Skrevet av Emne: EM 2008: NORGE - Tyrkia  (Lest 5437 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

EM 2008: NORGE - Tyrkia
« på: November 14, 2007, 16:21:32 »
Ã…rets landskamp er upon us! Norge tar i mot Tyrkia på Ullevaal og det med en gyllen mulighet til å kvalifisere oss for vårt første sluttspill på hele åtte år. Norge har spilt alt fra feiende flott til nitrist, men årets resultater har gjort Norge til den største favoritten til sluttspillplass, bak Hellas.

Norge ble fraranet to poeng i sluttminuttene "borte" mot Tyrkia grunnet en slepphendt keeper, men nå har vi sjansen til å revansjere det bitre poengtapet.

Dessverre finnes det dårlige nyheter i oppkjøringen:
* Martin Andresen, kaptein og midtbanebalansen, spiller ikke grunnet et trøblete kne.
* John Carew og Thorstein Helstad sliter med forkjølelse. Kampen er ikke i fare, men oppkjøring blir ikke optimal. I tillegg sliter Carew nok med kampformen.
* Erik Hagen spiller ikke fotball i klubblaget.
* Ronny Johnsen er skadet og ute.
* John Arne Riise og Morten Gamst Pedersen har vist svak klubbform i store deler av sesongstarten.

Landskampkvalifisering betyr vorspiel med Guttane, noe som sjelden resulterer i dårlig stemning - uavhengig av seier eller ikke. Det som derimot er spennende, er at om Norge vinner og sikrer plass, spikres guttetur til Østerrike\Sveits neste sommer.  ;D
Marching on together!

kjelvi

Sv: EM 2008: NORGE - Tyrkia
« Svar #1 på: November 14, 2007, 16:24:56 »
Det som derimot er spennende, er at om Norge vinner og sikrer plass, spikres guttetur til Østerrike\Sveits neste sommer.  ;D
Men ikke glem at Malta må også beseieret påfølgende onsdag.

Dennis

Sv: EM 2008: NORGE - Tyrkia
« Svar #2 på: November 14, 2007, 16:35:42 »
Det er feil, slår vi Tyrkia, er vi videre.

Norge 10 - 22-8 - 20
Tyrkia 10 - 22-10 - 18

Dersom vi spiller uavgjort enten 0-0 eller 1-1 mot Tyrkia, holder vel uansett ett poeng på Malta, ettersom det visstnok går på innbyrdes oppgjør.
« Siste redigering: November 14, 2007, 17:02:37 av Mr Kaizer »
Marching on together!

kjelvi

Sv: EM 2008: NORGE - Tyrkia
« Svar #3 på: November 14, 2007, 17:06:11 »
Takk!
Da vet vi det

Per-Stian

Sv: EM 2008: NORGE - Tyrkia
« Svar #4 på: November 14, 2007, 21:15:57 »
Landskampen har vore i tankane mine lenge no. Ikkje lett å unngå med den pressedekninga heller. Eg utruleg spent på om laget held fram den positive frammarsjen mot EM. Stolar på eigne prestasjonar, men er mest av alt spent på kva Tyrkia kan prestere i denne uhyre viktige kampen. Er ikkje fullt så bekymra for at Tettey erstattar Andresen og at Carew har vore ute med skade og sjukdom. Det er nok på innsatsen og tæl at vi kan slå eit heiltent Tyrkia.

Mitt håp om lagoppstilling 4-3-3

Opdal
Storbæk Hangeland Hagen J.Riise
B.Riise Tettey Skjelbred
Iversen Carew Gamst


ToreLA

Sv: EM 2008: NORGE - Tyrkia
« Svar #5 på: November 14, 2007, 22:04:02 »
Hadde gjerne sett Ødegaard på høyreflanken, men det er vel utopi.


Per-Stian

Sv: EM 2008: NORGE - Tyrkia
« Svar #6 på: November 15, 2007, 00:11:32 »
Hadde gjerne sett Ødegaard på høyreflanken, men det er vel utopi.

Alex er ein spennande joker, tykkjer eg, men det blir nok Helstad som blir prioritert først sidan han vart toppskårar og leverer varene for landslaget.

flynn

Sv: EM 2008: NORGE - Tyrkia
« Svar #7 på: November 15, 2007, 09:12:53 »
Synes stemningen før kampen er urovekkende; de fleste går nærmest rundt og gratulerer hverandre med EM-plassen. :-\ Tyrkia anses å være lett match for gutta våre, etter en del fine kamper hjemme i det siste. Jeg mener bestemt at et desperat Tyrkia kan vise seg å bli en lei nøtt, og jeg tar absolutt ingenting for gitt her. Mange ting som tilsier at vi får problemer synes jeg, bl.annet:
- Utgangspunktet vårt, dvs at vi klarer oss fint med uavgjort. Dette innbyr nærmest til en litt defensiv tankegang
- Andresen ute. Utrolig usikker på om Tettey er klar for dette...
- Carew med minimal kamptrening etter skaden. Vi vet vel alle hvor dårlig han kan være når det ikke stemmer
- Brann-gutta har nådd hovedmålet sitt, og har kanskje sluppet seg ned ett hakk eller to
- Tyrkia kaster innpå sultne unggutter i stedet for avdankede slappfisker

