Skrevet av Emne: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid  (Lest 19839 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #150 på: November 29, 2016, 23:14:36 »
Hva fanken er dette for slett journalistikk? Leeds var best og skapte mest i andre omgang!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

ar9

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #151 på: November 29, 2016, 23:21:26 »
PL klasse på skredder'n idag - forleng,forleng.

Johnnyj

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #152 på: November 29, 2016, 23:21:38 »
Vi rundspilte dem i innsats, og eide dem på tribunen.
Hvor var de 50 000 Liverpool-supporterne? Jeg hørte dem kun da de sang om Manchester  ;D

Nå er jeg så stolt!!
En av de beste kampene vi har spilt på år og dag, og vi hadde slått alle Championsship-lag (til og med Newcastle) om vi hadde holdt dette nivået i hver match.

'Pool var dessverre hakket vassere foran mål og hadde en liten dose flaks på sin side.
Det gir jeg blanke f i, vi viser verden hva vi er gode for og hva vi kan bidra med i PL.


Leeds are going up!! Now you're gonna believe us!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28963
  • Total likes: 2655
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #153 på: November 29, 2016, 23:21:59 »
Newcastle - 120 minutters spill. Og utslått :)
Takk Snoddy.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #154 på: November 29, 2016, 23:24:27 »
Mye bedre dette her enn mot  Rotherhan der tenningen var dårlig. Ny kamp til helgen der det ventes stort besøk av Aston Villa. Bra for spillerne at det spilles "store kamper" regelmessig. Dette var en smak av PL for spillere og fans, der vi var med i kampen. Noen øyeblikks kvalitetsforskjell avgjorde kampen idag.

Kampen i dag bekrefter det vi har sett lenge: Leeds er på vei mot noe stort denne sesongen.

Leeds spiller absolutt en  fotball det er verdt å se på. Særlig ble jeg imponert av forcheckingen på deres halvdel der vi ranet til oss ballen gang på gang (Drillos "gjenvinning") . Et smart trekk.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28963
  • Total likes: 2655
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #155 på: November 29, 2016, 23:50:26 »


Lee Sobot ‏@LeeSobotYEP  36m
36 minutes ago
Felt sorry for Garry Monk facing the media there - could see the frustration in his face - but can be so, so proud of team's efforts #lufc

Monk: "All in all I have to be pleased - but disappointed with the result because we hold a high standard here."  #lufc #lufclive

Monk: "The only thing lacking was a goal or two which we should have got."  #lufc #lufclive

Monk: "I have only had this group together for 5 months, we have made massive strides."  #lufc #lufclive

Monk says he doesn't think the injuries to O'Kane or Cooper are too serious  #lufc #lufclive
 
Monk: "We want to try and make this fixture a more regular fixture, hopefully these players can achieve that."  #lufc #lufclive
 
Garry Monk: "I have just said to the players I am gutted for them. I thought they were magnificent tonight." #lufc #lufclive
 
Monk: "The only thing lacking was us taking one of many opportunities." #lufc #lufclive

Klopp: "Leeds are really strong and they couldn't show it tonight how strong they are which is the biggest compliment for my side" #lufc

 Lee Sobot Retweeted
Henry Winter ‏@henrywinter  35m
35 minutes ago
#lufc terrific tonight, Bartley/Roofe etc, showing all the belief & organisation Monk has instilled in them. Just lacked finishing touch.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28963
  • Total likes: 2655
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #156 på: November 29, 2016, 23:56:45 »
James ‏@JamesLUFC  45m
45 minutes ago
When your plastic Liverpool friend tells you they only played kids, let them know the average ages of each XI:
LUFC: 23.5
Liverpool: 24
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28963
  • Total likes: 2655
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #157 på: November 30, 2016, 00:05:28 »
Sikkert litt humor, men er nok mest alvor bak denne tweeten...

