Skrevet av Emne: Kamper i dag, sesongen 23/24  (Lest 57625 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

stian

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #1080 på: April 28, 2024, 08:20:40 »
En merkelig innspurt på sesongen. Både Leeds, Ipswich og Southampton med resultatmessig formsvikt. Spillemessig er det imidlertid et lite hav mellom prestasjonene fra Leeds og Ipswich. Ipswich så hele tiden farlige ut mot Hull, mens vi var totalt tannløse og fikk QPR til å se ut som et mesterlag.

Men det lever jo fortsatt, dette her. Det vil ikke være noen sensasjon at Coventry vinner. Det vil kanskje være en større overraskelse at Leeds finner tilbake til godformen, men så var det det Drillo-resonnementet med kampen etter storseire/-tap. Det er sikkert 80% sjans for at Ipswich tar dette, men jeg legger champagnen på kjøling bare for å være helt sikker.

Torpe-do

Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #1081 på: April 28, 2024, 09:01:00 »
Ipswich kan vel også fort vinne med Maaange mål mot Hudds og da kan jo det også stå på målforskjell hvis de taper med knapp margin mot Coventry

Gitt at de taper med 1 mål mot Coventry, må de vel vinne med 8 mål større margin enn vi gjør i siste kamp.
SÅ dårlige er forhåpentigvis ikke Huddersfield.
Me får satse på Huddersfield er dei som til slutt sikrar opprykket vårt. Yorkshire-rivalen har gjort det før, og er no i posisjon til å potensielt gjere det igjen


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hallgi

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #1082 på: April 28, 2024, 10:04:24 »
Et poeng er også at Southampton presterte å tapa heime mot Stoke.
Southampton står med tre strake tap når de kjem til ER og har ingenting å spela for der. Så får tru at Leeds er heiltent etter 8 dagers kvile mot de, og så får me berre drømma om at Ipswich taper mot Coventry.
ALAW (& I am the pirate amongst us)

GeirO

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #1083 på: April 29, 2024, 23:05:29 »
Vi kan jo noe motvillig gratulere Leicester med tittelen i kveld...
MOT

Reaney

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #1084 på: April 29, 2024, 23:11:55 »
Et vinnerklubb med 3 titler siste 8 år. Premier League, FA Cup og nå Championship 🏆. Og Vardy meget sentral og med på all moroa, som i kveld.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28963
  • Total likes: 2655
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #1085 på: April 29, 2024, 23:39:44 »
Et vinnerklubb med 3 titler siste 8 år. Premier League, FA Cup og nå Championship 🏆. Og Vardy meget sentral og med på all moroa, som i kveld.

Samtidig blir vel de en av flere klubber som starter neste sesong med minuspoeng? :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28963
  • Total likes: 2655
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #1086 på: April 30, 2024, 08:11:01 »
Eirik Aase har ikke videre tro på Coventry i kveld:

TIRSDAG:

