Skrevet av Emne: EX-Manager: Simon Grayson  (Lest 442962 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Gufrias

Sv: Simon Grayson SPARKET
« Svar #1710 på: Februar 01, 2012, 16:31:29 »
Endelig!

Neste som sparkes MÃ… bli Bates!!!!!!!!!!!
Bates EIER Leeds United. Hvem skal sparke ham?

For øvrig synes jeg at Grayson skulle ha fått beholde jobben til sesongslutt, med mindre AOB-historien inneholder så utrivelige ting at han ble uspiselig.
Hekta på Leeds siden 1974

marve

Sv: Simon Grayson SPARKET
« Svar #1711 på: Februar 01, 2012, 16:48:30 »
Hvorfor i alle dager ventet han med å sparke grayson til transfer viduet var stengt ???.Tror den gamle slue bates har hatt planer om dette lenge .Han har gnebla grayson og nå slipper han mas fra vår nye manager om penger til nye spillere .Blir kvalm av å heie på et lag med en sånn eier ,kynisk jævel er det han er .
 

Dennis

Sv: Simon Grayson SPARKET
« Svar #1712 på: Februar 01, 2012, 16:49:28 »
Først og fremst: Jeg synes det er riktig å sparke Simon Grayson, fordi han har mistet garderoben (tilsynelatende), gjør for mange taktiske feil - han har rett og slett ingen autoritet.

I tillegg er tvetydigheten i media angående overganger skadelig for laget.

Jeg har derimot en hel bråte spørsmål som kommer opp iht sparkingen og de er selvsagt rettet mot ledelsen. Her er noen større:

Hvorfor nå?
Etter min mening hadde man like plausibel grunn til å sparke Grayson før jul/rundt juletider, som nå. Om Grayson fikk sitte i januarvinduet, slik han gjorde, burde planen vært å la han spille inn "det nye" laget (vi ble lovet forsterkningen i januar) utover vinteren. Jeg leser et sitat av Eddie Gray på Twitter om at dette må ha vært bestemt en tid, noe som gjør meg rasende!

Dersom dette var bestemt, er det et soleklart statement på at det aldri var meningen å forsterke i januar (noe vi antok på forhånd), men at de kun ventet på overgangsslutt for å utelukke muligheten til å handle for en ny manager.

Er jeg virkelig på vide vidder her, eller har noen tenkt tanken?

Uansett, den nye manageren vil selvsagt ha sin stil og sine spillerpreferanser og timingen av dette setter en stopper for det. Om det ikke er overlagt fra ledelsens side, er det IDIOTISK styring, noe som ikke er stort bedre.

Hvorfor ble det ikke forsterket?
Antakelig bare de mest naive supportere hadde trodd klubben faktisk ville forsterke stallen i januar. Jo da, vi har LÃ…NT Townsend, vi har LÃ…NT Smith og vi har sett Delph komme, før han bare går rundt i rulledøren og tar taxi tilbake til Birmingham. Bates uttalelser (i intervjuet med Fry etter Howsonbud-aksepten) om at klubben allerede da hadde vært aktive på overgangsmarkedet med Pugh, Taylor og Cairns, gidder jeg ikke kommentere engang. Jeg er ikke prinsipielt imot låneavtaler. Jeg er derimot jævlig skeptisk til disse nødlånene! McCarthy var greit, alle kjenner historien der, men å hente en midtbanespiller på en måned (Delph, til tross) er å undergrave spillerne som allerede er i klubben! Vi har lånt 67 spillere siden 2004! To-tre sesonglån er jeg ikke fremmed til, spesielt om det er en mulighet for å hente de permanent, men svingdør-overgangspolitikken i Leeds United er ekstremt skadelig! Det året vi rykket ned til L1, var det èn klubb i systemet med flere brukte spillere enn Leeds, nemlig Torquay og de rykket ut av hele systemet.

Før Howson ble solgt, ble det sagt at Grayson ville forsterke stallen. Da budet ble akseptert og Delph hentet inn på en måneds lån, ble det sagt at dette ikke var erstatningen for kapteinen. En snau uke etterpå, ble det derimot sagt - av Grayson selv - at klubben IKKE skulle erstatte Howson - det på en midtbane som allerede fra sesongstart var syltynn! Forstå det den som kan!

Jeg nevnte også tvetydighet i media angående overganger. I det ene øyeblikket sa Simon at han ville ut å forsterke, i det neste at stallen var god nok, så trengtes nye fjes likevel. Dette kan umulig være sunt for lagmoralen; vi låner heller Delph EN -1- måned enn å satse på Vayrynen, Brown og Pugh sentralt. Ja, han er bedre enn disse, men blir laget som HELHET bedre av at man heller henter inn en spiller "fra gata" en kort periode, enn å satse på de som har kontrakt med Leeds United?

