Skrevet av Emne: Hvorfor er vi så dårlig trent?  (Lest 2223 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Hvorfor er vi så dårlig trent?
« på: November 06, 2006, 14:50:26 »
Her er mine spekulasjoner:

1. Geoff Horsfield; Kommer til Leeds uten å være fit, suspensjoner, begrenset med spilletid.

2. Jon Douglas; Kommer til Leeds uten å være fit, lite tillit der han kom fra. Sikkert bare surra rundt på treningsfeltet sammen med reservene.

5. Robbie Blake; Ut og inn, skader.

6. Ian Westlake; Ut og inn, lang skadeperiode bak seg før han kom til Leeds.

7. Shaun Derry; Kastet innpå uten å ha vært med på noe av pre-season.

8. Warner og Stack; Ikke matchtrente, reservekeepere. Da varierer de enormt.

9. Adam Johnson; Reservelagsspiller, trent for reservelagsfotball.


Dette er nok til at vi blir lekt med i andreomgangene.

Er ikke sikker på at det er lurt å starte et beinkjør nå. Da kan vi ende opp som verdens best trente 3. divisjonslag.

Det er viktigere at de spillerne som skal satses på  får spilletid. De må spille kamper, så de kommer seg i form. Ikke for mye bytting og tull. Vanskelig jobb for en ny manager.
 

flynn

Re: Hvorfor er vi så dårlig trent?
« Svar #1 på: November 06, 2006, 15:19:13 »
De spilerne du nevner kan jo selvsagt være i dårlig form av årsakene du lister opp. Men jeg har vanskelig for å se hvordan de "gamle" har endt opp i denne situasjonen. I fjor gjorde Leeds absolutt flest mål mot slutten av kampene, og man skulle derfor tro at vi nettopp sto distansen bedre enn motstanderne. Det høres rart ut om de samme spillerne, og under den samme ledelsen plutselig nå har generell dårlig kondisjon. Jeg vet det ser slik ut, men jeg lurer på om det ikke ligger vel så mye i psyken jeg. Vi blir feige når vi har noe å forsvare, og oppgitte når vi får mål imot. Er dette dette som får spillerne til å se slitne ut mon tro?

flynn

Kato

Re: Hvorfor er vi så dårlig trent?
« Svar #2 på: November 06, 2006, 15:46:41 »
Du er helt klart inne på noe. Spillerne er ikke "confident". Play-off-finalen får en del av skylda. Et slikt tap er en voldsom nedtur. Når du da starter høsten med litt marginer mot, så er den onde sirkelen i gang. Og den er det vanskelig å komme ut av.

For Wise blir det viktig å få inn friskt blod. Og slikt må lånes nå. Og er lånespillere det som trengs for å unngå det ytterste mørket? Kanskje. Men jeg er skeptisk til at de blør nok når vi nå står på kanten av stupet.
 

Jon R

Re: Hvorfor er vi så dårlig trent?
« Svar #3 på: November 06, 2006, 16:00:00 »
Tror du har en god teori her, kato, selv om pizza historien etter Luton kampen tyder på at skoen også trykker andre steder. [xx(]

Jon R.
Jon R.

Lars E

Re: Hvorfor er vi så dårlig trent?
« Svar #4 på: November 06, 2006, 17:51:10 »
Som du sier Flynn, vi faller bakpå, blir feige osv. Grusomt å se på, og det er ikke rart det går som det går. Det skjedde også mot Southend, forskjellen var at da hadde vi marginene på vår side. Det sitter nok mye på det mentale plan ja..

Ganske klart at noe nytt blod må inn, og det virker da også som Wise er klar over dette. Vi får bare vente å se å håpe på snarlig forbedring.

Forever Leeds

Forever Leeds

flynn

Re: Hvorfor er vi så dårlig trent?
« Svar #5 på: November 06, 2006, 18:42:05 »
quote:
Originally posted by Jon R

Tror du har en god teori her, kato, selv om pizza historien etter Luton kampen tyder på at skoen også trykker andre steder. [xx(]

Jon R.




Her er det et eller annet som har "gått forbi huset mitt", kan noen fortelle meg hva denne pizzahistorien gikk ut på ?

flynn

Robert H.

