Skrevet av Emne: Sesongen 2023/2024 i Championship  (Lest 39569 ganger)

viking og 5 gjester leser dette emnet.

Kato

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #390 på: Mai 03, 2024, 21:28:19 »
Jeg har gitt opp, forbereder ny sesong. Fordømte Leeds.
 

stian

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #391 på: Mai 04, 2024, 12:32:15 »
Jeg har gitt opp, forbereder ny sesong. Fordømte Leeds.

Jeg må innrømme at jeg er litt der jeg også. Sesongen har jo egentlig vært knallbra. Med et helt elendig utgangspunkt fikk Farke veldig raskt sving på sakene. Rekken med seire etter jul var fantastisk. Men som så mange ganger før, så svikter det når det gjelder som mest. Med mindre det blåses en helt ny energi inn i troppen til playoff, så tror jeg ikke dette går. Det er stor forskjell på å være det laget som vant playoff og det laget som tapte opprykket. Ser ikke helt hvordan dette skal snu, men det blir i alle fall noen spennende kamper

Sterland

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #392 på: Mai 04, 2024, 15:54:35 »
Gratulerer til Ipswich! Meget imponerende. Spillere og manager som takler presset, og gønner på til siste slutt. Knapt nok midler til spillere, og henter vrakgods, men klarer å sette i sammen et lag som herjer i Championship. I et 3 horse-race var det selvsagt bankers at Leeds skulle trekke det korteste strået :(

stian

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #393 på: Mai 04, 2024, 20:18:26 »
Gratulerer til Ipswich! Meget imponerende. Spillere og manager som takler presset, og gønner på til siste slutt. Knapt nok midler til spillere, og henter vrakgods, men klarer å sette i sammen et lag som herjer i Championship. I et 3 horse-race var det selvsagt bankers at Leeds skulle trekke det korteste strået :(


Godt innlegg! Ipswich sin prestasjon er nesten på samme hylle som Leicesters overraskende seriegull i Premier League. Det er egentlig fint at det fortsatt går an i dagens pengestyrte fotball, selv om det er surt at det ikke er vi som går opp sammen med dem. Unner Ipswich en god sesong i PL og håper på et skikkelig antall minuspoeng (foreslår 50 poeng) på City og alle andre som i praksis har dopet seg til suksess.

Og McKenna må jo være tidenes managertalent som har tryllet fram denne prestasjonen av så begrenset med midler.

Hallgeir *

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #394 på: Mai 04, 2024, 20:50:15 »
Gratulerer til Ipswich! Meget imponerende. Spillere og manager som takler presset, og gønner på til siste slutt. Knapt nok midler til spillere, og henter vrakgods, men klarer å sette i sammen et lag som herjer i Championship. I et 3 horse-race var det selvsagt bankers at Leeds skulle trekke det korteste strået :(


Godt innlegg! Ipswich sin prestasjon er nesten på samme hylle som Leicesters overraskende seriegull i Premier League. Det er egentlig fint at det fortsatt går an i dagens pengestyrte fotball, selv om det er surt at det ikke er vi som går opp sammen med dem. Unner Ipswich en god sesong i PL og håper på et skikkelig antall minuspoeng (foreslår 50 poeng) på City og alle andre som i praksis har dopet seg til suksess.

Og McKenna må jo være tidenes managertalent som har tryllet fram denne prestasjonen av så begrenset med midler.

Hvilke spillere som kom inn før denne sesongen, husker jeg ikke, men å betegne dem som vrakgods (Sterland)?

Tror mye av grunnen til at Ipswich "kruset" også gjennom Championship, i tillegg til en åpenbart god manager, er bølgen de red på gjennom siste halvdel av forrige sesong. Laget hadde 21 hjemmekamper uten tap før 3-4-resultatet mot Leeds. Siste sesong i League One hadde laget samme scenario der de klarte opprykk i nest siste kamp. Laget hadde kjent på samme press som nå i Championship.

Det å ha "Englands beste fans", har gjerne to sider. Når presset er så stort som nå, kan det muligens arbeide mot spillerne? Du skal i alle fall ha de med kald skalle for å lykkes. Fansen kan være nådeløs, det vet vi. Trangen til å vinne må være større enn redselen for å mislykkes.

Slitasje over tid har sikkert også mye å si, men for Leeds tror jeg ikke det er årsaken til at klubben sjelden lykkes i slike situasjoner som denne. Hovedgrunnen, tror jeg, er at alt for få spillere tåler presset fra omgivelsene.
Super Leeds since 1968

Josch

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #395 på: Mai 04, 2024, 21:30:41 »
Stammen til Ipswich er den samme som i League 1. De har ikke kjøpt mange nye, men de har noen viktige lån.  Bl.a Hutchinson. Det må sies å være et "billig" opprykk. Rett og slett en sensasjon.

https://www.transfermarkt.com/ipswich-town/transfers/verein/677


Sydhagen

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #396 på: I dag kl. 12:37:24 »
Mye av formen forsvant etter playoff kampene til EM.
Nøkkelspillerne fra Wales og Finland har droppet markant i prestasjonene etter at de gikk glipp av EM. Luften gikk ut av dem virker det som.
Omtrent samtidig fikk Gruev og Rutter skadene sine - og har ikke vært de samme siden.

Den defensive sikkerheten har forsvunnet, og det har også gått utover tryggheten og selvtilliten i resten av laget.

