Skrevet av Emne: KAMP: vs COVENTRY CITY, lørdag 5/2 2011  (Lest 102667 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

vielljaa

Sv: KAMP: vs COVENTRY CITY, lørdag 5/2 2011
« Svar #630 på: Februar 06, 2011, 14:33:44 »
Vi er der... nesten... kan vi bare få orden på den defensive organisering uten at det går utover det offensive så blir dette spennende!!!

Her tar du opp noe interessant jarle. Jeg tror at med mer fokus på defansiv organisering vil føre til at vi scorer mindre mål. Så vi det allerede i går? Vi slapp knapt nok Coventry til mer enn en sjanse og virket trygge bakover (kun basert på LUTV selvsagt), men fremover ble det ikke skapt så mye som vi kanskje er vant til? Jeg får avvente høydepunktene på LUTV før jeg konkluderer med noe.

auren

Nå ja, vi kunne fort ledet med 2-3 mål etter Becchio sine "I would put my house on him"-sjanser. Rein tilfeldighet at vi ikke scorer flere enn ett i går tror jeg. Positivt at vi virka skjerpa bak gjennom hele kampen dog. (Nå venter jeg også på høydepunkter før jeg roper høyere) :)
There is only one United

Geiremann

Sv: KAMP: vs COVENTRY CITY, lørdag 5/2 2011
« Svar #631 på: Februar 06, 2011, 14:40:17 »
Tre poeng bak 2. plassen, har ett tap på siste 17 kamper, vi har igjen Norwich, Watford og Forest på ER, vi skal spille mot Swansea og QPR, nei, jeg sier som Joachim, dette kan vi bare glemme, vi rykker aldri opp ;D

1 QPR               30 16 11 3 49 18 31 59
2 Nottm Forest   28 14 10 4 39 23 16 52
3 Norwich          30 14 9 7 47 38    9 51
4 Swansea         29 15 5 9 37 26 11 50
5 Leeds             30 13 10 7 55 47 8 49
6 Cardiff            28 14 6 8 47 35 12 48


Blir nok ingen direkte opprykk nei. Men via play off er det jo mulig. Vi er 10 poeng bak QPR og kan fort være 9 poeng bak et Forestlag som har minst 6 seire på rad. Men de må vel også gå på en smell snart?

Vedder gjerne en kasse gylne dråper på at Leeds ikke kommer topp 2  ;)

auren


Typisk vinn/ vinn situasjon. Smart  ;)
Member of "The Peterborough eight".

Blank_File

Sv: KAMP: vs COVENTRY CITY, lørdag 5/2 2011
« Svar #632 på: Februar 06, 2011, 20:40:26 »
Nettopp kost meg med høydepunktene på LUTV. Fy flate så gode vingene våre er. Har det egentlig vært sånn i det siste at absolutt ALT blir skapt fra kantene? Jeg er helt lamslått av hvordan Snoddy og Max lekte i går.

Gufrias

Sv: KAMP: vs COVENTRY CITY, lørdag 5/2 2011
« Svar #633 på: Februar 06, 2011, 20:43:40 »
Virker som vi må helt inn i mål for å score.   :-\
Jeg tror f.eks. Snodgrass vil være litt uenig med deg der...  ;)
Og Bradley...
Hekta på Leeds siden 1974

auren

Sv: KAMP: vs COVENTRY CITY, lørdag 5/2 2011
« Svar #634 på: Februar 06, 2011, 21:01:15 »
Nettopp kost meg med høydepunktene på LUTV. Fy flate så gode vingene våre er. Har det egentlig vært sånn i det siste at absolutt ALT blir skapt fra kantene? Jeg er helt lamslått av hvordan Snoddy og Max lekte i går.

Henger meg på den. Var en ren fryd å se høydepunktene. Angrepsmessig så er dette det beste jeg har sett av Leeds siden Millwall-kampen hjemme i fjor høst, dog kun basert på 20 min. høydepunkt. Gradel og Snoddy var aldeles strålende!!

Teller 7-3 i sjanser til Leeds. Kasper forærer Coventry kampens første sjanse med en elendig utboksing. Howson har også en dårlig pasning forut for en av Coventrys andre store sjanser.

