Skrevet av Emne: Ex-head coach: Thomas Christiansen  (Lest 216608 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

willum

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #480 på: Oktober 02, 2017, 09:07:35 »
På pressekonferansen da han ble ansatt sa TC, om jeg ikke husker helt feil, at foretrakk 4-3-3, men at han var fleksibel med tanke på formasjon og måtte ta hensyn til hvilke spillere han hadde i stallen. Kan det være at det kommer et formasjonsskifte til 4-3-3 nå, og kan det gjøre oss sterkere på midten?

Hva med Vieira dypt på midten, med Phillips og Klich som indreløpere? Synes O'Kane hadde en fæl kamp i går. Vi har også Anita i bakhånd, så vi har noen alternativer her. Pablo kan kanskje også bekle en indreløperrolle (og jukse som Runar Berg på sine gamle Glimt-dager), men da blir forskjellen fra dagens 4-2-3-1 i praksis ganske liten, slik at det vel bare bør være aktuelt i hjemmekamper der vi dominerer.

I en 4-3-3 må Saiz spille mer kant, men jeg tenker han vil få en fri rolle uansett. Kan det funke med Dallas på overlappen fra venstrebacken og Saiz som venstre innoverkant?

Veldig spent på hvordan laget settes opp til Reading-kampen, og kanskje enda mer bortekampen mot Bristol City en uke etterpå.

DenHviteYeboah

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #481 på: Oktober 02, 2017, 10:03:13 »
Thomas og andre i trenerapparatet har ikke gjort jobben sin i forkant....har vi noen briter i trenerteamet...? Alle vet at championship er muskler, og spesielt i lokaloppgjør og andre lag som har et kjipt forhold til Leeds. Dette gjelder jo historikk med supportere, spillere og trenere opp i gjennom årene. Jeg tror ikke trenerteamet forstår hva som ligger til grunn i en del oppgjør....og særlig gjelder dette når vi spiller på bortebane. Vi blir gang på gang kjempet i senk :-( På ER styrer vi litt mer selv, men på bortebane er publikum hatske mot Leeds i spesielle oppgjør, da nytter det ikke å fly med sminkevesker og spille jålefoppall.....
La oss se på lagene, og hvilket forhold vi har til de (slik jeg tror etter 40 år som supporter) som kan spille inn på det sportslige:

Cardiff: lang negativ historikk mellom lag og supportere. Laget og supportere elsker å slå nettopp Leeds- vi ble pissa på i Wales.
Wolverhampton: ikke noen spesielle ting, men alltid vanskelig på Molineux.
Sheffield United: lokalt hatoppgjør hjemme og borte. SU blør alltid ekstra mot Leeds.
Bristol City: ikke noe spesielt
Preston: nesten lokaloppgjør mot Lancashire laget, vanskelige oppgjør, men ikke et klassisk hatoppgjør.
Aston Villa: to store lag som helst ikke vil tape for hverandre, ingen spesiell hathistorikk
Ipswich: Tractorboys er ok, men var litt anstrengt når drittsekken Roy Keane var trener- alltid vanskelig på Portman Road- banen i England målt til høyest lydvolum i desibel.
Norwich: har blitt et hatoppgjør, siden klubben har rasket til seg en del av våre spillere. Heller gunstig for oss som pleier å gi jernet i disse oppgjørene.
Fulham: London lag som ikke spesielt er noe hatlag. Supporterne til Fulham kommer fra møblerte hjem og er ganske rolige.
Middlesbrough: alltid et vanskelig oppgjør, nå er det ennå verre pga Monk - se opp
Sheffield Wednesday: Alltid et hatoppgjør! Alltid Ã…rets viktigste oppgjør på Hillsborough, publikum skriker seg hese og maner spillere til å dø for drakta.
Nottingham Forest: ikke spesielle hatoppgjør
Millwall: Hatoppgjør! Millwall supportere er noe av de verste. Arbeidsløse pøbler som hater Leeds som pesten- maner laget frem til å dø for drakta! Sesongen er reddet, de har slått Leeds denne sesongen....
Derby: ikke spesielle hat eller lokaloppgjør.
Queens Park Rangers: London lag som aldri har vært noe spesielt hatobjekt
Hull: Lokalt hatoppgjør i Yorkshire. Hull supportere hater Leeds og maner laget frem!
Barnsley: det samme som nevnt ovenfor.
Brentford: ikke noe spesielt - men tipper Dallas blir matchvinner....
Reading: ikke noe spesielt...Mc Dermott er vel ansett i begge klubbber
Burton: ikke noe spesielt
Birmingham: har vært hatoppgjør mellom disse lagene i årevis. Vi vant på ER, men vil få en hatvelkomst på St. Andrews -publikum vil være hatefulle og mane laget frem til å dø for drakta
Sunderland: i utgangspunktet et følelsesmessig oppgjør med historikk, og i år med Grayson(så lenge det varer..) vi vant på Stadium, men må se opp på hjemmemøtet
Bolton: litt følelsesmessig siden Bolton sendte oss ned fra PL, men ikke de verste oppgjørene.

