Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1429983 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Leedsfan

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3120 på: Januar 15, 2015, 19:31:31 »

Må innrømme at jeg var som lusa etter varme angående Cellino. Trodde fælt på løsningen hans. Det eneste han hittil har levert er faktisk det å få orden på økonomien. Selv om denne ryddesjauen ikke er over enda. Men det sportslige. Ja der har jeg mista troen på Cellino. Henter inn ræl, og håp om opprykk på budsjett. Ja det holder ikke. Blir sagt at det er neste år vi skal opp. Ærlig talt. Selv om vi beholder plassen i divisjonen. Ja hvordan da han skal greie opprykk med de spillertypene han har sansen for. Ja det er for meg ubegripelig.
Håper faktisk at han forsetter å få orden på økonomien, og deretter selger seg unna i løpet av forsommeren. For dette her er bare bajass. Linka til spillere som er benkeslitere fra Albania. Herregud, Hva er neste, reservespillere på lag i andredivisjon fra Togo.
Skal Leeds rykke opp med Cellino som sjef. Ja da kreves det at han lar det sportslige være hos de med kompetanse, ansette rett manger, og ikke legge seg opp i lagutak , eller spillestil

 >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Fått orden på økonomien? Vi er ett av to lag i divisjonen som har så dårlig orden på økonomien at vi ikke får lov å handle spillere i januar. Så hvis det er det eneste han har fått til er det ikke mye å være imponert over.

Er ikke dette gammel moro!

Når jeg må betale en baksmell i 2015 så er det vel ikke for skatten jeg ikke har betalt i 2015, men i 2014!

Altså GFH som har ordnet denne embargoen med sin "stein for stein" måte å bygge klubben på!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

h.b

  • Gjest
Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3121 på: Januar 15, 2015, 20:58:10 »

Må innrømme at jeg var som lusa etter varme angående Cellino. Trodde fælt på løsningen hans. Det eneste han hittil har levert er faktisk det å få orden på økonomien. Selv om denne ryddesjauen ikke er over enda. Men det sportslige. Ja der har jeg mista troen på Cellino. Henter inn ræl, og håp om opprykk på budsjett. Ja det holder ikke. Blir sagt at det er neste år vi skal opp. Ærlig talt. Selv om vi beholder plassen i divisjonen. Ja hvordan da han skal greie opprykk med de spillertypene han har sansen for. Ja det er for meg ubegripelig.
Håper faktisk at han forsetter å få orden på økonomien, og deretter selger seg unna i løpet av forsommeren. For dette her er bare bajass. Linka til spillere som er benkeslitere fra Albania. Herregud, Hva er neste, reservespillere på lag i andredivisjon fra Togo.
Skal Leeds rykke opp med Cellino som sjef. Ja da kreves det at han lar det sportslige være hos de med kompetanse, ansette rett manger, og ikke legge seg opp i lagutak , eller spillestil

 >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Fått orden på økonomien? Vi er ett av to lag i divisjonen som har så dårlig orden på økonomien at vi ikke får lov å handle spillere i januar. Så hvis det er det eneste han har fått til er det ikke mye å være imponert over.

Er ikke dette gammel moro!

Når jeg må betale en baksmell i 2015 så er det vel ikke for skatten jeg ikke har betalt i 2015, men i 2014!

Altså GFH som har ordnet denne embargoen med sin "stein for stein" måte å bygge klubben på!

Det økonomiske er ikke i mine tanker her. Cellino har uttalt at det ikke skal stå på penga. Han skal kjøpe tilbake stadionet etc. Vi skal opp. Det jeg har å utsette på Cellino er hans uendelige tro på at italiensk overskuddsmateriale skal være det som får skuta på rett kjøl rent sportslig. Dette er da spillere som ikke holder mål. Han gir ikke managerjobben til en med kvalifikasjonene. Han henter ikke inn spillere som har vært med på å dra skuta opp i premier League. Han er så evindelig sta på det at det er han som skal styre lagutaket. Og tilsammen kan dette bli en fiasko de luxe.
Han har faktisk også antydet at han kanskje vil selge klubben hvis han blir utstengt. Det han har sagt var et problem var å finne en kjøper raskt.
Så alt i alt. Innerst inne så tror jeg at opkjøpet er et steg på vei til å kjøpe seg et amerikansk fotball lag med tiden. For blir han nå utestengt. Ja da bør han faktisk se seg om etter en annen klubb å ødelegge rent sportslig

lojosang

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3122 på: Januar 15, 2015, 21:47:08 »