Kemar Roofe
Verified account
‏@roofe39
Can someone please release me from this goal scoring curse? #pray4roofe
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #158 på: November 30, 2016, 00:07:56 »
Klare svar:

Dallas ute av form.
Doukara i ferd med å spille seg inn.
Vieira er den klart beste av de sentrale midtbanespillerne vi nå bruker.
Ayling feilplassert på 0-1, der skulle vi hatt Jansson.
Dallas gjør en svært viktig jobb defensivt og det glipper på hans side etter byttet.  Ayling var glimrende i en uvant posisjon. Det store bildet er at vi var svært godt organisert til tross for uvant 5er bak og høyreback som stopper i 45. Monk & co har gjort en glimrende jobb med organiseringen i løpet av høsten. Dette laget kommer til å få max 1,3 mål baklengs i snitt, med og uten Jansson, i predict. Kanskje klarer vi rundt 50.
« Siste redigering: November 30, 2016, 00:27:37 av Jon R »
Jon R.

Andersen

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #159 på: November 30, 2016, 00:12:27 »
Så kampen på tv, og er så fornøyd med gutta i hvitt ! de gikk ned med flagget til topps ! Og hvor var Liverpool supporterene !? eneste gang jeg hørte de , var når de sang You`l never walk alone ! Aston Villa er neste motstander , håper virkelig vi kjører over de til helga ! At Huddersfield også tapte hjemme for bunnlaget Wigan i sin kamp gjør helgas kamp mot Villa ekstra spennende !  :D

Klausen

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #160 på: November 30, 2016, 00:22:12 »
Vi er godt drillet defensivt, og spillerne forstår systemet vi spiller. Derfor spiller det ikke så stor rolle hvem som spiller. Det som dog spiller en rolle er hvor man spiller, noe man ser på første baklengs der Ayling ikke er helt kompetent. Mulig den kunne vært unngått ved bedre kommunikasjon fra keeper også.
Alt i alt en match vi kan og bør være fornøyd med. Vi spiller med høy intensitet og eier midtbanen til tider. Vieira vokste virkelig inn i kampen, og klarer han å luke bort halvparten av feilpasningene sine så har vi en klassespiller på gang.
Offensivt blir spillet litt for ofte overlatt til tilfeldighetene, noe en utrolig frustrerende Sacko er meget delaktig i. Roofe virker å være på gang, satser på at han scorer på lørdag.

Før kampen var jeg mest opptatt av at prestasjonen var bra, noe den uten tvil var.
Newcastle har to tap på to kamper siden de møtte oss. Nedturen deres har begynt mens oppturen vår bare fortsetter.

WGUAFC

Jon R

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #161 på: November 30, 2016, 00:32:09 »
Fra VG nett:
"To ganger stolpeskudd
Men det var etter hvilen det smalt - og det meste av fyrverkeriet kom fra gjestene. Ã…tte minutter ut i omgangen fikk Kemar Roofe ballen ute på rundt 20 meter, og 23-åringen så at keeper Simon Mignolet sto langt ute. Han dro dermed til, ballen svingte seg mot lengste kryss - og smalt i stolpen så det sang.

Også Liverpool fikk smake treverk da Wijnaldum nådde først fram på en stikker inne i feltet. Han dyttet ballen forbi keeper Marco Silvestri mot lengste hjørne, men centimeterne ville ikke spille på lag med Liverpool heller.

Leeds fortsatte å produsere sjanser på løpende bånd, flere av dem av et kaliber som hadde fortjent nettkjenning. Klubben, som ligger på femteplass i Championship etter en sterk høst, imponerte stort på Anfield-matta - dermed var det en kalddusj for gjestene da uttellingen i stedet kom i motsatt ende av banen."

*stolt*
Jon R.

samadhi

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #162 på: November 30, 2016, 07:40:20 »
Herlig kamp i går.
Spillerne viste seg virkelig frem mot PL motstand, og hadde ingen respekt for Liverpool.
Generelt veldig bra, men synes at Vieira, Doukara og Roofe stod fram i det offansive spillet vårt.
Fantastisk å høre supporterne våre overdøve hjemmefansen.

En kamp å være stolt av, og som vi hadde fortjent å vunnet.
marching on together,
derudaf forever...

Cherry

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #163 på: November 30, 2016, 07:44:04 »
Vi er blitt ett godt lag.
Vi spiller en formasjon der vi har riktige spillere i riktig formasjon, og spillerne forstår nå også hvordan vi skal spille.
Vi mangler Bridcutt, Hernandez, Jansson og Wood fra start......

Roofe bør score snart, og få ennå mer selvtillit......gutten er dritgo`!
Sacko er prisgitt fysikk, og hurtighet...men har litt liten spilleforståelse. Stort potensial.
Vieira må signes på lengre kontrakt. 
Bartley er helt sjef, håper vi kjøper ham i januar.

