Skrevet av Emne: Kamp: Leeds United-Coventry City @Elland Road lørdag 16.12.23 kl 16 - LUTV  (Lest 4382 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hallgeir *

Heading fra 4 meter med en keeper parkert inni nettet.

Ja som vanlig, limt fast til streken på et slapt innlegg..

Han skal vel ikke ut når to mann skal opp for å klarere mot en motspiller? Hadde fort blitt en kollisjon der. Synes det blir feil å legge skylden på keeper - hvis en da ikke allerede er en stor kritiker av vedkommende. Finner alltids en feil hvis man ønsker det.  ;)

Innenfor 5 meter skal keeper regjere. Hvor var han? Inne i målet....

Så du fritar altså Gray og Struijk for all skyld ved målet?

Ok, greit for meg.

Jeg har vært kritisk til Meslier lenge ja å det med god grunn. Han har ikke utviklet seg som keeper siste to sesonger. Syns han dirigerer dårlig, en god keeper er ute på det innlegget. Men folk blir så utrolig blendet av et par gode redninger, hadde vel en redning i dag som alle keepere skal gjøre.
Gray er ikke en forsvarpiller det ser vi, Struijk er ok på dette nivået men mangler jo faktisk fart i denne ligaen å.

Fart har jo ikke noe med denne situasjonen å gjøre. Begge våre spillere er der når ballen kommer, og som det ble skrevet i en annen kommentar rett før denne; når det er to mot en, skal keeper ikke ut. Og man må da forvente at to spillere klarer å ta ut èn motstander?

Skal han stå bak streken da?  Jeg mener på generelt grunnlag at Struijk mangler fart. Duell spill også.

Mine argumenter går jo ikke på om Struijk mangler fart, for det gjør han. Både Gray og spesielt Struijk burde klart å ta ut Thomas på det innlegget. Det er ikke verre en å gå ørlite inn i kroppen ved opphoppet, f.eks.

Og at Meslier står INNE i målet på headingen, tror jeg lite på. Mulig at han havner innenfor streken etter å ha kastet seg for å nå ballen. Det må sjekkes når reprisen er klar.

Begge beina innenfor streken når han header. På tur inn i målet. Da kan man ikke redde noe som helst. Headingen var praktisk talt på åpent mål. Ingen keeper der, ikke engang for å bli truffet. Dette så vi gjentatte ganger i Premier League, nå ryr det inn mål på annahver sjanse på han. Når det offensive er langt under pari, kan jeg ikke skjønne hvorfor han får stå.

Den headingen skal uansett aldri komme mot mål. De to forsvarerne skal ta ut den ene angriperen. Hvorfor skriver du ingenting om det. Det synes viktigere å kritisere keeper.
Super Leeds since 1968

Cannavaro

Vedr. Coventry målet - Meslier gjør helt rett ved å ikke gå i noe duell der. Det er to hvite trøyer mot en blå....
vi taper duellen og kula går i mål, bad defending. Så greit er det.  Det er vel Ampadu som gjør en feil og som gjør at Coventry får noen kombinasjoner på høyresiden. Kanskje Spence burde også kommet kjappere inn i ballpresset ??    Dette blir følgefeil på følgefeil, det skjer stadig vekk i fotballkamper, men det er helt feil å skylde på Meslier i den situasjonen.
MFLU - Miracles For Leeds United

Kato

Heading fra 4 meter med en keeper parkert inni nettet.

Ja som vanlig, limt fast til streken på et slapt innlegg..

Han skal vel ikke ut når to mann skal opp for å klarere mot en motspiller? Hadde fort blitt en kollisjon der. Synes det blir feil å legge skylden på keeper - hvis en da ikke allerede er en stor kritiker av vedkommende. Finner alltids en feil hvis man ønsker det.  ;)

Innenfor 5 meter skal keeper regjere. Hvor var han? Inne i målet....

Så du fritar altså Gray og Struijk for all skyld ved målet?

Ok, greit for meg.

