that relegation will not trouble them this season. That is not so much a complacent outlook as a fair appraisal of a team with 35 points after 21 games. Were Leeds to descend to League One from here, the repercussions would be vicious and sweeping, with no defence for the indefensible.

But the laws of chance preclude that scenario, and Grayson's first port of call is a point early in the new year where relegation is no longer a mathematical consideration.

It is apparent after eight games without defeat that his squad are beset by little external pressure.

That was shown by the freedom of their performance in the second half at Burnley, a display of enthusiasm rather than desperation. The club's recovery at Turf Moor would not have occurred in the second half of last season, or not with such controlled purpose.

It would not have occurred as recently as October. You could go so far as saying that their season is becoming a pleasure.

Grayson would argue that it should always have been so; that a year in
the Championship with Leeds United was something to appreciate and enjoy.

In comparison to three seasons in League One, not half. But the theory that the club had entered this division with a ticket for a free season – a season in which demands of them would be modest or straightforward – was disproven in practice, not least by the losses which brought their form to a head eight weeks ago.

It was telling to hear Andy O'Brien speak recently about the quiet atmosphere he discovered at Thorp Arch when he signed for Leeds on loan from Bolton Wanderers in late October – a "sponsored silence", as he jokingly called it. The defender was told that four defeats in five matches were to blame. We can deduce from his story that United's players were not enjoying the season then or at all at ease with the realisation that a year in the Championship might be a vicious slog.

It is hard to imagine that another squad in the Championship – established or otherwise – felt more pensive about their prospects.
There was never a demand on Grayson to tease promotion out of these nine months, and there is not one now. But the need to be progressive was absolute. Those who observed Leeds saw a club with the largest home attendances in the Football League and an unusually high income during the 2009-10 term.

The thought of them entering the Championship and aspiring to nothing more than 21st position fell below the line of realistic ambition. The criticism of them in October was not about the diminishing likelihood of promotion; it was driven more by a feeling that the club were failing to move forward.

The evidence to the contrary has been such that it is now pertinent to ask whether a play-off position is genuinely attainable. The most appropriate answer to that might be to say that it should not be seen as beyond the club. That opinion is less reliant on statistics or past averages than it is on the season thus far, two games short of the turn for home.

Leeds have played 21 of the 23 clubs in their league and have, in the view of this writer, been significantly outclassed by two – Leicester City and Cardiff City. Derby County were worth their win at Elland Road and Reading merited no less than a draw in Berkshire last month, but this is not a division in which Leeds are embarrassed by the company around them. The best comparison will be drawn tomorrow, against Neil Warnock's QPR. They are the club by whom the Championship's standards have been set.

The advantage for Grayson over so many coaches is that promotion was not his remit this season. It will not do lasting damage if it runs away from Leeds, and he is not in the shoes of a manager like Dave Jones who expects to be sacked if Cardiff fall short. But Grayson's hand is also strengthened by a deep squad, the size of which exceeds many others in the Championship.

One of Grayson's managerial colleagues was recently heard talking in both amazement and frustration about the difference between the range of players available to him and the range available to Grayson. In his opinion, the difference was glaring, despite the clubs' comparable league position. He did not expect to have much of a transfer budget next month.

How far Leeds intend to expand their large squad in January is down to their board and Grayson himself, but the temptation to chase the play-offs will be there if their league position holds up during a difficult fortnight. Numerous signings would be reckless and pointless; intelligent additions in the centre of defence and the centre of midfield – two areas of potential weakness – might make the most of what Grayson cautiously called "an opportunity". It is starting to look like one.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #37 på: Desember 17, 2010, 17:45:37 »
Peter Lorimer om opprykkssjansene:

(mye lesbart i dagens YEP) :)

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Leeds-United-Never-a-bad.6664168.jp

Leeds United: Never a bad time to reach Premier League - Lorimer

You hear it said from time to time that it is "too soon" for a club to be promoted to the Premier League.
For the life of me, I don't know what that means. How can there ever be a bad time to gain a place among the elite of English football?

