Skrevet av Emne: Rykter: Ny head-coach  (Lest 206721 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #720 på: Juni 03, 2017, 07:49:47 »
Blir nok Pep.  Litt skuffende og må senke ambisjonsnivået til vår nye eier nå.....

Er vel og bra dette. I det minste får vi en manager som er god på pep talk

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eriksen55

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #721 på: Juni 03, 2017, 08:05:17 »
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Juande_Ramos

Så han ble nevnt på Facebook. Finner ingen ting om det på nettet. Tipper han er like uaktuell som de andre nevnte.

Ramos er vel uansett av de mest interresante som har blitt nevnt :)

Nei takk.

Tok nesten Tottenham ned en divisjon i sitt forsøk på engelsk jord. Har en skokk med Spurs-kamerater og han står ikke veldig høyt i kurs.

Vel, han reddet dem i sitt første år, vant ligacupen og fikk dem til kvart eller semi i UEFA cupen. Riktignok gikk det vesentlig dårlig året etter. Tottenham var ikke veldig stabile på den tiden. Mange forskjellige managere og lite stabilitet.

Alle managere har vel vært innom en klubb eller 2 og fått sparken. Så ettermæle blant supporterne er ikke alltid nyansert.

Som sagt, kun funnet dette på Facebook så lite trolig at han er aktuell uansett.
« Siste redigering: Juni 03, 2017, 08:12:24 av eriksen55 »

Dennis

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #722 på: Juni 03, 2017, 10:18:28 »
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Juande_Ramos

Så han ble nevnt på Facebook. Finner ingen ting om det på nettet. Tipper han er like uaktuell som de andre nevnte.

Ramos er vel uansett av de mest interresante som har blitt nevnt :)

Nei takk.

Tok nesten Tottenham ned en divisjon i sitt forsøk på engelsk jord. Har en skokk med Spurs-kamerater og han står ikke veldig høyt i kurs.

Vel, han reddet dem i sitt første år, vant ligacupen og fikk dem til kvart eller semi i UEFA cupen. Riktignok gikk det vesentlig dårlig året etter. Tottenham var ikke veldig stabile på den tiden. Mange forskjellige managere og lite stabilitet.

Alle managere har vel vært innom en klubb eller 2 og fått sparken. Så ettermæle blant supporterne er ikke alltid nyansert.

Som sagt, kun funnet dette på Facebook så lite trolig at han er aktuell uansett.

Enig i at man ikke skal bedømme ut fra en isolert periode, men det ble snakket om lite kommunikasjon med spillere, økte klikker osv. Dette kommer fra skuffa supportere og jeg forska ikke spesielt hardt på saken selv.

Jeg tror likevel klubben til å gå for en yngre trener, på tross av imponerende CV.
Marching on together!

Promotion 2010

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #723 på: Juni 03, 2017, 16:15:24 »
Pep Clotet

En påstand på WACCOE om at Monk og Clotet "had a fallout" i løpet av vårsesongen.

"I agree with you. And a journo suggested the same on Twitter early on. Can't remember who. Might even have been Nixon."

En god artikkel om Clotets posisjon i Swansea!


« Siste redigering: Juni 03, 2017, 16:28:18 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #725 på: Juni 03, 2017, 17:24:35 »
I barndommen elsket jeg å leke «tampen brenner». Når jeg følger utviklingen i denne tråden kommer frasen meg i hug.  ;)
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #726 på: Juni 03, 2017, 17:27:34 »
I barndommen elsket jeg å leke «tampen brenner». Når jeg følger utviklingen i denne tråden kommer frasen meg i hug.  ;)


Vi gjetter og gjetter!!!  :o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #727 på: Juni 03, 2017, 17:30:23 »
Når Newcastle har hatt en mann som Benitez ved roret sist sesong så hadde jeg håpet at Leeds kunne overbevise en Head Coach som allerede er i en toppjobb til å ta jobben hos oss!


Men kanskje jeg tror litt for mye nå!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

LesCocker

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #728 på: Juni 03, 2017, 19:43:30 »
Blir nok Pep.  Litt skuffende og må senke ambisjonsnivået til vår nye eier nå.....

