Skrevet av Emne: Edgar Forsnes er død.  (Lest 15335 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Trond A

Sv: Edgar Forsnes er død.
« Svar #60 på: Desember 23, 2008, 15:57:21 »
Dette var trist å lese. Artiklene i TPN han bidro med fra deler av 80 og 90-tallet var alltid interessant lesning.

Hvil i fred.
Luscos medl. 338

gill

Sv: Edgar Forsnes er død.
« Svar #61 på: Desember 26, 2008, 03:51:19 »
Slapp av folkens... Edgar sitter nå å snakker med Billy Bremner og Sverre....hvil i fred,edgar
 

ParaDave

Sv: Edgar Forsnes er død.
« Svar #62 på: Desember 26, 2008, 15:39:58 »
Det var trist å høre! Jeg møtte mr. Forsnes flere ganger i 84 - 85 både borte og hjemme, blant annet borte mot Shrewsbury Town FC.

Fred over Edgards minne
 

Svend Anders

Sv: Edgar Forsnes er død.
« Svar #63 på: Januar 02, 2009, 17:38:29 »
Vennligst les:

Jeg har et minneord om Edgar klart til neste utgave av medlemsbladet. Men jeg mangler et godt bilde av Edgar, fortrinnsvis der han er alene på bildet (dvs ikke er gjemt i et gruppebilde) hvor han ser noenlunde i kamera.

Om noen kan hjelpe med dette (digitalt), hadde det vært hyggelig om dere tok kontakt på epost svend@leedsunited.no

På forhånd takk.

Svend Anders,
redaktør for The Peacock News

SirOlsen

Sv: Edgar Forsnes er død.
« Svar #64 på: Januar 02, 2009, 18:02:54 »
Slapp av folkens... Edgar sitter nå å snakker med Billy Bremner og Sverre....hvil i fred,edgar

Dette var faktisk ganske godt sagt :)
-SirOlsen-

Parkers Hotel

Sv: Edgar Forsnes er død.
« Svar #65 på: Januar 02, 2009, 21:54:58 »
Trist å høre om Forsnes. Møtte ham noen ganger i Leeds på 1980-tallet. Hadde alltid noen gode råd om rimelig innkvartering og fremskaffelse av billetter til bortekamper. Fikk blant annet tips om Parkers Hotel midt i sentrum (vis a vis Mr. Craigs) som var utrolig rimelig, dog relativt lite luksuriøst! 
 

lojosang

Sv: Edgar Forsnes er død.
« Svar #66 på: Januar 03, 2009, 00:47:33 »
Kondolanser til Edgars etterlatte.

Hvil i fred.
- Leif Olav

Promotion 2010

Sv: Edgar Forsnes er død.
« Svar #67 på: Januar 11, 2009, 22:20:38 »
Trist at også Edgar har gått bort. To store norske Leeds-profiler er borte i løpet av det siste året.

Jeg ble kjent med Edgar på midten av 80-tallet. Da var han allerede en gjenganger på Elland Road. Han kjente mange både i klubben og av supproterne rundt. Hans iver for Leeds ble bl.a. kronet med en helsides bilde i hjemmeprogrammet.

Det var i de tider kanskje litt lenger vei fra Nord-Møre til Leeds, så Edgar overnattet flere ganger hos meg i Oslo på vei over Nordsjøen. Ungene husker ham enda. Vi lagde ofte hjemmelaget jordbærsyltetøy på den tiden og det ble Edgars favoritt hos oss - til ungnes store fortvilelse.   :D

Edgar var flink til å dele, både inntrykk og opplevelser fra Leeds-turene. Jeg fikk også kopier av sjeldne Leeds-kamper fra hans rikholdige videobibliotek. Han må vel hatt alt som ble publisert av Leeds-stoff fra 60-tallet frem til DOL-tiden.

Hans innlegg i TPN gjenspeilte hans lidenskp for klubben. Mot slutten av 90-tallet oversatte han også engelske tekster for Sverre og bidro med oppsummeringer fra junior- og reservenivå. Edgar brant også for saker på styrenivå i LUSCOS. Det var på hans oppfordring jeg ble med på de første årsmøtene som ble holdt.

En gang han kom hjem fra Leeds og trengte husly i byen var jeg bortreist. Da takket han ja til å overnatte hos min mor. Tror til og med det var på bursdagens hans i mai.  ;D

Våren 2001 var Edgar på vei hjem fra en Leedskamp. Da passet det seg slik at vi kunne se Lazio vs Leeds på pub. Vi prøvde oss på Slainte, men noe tull med parabolen gjorde at signalene ikke kom frem til puben til kampstart. Edgar ville ha med seg hele kampen og han overtalte meg til å se kamp nummer 2 (kl 23) på TV3 (de sendte som vanlig Scum først). Så vi dro hjem til min mor (som hadde den kanalen) og hoiet Leeds frem til seier! Hoppet og skrek!
Gøy, men vemodig å tenke tilbake til nå som Edgard er borte!

Sist gang jeg treff ham var før playoff i 2006 på The Swan i London.

Hvil i fred, Edgar!


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Geir Magne

Sv: Edgar Forsnes er død.
« Svar #68 på: Januar 13, 2009, 19:49:25 »
Takk for innlegget ditt, Promotion. Det var fint å lese dine minner om Edgar. Det varmet å høre at han var såpass i vigør så sent som i 2006 at han hadde mulighet til å reise til England for å se Leeds United.
Happy days are here again, it's official from Number 10!

Leif Sverre

Sv: Edgar Forsnes er død.
« Svar #69 på: Januar 14, 2009, 18:44:29 »
Har også bare gode minner fra mine møter med Edgar. Traff han i London bla
før play-off finalen i Cardiff og  husker spesielt da vi reiste heim etter den
bedrøvelige liga-cupfinalen i 1996,  Da var vi jo forferdelig bedrøvete alle mann
og langt nede.
Husker spesielt Edgars frustrasjon over styret i Luscos som ikke ville gi han
et lite tilskudd til innkjøp av skrivemaskin ! Skrivemaskin brukte den fyren
flittig og hans innlegg i Peacock News  var jo alltid artige.
Har faktisk lest gjennom noen av dem de  siste dagene og det er fornøyelig lesning !
 

R - R

Sv: Edgar Forsnes er død.
« Svar #70 på: Januar 25, 2009, 16:54:42 »
Traff Edgar på første turen min på Leeds, og han var ein ekte fargeklatt med eit voldsomt engasjement for klubben.

Kvil i fred Edgar.
- Rune

Andreas-H

Sv: Edgar Forsnes er død.
« Svar #71 på: Januar 25, 2009, 21:23:20 »
Hvil i fred.