Skrevet av Emne: EX-SPILLER: Davide Somma  (Lest 147941 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lojosang

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #330 på: Januar 26, 2011, 20:30:37 »
"He did ever so well, but that system doesn't suit him playing as a lone striker"

 ??? Hvorfor sier alle dette? Fordi han var svak i en kamp hjemme mot Bristol City? Becchio har faktisk sine svake dager han også, selv om det er sjeldnere og sjeldnere. Ja jeg vet han står litt tilbake for Becchio når den kommer til fysikken men Somma er faktisk ikke en sped liten gutt han heller...

Ã…sså skryter han av bromby nederst i artikkelen. Samme skryten Bromby fikk etter QPR kampen der han gjorde et strålende innhopp.  ::) Men allikevel ikke god nok til å starte for et lag som slipper inn 2 mål i snitt.....  :-X



Vel, han starta jo nå. Og slapp inn to mål.  ::)
- Leif Olav

Gufrias

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #331 på: Januar 26, 2011, 22:16:53 »
"He did ever so well, but that system doesn't suit him playing as a lone striker"

 ??? Hvorfor sier alle dette? Fordi han var svak i en kamp hjemme mot Bristol City? Becchio har faktisk sine svake dager han også, selv om det er sjeldnere og sjeldnere. Ja jeg vet han står litt tilbake for Becchio når den kommer til fysikken men Somma er faktisk ikke en sped liten gutt han heller...

Ã…sså skryter han av bromby nederst i artikkelen. Samme skryten Bromby fikk etter QPR kampen der han gjorde et strålende innhopp.  ::) Men allikevel ikke god nok til å starte for et lag som slipper inn 2 mål i snitt.....  :-X



Vel, han starta jo nå. Og slapp inn to mål.  ::)
Var det Bromby som slapp inn begge to?
Hekta på Leeds siden 1974

Jon R

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #332 på: Januar 26, 2011, 23:36:42 »
"He did ever so well, but that system doesn't suit him playing as a lone striker"

 ??? Hvorfor sier alle dette? Fordi han var svak i en kamp hjemme mot Bristol City? Becchio har faktisk sine svake dager han også, selv om det er sjeldnere og sjeldnere. Ja jeg vet han står litt tilbake for Becchio når den kommer til fysikken men Somma er faktisk ikke en sped liten gutt han heller...

Ã…sså skryter han av bromby nederst i artikkelen. Samme skryten Bromby fikk etter QPR kampen der han gjorde et strålende innhopp.  ::) Men allikevel ikke god nok til å starte for et lag som slipper inn 2 mål i snitt.....  :-X



Vel, han starta jo nå. Og slapp inn to mål.  ::)
Var det Bromby som slapp inn begge to?

Mot Pompey? Nei det var det O Brien som gjorde.  ;D
Jon R.

kalle_92

  • Gjest
Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #333 på: Januar 28, 2011, 12:38:29 »
Sitat
"Competition is pretty heavy, and whatever the gaffer choose is it, and you have to be ready to go for it if you get your chance," explained the 25-year-old.

While Dave has netted his first goals this season, fellow strikers Billy Paynter and Ross McCormack are waiting to get off the mark. Paynter almost opened his account against Scunthorpe, but his goalbound shot hit Somma and went wide.

Davide added: "I felt bad because Billy could have got his goal and I took it off him! I apologised to him, and he joked about me being a great defender."
Somma virker ut til å ha gode sportslige holdninger. På tross av at han ikke får spille, virker det som at han holder motet oppe, og er klar når han trengs. Et virkelig luksusproblem vi har med tanke på formasjon og spillere til rådighet. Egentlig burde jo Somma og Becchio kanskje få prøvd seg sammen igjen. Men så har 4-2-3-1 fungert bra (i hvertfall offensivt). Liker ihvertfall karen, og håper han får starte snarlig!

lojosang

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #334 på: Januar 28, 2011, 13:30:59 »
Kanskje vi kan få inn Gullitt og spille med seks spisser, det ville løse spissluksusproblemet, og skape konkurranse om den ene midtbaneplassen.  ;D
- Leif Olav

Jon R

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #335 på: Februar 05, 2011, 18:38:49 »
Moro med Somma. Jeg er en stor fan og har brukt endel tid på å studere klipp fra kampene på LUTV.   :)

Det er utvilsomt noe Beckfordsk over Somma, på godt og vondt. Jeg kaster derfor inn en liten brannfakkel: Jeg har en gryende uro for at Somma skal få en for sterk posisjon i laget, slik jeg mener Beckford etterhvert fikk. Naturlige målscorere som Beckford og Somma kan være gull verdt å ha i stallen, men ingen av dem er store lagspillere. Dette må manageren ta hensyn til når han tar ut laget og ikke bli blindet av en imponerende scoring stat.