Hvis vi ender opp med Clotet blir jeg rett og slett forbanna. Han har helt sikkert fine kvaliteter i assistentrollen, men ærlig talt - mannen har kun hatt hovedansvaret for storheter som Cornella, Figueres, Halmstad og Espanyol B! Vi er Leeds United, en tidligere storhet i engelsk fotball - ikke et utdanningssenter for mediokre fotballmanagere. Denne sesongen kan ikke bli en forberedende sesong for en ny manager som skal "finne ut av det" på nytt, forrige sesong var en opptur - vi kan ikke tillate oss å tulle bort effekten av det. Det må være mulig å oppdrive noe mer solid en dette, min tillit til de nye eierne står så absolutt på spill.

DenHviteYeboah

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #729 på: Juni 03, 2017, 19:47:41 »
Når Newcastle har hatt en mann som Benitez ved roret sist sesong så hadde jeg håpet at Leeds kunne overbevise en Head Coach som allerede er i en toppjobb til å ta jobben hos oss!


Men kanskje jeg tror litt for mye nå!
Helt enig! Clotet er sikkert en utmerket mann, men jeg mener Leeds ikke er klubben man skal prøve seg i som trener. Clotet kan gjerne prøve seg i L2 og stige i gradene. Vi må ha et bra navn nå!!!

LesCocker

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #730 på: Juni 03, 2017, 19:54:07 »
Når Newcastle har hatt en mann som Benitez ved roret sist sesong så hadde jeg håpet at Leeds kunne overbevise en Head Coach som allerede er i en toppjobb til å ta jobben hos oss!


Men kanskje jeg tror litt for mye nå!
Helt enig! Clotet er sikkert en utmerket mann, men jeg mener Leeds ikke er klubben man skal prøve seg i som trener. Clotet kan gjerne prøve seg i L2 og stige i gradene. Vi må ha et bra navn nå!!!

Enig, Clotet fikk sparken i Figueires etter kun 9 kamper og førte Halmstad til sisteplass og nedrykk i Allsvenskan. Jeg er direkte sjokkert over hvor mange som mener dette er en god løsning for Leeds United.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28934
  • Total likes: 2648
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #731 på: Juni 03, 2017, 20:02:56 »
JEG kan ha sansen for Pep, men ville ikke ha satset på en såpass uerfaren i en slik utsatt stilling. Det blåser fælt på toppan, og spesielt i hotseatet på Elland Road.

Når en ellers ser på Radrizzanis ansettelser så passer ikke Pep Clotets 'meritter' inn i mønsteret (som hovedtrener). Jeg tror nok Andrea (dvs de som fotballfaglig velger ut en person, som så Andrea godkjenner - jeg tror det er slik det foregår) vil ansette noen, ung eller gammel, som har erfaring i å lede toppklubb allerede.

Pep, derimot, kan med fordel fortsette som assistent. Slik får vi kontinuitet, i tillegg til at han har fremstått solid i rollen... :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

DenHviteYeboah

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #732 på: Juni 03, 2017, 20:04:24 »
Når Newcastle har hatt en mann som Benitez ved roret sist sesong så hadde jeg håpet at Leeds kunne overbevise en Head Coach som allerede er i en toppjobb til å ta jobben hos oss!


Men kanskje jeg tror litt for mye nå!
Helt enig! Clotet er sikkert en utmerket mann, men jeg mener Leeds ikke er klubben man skal prøve seg i som trener. Clotet kan gjerne prøve seg i L2 og stige i gradene. Vi må ha et bra navn nå!!!

Enig, Clotet fikk sparken i Figueires etter kun 9 kamper og førte Halmstad til sisteplass og nedrykk i Allsvenskan. Jeg er direkte sjokkert over hvor mange som mener dette er en god løsning for Leeds United.
Ikke sjokkert. Det var til og med noen som mente Hockaday var en ok utnevnelse i sin tid....og at Bates bygget klubben stein for stein ;D

Torpe-do

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #733 på: Juni 03, 2017, 20:38:29 »
Når Newcastle har hatt en mann som Benitez ved roret sist sesong så hadde jeg håpet at Leeds kunne overbevise en Head Coach som allerede er i en toppjobb til å ta jobben hos oss!


Men kanskje jeg tror litt for mye nå!

