Skrevet av Emne: Kamp vs Coventry@The Coventry Building Society Arena 6.4.2024 kl 16 LUTV  (Lest 4967 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28934
  • Total likes: 2647
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Ny viktig kamp i opprykksstriden. Norwich-Ipswich vil nettopp være ferdigspilt, mens Leicester-Birmingham går samtidig med oss. Coventry ankommer kampen rett utenfor playoff, på 7.plass fire bak Norwich, men med en kamp mindre spilt.
Ikke minst er de klare for semi i FA-cupen mot Man U 21.4.
3-0-3 siste seks i serien.

Eirik Aase hadde klokkertro på Coventry i hjemmekampen mot Cardiff på mandag:
Coventry City flyr for tiden, og ingen flyr høyere enn Ellis Simms. Superspissen scoret to nye mål da Coventry banket Huddersfield Town 3-1 på langfredag. Coventry lot dermed ikke FA Cup-suksessen føre til bakrus i ligaen, og ser nå ut til å kunne gi tøff kamp om den siste playoff-plassen. Etter tre strake seiere i serien ligger de himmelblå nå på en syvendeplass med 60 poeng, og det skiller fire poeng opp til Norwich City på sjetteplass.

Like fullt tapte de 2-1.(...det vàr Simms som scoret målet deres).
De har 8-8-3 hjemme denne sesongen.
Det blir mao en krevende nok motstander.

Hva så med oss?
Gruev er forhåpentligvis tilbake (presser på torsdag formoder eg...). Kamara var forkjølet på mandag, Rodon ryggsmerter og på smertestillende, Byram klarte ikke spurter i 2.omgang mandag, Summerville var usikker før kamp, Rutter bygger seg fortsatt opp etter operasjonen...
I sum blir det mange usikkerhetsmomenter.

I det minste vil vi kunne vi ha vanlige treninger onsdag/torsdag denne uka. Tirsdag var det nok rolig mht kampen kvelden før, og fredag er det neppe full rulle før kamp lørdag.
Og så har det nok vært en del som har stått over treninger pga diverse...

I sum er det ingen idèell oppladning til denne kampen heller. Men langt bedre enn foran de to foregående kampene.



« Siste redigering: April 03, 2024, 17:03:46 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Meslier - Gray, Rodon, Ampadu, Firpo - Gruev, Kamara - James, Rutter, Summerville - Joseph

Tror vi skal slite for seieren. Tidlig tips: 1-1. Joseph med målet.

Bamford litt ute av det sist. Joseph er energisk og fortjener en start nå. Gruev tipper jeg blir klar og at Kamara + Rodon er klare til dyst. Byram bør hvile. Er vi fortsatt poenget bak Ipswich etter denne kampen er jeg i utgangspunktet fornøyd.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Lucas the Kop Cat



Coventry City flyr for tiden, og ingen flyr høyere enn Ellis Simms. Superspissen scoret to nye mål da Coventry banket Huddersfield Town 3-1 på langfredag. Coventry lot dermed ikke FA Cup-suksessen føre til bakrus i ligaen, og ser nå ut til å kunne gi tøff kamp om den siste playoff-plassen. Etter tre strake seiere i serien ligger de himmelblå nå på en syvendeplass med 60 poeng, og det skiller fire poeng opp til Norwich City på sjetteplass.

Like fullt tapte de 2-1.(...det vàr Simms som scoret målet deres).
De har 8-8-3 hjemme denne sesongen.
Det blir mao en krevende nok motstander.

Det var vel likevel Kitching som ble toppscorer for Coventry sist kamp med 2 selvmål.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


stian

Meslier - Gray, Rodon, Ampadu, Firpo - Gruev, Kamara - James, Rutter, Summerville - Joseph

Tror vi skal slite for seieren. Tidlig tips: 1-1. Joseph med målet.

Bamford litt ute av det sist. Joseph er energisk og fortjener en start nå. Gruev tipper jeg blir klar og at Kamara + Rodon er klare til dyst. Byram bør hvile. Er vi fortsatt poenget bak Ipswich etter denne kampen er jeg i utgangspunktet fornøyd.

auren

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har vi hørt noe mer om skaden til Connor Roberts? Han (eller Byram) kan vel finne på å være klare til lørdag. I så fall har jeg klokkertro på Gruev og Gray på midten. Det skjer noe når Gray kommer på midten - han dekker mye rom defensivt og er langt mer kreativ enn Kamara. Hvis Gray er eneste reelle alternativ så blir nok forsvaret og midtbanen slik du harcsatt opp.