Jeg hevdet i fjor at laget ville bli styrket offensivt uten Beckford fordi vi hadde gjort oss altfor avhengig av en enkelt av-og- på spiller som hadde store mangler når det gjelder arbeidsmoral og evnen til å gjøre sin medspillere gode. Slike spillere blir fort en hemsko for laget når de ikke har dagen. Lagets andre offensive spillere kan bli hemmet hvis "luksusspillere" får for mye plass. Somma ligner pr idag litt for mye på en sånn type spiller. Fantastisk avslutter men mangler foreløpig mye på å være en lagspiller, slik som Becchio er. Somma løper for lite, gjør en svak jobb som førsteforsvarer (og når han mister ballen) og er ikke veldig involvert i det oppbyggende spillet. Så vidt jeg vet har han heller ingen assists så langt denne sesongen. Jeg håper derfor at Somma inntil videre først og fremst får rollen som supersub, fordi han vil være en fantastisk spiller å ha når det butter imot offensivt. Tenk hvilket psykologisk løft det vil gi når jokeren Somma kommer innpå med friske ben og full tenning siste halve timen.! Pr idag tror jeg det er beste måten å forvalte det unike talentet Davide Somma, ihvertfall slik stallen ser ut idag.  :)
« Siste redigering: Februar 05, 2011, 21:31:27 av Jon R »
Jon R.

sportcarl1

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #336 på: Februar 05, 2011, 18:53:32 »
Moro med Somma. Jeg er en stor fan og har brukt endel tid på å studere klipp fra kampene på LUTV.   :)

Det er utvilsomt noe Beckfordsk over Somma, på godt og vondt. Jeg kaster derfor inn en liten brannfakkel: Jeg har en gryende uro for at Somma skal få en for sterk posisjon i laget, slik jeg mente Beckford etterhvert fikk. Naturlige målscorere som Beckford og Somma kan være gull verdt å ha i stallen, men ingen av dem er store lagspillere. Dette må manageren ta hensyn til når han tar ut laget og ikke bli blindet av en imponerende scoring stat.

Jeg hevdet i fjor at laget ville bli styrket offensivt uten Beckford fordi vi hadde gjort oss altfor avhengig av en enkelt av-og- på spiller som hadde store mangler når det gjelder arbeidsmoral og evnen til å gjøre sin medspillere gode. Slike spillere blir fort en hemsko for laget når de ikke har dagen. Lagets andre offensive spillere blir også fort hemmet hvis "luksusspillere" får for mye plass. Somma ligner pr idag litt for mye på en sånn type spiller. Fantastisk avslutter men mangler foreløpig mye på å være en lagspiller, slik som Becchio. Somma løper for lite, gjør en svak jobb som førsteforsvarer (og når han mister ballen) og er ikke veldig involvert i det oppbyggende spillet. Så vidt jeg vet har han heller ingen assists så langt denne sesongen. Jeg håper derfor at Somma den kommende tiden først og fremst får rollen som supersub, fordi han vil være en fantastisk spiller å ha når det butter imot offensivt. Tenk hvilket psykologisk løft det vil gi når jokeren Somma kommer innpå med friske ben og full tenning siste halve timen.! Pr idag tror jeg det er beste måten å forvalte det unike talentet Davide Somma , ihvertfall slik stallen ser ut idag.  :)

instämmer i mycket av vad JonR skriver, man kan se somma som den perfekta ersättaren till beckford, men svårt att hålla honom utanför laget när han gör mål hela tiden, men känns som han måste prestera hela tiden till skillnad från paynter och mccormack när de spelar, somma är det givna andraanfallaren efter bechio, och det går ju att köra med bägge på hemmaplan, på bortaplan finns det ju möjlighet attt köra 451 med bechio som target
 

Tom S

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #337 på: Februar 05, 2011, 19:01:02 »
Moro med Somma. Jeg er en stor fan og har brukt endel tid på å studere klipp fra kampene på LUTV.   :)

Det er utvilsomt noe Beckfordsk over Somma, på godt og vondt. Jeg kaster derfor inn en liten brannfakkel: Jeg har en gryende uro for at Somma skal få en for sterk posisjon i laget, slik jeg mente Beckford etterhvert fikk. Naturlige målscorere som Beckford og Somma kan være gull verdt å ha i stallen, men ingen av dem er store lagspillere. Dette må manageren ta hensyn til når han tar ut laget og ikke bli blindet av en imponerende scoring stat.