Dennis

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #482 på: Oktober 02, 2017, 10:41:35 »
Du kan nok oppjustere Derby-rivaleriet. I alle fall er Leeds mislikt blant deres fans og er vel hovedfienden utover Nottingham.

Uansett har jeg ingen tro på at TC og resten av trenerteamet har oversett eller misforstått Leeds' status i ligaen og forholdet til motstandere. Det ble sagt at Christiansen hadde en analyse av hver enkelt spiller og hva som fungerte og ikke fungerte i fjoråret under ansettelsesprosessen. Dessuten har vel han hatt, som de fleste andre, all mulighet til å ha god oversikt over balløya. Jeg syns likevel - eller kanskje mest DERFOR - det er bekymringsverdig at laget blir så til de grader utspilt og utkjempet i går. Jansson varslet opprustning til krig, men han hadde som alle andre ladd med løskrutt. En enkeltkamp hadde vi svelget, men Leeds har vært vanvittig svake i rundt regnet 1/3 av kampene til nå.

Millwall og Cardiff, de mest fysiske oppgjørene, er 'meldt' tøffe oppgjør for spillende lag. At små Leedsspillere kan få problemer på "off days" fremover i banen, kan forklares på en enkelt dag. På søndag så Barry Bannan ut som Lionel Messi og det bekymrer. Småspillet på egen banehalvdel uten en offensiv plan fortsetter, duellene tapes (selv Jansson og Phillips - "musklene" i sine ledd - ble smågutter) og Uglene triller etter hvert ball i hatt. Det byr meg i mot at noen henger ut enkeltspillere som om et individ tapte denne kampen; dette er enda en kollektiv svikt. Selv om spesielt Phillips og O'Kane har mareritt på midtbanen. Sistnevnte, en meget viktig brikke så langt, traff ikke med en pasning.

De første tjue var meget lovende, men så fort laget straffes kan man skimte at Leeds are falling apart again. I innledningen ble dette sunget som ros og det virket rett og slett som om denne delen av de siste femten årene endelig var vekke, men tendensen med å bukke under virker å ha tatt fart og er tilbake for fullt.

Jeg trodde virkelig laget var mentalt sterkere i år. Jeg tok feil. Det ser ut at TC og co er for naive i spillestilen. Når klikk-klakkeriet ikke fungerer og første og andre duell tapes, blir det raskt avslørt. I slike kamper hadde Leeds hatt godt av å flytte en man til høyere i banen (eks Roofe i går) og ha to spillpunkter høyt oppe. Saiz kan ligge på høyresiden i en fri rolle med Ayling stupende ned og rundt på kant.

Det betyr ikke at jeg mener posession-fotballen skal forkastes. Vi ble blendet av en god innledning og det tar tid å perfeksjonere slikt marginspill, men spillet må kunne justeres ihht motstander og kampbildet. En annen ting er hvor det blir av de dype løpene fra midtbanen! Se på det feilaktig annullerte målet til Lee(?) i går; kun en enkelt spiller i halvjogg fra midtbanen og en god pasning mellom stopperne. Hva når dette er to-tre mann i full spurt?