Kjenner jeg Farke rett så starter Bamford også mot Coventry. Han imponerer ikke for tiden, men er et trygt valg fra start med sin rutine i en krevende kamp. Joseph har jo imponert som supersub og er kanskje et bedre impact-bytte enn Bamford, selv om vi nok er mange som kunne tenke oss å se ham fra start snart.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28934
  • Total likes: 2647
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post


Har vi hørt noe mer om skaden til Connor Roberts?
Både Gnonto og Roberts ble estimert med ca tre uker ute i den første presseren etter landskamppausen, så han er nok en to uker unna ennå.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

stian



Har vi hørt noe mer om skaden til Connor Roberts?
Både Gnonto og Roberts ble estimert med ca tre uker ute i den første presseren etter landskamppausen, så han er nok en to uker unna ennå.

Da spiller nok Archie høyreback, ja. Satser på at Kamara finner tilbake til godformen med Gruev som makker.

ar9

Tenker at om Gruev er klar så bør han og Finnen spille på midten. Om sistnevnte er frisk da.
Gray var ingen succe på midten sist. I hvertfall ikke uten ball. Byram klarte vel knapt å løpe siste del av kampen. Tenker at nå er det tid for å spille med kjente kombinasjoner.

Meslier
Firpo
Ampadu
Rodon
Gray
Gruev
Kamara
Summerville
James
Bamford

Om alle er pigge.

Så bør Joseph inn enda tidligere.
Evt starte på Bamfords bekostning om selvtilliten til Bamford tåler det.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Killa

Tenker at om Gruev er klar så bør han og Finnen spille på midten. Om sistnevnte er frisk da.
Gray var ingen succe på midten sist. I hvertfall ikke uten ball. Byram klarte vel knapt å løpe siste del av kampen. Tenker at nå er det tid for å spille med kjente kombinasjoner.

Meslier
Firpo
Ampadu
Rodon
Gray
Gruev
Kamara
Summerville
James
Bamford

Om alle er pigge.

Så bør Joseph inn enda tidligere.
Evt starte på Bamfords bekostning om selvtilliten til Bamford tåler det.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg synes kanskje vi burde ha såpass respekt for Coventry at vi starter med 11 mann.... Ville slengt inn Rutter også jeg ;D

ar9

Tenker at om Gruev er klar så bør han og Finnen spille på midten. Om sistnevnte er frisk da.
Gray var ingen succe på midten sist. I hvertfall ikke uten ball. Byram klarte vel knapt å løpe siste del av kampen. Tenker at nå er det tid for å spille med kjente kombinasjoner.

Meslier
Firpo
Ampadu
Rodon
Gray
Gruev
Kamara
Summerville
James
Bamford

Om alle er pigge.

Så bør Joseph inn enda tidligere.
Evt starte på Bamfords bekostning om selvtilliten til Bamford tåler det.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg synes kanskje vi burde ha såpass respekt for Coventry at vi starter med 11 mann.... Ville slengt inn Rutter også jeg ;D
He he.
Ok da


Sent from my iPhone using Tapatalk

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28934
  • Total likes: 2647
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Presseren starter 15:15isj..
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28934
  • Total likes: 2647
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Presseren starter 15:15isj..

Gruev is the closest to returning. Limited by pain and swelling. Not trained with the team yet. Still to be assessed before Coventry. "A little chance" he is available for Saturday. #lufc

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-as-leeds-united-boss-reveals-injury-latest-after-wounded-hull-city-win-4579298

We are still struggling with a few injury problems. All the players in the squad for the last game are available for Coventry with one exception - Jamie Shackleton. Some problems with his adductors. Out for about two weeks at least. We have a few players on the road to coming back. Ilia Gruev the closest, he’s limited by some pain and swelling, yet to train with the team yet but perhaps there’s a little chance he’s available for the game. Gnonto and Roberts they are muscle strains, they are out three weeks. They’ve only been out 9-10 days so they’re edging closer, I’m hoping they’re back a bit earlier for the Middlesbrough game.
« Siste redigering: April 04, 2024, 15:31:28 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Meslier - Gray, Rodon, Ampadu, Firpo - Gruev, Kamara - James, Rutter, Summerville - Joseph

Tror vi skal slite for seieren. Tidlig tips: 1-1. Joseph med målet.