Jeg hevdet i fjor at laget ville bli styrket offensivt uten Beckford fordi vi hadde gjort oss altfor avhengig av en enkelt av-og- på spiller som hadde store mangler når det gjelder arbeidsmoral og evnen til å gjøre sin medspillere gode. Slike spillere blir fort en hemsko for laget når de ikke har dagen. Lagets andre offensive spillere blir også fort hemmet hvis "luksusspillere" får for mye plass. Somma ligner pr idag litt for mye på en sånn type spiller. Fantastisk avslutter men mangler foreløpig mye på å være en lagspiller, slik som Becchio. Somma løper for lite, gjør en svak jobb som førsteforsvarer (og når han mister ballen) og er ikke veldig involvert i det oppbyggende spillet. Så vidt jeg vet har han heller ingen assists så langt denne sesongen. Jeg håper derfor at Somma den kommende tiden først og fremst får rollen som supersub, fordi han vil være en fantastisk spiller å ha når det butter imot offensivt. Tenk hvilket psykologisk løft det vil gi når jokeren Somma kommer innpå med friske ben og full tenning siste halve timen.! Pr idag tror jeg det er beste måten å forvalte det unike talentet Davide Somma , ihvertfall slik stallen ser ut idag.  :)

Må innrømme at eg ikkje har studert klipp på LUTV så inngåande som du har, JonR, men sitter likevel med ein oppfatning av at Somma er ein meir komplett fotballspiller enn Becks var/er.
Teknikken til Somma er slepen, men godt mulig at han trenger å heve nivået som "lagspiller".

Så lenge vi spiller med 2 på topp meiner eg Somma bør vere en av de to, men ved 4-2-3-1 synest eg Becchio bør spille.
Spørsmålet er om vi bør spille 442 så lenge vi ikkje har ankeret vårt på midtbanen?
COME ON LEEDS !!

jallar

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #338 på: Februar 05, 2011, 19:33:25 »
Jeg har heller ikke studert alle klipp av Somma, men har nå sett ham gjøre et par løp bakover for å gjenvinne ball han mistet, så han er ikke helt uten lagmoral....

At han ikke har noen assists gjør meg ingenting så lenge han putter mål i bøtter og spann slik han gjør. (Samtidig som vi trenger lagspillere, så trenger vi også egoister på topp som tør å avslutte selv.)

Nå har Somma fått mer spilletid, og har betalt tilbake med viktige mål. Tror ikke vi er tjent med å la ham sitte på benken og brukes som "supersub". Alle spillere i den rollen går lei og ønsker seg bort etterhvert, iallefall hvis de leverer varene og likevel ikke får spille.
(vel, alle bortsett fra solskjær)

  ;D

sportcarl1

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #339 på: Februar 05, 2011, 21:04:00 »
billigare än beckford, gör mer mål och jobbar bättre och dessutom yngre
 

Per-Stian

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #340 på: Februar 05, 2011, 21:13:17 »
Det er utvilsomt noe Beckfordsk over Somma, på godt og vondt.
[...]
Fantastisk avslutter men mangler foreløpig mye på å være en lagspiller, slik som Becchio. Somma løper for lite, gjør en svak jobb som førsteforsvarer. Jeg håper derfor at Somma den kommende tiden først og fremst får rollen som supersub, fordi han vil være en fantastisk spiller å ha når det butter imot offensivt.

Eg var ein del av "hylekoret" som ville ha Somma tilbake i startellevaren, og i alle fall foran McCormack og Paynter i innbyttarkøa. Men det er ikkje lett å bli klok på Somma. Han gjer sjeldan gode kampar for oss når han startar, men likevel skårer han mål (slik som mot Coventry i dag). Det hadde han heilt sikkert gjort dersom han kom inn dei siste 20-30 minutta også. Ut frå LUTV-bilete og kommentarar frå Eddie Gray er Somma ofte eit "hinder" i det offensive spelet vårt. Han mistar ballen alt for enkelt med ryggen mot mål, er heller svak i lufta, og må ha godt rom rundt seg for å slå smekre pasningar til medspelarane. Det sistnemnde er det sjeldan ein får tildelt i NPC... Eg har absolutt ingen fasitsvar, men eg er ikkje lenger like sikker på at Somma fortener å starte kampar - trass i at sør-afrikanaren er den fødde måljegar.