Jeg har vært kritisk til Meslier lenge ja å det med god grunn. Han har ikke utviklet seg som keeper siste to sesonger. Syns han dirigerer dårlig, en god keeper er ute på det innlegget. Men folk blir så utrolig blendet av et par gode redninger, hadde vel en redning i dag som alle keepere skal gjøre.
Gray er ikke en forsvarpiller det ser vi, Struijk er ok på dette nivået men mangler jo faktisk fart i denne ligaen å.

Fart har jo ikke noe med denne situasjonen å gjøre. Begge våre spillere er der når ballen kommer, og som det ble skrevet i en annen kommentar rett før denne; når det er to mot en, skal keeper ikke ut. Og man må da forvente at to spillere klarer å ta ut èn motstander?

Skal han stå bak streken da?  Jeg mener på generelt grunnlag at Struijk mangler fart. Duell spill også.

Mine argumenter går jo ikke på om Struijk mangler fart, for det gjør han. Både Gray og spesielt Struijk burde klart å ta ut Thomas på det innlegget. Det er ikke verre en å gå ørlite inn i kroppen ved opphoppet, f.eks.

Og at Meslier står INNE i målet på headingen, tror jeg lite på. Mulig at han havner innenfor streken etter å ha kastet seg for å nå ballen. Det må sjekkes når reprisen er klar.

Begge beina innenfor streken når han header. På tur inn i målet. Da kan man ikke redde noe som helst. Headingen var praktisk talt på åpent mål. Ingen keeper der, ikke engang for å bli truffet. Dette så vi gjentatte ganger i Premier League, nå ryr det inn mål på annahver sjanse på han. Når det offensive er langt under pari, kan jeg ikke skjønne hvorfor han får stå.

Den headingen skal uansett aldri komme mot mål. De to forsvarerne skal ta ut den ene angriperen. Hvorfor skriver du ingenting om det. Det synes viktigere å kritisere keeper.

Altfor dårlig av de to, helt enig. Men en keeper på fremfot hadde stått på tre meter og bare plukka ned eller boksa ballen bort. Helt der inne skal han regjere, gir meg ikke på den.

Kato

Vedr. Coventry målet - Meslier gjør helt rett ved å ikke gå i noe duell der. Det er to hvite trøyer mot en blå....
vi taper duellen og kula går i mål, bad defending. Så greit er det.  Det er vel Ampadu som gjør en feil og som gjør at Coventry får noen kombinasjoner på høyresiden. Kanskje Spence burde også kommet kjappere inn i ballpresset ??    Dette blir følgefeil på følgefeil, det skjer stadig vekk i fotballkamper, men det er helt feil å skylde på Meslier i den situasjonen.

Den der gjelder aldri i verden innenfor 5-meteren. Keeper på strek der er helt sjanseløst. Hvis du skal parkere en keeper på strek når det heades fra 4 meter så ber du om baklengs. Og baklengs det fikk du.
« Siste redigering: Desember 16, 2023, 19:39:58 av Kato »
 

Hallgeir *

Heading fra 4 meter med en keeper parkert inni nettet.

Ja som vanlig, limt fast til streken på et slapt innlegg..

Han skal vel ikke ut når to mann skal opp for å klarere mot en motspiller? Hadde fort blitt en kollisjon der. Synes det blir feil å legge skylden på keeper - hvis en da ikke allerede er en stor kritiker av vedkommende. Finner alltids en feil hvis man ønsker det.  ;)

Innenfor 5 meter skal keeper regjere. Hvor var han? Inne i målet....

Så du fritar altså Gray og Struijk for all skyld ved målet?

Ok, greit for meg.

Jeg har vært kritisk til Meslier lenge ja å det med god grunn. Han har ikke utviklet seg som keeper siste to sesonger. Syns han dirigerer dårlig, en god keeper er ute på det innlegget. Men folk blir så utrolig blendet av et par gode redninger, hadde vel en redning i dag som alle keepere skal gjøre.
Gray er ikke en forsvarpiller det ser vi, Struijk er ok på dette nivået men mangler jo faktisk fart i denne ligaen å.

Fart har jo ikke noe med denne situasjonen å gjøre. Begge våre spillere er der når ballen kommer, og som det ble skrevet i en annen kommentar rett før denne; når det er to mot en, skal keeper ikke ut. Og man må da forvente at to spillere klarer å ta ut èn motstander?

