Skrevet av Emne: Bakke solgt  (Lest 38970 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

rastafari

Re: Bakke solgt
« Svar #210 på: August 30, 2006, 19:10:13 »
Hva gjør KB'ene nå da? Bakke aksepterer ikke noen ny klubb da lønna er for dårlig. Kontrakten hans gjelder i Leeds og Leeds må betale lønna hans uansett. Skal vi da la han sitte på tribunen med lønna fordi Leeds ikke vil betale et gitt beløp pr. kamp iht kontrakten? Eller lat KB'ene han spille og betale fordi han er gullverdt i opprykksplanene? Dessverre har Bates kjørt seg inn i et hjørne hvor det vil være vanskelig å tilby EB noe som helst fa Bates vil tape ansikt. Men hva om EB tilbyr seg å spille ut kotrakten UTEN tilleggsbetalingen pr kamp. Bates taper ansikt, mens han ikke forsvarer Leeds' beste ved å si Nei til dette. Fy f... for en farse! Gudskjelov, om 1,5 døgn er dette forhåpentligvis over.

Bates har driti seg ut - skikkelig - med dette utspillet
Drakta er hvit - eller gul. Hvem husker ikke skinnlappen?

Jon R

Re: Bakke solgt
« Svar #211 på: August 30, 2006, 19:21:58 »
quote:
Men hva om EB tilbyr seg å spille ut kotrakten UTEN tilleggsbetalingen pr kamp.  



Dette vil ikke skje, da dette pr definisjon vil være å "reforhandle" kontrakten. Det har Eirik Bakke sagt at overhode ikke er aktuelt, da dette vil innebære at familiens økonomiske fremtid ikke lenger er sikret. [8)]

Jon R.
Jon R.

Jon R

Re: Bakke solgt
« Svar #212 på: August 30, 2006, 19:28:00 »
quote:
Ein anna sak som eg syns er blitt gløymt i denne samanhengen er at  det ikkje kun er Bakke (og Kelly) som hevar høge lønningar frå Ridsdale-perioden. Det er fleire gamle spelarar og ansatte som fortsatt for godt betalt av Leeds. Viss Bakke ikkje hadde vore skada då nedrykket kom, hadde han nok også vore ein av desse. At Bates ikkje går ut mot dei andre som hevar store lønningar frå Leeds, er sjølsagt fordi han ikkje har noko som helst pressmiddel mot desse. Det har han imidlertid mot Bakke, og han bruker det for det det er verdt. Det er nok mange aktørar som driv "eit skittent spel om pengar" i denne saken, men å påstå at Bates og Leeds er uskuldege offer for Bakke sin griskheit blir for dumt.


Dette har du helt rett i, milou. Vi har tidligere hatt egne tråder om feks  Bowyer og Kewell da de drev sitt skitne spill på bekostning av klubben. Vi kan godt lage en Mills, Viduka, Nick Barmby eller Gary Kelly tråd, dersom det er interesse for det. I akkurat denne tråden diskuterer vi Eirik Bakke. [8)]



Jon R.
« Siste redigering: August 30, 2006, 19:34:07 av Jon R »
Jon R.

Karl Hot Shot

Re: Bakke solgt
« Svar #213 på: August 30, 2006, 19:55:37 »
Dagen før sesongåpningen, fredag 4. august 2006, skrev Peter Lorimer følgende i sin faste spalte i The Yorkshire Evening Post: "In my view he's (d.e. Eirik Bakke) probably the best player on United's books and I'll be looking for big things from him throughout this season."

Lash fremhever altså Bakke som Leeds Uniteds beste spiller. Teksten vitner om at Lorimer forutsetter at Bakke skal spille for Leeds United resten av kontraktstiden. Lash er én av fire direktører i klubben. Hvor mange av de andre direktørene forventer det samme?
 

mads

Re: Bakke solgt
« Svar #214 på: August 30, 2006, 19:59:07 »
de seneste rygter på onside.dk sætter ham i forbindelse med dansk Brøndby

Premier League i næste sæson!
 