Coventry City – Ipswich Town
Kampstart: 21.00

Sesongen er over for Coventry City. Det var den strengt tatt etter 2-3 tapet mot Hull City, men frem til 0-0 kampen mot Blackburn Rovers i helgen var det faktisk en mikroskopisk mulighet for at de fortsatt kunne klare playoff. Den lille muligheten forsvant i helga, og derfor har Coventry ingenting å spille for i tirsdagens hengekamp. Coventry ligger på en 9. plass med 64 poeng, og kommer til å ende ett eller annet sted mellom 7. og 12. plass på tabellen til slutt. De himmelblå virker å være både fysisk og mentalt utslitt etter FA Cup-exiten mot Manchester United, samtidig som playoff-håpet glapp. Mot Rovers i helga hadde Coventry to store sjanser, men ellers var det hjemmelaget som trakk i alle trådene. Coventry var til slutt heldige som unngikk tap, og spilte den siste halvtimen med ti mann etter at Liam Kitching ble utvist. Manager Mark Robins har varslet at de blir nødt til å gjøre en del endringer i de siste kampene, og at enkelte unggutter kan kommer til å få litt spilletid. Ipswich Town har på sin side absolutt ALT å spille for denne tirsdagen. Etter Leeds Uniteds kollaps borte mot Queens Park Rangers fredag kveld, har Ipswich nå kommet seg i “Pole Position” foran det som kan bli en meget spennende sesongfinale. Ipswich klarte bare ett poeng mot Hull City i sin kamp i helgen, men det ene poenget gjør at de ligger a poeng med Leeds foran tirsdagens kamp. Leeds er på 2. plass med bedre målforskjell, men Ipswich har én kamp mindre spilt og ligger på 3. plass. Med poeng i tirsdagens kamp vil Ipswich ha det hele i sine egne hender foran sesongfinalen lørdag mot Huddersfield Town. Formen til Ipswich er dog ikke spesielt bra, hvor de ikke har vunnet noen av deres fire siste kamper. Dog hjelper det nok for Ipswich at de nå har fått tilbake George Hirst fra et lang skadeavbrekk. Litt ut av intet var han plutselig tilbake for Ipswich mot Hull i helgen, og ikke overraskende kvitterte han seg også for en scoring. På bortebane har Ipswich 11-6-5 denne sesongen, mens Coventry har 9-8-4 på hjemmebane.

Coventrys siste kamper:
Blackburn – Coventry 0-0
Coventry – Hull 2-3 (Thomas, Palmer)
Man Utd – Coventry 3-3 (Wright, Simms, O’Hare)
Birmingham – Coventry 3-0
Southampton – Coventry 2-1 (Bidwell)

Ipswichs siste kamper:
Hull – Ipswich 3-3 (Hirst, Hutchinson x2)
Ipswich – Boro 1-1 (Luongo)
Ipswich – Watford 0-0
Norwich – Ipswich 1-0
Ipswich – Southampton 3-2 (Sarmiento, Broadhead, Davis)

Vurdering: Coventry City virker å være ferdig for sesongen. De er slitne både fysisk og mentalt, og ser nok frem til en fortjent sommerferie. Tapet mot Wembley har nok kostet mye krefter, og det tror jeg vil være til Ipswich Towns fordel. Jeg tror Ipswich kommer til å gå rett i strupen på Coventry her, og jeg har stor tro på at gjestene drar hjem med tre uvurderlige poeng i bagasjen. Jeg prøver borteseier. 

Tips: Borteseier
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #1087 på: April 30, 2024, 08:50:31 »
Vanskelig å være uenig med Aase her. Samtidig er vel sannsynligheten like stor for at Coventry skal slå Ipswich som at QPR skulle slå Leeds. Så alt kan skje. Uavgjort i kveld vil også gi oss et liiite håp. Med Ipswich-seier må plutselig Huddersfield vinne på lørdag og det ser jeg på som ytterst lite sannsynlig.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28963
  • Total likes: 2655
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #1088 på: April 30, 2024, 10:08:28 »
Vanskelig å være uenig med Aase her. Samtidig er vel sannsynligheten like stor for at Coventry skal slå Ipswich som at QPR skulle slå Leeds. Så alt kan skje. Uavgjort i kveld vil også gi oss et liiite håp. Med Ipswich-seier må plutselig Huddersfield vinne på lørdag og det ser jeg på som ytterst lite sannsynlig.

auren

Coventry City News
Down to bare bones as injuries, fatigue  and suspension stretch Coventry City against Ipswich #pusb #skyblues #itfc
https://x.com/CovCityLive/status/1784982224095633695
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #1089 på: April 30, 2024, 11:53:14 »
Vanskelig å være uenig med Aase her. Samtidig er vel sannsynligheten like stor for at Coventry skal slå Ipswich som at QPR skulle slå Leeds. Så alt kan skje. Uavgjort i kveld vil også gi oss et liiite håp. Med Ipswich-seier må plutselig Huddersfield vinne på lørdag og det ser jeg på som ytterst lite sannsynlig.

auren

Coventry City News
Down to bare bones as injuries, fatigue  and suspension stretch Coventry City against Ipswich #pusb #skyblues #itfc
https://x.com/CovCityLive/status/1784982224095633695

Tja, men da får vel andre sjansen da- som har lyst til å vise seg frem!  ;)
ALT press er på Tractor boys i hvert fall!
 