I går ble Leeds BÃ…DE utspilt og nedkjempet. Da vinner man ikke mange fotballkamper. Jeg mener fortsatt dette går like mye på innstilling som noen taktisk overhaling. Det er for tidlig med en fallitterklæring på spillestil, men man kan ikke bruke skylapper som Arsenal - det trengs en mer pragmatisk tilnærming og nå har TC to uker på å skape en plan B.  Som nevnt mener jeg Leeds har vært veldig svake i ca 1/3 av kampene. Cardiff, Millwall og Sheff Wed har vært strykkarakter på hele fjøla, mens Preston og Brum var svake kamper hvor det tas ett og tre poeng. Slike kamper kommer det ofte, men opprykkerne unngår tap/sniker til seg seire på dårligere dager. Men de har ikke et minstenivå som Leeds har vist i tre av 11 kamper...

Tabellposisjonen etter de første 11 kampene er lovende, særlig sett mange antatte rivaler i betraktning. Så gjenstår det å se om minstenivået heves betraktelig den siste 3/4 sesongen og laget bruker en god posisjon til å dytte på eller om de siste kampene er en vond tendens.
« Siste redigering: Oktober 02, 2017, 10:50:37 av Dennis »
Marching on together!

Jon R

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #483 på: Oktober 02, 2017, 13:37:30 »
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-boss-christiansen-will-look-at-wiedwald-display-1-8782357

Laget, ikke enkeltspillere. Sier TC. Selv om YEP prøver å vri det til noe annet i overskriften.  ::)
Jon R.

RoarG

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #484 på: Oktober 15, 2017, 13:01:21 »
Kan Leeds ha med både Hernandez og Saiz i startoppstillingen? Den artikkelforfatteren mener ikke det, og at førstevalget er en klar no-brainer. Kjør debatt.
http://www.hitc.com/en-gb/2017/10/15/leeds-uniteds-saiz-and-hernandez-conundrum-is-a-no-brainer-now/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Kickthemdown

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #485 på: Oktober 15, 2017, 13:08:51 »
Har vi ikke en sånn når får Thomas sparken tråd ?  ???

RoarG

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #486 på: Oktober 15, 2017, 13:14:34 »
Har vi ikke en sånn når får Thomas sparken tråd ?  ???
Ikke noe forsøk på å antyde sparking av TC. Det håper jeg virkelig at vi slipper. Men artikkelforfatteren tar opp et aktuelt problem. To spillere i samme rolle, hvor den ene er mye bedre enn den andre for tida. TC bør se det selv.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Kickthemdown

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #487 på: Oktober 15, 2017, 15:04:23 »
Har vi ikke en sånn når får Thomas sparken tråd ?  ???
Ikke noe forsøk på å antyde sparking av TC. Det håper jeg virkelig at vi slipper. Men artikkelforfatteren tar opp et aktuelt problem. To spillere i samme rolle, hvor den ene er mye bedre enn den andre for tida. TC bør se det selv.
Tja. Fortsetter det nå med et tap mot Bristol City og Sheff Utd uten forbedring så er han ikke rette mannen. Så enkelt er det.

RoarG

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #488 på: Oktober 15, 2017, 15:59:11 »
Har vi ikke en sånn når får Thomas sparken tråd ?  ???
Ikke noe forsøk på å antyde sparking av TC. Det håper jeg virkelig at vi slipper. Men artikkelforfatteren tar opp et aktuelt problem. To spillere i samme rolle, hvor den ene er mye bedre enn den andre for tida. TC bør se det selv.
Tja. Fortsetter det nå med et tap mot Bristol City og Sheff Utd uten forbedring så er han ikke rette mannen. Så enkelt er det.
Vel, 5 strake tap (evt.), er jo elendig. Så får vi se om AR har mer is i magen enn MC. Håper det.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Cherry

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #489 på: Oktober 15, 2017, 17:19:28 »
Mener at vi har en meget bra tropp i denne divisjonen, så nå er det opptil TC og hans Crew og få det beste ut av denne..... som gir poeng.