Skal han stå bak streken da?  Jeg mener på generelt grunnlag at Struijk mangler fart. Duell spill også.

Mine argumenter går jo ikke på om Struijk mangler fart, for det gjør han. Både Gray og spesielt Struijk burde klart å ta ut Thomas på det innlegget. Det er ikke verre en å gå ørlite inn i kroppen ved opphoppet, f.eks.

Og at Meslier står INNE i målet på headingen, tror jeg lite på. Mulig at han havner innenfor streken etter å ha kastet seg for å nå ballen. Det må sjekkes når reprisen er klar.

Begge beina innenfor streken når han header. På tur inn i målet. Da kan man ikke redde noe som helst. Headingen var praktisk talt på åpent mål. Ingen keeper der, ikke engang for å bli truffet. Dette så vi gjentatte ganger i Premier League, nå ryr det inn mål på annahver sjanse på han. Når det offensive er langt under pari, kan jeg ikke skjønne hvorfor han får stå.

Den headingen skal uansett aldri komme mot mål. De to forsvarerne skal ta ut den ene angriperen. Hvorfor skriver du ingenting om det. Det synes viktigere å kritisere keeper.

Altfor dårlig av de to, helt enig. Men en keeper på fremfot hadde stått på tre meter og bare plukka ned eller boksa ballen bort. Helt der inne skal han regjere, gir meg ikke på den.

Da er vi enige om det, i alle fall, så får vi forbli uenige om Meslier.  8)
« Siste redigering: Desember 16, 2023, 20:05:39 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

raggen

ROET meg litt ned men denne MÅ farke ta på sin kappe!!! vet det ikke er han som bommer på sjansene men er han som legger taktikken og velger spillerne.
Possesion fotball som er så lite fremover rettet at det gjør vondt å se på. vinger som trekker ned og "alle" vil ha ballen. Piroe spille alt hele tiden og er en gåte.. kjøpe målgarantist for denne ligaen så bruker vi han feil. NEI dette er flatterende og se på og skjønner de på benken må være frustrert over ikke å få sjansen. ALdri bytter før 70!!! hva er greia??


Sånn... kveldens utblåsning
Forever Leeds United!!!!!!!!

Dylan

Etter å ha sett oppsummering/høydepunkter fra kampen: Kan ikke skjønne hvorfor noen vil ha Messlier i duell med 3 andre spillere på baklengsmålet, at han burde stått lengre ute i utgangspunktet er en annen sak. Men da må han generelt endre sin spillestil, og dermed også hvordan forsvaret fungerer. Rutter kunne hatt 3-4 mål med litt mer flaks/dyktighet, men fortjener ikke totalslakt ut i fra oppsummeringen jeg så i hvert fall.

GeirO

Var tirsdagens tap starten på en grusom downperiode (som vi bestandig har). Vet ikke, men vi vet mer kl.18.00, følg med...
Definitivt downperiode, både mht poeng og kvalitet. De to verste punktene gjelder offensivt, mange fæle feilpasninger som fører til brudd, samt verdens trangeste angrep der vi skal spille oss gjennom 20-30 mann inni boksen. Det gikk særs dårlig i dag.
MOT

Cherry

Vi mangler:
Frispark og ikke minst corner»trekk»….har ikke sett oss i noen andre varianter enn å¨slå kort eller
Inn foran mål.  Mange av lagene mot oss har dette, og det gir store sjanser OG MÅL!

Skudd fra distanse (utenfor 16 meter) …tør man ikke, eller er beskjeden at man ikke skal SKYTE??

En spiss som er «foran mål, og inne i 5-meter» når innleggene kommer…..Rutter kom for sent igjen i går på blank goal på innlegg fra James i 1.omg.

Pablo.
 

morten1966

Heading fra 4 meter med en keeper parkert inni nettet.

Ja som vanlig, limt fast til streken på et slapt innlegg..

Han skal vel ikke ut når to mann skal opp for å klarere mot en motspiller? Hadde fort blitt en kollisjon der. Synes det blir feil å legge skylden på keeper - hvis en da ikke allerede er en stor kritiker av vedkommende. Finner alltids en feil hvis man ønsker det.  ;)

Innenfor 5 meter skal keeper regjere. Hvor var han? Inne i målet....