Re: Hvorfor er vi så dårlig trent?
« Svar #6 på: November 06, 2006, 18:55:24 »

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: Hvorfor er vi så dårlig trent?
« Svar #7 på: November 06, 2006, 21:26:31 »
Laget eier ikke selvtillit. Det er uten rytme i angrepsspillet og en konstant feilplassert midtbane uten en tydelig sjef. Vi har svære problemer og må ha inn nytt blod. Håper Wise er mannen for å snakke litt guts inn i gjengen, men det er en formidabel jobb. Vi vil slåss med ryggen mot veggen gjennom denne sesongen, håper bare vi klarer å berge oss. Det er nemlig ikke sikkert i det hele tatt. Vi taper for andre drittlag jevnt og trutt. Det er rett og slett sørgelig. De kmapene jeg har hatt muligheten til å se på TV har vært utrolig dårlige bortsett fra B`ham kampen.
Yeboahs vitne

berlin

Re: Hvorfor er vi så dårlig trent?
« Svar #8 på: November 06, 2006, 22:31:23 »
så hva skjedde i b'ham kampen da, kondis for en kamp? Har tro på flynns innlegg om en kombinasjon av å orke/kondisjon og psyke/selvtillit.
Hvis man ser på andre kondisjonsidretter, så har selvtillit en dose å si der også. Når Wise vil hente inn nytt blod, er det dels for å gi litt konkurranse (sier han), dels å få bukt med den kollektiv dårlig selvfølelsen i laget.

No nonsense - real experience
No cask
- real nonsense
« Siste redigering: November 06, 2006, 22:31:53 av berlin »

Ferre

Re: Hvorfor er vi så dårlig trent?
« Svar #9 på: November 06, 2006, 22:35:14 »
quote:
Originally posted by kato

Du er helt klart inne på noe. Spillerne er ikke "confident". Play-off-finalen får en del av skylda. Et slikt tap er en voldsom nedtur. Når du da starter høsten med litt marginer mot, så er den onde sirkelen i gang. Og den er det vanskelig å komme ut av.

For Wise blir det viktig å få inn friskt blod. Og slikt må lånes nå. Og er lånespillere det som trengs for å unngå det ytterste mørket? Kanskje. Men jeg er skeptisk til at de blør nok når vi nå står på kanten av stupet.



Gode poeng dette, men Wise har jo uttalt at spillerne er for dårlig trent. Ligger sikkert mye i det du sier, men laget vårt er nok desverre ikke så godt trent som vi burde være. [xx(]

-WE'LL BE BACK-

B-m

Re: Hvorfor er vi så dårlig trent?
« Svar #10 på: November 06, 2006, 22:52:17 »
quote:
Originally posted by Jon R

Tror du har en god teori her, kato, selv om pizza historien etter Luton kampen tyder på at skoen også trykker andre steder. [xx(]

Jon R.



Enig med Kato her.
Samt at Butler, Gregan, Lewis, Stone og Kelly("etablerte") ikke akkurat blir yngre....
Det er helt klart vi har ikke hatt en optimal pre-season og høst-sesong. Utrolig viktig at vi får inn et par friske og gode menn ASAP! Synes både Derry og Douglas virket friskere lørdag, håper Derry er 100% snart!!!!

Den pizzahistorien tar jeg ikke så tungt! Hva skal man spise etter en en kamp? Alle som spiller fotball vet at kroppen trenger næring etter kamp. Pizza er ikke så fryktelig usunt?
« Siste redigering: November 06, 2006, 22:53:09 av B-m »
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

chief

Re: Hvorfor er vi så dårlig trent?
« Svar #11 på: November 06, 2006, 23:06:06 »
Noe av det første Wise gjorde var å kvitte seg med fitness coach Dean Riddle.
Han har gjort en alt for dårlig jobb med gutta.
Det mente iallefall Wise.Og når man ser på formen til mange av spillerne,så kan man ikke være uenig i den konklusjonen.


1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1

Førde

Re: Hvorfor er vi så dårlig trent?
« Svar #12 på: November 06, 2006, 23:07:31 »
Gutta trenger mat ! ;) Pizza er ikke de sunnaste ein kan få tak i , men ikke de dorligaste(usunt) å ete heller...
Marching On Together

Jon R

Re: Hvorfor er vi så dårlig trent?
« Svar #13 på: November 06, 2006, 23:24:09 »
En ting er pizza, men når man velger den pai-varianten fra pizza Hut.... [xx(]
Dette er symbolikk på linje med gullfisken til Ridsdale. [B)]

Jon R.
Jon R.