Dette får meg nok en gang til å tenke på følgende. Hadde jeg vært manager, og hadde hatt en god cv, tror jeg at jeg ville hatt det som et mål å bli en legende i faget mitt. En manager som hopper fra den ene storklubben til den andre, med stjernelag etter stjernelag og kjempebudsjett til kjempebudsjett, har slik jeg ser det vanskelig å oppnå denne statusen. Joda - en må jo ha gjort noe i forkant for å få de jobbene, men allikevel. Clough, Revie, Ferguson - alle er managere som har fått klubber langt nede i systemet til å bli toppklubber. Dette er også navn som blir hugset - personer som får stadionseksjoner oppkalt etter seg. "Vinnerskalle" og "vinnermentalitet" blir snakket om - jeg tenker at en høytpresterende manager er karriereoppsøkende og ikke minst stolt. Dersom den utenomsportslige situasjonen i Leeds bedrer seg - hvilket bedre emne / prospekt å oppnå det jeg snakket om enn akkurat Leeds?

Det er jaggu mange "topp-managere" jeg mener ikke har gjort stort siden de først bygget seg et navn. Skulle Mourinho f.eks virkelig satt sitt preg på den engelske fotballen - få en klubb som Leeds United i Champions League-finalen! Da tror jeg ikke bare jeg, men også hele sporten påpekt dette som en legendarisk bragd.

Så, dersom de utenomsportslige forutsetningene er på plass - og ikke minst om persepsjonen av at de er på plass, er på plass - sats høyt! Finn den dyktige, talentfulle manageren som ønsker å skape noe selv! Gi personen det livsprosjektet en kan brenne for! At de finnes blant toppmanagarene der ute, det er jeg rimelig sikker på.

Personen bør jo få tid på seg, da....


erik4england

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #734 på: Juni 03, 2017, 21:29:39 »
Når man ser hva Andrea har sagt så langt og ikke minst hvilket team han har samlet i styret, så er det berettiget å ha store forventninger. Ville de tatt disse utfordringene om de ikke skjønet at noe stort endelig var på gang i LEEDS? Jeg kan derfor ikke tro at Pep blir vår neste manager/coach. Jeg er enig med de her inne som ser kontinuitet gjennom å beholde Pep - han kjenner spillerne og omvendt, men klar for å lede Leeds opp? Nei. Som en fortsatt nr 2? Veldig gjerne. Vi har ikke råd til å tråkke feil her, og selv om jeg er utålmodig så tolker jeg stillheten fra klubben som et godt tegn. Det jobbes med den beste løsningen. Om det betyr Ranieri og Pep, så vet jeg ikke hva jeg gjør. Det vil få Leeds til å koooooke ;D

Vet at dette ble kun gjentagelser av det mye som er sagt allerede, men det må ut et sted. Jeg forventer meg en overraskelse, men takler ikke en ny utnevnelse av noen som er lovende men må bevise hva de kan. Det betyrå tråkke vannet nok en sensong, i best fall. Så utrolig unødvendig etter årets sesong. Jeg føler meg sikker på at styret med Andrea i toppen jobber utfra dette... Don't let us down
MOT
 

Promotion 2010

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #735 på: Juni 03, 2017, 21:54:16 »
Betting suspended:

"Ranieri med Clotet som nr 2"


 ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28934
  • Total likes: 2648
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #736 på: Juni 03, 2017, 22:34:15 »
...bare for å adde til denne: Pep i Italia; For å snakke med Claudio om rollefordeling? :o

Leeds United and THAT Pep tweet – a different reading
By Graham Smeaton on Jun 3, 2017

Like primary school kids trying to earn a life-saving badge, potential managerial candidates for the Elland Road job are quietly treading water. Some are more certain and in the centre of the pool, others a little wary and near to edges, just in case they need to climb out really quickly.

The situation of who will be next in at Leeds United has been ever-changing and definitely not as simple as fans would have wanted. Mind, fans of United will tell you that this is par for the course in LS11.
Journalists were saying that the appointment of Victor Orta would be key, that he and Ivan Bravo would be the selection voices who’d have the task of selecting who would succeed the walk-a-way Garry Monk at Elland Road. That led to bookmakers installing Aitor Karanka as favourite to land the job, his odds dropping as low as 1/4 on at one point.
Then Claudio Ranieri came in, drifted out but is back in against at decent odds of 7/2. Just as Leeds fans thought they might be getting a recent Premier League-winning manager, in stormed Garry Monk’s former assistant Pep Clotet, closing to odds-on favourite at one point before drifting to a current 5/4.
Clotet was odds on last night until a surprise name jumped out of the party box, Juande Ramos, ex of Real Madrid and Tottenham Hotspur. He came literally from nowhere into the low odds before drifting a little to his current 5/1 status.
It really is a bit odd up at Elland Road at the moment, manager hunt wise for a change. It’s left Leeds United fans in that ‘drowning man’ position where they will grasp at any piece of floating wreckage and see it as something of substance. It is this approach that tends to fail, drowning men clinging to the flimsiest of flotsam and seeing it as a Kon Tiki-esque seaworthy vessel.
 