Blackpool have shown that the Premier League is what you make of it. As long as you go into the division with a level head, a sensible financial strategy and an appreciation of what will happen if you're stupid or reckless with money, you can't go wrong. It's a prize to covet.

Reaching the Premier League is hard enough without attempting to pick and choose when you do it. That's why I'll have no concerns at all if Leeds United win promotion from the Championship at the first attempt.

I'm not saying that it's going to happen, or that it should happen, but
I'll be absolutely thrilled if it does.

I've always been of the opinion that once Leeds get back into the top-flight, they won't drop out again – not unless something goes catastrophically wrong. If clubs like Wigan Athletic, Bolton Wanderers and Blackpool can make a fist of that division with smaller crowds than we presently draw in to Elland Road, what is there to be scared of?

Realistically, the chance to re-establish ourselves would be there for the taking.

At the end of the day, the long-term aim of both the chairman and the manager here is to make Leeds a Premier League club.

That has never been a secret. There was no specific timescale laid out for that to happen but as soon as possible was always the attitude. Our financial situation is very solid and our attendances are holding up brilliantly, at home and away.

There is nothing about this club that makes you think we'd be out of place amongst the sides who make up the Premier League.

In my YEP column some two months ago, I said that talk of the play-offs or better should be banned until the early part of 2011 – or at least until relegation was not an issue. I meant it. But when you're fourth in the table after 21 games and two points short of an automatic promotion place, you're ignoring the facts by insisting that a top-six finish can't or won't happen.

Our recovery since the end of October has been brilliant and I was so impressed with the fighting spirit at Burnley last weekend. That's the sign of a team who really believe in themselves. I'd be genuinely surprised if the players aren't thinking to themselves 'we might have a chance here'. I'm not going to say I'm confident about reaching the play-offs but I'm looking forward to the second half of the season immensely. It holds a lot of potential.

For a long time, people believed that QPR and Cardiff City were guaranteed the top two positions. But as I told some supporters at a Leeds United event recently, don't assume too much. At this time last season, everyone believed that Leeds and Charlton were certainties for promotion from League One. We scrambled home on the last day of the season and Charlton didn't make it. There's a lesson in there for everybody.

As a manager would say, you don't want to be top of the league at Christmas. You want to be top in May. But I always feel that your position after 20-odd matches is a reasonable indication of what you can achieve over the course of a season.

The squad at Leeds have everything to play for and much to be hopeful about.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jebediah

• Gjest
« Svar #38 på: Desember 18, 2010, 04:38:39 »
Jeg må si nei jeg har ingen tro at vi rykker opp. Ihvertfall ikke direkte opp jeg tviler også på kvalikk selvom vi har startet sesongen veldig bra mye bedre en hva jeg hadde trodd. Så tror jeg nok at vi kommer til og falle litt nedover på tabellen etter vært.

Men om vi faktisk ryker opp om det blir direkte eller igjennom kvalik. Så vil det være en fantastisk prestasjon.

Jeg håper men jeg tror ikke vi er gode nok til å rykke opp. Jeg tror vi trenger noen forsterkinger til for å greie det. Jeg tror når sesongen er slutt så vil Leeds ligge på rundt 10-12 plass men jeg håper tar feil.

SuperLeeds!

« Svar #39 på: Desember 18, 2010, 09:41:06 »
Jeg må si nei jeg har ingen tro at vi rykker opp. Ihvertfall ikke direkte opp jeg tviler også på kvalikk selvom vi har startet sesongen veldig bra mye bedre en hva jeg hadde trodd. Så tror jeg nok at vi kommer til og falle litt nedover på tabellen etter vært.

Men om vi faktisk ryker opp om det blir direkte eller igjennom kvalik. Så vil det være en fantastisk prestasjon.

Jeg håper men jeg tror ikke vi er gode nok til å rykke opp. Jeg tror vi trenger noen forsterkinger til for å greie det. Jeg tror når sesongen er slutt så vil Leeds ligge på rundt 10-12 plass men jeg håper tar feil.

Spørs hva du sier etter at vi har rullet over QPR i dag?