Så du fritar altså Gray og Struijk for all skyld ved målet?

Ok, greit for meg.

Jeg har vært kritisk til Meslier lenge ja å det med god grunn. Han har ikke utviklet seg som keeper siste to sesonger. Syns han dirigerer dårlig, en god keeper er ute på det innlegget. Men folk blir så utrolig blendet av et par gode redninger, hadde vel en redning i dag som alle keepere skal gjøre.
Gray er ikke en forsvarpiller det ser vi, Struijk er ok på dette nivået men mangler jo faktisk fart i denne ligaen å.

Fart har jo ikke noe med denne situasjonen å gjøre. Begge våre spillere er der når ballen kommer, og som det ble skrevet i en annen kommentar rett før denne; når det er to mot en, skal keeper ikke ut. Og man må da forvente at to spillere klarer å ta ut èn motstander?

Skal han stå bak streken da?  Jeg mener på generelt grunnlag at Struijk mangler fart. Duell spill også.

Mine argumenter går jo ikke på om Struijk mangler fart, for det gjør han. Både Gray og spesielt Struijk burde klart å ta ut Thomas på det innlegget. Det er ikke verre en å gå ørlite inn i kroppen ved opphoppet, f.eks.

Og at Meslier står INNE i målet på headingen, tror jeg lite på. Mulig at han havner innenfor streken etter å ha kastet seg for å nå ballen. Det må sjekkes når reprisen er klar.

Begge beina innenfor streken når han header. På tur inn i målet. Da kan man ikke redde noe som helst. Headingen var praktisk talt på åpent mål. Ingen keeper der, ikke engang for å bli truffet. Dette så vi gjentatte ganger i Premier League, nå ryr det inn mål på annahver sjanse på han. Når det offensive er langt under pari, kan jeg ikke skjønne hvorfor han får stå.

Den headingen skal uansett aldri komme mot mål. De to forsvarerne skal ta ut den ene angriperen. Hvorfor skriver du ingenting om det. Det synes viktigere å kritisere keeper.

Altfor dårlig av de to, helt enig. Men en keeper på fremfot hadde stått på tre meter og bare plukka ned eller boksa ballen bort. Helt der inne skal han regjere, gir meg ikke på den.

Da er vi enige om det, i alle fall, så får vi forbli uenige om Meslier.  8)

Ja det er greit at vi er enig om det da...men syns du Meslier har hatt noe utvikling i keeperspillet sitt?

stian

Heading fra 4 meter med en keeper parkert inni nettet.

Ja som vanlig, limt fast til streken på et slapt innlegg..

Han skal vel ikke ut når to mann skal opp for å klarere mot en motspiller? Hadde fort blitt en kollisjon der. Synes det blir feil å legge skylden på keeper - hvis en da ikke allerede er en stor kritiker av vedkommende. Finner alltids en feil hvis man ønsker det.  ;)

Innenfor 5 meter skal keeper regjere. Hvor var han? Inne i målet....

Så du fritar altså Gray og Struijk for all skyld ved målet?

Ok, greit for meg.

Jeg har vært kritisk til Meslier lenge ja å det med god grunn. Han har ikke utviklet seg som keeper siste to sesonger. Syns han dirigerer dårlig, en god keeper er ute på det innlegget. Men folk blir så utrolig blendet av et par gode redninger, hadde vel en redning i dag som alle keepere skal gjøre.
Gray er ikke en forsvarpiller det ser vi, Struijk er ok på dette nivået men mangler jo faktisk fart i denne ligaen å.

Fart har jo ikke noe med denne situasjonen å gjøre. Begge våre spillere er der når ballen kommer, og som det ble skrevet i en annen kommentar rett før denne; når det er to mot en, skal keeper ikke ut. Og man må da forvente at to spillere klarer å ta ut èn motstander?

Skal han stå bak streken da?  Jeg mener på generelt grunnlag at Struijk mangler fart. Duell spill også.