Jon R

Re: Bakke solgt
« Svar #215 på: August 30, 2006, 20:04:04 »
Lorimer har helt rett. Eirik Bakke er utvisomt en av de beste spillerne vi har i stallen og jeg trodde han skulle blir en nøkkelspiller denne sesongen. (Lorimer visste dog at Bakkes dager i klubben var talte tidlig i juli, i følge min kilde i Bergen som snakket med Lorimer i Sarpsborg. Dette virker rart.)Det tror jeg han kunne blitt dersom han sa seg villig til å si fra seg 4000 £ bonusen pr kamp og selv betale det Leeds skylder Sogndal ved 200 kamper. [8)]

Jon R.
« Siste redigering: August 30, 2006, 20:05:28 av Jon R »
Jon R.

Budda

Re: Bakke solgt
« Svar #216 på: August 30, 2006, 20:07:09 »
Jeg kan ikke skjønne at det hele står på bonus utbetalinger per kamp til Eirik Bakke. Hvis ikke Eirik Bakke blir solgt nå så er han nokså dum hvis han ikke går med på å si i fra seg de bonusene. Det må jo være bedre å få grunnlønna og så få spille seg i form frem til Januar i steden for å sitte på tribunen. Hvis Eirik Bakke storspiller for Leeds så har han mye bedre forhandlingskort når han skal finne seg en ny klubb. En Eirik Bakke i form holder Premier League nivå. Men jeg trur at hvis han sitter på tribunen resten av sesongen så er det bare kun skandinaviske klubber som vil ha han i Januar eller i sommeren. Det kan umulig være tilfredsstillende nok for Eirik Bakke. Tenker da på lønsnivået.
Endre

rd1

Re: Bakke solgt
« Svar #217 på: August 30, 2006, 20:07:19 »
Iflg Hauge (dagbladet) er det ikke noen konkrete tilbud til Bakke enda.. Begynner å haste! Bakke må jo være attraktiv for norske klubber. 10 millioner i lønnskostad for Bakke første 10 mnd er jo overkommelig, dersom de får han gratis!

RBK betalte vel 12mNOK for denne sloveneren/slovaken, viking betalte 7mnok for feks Ødegaard.. Så 10mill for bakke er vel billig? Han er 28 år og i norsk tippeliga er det så få kamper, at han unngår belastningsskader..

"Who needs Cantona??"
"Who needs Cantona??"

Karl Hot Shot

Re: Bakke solgt
« Svar #218 på: August 30, 2006, 20:12:20 »
Jeg snakket lenge med Peter Lorimer tirsdag 8. august og da understreket han kun det som står i spalta hans i YEP 4. august. Han sa at Bakke er unik som midtbanespiller fordi han har "vision", noe som betyr at han har blikk for spillet. Lash la til at 95% av midtbanespillerne i denne ligaen manglet akkurat det. Jeg spurte ham hvor stor sjansene var for at Bakke ville bli solgt. Lash sa at det var mange i klubben som ville bli kvitt lønnsutgiftene til Bakke, men at de ikke var høyere enn at de var til å leve med fram til mai 2007. Nå har jeg jo fått inntrykk også tidligere av at Lash ikke er den mest velinformerte direktøren i Leeds United, men om kontraktsbetingelsene videre var så elendige for klubben som noen påstår, ville han nok ha kjent til det på et såpass sent tidspunkt. Jeg velger derfor å tro at de verste spådommene om Bakkes kontrakt ikke stemmer. Det er ikke snakk om SÃ… mye penger.
 

Robert H.