Alt i alt, dette var bra.......må vi fortsette og ha trua`inn i Villa`kampen på lørdag nå!!
 

auren

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #164 på: November 30, 2016, 08:36:46 »
James ‏@JamesLUFC  45m
45 minutes ago
When your plastic Liverpool friend tells you they only played kids, let them know the average ages of each XI:
LUFC: 23.5
Liverpool: 24


Artig fun fact det. En annen "tankevekker" i vår favør er at dette var den første kampen denne sesongen at motstanderlaget skaper flere sjanser enn Liverpool. De har vel så langt vært ganske overlegne i sjansestatistikken?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Runar

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #165 på: November 30, 2016, 08:44:42 »
Klare svar:

Dallas ute av form.
Doukara i ferd med å spille seg inn.
Vieira er den klart beste av de sentrale midtbanespillerne vi nå bruker.
Ayling feilplassert på 0-1, der skulle vi hatt Jansson.
Dallas gjør en svært viktig jobb defensivt og det glipper på hans side etter byttet.  Ayling var glimrende i en uvant posisjon. Det store bildet er at vi var svært godt organisert til tross for uvant 5er bak og høyreback som stopper i 45. Monk & co har gjort en glimrende jobb med organiseringen i løpet av høsten. Dette laget kommer til å få max 1,3 mål baklengs i snitt, med og uten Jansson, i predict. Kanskje klarer vi rundt 50.

Da tror jeg du ser det du ønsker å se. Dallas vinner ballen mye sjeldnere enn f.eks Sacko i første omgangen.
 

Kato

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #166 på: November 30, 2016, 08:45:02 »
Klare svar:

Dallas ute av form.
Doukara i ferd med å spille seg inn.
Vieira er den klart beste av de sentrale midtbanespillerne vi nå bruker.
Ayling feilplassert på 0-1, der skulle vi hatt Jansson.
Dallas gjør en svært viktig jobb defensivt og det glipper på hans side etter byttet.  Ayling var glimrende i en uvant posisjon. Det store bildet er at vi var svært godt organisert til tross for uvant 5er bak og høyreback som stopper i 45. Monk & co har gjort en glimrende jobb med organiseringen i løpet av høsten. Dette laget kommer til å få max 1,3 mål baklengs i snitt, med og uten Jansson, i predict. Kanskje klarer vi rundt 50.

Siste 15 min av første omgang hadde vi kjempetrøbbel på venstresiden, først og fremst pga Dallas. At Monk må gamble med siste byttet så tidlig som 60 sier egentlig sitt om Dallas. Ayling gjør en god jobb, men til syvende og sist er det hans posisjonssvikt som selger kampen. At du Jon, enda ikke har sett at Pontus Jansson er den beste stopperen i championship, overrasker meg litt.
 

Square Ball

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #167 på: November 30, 2016, 09:20:56 »
Grunnen til Dallas ikke er i form er jo selvsagt et nytt skadeavbrekk.Monk gjør
det riktige og matcher han forsiktig og gir han gradvis mer spilletid.At han er
god nok for vår startellver er jeg overbevist om:tror han starter mot Villa.
At Ayling bommer litt på baklengset er vel ikke merkelig.Han er høyreback og ikke
spilt stopper på mange år.
Med Pontus og Cooper ute var vel ikke valgmulighetene så store?
Vi gjør en veldig god match.Vieira hadde Can i lomma,gøy og se.

Sølvreven

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #168 på: November 30, 2016, 12:59:15 »
Jeg er så stolt av hvordan vi fremsto i går. Leeds hadde vunnet denne kampen hvis marginene hadde vært på vår side. Vi er bunn solid i forsvar og midtbanen er god. Vi mangler litt effektivitet i fremste rekke. De tar rett og slett ikke vare på sjansene. Og så har vi verdens beste fans. Jeg hørte ikke pool en eneste gang etter at de var fedig med you never walk alone. Etter det var Leedsfansen totally alone  ;D ;D Så stolt at det ikke kan beskrives.
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Dennis

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #169 på: November 30, 2016, 13:11:19 »
Jeg er så stolt av hvordan vi fremsto i går. Leeds hadde vunnet denne kampen hvis marginene hadde vært på vår side. Vi er bunn solid i forsvar og midtbanen er god. Vi mangler litt effektivitet i fremste rekke. De tar rett og slett ikke vare på sjansene. Og så har vi verdens beste fans. Jeg hørte ikke pool en eneste gang etter at de var fedig med you never walk alone. Etter det var Leedsfansen totally alone  ;D ;D Så stolt at det ikke kan beskrives.

