Skrevet av Emne: PATETISKE EX-EIERE - GFH Capital  (Lest 606744 ganger)

0 medlemmer og 6 gjester leser dette emnet.

Leedsfan

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1290 på: August 21, 2013, 16:18:04 »
Disse gutta må ha gjort mye godt, de meste kritiske røstene her er jo veldig stille om dagen.

Det siste året så har GFH gjort MYE bra!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

stian

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1291 på: August 22, 2013, 10:53:29 »
Disse gutta må ha gjort mye godt, de meste kritiske røstene her er jo veldig stille om dagen.

Det siste året så har GFH gjort MYE bra!

Vi supportere er gjerne utålmodige på å få inn nyefjes i spillergruppa, men her må jeg innrømme at jeg liker det jeg leser i oppsummeringen av GFHs første år.

De siste årene har det vært det samme hvilke spillere som kom inn, det har hver eneste sesong skjedd ett eller annet idiotisk fra klubbens "backroom" knyttet til salg av talenter, medieutspill (Bates) og fremmedgjøring av klubbens fanbase. Det var nok på høy tid at det ble røsket opp i klubborganisasjonen i stedet for å prøve å sette sammen en ny spillerstall tre ganger i året.

Selv om vi alle er utålmodige med tanke på snarlig opprykk, liker jeg at det snakkes om en treårsplan. Det er mye erfaring som tilsier at det er bedre å tålmodig og langsiktig bygge opp et lag, enn å forsøke å gå "all in" hvert eneste år. Det kan godt hende at det er det som skal til for å få suksess på kort sikt også, ettersom det tar noe av presset av manager, spillere og støtteapparat.


Promotion 2010

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1292 på: August 22, 2013, 11:05:45 »
Med null alkohol-servering på Elland Road så blir det nok fart i sakene:

http://www.dailymail.co.uk/sport/article-2399365/Leeds-director-wants-ban-alcohol-Elland-Road--Charles-Sale.html

 :D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

B_Ød

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1293 på: August 22, 2013, 11:14:11 »
Med null alkohol-servering på Elland Road så blir det nok fart i sakene:

http://www.dailymail.co.uk/sport/article-2399365/Leeds-director-wants-ban-alcohol-Elland-Road--Charles-Sale.html

 :D

uff..det hørtes litt "fuffens i fysjom" ut... :-\
Ups & Ups!!

Hallgeir *

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1294 på: August 22, 2013, 11:35:39 »
Med null alkohol-servering på Elland Road så blir det nok fart i sakene:

http://www.dailymail.co.uk/sport/article-2399365/Leeds-director-wants-ban-alcohol-Elland-Road--Charles-Sale.html

 :D

Siste ord er nok ikke sagt her, nei..... :o
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

p0ndus

  • Gjest
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1296 på: August 22, 2013, 22:01:51 »
Fulle folk på fotballkamper er bak mål  :( :(

Sleivind

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1297 på: August 22, 2013, 22:32:10 »
Salem Patel

been a tough day. will be unwinding at local watering hole with a pint.......of orange juice. want to join me @haighdavid

 ;D

Promotion 2010

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1298 på: August 22, 2013, 22:51:47 »
Salem Patel

been a tough day. will be unwinding at local watering hole with a pint.......of orange juice. want to join me @haighdavid

 ;D

Liker godt humoren til disse gutta.  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

stian

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1299 på: August 23, 2013, 09:01:48 »
Fulle folk på fotballkamper er bak mål  :( :(

Noen ganger står de på langsidene også.

B_Ød

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1300 på: August 23, 2013, 09:46:51 »
Fulle folk på fotballkamper er bak mål  :( :(

Noen ganger står de på langsidene også.

også bra humor :-)
Ups & Ups!!

Gufrias

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1301 på: August 23, 2013, 15:38:20 »
Fulle folk på fotballkamper er bak mål  :( :(

Noen ganger står de på langsidene også.
Så lenge de ikke er på banen, så...
Hekta på Leeds siden 1974

p0ndus

  • Gjest
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1302 på: August 23, 2013, 16:01:31 »
Fulle folk på fotballkamper er bak mål  :( :(

Noen ganger står de på langsidene også.
Så lenge de ikke er på banen, så...