Må innrømme at jeg var som lusa etter varme angående Cellino. Trodde fælt på løsningen hans. Det eneste han hittil har levert er faktisk det å få orden på økonomien. Selv om denne ryddesjauen ikke er over enda. Men det sportslige. Ja der har jeg mista troen på Cellino. Henter inn ræl, og håp om opprykk på budsjett. Ja det holder ikke. Blir sagt at det er neste år vi skal opp. Ærlig talt. Selv om vi beholder plassen i divisjonen. Ja hvordan da han skal greie opprykk med de spillertypene han har sansen for. Ja det er for meg ubegripelig.
Håper faktisk at han forsetter å få orden på økonomien, og deretter selger seg unna i løpet av forsommeren. For dette her er bare bajass. Linka til spillere som er benkeslitere fra Albania. Herregud, Hva er neste, reservespillere på lag i andredivisjon fra Togo.
Skal Leeds rykke opp med Cellino som sjef. Ja da kreves det at han lar det sportslige være hos de med kompetanse, ansette rett manger, og ikke legge seg opp i lagutak , eller spillestil

 >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Fått orden på økonomien? Vi er ett av to lag i divisjonen som har så dårlig orden på økonomien at vi ikke får lov å handle spillere i januar. Så hvis det er det eneste han har fått til er det ikke mye å være imponert over.

Er ikke dette gammel moro!

Når jeg må betale en baksmell i 2015 så er det vel ikke for skatten jeg ikke har betalt i 2015, men i 2014!

Altså GFH som har ordnet denne embargoen med sin "stein for stein" måte å bygge klubben på!

Han overtok ca halvveis i den gamle moroa, men greit.
- Leif Olav

Promotion 2010

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3123 på: Januar 15, 2015, 22:57:22 »
@PhilHayYEP: Cellino appeal hearing now finished. Football League says decision will be announced in "due course". No further comment. #lufc
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

sportcarl1

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3124 på: Januar 16, 2015, 18:23:57 »
@PhilHayYEP: Cellino appeal hearing now finished. Football League says decision will be announced in "due course". No further comment. #lufc
och vad är due course?
 

h.b

  • Gjest
Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3125 på: Januar 16, 2015, 19:10:25 »
@PhilHayYEP: Cellino appeal hearing now finished. Football League says decision will be announced in "due course". No further comment. #lufc
och vad är due course?

Med tid og stunder

Nørgaard

Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 22
« Svar #3126 på: Januar 17, 2015, 13:09:01 »
Måske folks forventninger til Cellino var for store. Han var ikke særlig god i Cagliari og vi er desperate efter succes.
Tror ikke han er svaret.

DenHviteYeboah

Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 22
« Svar #3127 på: Januar 17, 2015, 14:01:42 »
Måske folks forventninger til Cellino var for store. Han var ikke særlig god i Cagliari og vi er desperate efter succes.
Tror ikke han er svaret.
Du har nok rett i dette, men vi var vel desperate etter å få noen andre eiere enn idiotene i GFH. Cellino var den eneste milliardæren som kom, og det var ok for meg i hvert fall. Vi får håpe på en rik sjeik vi også...

Tom S

Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 22
« Svar #3128 på: Januar 17, 2015, 14:49:47 »
Måske folks forventninger til Cellino var for store. Han var ikke særlig god i Cagliari og vi er desperate efter succes.
Tror ikke han er svaret.
Du har nok rett i dette, men vi var vel desperate etter å få noen andre eiere enn idiotene i GFH. Cellino var den eneste milliardæren som kom, og det var ok for meg i hvert fall. Vi får håpe på en rik sjeik vi også...

Ken Bates -  "I shall not rest until Leeds United are kicked out of the football league. Their fans are the scum of the Earth, absolute animals and a disgrace. I will do everything in my power to make this happen"

GFH - verdens "fattigste" sjeiker med skremmende motiv.

Cellino - klin galen milliardær.

Veit ikkje kva som er verst av desse ondene, kva gale har vi gjort for å fortene dette?
COME ON LEEDS !!