Re: Bakke solgt
« Svar #219 på: August 30, 2006, 20:17:05 »
Jeg tror denne sakens kjerne er veldig lik Seth Johnsons. Også han ble fryst ut på slutten fordi vi måtte betale en viss sum til Derby dersom han spilte 1 kamp til. Disse pengene er ikke Bates interessert i betale til Sogndal. Diskusjonene i sin tid om hva som var prisen på Bakke (varierte vel fra £1,75M til £3,5M) er også en indikasjon på dette.

chief

Re: Bakke solgt
« Svar #220 på: August 30, 2006, 20:19:23 »
quote:
Originally posted by Jon R

Lorimer har helt rett. Eirik Bakke er utvisomt en av de beste spillerne vi har i stallen og jeg trodde han skulle blir en nøkkelspiller denne sesongen. (Lorimer visste dog at Bakkes dager i klubben var talte tidlig i juli, i følge min kilde i Bergen som snakket med Lorimer i Sarpsborg. Dette virker rart.)Det tror jeg han kunne blitt dersom han sa seg villig til å si fra seg 4000 £ bonusen pr kamp og selv betale det Leeds skylder Sogndal ved 200 kamper. [8)]

Jon R.




Enhver spiller som hadde gjort dette hadde naturlig nok blitt hedret som en helt.[^]

Når det gjelder hva Lorimer har uttalt i sin spalte i Y.E.P.så er det naturlig at han vil vente seg mye av Bakke denne sesongen.
Det er umulig for Peter å forutse hva Ken Bates har tenkt seg for krumspring.[:0]
Dette styret styres av en mann!  KEN BATES.[}:)]



1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1

samadhi

Re: Bakke solgt
« Svar #221 på: August 30, 2006, 23:29:45 »
http://www.sognavis.no/lokal_sport/article2264262.ece

mye som tyder på at vi får en avklaring på situasjonen med Bakke snart nå da, dvs at han finner seg ny klubb!

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

Jon R

Re: Bakke solgt
« Svar #222 på: August 31, 2006, 00:14:28 »
quote:
Originally posted by samadhi

http://www.sognavis.no/lokal_sport/article2264262.ece

mye som tyder på at vi får en avklaring på situasjonen med Bakke snart nå da, dvs at han finner seg ny klubb!

marching on together,
derudaf forever...



La oss håpe på en løsning som både Eirik og klubben kan leve med, så vi kan få slutt på denne farsen. Jeg er nemlig sikker på at det er mulig å få til. [:)]

Jon R.
« Siste redigering: August 31, 2006, 00:17:07 av Jon R »
Jon R.

LeedsUnited

  • Gjest
Re: Bakke solgt
« Svar #223 på: August 31, 2006, 00:23:49 »
Jeg er så glad Bakke er solgt slik overskriften på denne etter hvert så lange tråden sier.  Eller er det bare en misvisende tråd dette?

Førde

Re: Bakke solgt
« Svar #224 på: August 31, 2006, 00:31:59 »
Marching On Together

Førde

Re: Bakke solgt
« Svar #225 på: August 31, 2006, 00:37:14 »
Brøndby snuser på Eirik Bakke
Marching On Together

Carl Fisker

Re: Bakke solgt
« Svar #226 på: August 31, 2006, 00:46:16 »
Det er nok om å gjøre for Eirik å vente med å skifte klubb til like før overgangsvinduet stenger, slik at Leeds ikke får hentet inn erstatter(e)!

Dennis

Re: Bakke solgt
« Svar #227 på: August 31, 2006, 01:04:32 »
Gashi har signert for Brann, om det ikke er nevnt tidligere her, dermed blir vel en overgang til Brann usannsynlig...

Marching On Together!
Marching on together!

SveinArve

Re: Bakke solgt
« Svar #228 på: August 31, 2006, 01:05:33 »
han kommer heilt sikkert til å være i leeds ut kontraktsperioden, slik at han blir free transfer og dermed håver inn enda mer penger, mens leeds sitter igjen med null!!
Lojal? NEPPE!!!