Sant nok :)

Sleivind

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1303 på: August 24, 2013, 13:19:03 »
De kunne kanskje ha brukt noe mer penger på spillere, som f.eks på en kantspiller eller to  ::)

Men jeg tror de gjør MYE bra arbeid om dagen. Nesten så jeg begynner å sette pris på de!

David Haigh ‏@haighdavid  20h 
Good meeting on #lufc working ever closer with Leeds City council thanks @CllrKWakefield @tomriordan @StuartAndrewMP @GoltonStewart

Keith Wakefield ‏@CllrKWakefield  20h 
Really good meeting @haighdavid and Paul Hunt. Good to hear positive plans to work with the city, communities and @Child_Leeds #lufc


sportcarl1

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1304 på: August 24, 2013, 22:08:53 »
De kunne kanskje ha brukt noe mer penger på spillere, som f.eks på en kantspiller eller to  ::)

Men jeg tror de gjør MYE bra arbeid om dagen. Nesten så jeg begynner å sette pris på de!

David Haigh ‏@haighdavid  20h 
Good meeting on #lufc working ever closer with Leeds City council thanks @CllrKWakefield @tomriordan @StuartAndrewMP @GoltonStewart

Keith Wakefield ‏@CllrKWakefield  20h 
Really good meeting @haighdavid and Paul Hunt. Good to hear positive plans to work with the city, communities and @Child_Leeds #lufc


eller varför inte anfallare?  skall vi gå upp i år måste vi ha pålitligare målskyttar och inte bara förlita oss på mccormack och som egentligen spelar i rollen bakom anfallarna
 

pedro

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1305 på: August 30, 2013, 22:26:26 »
TAKK :)
Leedsomaniac

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1307 på: August 30, 2013, 22:53:19 »
Stein på stein.... :)
Jon R.

marve

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1308 på: August 31, 2013, 10:12:52 »
Stein på stein.... :)
Ja synes våre nye eiere har gjort mye bra så langt . :)
 

Furu

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1309 på: September 04, 2013, 09:44:49 »

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1311 på: September 05, 2013, 14:56:15 »
En merkelig kommentar til denne nye investeringen til GFH Capital:

YEP: Comment DrD
Don't delay if operation needed (..Byram). His long term career at Leeds hopefully is more important. We need to manage young players better. Crazy to go from 15 development games to 50 first team games for an 18 year old. Byram could be worth £20m+ in the near future, but need to not burn him for short term gain. And that goes for the other 4-5 gifted youngsters in the squad.. We have great potential-Premiership material if looked after. Lees included, this rest will do him good and he will learn from his mistakes and improve... Think 3 years time we could have 2-4 players in the England squad and Leeds top half of premier league. Well if GFH spent some of the £50m on London property on Leeds instead, could have been next year! Still good management GFH and MCD and 30,000 fans = playoffs in may.

http://online.wsj.com/article/DN-CO-20130905-003354.html
 
finally get it. If Leeds get promoted, GFH have to pay bates more money, so instead they invest in London Property markets. Nice. Just explain to the fans, sorry, we don't want to go up this or next year as Bates gets more cash!



Artikkelen i Tha Wall Street Journal:

Leeds United Owner GFH Capital Buying London Property, Plans Tech Fund .

Article
Comments


DUBAI (Zawya Dow Jones)--GFH Capital, the Dubai-based private equity firm that bought English football club Leeds United last December, is snapping up central London property in search of attractive yields and may launch technology funds with a U.S.-based partner as it seeks to capitalize on business startups in the GCC, deputy chief executive David Haigh said.

Mr. Haigh, who is also managing director of Leeds United, said GFH Capital has been buying London properties with values between $15 million and $50 million. It is currently looking at purchasing a pair of properties for about GBP20 million, he said.

Those investments ...

