Skrevet av Emne: Gammalt nytt: BREAKING NEWS: Leeds into administration  (Lest 25880 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

MrK

Gammalt nytt: BREAKING NEWS: Leeds into administration
« på: Mai 04, 2007, 23:04:51 »
Joda vet tråden er der.

Nettopp meldt på Sky News - betyr at en mister 10 poeng nå og ikke neste sesong.
Smart, og ikke minst lovlig. Etisk, ikke veldig.

Håper dette hjelper oss i lengden!

"finnes det overhodet noen på kloden som  kler ORANGE"

Ã…lesund er på plass (sist i TL) sitat Henrik Elvestad i Golden Goal 17.04.07
« Siste redigering: Mars 26, 2019, 19:14:51 av Asbjørn »
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Sydhagen

Re: BREAKING NEWS: Leeds into administration
« Svar #1 på: Mai 04, 2007, 23:12:42 »
Når nå Bates kjøper klubben via et nytt selskap, vil det si at all gjeld som det tidligere selskapet hadde blir slettet..?

"Here we go with Leeds United
We're gonna give the boys a hand
Stand up and sing for Leeds United
They are the greatest in the land"

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

MacMurder

Re: BREAKING NEWS: Leeds into administration
« Svar #2 på: Mai 04, 2007, 23:13:27 »
The full statement read: "Richard Fleming, Mark Firmin and Howard Smith, of KPMG Restructuring, were today appointed administrators of Leeds United Association Football Club Limited at the request of the club's directors.
"Shortly after their appointment the joint administrators agreed to sell the business and its assets to a newly formed company called Leeds United Football Club Limited, the directors of which are Ken Bates, Shaun Harvey and Mark Taylor.

"The sale of the club is subject to approval by its creditors, via a Company Voluntary Arrangement (CVA).

"This would see creditors forgoing a significant element of their debt, in order to allow the club to continue trading under new ownership. The creditors' meeting, to consider the CVA, will be held before the end of May. The Football League will also need to approve the sale."

Richard Fleming, joint administrator and KPMG Restructuring partner, said: "We were asked by the board of directors to advise Leeds United on Monday 30 April 2007. The club has experienced significant financial difficulty for some years and was burdened with historic debt and wage structures.

"It was necessary for the club to enter administration as its balance sheet dated 31 March 2007 indicated debts totalling approximately £35million, with a cash injection of approximately £10million required to continue trading.

"Further, Her Majesty's Revenue & Customs (HMRC) recently issued a winding up petition for approximately £5million. If this debt had not been paid by 25 June 2007, the club may have been forced into liquidation.

"The administrators understand from discussions with the Football League that the administration will result in the immediate deduction of 10 points from the club's current points total in this years Championship. This means that next season the club will start the campaign in League One with no points deducted."

Fleming concluded: "This agreement has been reached quickly to maximise the possibility of survival of this major football club, to minimise uncertainty for all the club's stakeholders and supporters and to allow the club to plan ahead for next season.

"There is now a big decision for the creditors to make at their forthcoming meeting."

Ferre

Re: BREAKING NEWS: Leeds into administration
« Svar #3 på: Mai 04, 2007, 23:16:31 »
Noen som har peiling på dette?

-WE'LL BE BACK-

Sydhagen

Re: BREAKING NEWS: Leeds into administration
« Svar #4 på: Mai 04, 2007, 23:17:28 »
"By going into administration, the debts held by a number of leading creditors - including Mr Bates - will be effectively wiped out.

But the sale must be approved by all the club's creditors next month and also be greenlighted by the Football League."

"Here we go with Leeds United
We're gonna give the boys a hand
Stand up and sing for Leeds United
They are the greatest in the land"

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Robert H.

Re: BREAKING NEWS: Leeds into administration
« Svar #5 på: Mai 04, 2007, 23:21:29 »
Ken Bates viser seg nok engang som en luring. Blir spennende å få flere detaljer rundt dette utover kvelden, men min umiddelbare reaksjon er at Bates har vunnet krigen mot kreditorene!

Jon R

Re: BREAKING NEWS: Leeds into administration
« Svar #6 på: Mai 04, 2007, 23:21:45 »
Another sad,sad day for Leeds United. [V]

Jon R.
Jon R.

Erik_

Re: BREAKING NEWS: Leeds into administration
« Svar #7 på: Mai 04, 2007, 23:32:00 »
Det eneste jeg leser ut av dette, er at vi ikke blir kvitt Ken Bates; in a long time. Synes det lukter fisk av det hele for å være ærlig. Synes også det er underlig at ingen andre kan legge inn bud og at kreditorene er så "snille", men jeg har ikke peiling på avansert økonomi så det er vel lite vits av meg å komme med noe om dette...