Målet vårt kommer etter glitrende spill først av Snoddy, så av Gradel og så en pen "ferdigscora" assist av Howson.

auren, som har tro på 3 poeng borte mot Bristol City neste helg
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Jon R

Sv: KAMP: vs COVENTRY CITY, lørdag 5/2 2011
« Svar #635 på: Februar 06, 2011, 21:16:12 »
Vi er der... nesten... kan vi bare få orden på den defensive organisering uten at det går utover det offensive så blir dette spennende!!!

Her tar du opp noe interessant jarle. Jeg tror at med mer fokus på defansiv organisering vil føre til at vi scorer mindre mål. Så vi det allerede i går? Vi slapp knapt nok Coventry til mer enn en sjanse og virket trygge bakover (kun basert på LUTV selvsagt), men fremover ble det ikke skapt så mye som vi kanskje er vant til? Jeg får avvente høydepunktene på LUTV før jeg konkluderer med noe.

auren

Jeg tror faktisk vi kan bli enda mer målfarlige dersom vi får større trygghet bakover. Spesielt hvis Howson i noen grad kan frigjøres fra defensive oppgaver og involveres mer der han er best, nemlig i det offensive spillet. Med en ny sentral midtbane inn og litt mer disiplin i det defensive arbeidet fra kantspillerne våre (spesielt Gradel), kan dette bli riktig så bra!   :)
Jon R.

RuneR

Sv: KAMP: vs COVENTRY CITY, lørdag 5/2 2011
« Svar #636 på: Februar 07, 2011, 09:48:55 »
Jeg har ikke hatt tid til å se høydepunktene på LUTV, men er enig i at spesielt vingene våre var store på lørdag - basert på det jeg så fra min plass på North Stand.
Gradel lekte med den stakkars høyrebacken, spesielt i første omgang, og Snoddy var ikke mye dårligere.
At ikke Becchio putter to i første omgang er nesten uforståelig. Denne dagen var det ikke mye som stemte for mannen som, tross alt, kostet mindre enn Berbatov.
Midtforsvaret er igjen solid. O'Brien og Bruce virker veldig trygge for tiden.
Morsom kamp som utrolig nok ender med bare ett Leeds mål. At Coventry får null er bare helt fortjent.
Rune B. Reitan
Medlemssekretær i LUSCOS
mob. +47 92410603
reitan@leedsunited.no                              Member of "The Peterborough Eight"

Jon R

Sv: KAMP: vs COVENTRY CITY, lørdag 5/2 2011
« Svar #637 på: Februar 07, 2011, 10:56:56 »
Jeg har ikke hatt tid til å se høydepunktene på LUTV, men er enig i at spesielt vingene våre var store på lørdag - basert på det jeg så fra min plass på North Stand.
Gradel lekte med den stakkars høyrebacken, spesielt i første omgang, og Snoddy var ikke mye dårligere.
At ikke Becchio putter to i første omgang er nesten uforståelig. Denne dagen var det ikke mye som stemte for mannen som, tross alt, kostet mindre enn Berbatov.
Midtforsvaret er igjen solid. O'Brien og Bruce virker veldig trygge for tiden.
Morsom kamp som utrolig nok ender med bare ett Leeds mål. At Coventry får null er bare helt fortjent.

Kan du skrive litt om ditt inntrykk av Somma, Rune? (Gjerne i Somma tråden) Hvordan virket samspillet med våre øvrige offensive spillere? Partnerskapet med Becchio? Hans "all around performance"?  Var det riktig å bytte han ut etter din vurdering?
Jon R.

Per-Stian

Sv: KAMP: vs COVENTRY CITY, lørdag 5/2 2011
« Svar #638 på: Februar 07, 2011, 11:40:16 »
Jeg har ikke hatt tid til å se høydepunktene på LUTV, men er enig i at spesielt vingene våre var store på lørdag - basert på det jeg så fra min plass på North Stand.
Gradel lekte med den stakkars høyrebacken, spesielt i første omgang, og Snoddy var ikke mye dårligere.
At ikke Becchio putter to i første omgang er nesten uforståelig. Denne dagen var det ikke mye som stemte for mannen som, tross alt, kostet mindre enn Berbatov.
Midtforsvaret er igjen solid. O'Brien og Bruce virker veldig trygge for tiden.
Morsom kamp som utrolig nok ender med bare ett Leeds mål. At Coventry får null er bare helt fortjent.