(Siden krever innlogging!)
« Siste redigering: September 05, 2013, 14:58:32 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1312 på: September 05, 2013, 15:15:47 »
En merkelig kommentar til denne nye investeringen til GFH Capital:

YEP: Comment DrD
Don't delay if operation needed (..Byram). His long term career at Leeds hopefully is more important. We need to manage young players better. Crazy to go from 15 development games to 50 first team games for an 18 year old. Byram could be worth £20m+ in the near future, but need to not burn him for short term gain. And that goes for the other 4-5 gifted youngsters in the squad.. We have great potential-Premiership material if looked after. Lees included, this rest will do him good and he will learn from his mistakes and improve... Think 3 years time we could have 2-4 players in the England squad and Leeds top half of premier league. Well if GFH spent some of the £50m on London property on Leeds instead, could have been next year! Still good management GFH and MCD and 30,000 fans = playoffs in may.

http://online.wsj.com/article/DN-CO-20130905-003354.html
 
finally get it. If Leeds get promoted, GFH have to pay bates more money, so instead they invest in London Property markets. Nice. Just explain to the fans, sorry, we don't want to go up this or next year as Bates gets more cash!



Artikkelen i Tha Wall Street Journal:

Leeds United Owner GFH Capital Buying London Property, Plans Tech Fund .

Article
Comments


DUBAI (Zawya Dow Jones)--GFH Capital, the Dubai-based private equity firm that bought English football club Leeds United last December, is snapping up central London property in search of attractive yields and may launch technology funds with a U.S.-based partner as it seeks to capitalize on business startups in the GCC, deputy chief executive David Haigh said.

Mr. Haigh, who is also managing director of Leeds United, said GFH Capital has been buying London properties with values between $15 million and $50 million. It is currently looking at purchasing a pair of properties for about GBP20 million, he said.

Those investments ...

(Siden krever innlogging!)

Tåpelig kommentar.
Opprykk til PL vil selvfølgelig lønne seg uansett om de må betale litt ekstra til Bates.

Nå vet ikke jeg om det er fakta, men de 50 millionene de bruker i London kan jo også være på vegne av sine investorer som ikke har noen interesse i Leeds United.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

dsgh

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1313 på: September 06, 2013, 14:49:14 »
Hele artikkelen fra wsj:

Leeds United Owner GFH Capital Buying London Property, Plans Tech Fund

GFH Capital, the Dubai-based private equity firm that bought English football club Leeds United last December, is snapping up central London property in search of attractive yields and may launch technology funds with a U.S.-based partner as it seeks to capitalize on business startups in the GCC, deputy chief executive David Haigh said.

Mr. Haigh, who is also managing director of Leeds United, said GFH Capital has been buying London properties with values between $15 million and $50 million. It is currently looking at purchasing a pair of properties for about GBP20 million, he said.

Those investments aim to exploit good prospects for returns on luxury flats in central London, Mr. Haigh said. As it does with many of its investments, GFH Capital is seeding the purchases and then bringing in co-investors to take up part of the equity. GFH Capital is a subsidiary of Gulf Finance House, a Bahraini firm.

"Most of the investment banks are looking towards London to buy high-end real estate because it creates good yields, I think, and there's a limit to the amount of people who can acquire it," Mr. Haigh said, adding that the company would in some cases buy property to generate income and in other cases would buy, develop and sell.

"There's two we're doing at the moment and we're always looking for more," he said.

High-end residential real estate values in central London have climbed steadily despite the financial crisis and slower economic growth across Europe. In a report in July, the property firm Knight Frank raised its forecast and said prices were expected to go up 6% on the year.

In addition to its London property strategy, GFH Capital is looking at launching private equity funds that seed startups in the region, Mr. Haigh said. The company has a history of technology investments through its Injazat Technology Fund, a $50 million venture capital vehicle started in 2001. Most of its investments have since been sold.

"We've been looking at having a very early-stage fund and a late-stage growth fund, essentially replicating Injazat but making it bigger," Mr. Haigh said. "There is some great potential and there are a lot of new people coming here, some early stage and growth stage. For the early stage we wanted to bring in expertise from the U.S."

The investment in Leeds, he said, was doing well. GFH Capital bought the club from Ken Bates for GBP17 million and additional payments based on the club's reaching the Premier League. It was an undervalued asset, Mr. Haigh said, and GFH saw an opportunity in helping resuscitate the club and get its fans re-engaged. Leeds currently plays in the Championship league.