Nørgaard

Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 22
« Svar #3129 på: Januar 17, 2015, 15:07:12 »
Måske folks forventninger til Cellino var for store. Han var ikke særlig god i Cagliari og vi er desperate efter succes.
Tror ikke han er svaret.
Du har nok rett i dette, men vi var vel desperate etter å få noen andre eiere enn idiotene i GFH. Cellino var den eneste milliardæren som kom, og det var ok for meg i hvert fall. Vi får håpe på en rik sjeik vi også...

Ken Bates -  "I shall not rest until Leeds United are kicked out of the football league. Their fans are the scum of the Earth, absolute animals and a disgrace. I will do everything in my power to make this happen"

GFH - verdens "fattigste" sjeiker med skremmende motiv.

Cellino - klin galen milliardær.

Veit ikkje kva som er verst av desse ondene, kva gale har vi gjort for å fortene dette?

Både Bates og Cellino har solgt vores bedste spillere.
Synes Cellino er lidt skræmmende for vi ved slet ikke hvor meget han styrer og han virker lidt som dag og nat. Tvivler på han er i Leeds "for the long haul" hvis denne nedtur fortsætter.

lojosang

Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 22
« Svar #3130 på: Januar 17, 2015, 22:40:25 »
Måske folks forventninger til Cellino var for store. Han var ikke særlig god i Cagliari og vi er desperate efter succes.
Tror ikke han er svaret.
Jeg vil si han har levert akkurat som forventet så langt.
- Leif Olav


Jon R

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3132 på: Januar 18, 2015, 22:51:08 »
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds-united-warnock-s-transfer-beggars-belief-ritchie-1-7053305?WT.mc_id=Outbrain_text&obref=obinsite

Andy Ritchie: Et kritisk blikk på transferpolitikken til Cellino, og tanker om hva som trengs i den kritiske situasjonen som klubben er inne i.
Jon R.

Annesj

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3133 på: Januar 19, 2015, 13:19:05 »
Cellino tapte sin anke å må avgå som relevant person i leeds iløpet av 2 dager. Fløtt!
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Sydhagen

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3134 på: Januar 19, 2015, 13:20:04 »
Hva nå?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Annesj

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3135 på: Januar 19, 2015, 13:43:37 »
Jeg håper det foreligger en plan for hvordan det skal drives fremover i MC fravær.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Sydhagen

Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3136 på: Januar 19, 2015, 13:49:32 »
et viktig poeng:

@PhilHayYEP: The bigger picture for Cellino here is that he's now faced with further bans if other similar tax cases in Italy go against him. #lufc

Tror nok det nærmer seg slutten for MC i Leeds.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Jostein.

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3137 på: Januar 19, 2015, 14:15:34 »
Hva vil dette si? At han blir utestengt til 1.April. Han skal vel ha rettsaken om dette skattegreiene i April i Italy, blir han da skyldig her så blir han videre utestengt?
Leeds Carajo!

Annesj

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3138 på: Januar 19, 2015, 14:22:20 »
Hva vil dette si? At han blir utestengt til 1.April. Han skal vel ha rettsaken om dette skattegreiene i April i Italy, blir han da skyldig her så blir han videre utestengt?

Det vil jeg tro.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

auren

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3139 på: Januar 19, 2015, 14:42:57 »
et viktig poeng:

@PhilHayYEP: The bigger picture for Cellino here is that he's now faced with further bans if other similar tax cases in Italy go against him. #lufc

Tror nok det nærmer seg slutten for MC i Leeds.

Dette er bare bra på lang sikt, men er redd den kortsiktige effekten kan ende med nedrykk. Vi trenger ikke enda flere uroligheter og usikkerhet i klubben.

På tide å handle Together Leeds?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3140 på: Januar 19, 2015, 14:52:16 »
Tillegg fra Teamtalk:

The Football League said it will provide any assistance needed by Leeds United while Cellino serves his disqualification.
 

samadhi

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3141 på: Januar 19, 2015, 15:46:25 »
Hva vil dette si? At han blir utestengt til 1.April. Han skal vel ha rettsaken om dette skattegreiene i April i Italy, blir han da skyldig her så blir han videre utestengt?

Blir vel en av Cellinos sønner som tar ansvaret i mellomtiden,
og da kan Massimo sitte i bakgrunn og trekke i trådene.
Tipper vi ikke vil merke noe til dette på det som foregår ute på banen.
marching on together,
derudaf forever...