Mine argumenter går jo ikke på om Struijk mangler fart, for det gjør han. Både Gray og spesielt Struijk burde klart å ta ut Thomas på det innlegget. Det er ikke verre en å gå ørlite inn i kroppen ved opphoppet, f.eks.

Og at Meslier står INNE i målet på headingen, tror jeg lite på. Mulig at han havner innenfor streken etter å ha kastet seg for å nå ballen. Det må sjekkes når reprisen er klar.

Begge beina innenfor streken når han header. På tur inn i målet. Da kan man ikke redde noe som helst. Headingen var praktisk talt på åpent mål. Ingen keeper der, ikke engang for å bli truffet. Dette så vi gjentatte ganger i Premier League, nå ryr det inn mål på annahver sjanse på han. Når det offensive er langt under pari, kan jeg ikke skjønne hvorfor han får stå.

Den headingen skal uansett aldri komme mot mål. De to forsvarerne skal ta ut den ene angriperen. Hvorfor skriver du ingenting om det. Det synes viktigere å kritisere keeper.

Altfor dårlig av de to, helt enig. Men en keeper på fremfot hadde stått på tre meter og bare plukka ned eller boksa ballen bort. Helt der inne skal han regjere, gir meg ikke på den.

Da er vi enige om det, i alle fall, så får vi forbli uenige om Meslier.  8)

Ja det er greit at vi er enig om det da...men syns du Meslier har hatt noe utvikling i keeperspillet sitt?

Jeg kaster meg inn i Meslier-debatten: jeg opplever at han faktisk HAR hatt en positiv utvikling i spillet sitt. Han har blitt mye mer offensiv i igangsettingen bakfra. Der han tidligere har brukt alt for mye tid og kjørt tre-fire av de merkelige kastefintene sine, har han bedre overblikk og setter raskere i gang. Det handler jo selvfølgelig mye om hva de foran gjør, men han er i alle fall trygg nok til å stole på at han er godt nok orientert.

Etter mitt syn har Meslier hatt en god sesong så langt. Vi slipper ikke inn så voldsomt med mål, men alt for mange som har med for dårlig press, konsentrasjon og kommunikasjon på bakre tredel. Meslier er på ingen måte feilfri, men det oppstår alt for mange situasjoner i boksen som han skal slippe å komme i hvis forsvaret gjør sin del av jobben.

Kato

Vi slipper inn mindre mål ja. Men vi slipper jo knapt til sjanser mot. Altfor mye går inn. Coventry hadde 0,49 i XG.
 

Bjosse77

Vi slipper inn mindre mål ja. Men vi slipper jo knapt til sjanser mot. Altfor mye går inn. Coventry hadde 0,49 i XG.

For hva det er verdt, 0,86 on target.

Nei, forsvaret er ikke hovedproblemet, vi er ganske bra defensivt. Det har heller ikke vært et så stort problem som folk tror, ikke tilnærmet skadefritt iaf. Meslier derimot har vært rock bottom i 2 strake sesonger.

Cannavaro

Vi kan argumentere mye når det gjelder baklengsmål for Leeds iår.  I all hovedsak kommer mål imot på dødball og gjerne innlegg, skudd, eller kontringer imot.  Det kommer ofte mål grunnet personlige feil (gjerne lenger frem i banen) og dårlige markeringer, eller at man leser spillet feil.  Det forekommer personlige feil med mål imot som følge av det i nesten hver kamp på høyt nivå i fotballen.  Mål imot må man regne med, men det finnes alltid forbedringspotensial for å kunne forsvare seg bedre.  Jeg liker innstillingen til Rodon, farta hans og hvordan han leser spillet. En god midtstopper !