Hva nå?
Ja, hva nå? Jeg støtter sparkingen, jeg er helt perpleks med tanke på timingen, men uansett slått til ro med at det kommer en ny "ja-mann" inn, i samme gate som Macca, Wise og Larry. Bates ønsker ikke utfordring på sportslig satsing og dermed vil det neppe bli forandringer på sikt; klubben vil mangle ledere like mye i fremtiden, som nå.

Om Bates ansetter Warnock, blir jeg faktisk veldig overrasket, ettersom han er en som tør å snakke for seg. Som tidligere skrevet: Selv om jeg misliker typen, tror jeg han er riktig per dags dato. Leeds' spillergruppe trenger en mananger som krever resultater og som tør å sparke oppover, ikke bare ta imot og be om mer.

Til vanlig er jeg en blid og positivt innstillt mann. Akkurat nå, med tanke på Leeds United, er jeg faktisk like bekymret som jeg var etter nedrykket fra Premier League, ganske så mye mer enn da vi gikk ned til League One, faktisk. Grayson gjorde bøtter med feil i sin periode og han har hentet feil spillere, men ansvaret for STEMNINGEN i klubben for tiden, ligger hos Ken Bates og hans langer, Shaun Harvey.

Så lenge de to regjerer på Elland Road, skjer ikke annet enn at det hele og fulle ansvaret legges på manager og oss "moron-supportere" - TROR JEG.
« Siste redigering: Februar 01, 2012, 16:55:38 av Mr Kaizer »
Marching on together!

auren

Sv: Simon Grayson SPARKET
« Svar #1713 på: Februar 01, 2012, 16:59:39 »
Applaus for et strålende innlegg Dennis. Og ja: jeg tror jammen Bates kynisk har planlagt å sparke Grayson lenge, men først etter at vinduet var stengt!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

LEO

Sv: Simon Grayson SPARKET
« Svar #1714 på: Februar 01, 2012, 17:00:04 »
Det var helt rett men ideelt sett skulle Grayson ha vært sparket for en måned siden.

Men nå har vi sjanse til en bonus med å komme inn i play off.  For det vil være en bonus.

Hadde vi fortsatt med Grayson så hadde vi bli veldig i nærheten av nedrykk.  se bare på matchene i mars.  

Grayson store feil var at han ikke ville endre på de nærmeste medarbeiderne.  For meg var de ikke gode nok.
 

kalle_92

  • Gjest
Sv: Simon Grayson SPARKET
« Svar #1715 på: Februar 01, 2012, 17:09:26 »
Applaus for et strålende innlegg Dennis. Og ja: jeg tror jammen Bates kynisk har planlagt å sparke Grayson lenge, men først etter at vinduet var stengt!

auren
Kanskje forklarer det også at klubbens statement vedrørende AOB-saken ikke kom før nå. En del av Bates "masterplan"?

Flott innlegg Mr Kaizer

Tarald72

Sv: Simon Grayson SPARKET
« Svar #1716 på: Februar 01, 2012, 17:09:48 »
Jaja, jeg var jo en av dem som ikke ville sparke Grayson - men, nå som det er en realitet, og når jeg tenker meg om, vil jeg påpeke at mannen har gjort mye bra for klubben, men passer kanskje ikke helt inn i en klubb med så høye ambisjoner som oss - Grayson og teamet hans har skuffet meg denne sesongen, men jeg har alltid vært av den oppfatningen at vi skulle gi ham en sjanse til.....men nå blir det ikke flere sjanser Simon!!!
Jeg tror ennå at vi kan nå play-off, men - da trenger vi et nytt push! Jeg vet ikke hva, men håper vi får en manager som vet det i alle fall!

MOT
LEEDS FOREVER!!!!

TARALD

Hobben

Sv: Simon Grayson SPARKET
« Svar #1717 på: Februar 01, 2012, 17:19:05 »
Sa i går at jeg ønsket Grayson sparket, men ble vedlig lei meg når jeg så det. Fyren har gitt oss mye, seier over Scum, opprykk, mange spennende cup-kamper.. men tror nok dette var rett..

Håper ikke Warnock tar over, joda han vil få oss til minst en playoff plass ved sesongslutt, men slik klyse håper jeg ikke kommer til Leeds.
Rogaland Whites

Hallgi

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1718 på: Februar 01, 2012, 17:24:16 »
Word that, lenge leve Grayson, og herlig å få ein ny Simon til verden ja ;), gratulerer!
ALAW (& I am the pirate amongst us)

Dylan

Sv: Simon Grayson SPARKET
« Svar #1719 på: Februar 01, 2012, 17:24:21 »
Endelig!