------------------------------
http://www.godoyil.no

Kvinnefotball, hva er det?? Ikke er det kvinner og ikke er det fotball....   -Ivar Hoff-
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Førde

Re: Bakke solgt
« Svar #229 på: August 31, 2006, 02:03:13 »
Er de ikkje sånn at overgansvinduet stenger natt til i dag/ el er de natt til fredag??? Leeds skulle ha fått BUD på eirik bakke, så fått kjøpt Ny-e spillere før overgangsviduet blei stengt...

marching on together!
Marching On Together

h.b

  • Gjest
Re: Bakke solgt
« Svar #230 på: August 31, 2006, 02:06:51 »
selv om det kom inn 10 mill pund for Bakke så hadde ikke et pund gått til spillerkjøp



« Siste redigering: August 31, 2006, 02:07:13 av h.b »

rd1

Re: Bakke solgt
« Svar #231 på: August 31, 2006, 02:11:25 »
http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,982_1460230,00.html

kan virke som om bakke velger lønn...

"Who needs Cantona??"
"Who needs Cantona??"

Peter7

Re: Bakke solgt
« Svar #232 på: August 31, 2006, 02:42:09 »
Førtidspensjon er vel en mer dekkende betegnelse ...[:o)]
quote:
Originally posted by rd1

http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,982_1460230,00.html

kan virke som om bakke velger lønn...

"Who needs Cantona??"



***
Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Tom S

Re: Bakke solgt
« Svar #233 på: August 31, 2006, 02:53:52 »
Nei, selvfølgelig...[^]


quote:
Originally posted by h.b

selv om det kom inn 10 mill pund for Bakke så hadde ikke et pund gått til spillerkjøp







WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Milou

Re: Bakke solgt
« Svar #234 på: August 31, 2006, 03:25:06 »
quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Ein anna sak som eg syns er blitt gløymt i denne samanhengen er at  det ikkje kun er Bakke (og Kelly) som hevar høge lønningar frå Ridsdale-perioden. Det er fleire gamle spelarar og ansatte som fortsatt for godt betalt av Leeds. Viss Bakke ikkje hadde vore skada då nedrykket kom, hadde han nok også vore ein av desse. At Bates ikkje går ut mot dei andre som hevar store lønningar frå Leeds, er sjølsagt fordi han ikkje har noko som helst pressmiddel mot desse. Det har han imidlertid mot Bakke, og han bruker det for det det er verdt. Det er nok mange aktørar som driv "eit skittent spel om pengar" i denne saken, men å påstå at Bates og Leeds er uskuldege offer for Bakke sin griskheit blir for dumt.


Dette har du helt rett i, milou. Vi har tidligere hatt egne tråder om feks  Bowyer og Kewell da de drev sitt skitne spill på bekostning av klubben. Vi kan godt lage en Mills, Viduka, Nick Barmby eller Gary Kelly tråd, dersom det er interesse for det. I akkurat denne tråden diskuterer vi Eirik Bakke. [8)]



Jon R.




Det er ein grunn til at det finns tråder om Bowyer og Kewell, men ikkje om Mills, Kelly etc. Dei førstnevnte utnytta Leeds sin økonomiske situasjon og dårlege management for å håva pengar inn til eigen lomme på bekostning av Leeds, mens dei sistnevnte kun har motteke det dei hadde krav på i følge sine kontraktar. Eg plasserer Bakke i sammen kategori som desse.

Det er ingenting forløpig som tyder på at Bakke utnyttar situasjonen til å få ekstra vinning, mens det ikkje er tvil om at Bates forsøker å pressa Bakke til å godta ein reduksjon av det han har krav på i følge kontrakten. Men som eg som eg skreiv i mitt første innlegg, her blir det mykje spekulasjonar og kva som verkeleg har vore diskutert mellom partane, er det ingen her som veit for sikkert.

Thomas

Re: Bakke solgt
« Svar #235 på: August 31, 2006, 04:06:25 »
quote:
Originally posted by Førde

Er de ikkje sånn at overgansvinduet stenger natt til i dag/ el er de natt til fredag??? Leeds skulle ha fått BUD på eirik bakke, så fått kjøpt Ny-e spillere før overgangsviduet blei stengt...

marching on together!



Overgangsvinduet stenger natt til fredag.