"We could see immediately there were small things and medium things and large things we could do that would automatically put that club back on an even keel," he said. Attendance is already up, he said, and the club is aiming to reach the Premier League soon.

"Of course everybody wants to get to the Premier League, because that's where the money is, but only three of them (promotions) happen every year," he said. "I think we've made a good start. We'd like to do it this season. Will we? I don't know, but I think within two, yes."

Leedsfan

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1314 på: September 08, 2013, 10:53:56 »
"He says of Leeds’s owners, GFH Capital, whose parent company is in Bahrain: 'After the Bahraini guys bought it they offered it to me but it had debt. Leeds are a great club with a great history but the financial situation was a bit not to my liking … I spoke to them through my advisers, it didn’t make sense for me to buy it.  They were offering around 70 or 80 per cent of the club."


http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2415071/Saudi-Arabian-prince-Abdullah-bin-Mosaad-explains-bought-Sheffield-United.html
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DenHviteYeboah

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1316 på: September 23, 2013, 10:35:29 »
Jeg er den første til å innrømme at GHF har gjort mye bra siden de tok over. Men vi må også sammenligne det mot Bates, og da faller vel noe av glorien ned igjen....jeg tror de aller fleste som hadde tatt over etter Evil Santa ville ha blitt oppfattet som positive :)
Vel, etter en god start på sesongen, for så å oppleve de 4 siste kamper, slår det meg som ei steikepanne i trynet: det nytter ikke å tro at man kan rykke direkte opp til Pl med en suveren manager og verdens beste fans. Det er et uomtvistelig faktum at det er spillerne som har hovedjobben i å vinne foppalkamper. Og spillerne vi har er rett og slett ikke gode nok til dette, ikke samlet sett. Det er en trist utvikling vi har sett lenge innen foppalen at pengene bestemmer det meste. De rikeste klubbene blir bare rikere, og de lenger ned på lista står på stedet hvil. Vi kan godt trekke frem Blackpool historien ut av hatten, og stolt fortelle at denne klubben rykket opp til PL på et latterlig lavt budsjett,men når skjer dette? hver sesong? ehhhh nei, hvert tiende år tenker jeg vi sier. For at vi skal rykke opp til PL slik situasjonen nå er finnes det 2 muligheter etter min mening:
1.Ekstrem flyt og flaks med nåværende spillergruppe
2.Massiv investering i bedre spillere
Punkt 1 kan vi godt håpe på, men det skjer ikke med denne klubben. Punkt 2 kan vi også håpe på, men det er ingenting som tyder på at dette vil skje med nåværende eiere-dessverre.
Så til slutt. har jeg blitt en gammal dårlig og sutrete supporter? ja jeg har nok det :( Jeg er så inderlig lei av å bli pissa på, å bli hånet, av å ikke være i det gode selskap, av å ikke være stolt av klubben jeg elsker, av å øyne et HÃ…P om å komme tilbake til foppalens kjerne som en dominerende kraft slik vi var noen år før det kollapset, jeg er så lei av å tape for Burnley,QPR,Reading. Lag som for noen år siden var lilleputter i engelsk og europeisk foppal i forhold til Leeds United :( Jeg er lei, og ser dessverre ikke lyset dette året heller-beklager :(