Riktig tropp til motstander man møter  sliter han med i senere tid.
 

h.b

  • Gjest
Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #490 på: Oktober 16, 2017, 10:15:08 »
Har vi ikke en sånn når får Thomas sparken tråd ?  ???
Ikke noe forsøk på å antyde sparking av TC. Det håper jeg virkelig at vi slipper. Men artikkelforfatteren tar opp et aktuelt problem. To spillere i samme rolle, hvor den ene er mye bedre enn den andre for tida. TC bør se det selv.
Tja. Fortsetter det nå med et tap mot Bristol City og Sheff Utd uten forbedring så er han ikke rette mannen. Så enkelt er det.
Vel, 5 strake tap (evt.), er jo elendig. Så får vi se om AR har mer is i magen enn MC. Håper det.
TC kan ikke kjøre både Pablo og Saiz i samme kamp. Saiz som nummer 10, og så kan Pablo kome inn hvis Saiz ikke har dagen. TC må se på helheten i laget. pr i dag så er Dallas selvskreven venstre kant, og Alioski mener jeg er hakket foran Roofe på høyre kant. Uansett så må vi bruke neste vindu til å hente inn kvalitet på de to kantene. Gjerne spillere som er gode nok til å forsvare en prislapp på 5-7,5 mp.
Fortsetter TC dette han driver med nå og ikke har en plan B, ja da må han gå hvis laget fortsetter den elendige poengsankinga. Men det haster å komme på rett spor igjen

Annesj

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #491 på: Oktober 16, 2017, 11:03:32 »
Vi har en meget bra tropp. Men det jeg frykta før sesongstart begynner å vise seg. Nemlig fysikk. Vi er ekstremt lette fra og med de 2 defensive og frem til lasogga. MEN det har en del med posisjoneringer å gjøre å. Vi har har for stor avstand mellom lagdelene generelt. Få inn Veira for Okane å prøv det. Slik det ser ut nå bør dallas starte for Hernandez. Alioski har litt mer løpskraft enn roofe kan det se ut til for meg. Men han må steppe opp i dueller.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Kato

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #492 på: Oktober 16, 2017, 11:16:17 »
Jeg er bekymra for keepersituasjonen. TC har en klar plan på å spille seg mye ut bakfra. Wiedwald er etter mitt syn bedre enn Lonergan her. Og jeg regner med han var hentet som et klart førstevalg. Blant annet med begrunnelse i den offensive delen. Nå er han vraket, med alt som medfører der. Vi står da med en reservekeeper i mål, som ikke er tilpasset trenerens behov i forhold til ferdigheter med beina. Her er TC ute på viddene.
 

Leedsfan

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #493 på: Oktober 16, 2017, 13:42:02 »
Har vi ikke en sånn når får Thomas sparken tråd ?  ???
Ikke noe forsøk på å antyde sparking av TC. Det håper jeg virkelig at vi slipper. Men artikkelforfatteren tar opp et aktuelt problem. To spillere i samme rolle, hvor den ene er mye bedre enn den andre for tida. TC bør se det selv.
Tja. Fortsetter det nå med et tap mot Bristol City og Sheff Utd uten forbedring så er han ikke rette mannen. Så enkelt er det.
Vel, 5 strake tap (evt.), er jo elendig. Så får vi se om AR har mer is i magen enn MC. Håper det.
TC kan ikke kjøre både Pablo og Saiz i samme kamp. Saiz som nummer 10, og så kan Pablo kome inn hvis Saiz ikke har dagen. TC må se på helheten i laget. pr i dag så er Dallas selvskreven venstre kant, og Alioski mener jeg er hakket foran Roofe på høyre kant. Uansett så må vi bruke neste vindu til å hente inn kvalitet på de to kantene. Gjerne spillere som er gode nok til å forsvare en prislapp på 5-7,5 mp.
Fortsetter TC dette han driver med nå og ikke har en plan B, ja da må han gå hvis laget fortsetter den elendige poengsankinga. Men det haster å komme på rett spor igjen

Offensivt er dette kanskje veien å gå h.b.