Neste som sparkes MÃ… bli Bates!!!!!!!!!!!
Bates EIER Leeds United. Hvem skal sparke ham?

For øvrig synes jeg at Grayson skulle ha fått beholde jobben til sesongslutt, med mindre AOB-historien inneholder så utrivelige ting at han ble uspiselig.

Kan eieren av en klubb sparke seg selv?? Og hvem vil betale spillerkjøp/lån og lønninger hvis ikke Bates vil/kan??

Dylan

Sv: Simon Grayson SPARKET
« Svar #1720 på: Februar 01, 2012, 17:28:05 »
Breaking news:  Duncan Ferguson som ny manager??

johnny gangster

Sv: Simon Grayson SPARKET
« Svar #1721 på: Februar 01, 2012, 17:32:37 »
Breaking news:  Duncan Ferguson som ny manager??
??

Joe Jordan

Sv: Simon Grayson SPARKET
« Svar #1722 på: Februar 01, 2012, 17:33:08 »
Dette er jo nesten komisk bra utført av Bates. Sparke SG rett etter enda et resultatløst transfervindu stengte.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Gufrias

Sv: Simon Grayson SPARKET
« Svar #1723 på: Februar 01, 2012, 17:36:40 »
Det blir spennende å se hva managerskiftet bringer. Vil vi få en ny giv, eller vil vi få en nedtur som vi fikk etter Blackwell?

Jeg er sjeleglad for at vi allerede har 42 poeng. Det er nok til å holde seg i Championship nær sagt uansett forfall, og nok til at en opptur kan bringe oss inn på topp seks.


Hm... kanskje Bates har timet dette fornuftig?
Hekta på Leeds siden 1974

Blank_File

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1724 på: Februar 01, 2012, 17:44:43 »
Word that, lenge leve Grayson, og herlig å få ein ny Simon til verden ja ;), gratulerer!

Takk for det!  ;D

SveinArve

Sv: Simon Grayson SPARKET
« Svar #1725 på: Februar 01, 2012, 17:45:00 »
Klart det er planlagt av Bates. Han hadde Grayson i sin hule hånd, som ikkje krevde å kjøpe spillere. Hadde han ansatt en ny manager for ei uke siden, så ville han fått et uendelig mas om nye spillere før vinduet stengte. Det slipper han no.....
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Woody

Sv: Simon Grayson SPARKET
« Svar #1726 på: Februar 01, 2012, 17:57:43 »
Klart det er planlagt av Bates. Han hadde Grayson i sin hule hånd, som ikkje krevde å kjøpe spillere. Hadde han ansatt en ny manager for ei uke siden, så ville han fått et uendelig mas om nye spillere før vinduet stengte. Det slipper han no.....

Blir vel nye lån,ut og inn.Ã…pnar ikkje lånevinuet om 14 dg da?
Trur uansett det kjem noko positivt ut av dette,gir ofte laget eit løft og fleire tilskuere på kamp(i hverfall i starten)
LIFE IS LEEDS

sveifors

Sv: Simon Grayson SPARKET
« Svar #1727 på: Februar 01, 2012, 18:02:41 »
Alt i alt var det riktig å sparke ham, men det burde vært gjort først i januar etter den elendige poenghøsten. Da ville en ny manager hatt tid på å ta inn noe av sitt eget.

1. Grayson har ikke løst problemet med defensiv organisering. På tross at dette var det som manglet  når han tok over. Vi slipper inn mål som en dumpekaidat i hver sesong.

2. Grayson er ikke dyktig nok i transfersituasjon.

3. Han har ingen klar strategi når det gjelder spillestil, derfor vet han ikke  hvilke spillertyper han skal hente.

4 Han får ikke opptimalt ut av de midlene han har rådighet over. Han har ikke hatt lite midler sett i lys av gjennomsnitt championshiplag. De fleste overgangene hans har ikke vært gode, heller elendige.

Jeg støttet ham de første sesongene, men etterhvert så synes jeg rett og slett trenerteamet ikke holdt mål i den moderne fotballverden. Bates er ingen styrtrik millionær så han har sannsynligvis ikke enormt med kapital å skyte inn. Derfor trenger vi en klok og dyktig manager som klarer å "manage " oss ut av Championship slik Paul Lambert eller Swansea gjorde. Paul Lambert hadde 60000 pund til rådighet i januar-vinduet ifjor, så det går an.
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

RoarG

Sv: Simon Grayson SPARKET
« Svar #1728 på: Februar 01, 2012, 18:03:45 »
Endelig!

