Skrevet av Emne: Lagoppstilling per dags dato  (Lest 360130 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lowfields

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1020 på: Juli 31, 2018, 22:50:21 »
Blackman - BPF
Douglas - Pearce
Ayling - De Boeck
Pontus - Cooper
Berardi - Dallas
Phillips - Shaugnessey
Forshaw - Baker
Klich - Roofe
Hernandez - Saiz
Allioski - Harrison
Bamford  - Roberts

Edmundson
Clarke
Rey
Dalby
Shackelton

O'Connor, Denton, Coyle...

2 x 11'ere, ungutter og spillere på utlån.
Får vi satt en ordentlig 11'er kan dette kanskje bli ok - føler mye er avhengig om laget får til MB's filosofi.
Harrison og spesielt Bamford gir håp i forhold til Las Palmas kampen der det var mye bra. men lite sting fremover.
Noen vil forsvinne ut iløpet av sesongen (De Boeck, Saiz, Shaugnessey...?)
Kanskje disse kan bli ertstattet med et par som løfter laget ytterligere
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Eriksen55

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1021 på: August 01, 2018, 14:11:04 »
Ser flere skriker etter ny stopper, meg selv inkludert.

Kommer det ikke inn noen betyr det at Bielsa er fornøyd med det vi har. Vi hadde signert noen om han mener vi trenger det.

Vi spiller med 2 stoppere og en dyp på midtbanen som legger seg dypt og ned i en treer.
Hvilke alternativer har vi?

Pontus, Cooper og Berardi er stopperne pr.nå. Diaz fra u23. I tilegg er både Phillips og Klich trent som stoppere.Det samme er De Bock, som spilte en treningskamp som stopper med hell.  I tilegg er Conor og Pearce et alternativ. Utover det har vi Ayling, som kan erstattes av Shackleton og Harrison og sikkert andre på høyrevingback om det skulle knipe.

Da har vi potensielt 10 spillere som kan bekle en stopperplass. Dette er basert på hva jeg har lest og hvordan han har brukt spillere i tidligere klubber.

Klarer Bielsa å luke bort de obligstoriske hjerneblødningene Cooper har en tendens til å gjøre hver kamp så er han en ok CC stopper. Det har han vist innimellom. Jeg tror uansett han er tredjevalg bak Pontus og Berardi. Berardi  har vært bra i pre season og har både fart og trøkk laget trenger. Virket bra med ball også.

Pontus, er ikke en spillende stopper. Hadde følt meg mye tryggere med han om han hadde spilt i en duo med en leder og spillende stopper. Derfor håper jeg det hentes inn en sånn type.

Men blir ingen hentet, så stoler jeg på Bielsa. Klarer han å heve nivået på enkelt spillere litt, med klare tydligere arbeidsoppgaver samt heve hele kollektivet så vil det også være lettere å spille stopper på Leeds i sesongen som kommer.



Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28934
  • Total likes: 2648
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1022 på: August 01, 2018, 14:19:15 »
Ser flere skriker etter ny stopper, meg selv inkludert.

Kommer det ikke inn noen betyr det at Bielsa er fornøyd med det vi har. Vi hadde signert noen om han mener vi trenger det.

Vi spiller med 2 stoppere og en dyp på midtbanen som legger seg dypt og ned i en treer.
Hvilke alternativer har vi?

Pontus, Cooper og Berardi er stopperne pr.nå. Diaz fra u23. I tilegg er både Phillips og Klich trent som stoppere.Det samme er De Bock, som spilte en treningskamp som stopper med hell.  I tilegg er Conor og Pearce et alternativ. Utover det har vi Ayling, som kan erstattes av Shackleton og Harrison og sikkert andre på høyrevingback om det skulle knipe.

Da har vi potensielt 10 spillere som kan bekle en stopperplass. Dette er basert på hva jeg har lest og hvordan han har brukt spillere i tidligere klubber.

Klarer Bielsa å luke bort de obligstoriske hjerneblødningene Cooper har en tendens til å gjøre hver kamp så er han en ok CC stopper. Det har han vist innimellom. Jeg tror uansett han er tredjevalg bak Pontus og Berardi. Berardi  har vært bra i pre season og har både fart og trøkk laget trenger. Virket bra med ball også.

Pontus, er ikke en spillende stopper. Hadde følt meg mye tryggere med han om han hadde spilt i en duo med en leder og spillende stopper. Derfor håper jeg det hentes inn en sånn type.

Men blir ingen hentet, så stoler jeg på Bielsa. Klarer han å heve nivået på enkelt spillere litt, med klare tydligere arbeidsoppgaver samt heve hele kollektivet så vil det også være lettere å spille stopper på Leeds i sesongen som kommer.
I tillegg til de du nevner har vi Shaugnessy nettopp tilbake i trening.