Det var vel dette Kenneth mente med: "Leeds United will be debt free in the summer".

Robert H.

Re: BREAKING NEWS: Leeds into administration
« Svar #8 på: Mai 04, 2007, 23:37:16 »
Vel, uten at jeg kjenner detaljene så vurderer jeg det omvendt. Bates har her skutt inn mer penger for å bli kvitt kreditorene. Dette gjør at vi forhåpentligvis starter neste sesong med "a clean slate".

Jeg er også skeptisk til Bates, men her tror jeg han har vunnet en krig som etterhvert vil vise seg å være første skritt i gjenoppbyggingen av Leeds Utd.

quote:
Originally posted by Jon R

Another sad,sad day for Leeds United. [V]

Jon R.



Budda

Re: BREAKING NEWS: Leeds into administration
« Svar #9 på: Mai 04, 2007, 23:38:12 »
Dette høres for godt ut til og være sant. Går i administrasjon og 10 minus før siste kamp. Rett etter man gjorde det så kjøper Bates tilbake klubben uten gjeld! Må være noe muffens her
Endre

Leedsfan

Re: BREAKING NEWS: Leeds into administration
« Svar #10 på: Mai 04, 2007, 23:40:26 »
Vi skyldte 1 milliard i Premier League og nå skylder vi 400 millioner i League 1 (dated 31 March 2007 indicated debts totalling approximately £35million), og det må jo være mye verre!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Ferre

Re: BREAKING NEWS: Leeds into administration
« Svar #11 på: Mai 04, 2007, 23:44:21 »
Har vi fortsatt £35m i gjeld, eller er den nå slettet?

-WE'LL BE BACK-

Dennis

Re: BREAKING NEWS: Leeds into administration
« Svar #12 på: Mai 04, 2007, 23:44:36 »
Det er ugler i mosen her, det er det nødt til å være! Kan ikke forstå at Bates har funnet et smutthøl av denne grad. Nei, det er nok han som tjener på det, mens han kjører Leeds desto mer ned i grøfta - på en eller annen måte.

- Dennis
Marching on together!

Budda

Re: BREAKING NEWS: Leeds into administration
« Svar #13 på: Mai 04, 2007, 23:48:16 »
quote:
Originally posted by Ferre

Har vi fortsatt £35m i gjeld, eller er den nå slettet?

-WE'LL BE BACK-



I følge denne artikkelen så forstår jeg det som om at kreditorene må akseptere salget og dermed gi slipp på gjelda.

http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,2483_2107218,00.html

Godt mulig at det er en feiltolking da
Endre

h.b

  • Gjest
Re: BREAKING NEWS: Leeds into administration
« Svar #14 på: Mai 04, 2007, 23:50:09 »
Eller at de har godtatt en form for gjeldsavskrivelse. Tipper at Leeds fremdeles har stor gjeld. Nå rundt 20 mill pund. Nei denne Bates håper jeg tar en ferie i Irak på ubestemt tid



Budda

Re: BREAKING NEWS: Leeds into administration
« Svar #15 på: Mai 04, 2007, 23:54:20 »
quote:
Originally posted by h.b

Eller at de har godtatt en form for gjeldsavskrivelse. Tipper at Leeds fremdeles har stor gjeld. Nå rundt 20 mill pund. Nei denne Bates håper jeg tar en ferie i Irak på ubestemt tid






Hvis han blir kvitt over 10 mill på denne måten, så er jo det greit. Klubben blir jo da mer attraktiv for oppkjøp
Endre

Ferre

Re: BREAKING NEWS: Leeds into administration
« Svar #16 på: Mai 04, 2007, 23:56:42 »
quote:
Originally posted by Budda

quote:
Originally posted by h.b

Eller at de har godtatt en form for gjeldsavskrivelse. Tipper at Leeds fremdeles har stor gjeld. Nå rundt 20 mill pund. Nei denne Bates håper jeg tar en ferie i Irak på ubestemt tid






Hvis han blir kvitt over 10 mill på denne måten, så er jo det greit. Klubben blir jo da mer attraktiv for oppkjøp



Enig der Budda!

-WE'LL BE BACK-

Jon R

Re: BREAKING NEWS: Leeds into administration
« Svar #17 på: Mai 05, 2007, 00:02:41 »
Ser at dette med å "slette gjelda" kommer opp hver gang administrasjon nevnes, og noen mener at det er så fint med administrasjon for da blir vi kvitt gjelda. Hvor tar dere dette fra? [8)]

Jon R.
Jon R.