Jebediah

• Gjest
« Svar #40 på: Desember 18, 2010, 16:00:55 »

Om vi ruler over QPR så vil jeg si dette

-------------------

Jeg håper men jeg tror ikke vi er gode nok til å rykke opp. Jeg tror vi trenger noen forsterkinger til for å greie det. Jeg tror når sesongen er slutt så vil Leeds ligge på rundt 10-12 plass men jeg håper tar feil

altså jeg vil si nøyaktig det samme

SuperLeeds!

« Svar #41 på: Desember 18, 2010, 16:31:56 »

Om vi ruler over QPR så vil jeg si dette

-------------------

Vi ruller ball i hatt med qpr - noen er født pessimister...

Jeg håper men jeg tror ikke vi er gode nok til å rykke opp. Jeg tror vi trenger noen forsterkinger til for å greie det. Jeg tror når sesongen er slutt så vil Leeds ligge på rundt 10-12 plass men jeg håper tar feil

altså jeg vil si nøyaktig det samme

columbi

« Svar #42 på: Desember 18, 2010, 16:57:10 »
Jeg tror vi er gode nok til å rykke opp, men er nok ikke bra nok for PL p.t. Men det vil vel bli jobbet med dersom vi skulle være så dyktige at vi rykker opp.

J.N

• På juniorlaget
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
« Svar #43 på: Desember 18, 2010, 18:24:56 »
Begynner virkelig å få troen på opprykk nå! Skriver i gledsrus etter seieren over QPR, men 9 kamper ubeseiret, mot hard motstand (alt i denne divisjonen er vel det? :P) . En eller to kvalitetssigneringer i januar, og fortsatt god form, så skal dette gå fint!

Oni

« Svar #44 på: Desember 18, 2010, 18:34:17 »
Etter kampen mot QPR ligger vi an til 79 poeng. Lag med 79 poeng ender som regel på 3. til 5. plass, og har bare rykket opp direkte én gang de 10 siste årene.

Gjør vi det enda bedre på våren enn vi har i høst? Litt vanskelig å holde bena på jorda når det går så utrolig bra. Måtte det fortsette!

MOT

Dennis

« Svar #45 på: Desember 18, 2010, 19:33:22 »
Skal ikke skryte på meg å ha sett mange Leeds-kamper i år, og det eneste jeg baserer meg på nå er at nyopprykkede lag omtrent aldri rykker opp enda en divisjon neste sesong. Det pleier som regel å være litt for lite kvalitet til sant da. Bare å se på Peterborough som også var suverene i L1. De rykket også ned.

Du har rett i at dobbelt opprykk er sjeldent, Gambi, men ta en titt på tidligere L1-opprykkere og hvordan de har gjort det i Championship året etter. En stor del av lagene ender høyt på tabellen og de litt større klubbene (Man City, Fulham etc) bruker to-tre sesonger på å bli klare for PL. Det beviser bare påstandene om at det er langt enklere å holde seg ute av L1, enn det er å rykke opp og ut av den.

Ã… sammenligne Peterborough med Leeds blir helt feil. Leeds har et helt annet grunnlag enn Peterborough, Scunthorpe og slike klubber, da de selv med liten kjøpekraft vil tiltrekke seg en helt annen klasse av spillere.

Vi begynner virkelig å bli gode nok til å rykke opp til sommeren. Det er forsatt langt igjen og vi ser at lag som Cardiff og QPR plutselig faller sammen etter en enorm start som gav stort forsprang. Det skal ikke mye til før situasjonen ser helt annerledes ut, men Leeds har nå ni kamper på rad uten tap og det er flere knallsterke seiere i den rekken (dagens klassekamp, samt opphentingen borte mot Burnley som består av mange av de samme spillerne som for et drøyt år siden slo Manure).

Det som virkelig gir meg tro på at Leeds skal være et topplag sesongen ut, er forsvarsspillet som begynner å sitte for alvor. Etter at Andy O'Brien kom inn, har Leeds unngått tap og snudd minus til pluss i målforskjellen. Andy O'Brien skal selvsagt ha stor ære for det, men forsvarsspillet generelt må ha fått mye fokus, når vi i dag ser at tredje/fjerde og femtevalget på stopperplass holder nullen mot QPR.