Men anyway, de blir alle litt fattigmanns stoppere.
Erfaringene fra i fjor er at vi ble straffet på høyde/duellkraft, i alle fall i dødballsituasjoner.
Jeg kan ikke se vi har gjort noe med det.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1023 på: August 01, 2018, 14:21:27 »
Er mer bekymret for Berardi, som jeg trodde hadde spilt sin siste kamp for klubben etter sitt siste røde,  enn jeg er for Cooper. Virker som folk husker blemmene til Cooper bedre enn kortslutningene til Berardi, av en eller annen merkelig grunn.
« Siste redigering: August 01, 2018, 14:25:20 av Jon R »
Jon R.

Eriksen55

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1024 på: August 01, 2018, 14:27:22 »
Ser flere skriker etter ny stopper, meg selv inkludert.

Kommer det ikke inn noen betyr det at Bielsa er fornøyd med det vi har. Vi hadde signert noen om han mener vi trenger det.

Vi spiller med 2 stoppere og en dyp på midtbanen som legger seg dypt og ned i en treer.
Hvilke alternativer har vi?

Pontus, Cooper og Berardi er stopperne pr.nå. Diaz fra u23. I tilegg er både Phillips og Klich trent som stoppere.Det samme er De Bock, som spilte en treningskamp som stopper med hell.  I tilegg er Conor og Pearce et alternativ. Utover det har vi Ayling, som kan erstattes av Shackleton og Harrison og sikkert andre på høyrevingback om det skulle knipe.

Da har vi potensielt 10 spillere som kan bekle en stopperplass. Dette er basert på hva jeg har lest og hvordan han har brukt spillere i tidligere klubber.

Klarer Bielsa å luke bort de obligstoriske hjerneblødningene Cooper har en tendens til å gjøre hver kamp så er han en ok CC stopper. Det har han vist innimellom. Jeg tror uansett han er tredjevalg bak Pontus og Berardi. Berardi  har vært bra i pre season og har både fart og trøkk laget trenger. Virket bra med ball også.

Pontus, er ikke en spillende stopper. Hadde følt meg mye tryggere med han om han hadde spilt i en duo med en leder og spillende stopper. Derfor håper jeg det hentes inn en sånn type.

Men blir ingen hentet, så stoler jeg på Bielsa. Klarer han å heve nivået på enkelt spillere litt, med klare tydligere arbeidsoppgaver samt heve hele kollektivet så vil det også være lettere å spille stopper på Leeds i sesongen som kommer.
I tillegg til de du nevner har vi Shaugnessy nettopp tilbake i trening.

Men anyway, de blir alle litt fattigmanns stoppere.
Erfaringene fra i fjor er at vi ble straffet på høyde/duellkraft, i alle fall i dødballsituasjoner.
Jeg kan ikke se vi har gjort noe med det.

Heter ikke han Conor til fornavn?  :)

Helt enig, veldig fattigmanns..

Pontus og Cooper bør klare seg i duellene. Berardi er tøff, men må hoppe veldig høyt....men han er veldig rask, noe de to andre ikke er..

Hadde følt meg tryggere med litt mer fysikk og lederskap bak der ja. Men Bielsa har vel sine grunner, håper jeg!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28934
  • Total likes: 2648
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1025 på: August 01, 2018, 14:30:00 »
Heter ikke han Conor til fornavn?  :)
Ahh, den overså jeg. Eller jeg trodde du tenkte på utleide O'Connor kanskje... :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1026 på: August 01, 2018, 14:31:27 »
Følgende lag ville jeg kjørt mot Stoke:

BPF - Ayling, Jansson, Cooper, Douglas - Phillips - Saiz, Klich, Roofe, Pablo - Bamford

Subs: Blackman, Berardi, Dallas, Baker, Alioski, Roberts og Harrison

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28934
  • Total likes: 2648
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1027 på: August 01, 2018, 14:33:29 »
Følgende lag ville jeg kjørt mot Stoke:

BPF - Ayling, Jansson, Cooper, Douglas - Phillips - Saiz, Klich, Roofe, Pablo - Bamford

Subs: Blackman, Berardi, Dallas, Baker, Alioski, Robers og Harrison

auren
Spent på hvordan Bielsa bruker de nyest ankomne. En Eggen ville ikke brukt de før de kunne RBK-systemet i blinde, en annen ville hivd de innpå med en gang i håp om at de kunne svømme...

Tipper han er av Eggentypen og lar Las Palmas-laget starte...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1028 på: August 01, 2018, 14:38:52 »
Er mer bekymret for Berardi, som jeg trodde hadde spilt sin siste kamp for klubben etter sitt siste røde,  enn jeg er for Cooper. Virker som folk husker blemmene til Cooper bedre enn kortslutningene til Berardi, av en eller annen merkelig grunn.