Gufrias

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3142 på: Januar 19, 2015, 16:25:33 »
Tillegg fra Teamtalk:

The Football League said it will provide any assistance needed by Leeds United while Cellino serves his disqualification.
Dagens tilbud: Shaun Harvey inn som midlertidig daglig leder  ;)
Hekta på Leeds siden 1974

DenHviteYeboah

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3143 på: Januar 19, 2015, 16:48:14 »
Innlegg på Teamtalk:
I think Cellino should take his case to a Court of Law and sue the FL for robbery.Mr.Cellino has paid millions to own 75% of the stakes of Leeds United.The verdict of the FL effectively stripped him of his rightful ownership of his property.Only the Crown have this right to confiscate property and it has to be on criminal grounds.At the beginning the FL have the right to deny Cellino ownership of the Club by not allowing him to purchase it.Once he is allowed and has acquired ownership the FL doesn't have the right to take it from him unless they pay to buy him off otherwise it is highway robbery.

Gufrias

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3144 på: Januar 19, 2015, 17:07:33 »
Innlegg på Teamtalk:
I think Cellino should take his case to a Court of Law and sue the FL for robbery.Mr.Cellino has paid millions to own 75% of the stakes of Leeds United.The verdict of the FL effectively stripped him of his rightful ownership of his property.Only the Crown have this right to confiscate property and it has to be on criminal grounds.At the beginning the FL have the right to deny Cellino ownership of the Club by not allowing him to purchase it.Once he is allowed and has acquired ownership the FL doesn't have the right to take it from him unless they pay to buy him off otherwise it is highway robbery.
Det er jo bare vrøvl, naturligvis. Cellinos selskap Eleonora sport LTD eier fortsatt aksjene i Leeds United, og kan selge dem til hvem som helst (forutsatt at kjøper er fit and proper). Jeg antar også at de får dispensasjon til å beholde aksjene etter som det bare er snakk om noen måneders utestengelse. Han selv har imidlertid ikke lov til å ha verv eller de facto lede klubben før dommen er sonet.
Hekta på Leeds siden 1974

Jon R

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3145 på: Januar 19, 2015, 17:09:35 »
Tillegg fra Teamtalk:

The Football League said it will provide any assistance needed by Leeds United while Cellino serves his disqualification.

Det var da usedvanlig snilt.
Jon R.

Jon R

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3146 på: Januar 19, 2015, 17:13:06 »
Hva vil dette si? At han blir utestengt til 1.April. Han skal vel ha rettsaken om dette skattegreiene i April i Italy, blir han da skyldig her så blir han videre utestengt?

Blir vel en av Cellinos sønner som tar ansvaret i mellomtiden,
og da kan Massimo sitte i bakgrunn og trekke i trådene.
Tipper vi ikke vil merke noe til dette på det som foregår ute på banen.

Jeg også har et håp om dette, og tror Cellino ordnet seg en helt bevisst plan B da han plasserte avkommet sitt i styret. Så spørs det hvor lenge Cellino gidder å sponse et underskuddsforetagende som Leeds United, så lenge han selv ikke får lov til å være  gallionsfigur.
Jon R.

Gufrias

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3147 på: Januar 19, 2015, 17:16:13 »
FL's uttalelse:

Sitat
A Professional Conduct Committee (PCC) chaired by Tim Kerr QC has rejected an appeal by Leeds United President Massimo Cellino against the recent decision by the Board of The Football League that he is subject to a disqualifying condition under its Owners' and Directors' Test.  

The PCC found that the reasoned judgment of the Italian Court, once it had become available, was for an act involving dishonesty as determined by the Board in its original ruling in March 2014.    

Mr. Cellino’s appeal against that original decision had been upheld on the basis that it could not be concluded that the offence necessarily involved a ‘Dishonest Act’ for the purposes of the Test.  Once the reasoned judgment became available, the Board considered the matter again and concluded that it clearly demonstrated that Mr. Cellino’s offence did indeed involve acts that would reasonably be considered to be dishonest.  

In its judgment, dismissing Mr Cellino’s appeal against the decision, the PCC states: “We consider that the judge’s findings of fact and her description of Mr.  Cellino’s state of mind based on them, is of conduct which would reasonably be considered to be dishonest.  We therefore conclude that Mr.Cellino has been convicted of an offence involving a ‘Dishonest Act’ within the meaning of the rules, and that he is accordingly subject to a ‘Disqualifying Condition’.  