Jon R

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #341 på: Februar 05, 2011, 21:49:37 »
Har tro på at at mer assistanse fra sentral midtbane i form av en offensiv Johnny Howson vil heve spillet til Somma ytterligere. Nok et argument for å få inn et skikkelig defensivt anker som kan dekke rommet bak Jonnyboy bedre enn hva Bradley Johnson makter. Inntil Grayson makter å hente inn denne hard-to-get spiller X, tror jeg laget totalt sett vil skape flere sjanser og score fler mål med Becchio "alene" på topp, enn i tospann med Somma.
Jon R.

newsome

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #342 på: Februar 05, 2011, 21:59:39 »
Grayson fornøyd med Somma,selv om han mener forbedringspotensialet hans er stort.

http://www.skysports.com/story/0,19528,11688_6729540,00.html

torivar

  • Gjest
Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #343 på: Februar 05, 2011, 22:10:12 »
billigare än beckford, gör mer mål och jobbar bättre och dessutom yngre

og han har evnen til å motta en ball

Runar

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #344 på: Februar 05, 2011, 22:11:55 »
Spørsmålet er vel om Somma kan fungere i spann med Howson eller om han er helt avhengig av en skikkelig partner som Becchio!

Becchio ser ut til å være en "perfekt" partner for målscorere som Somma og Beckford. Men en 4-4-2 svekker oss sentralt på midtbanen, så kan vi få i pose å sekk? Becchio er viktig for Leeds, men akkurat nå så er han ikke så målfarlig som han kan være i perioder - Kanskje SG prøver Somma alene på topp mot City og med Howson som offensivmidtbane.

Personlig er jeg usikker. Skal en mann som ikke klarer å score plasseres som super sub og begrenses eller skal vi bygge spillet vårt i større grad rundt han -
 

SirOlsen

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #345 på: Februar 05, 2011, 22:22:03 »
Men skader det å prøve?.. jeg synes Somma viser bedre tendenser til å være en goalgetter enn Becchio. Sammenlikner man spilletiden på disse to og antall mål, så er jo tallenes tale klar.. men ikke for det, er veldig gledelig at Becchio scoorer mye mål også! :) misforstå meg rett.. jeg har bare litt mer troen på at Somma har mer å utrette der.
-SirOlsen-

Runar

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #346 på: Februar 05, 2011, 22:31:35 »
Det handler jo ikke om hvem som scorer hvor mye, men hvordan laget scorer flest mulig. Om Somma er avhengig av Becchio for å score så kan han ikke spille ensom spiss. Somma har ingen assister, mens Becchio har flere. Becchio scorer ikke alltid selv men har en evne til sørge for at de rundt han scorer.
 

Jon R

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #347 på: Februar 06, 2011, 00:19:24 »
billigare än beckford, gör mer mål och jobbar bättre och dessutom yngre

og han har evnen til å motta en ball

Enig i dette. På den andre siden mangler han hurtigheten og " bakromsegenskapene" til Beckford.
 
Synes allikevel Somma er den mest spennende spillertypen vi har hatt siden Aron Lennon. Hvis han kombinerer sine strålende basisferdigheter med hardt og målrettet arbeid, kan han utvikle seg til en toppspiller på aller øverste nivå, gitt tillit og rett rolle i laget.  :)
Jon R.

Jon R

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #348 på: Februar 06, 2011, 01:06:46 »
Det handler jo ikke om hvem som scorer hvor mye, men hvordan laget scorer flest mulig. Om Somma er avhengig av Becchio for å score så kan han ikke spille ensom spiss. Somma har ingen assister, mens Becchio har flere. Becchio scorer ikke alltid selv men har en evne til sørge for at de rundt han scorer.

Eller sagt på en annen måte: Det kan være bedre for laget at Becchio ikke scorer men har to assists, fremfor at Somma scorer et mål men har null assists.  ;)
Jon R.

Blank_File

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #349 på: Februar 06, 2011, 02:06:42 »
Hele poenget med Somma er jo at han IKKE funker i spann med Becchio. Dette påpeker jo både Eddie og Thom i studio hver kamp de to spiller sammen. Somma jobber for seg selv og Becchio blir mer baktung med Somma ved sin side. Håper likevel at vi finner en måte å gjøre Somma god på.