Kortslutningene til Berardi glemmes ikke. Setter dem i samme bås som Cooper sine forrige sesong. Mye frustrasjon, samt at Berardi må slite litt med overtenning..

Jeg sikter mer til avgjørende feil som ballmiss, lage totalt unødvendige straffer og frispark, markeringsfeil etc. Syntes Cooper ofte spiller bra. Noen ganger helt outstandig i 90 min, før han gjør en utenkelig brøler at et slag. Ofte innvolvert når det gjøres feil. Pontus litt lik, men han får ikje kritikk på samne måte som Cooper. Det jeg mente med hjerneblødning.

Berardi lager noen dødballer han også. Men ikke så ofte innvolvert i bsklengs.. mulig hans kortsluttninger gjør at vi glemmer hans hjerneblødninger?  :)

Eriksen55

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1029 på: August 01, 2018, 14:40:36 »
Heter ikke han Conor til fornavn?  :)
Ahh, den overså jeg. Eller jeg trodde du tenkte på utleide O'Connor kanskje... :o

Hehe..brukte Conor da jeg ikke visste hvordan etternavnet skrives  ;D

Promotion 2010

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1030 på: August 03, 2018, 13:44:33 »
Phil Hay

So to recap ahead of Stoke: Peacock-Farrell starts on Sunday. Jansson won't unless Bielsa has a change of heart. Bielsa would like another centre-back and said they've lost a "good player" in Vieira. Not sure yet if a replacement will come in. Forshaw out for up to eight weeks.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1031 på: August 03, 2018, 14:06:05 »
Phil Hay

So to recap ahead of Stoke: Peacock-Farrell starts on Sunday. Jansson won't unless Bielsa has a change of heart. Bielsa would like another centre-back and said they've lost a "good player" in Vieira. Not sure yet if a replacement will come in. Forshaw out for up to eight weeks.

Helt på trynet hvis det ikke kommer inn en ny sentral midtbanespiller nå som Forshaw er ute i et par måneder i tillegg...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Smudge

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1032 på: August 03, 2018, 14:29:31 »
Den midtbanen vi har nå blir spist levende av Stoke til helgen

Jon R

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1033 på: August 03, 2018, 14:48:46 »
Den midtbanen vi har nå blir spist levende av Stoke til helgen
Så enkel er heldigvis ikke fotballen.  ;)
Jon R.

Jon R

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1034 på: August 03, 2018, 14:56:21 »
Phil Hay

So to recap ahead of Stoke: Peacock-Farrell starts on Sunday. Jansson won't unless Bielsa has a change of heart. Bielsa would like another centre-back and said they've lost a "good player" in Vieira. Not sure yet if a replacement will come in. Forshaw out for up to eight weeks.

Helt på trynet hvis det ikke kommer inn en ny sentral midtbanespiller nå som Forshaw er ute i et par måneder i tillegg...

auren
Bielsa får evt.  børste støv av O Kane. Han var veldig god de første 2-3 mnd under TC. Kan fungere bra et år seinere også.
Jon R.

leedslife

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1035 på: August 03, 2018, 15:32:26 »
Midtbanen til Stoke er imponerende.
Allen er en personlig favoritt. Kommer til å dominere CC som Shelvey gjorde for Newcastle 2 sesonger siden.
Har ikke så tro på at vi kommer til å bli overkjørt på midten.
Kollektivt virker det som vi står mye bedre og er mer aggressive enn i fjor.
Da var det jo til tider 1 og 1 som gikk i press. Ble jo fullstendig avkledd.
Det som bekymrer mest mest med Jansson på benken er luftstyrken på dødballer. Her skal vi få et problem.

Kvaliteten rent ferdighetsmessig er også mye bedre denne sesongen så vil tro at Stoke kommer til å jage litt rundt til tider.
I tillegg har vi en Bamford som er kapabel til å holde på ball så vi får flyttet vingbackene og de sentrale i farlige posisjoner.
Lasogga og Ekuban tapte stort sett det som var av dueller. På det verste førte det til kontring i mot og scoring.
Var så naivt at man kunne få fnatt til tider.

« Siste redigering: August 03, 2018, 15:34:21 av leedslife »

Promotion 2010

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1036 på: August 03, 2018, 15:52:11 »
Jeg liker at det er mange her inne som kommer med fotballfaglige innspill! Blir et kvalitetsmessig mye bedre forum av det!  ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1037 på: August 03, 2018, 15:58:55 »
Tommy

Pretty shite situation with Vieira but even with Forshaw injured we don’t need another midfielder in. We’ve got so many to pick from now it’s a bit silly. What we really need is better defenders. #lufc


Tommy

For anyone keeping count:

Forshaw
Phillips
Klich
Baker
Shaughnessy
Ideguchi
Anita
Rey
Shackleton
Nicell
Kamwa