Kan du skrive litt om ditt inntrykk av Somma, Rune? (Gjerne i Somma tråden) Hvordan virket samspillet med våre øvrige offensive spillere? Partnerskapet med Becchio? Hans "all around performance"?  Var det riktig å bytte han ut etter din vurdering?

Skulle akkurat til å spørre Rune om det same, Jon ;) Eg føler vi har sett for lite av Somma/Becchio til å trekke bastante konklusjonar. Basert på 21 minutters høgdepunkt frå Coventry-kampen, syns eg partnerskapet såg betre ut enn frykta. Også Somma si evne til å møte ballen og avlevere med presisjon.

RuneR

Sv: KAMP: vs COVENTRY CITY, lørdag 5/2 2011
« Svar #639 på: Februar 07, 2011, 11:43:14 »
Jeg har ikke hatt tid til å se høydepunktene på LUTV, men er enig i at spesielt vingene våre var store på lørdag - basert på det jeg så fra min plass på North Stand.
Gradel lekte med den stakkars høyrebacken, spesielt i første omgang, og Snoddy var ikke mye dårligere.
At ikke Becchio putter to i første omgang er nesten uforståelig. Denne dagen var det ikke mye som stemte for mannen som, tross alt, kostet mindre enn Berbatov.
Midtforsvaret er igjen solid. O'Brien og Bruce virker veldig trygge for tiden.
Morsom kamp som utrolig nok ender med bare ett Leeds mål. At Coventry får null er bare helt fortjent.

Kan du skrive litt om ditt inntrykk av Somma, Rune? (Gjerne i Somma tråden) Hvordan virket samspillet med våre øvrige offensive spillere? Partnerskapet med Becchio? Hans "all around performance"?  Var det riktig å bytte han ut etter din vurdering?
Beklager Jon Ragnar, jeg har ikke nok peiling på fotball til å begi meg utpå en så omfattende analyse.  Det lille jeg KAN driste meg til å mene, er at han "overall" ga et veldig godt inntrykk, og i pausen sa jeg faktisk til sidemannen min at i dag måtte det nok bli Somma som skulle score. Men det sa jeg mest fordi Becchio var rævva. Og av sistnevnte grunn er det også vanskelig å bedømme spissenes samspill.
Jeg likte Somma - Punktum
Rune B. Reitan
Medlemssekretær i LUSCOS
mob. +47 92410603
reitan@leedsunited.no                              Member of "The Peterborough Eight"

bwirum

Sv: KAMP: vs COVENTRY CITY, lørdag 5/2 2011
« Svar #640 på: Februar 07, 2011, 12:17:07 »
Beklager Jon Ragnar, jeg har ikke nok peiling på fotball til å begi meg utpå en så omfattende analyse.
Ã… herre, en mann som innrømmer å ikke ha fullstendig koll på alt som omhandler fotballfaglige analyser?!?

Vik fra meg skjøge!! (og så må dere se for dere et sånt fingrene i kryss kors...)
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Promotion 2010

Sv: KAMP: vs COVENTRY CITY, lørdag 5/2 2011
« Svar #641 på: Februar 07, 2011, 12:25:10 »
Jeg var så heldig å se Somma i aksjon de siste 30 minuttene mot Pompey borte. Han er utrolig bra på små flater, med en finslepen teknikk. Målet etter et par minutter på banen var nydelig.

Jeg satt bak målet Leeds spilte mot i andre omgang og var veldig nysgjerrig på Somma:
Somma var ingen statisk spiss i denne kampen. Han driftet ut til høyre og venstre.
Han gikk opp for å stusse baller videre noe han lyktes bedre med i på venstresiden med Gradel enn på Snoddy-siden. (Det er mulig at Gradels fart gjorde det mer nødvendig for Somma å søke "flikk og stuss" på denne siden.
Han "lurket" i bakrommet for å gå selv på stusser eller fremspill.
Han møtte ball på høyresiden og var god i linkup-play med Snoddy og spesielt Howson på midten, gode og presise pasninger. Han bremset - i denne kampen - IKKE spillet i kontringsfasen.