Bamford litt ute av det sist. Joseph er energisk og fortjener en start nå. Gruev tipper jeg blir klar og at Kamara + Rodon er klare til dyst. Byram bør hvile. Er vi fortsatt poenget bak Ipswich etter denne kampen er jeg i utgangspunktet fornøyd.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Du tror vel ikke for alvor at Joseph starter på lørdag?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28934
  • Total likes: 2647
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Du tror vel ikke for alvor at Joseph starter på lørdag?

Det skal Joachim selv få svare på etter hvert, men Farke kaller ham vel 'impact sub' i svaret sitt her:
Farke on Mateo Joseph
I like when everyone is buzzing about our players. Mateo deserves our praise, he has developed all season, but it’s important we’re not too driven by our emotions. Mateo has got one goal this season in the league, it’s not like without him we have no chance. He’s done well in cup comps, he scored the brace at Chelsea, great, important impact from the bench, this is also what we need. It’s good to have this player with this momentum because whenever he comes on at the moment he comes on with emotions and confidence, but so important to have experienced players on the pitch like Patrick who put a shift in. To have the experience and quality of Patrick available is also crucial, we play with 21 y/o Georginio, 22 y/o Cree Summerville - we need experienced players fit and available and in good shape.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK


Du tror vel ikke for alvor at Joseph starter på lørdag?

Det skal Joachim selv få svare på etter hvert, men Farke kaller ham vel 'impact sub' i svaret sitt her:
Farke on Mateo Joseph
I like when everyone is buzzing about our players. Mateo deserves our praise, he has developed all season, but it’s important we’re not too driven by our emotions. Mateo has got one goal this season in the league, it’s not like without him we have no chance. He’s done well in cup comps, he scored the brace at Chelsea, great, important impact from the bench, this is also what we need. It’s good to have this player with this momentum because whenever he comes on at the moment he comes on with emotions and confidence, but so important to have experienced players on the pitch like Patrick who put a shift in. To have the experience and quality of Patrick available is also crucial, we play with 21 y/o Georginio, 22 y/o Cree Summerville - we need experienced players fit and available and in good shape.
Da ligger det an til sju nye minutter på lørdag :-)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28934
  • Total likes: 2647
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Ikke at det lå an til at Charlie Crew skulle være annet enn et alternativ å bruke etter hvert i denne kampen, men det spørs om det blir noe av nå da:

87 MIN BEREN CROSS
Changes on both sides and Crew in some bother
Crew got clattered and stayed down. Asked for his team to mput the ball out, but they didn't. They played on, he tried to run it off, but really couldn't. In a lot of pain, went down as the ball went out and now taken off to be replaced by Oliver Pickles.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Meslier - Gray, Rodon, Ampadu, Firpo - Gruev, Kamara - James, Rutter, Summerville - Joseph

Tror vi skal slite for seieren. Tidlig tips: 1-1. Joseph med målet.

Bamford litt ute av det sist. Joseph er energisk og fortjener en start nå. Gruev tipper jeg blir klar og at Kamara + Rodon er klare til dyst. Byram bør hvile. Er vi fortsatt poenget bak Ipswich etter denne kampen er jeg i utgangspunktet fornøyd.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Du tror vel ikke for alvor at Joseph starter på lørdag?

Nope. Som jeg skriver i innlegget synes jeg Bamford bør få hvile nå. Det blir eventuelt 3 kamper på 8 dager for Bambi, og i sist kamp var han litt ute av det. Hadde jeg valgt, ville jeg hatt Joseph på topp for å avlaste Bamford og fordi Joseph fortjener en sjanse fra start.

Men vi vet vel alle at det blir samme ellever som vanlig, så lenge Gruev er fit for fight.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

TK20

Meslier - Gray, Rodon, Ampadu, Firpo - Gruev, Kamara - James, Rutter, Summerville - Joseph

Tror vi skal slite for seieren. Tidlig tips: 1-1. Joseph med målet.

Bamford litt ute av det sist. Joseph er energisk og fortjener en start nå. Gruev tipper jeg blir klar og at Kamara + Rodon er klare til dyst. Byram bør hvile. Er vi fortsatt poenget bak Ipswich etter denne kampen er jeg i utgangspunktet fornøyd.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Du tror vel ikke for alvor at Joseph starter på lørdag?

Nope. Som jeg skriver i innlegget synes jeg Bamford bør få hvile nå. Det blir eventuelt 3 kamper på 8 dager for Bambi, og i sist kamp var han litt ute av det. Hadde jeg valgt, ville jeg hatt Joseph på topp for å avlaste Bamford og fordi Joseph fortjener en sjanse fra start.