Vi tapte og selv om Leeds var redusert, er det klart at Lallana, Firminho og Coutinho hadde heva Pool klart. Men dette er topp av PL mot toppsjiktet av Ch og det ville vært rart om ikke stallen til Pool var bedre og bredere, selv om de slipper til meget unge gutter. Nå har det vel også vært noen sitater på at kamptroppen til Pool var eldre enn Leeds', så noe jr-lag møttes ikke. Jeg er også jævla stolt av innsatsen laget la ned. Var redd det skulle bli bussen parkert og ryggen mot Silvestri i 90 minutter, men det ble det ikke. Pool skapte lite - tatt tabellposisjon og ballinnehav i bektraktning- og var rystet til tider.

Og som du nevner; fansen overkjørte det visstnok legendariske Anfield-publikumet. Selv ikke Øyvind Alsaker kunne unngått å innrømme at det finnes mer høylytte fans i går...??

En helt irrasjonell ting irriterte meg derimot i går. Måten Milner feira på (på sidelinja) på 2-0. Jeg vet det er dumt å påpeke; han er svoren Leedsfan og følger med klubben enda, men det virka litt provoserende. Uansett, noe må han jo få - favorittposisjonen sentral midtbane hadde han heller ikke fått hos oss. 8) 8) 8)
Marching on together!

auren

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #170 på: November 30, 2016, 13:21:01 »
Det mest imponerende i går var andre omgangen. Man ville tro at Lpool ville sette et ekstra gir inn, men istedet var det Leeds som trøkket Lpool bakover og var enda mer aggressive enn i første omgang. Tydelig at spillerne er godt trent!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #171 på: November 30, 2016, 13:47:45 »
James:

When your plastic Liverpool friend tells you they only played kids, let them know the average ages of each XI:

LUFC: 23.5

Liverpool: 24
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #172 på: November 30, 2016, 14:11:30 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #173 på: November 30, 2016, 19:19:03 »
Klare svar:

Dallas ute av form.
Doukara i ferd med å spille seg inn.
Vieira er den klart beste av de sentrale midtbanespillerne vi nå bruker.
Ayling feilplassert på 0-1, der skulle vi hatt Jansson.
Dallas gjør en svært viktig jobb defensivt og det glipper på hans side etter byttet.  Ayling var glimrende i en uvant posisjon. Det store bildet er at vi var svært godt organisert til tross for uvant 5er bak og høyreback som stopper i 45. Monk & co har gjort en glimrende jobb med organiseringen i løpet av høsten. Dette laget kommer til å få max 1,3 mål baklengs i snitt, med og uten Jansson, i predict. Kanskje klarer vi rundt 50.

Siste 15 min av første omgang hadde vi kjempetrøbbel på venstresiden, først og fremst pga Dallas. At Monk må gamble med siste byttet så tidlig som 60 sier egentlig sitt om Dallas. Ayling gjør en god jobb, men til syvende og sist er det hans posisjonssvikt som selger kampen. At du Jon, enda ikke har sett at Pontus Jansson er den beste stopperen i championship, overrasker meg litt.
Nå tøyser du fælt Kato.  :)
Jeg har skrevet flere ganger på dette forumet at Pontus er divisjonens beste stopper. Samtidig konstaterte jeg at (nok en gang) vi var svært godt organisert ift tidligere sesonger på nivå 2 og at  Cooper/ Bartley hadde stålkontroll på Anfield. Overrasker meg veldig mye at du ikke ser det.  ;)
« Siste redigering: November 30, 2016, 19:22:37 av Jon R »
Jon R.

sportcarl1

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #174 på: November 30, 2016, 19:25:46 »
Klare svar:

Dallas ute av form.
Doukara i ferd med å spille seg inn.
Vieira er den klart beste av de sentrale midtbanespillerne vi nå bruker.
Ayling feilplassert på 0-1, der skulle vi hatt Jansson.
Dallas gjør en svært viktig jobb defensivt og det glipper på hans side etter byttet.  Ayling var glimrende i en uvant posisjon. Det store bildet er at vi var svært godt organisert til tross for uvant 5er bak og høyreback som stopper i 45. Monk & co har gjort en glimrende jobb med organiseringen i løpet av høsten. Dette laget kommer til å få max 1,3 mål baklengs i snitt, med og uten Jansson, i predict. Kanskje klarer vi rundt 50.