Dallas  Saiz  Alioski
       Lasogga

Så en sentral midtbane med Klich og Phillips?

Jeg synes vi har for få spillere som truer bakrom, de eneste er Sacko, Alioski og Phillips. Nå ser vi en reprise av de foregående årene hvor vi ikke er farlige når vi blir presset bakover og backene til motstanderlaget fosser fremover og skaper overtall på sidene. Totaltdominerer vi kampene og vinner ballen høyt gang på gang så trenger vi kanskje ikke disse bakromstrusselene i like stor grad, men slik det er nå så må slike spillere spille.

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

RoarG

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #494 på: Oktober 16, 2017, 20:34:24 »
Jeg er bekymra for keepersituasjonen. TC har en klar plan på å spille seg mye ut bakfra. Wiedwald er etter mitt syn bedre enn Lonergan her. Og jeg regner med han var hentet som et klart førstevalg. Blant annet med begrunnelse i den offensive delen. Nå er han vraket, med alt som medfører der. Vi står da med en reservekeeper i mål, som ikke er tilpasset trenerens behov i forhold til ferdigheter med beina. Her er TC ute på viddene.
Enig. Tyskeren må stå. Han blir bare usikker av ikke å spille. Så bør nok en toppkeeper være førsteprioritet i et av de forekommende overgangsvinduene. Sitter med av følelse av at den avgåtte konstellasjonen Green/Silvestri var et bedre keeperpar enn Wiedwald/Lonergan. Her har TC bommet med disposisjonene på lagets viktigste plass.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

rd1

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #495 på: Oktober 16, 2017, 21:31:57 »
Mannen har gått ut i media og fortalt at reading kampen ikke var så værst... og hva sa han til spillerne etter kampen? Nada.

Bekymret for fremtiden hans hos oss.
"Who needs Cantona??"

HåvardK

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #496 på: Oktober 16, 2017, 22:22:27 »
Jeg er bekymra for keepersituasjonen. TC har en klar plan på å spille seg mye ut bakfra. Wiedwald er etter mitt syn bedre enn Lonergan her. Og jeg regner med han var hentet som et klart førstevalg. Blant annet med begrunnelse i den offensive delen. Nå er han vraket, med alt som medfører der. Vi står da med en reservekeeper i mål, som ikke er tilpasset trenerens behov i forhold til ferdigheter med beina. Her er TC ute på viddene.
Enig. Tyskeren må stå. Han blir bare usikker av ikke å spille. Så bør nok en toppkeeper være førsteprioritet i et av de forekommende overgangsvinduene. Sitter med av følelse av at den avgåtte konstellasjonen Green/Silvestri var et bedre keeperpar enn Wiedwald/Lonergan. Her har TC bommet med disposisjonene på lagets viktigste plass.
Etter mitt syn er han usikker når han spiller også. Og dette med at han er så god med ballen i beina er sterkt overdrevet.

RoarG

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #497 på: Oktober 16, 2017, 22:24:23 »
Mannen har gått ut i media og fortalt at reading kampen ikke var så værst... og hva sa han til spillerne etter kampen? Nada.

Bekymret for fremtiden hans hos oss.
Vel, TC har i alle fall is i magen. Det skal han ha. Lar seg tydeligvis ikke vippe av pinnen av en liten down periode.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

B_Ød

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #498 på: Oktober 17, 2017, 07:59:12 »
Jeg er bekymra for keepersituasjonen. TC har en klar plan på å spille seg mye ut bakfra. Wiedwald er etter mitt syn bedre enn Lonergan her. Og jeg regner med han var hentet som et klart førstevalg. Blant annet med begrunnelse i den offensive delen. Nå er han vraket, med alt som medfører der. Vi står da med en reservekeeper i mål, som ikke er tilpasset trenerens behov i forhold til ferdigheter med beina. Her er TC ute på viddene.
Enig. Tyskeren må stå. Han blir bare usikker av ikke å spille. Så bør nok en toppkeeper være førsteprioritet i et av de forekommende overgangsvinduene. Sitter med av følelse av at den avgåtte konstellasjonen Green/Silvestri var et bedre keeperpar enn Wiedwald/Lonergan. Her har TC bommet med disposisjonene på lagets viktigste plass.
Etter mitt syn er han usikker når han spiller også. Og dette med at han er så god med ballen i beina er sterkt overdrevet.
Må henge meg litt på Håvard her....
Ups & Ups!!