Han vant slett ikke alle dueller. Kanskje litt lite tøff fysisk til å være en så stor spiller.
En av sjansens gikk han for mål selv fra skrå vinkel der han burde lagt en pasning til bedre plasserte spillere.
Jeg kan skjønne at Becchio får problemer med å støte på topp i tospann med Somma. Til det tar Somme til tider opp for mye av plassen sentralt i angrep. Og Somma er fortsatt ikke god til å legge igjen til andre spillere eller drive med link-up spill rett foran "kassa".

Jeg har, som sikkert andre, målene hans for Lincoln friskt i minne! Mange av de kom på lange fremspill og i spill en-mot-en. Situasjoner der han kan skape noe på egenhånd. Der er han god. Jeg tror forbedringspotensiale er i å utnytte lagforståelsen hans. Hvordan skape overtall på en av kantene ved å engasjere seg mer... VS ... å gå i posisjon ved avlevert ball. Dette tror jeg gjør at han enda ikke har de ekstreme kvalitetene man trenger i dagens fotball.

MEN som en 25-åring på vei opp, så tror jeg han vil bli en meget habil spiller. Selvtillitt og mental styrke har han helt sikkert nok av. Det er ikke mange som ikke får plass på et L1 lag og som fra utlån til L2 går inn å setter preg på nPC!

Somma er bundet i 2,5 år til. Det er VELDIG bra!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RuneR

Sv: KAMP: vs COVENTRY CITY, lørdag 5/2 2011
« Svar #642 på: Februar 07, 2011, 12:44:12 »
Beklager Jon Ragnar, jeg har ikke nok peiling på fotball til å begi meg utpå en så omfattende analyse.
Ã… herre, en mann som innrømmer å ikke ha fullstendig koll på alt som omhandler fotballfaglige analyser?!?

Vik fra meg skjøge!! (og så må dere se for dere et sånt fingrene i kryss kors...)

Sånn blir det når man er FØDT beskjeden.
Da hjelper det lite at man nesten ikke har tatt, eller gjort, feil i løpet av mer enn 40 år på jorden. Beskjeden til jeg dør....

...og deretter gjenoppstår  8)
Rune B. Reitan
Medlemssekretær i LUSCOS
mob. +47 92410603
reitan@leedsunited.no                              Member of "The Peterborough Eight"

Hobben

Sv: KAMP: vs COVENTRY CITY, lørdag 5/2 2011
« Svar #643 på: Februar 07, 2011, 14:49:38 »
Merkelig at Coventry fullførte kampen med 11 mann, grusom takling fra den ene på Howson i andre omgang, klarere røde kort for du kun om man treffe foten, men Jonny trakk seg heldigvis.
Rogaland Whites

bwirum

Sv: KAMP: vs COVENTRY CITY, lørdag 5/2 2011
« Svar #644 på: Februar 07, 2011, 17:13:24 »
Da hjelper det lite at man nesten ikke har tatt, eller gjort, feil i løpet av mer enn 40 år på jorden. Beskjeden til jeg dør....
Faren min pleier å fortelle i festlig lag at han bare har gjort en stor feil i livet, og den skjedde på seinsommeren '71. Merkelig nok så sammenfaller det stort med unnfangelsen av meg, men det kan jo ikke være det han tenker på, flott, flink og pen som jeg er.
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

pale

Sv: KAMP: vs COVENTRY CITY, lørdag 5/2 2011
« Svar #645 på: Februar 07, 2011, 17:23:51 »
Da hjelper det lite at man nesten ikke har tatt, eller gjort, feil i løpet av mer enn 40 år på jorden. Beskjeden til jeg dør....
Faren min pleier å fortelle i festlig lag at han bare har gjort en stor feil i livet, og den skjedde på seinsommeren '71. Merkelig nok så sammenfaller det stort med unnfangelsen av meg, men det kan jo ikke være det han tenker på, flott, flink og pen som jeg er.

hmm.. jeg er født 26 april 1972. Det er ikke det han tenker på da? ;) :o