Målforskjellen er ofte en god pekepinn på hvor godt laget er og Leeds' målforskjell er ikke noe å skryte av. 35 baklengs på 22 kamper er altfor mye, men ser man bak finner man at mange av målene kom i kollapskampene og de siste ni kampene har det tatt seg veldig opp.

Det blir en hvit jul og jeg håper våren også blir hvit.  ;)
Marching on together!

Promotion 2010

« Svar #46 på: Desember 18, 2010, 20:11:18 »
LEEDS CUT TO WIN CHAMPIONSHIP
Sky Bet's Odds Compare All Prices

Sky Bet have cut Leeds from 20/1 to 11/1 to win the npower Championship after they beat leaders QPR 2-0 on Saturday afternoon.

Leeds had gone into the game in fourth place in the table but moved up to second thanks to two goals from Max Gradel.

Sky Bet's Kristian Walsh said: "Leeds have been on an incredible run since losing 4-0 at home to Cardiff in October with six wins and three draws.

"In that time, Simon Grayson's men have launched themselves from 16th to second, and the Championship has proven on numerous occasions the importance of momentum.

"If Leeds can continue this great run and Luciano Becchio can carry on scoring, back-to-back promotion is a genuine possibility and that 11/1 will seem an utter steal."

QPR, who have a three-point advantage over Leeds at the summit, are the 5/4 favourites to finish top.

Cardiff have dropped to third after their clash against Burnley was postponed and they can be backed at 3/1 to win the league with fourth-placed Swansea, who lost 1-0 to Sheffield United, available at 12/1.

Min første Leeds-kamp:

LEO

« Svar #47 på: Desember 18, 2010, 21:26:18 »
Er du god nok så er du gammel nok

Slik blir det hvis Leeds kvalifisrer seg for opprykk da er vi gode nok

Rudi G.

• Gjest
« Svar #48 på: Desember 18, 2010, 22:56:43 »
Formtabell siste 8:

1. Leeds Played 8, W:5 D:3 L:0 PTS:18 (WDWDDWWW)(2nd)
2. Bristol: Played 8, W:5 D:1 L:2 PTS:16 (WDWLWWWL)(19th)
3. Forest: Played 8, W:4 D:2 L:2 PTS:14 (WLDWDWLW)(8th)
4. Barnsley:Played 8, W:4 D:2 L:2 PTS:14 (LDLWWWDW)(13th)
...5. Hull City: Pla...yed 8, W:3 D:4 L:1 PTS:13 (DLDWWDDW)(18th)
6. Norwich: Played 8, W:3 D:4 L:1 PTS:13 (DDDDWWLW)(5th)
7. Leicester: Played 8, W:4 D:1 L:3 PTS:13 (WDWLWLWL)(16th)
8. Pompey: Played 8, W:4 D:1 L:3 PTS:13 (WWLDLLWW)(15th)
9. QPR: Played 8, W:3 D:3 L:2 PTS:12 (DWDDWWLL)(1st)
10. Swansea: Played 8, W:3 D:2 L:3 PTS:11 (WLWDLWDL)(4th)
11. Reading: Played 8, W:2 D:5 L:1 PTS:11 (WLDDDDDW)(7th)
12. Donny: Played 8, W:3 D:2 L:3 PTS:11 (LWDWDLLW)(11th)
13. Boro: Played 8, W:3 D:1 L:4 PTS:10 (WWLLDLWL)-(21st)
14. Coventry: Played 8, W:3 D:1 L:4 PTS:10 (LLLWWWDL)-(6th)
15. Palace: Played 8, W:3 D:1 L:4 PTS:10 (LWWLWLDL)-(22nd)
16. Sheff Utd: Played 8, W:3 D:1 L:4 PTS:10 (LLDWWLLW)-(20th)
17. Millwall: Played 8, W:2 D:3 L:3 PTS:9 (LLDLWDWD)-(14th)
18. Watford: Played 8, W:2 D:3 L:3 PTS:9 (LDLLDDWW)(10th)
19. Derby: Played 8, W:3 D:0 L:5 PTS:9 (WWLWLLLL)(9th)
20. Burnley: Played 8, W:2 D:3 L:3 PTS:9 (LDDDWLWL)(12th)
21. Cardiff: Played 8, W:2 D:2 L:4 PTS:8 (WLDWLLDL)(3rd)
22. Preston: Played 8, W:1 D:3 L:4 PTS:6 (LDLLLDDW)(24th)
23. Ipswich: Played 8, W:2 D:0 L:6 PTS:6 (WLLLLLLW)(17th)
24. Scunthorpe Played 8, W:2 D:0 L:6 PTS:6 (WLWLLLLL)(23rd)