#lufc
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

  • Gjest
Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1038 på: August 03, 2018, 17:41:21 »
Tommy

Pretty shite situation with Vieira but even with Forshaw injured we don’t need another midfielder in. We’ve got so many to pick from now it’s a bit silly. What we really need is better defenders. #lufc


Tommy

For anyone keeping count:

Forshaw
Phillips
Klich
Baker
Shaughnessy
Ideguchi
Anita
Rey
Shackleton
Nicell
Kamwa

#lufc

Hjelper ikke med nok midtbanespillere, hvis de ikke holder mål

Annesj

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1039 på: August 03, 2018, 19:20:32 »
Laget blir slik:

BPF
Ayling
Berra
Cooper
Douglas
Phillips
Klich
Baker
Roofe
Pablo
Bamford

Håper jeg.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Promotion 2010

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1040 på: August 10, 2018, 19:09:51 »
LUFCDATA

Leeds United First Team Squad Depth for 2018/19:

32 Players
20 from Great Britain and NI
8 Teenagers
5 New Signings

*Only included players allocated squad numbers this season. #LUFC #MOT


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1041 på: August 12, 2018, 23:48:10 »
Kanskje dette laget mot Bolton?

Blackman - Shackleton, Jansson, Shaughnessy, Pearce - Phillips - Roberts, Baker, Roofe, Harrison - Bamford

Roofe i 10-er rollen. Spørs om vi kommer til å bytte så mange spillere, men ganske sikker på at Blackman, Jansson, Harrison, Baker og Bamford starter.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Xern

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1042 på: August 13, 2018, 00:12:44 »
Tror det blir mer noe slikt:

Blackman - Berardi - Jansson - Shaughnessy - Pearce - Baker - Rey - Alioski - Harrison - Roofe - Bamford
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Jon R

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1043 på: August 13, 2018, 00:31:22 »
Etter mitt syn bør ingen av de som har startet siste to kamper starte mot Bolton, til det er intensiteten og potensiell slitasje for stor, i en liga der det spilles over 1,5 kamper i snitt pr uke.
Jon R.

Xern

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1044 på: August 13, 2018, 00:39:00 »
Etter mitt syn bør ingen av de som har startet siste to kamper starte mot Bolton, til det er intensiteten og potensiell slitasje for stor, i en liga der det spilles over 1,5 kamper i snitt pr uke.
Enig.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Jon R

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1045 på: August 13, 2018, 00:39:55 »
Går for denne mot Bolton: Blackman - Dallas, Jansson, Shaughnessy, Pearce - Rey - Harrison, Baker, Shakleton, Roberts  - Bamford

Subs: BPF, Nicell, Cooper, Berardi, Roofe, Clarke, Edmonson

Vi taper 1-2. MOM Luke Murphy.
Jon R.

Blank_File

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1046 på: August 13, 2018, 00:56:12 »
Er Shaughnessy matchfit enda da??

Eriksen55

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1047 på: August 13, 2018, 01:24:51 »
Er Shaughnessy matchfit enda da??

Håper så mange som mulig hviles

Dallas er vel skadet. Usikker på Shaughnessy. Alternativt har vi Diaz eller Stuijk med Pontus. Tipper Shackleton da tar vingbacken,  om han velger å hvile Ayling da.

Tipper: Blackman - Shackleton, Pontus, Diaz, Pearce - Rey- Harrison, Nicell Baker, Roberts - Bamford

Subs: BPF, Berardi, Cooper, Stevens,  Saiz, Roofe og Edmundson

stian

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1048 på: August 13, 2018, 10:09:43 »
Jeg gjetter på at Bielsa ikke gjør så alt for dramatiske omveltninger for å holde på relasjonene i den elleveren som er satt nå. Jeg tror vi ser følgende lag:

Blackman - Ayling, Berardi, Jansson, Pearce - Phillips - Shackleton, Alioski, Baker, Harrison - Bamford

Det betyr Shackleton i Klich-rollen og Baker som 10-er. Shackleton har vel ikke spilt akkurat der tidligere, men virker å få mye tillit hos Bielsa og har mange ferdigheter som kan passe i den rollen.

Runar

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1049 på: August 13, 2018, 11:49:03 »
Jeg gjetter på at Bielsa ikke gjør så alt for dramatiske omveltninger for å holde på relasjonene i den elleveren som er satt nå. Jeg tror vi ser følgende lag:

Blackman - Ayling, Berardi, Jansson, Pearce - Phillips - Shackleton, Alioski, Baker, Harrison - Bamford

Det betyr Shackleton i Klich-rollen og Baker som 10-er. Shackleton har vel ikke spilt akkurat der tidligere, men virker å få mye tillit hos Bielsa og har mange ferdigheter som kan passe i den rollen.

Hvem var det han kom inn for på lørdag da?