Then Pep Clotet posts an update as to his travel itinerary, yesterday saying that he’s taking a bit of time off in Italy. Some Leeds United fans have seen this picture, well its caption anyway, as a signal that the Whites will not be selecting a manager with Clotet away from the club. To some of these fans, the delay is a case of simply waiting for Clotet to arrive back on these shores – after all he is still the favourite for the Elland Road hotseat at odds of 5/4.
Then there’s the indication that some have put forward that is two-fold in its nature: Clotet hasn’t changed his Twitter bio that states he is ‘Assistant Manager’ at Leeds and that he’s still at the club, despite his contract likely having finished on June 1.

All this is supposition of course, it’s the sort of circumstantial evidence that Columbo would see through with hardly a ‘one more thing that I’d like to ask you about.’ But it’s definitely out there, and it seems to make more joined up sense that suddenly picking one of the water-treading managerial candidates who are on the fringes and trying to climb out of the pool, Michael Laudrup for instance, and prodding them towards the favourites in the middle of the swarming pool.
As of publishing this article, there is a definite group of four ‘closer’ favourites for the Leeds United job: Pep Clotet (5/4), Claudio Ranieri (7/2), Juande Ramos (5/1) and Aitor Karanka (6/1)

http://the72.co.uk/82474/leeds-united-pep-tweet-different-reading/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #737 på: Juni 03, 2017, 23:11:29 »
Driter i hva treneren heter, bare han er god nok. Om det er Pep Clotet, syns jeg det rett og slett bare er en bonus!
Marching on together!

auren

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #738 på: Juni 04, 2017, 09:40:54 »
Når Newcastle har hatt en mann som Benitez ved roret sist sesong så hadde jeg håpet at Leeds kunne overbevise en Head Coach som allerede er i en toppjobb til å ta jobben hos oss!


Men kanskje jeg tror litt for mye nå!
Helt enig! Clotet er sikkert en utmerket mann, men jeg mener Leeds ikke er klubben man skal prøve seg i som trener. Clotet kan gjerne prøve seg i L2 og stige i gradene. Vi må ha et bra navn nå!!!

Enig, Clotet fikk sparken i Figueires etter kun 9 kamper og førte Halmstad til sisteplass og nedrykk i Allsvenskan. Jeg er direkte sjokkert over hvor mange som mener dette er en god løsning for Leeds United.
Ikke sjokkert. Det var til og med noen som mente Hockaday var en ok utnevnelse i sin tid....og at Bates bygget klubben stein for stein ;D
Det tror jeg ingenting på. Ansettelsen av Hockaday var den mest overraskende og elendige manageransettelsen i klubbens historie. Den trumfer også alle de dårlige spillerkjøpene vi har gjort opp igjennom.

Nei, gi meg 1 person som syntes dette var en godkjent ansettelse. Jeg tror og håper ikke han finnes...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

h.b

  • Gjest
Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #739 på: Juni 04, 2017, 09:51:12 »
Når Newcastle har hatt en mann som Benitez ved roret sist sesong så hadde jeg håpet at Leeds kunne overbevise en Head Coach som allerede er i en toppjobb til å ta jobben hos oss!


Men kanskje jeg tror litt for mye nå!
Helt enig! Clotet er sikkert en utmerket mann, men jeg mener Leeds ikke er klubben man skal prøve seg i som trener. Clotet kan gjerne prøve seg i L2 og stige i gradene. Vi må ha et bra navn nå!!!

Enig, Clotet fikk sparken i Figueires etter kun 9 kamper og førte Halmstad til sisteplass og nedrykk i Allsvenskan. Jeg er direkte sjokkert over hvor mange som mener dette er en god løsning for Leeds United.
Ikke sjokkert. Det var til og med noen som mente Hockaday var en ok utnevnelse i sin tid....og at Bates bygget klubben stein for stein ;D
Det tror jeg ingenting på. Ansettelsen av Hockaday var den mest overraskende og elendige manageransettelsen i klubbens historie. Den trumfer også alle de dårlige spillerkjøpene vi har gjort opp igjennom.