Jeg har utrolig sansen for "basisferdighetene" til Somma som det ble sagt her tidligere. Hvis han klarer å samarbeide og bli mer enn en som "bare" scorer mål så blir han en toppspiss. I de kampene jeg har sett han så er jeg enig i at han ikke er en typisk slapp spiss, men det han gjør av f.eks defensive løp er rett og slett dårlige greier. Det virker ikke som om han ikke gidder, men at han ikke kan. Vi så det i kampen (husker ikke hvem det var mot i farten) når han spilte ving. Han gjorde ikke noe halvhjertet jobb, men det funket bare ikke.

Hvis han fortsetter i samme spor som han gjør nå vil han neppe noengang bli noe mer enn en superinnbytter. Jeg kjenner allerede nå at han frustrerer meg litt på samme måte som Beckford gjorde. En spiller jeg elsket og hatet på samme tid. Ønsker så inderlig at dette kan bli en så god spiller som det ser ut som han kan bli!
« Siste redigering: Februar 06, 2011, 02:16:25 av Blank_File »

Kato

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #350 på: Februar 06, 2011, 08:55:44 »
Med det Somma har levert så langt, hører han hjemme en plass. Og det er i førsteelleveren.

Jeg mente Becchio ville plages med å ta nivået i NPC. Mener han kanskje var i en enorm flytsone før jul, og overpresterte litt. har ingen ønsker om å sette han ut, men er redd målene kommer noe sjeldnere utover våren.

Somma er på mange måter en skikkelig målscorer, med sine ekstreme ferdigheter.

Mener derfor vi bør tilstrebe oss å spille et system som rydder plass til Somma.
 

Andersen

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #351 på: Februar 06, 2011, 09:10:09 »
En spiller som Somma bør så klart være med i en start 11er . men skal det gå på bekostning av hva slags spillesystem vi spiller så er det jo et hyggelig problem SG har! Somma er mye lik det  Beckford var for Leeds , garantert målsjanser, garantert mål, Ã… bruke ham som superreserve kontra en spiller som spiller fra start tror jeg slår ut likt, han scorer jo mål enten fra start eller innhopp i løpet av en kamp  ::) LEEDS4EVER

jallar

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #352 på: Februar 06, 2011, 10:32:06 »
ser noen her mener det er bedre med 2 assist fra becchio enn 1 mål fra somma???
synes jeg høres dumt ut. hvem skal score på de assistene da?
Paynter? McCormack? Watt?
skal vi satse på at midtbanespillerne scorer i bøtter og spann?

Pr i dag har vi vel 3 mann som scorer jevnt og trutt : Somma, Becchio og Gradel...
Både Gradel og Becchio er vel litt ute av scoringsform nå.
Skal howson, snoddas og johnson stå for målene da? riktignok treffer de mål innimellom, men ikke det antallet vi trenger. Målene de scorer er dessuten for det meste skudd fra utenfor 16-meteren, og ikke på innlegg/gjennomspill fra Becchio.

Nei, Somma må spille. Vi kan ikke vår desidert mest effektive målscorer sitte på benken pga han ikke jobber hardt nok i forsvar eller sentrer for lite. (Når det er sagt, så er jeg helt enig i at somma mister ballen for lett og kanskje ikke jobber hardt nok for å gjenvinne den, men synes det er viktigere at han scorer MYE!)

 ??? ??? ???

Jon R

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #353 på: Februar 06, 2011, 12:23:53 »
ser noen her mener det er bedre med 2 assist fra becchio enn 1 mål fra somma???
synes jeg høres dumt ut. hvem skal score på de assistene da?
Paynter? McCormack? Watt?
skal vi satse på at midtbanespillerne scorer i bøtter og spann?

Du synes det er dumt at vi scorer to mål etter assist fra Becchio? (assists = målgivende pasning)  ::)

Så langt i sesongen har 33 mål kommet fra midtbanen. For en fantastisk egenskap for et lag å ha!

Det viktigste er ikke hvem som scorer målene men anntall mål totalt sett, og pr idag vi er altså det mestscorende laget i divisjonen.  :)
« Siste redigering: Februar 06, 2011, 12:26:01 av Jon R »
Jon R.

jallar

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #354 på: Februar 06, 2011, 13:01:14 »
ser noen her mener det er bedre med 2 assist fra becchio enn 1 mål fra somma???
synes jeg høres dumt ut. hvem skal score på de assistene da?
Paynter? McCormack? Watt?
skal vi satse på at midtbanespillerne scorer i bøtter og spann?