Kato

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #1090 på: April 30, 2024, 13:43:37 »
Vanskelig å være uenig med Aase her. Samtidig er vel sannsynligheten like stor for at Coventry skal slå Ipswich som at QPR skulle slå Leeds. Så alt kan skje. Uavgjort i kveld vil også gi oss et liiite håp. Med Ipswich-seier må plutselig Huddersfield vinne på lørdag og det ser jeg på som ytterst lite sannsynlig.

auren

Coventry City News
Down to bare bones as injuries, fatigue  and suspension stretch Coventry City against Ipswich #pusb #skyblues #itfc
https://x.com/CovCityLive/status/1784982224095633695

Tja, men da får vel andre sjansen da- som har lyst til å vise seg frem!  ;)
ALT press er på Tractor boys i hvert fall!

Hvis Ipswich skulle slumpe til å tape i dag så er det ikke lang vei til full badehette hos oss.
 

ar9

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #1091 på: April 30, 2024, 14:31:22 »
Vanskelig å være uenig med Aase her. Samtidig er vel sannsynligheten like stor for at Coventry skal slå Ipswich som at QPR skulle slå Leeds. Så alt kan skje. Uavgjort i kveld vil også gi oss et liiite håp. Med Ipswich-seier må plutselig Huddersfield vinne på lørdag og det ser jeg på som ytterst lite sannsynlig.

auren

Coventry City News
Down to bare bones as injuries, fatigue  and suspension stretch Coventry City against Ipswich #pusb #skyblues #itfc
https://x.com/CovCityLive/status/1784982224095633695

Tja, men da får vel andre sjansen da- som har lyst til å vise seg frem!  ;)
ALT press er på Tractor boys i hvert fall!

Hvis Ipswich skulle slumpe til å tape i dag så er det ikke lang vei til full badehette hos oss.
Full badehette?
Mulig å få den forklart for en som meg som er litt treig mellom øra og bor ett godt stykke unna Ottadalen?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kato

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #1092 på: April 30, 2024, 14:38:10 »
Vanskelig å være uenig med Aase her. Samtidig er vel sannsynligheten like stor for at Coventry skal slå Ipswich som at QPR skulle slå Leeds. Så alt kan skje. Uavgjort i kveld vil også gi oss et liiite håp. Med Ipswich-seier må plutselig Huddersfield vinne på lørdag og det ser jeg på som ytterst lite sannsynlig.

auren

Coventry City News
Down to bare bones as injuries, fatigue  and suspension stretch Coventry City against Ipswich #pusb #skyblues #itfc
https://x.com/CovCityLive/status/1784982224095633695

Tja, men da får vel andre sjansen da- som har lyst til å vise seg frem!  ;)
ALT press er på Tractor boys i hvert fall!

Hvis Ipswich skulle slumpe til å tape i dag så er det ikke lang vei til full badehette hos oss.
Full badehette?
Mulig å få den forklart for en som meg som er litt treig mellom øra og bor ett godt stykke unna Ottadalen?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Totalt hetta. Altså få panikk.
 

GeirO

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #1093 på: April 30, 2024, 18:49:41 »
Bare to ting som kan hindre Ipswich:

Jeg har spilt penger på Ipswich og kan bli en rik og bitter mann.
Coventry har ingenting å spille for og kan blomstre som aldri før.

auren

Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #1094 på: April 30, 2024, 20:28:21 »
Halvtime til kick off. Kjenner jeg er litt nervøs. Håper Coventry kan henge med fra start. Simms starter ihverfall.