Nei, gi meg 1 person som syntes dette var en godkjent ansettelse. Jeg tror og håper ikke han finnes...

auren

Det nærmeste vi kom



DenHviteYeboah

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #740 på: Juni 04, 2017, 10:17:44 »
Når Newcastle har hatt en mann som Benitez ved roret sist sesong så hadde jeg håpet at Leeds kunne overbevise en Head Coach som allerede er i en toppjobb til å ta jobben hos oss!


Men kanskje jeg tror litt for mye nå!
Helt enig! Clotet er sikkert en utmerket mann, men jeg mener Leeds ikke er klubben man skal prøve seg i som trener. Clotet kan gjerne prøve seg i L2 og stige i gradene. Vi må ha et bra navn nå!!!

Enig, Clotet fikk sparken i Figueires etter kun 9 kamper og førte Halmstad til sisteplass og nedrykk i Allsvenskan. Jeg er direkte sjokkert over hvor mange som mener dette er en god løsning for Leeds United.
Ikke sjokkert. Det var til og med noen som mente Hockaday var en ok utnevnelse i sin tid....og at Bates bygget klubben stein for stein ;D
Det tror jeg ingenting på. Ansettelsen av Hockaday var den mest overraskende og elendige manageransettelsen i klubbens historie. Den trumfer også alle de dårlige spillerkjøpene vi har gjort opp igjennom.

Nei, gi meg 1 person som syntes dette var en godkjent ansettelse. Jeg tror og håper ikke han finnes...

auren
Les igjennom tråden  :)

auren

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #741 på: Juni 04, 2017, 10:30:38 »
Når Newcastle har hatt en mann som Benitez ved roret sist sesong så hadde jeg håpet at Leeds kunne overbevise en Head Coach som allerede er i en toppjobb til å ta jobben hos oss!


Men kanskje jeg tror litt for mye nå!
Helt enig! Clotet er sikkert en utmerket mann, men jeg mener Leeds ikke er klubben man skal prøve seg i som trener. Clotet kan gjerne prøve seg i L2 og stige i gradene. Vi må ha et bra navn nå!!!

Enig, Clotet fikk sparken i Figueires etter kun 9 kamper og førte Halmstad til sisteplass og nedrykk i Allsvenskan. Jeg er direkte sjokkert over hvor mange som mener dette er en god løsning for Leeds United.
Ikke sjokkert. Det var til og med noen som mente Hockaday var en ok utnevnelse i sin tid....og at Bates bygget klubben stein for stein ;D
Det tror jeg ingenting på. Ansettelsen av Hockaday var den mest overraskende og elendige manageransettelsen i klubbens historie. Den trumfer også alle de dårlige spillerkjøpene vi har gjort opp igjennom.

Nei, gi meg 1 person som syntes dette var en godkjent ansettelse. Jeg tror og håper ikke han finnes...

auren
Les igjennom tråden  :)

Gadd ikke å skumme mer enn 4 sider, men skal gi deg litt rett her. Noen som ikke er avvisende ihvertfall. Men jeg tror også dette kommer som en reaksjon på at alle andre slakter ansettelsen.

Uansett - hele ansettelsen var en stor vits, og gav Cellino en enda verre start som president i LUAFC. Heldigvis er han nå borte. Jeg har troen på at Radz trekker opp en manager av et heeeelt annet kaliber.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #742 på: Juni 04, 2017, 11:26:31 »
Det var vel mer at folk følte seg "tvunget" til å være positive på vegne av klubben. Innerst inne tror jeg nok følelsen var en ganske annen.
Super Leeds since 1968

Cherry

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #743 på: Juni 04, 2017, 11:30:42 »
Ranieri og Pep er de 2 som går igjen....  Juande Ramos kommer ikke opp mer på LNN.
 

Dennis

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #744 på: Juni 04, 2017, 12:38:21 »
Det er tross alt bedre å gi folk muligheten til å bevise/motbevise seg, fremfor å forhåndsdømme alt nord og ned 99% av tiden. Om det så var Dave Hockaday. De fleste stilte seg vel like store spørsmål vedrørende ansettelsen av trener- og menneskekjenneren som eide klubben på den tiden, men det var opp til Hock sjøl å motbevise skepsisen.

Det klarte han på ingen som helst måte.

Likevel: Poenget mitt er at dersom Pep Clotet får jobben, registrerer jeg at Håkon mener det er to skritt tilbake. Jeg er ikke så sikker på det! Tvert imot kan dette være en Poyet/Wise-greie, hvor assistenten har hatt minst like mye å si for fremgangen som hovedtreneren.