Men vi vet vel alle at det blir samme ellever som vanlig, så lenge Gruev er fit for fight.

auren

Føles som om Bamford nå er på vei inn i en klassisk Bamford-periode hvor han sender ballen alle andre steder enn i nettet. Hadde vært veldig kult med Joseph fra start!

Sydhagen

Farke gir jo klart uttrykk for at det er Bamford som kommer til å starte. Mye pga erfaringen han har.
Joseph får innhopp mot slutten av kampene ut denne sesongen.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

HåvardK

Farke gir jo klart uttrykk for at det er Bamford som kommer til å starte. Mye pga erfaringen han har.
Joseph får innhopp mot slutten av kampene ut denne sesongen.
Helt sikkert slik det blir. Det triste er at innhoppene er så korte at de fort blir preget av innbytterpuls og et intenst ønske om å prestere, som igjen kan føre til overtenning og manglende presisjon.

pedro

Piroe burde starte i stede for Bamford og så får heller Joseph komme inn etter hvert. Slik Piroe behandles nå gir ingen mening og han har tidligere vist oss scoringsteft. Hadde vært artig med både Joseph og Piroe samtidig, men usikker på bekostning av hvem.
Leedsomaniac

stian

Farke gir jo klart uttrykk for at det er Bamford som kommer til å starte. Mye pga erfaringen han har.
Joseph får innhopp mot slutten av kampene ut denne sesongen.
Helt sikkert slik det blir. Det triste er at innhoppene er så korte at de fort blir preget av innbytterpuls og et intenst ønske om å prestere, som igjen kan føre til overtenning og manglende presisjon.

Tja, Joseph kom vel inn etter ca 70 min mot Hull, vel? Det er en liten kunst det der med å lese kamper fra benken med tanke på å kunne ha impact når man først kommer inn (ref Solskjær i gamle dager). Joseph kan gjerne lære seg det håndverket, og han har jo vært en innbytter som påvirker kampbildet i det siste. Men så er det det at Bamford/Piroe ikke gjør allverdens utav seg for tiden som gjør at man blir litt nysgjerrig på hva Joseph kunne få til fra start. Det må jo være bedre å ha impact i 90 minutter enn i 20.

Jeg velger imidlertid å stole på Farke her. Han har vært god på å slippe til potensialet i unggutta til nå og Joseph tvinger seg nok inn i startelleveren ganske snart han også. Og hvem vet - plutselig scorer Bamford hattrick og avgjør opprykket for oss.

Killa

Hvordan får man sett kampen fra start på LUTV med 3-4 timers forsinkelse? Må i bursdag til svigermor midt i kamptida... >:(

GeirO

Farke gir jo klart uttrykk for at det er Bamford som kommer til å starte. Mye pga erfaringen han har.
Joseph får innhopp mot slutten av kampene ut denne sesongen.
Skjønner ikke at erfaring er viktigere enn kvalitet, det må Farke forklare meg. Joseph holder jo en høyere kvalitet enn Bamford for tiden
MOT

auren

Det viktigste aspektet med å benke Bamford er jo å gi ham hvile. Dette er altså 3. kampen på 8 dager. Og så er det ny kamp tirsdag og lørdag i neste uke. Det vil nesten være galskap å starte en skadeforfulgt Bamford i alle disse 5 kampene. Selv om han har vært litt på nedadgående de siste kamper, er han for viktig til å gambles med.
Kan selvsagt tenkes at Farke tenker å benke ham i tirsdagens «enkle» hjemmekamp mot Sunderland i stedet. Time will show!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren




auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Dette er jo helt fantastisk! Gruev starter og Gnonto og Roberts tilbake på benken!!!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Forever Whites

Dette er jo helt fantastisk! Gruev starter og Gnonto og Roberts tilbake på benken!!!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Vi har en brukbar innbytterbenk i dag.  ;)
Medlem 94237

Cherry

Alt ligger tilrette, tar vi muligheten?
Vårt sterkeste lag som vi kan stille dette, og meget sterk benk!

Tips : 4-1 seier.
 

enur

Tusen takk til Norwich!

Det betyr at vi igjen er i posisjon til å avgjøre opprykket selv,
så meget viktig å få med seg minst ett poeng i dag.
____________
enur

Marching on together

auren

Ligger til rette for 3 poeng i dag, men 1 poeng er mer enn godt nok. Livredd for tap.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.