Kato

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #499 på: Oktober 17, 2017, 08:14:17 »
Jeg er bekymra for keepersituasjonen. TC har en klar plan på å spille seg mye ut bakfra. Wiedwald er etter mitt syn bedre enn Lonergan her. Og jeg regner med han var hentet som et klart førstevalg. Blant annet med begrunnelse i den offensive delen. Nå er han vraket, med alt som medfører der. Vi står da med en reservekeeper i mål, som ikke er tilpasset trenerens behov i forhold til ferdigheter med beina. Her er TC ute på viddene.
Enig. Tyskeren må stå. Han blir bare usikker av ikke å spille. Så bør nok en toppkeeper være førsteprioritet i et av de forekommende overgangsvinduene. Sitter med av følelse av at den avgåtte konstellasjonen Green/Silvestri var et bedre keeperpar enn Wiedwald/Lonergan. Her har TC bommet med disposisjonene på lagets viktigste plass.
Etter mitt syn er han usikker når han spiller også. Og dette med at han er så god med ballen i beina er sterkt overdrevet.

God forskjell fra Lonergan.
 

h.b

  • Gjest
Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #500 på: Oktober 17, 2017, 09:55:35 »
Sitter med en følelse av at TC ikke tåler så mange kamper som dette vi viste mot Reading til. Tipper at temaet allerede har vært oppe i styrerommet. Uansett hva Raddiken sier offisielt. ja da skal laget kjempe om opprykk denne sesongen. Så hvis vi nå fortsetter den dårlige utviklingen, ja da er det adjø TC rundt den 1 desember

Annesj

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #501 på: Oktober 17, 2017, 10:14:15 »
Sitter med en følelse av at TC ikke tåler så mange kamper som dette vi viste mot Reading til. Tipper at temaet allerede har vært oppe i styrerommet. Uansett hva Raddiken sier offisielt. ja da skal laget kjempe om opprykk denne sesongen. Så hvis vi nå fortsetter den dårlige utviklingen, ja da er det adjø TC rundt den 1 desember

Fundamentalt uenig gitt. Tror ikke TC fremtid har vært et tema i styrerommet ennå. Fortsetter vi å falle på tabellen så blir det seff det.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

ibster

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #502 på: Oktober 17, 2017, 10:34:47 »
Sitter med en følelse av at TC ikke tåler så mange kamper som dette vi viste mot Reading til. Tipper at temaet allerede har vært oppe i styrerommet. Uansett hva Raddiken sier offisielt. ja da skal laget kjempe om opprykk denne sesongen. Så hvis vi nå fortsetter den dårlige utviklingen, ja da er det adjø TC rundt den 1 desember

Fundamentalt uenig gitt. Tror ikke TC fremtid har vært et tema i styrerommet ennå. Fortsetter vi å falle på tabellen så blir det seff det.

+1

RoarG

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #503 på: Oktober 17, 2017, 11:24:06 »
Sitter med en følelse av at TC ikke tåler så mange kamper som dette vi viste mot Reading til. Tipper at temaet allerede har vært oppe i styrerommet. Uansett hva Raddiken sier offisielt. ja da skal laget kjempe om opprykk denne sesongen. Så hvis vi nå fortsetter den dårlige utviklingen, ja da er det adjø TC rundt den 1 desember

Fundamentalt uenig gitt. Tror ikke TC fremtid har vært et tema i styrerommet ennå. Fortsetter vi å falle på tabellen så blir det seff det.