Vi har sluppet inn 1 mål i snitt iår, kun Leicester og West Brom med færre.  Det er ikke så ille.  Statistikken vil nok heller vise at vi trenger mange sjanser for å score mål, det er det offensive spillet som er problemet til Leeds pr. nå.  Evnen til å bryte ned etablerte forsvar er ikke til stede, og det kommer av kvalitet, samhandling og taktikk på det vi gjør offensivt.  Jeg tror kanskje et lite flertall av målene våre har kommet fra venstresiden. Skapt av Summerville og Byram eller en indreløper.  Vi har ikke klart å score særlig med mål på skudd fra distanse.  Som regel ønsker vi å spille oss igjennom et overbefolket forsvar, og det lykkes vi sjelden med.  Oppfinnsomhet, bevegelse og kreativitet er det som mangler offensivt, og det er nok den viktigste grunnen til at det ikke er blitt mer poengsanking i det siste.  Vi er stort sett trygge med ball, og alle ønsker berøringer.  Offensivt skulle jeg ønske å se flere andre og tredjebevegelser med gjerne en-touch....altså et bedre samhandlingsmønster.  Det går an å trene på.  Vi har trenbare spillere med offensive kvaliteter - den jobben gjøres på treningsfeltet.
MFLU - Miracles For Leeds United

Dennis

Vi slipper inn mindre mål ja. Men vi slipper jo knapt til sjanser mot. Altfor mye går inn. Coventry hadde 0,49 i XG.

For hva det er verdt, 0,86 on target.

Nei, forsvaret er ikke hovedproblemet, vi er ganske bra defensivt. Det har heller ikke vært et så stort problem som folk tror, ikke tilnærmet skadefritt iaf. Meslier derimot har vært rock bottom i 2 strake sesonger.

Rock bortom? Du verden!

Redder to poeng mot Leicester, bidrar sterkt til seieren mot Middlesbrough og Blackburn med et par fantastiske inngrepen. Gjør også en svært viktig redning på overtid mot enten QPR eller Bristol City, husker i farta ikke hvilken.

Med andre ord en god del veltimede redninger som holder Leeds til seier.

Hvor mange ganger har han vært direkte utslagsgivende for poengtap i årets sesong?

Jeg kan "gi han"/deg to tapte poeng i gårsdagens kamp, selv om Struijk og Gray må ta halvparten av skylda i den situasjonen. Likevel, hva med å kritisere eksempelvis Rutter og James for å bomme på 100%-sjanser i går? Meslier kan vel ikke ha skyld i at Rutter bommer på ballen på åpen kasse? Eller at James er nærmere innkast enn mål alene mot keeper?

Ifølge FbRef har Meslier sluppet inn 1.7 mål flere enn han "skal" på statistikk for forventet redning av skudd på mål.
To ganger (blant) banens beste på rad før i går, samt de nevnte over. Langt fra noen toppkeeper, men rock bottom i serien - aldri i verden.

Du er jo glad i statistikk. Det ble tatt opp i siste SB at Leeds er det eneste laget i topp 4 som underpresterer tabellmessig. Etter en haug med simulerte kamper basert på xG/xGA etc "skulle" Leeds ha leda serien med 38 poeng. Sunderland skulle vært nr 4, mens Leicester og Ipswich "skulle" vært rett bak Leeds.

Er keeperen vår så elendig at dette er grunnen til at vi ikke leder? Manglende omsetning på til tider enorm dominans offensivt spiller like mye inn er min påstand.
Marching on together!

Bjosse77


Rock bortom? Du verden!

Redder to poeng mot Leicester, bidrar sterkt til seieren mot Middlesbrough og Blackburn med et par fantastiske inngrepen. Gjør også en svært viktig redning på overtid mot enten QPR eller Bristol City, husker i farta ikke hvilken.

Med andre ord en god del veltimede redninger som holder Leeds til seier.

Hvor mange ganger har han vært direkte utslagsgivende for poengtap i årets sesong?

Jeg kan "gi han"/deg to tapte poeng i gårsdagens kamp, selv om Struijk og Gray må ta halvparten av skylda i den situasjonen. Likevel, hva med å kritisere eksempelvis Rutter og James for å bomme på 100%-sjanser i går? Meslier kan vel ikke ha skyld i at Rutter bommer på ballen på åpen kasse? Eller at James er nærmere innkast enn mål alene mot keeper?

Ifølge FbRef har Meslier sluppet inn 1.7 mål flere enn han "skal" på statistikk for forventet redning av skudd på mål.
To ganger (blant) banens beste på rad før i går, samt de nevnte over. Langt fra noen toppkeeper, men rock bottom i serien - aldri i verden.