MacMurder

Re: BREAKING NEWS: Leeds into administration
« Svar #18 på: Mai 05, 2007, 00:06:10 »
Hmm...

Fleming concluded: "This agreement has been reached quickly to maximise the possibility of survival of this major football club, to minimise uncertainty for all the club's stakeholders and supporters and to allow the club to plan ahead for next season.

"There is now a big decision for the creditors to make at their forthcoming meeting."

Seth_J

Re: BREAKING NEWS: Leeds into administration
« Svar #19 på: Mai 05, 2007, 00:09:45 »
Sitter med en litt ambivalent følelse her. Vil ikke kritisere, men heller rose Mr. Bates for dette "stuntet", om vi kan kalle det det?... På den andre side så har han utvilsomt gjort dette til egen vinning og det virker som mannen er blottet for følelser for klubbn vår, og det gjør vondt. Men siste vers på visa er nok langt fra skrevet, og det er bare og fortsette å be.
 

MacMurder

Re: BREAKING NEWS: Leeds into administration
« Svar #20 på: Mai 05, 2007, 00:10:33 »
Virker slik at vi er ute av den økonomiske gjørma, men tar det med en stor klype salt.
Club statement:
http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~1021180,00.html

MrK

Re: BREAKING NEWS: Leeds into administration
« Svar #21 på: Mai 05, 2007, 00:13:24 »
Administrasjonen her kan og bety at alle avtaler gjort under LUFC - ikke nødvendigvis er gyldige lenger og det betyr mest sannsynlig bye bye til Elland Road og Torp Arch da buy back klausulen er gjort med ett selskap som er borte!

Dette er ikke fasit men kan være en konsekvens og da blir det ikke mye fotball her fremover!

"finnes det overhodet noen på kloden som  kler ORANGE"

Ã…lesund er på plass (sist i TL) sitat Henrik Elvestad i Golden Goal 17.04.07
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Seth_J

Re: BREAKING NEWS: Leeds into administration
« Svar #22 på: Mai 05, 2007, 00:14:13 »
quote:
Originally posted by Jon R

Ser at dette med å "slette gjelda" kommer opp hver gang administrasjon nevnes, og noen mener at det er så fint med administrasjon for da blir vi kvitt gjelda. Hvor tar dere dette fra? [8)]

Jon R.




Vell, det kommer frem av pressemeldingen at flere kreditorer vil tape enorme summer på at Leeds går unde administrasjon. Tolk det som du vil, men for meg virker det som at vanvittig mye gjeld blir ettergitt, eller?
 

Karl Hot Shot

Re: BREAKING NEWS: Leeds into administration
« Svar #23 på: Mai 05, 2007, 00:16:43 »
Alt fortsetter som før, rent bortsett fra at noe av den £35 millioner store gjelda blir fjernet, virker det som: "The full statement read: "Richard Fleming, Mark Firmin and Howard Smith, of KPMG Restructuring, were today appointed administrators of Leeds United Association Football Club Limited at the request of the club's directors.
"Shortly after their appointment the joint administrators agreed to sell the business and its assets to a newly formed company called Leeds United Football Club Limited, the directors of which are Ken Bates, Shaun Harvey and Mark Taylor."

Ken Bates selger nok en gang til seg selv. Han gjorde det i Chelsea, og gjør det nå også i Leeds United. På meg virker det som det er to grunner til at han gjør dette akkurat nå: For det første fjerner han noe av den betydelige gjelden (som altså var på £35 mill). For det andre blir Leeds United trukket 10 poeng i inneværende sesong, og ikke i neste sesong. Vi har jo allerede rykket ned i praksis, så den siden av saken er grei.
 

Sydhagen

Re: BREAKING NEWS: Leeds into administration
« Svar #24 på: Mai 05, 2007, 00:23:35 »
Virker som om Bates har kjøpt klubben fra seg selv og at dette må godkjennes av kreditorene og ligaen før neste sesong..virker som om dette kan bli en nervepirrende sommer...