Neste som sparkes MÃ… bli Bates!!!!!!!!!!!
Bates eier klubben. Han kan ansette og sparke hvem han vil. Du får kjøpe klubben av han, du da.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

DenHviteYeboah

Sv: Simon Grayson SPARKET
« Svar #1729 på: Februar 01, 2012, 18:09:06 »
Jaja,på mange måter trist, men slik det har utviklet seg ble det dessverre helt nødvendig.jeg håper nå at den nye manageren slutter med dette lånetullet, og heller bygger et lag utifra det rasket vi har i stallen.Er overbevist at med rett manager kommer til og med Paynter å score mål...
Vi får prøve å redde stumpene denne sesongen,selve kreftsvulsten i klubben er jo der fortsatt....

bwirum

Sv: Re: Manager: Simon Grayson
« Svar #1730 på: Februar 01, 2012, 18:09:53 »
Det er jo i øvre del av tabellen vi er.  :)
Ser ellers at Grayson i likhet med store deler av forumet mener at lønna en spiller hever er en viktig forklaring på hvorfor han scorer mål.  ;D
Det er vel hevet over enhver tvil at en spillers lønn i snitt gir et bilde av kvaliteten på nevnte spiller. Det er vel ikke mange som hevder at en spiller blir god av å få høy lønn, men derimot får høy lønn fordi han er god.
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Simon Grayson SPARKET
« Svar #1731 på: Februar 01, 2012, 18:14:48 »
Dette var på tide. Garyson satt fast i egen inkompetanse, gutta gadd ikke yte, mangel på evne til å finne de rette spillerne, dårlig resultater.....ja, rett og slett feil mann etterhvert. Jeg ønsker ham dog lykke til videre og takker ham for innsatsen!!
Yeboahs vitne

ollan

Sv: Re: Simon Grayson SPARKET
« Svar #1732 på: Februar 01, 2012, 18:15:44 »
Bye Bye Simon, utakknemlig jobb du har hatt... Men du har ikke levert varene for å rykke opp til PL.  Blame Bates eller hvem du vil..... Du er sjefen for det sportslige, har ikke levert denne sesongen!  Ød?????

ollan
Ollan

ollan

Sv: Re: Manager: Simon Grayson
« Svar #1733 på: Februar 01, 2012, 18:17:18 »
God natt min venn :- :-

ollan
Ollan

Sop

Sv: Simon Grayson SPARKET
« Svar #1734 på: Februar 01, 2012, 18:28:26 »
Ja litt trist er det.SG har gitt oss mye.Det var vel på tide å få inn noe nytt.Men dette her jo vært en sesong med masse låne spillere.Bates tror jo at å låne er framtiden for laget vårt. >:( >:(. Han kommer sikkert til å låne trenere framover nå da.... >:( >:( ;)
Love Leeds

fjellhaugen

Sv: Simon Grayson SPARKET
« Svar #1735 på: Februar 01, 2012, 18:34:34 »
god tur videre larry.

takk for mange fantastiske 5-4 seiere og omtrent like mange 5-4 tap  :)

håper du får deg en ny manager jobb, bare med en litt mer forsvarsorientert trener på lag
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Tjalla

Sv: Simon Grayson SPARKET
« Svar #1736 på: Februar 01, 2012, 18:35:34 »
Dette er jo nesten komisk bra utført av Bates. Sparke SG rett etter enda et resultatløst transfervindu stengte.

Så enig som jeg kan blir. Bortsett fra at det kanskje er mer tragikomisk... Men da slipper han vel å få noen krav om transferbudsjett i forhandlingene med en ny trener. huffhuff for en klovn.
Hvorfor finnes det ikke refill til bananer?

Kickthemdown

Sv: Simon Grayson SPARKET
« Svar #1737 på: Februar 01, 2012, 19:13:35 »
Sa i går at jeg ønsket Grayson sparket, men ble vedlig lei meg når jeg så det. Fyren har gitt oss mye, seier over Scum, opprykk, mange spennende cup-kamper.. men tror nok dette var rett..

Håper ikke Warnock tar over, joda han vil få oss til minst en playoff plass ved sesongslutt, men slik klyse håper jeg ikke kommer til Leeds.
Skjønner du selv hva du skriver ?

nord

Sv: Simon Grayson SPARKET
« Svar #1738 på: Februar 01, 2012, 19:15:28 »
Takk Grayson. Du fik os til at tro på at Leeds United har en fremtid og at vi kan være stolte af at være en ægte fodboldklub og ikke bare en invistering.

Vi vil huske dig som frelseren der fik os til at rykke op! og som slog ManUtd

Alt det bedste videre og jeg håber vi kommer at møde dig i PL engang i fremtiden ;)
 

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Simon Grayson SPARKET
« Svar #1739 på: Februar 01, 2012, 19:26:05 »
Simon Grayson Sacked [Reason]

http://www.youtube.com/watch?v=gokYdsplbmI