Siste 15 min av første omgang hadde vi kjempetrøbbel på venstresiden, først og fremst pga Dallas. At Monk må gamble med siste byttet så tidlig som 60 sier egentlig sitt om Dallas. Ayling gjør en god jobb, men til syvende og sist er det hans posisjonssvikt som selger kampen. At du Jon, enda ikke har sett at Pontus Jansson er den beste stopperen i championship, overrasker meg litt.
Nå tøyser du fælt Kato.  :)
Jeg har skrevet flere ganger på dette forumet at Pontus er divisjonens beste stopper. Samtidig konstaterte jeg at (nok en gang) vi var svært godt organisert ift tidligere sesonger på nivå 2 og at  Cooper/ Bartley hadde stålkontroll på Anfield. Overrasker meg veldig mye at du ikke ser det.  ;)
kan nog hålla med Jon här, Bartley och Cooper visade Pontusklass så länge de fick spela ihop, inget illa om Ayling men han är bättre som högerback, kom på mellanhand några gånger bl a vid första målet
 

Jon R

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #175 på: November 30, 2016, 20:34:15 »
Klare svar:

Dallas ute av form.
Doukara i ferd med å spille seg inn.
Vieira er den klart beste av de sentrale midtbanespillerne vi nå bruker.
Ayling feilplassert på 0-1, der skulle vi hatt Jansson.
Dallas gjør en svært viktig jobb defensivt og det glipper på hans side etter byttet.  Ayling var glimrende i en uvant posisjon. Det store bildet er at vi var svært godt organisert til tross for uvant 5er bak og høyreback som stopper i 45. Monk & co har gjort en glimrende jobb med organiseringen i løpet av høsten. Dette laget kommer til å få max 1,3 mål baklengs i snitt, med og uten Jansson, i predict. Kanskje klarer vi rundt 50.

Da tror jeg du ser det du ønsker å se. Dallas vinner ballen mye sjeldnere enn f.eks Sacko i første omgangen.
Ok. Da er det helt tilfeldig at begge målene rulles opp på den siden etter at Dallas gikk ut. Før byttet ble det vel knapt nok skapt en farlighet fra den kanten.
Jon R.

Jon R

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #176 på: November 30, 2016, 20:39:24 »
Klare svar:

Dallas ute av form.
Doukara i ferd med å spille seg inn.
Vieira er den klart beste av de sentrale midtbanespillerne vi nå bruker.
Ayling feilplassert på 0-1, der skulle vi hatt Jansson.
Dallas gjør en svært viktig jobb defensivt og det glipper på hans side etter byttet.  Ayling var glimrende i en uvant posisjon. Det store bildet er at vi var svært godt organisert til tross for uvant 5er bak og høyreback som stopper i 45. Monk & co har gjort en glimrende jobb med organiseringen i løpet av høsten. Dette laget kommer til å få max 1,3 mål baklengs i snitt, med og uten Jansson, i predict. Kanskje klarer vi rundt 50.

Siste 15 min av første omgang hadde vi kjempetrøbbel på venstresiden, først og fremst pga Dallas. At Monk må gamble med siste byttet så tidlig som 60 sier egentlig sitt om Dallas. Ayling gjør en god jobb, men til syvende og sist er det hans posisjonssvikt som selger kampen. At du Jon, enda ikke har sett at Pontus Jansson er den beste stopperen i championship, overrasker meg litt.

Fikk ikke med meg at vi hadde kjempetrøbbel på den kanten fra halvtimen og ut.  Fikk ikke med meg at vi hadde kjempetrøbbel i det hele tatt i 1. omgang. Med unntak av Philips fryktelige tilbakespill mener jeg vi stor sett hadde full kontroll på de røde.
Jon R.