Come on you Blues!!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

asLeeds

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #1095 på: April 30, 2024, 20:39:27 »
Halvtime til kick off. Kjenner jeg er litt nervøs. Håper Coventry kan henge med fra start. Simms starter ihverfall.

Come on you Blues!!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

LITT nervøs ??
DALHEIM WHITES

GeirO

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #1096 på: April 30, 2024, 20:42:03 »
Halvtime til kick off. Kjenner jeg er litt nervøs. Håper Coventry kan henge med fra start. Simms starter ihverfall.

Come on you Blues!!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

LITT nervøs ??
0-3 etter et kvarter...og vips er vi ikke så nervøse mer
MOT

auren

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #1097 på: April 30, 2024, 21:11:06 »
1-0 til Ipswich etter 8 minutter. Da tror jeg at jeg skrur av...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

karaba

Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #1098 på: April 30, 2024, 21:11:24 »
Coventry virker dessverre ikke til å ha møtt opp i dag


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kato

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #1099 på: April 30, 2024, 21:12:17 »
0-1 Kiffer Moore. I januar hentet vi en skadet Connor Roberts, men Ipswich forsterka skikkelig blant annet med Moore. Var en ekspert som sa at laget som kom best ut av januarvinduet ville rykke opp. Rett fikk han.
 

karaba

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #1100 på: April 30, 2024, 21:21:16 »
Kieffer Moore er vel et typisk eksempel på en spillertype som er perfekt i Championship, men som ikke har kvalitetene som er riktig for å lykkes i PL


Sent from my iPhone using Tapatalk

GaryMac

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #1101 på: April 30, 2024, 21:37:13 »
Nå fortjener Coventry et mål her.
Kampen er ikke kjørt!

karaba

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #1102 på: April 30, 2024, 21:49:40 »
Satser på at Coventry får en 2 omgang slik de hadde mot eks Manu


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tom

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #1103 på: April 30, 2024, 21:50:47 »
0-1 Kiffer Moore. I januar hentet vi en skadet Connor Roberts, men Ipswich forsterka skikkelig blant annet med Moore. Var en ekspert som sa at laget som kom best ut av januarvinduet ville rykke opp. Rett fikk han.

Moore har ikke vært allverden for Ipswich. Leeds har også tatt flest poeng i Championship etter jul med god margin så synes argumentet blir litt tynt. Er vel først og fremst det som skjedde før jul som gjør at vi ligger der vi ligger.

asLeeds

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #1104 på: April 30, 2024, 21:51:00 »
0-1 Kiffer Moore. I januar hentet vi en skadet Connor Roberts, men Ipswich forsterka skikkelig blant annet med Moore. Var en ekspert som sa at laget som kom best ut av januarvinduet ville rykke opp. Rett fikk han.

Moore har ALDRI vært en forsterkning....
DALHEIM WHITES

Reaney

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #1105 på: April 30, 2024, 21:58:12 »
Starten på sesongen og slutten på sesongen gjør at vi ligger der vi ligger.

karaba

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #1106 på: April 30, 2024, 22:12:28 »
Starten på sesongen og slutten på sesongen gjør at vi ligger der vi ligger.
Uansett så er antall poeng vi har tatt nok til å få opprykk 9 av 10 ganger. Så man skal ikke være misfornøyd. I tillegg så er ingenting avgjort før siste serierunde


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kato

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #1107 på: April 30, 2024, 22:16:59 »
0-1 Kiffer Moore. I januar hentet vi en skadet Connor Roberts, men Ipswich forsterka skikkelig blant annet med Moore. Var en ekspert som sa at laget som kom best ut av januarvinduet ville rykke opp. Rett fikk han.

Moore har ALDRI vært en forsterkning....

Hvis han i dag skyter Ipswich til Premier League så er jeg litt usikker på hvor godt det der står seg.
 

Lucas the Kop Cat

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #1108 på: April 30, 2024, 22:23:52 »
1-1

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


auren

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #1109 på: April 30, 2024, 22:23:53 »
Jadda!!!! 1-1!!!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.