Du synes det er dumt at vi scorer to mål etter assist fra Becchio? (assists = målgivende pasning)  ::)

Så langt i sesongen har 33 mål kommet fra midtbanen. For en fantastisk egenskap for et lag å ha!

Det viktigste er ikke hvem som scorer målene men anntall mål totalt sett, og pr idag vi er altså det mestscorende laget i divisjonen.  :)

jeg er fullstendig klar over hva en assist er.
pointet mitt er at det blir ikke noe assist hvis det ikke er noen til å score.

(score = lage mål) 

Runar

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #355 på: Februar 06, 2011, 15:47:58 »
Vi har scoret mest mål i divisjonen tiltross for Somma begrensete spilletid så ser ikke helt det argumentet
 

Jon R

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #356 på: Februar 06, 2011, 21:50:27 »
Med det Somma har levert så langt, hører han hjemme en plass. Og det er i førsteelleveren.

Mener derfor vi bør tilstrebe oss å spille et system som rydder plass til Somma.

Det er nettopp denne tankegangen jeg er litt redd for! At Sommas posisjon i laget blir så sterk at vi begynner å forandre på systemet for at det skal passe Somma bedre!  

Som det mestscorende laget i divisjonen skal vi vokte oss vel for å røre for mye ved det jeg mener er selve suksessformelen, nemlig at vi har 4-5 potensielle matchvinnere som jobber knallhardt for hverandre og spiller hverandre gode!

Jeg ønsker at Somma skal spille ofte, gjerne i hver kamp, men han må tilpasse seg måten Leeds spiller fotball på, og ikke omvendt. Utfra klipp fra kampene og radiokommentarene virker det som at læretiden langtfra er over. Tror derfor pr idag at vi er best tjent med at Becchio er vår nummer 1 spiss og at Somma må tåle å være litt inn og ut, avhengig av formasjon og kampbilde.  :)
Jon R.

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #357 på: Februar 06, 2011, 22:07:34 »
Med det Somma har levert så langt, hører han hjemme en plass. Og det er i førsteelleveren.

Mener derfor vi bør tilstrebe oss å spille et system som rydder plass til Somma.

Det er nettopp denne tankegangen jeg er litt redd for! At Sommas posisjon i laget blir så sterk at vi begynner å forandre på systemet for at det skal passe Somma bedre!  

Som det mestscorende laget i divisjonen skal vi vokte oss vel for å røre for mye ved det jeg mener er selve suksessformelen, nemlig at vi har 4-5 potensielle matchvinnere som jobber knallhardt for hverandre og spiller hverandre gode!

Jeg ønsker at Somma skal spille ofte, gjerne i hver kamp, men han må tilpasse seg måten Leeds spiller fotball på, og ikke omvendt. Utfra klipp fra kampene og radiokommentarene virker det som at læretiden langtfra er over. Tror derfor pr idag at vi er best tjent med at Becchio er vår nummer 1 spiss og at Somma må tåle å være litt inn og ut, avhengig av formasjon og kampbilde.  :)

Vi er litt for mye avhengig av Schmeichel også. Skal vi omorganisere så vi ikke skal bruke ham i kamper?  ;)

Somma hadde suksess i 4 divisjon i fjor, nå gjør han bra suksess i 2.divisjon. Mye å lære har han også! Ikke tvil om det, heller ikke at han har veldig mye Zlatan i seg.....tvil altså!  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

lojosang

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #358 på: Februar 06, 2011, 22:51:38 »

Vi er litt for mye avhengig av Schmeichel også. Skal vi omorganisere så vi ikke skal bruke ham i kamper?  ;)


Ja! Som keeper på ekstremt lavt nivå vil jeg bare si at hver gang jeg må gripe inn er det fordi forsvaret mitt ikke har gjort jobben sin.  ;D
- Leif Olav

jallar

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #359 på: Februar 07, 2011, 07:34:57 »
Det er vel og bra at midtbanen scorer mye mål.
(selv om offisielt snoddas er oppført som striker)

Men jeg har aldri ment at hele midtbanen skal benkes for å gi Somma spilletid. Somma må få spille først og fremst på bekostning av Paynter og McCormack.