Uansett syns jeg fansen bør stå bak den eventuelle ansettelsen og ikke henge på Clotets rygg fra starten av. Det gagner ikke laget.
Marching on together!

DenHviteYeboah

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #745 på: Juni 04, 2017, 13:44:09 »
Det er tross alt bedre å gi folk muligheten til å bevise/motbevise seg, fremfor å forhåndsdømme alt nord og ned 99% av tiden. Om det så var Dave Hockaday. De fleste stilte seg vel like store spørsmål vedrørende ansettelsen av trener- og menneskekjenneren som eide klubben på den tiden, men det var opp til Hock sjøl å motbevise skepsisen.

Det klarte han på ingen som helst måte.

Likevel: Poenget mitt er at dersom Pep Clotet får jobben, registrerer jeg at Håkon mener det er to skritt tilbake. Jeg er ikke så sikker på det! Tvert imot kan dette være en Poyet/Wise-greie, hvor assistenten har hatt minst like mye å si for fremgangen som hovedtreneren.

Uansett syns jeg fansen bør stå bak den eventuelle ansettelsen og ikke henge på Clotets rygg fra starten av. Det gagner ikke laget.
Hvorfor mener du at Clotet bør få prøve seg? Synes du bakgrunnen hans taler for at dette er et åpenbart valg for Leeds? Så hvis han eller noen andre blir ansatt så kan man ikke være skeptisk som supporter? Det må støttes 100% fra dag 1? Man støtter jo laget uansett.

Dennis

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #746 på: Juni 04, 2017, 13:59:57 »
Det er tross alt bedre å gi folk muligheten til å bevise/motbevise seg, fremfor å forhåndsdømme alt nord og ned 99% av tiden. Om det så var Dave Hockaday. De fleste stilte seg vel like store spørsmål vedrørende ansettelsen av trener- og menneskekjenneren som eide klubben på den tiden, men det var opp til Hock sjøl å motbevise skepsisen.

Det klarte han på ingen som helst måte.

Likevel: Poenget mitt er at dersom Pep Clotet får jobben, registrerer jeg at Håkon mener det er to skritt tilbake. Jeg er ikke så sikker på det! Tvert imot kan dette være en Poyet/Wise-greie, hvor assistenten har hatt minst like mye å si for fremgangen som hovedtreneren.

Uansett syns jeg fansen bør stå bak den eventuelle ansettelsen og ikke henge på Clotets rygg fra starten av. Det gagner ikke laget.
Hvorfor mener du at Clotet bør få prøve seg? Synes du bakgrunnen hans taler for at dette er et åpenbart valg for Leeds? Så hvis han eller noen andre blir ansatt så kan man ikke være skeptisk som supporter? Det må støttes 100% fra dag 1? Man støtter jo laget uansett.

Og som regel går dette på å backe laget, ikke eksempelvis pipe og håne på enkeltspillere. Husker du ikke hvordan Wood svarte på kritikk ved å score og hysje på fansen? Hårsårt nok var det enkelte som ble forbanna av dette også. Det gagner ikke laget å henge ut enkelte, ergo støtter man ikke laget - selv om man påstår det. 

Jeg sier ikke nødvendigvis at Clotet er det beste alternativet, men han kan være et riktig valg. Jeg sier at han fortjener å få en sjanse, dersom Radrizzani og co mener han er en riktig sjanse å ta. Jeg vil langt heller gi Clotet muligheten enn Laurdrup og Ramos. Det er min individuelle mening. Det er nemlig ikke så mye som taler for at disse to er åpenbare riktig valg.

Og for å understreke mitt poeng er det langt bedre om supporterne støtter laget (dermed også Clotet, før resultatene eventuelt vises for svake), fremfor å være forutinntatte om at dette kommer til å gå lukt åt hælvette. Slikt kan bli en selvoppfyllende profeti.
Marching on together!

DenHviteYeboah

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #747 på: Juni 04, 2017, 14:11:34 »
Det er tross alt bedre å gi folk muligheten til å bevise/motbevise seg, fremfor å forhåndsdømme alt nord og ned 99% av tiden. Om det så var Dave Hockaday. De fleste stilte seg vel like store spørsmål vedrørende ansettelsen av trener- og menneskekjenneren som eide klubben på den tiden, men det var opp til Hock sjøl å motbevise skepsisen.

Det klarte han på ingen som helst måte.