Karl Hot Shot

Re: Hvorfor er vi så dårlig trent?
« Svar #14 på: November 06, 2006, 23:27:57 »
Jeg mener Fru Bates har noe å bidra med her. Hun kunngjorde jo med sin første setning i Leeds-sammenheng at hun liker den hvite Yorkshire-rosen. Ja, den har alltid vært hennes favoritt! Selvsagt framfor den men***asjonsrøde Lancashire-rosen. Viktig symbolikk. Kan "den lille rotta med de stikkende øynene" ha noe å lære hos fru Bates?
 

Jon R

Re: Hvorfor er vi så dårlig trent?
« Svar #15 på: November 06, 2006, 23:32:06 »
Hva er det egentlig mellom deg, og denne Yorkshire-rosen av en kvinne, som kaller seg mrs Bates, Hot Shot?

Jon R.
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28961
  • Total likes: 2655
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Hvorfor er vi så dårlig trent?
« Svar #16 på: November 07, 2006, 01:32:59 »
Da jeg var innom luscos i formiddag & leste linnleggene til Kato & Flynnie-boy må jeg si jeg ble en smule imponert. De to gutta klarte med sine to poster å få frem nyansene i hvordan jeg opplever at Leeds-mannskapet opptrer i år.
1) Det var samme sjefene som stod bak at stallen i fjor stort sett avsluttet kampene godt (inkl. Riddle!).
2) Om man tar med alle 8 "unntakene" til Kato så listes jo store deler av de ulike elleverene våre i høst opp. Klart dette betyr noe for hvordan vi opptrer utover i kampene.

HONNØR, GUTTER! [:)]

Og så var det en her (husker ikke hvem i farta...) som kommenterte at vi manglet en sjef som tok tak utpå der...

YES tenkte jeg da, en som kunne styre kampen for oss, en slags "Martin Andresen" til å styre skuta...

Men... vi husker jo fra Blackie sin tid, det var jo stort sett bare eks-kapteiner som kom til Leeds i en periode (Butler, Gregan, Carlisle, Derry... er de jeg kommer på i farta...) Det virker vel iallefall ikke som Derry er veldig mye sjef - annet enn at han i sine beste stunder kan være et godt forbilde i kraft av sin innsatsvilje... - som vi vet, akkurat i høst har han nok et stykke igjen pga. manglende pre-season...

Og så vil jeg avslutte med enda noen bevingede ord fra vår alles Kato - fornuftig fyr han igrunn [:)]

Det er viktigere at de spillerne som skal satses på får spilletid. De må spille kamper, så de kommer seg i form. Ikke for mye bytting og tull. Vanskelig jobb for en ny manager.

Ja, la de få spilletid, de trenger å bli samspilte, de trenger å kjenne hverandres bevegelser, de trenger å vite hvordan de kan demme opp for hverandre...

Og så må jeg innom han der Flynn igjen... I forbindelse med kampen lørdag og mangelen av vunnede andreballer hadde han noen fantastiske vendinger om hvordan manglende innsats/kondisjon (ja, kanskje begge deler...) virker inn:
quote:
andreballer som ett problem. Dette har slått meg som en gjenganger både framover og bakover på banen. Vi vinner så godt som aldri andreballer, i angrep betyr det at vi sjelden eller aldri oppnår ettertrykk, i forsvar betyr det en rekke unødvendige baklengsmål.
Hva dette skyldes vet jeg ikke, men det er nærliggende å tenke på den generelle kondisjonen / innsatsviljen. Uten disse fundamentene på plass blir det gjerne slik at de som ikke har eller ser at de vil få ballen "hviler" seg i stedet for å gå på løp inn i sonen der klareringene gjerne havner.





They'll stone ya when you're at the breakfast table
They'll stone ya when you are young and able
They'll stone ya when you're tryin' to make a buck
They'll stone ya and then they say "good luck"
Tell you what, I wouldn't feel so all alone
Everybody must get stoned
B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

chief

Re: Hvorfor er vi så dårlig trent?
« Svar #17 på: November 07, 2006, 01:43:46 »
Hva med å endre navnet på denne tråden til DEN STORE PIZZATRÃ…DEN?


1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1