+1
Henger meg på. En tapsrekke på 3 kamper er ikke noe grunnlag for å kalle TC inn på teppet. Regner med at trenerteamet jobber med å finne løsninger.
Før sesongen var det ikke snakk om noe opprykk. Så kom starten, og man lå på tabelltopp i 3 runder, i en totalt uviktig del av sesongen, og forventningene gikk i taket. Med et ble direkte opprykk "realistisk" for enkelte. Latterlig. Det skal sies at spillerne og treneren selv har båret ved til bålet, ved å hevde at vi er gode nok for topp 6. Slikt blir det forventninger av, og når spillet ikke sitter, og tapene kommer, oppstår snakket om "krise". Vi er ikke gode nok for topp 6. Voks opp! Når Championship Norge tippet Leeds som nr. 9 før sesongstart, er dette et mye mer realistisk tips. Uansett, havner Leeds nærmere 9.plassen enn 1. plassen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

B_Ød

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #504 på: Oktober 17, 2017, 11:36:11 »
er ikke rekka på 3 tap som bekymrer mest, det er måten det tapes på, å hva som blir gjort for å korrigere. Jeg øsnker heller ikke TCs hode på fat, men har behov for en liten opptur kjenner jeg. At jeg på lørdag brukte uttrykk som "krise" har litt med at det var akevitt-festival og 60-års lag den helgen...gikk litt i ett kan man si.
Når det er sagt, skal ikke rekka med tap bli så mye lengre nå, før jeg krisemaksimerer igjen...og da, føler jeg, med rette.  ;)
Ups & Ups!!

HåvardK

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #505 på: Oktober 17, 2017, 12:10:34 »
Jeg er bekymra for keepersituasjonen. TC har en klar plan på å spille seg mye ut bakfra. Wiedwald er etter mitt syn bedre enn Lonergan her. Og jeg regner med han var hentet som et klart førstevalg. Blant annet med begrunnelse i den offensive delen. Nå er han vraket, med alt som medfører der. Vi står da med en reservekeeper i mål, som ikke er tilpasset trenerens behov i forhold til ferdigheter med beina. Her er TC ute på viddene.
Enig. Tyskeren må stå. Han blir bare usikker av ikke å spille. Så bør nok en toppkeeper være førsteprioritet i et av de forekommende overgangsvinduene. Sitter med av følelse av at den avgåtte konstellasjonen Green/Silvestri var et bedre keeperpar enn Wiedwald/Lonergan. Her har TC bommet med disposisjonene på lagets viktigste plass.
Etter mitt syn er han usikker når han spiller også. Og dette med at han er så god med ballen i beina er sterkt overdrevet.

God forskjell fra Lonergan.
Det spørs hva en ser etter. Lonergan greier bl a å skyte ballen over midtbanen på målspark. Jeg kan gå med på at Wiedwald er marginalt bedre på dette området, men vurderer totalt Lonergan foran - selv om jeg vil understreke at vi ikke har gode nok keepere pt etter mitt syn.

TK20

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #506 på: Oktober 17, 2017, 18:09:47 »
Hvis jeg ser O’Kane og Phillips i ellevern på lørdag blir jeg aggressiv. Nå vil jeg se god rotasjon. Dallas fra start, ikke som back!

Hallgeir *

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #507 på: Oktober 17, 2017, 18:25:31 »
Hvis jeg ser O’Kane og Phillips i ellevern på lørdag blir jeg aggressiv. Nå vil jeg se god rotasjon. Dallas fra start, ikke som back!

Tror neppe begge blir satt ut samtidig. Dallas fortjener absolutt å spille fra start.
Super Leeds since 1968

Sydhagen

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #508 på: Oktober 17, 2017, 19:30:40 »
Vil ha minst mulig rotasjon.
Sier som Sarri (Napoli): «Du kan iverksette et statskupp med 18 mann», svarte Sarr da han ble spurt om hvorfor han, i motsetning til Benítez, gjorde så få endringer.
«Lagene som nytter færrest mulig spillere er som regel de som gjør det best.»


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

rd1

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #509 på: Oktober 17, 2017, 20:00:59 »
Hernandes går ut fordi det ikke går med mer en lettbeint spanjol, Dallas eller Allioski inn. Klich/Viera istedet for Philips, og muligens Sacho/Allioski for Roofe. Alt i prioritert rekkefølge.
"Who needs Cantona??"