Likevel: Poenget mitt er at dersom Pep Clotet får jobben, registrerer jeg at Håkon mener det er to skritt tilbake. Jeg er ikke så sikker på det! Tvert imot kan dette være en Poyet/Wise-greie, hvor assistenten har hatt minst like mye å si for fremgangen som hovedtreneren.

Uansett syns jeg fansen bør stå bak den eventuelle ansettelsen og ikke henge på Clotets rygg fra starten av. Det gagner ikke laget.
Hvorfor mener du at Clotet bør få prøve seg? Synes du bakgrunnen hans taler for at dette er et åpenbart valg for Leeds? Så hvis han eller noen andre blir ansatt så kan man ikke være skeptisk som supporter? Det må støttes 100% fra dag 1? Man støtter jo laget uansett.

Og som regel går dette på å backe laget, ikke eksempelvis pipe og håne på enkeltspillere. Husker du ikke hvordan Wood svarte på kritikk ved å score og hysje på fansen? Hårsårt nok var det enkelte som ble forbanna av dette også. Det gagner ikke laget å henge ut enkelte, ergo støtter man ikke laget - selv om man påstår det. 

Jeg sier ikke nødvendigvis at Clotet er det beste alternativet, men han kan være et riktig valg. Jeg sier at han fortjener å få en sjanse, dersom Radrizzani og co mener han er en riktig sjanse å ta. Jeg vil langt heller gi Clotet muligheten enn Laurdrup og Ramos. Det er min individuelle mening. Det er nemlig ikke så mye som taler for at disse to er åpenbare riktig valg.

Og for å understreke mitt poeng er det langt bedre om supporterne støtter laget (dermed også Clotet, før resultatene eventuelt vises for svake), fremfor å være forutinntatte om at dette kommer til å gå lukt åt hælvette. Slikt kan bli en selvoppfyllende profeti.
Enig i det du skriver, men er ikke enig at Clotet skal være et bedre valg enn for eksempel Laudrup eller Ramos. Siden vi skal rykke opp til PL så hadde jeg forstått tankegangen med å ansette Karanka, selv om jeg personlig ikke har tro på ham ;) At Clotet skal være et naturlig valg for å ta oss til opprykk, ser jeg ikke ;)

Dennis

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #748 på: Juni 04, 2017, 14:21:44 »
Det er tross alt bedre å gi folk muligheten til å bevise/motbevise seg, fremfor å forhåndsdømme alt nord og ned 99% av tiden. Om det så var Dave Hockaday. De fleste stilte seg vel like store spørsmål vedrørende ansettelsen av trener- og menneskekjenneren som eide klubben på den tiden, men det var opp til Hock sjøl å motbevise skepsisen.

Det klarte han på ingen som helst måte.

Likevel: Poenget mitt er at dersom Pep Clotet får jobben, registrerer jeg at Håkon mener det er to skritt tilbake. Jeg er ikke så sikker på det! Tvert imot kan dette være en Poyet/Wise-greie, hvor assistenten har hatt minst like mye å si for fremgangen som hovedtreneren.

Uansett syns jeg fansen bør stå bak den eventuelle ansettelsen og ikke henge på Clotets rygg fra starten av. Det gagner ikke laget.
Hvorfor mener du at Clotet bør få prøve seg? Synes du bakgrunnen hans taler for at dette er et åpenbart valg for Leeds? Så hvis han eller noen andre blir ansatt så kan man ikke være skeptisk som supporter? Det må støttes 100% fra dag 1? Man støtter jo laget uansett.

Og som regel går dette på å backe laget, ikke eksempelvis pipe og håne på enkeltspillere. Husker du ikke hvordan Wood svarte på kritikk ved å score og hysje på fansen? Hårsårt nok var det enkelte som ble forbanna av dette også. Det gagner ikke laget å henge ut enkelte, ergo støtter man ikke laget - selv om man påstår det. 

Jeg sier ikke nødvendigvis at Clotet er det beste alternativet, men han kan være et riktig valg. Jeg sier at han fortjener å få en sjanse, dersom Radrizzani og co mener han er en riktig sjanse å ta. Jeg vil langt heller gi Clotet muligheten enn Laurdrup og Ramos. Det er min individuelle mening. Det er nemlig ikke så mye som taler for at disse to er åpenbare riktig valg.