Du er jo glad i statistikk. Det ble tatt opp i siste SB at Leeds er det eneste laget i topp 4 som underpresterer tabellmessig. Etter en haug med simulerte kamper basert på xG/xGA etc "skulle" Leeds ha leda serien med 38 poeng. Sunderland skulle vært nr 4, mens Leicester og Ipswich "skulle" vært rett bak Leeds.

Er keeperen vår så elendig at dette er grunnen til at vi ikke leder? Manglende omsetning på til tider enorm dominans offensivt spiller like mye inn er min påstand.

Når jeg snakker om rock bottom i 2 sesonger så snakker jeg om PL sesongene 21/22 og 22/23. Han er ikke rock bottom i C'chip, men heller ikke i nærheten av de beste. På den viktigste statistikken, antall clean sheets, er han faktisk på delt førsteplass.
Redningsprosent på 64,6 gir han 18. beste i Championship. 64,6 er rock bottom PL og nedre 1/3 del championship. Mål forhindret målt i xg on target som de fleste gjør ligger han på -3,6 også en 18. plass.Til sammenligning har Leicester +5,6 og Ipswich +1,1. Bazunu i Southampton -4,2.

Noe av problemet er antall refleksredninger. I den grad Meslier har det er det enten fra noenlunde langt hold eller ball i lav fart. Meslier er et halvt sekund bak i reaksjon konstant. Ofte treffer ballen ham før han i det hele tatt gjør en bevegelse.Hva betyr "direkte årsak" til tap? Tabbe? For keppere straffes hardt for tabber, men slipper i stor grad unna med svake opptredener over tid fordi det er sjanse "man kan score på". Problemet er at han slipper for mange av disse og at hans beste sesong så langt var 20/21. En så ung keeper med så mye erfaring burde hatt en bedre utvikling og personlig tror jeg rett og slett ikke potensialet er der.

Du peker på en rekke andre problemer og det er helt riktig. Når det gjelder xG slipper Meslier billigere unna fordi den ikke måler kvaiteten på selve avslutningen, eller bedre sagt, den gir god verdi for en brent sjanse på åpent mål.
Ellers har Rutter en xG på nesten 8 (4 mål)
Summerville på 7(10 mål)
Piroe 9,3 (8 mål)
James 4,8 (7 mål)
Totalt xG på 29 på disse, med 29 mål. Mye tyder på at den dårligste målscoreren av disse, men beste tilretteleggeren, burde spikt i playmaker rollen.

Utover disse er det vel ingen med 2 mål?
Bamford har for øvrig xg på 1,5 (0,8 på straffe) og er generelt vaksinert mot scoring for tiden.
Han skyter dog som en villmann, kanskje noe de andre kunne gjort litt mer?
Bamford skyter mest i Championship pr. 90. Summerville best av våre med Piroe altfor langt ned å lista.

Prestasjonsmessig som lag er vi omtrent som forventet fordi noen veier opp for de andre. Problemet er at Leicester og Ipswich overpresterer veldig.

Meslier er vel også den med dårligst rating på de fleste statistikker blant våre 11 beste.

Du peker på noen gode kamper av Meslier, ja, enig. Jeg har selv gitt ham poeng på MoM mer enn en gang i år. Han skal få kred når han fortjener det, men det må skje mye oftere. Det at du klarer å peke på noen redninger som gir poeng, mener du helt seriøst at målestokken man som keeper må over er 0 tabber og 0 redninger? Alt over det er stjerne i boka?

Dennis

Svært dårlig de to siste i Premier League er jeg helt enig, det samme i at han ikke er blant de som presterer best i år. Trodde du putta han i bøtta i årets sesong, noe jeg mener ville vært unyansert.

Jeg vil heller ikke påstå at det er feil om han er nederst på noen børser av våre 11 mest utvalgte, men jeg mener likevel ikke han er et svakt ledd i årets sesong. Han er gjennomsnittlig.

Problemet vårt er at ikke mange nok sjanser omsettes i mål, samt at to lag ligger an til rekordtempo. I fjorårets sesong ble Burnley hyllet for samme antall poeng før helgas runde.
Marching on together!