DON REVIE

Jon R

Re: Bakke solgt
« Svar #236 på: August 31, 2006, 04:08:46 »
quote:
.... mens dei sistnevnte kun har motteke det dei hadde krav på i følge sine kontraktar. Eg plasserer Bakke i sammen kategori som desse. Det er ingenting forløpig som tyder på at Bakke utnyttar situasjonen til å få ekstra vinning


Det er her vi er grunnleggende uenige. Bowyer og Kewell mottok heller ikke mer enn de hadde "krav på" i henhold til deres lovfestede rettigheter som fotballspillere. [B)]

Jon R.
Jon R.

MooCow

Re: Bakke solgt
« Svar #237 på: August 31, 2006, 04:17:00 »
Uff uff uff. Ja heilt einige Bowyer og Kewell er også heltar saman med Smith [B)] DOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOH !

Skammekroken Jon[xx(]



quote:
Originally posted by Jon R

quote:
.... mens dei sistnevnte kun har motteke det dei hadde krav på i følge sine kontraktar. Eg plasserer Bakke i sammen kategori som desse. Det er ingenting forløpig som tyder på at Bakke utnyttar situasjonen til å få ekstra vinning


Det er her vi er grunnleggende uenige. Bowyer og Kewell mottok heller ikke mer enn de hadde "krav på" i henhold til deres lovfestede rettigheter som fotballspillere. [B)]

Jon R.



chief

Re: Bakke solgt
« Svar #238 på: August 31, 2006, 04:22:23 »
quote:
Originally posted by Jon R

quote:
.... mens dei sistnevnte kun har motteke det dei hadde krav på i følge sine kontraktar. Eg plasserer Bakke i sammen kategori som desse. Det er ingenting forløpig som tyder på at Bakke utnyttar situasjonen til å få ekstra vinning


Det er her vi er grunnleggende uenige. Bowyer og Kewell mottok heller ikke mer enn de hadde "krav på" i henhold til deres lovfestede rettigheter som fotballspillere. [B)]

Jon R.




Kewell sin agent satt vel igjen med mesteparten av pengene som Liverpool betalte i transferpenger. Her var det snakk om presse Leeds united for alt det var verdt,og på det tidspunktet var klubben i akutt pengenöd.[:(!]
Og man må huske at på det tidspunktet var Kewell en höyt verdsatt spiller[xx(]

1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1

Milou

Re: Bakke solgt
« Svar #239 på: August 31, 2006, 04:36:47 »
Dette har du rett i Jon R. B og K holdt seg sannsynlegvis på teppet når det gjeld det juridiske (men det har var vel vore antyda at Kewell informerte L'pool om Leeds sin økonomiske situasjon gjorde at dei måtte selja, som i så fall var lovstridig), og det kan argumenterast for at desse spelarane hadde gode økonomiske rådgjevarar. Det er imidlertid ein grunn til at det har vore mykje kritikk mot desse spelarane og ikkje mot f.ex. Viduka og Mills.

Fotballspelarane har også kontraktsforpliktelsar, men desse er ofte meir vanskelege å stadfesta. F.ex. er det vanskeleg å avgjera om ein spelar yter sitt beste på bana, som jo er jobben deira. Det er også ein uskriven regel (som ikkje alle rettar seg etter) at viss ein ønskjer seg bort frå klubben så gjer ein beskjed om det på ein ryddig måte og lar klubben få det beste ut av spelaren på transfer-markedet. K og B følgte ikkje desse reglane. Det er ingenting som tyder på at Bakke ikkje gjer det. Bakke sin verdi er naturleg nok langt lågare enn den var då han inngjekk kontrakta, og dette er grunnen til at Leeds kjem dårleg ut, men dette er ikkje Bakke si skuld (det kan imidlertid påstås at Leeds sjøl har delvis skuld i dette når han ikkje får spela). Klubbar tar ein stor risiko når dei inngår kontrakter med spelarane, men dei har også ei stor oppside om spelaren gjer det bra (ref. Rio).