"Here we go with Leeds United
We're gonna give the boys a hand
Stand up and sing for Leeds United
They are the greatest in the land"

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Budda

Re: BREAKING NEWS: Leeds into administration
« Svar #25 på: Mai 05, 2007, 00:26:04 »
Slik jeg tolker det er at Leeds har blitt kjøpt opp av Leeds United Football Club Limited der aksjene er eid av Forward Sports Fund. De igjen hadde en del penger tilgode i Leeds. Så kanskje de har gått med på å slette gjelda ved at de får en eiendel i dette selskapet.
Endre

Tom S

Re: BREAKING NEWS: Leeds into administration
« Svar #26 på: Mai 05, 2007, 00:26:43 »
Dette er ikkje mitt hovedfag, men trur det er sånn at Kenneth har levert inn LUAFC til administrasjon/skifteretten pga den økonomiske tilstanden og at klubben ikkje er i stand til å innfri sine forpliktelser.

Adminstrajonen vil medføre at det kommer inn personer som overtar styringen og omsetter det som er av verdier for å ivaretat kreditorene sine interesser, samt sørge for fortsatt drift av klubben.

Kenneth har no skipa eit nytt selskap, LUFC, som ønsker å kjøpe "boet". Dette må administratorene legge fram for kreditorene, og de må alle som en godta dette budet for at handelen skal gå gjennom.
Dersom de godtar budet frå LUFC vil den "nye" klubben vere gjeldfri.

Dersom eg forstår dette riktig er det ein utspekulert plan Kenneth her gjennomfører, og dersom han lykkes vil det vere, økonomisk sett, det beste som har skjedd Leeds United sidan semien i CL.
Men, vi vert ikkje kvitt gammer'n....
(viss ikkje klubben no vert såpass attraktiv at evt kjøpere kjem på bana).



quote:
Originally posted by Jon R

Ser at dette med å "slette gjelda" kommer opp hver gang administrasjon nevnes, og noen mener at det er så fint med administrasjon for da blir vi kvitt gjelda. Hvor tar dere dette fra? [8)]

Jon R.




WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

MrK

Re: BREAKING NEWS: Leeds into administration
« Svar #27 på: Mai 05, 2007, 00:27:38 »
Godt norsk ordtak treffer meg - gjeldssanering. Så spørs det hva resten av kreditorene sier. Det er åpenbart at det er mye mer sexy å selge en gjeldfri klubb selvom veien opp er lang!

Er egetlig bekymret for Elland Road og Thorpe Arch - det kan bli en nøtt eller nye leiligheter!

"finnes det overhodet noen på kloden som  kler ORANGE"

Ã…lesund er på plass (sist i TL) sitat Henrik Elvestad i Golden Goal 17.04.07
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Sydhagen

Re: BREAKING NEWS: Leeds into administration
« Svar #28 på: Mai 05, 2007, 00:29:32 »
quote:
Originally posted by Tom S

Dette er ikkje mitt hovedfag, men trur det er sånn at Kenneth har levert inn LUAFC til administrasjon/skifteretten pga den økonomiske tilstanden og at klubben ikkje er i stand til å innfri sine forpliktelser.

Adminstrajonen vil medføre at det kommer inn personer som overtar styringen og omsetter det som er av verdier for å ivaretat kreditorene sine interesser, samt sørge for fortsatt drift av klubben.

Kenneth har no skipa eit nytt selskap, LUFC, som ønsker å kjøpe "boet". Dette må administratorene legge fram for kreditorene, og de må alle som en godta dette budet for at handelen skal gå gjennom.
Dersom de godtar budet frå LUFC vil den "nye" klubben vere gjeldfri.

Dersom eg forstår dette riktig er det ein utspekulert plan Kenneth her gjennomfører, og dersom han lykkes vil det vere, økonomisk sett, det beste som har skjedd Leeds United sidan semien i CL.
Men, vi vert ikkje kvitt gammer'n....
(viss ikkje klubben no vert såpass attraktiv at evt kjøpere kjem på bana).



Dette er det scenarioet jeg aller helst håper på [:p]


"Here we go with Leeds United
We're gonna give the boys a hand
Stand up and sing for Leeds United
They are the greatest in the land"

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

h.b

  • Gjest
Re: BREAKING NEWS: Leeds into administration
« Svar #29 på: Mai 05, 2007, 00:33:28 »
Noe som slår meg er dette. Kreditorene kan i sommer sette ned foten for dette. Da spørs det om det i hele tatt blir gjort noe kjøp av spillere denne sommeren før deadlinen  om spillere kommer 31 august. Dette betyr i realiteten at Leeds united kommer til å bli et meget svakt sportslig sett lag. Bates kommer aldri til å tørre å kjøpe før kreditorene har godkjent dette salget til Bates. Altså kan det hende at Leeds kommer til å kjempe mot et nedrykk igjen neste sesong