Så har vi noen faktorer som teller positivt også;
- Tyrkia kan gå helt opp i liminga. Får vi det første målet kan det faktisk bli en "walk-in-the-park" alikevel!
- Været
- Steffen Iversen er tilsynelatende i ok form

Vurderer sjansene slik h:35% u:40% b:25%

flynn

Per-Stian

Sv: EM 2008: NORGE - Tyrkia
« Svar #8 på: November 16, 2007, 22:22:25 »
Blir visst ingen Skjelbred i startellevaren, ei heller Grindheim. TV 2 konkluderer med at Kristoffer Hæstad tek rolla som venstre inderlaupar. Med presise og gode dødballar skal Iversen og Carew knuse Tyrkia!

Per-Stian

Sv: EM 2008: NORGE - Tyrkia
« Svar #9 på: November 17, 2007, 03:46:47 »
Han scoret vakkert for Norge mot Slovenia i 2004. Nå kan Alexander Ødegaard endelig bli joker igjen.



- Dette er utrolig kjekt. Jeg har selvfølgelig hatt et håp og en drøm om at jeg ville få sjansen med godt spill. I høst har det gått veldig bra for meg og det er utrolig kjekt å få belønning med å være her og sikre et eventuelt EM-sluttspill, sier Alexander Ødegaard til VG Nett før lørdagens kamp mot Tyrkia.

Skylder på seg selv

Vikings kantspiller gjorde stor suksess for Sogndal i 2004. I 2005 skuffet han i Rosenborg.

- Jeg kan kun skylde på meg selv. Alt lå til rette for å prestere. Jeg klarte det ikke. Etter hvert fikk jeg mindre tillit og følte for å komme videre. Viking sto med åpne armer, sier Ødegaard.

2006-sesongen med Viking ble langt fra en drømmesesong. Men en prislapp på sju millioner kroner var forventningene høye i Stavanger. Men målene uteble - og Viking klarte med nød og neppe å berge plassen i eliteserien.

Glad for Rösler

Men så tok Uwe Rösler over som trener. Og i år ble det medalje.

- Vi var veldig lettet over å holde plassen og vi har alle sammen gått i oss selv. Vi har også fått en trener som har fått inn mye bedre struktur. Det har gitt resultater. Etter sommeren har det gått slag i slag og vi har blitt mer samspilte. Mange spillere har vært i form, meg selv inkludert, forklarer Ødegaard.

- Hvor står du nå sammenlignet med høsten 2004, slik du ser det?

- Det er vanskelig å si. I Sogndal scoret jeg mer mål enn jeg gjør nå. Rollen min nå er mer å komme til innlegg. I Viking har vi Peter Ijeh som er målscorer.

- Tror du på en slags jokerrolle i de to siste kvalifiseringskampene?

- Det viktigste er at jeg er her for å bidra til at Norge kommer til EM. Så får vi ta det fra. Om jeg skal sitte på tribunen eller benken har jeg ikke tenkt på. Det viktigste er at Norge går til EM.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=185648

Per-Stian

Sv: EM 2008: NORGE - Tyrkia
« Svar #10 på: November 17, 2007, 03:55:08 »

Dennis

Sv: EM 2008: NORGE - Tyrkia
« Svar #11 på: November 17, 2007, 10:27:44 »
Doffen er en god kriger, dessverre er han langt dårligere med ball enn Guffen Grindheim. Det jeg er redd for er at Kristofer skal være overtent og fly som et piska skinn over heile banen, noe som vil skape store rom for tyrkerne. Dersom han klarer å gjøre Emre og co sure, er det kun positivt!
« Siste redigering: November 17, 2007, 11:07:40 av Mr Kaizer »
Marching on together!

brenaldo

Sv: EM 2008: NORGE - Tyrkia
« Svar #12 på: November 17, 2007, 11:21:39 »
Doffen er jeg ikke redd for, han kommer til å løpe tyrkerne i senk! ;)

Sønnen min på 10 år har allerede tatt på seg Startdrakten med 23 på ryggen, og det norske skjerfet ligger klart 8)

Ready for match ;D ;D ;D
Medlem nr. 850

Per-Stian

Sv: EM 2008: NORGE - Tyrkia
« Svar #13 på: November 17, 2007, 18:49:05 »
Bikkjenervøs (igjen) no! Heia Norge! Vi vinn 2-1

Per-Stian

Sv: EM 2008: NORGE - Tyrkia
« Svar #14 på: November 17, 2007, 19:50:20 »
For ei vakker skåring av Hagen!!! Og han spelte som ein russisk hærførar heile omgangen. Frykteleg leit at vi får nok eit tabbemål i mot oss. Det hadde vi ikkje fortent. Men trur og håpar at vi kjem sterkare i andre.

HEIA NORGE!

Robert H.