Og for å understreke mitt poeng er det langt bedre om supporterne støtter laget (dermed også Clotet, før resultatene eventuelt vises for svake), fremfor å være forutinntatte om at dette kommer til å gå lukt åt hælvette. Slikt kan bli en selvoppfyllende profeti.
Enig i det du skriver, men er ikke enig at Clotet skal være et bedre valg enn for eksempel Laudrup eller Ramos. Siden vi skal rykke opp til PL så hadde jeg forstått tankegangen med å ansette Karanka, selv om jeg personlig ikke har tro på ham ;) At Clotet skal være et naturlig valg for å ta oss til opprykk, ser jeg ikke ;)

Da er vi ikke uenige med hverandre, DHY :)

Jeg ser heller ikke på Clotet som mitt førstevalg, men jeg håper han for en reell sjanse dersom han utpekes. Grunnen til at jeg tar han over Laudrup og Ramos, er fordi han kjenner klubben og spillerne og har vært med på fremgangen forrige sesong. Og fordi Laudrup og Ramos - som to eksempler - ikke har bevist ettertrykkelig at de er riktige. Nå er de neppe aktuelle heller da, så...

Men når alt kommer til alt så håper jeg heller Clotet fortsetter som (maks) assistent.

Hva med denne Zidane? Han er fortsatt uerfaren som trener, men virker å være lovende. ;)
Marching on together!

Josch

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #749 på: Juni 04, 2017, 14:28:04 »
Det er tross alt bedre å gi folk muligheten til å bevise/motbevise seg, fremfor å forhåndsdømme alt nord og ned 99% av tiden. Om det så var Dave Hockaday. De fleste stilte seg vel like store spørsmål vedrørende ansettelsen av trener- og menneskekjenneren som eide klubben på den tiden, men det var opp til Hock sjøl å motbevise skepsisen.

Det klarte han på ingen som helst måte.

Likevel: Poenget mitt er at dersom Pep Clotet får jobben, registrerer jeg at Håkon mener det er to skritt tilbake. Jeg er ikke så sikker på det! Tvert imot kan dette være en Poyet/Wise-greie, hvor assistenten har hatt minst like mye å si for fremgangen som hovedtreneren.

Uansett syns jeg fansen bør stå bak den eventuelle ansettelsen og ikke henge på Clotets rygg fra starten av. Det gagner ikke laget.

Jeg er enig i at man må gi folk en sjanse, uansett trener, og dømme etterpå. Men det ligger i sakens natur at "store navn" tilfredstiller fansen mer enn ukjente navn. Et stort trenernavn fredes lenger med dårlige resultater enn  f.eks  Hockaday. 

Hockaday:
Så vidt jeg husker så vant han 2 seiere og 3 tap i  seriekamper , og vant 1 av 2 cup-kamper. Da ble det krevd avgang ganske snart ( uflaks: 4 utvisninger på 7 kamper). Jeg mener presset på ham ble stort pga navnet  i tillegg til litt svake resultater.   Det er ikke sikkert Claudi Ranierei ville gjort det noe bedre med det laget Leeds hadde da, men  Cellino hadde hatt en større stjerne i dag hvis han ansatte et kjent navn i 2014. Så, ja. jeg er er litt enig i at Cellino burde ansatt en mer kjent trener den gang, som kunne reddet Cellinos rykte  litt og treneren som fikk sjansen.

Hockaday er blitt et slags symbol på Cellinos håpløshet og blir stadig trukket frem, men mange trenere har en dårligere seriestart  enn 2-0-3 uten å bli ansett som skandaletrener.

"Idiotisk signering"  , sier mange. Ja kanskje , men for å ansette et stort trenernavn i 2014 så kreves det også  penger til spillerkjøp. Økonomien var helt  ræva i  Leeds  sommeren 2014.   Ingen stor trener vil komme til Leeds uten lovnader om spillerkjøp.

Men der er vi kommet nå. klubben har gått fremover sportslig og  økonomisk med Cellino, og nå har vi en ny eier med  ambisjoner og penger og er en helt en annen  klubb enn  i 2014.

Det vil være rart om  Radrizzani  ansetter en trener som er på  lavere nivå  enn fansen forventer. Da tar han en sjanse . Fallhøyden blir stor om f.eks Clotet mislykkes. Da vil presset på Radrizaani øke etter at  han mistet / fikk nei fra  Monk også. For  Radrizzanis del bør han satse på et kjent navn og helst ikke måtte sparke treneren kommende sesong.


« Siste redigering: Juni 04, 2017, 14:30:14 av Josch »