Leif Egil

« Svar #49 på: Desember 18, 2010, 23:35:55 »
En liten statistisk påminnelse :o:

Leeds tapte åpningskampen i årets sesong 0-1 hjemme mot Derby. Sist gang vi tapte en åpningskamp var i 1989 - da rykket vi opp til dåværende høyeste nivå! Jeg sier ikke mer.... ::) ::) ;D :o

Promotion 2010

« Svar #50 på: Desember 18, 2010, 23:36:45 »

Leeds tapte åpningskampen i årets sesong 0-1 hjemme mot Derby. Sist gang vi tapte en åpningskamp var i 1989 - da rykket vi opp til dåværende høyeste nivå! Jeg sier ikke mer.... ::) ::) ;D :o

Eh.... 1-2
Min første Leeds-kamp:

Leif Egil

« Svar #51 på: Desember 18, 2010, 23:42:23 »

Eh.... 1-2

Ja - 1-2 riktig :) - men faktum er ikke mindre riktig for det... :)

Jebediah

• Gjest
« Svar #52 på: Desember 19, 2010, 03:04:59 »

Vel slik jeg ser det så er det bedre og være pessimist og forvente det værste og bli gledelig overrasket når man tar feil.  En og være possitiv og bli skuffet når det ikke går slik man var 100% sikker på

HåvardK

« Svar #53 på: Desember 19, 2010, 03:17:29 »

Vel slik jeg ser det så er det bedre og være pessimist og forvente det værste og bli gledelig overrasket når man tar feil.  En og være possitiv og bli skuffet når det ikke går slik man var 100% sikker på
Ja for er man possetiv. Ja da vet man at det går til hælvete

Og er man alt for brisen etter å ha vært på lutefisklag hos naboen. Ja da blir fristelsen til å ty til sarkasmer alt for stor.

Sorry! Fortsatt euforisk etter 2-0 over serielederen. MOT!

Tom S

« Svar #54 på: Februar 05, 2011, 18:48:23 »
Når tid er PO-finalen?
Nokon som veit??
COME ON LEEDS !!

vielljaa

« Svar #55 på: Februar 06, 2011, 01:55:43 »
Vi går ubeseiret ut av de resterende 16 kamper med statistikken 14-2-0.

LEEDS ARE GOING UP! ;D

There is only one United

Jon R

« Svar #56 på: Februar 06, 2011, 02:00:57 »
Litt vel optimistisk men vi har scoret imponerende 55 mål på 30 kamper mot 52 på samme tid ifjor. Klarer vi å få orden på det defensive kan vi gå rett opp. Ingen tvil om det.  ;D
Jon R.

Andersen

« Svar #57 på: Februar 06, 2011, 08:55:32 »
Jeg vil gjerne opp i PL! Men om vi klarer det i år, vil vel tiden vise + slutttabell status rundt 8. mai i siste kamp mot QPR . LEEDS4EVER

kalle_92

• Gjest
« Svar #58 på: Februar 06, 2011, 09:54:49 »
Tipper vi kommer til PO-finalen, og taper 0-3 mot Watford....  ::)

Ola_S

« Svar #59 på: Februar 06, 2011, 10:29:32 »
Tipper vi kommer til PO-finalen, og taper 0-3 mot Watford....  ::)

griner bare ved tanken fra sist gang  :'(