Sv: EM 2008: NORGE - Tyrkia
« Svar #15 på: November 17, 2007, 20:01:39 »
Svak 1. omgang av Norge, blir vanskelig dette uten Carew i form... :-\

hajduk11

Sv: EM 2008: NORGE - Tyrkia
« Svar #16 på: November 17, 2007, 20:19:24 »
1-2, dette blir tøft.... :(

Per-Stian

Sv: EM 2008: NORGE - Tyrkia
« Svar #17 på: November 17, 2007, 20:52:47 »
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEELVETEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Sten

Sv: EM 2008: NORGE - Tyrkia
« Svar #18 på: November 17, 2007, 20:56:18 »
1-2, dette blir tøft.... :(

Noen som er med på å lage en rein nordeuropeisk fotballliga, eller? Stengt for spillere og lag fra syd for Frankrike eller noe rundt der omkring?

Det er liksom begrenset hvor artig det er med filming, juks, hands of god, usportslig filming og helsikes uthaling av tiden og fandens oldemor i lengden...
Sten

Sleivind

Sv: EM 2008: NORGE - Tyrkia
« Svar #19 på: November 17, 2007, 21:01:20 »
Det er så ufattelig irriterende! Tape mot et av de største drittlagene i verden. Står ikke for annet enn syting, filming, skitne triks og uthaling av tid. Er rett og slett en skandale....

Men på den andre siden så var Norge gjennomført dårlige. Fra keeper og frem til Carew.

FAEN!!!!

Sydhagen

Sv: EM 2008: NORGE - Tyrkia
« Svar #20 på: November 17, 2007, 21:03:30 »
hva skjedde etter 20 minutter av kampen??  norge hadde fullstendig kontroll på tyrkia og så plutselig spiller tyrkerne ball i hatt med norge   ???
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sleivind

Sv: EM 2008: NORGE - Tyrkia
« Svar #21 på: November 17, 2007, 21:05:02 »
Og at vi ikke går til EM er Thomas Myhre sin feil!

Per-Stian

Sv: EM 2008: NORGE - Tyrkia
« Svar #22 på: November 17, 2007, 21:06:38 »
Riktignok HATAR eg Tyrkia og aust-europeisk fotball, men idag har vi berre oss sjølve å takke. Greit nok at keeperen spelte skoten, men vi burde ha skjønt alvoret lenge før det gjenstod tre minutt. Irriterande at vi ikkje skal klare å mobilisere eit vinnarlag idag. Eg er rett og slett skuffa over våre representantar for fedrelandet.

Opdal 3
Storbæk 6
Hagen 7
Hangeland 6
J.Riise 5
B.Riise 4
Tettey 5
Hæstad 5/6
Iversen 4
Carew 4
Gamst 4

Per-Stian

Sv: EM 2008: NORGE - Tyrkia
« Svar #23 på: November 17, 2007, 21:08:47 »
Og at vi ikke går til EM er Thomas Myhre sin feil!

Myhre...og Opdal

Sleivind

Sv: EM 2008: NORGE - Tyrkia
« Svar #24 på: November 17, 2007, 21:12:27 »
Og at vi ikke går til EM er Thomas Myhre sin feil!

Myhre...og Opdal

Nei, det er Myhre si feil. Hvis ikke Opdal hadde sluppe inn det målet, så hadde Tyrkia vunnet kampen uansett. Norge var DÃ…RLIGE.


Opdal 4
Storbæk 3
Hagen 7
Hangeland 6
J. Riise 4

Iversen 3
B. Riise 3
Tettey 3
Hæstad 3
Gamsten 4

Carew 3

Per-Stian

Sv: EM 2008: NORGE - Tyrkia
« Svar #25 på: November 17, 2007, 21:21:40 »

veteranen

  • Gjest
Sv: EM 2008: NORGE - Tyrkia
« Svar #26 på: November 17, 2007, 21:28:21 »
La Hareide gå. Hans resultater som landslagsjef er ikke gode nok. Enkelt og greit.

Ansett Nils Arne Eggen som ny landslagsjef, med Ola B som assistent.

Hvis noen skulle bruke hans alder som argument mot Eggen, så bør de tenke på at han ikke er mer enn noen få måneder eldre enn Ferguson.

Klausen

Sv: EM 2008: NORGE - Tyrkia
« Svar #27 på: November 17, 2007, 21:32:35 »
Tettey- 5?

Skriver du med gaffel Per Stian?

Tettey var utrolig skuffende på midten i dag, og fortjener ikke noe mer enn 2!
Det som er enda mer skuffende er at Ã…ge Hareide er såpass passiv på sidelinja..

Robert H.

Sv: EM 2008: NORGE - Tyrkia
« Svar #28 på: November 17, 2007, 21:47:57 »
Eggen hadde vært bra, men jeg foretrekker Solbakken - den mannen er den fødte trenertype. Forøvrig synes jeg forsåvidt Hareide tok tapet som en mann...

Robert H.

Sv: EM 2008: NORGE - Tyrkia
« Svar #29 på: November 17, 2007, 21:49:23 »
Slik taler en sann veteran  ;D ;)!

Hvis noen skulle bruke hans alder som argument mot Eggen, så bør de tenke på at han ikke er mer enn noen få måneder eldre enn Ferguson.