Sånne perioder har alle lag i løpet av sesongen, men Leeds har blitt straffet hardt pga den fatale starten på sesongen der vi omtrent ikke hadde lag de første 6 kampene.
Mange slenger kritikk til Meslier, Kamara etc, men de har gjort en ærlig innsats. De som egentlig fortjener hard kritikk er Gnonto og de andre spillerne som streiket og satte oss i en elendig startposisjon på sesongen.

Mange har skylapper i kritikken sin mot Farke. Ja, han kunne kanskje gjort noen bytter og rotert mer fra kamp til kamp. Men han har skaffet laget 90 poeng fra et utgangspunkt der vi knapt hadde spillere i starten og spillere startet kampene, men som ikke er her lenger. Vi har stort sett fremstått solide og med en klar kampplan.

Uansett utfall i playoff så ønsker jeg Farke med videre.


"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Josch

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #397 på: I dag kl. 13:56:17 »
Jeg tror det avgjørende har vært den offensive delen. Både Leicester og Ipswich har scoret flere mål enn Leeds. Og de har flere ulike målscorere. Alltid noen som tar ansvar, særlig innbyttere og kamper er blitt vunnet.

Alle topplagene har slitt litt med formen mot slutten, naturlig nok etter mange kamper. Men de to som kom øverst har hatt et hakk bedre offensiv kraft enn Leeds. Det holdt ikke med et godt forsvar for Leeds (før dette også raknet).

Leicester og Ipswich har gjort mye rart i forsvar, men de har hatt offensive spillere til å kompensere for dette. Alt i alt er nok tabellen riktig. Leeds hører hjemme på 3. plass sesongen sett under ett.

Leeds har tatt 12 poeng mot Ipswich og Leicester, men har tapt mange poeng mot flere bunnlag. B'ham, Sheff W, Rotherham, Qpr, Blackburn, Hudds mm.

TK20

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #398 på: I dag kl. 15:25:59 »
Mye av formen forsvant etter playoff kampene til EM.
Nøkkelspillerne fra Wales og Finland har droppet markant i prestasjonene etter at de gikk glipp av EM. Luften gikk ut av dem virker det som.
Omtrent samtidig fikk Gruev og Rutter skadene sine - og har ikke vært de samme siden.

Den defensive sikkerheten har forsvunnet, og det har også gått utover tryggheten og selvtilliten i resten av laget.

Sånne perioder har alle lag i løpet av sesongen, men Leeds har blitt straffet hardt pga den fatale starten på sesongen der vi omtrent ikke hadde lag de første 6 kampene.
Mange slenger kritikk til Meslier, Kamara etc, men de har gjort en ærlig innsats. De som egentlig fortjener hard kritikk er Gnonto og de andre spillerne som streiket og satte oss i en elendig startposisjon på sesongen.

Mange har skylapper i kritikken sin mot Farke. Ja, han kunne kanskje gjort noen bytter og rotert mer fra kamp til kamp. Men han har skaffet laget 90 poeng fra et utgangspunkt der vi knapt hadde spillere i starten og spillere startet kampene, men som ikke er her lenger. Vi har stort sett fremstått solide og med en klar kampplan.

Uansett utfall i playoff så ønsker jeg Farke med videre.

Vel talt. Jeg har vært frustrert og kritisk til Farkes game management fra sidelinjen, men å ikke gi ham en sesong til ville vært helt hinsides.

Kato

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #399 på: I dag kl. 21:34:49 »
Mye av formen forsvant etter playoff kampene til EM.
Nøkkelspillerne fra Wales og Finland har droppet markant i prestasjonene etter at de gikk glipp av EM. Luften gikk ut av dem virker det som.
Omtrent samtidig fikk Gruev og Rutter skadene sine - og har ikke vært de samme siden.

Den defensive sikkerheten har forsvunnet, og det har også gått utover tryggheten og selvtilliten i resten av laget.

Sånne perioder har alle lag i løpet av sesongen, men Leeds har blitt straffet hardt pga den fatale starten på sesongen der vi omtrent ikke hadde lag de første 6 kampene.
Mange slenger kritikk til Meslier, Kamara etc, men de har gjort en ærlig innsats. De som egentlig fortjener hard kritikk er Gnonto og de andre spillerne som streiket og satte oss i en elendig startposisjon på sesongen.

Mange har skylapper i kritikken sin mot Farke. Ja, han kunne kanskje gjort noen bytter og rotert mer fra kamp til kamp. Men han har skaffet laget 90 poeng fra et utgangspunkt der vi knapt hadde spillere i starten og spillere startet kampene, men som ikke er her lenger. Vi har stort sett fremstått solide og med en klar kampplan.

Uansett utfall i playoff så ønsker jeg Farke med videre.

Klar kampplan? Spill ballen frem og tilbake mellom midtstopperne i det uendelige, gi den til Summerville eller Rutter som må trylle på egen hånd. Når de er utslitt for sesongen har vi absolutt ingneting å spille på.

Reaney

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #400 på: I dag kl. 23:02:32 »
Vi har avgitt poeng til samtlige lag fra plass 15 og ned til 24. og siste plass. Med andre ord. 10 lag som vi er bedre enn, og som vi burde slått i begge kampene. Leeds sin skjebne ligger der. Å møte Leeds er for mange av lagene i nedre halvdel av tabellen sin cupfinale, noe som kan være grunnen til at vi tar vi færre poeng mot dem i motsetning til de lagene vi konkurrerer mot.