Runar

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #177 på: November 30, 2016, 21:13:18 »
Klare svar:

Dallas ute av form.
Doukara i ferd med å spille seg inn.
Vieira er den klart beste av de sentrale midtbanespillerne vi nå bruker.
Ayling feilplassert på 0-1, der skulle vi hatt Jansson.
Dallas gjør en svært viktig jobb defensivt og det glipper på hans side etter byttet.  Ayling var glimrende i en uvant posisjon. Det store bildet er at vi var svært godt organisert til tross for uvant 5er bak og høyreback som stopper i 45. Monk & co har gjort en glimrende jobb med organiseringen i løpet av høsten. Dette laget kommer til å få max 1,3 mål baklengs i snitt, med og uten Jansson, i predict. Kanskje klarer vi rundt 50.

Da tror jeg du ser det du ønsker å se. Dallas vinner ballen mye sjeldnere enn f.eks Sacko i første omgangen.
Ok. Da er det helt tilfeldig at begge målene rulles opp på den siden etter at Dallas gikk ut. Før byttet ble det vel knapt nok skapt en farlighet fra den kanten.

Roofe header ballen tilbake til en Liverpool spiller på mål nummer to, det er en offensiv feil ikke defensiv.

Mål nummer en er ubesluttsom i hvem som skal støte og hvem som skal følge han som. Det er og helt naturlig at det er Taylor som skal støre og Roofe som skal følge, men Taylor nøler og rygger. Om det er fordi han ikke stoler på Roofe som cover kontra Dallas kan jo tenkes, men det er ren spekulasjon... Kampen åpner seg naturlig nok opp etterhvert som tiden går, så helt tilfeldig er det neppe. Det skjer jo heller ikke direkte etter som en naturlig konsekvens, men 15 min etter byttet.

 

Kato

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #178 på: Desember 01, 2016, 08:22:27 »
Klare svar:

Dallas ute av form.
Doukara i ferd med å spille seg inn.
Vieira er den klart beste av de sentrale midtbanespillerne vi nå bruker.
Ayling feilplassert på 0-1, der skulle vi hatt Jansson.
Dallas gjør en svært viktig jobb defensivt og det glipper på hans side etter byttet.  Ayling var glimrende i en uvant posisjon. Det store bildet er at vi var svært godt organisert til tross for uvant 5er bak og høyreback som stopper i 45. Monk & co har gjort en glimrende jobb med organiseringen i løpet av høsten. Dette laget kommer til å få max 1,3 mål baklengs i snitt, med og uten Jansson, i predict. Kanskje klarer vi rundt 50.

Siste 15 min av første omgang hadde vi kjempetrøbbel på venstresiden, først og fremst pga Dallas. At Monk må gamble med siste byttet så tidlig som 60 sier egentlig sitt om Dallas. Ayling gjør en god jobb, men til syvende og sist er det hans posisjonssvikt som selger kampen. At du Jon, enda ikke har sett at Pontus Jansson er den beste stopperen i championship, overrasker meg litt.

Fikk ikke med meg at vi hadde kjempetrøbbel på den kanten fra halvtimen og ut.  Fikk ikke med meg at vi hadde kjempetrøbbel i det hele tatt i 1. omgang. Med unntak av Philips fryktelige tilbakespill mener jeg vi stor sett hadde full kontroll på de røde.

Kjempetrøbbel måles ikke nødvendigvis i antall målsjanser mot. Slikt kan medspillere hindre. I posisjonsspillet er det krise i flere tilfeller, spesielt før pause. Som sagt, det er ikke uten grunn han hentes av etter 60.
 

TK20

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #179 på: Desember 01, 2016, 15:03:14 »
Sakset fra "Follow me and Leeds United":

Just before kick off the Liverpool fans started singing you’ll never walk alone. Personally I was singing along with it (my friend Sue did too) before joining in with Marching on Together with the Leeds fans. I always find it very moving as it was also a song we sang regularly in the seventies with our scarves held aloft, plus it was a song my dad had as his funeral song. Our best ever you’ll never walk alone was against Manchester City in the FA Cup at Elland Road when we scored near the end of the game. Nothing will ever match that again, plus I climbed on a barrier too, which are long gone! To be honest after that rendition, the atmosphere at Anfield from the Liverpool fans was very poor.

Sang Leeds-fansen "You'll never walk alone" på Elland Road på 70-tallet?