As a result of this decision, Massimo Cellino is disqualified from acting as a ‘Relevant Person’, as defined by Football League regulations until 10th April 2015.  The Football League will provide any assistance requested by Leeds United to help it minimise, as far as possible, the effect this decision has on the Club while Mr. Cellino serves his period of disqualification.  

A Football League spokesman said: "The Football League's sole objective throughout this process has been to ensure that our regulations, as democratically approved by our member clubs, are complied with.  These regulations uphold principles relating to club ownership that are widely recognised to be in the interests of the game and have the support of the other football authorities, the Government and football supporters generally.”  

The constitution of the PCC was agreed between the two parties ahead of last week’s hearing and The Football League would like to thank Tim Kerr QC and the other members of the panel for their time.  

In addition, a further misconduct charge against Mr. Cellino and the Club for failing to supply the Italian Court judgment to The Football League when it first became available will be heard by a Football Disciplinary Commission in line with League regulations in due course.

Siste avsnitt bekymrer meg. Jeg hadde sterkt inntrykk av at Cellino trenerte denne saken, og det mener visst FL også. Og de har tydelig ikke tenkt å la det passere. Mer utestengelse i vente?

Jeg følte meg som en hyperpessimist da Cellino kjøpte klubben, men jammen har det gått enda verre.
Hekta på Leeds siden 1974

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3148 på: Januar 19, 2015, 17:25:27 »
Hva vil dette si? At han blir utestengt til 1.April. Han skal vel ha rettsaken om dette skattegreiene i April i Italy, blir han da skyldig her så blir han videre utestengt?

Blir vel en av Cellinos sønner som tar ansvaret i mellomtiden,
og da kan Massimo sitte i bakgrunn og trekke i trådene.
Tipper vi ikke vil merke noe til dette på det som foregår ute på banen.

Jeg også har et håp om dette, og tror Cellino ordnet seg en helt bevisst plan B da han plasserte avkommet sitt i styret. Så spørs det hvor lenge Cellino gidder å sponse et underskuddsforetagende som Leeds United, så lenge han selv ikke får lov til å være  gallionsfigur.
Dette er nok sannsynlig. Han har nok sett for seg dette scenario, og sønnene "tar  beslutningene" mens han trekker i trådene. Det er jo ikke første gang han balanserer helt på kanten av loven.
Det blir spennende å se hvordan fansen reagerer på dette. Mye avhenger hvordan det går PÃ… banen. Dersom det blir nedrykk så vil alt dette rotet bli brukt mot ham. Da er han ferdig i Leeds.
Jeg har en følesle av at Leeds berger plassen og at Cellino blir en slags helt i Leeds. Merkelig nok.
Han har en egen evne til å fremstå som offer for  FL og innynde seg med fansen, dvs han fremstår som "mannen i gata". :) :)
« Siste redigering: Januar 19, 2015, 17:27:44 av Josch »

Jon R

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3149 på: Januar 19, 2015, 17:48:18 »
Hva vil dette si? At han blir utestengt til 1.April. Han skal vel ha rettsaken om dette skattegreiene i April i Italy, blir han da skyldig her så blir han videre utestengt?

Blir vel en av Cellinos sønner som tar ansvaret i mellomtiden,
og da kan Massimo sitte i bakgrunn og trekke i trådene.
Tipper vi ikke vil merke noe til dette på det som foregår ute på banen.

Jeg også har et håp om dette, og tror Cellino ordnet seg en helt bevisst plan B da han plasserte avkommet sitt i styret. Så spørs det hvor lenge Cellino gidder å sponse et underskuddsforetagende som Leeds United, så lenge han selv ikke får lov til å være  gallionsfigur.
Dette er nok sannsynlig. Han har nok sett for seg dette scenario, og sønnene "tar  beslutningene" mens han trekker i trådene. Det er jo ikke første gang han balanserer helt på kanten av loven.
Det blir spennende å se hvordan fansen reagerer på dette. Mye avhenger hvordan det går PÃ… banen. Dersom det blir nedrykk så vil alt dette rotet bli brukt mot ham. Da er han ferdig i Leeds.
Jeg har en følesle av at Leeds berger plassen og at Cellino blir en slags helt i Leeds. Merkelig nok.
Han har en egen evne til å fremstå som offer for  FL og innynde seg med fansen, dvs han fremstår som "mannen i gata". :) :)

Mer som den blakke milliardæren som har blitt kastet på gaten.  ;)
Jon R.