J-R

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1317 på: September 23, 2013, 12:22:54 »
Jeg er den første til å innrømme at GHF har gjort mye bra siden de tok over. Men vi må også sammenligne det mot Bates, og da faller vel noe av glorien ned igjen....jeg tror de aller fleste som hadde tatt over etter Evil Santa ville ha blitt oppfattet som positive :)
Vel, etter en god start på sesongen, for så å oppleve de 4 siste kamper, slår det meg som ei steikepanne i trynet: det nytter ikke å tro at man kan rykke direkte opp til Pl med en suveren manager og verdens beste fans. Det er et uomtvistelig faktum at det er spillerne som har hovedjobben i å vinne foppalkamper. Og spillerne vi har er rett og slett ikke gode nok til dette, ikke samlet sett. Det er en trist utvikling vi har sett lenge innen foppalen at pengene bestemmer det meste. De rikeste klubbene blir bare rikere, og de lenger ned på lista står på stedet hvil. Vi kan godt trekke frem Blackpool historien ut av hatten, og stolt fortelle at denne klubben rykket opp til PL på et latterlig lavt budsjett,men når skjer dette? hver sesong? ehhhh nei, hvert tiende år tenker jeg vi sier. For at vi skal rykke opp til PL slik situasjonen nå er finnes det 2 muligheter etter min mening:
1.Ekstrem flyt og flaks med nåværende spillergruppe
2.Massiv investering i bedre spillere
Punkt 1 kan vi godt håpe på, men det skjer ikke med denne klubben. Punkt 2 kan vi også håpe på, men det er ingenting som tyder på at dette vil skje med nåværende eiere-dessverre.
Så til slutt. har jeg blitt en gammal dårlig og sutrete supporter? ja jeg har nok det :( Jeg er så inderlig lei av å bli pissa på, å bli hånet, av å ikke være i det gode selskap, av å ikke være stolt av klubben jeg elsker, av å øyne et HÃ…P om å komme tilbake til foppalens kjerne som en dominerende kraft slik vi var noen år før det kollapset, jeg er så lei av å tape for Burnley,QPR,Reading. Lag som for noen år siden var lilleputter i engelsk og europeisk foppal i forhold til Leeds United :( Jeg er lei, og ser dessverre ikke lyset dette året heller-beklager :(
Godt skrevet...
Jeg er veldig enig!

Promotion 2010

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1318 på: September 23, 2013, 12:40:30 »
Jeg er den første til å innrømme at GHF har gjort mye bra siden de tok over. Men vi må også sammenligne det mot Bates, og da faller vel noe av glorien ned igjen....jeg tror de aller fleste som hadde tatt over etter Evil Santa ville ha blitt oppfattet som positive :)
Vel, etter en god start på sesongen, for så å oppleve de 4 siste kamper, slår det meg som ei steikepanne i trynet: det nytter ikke å tro at man kan rykke direkte opp til Pl med en suveren manager og verdens beste fans. Det er et uomtvistelig faktum at det er spillerne som har hovedjobben i å vinne foppalkamper. Og spillerne vi har er rett og slett ikke gode nok til dette, ikke samlet sett. Det er en trist utvikling vi har sett lenge innen foppalen at pengene bestemmer det meste. De rikeste klubbene blir bare rikere, og de lenger ned på lista står på stedet hvil. Vi kan godt trekke frem Blackpool historien ut av hatten, og stolt fortelle at denne klubben rykket opp til PL på et latterlig lavt budsjett,men når skjer dette? hver sesong? ehhhh nei, hvert tiende år tenker jeg vi sier. For at vi skal rykke opp til PL slik situasjonen nå er finnes det 2 muligheter etter min mening:
1.Ekstrem flyt og flaks med nåværende spillergruppe
2.Massiv investering i bedre spillere
Punkt 1 kan vi godt håpe på, men det skjer ikke med denne klubben. Punkt 2 kan vi også håpe på, men det er ingenting som tyder på at dette vil skje med nåværende eiere-dessverre.
Så til slutt. har jeg blitt en gammal dårlig og sutrete supporter? ja jeg har nok det :( Jeg er så inderlig lei av å bli pissa på, å bli hånet, av å ikke være i det gode selskap, av å ikke være stolt av klubben jeg elsker, av å øyne et HÃ…P om å komme tilbake til foppalens kjerne som en dominerende kraft slik vi var noen år før det kollapset, jeg er så lei av å tape for Burnley,QPR,Reading. Lag som for noen år siden var lilleputter i engelsk og europeisk foppal i forhold til Leeds United :( Jeg er lei, og ser dessverre ikke lyset dette året heller-beklager :(


Har du vært i Leeds i år?

Du synser med begge føttene Bates tiden.

Hadde du vært i Leeds 2013-14 sesongen så ser du hva klubben bryr for fansen og alt hva eierne har fått til ved å koble seg TIL supporterne og knytte bånd gjennom samarbeid med supporterklubbene, billettpriser tilbud gjennom medlemsskap og kloke fremtids rettede signinger av spillere og staff.

Selve opplegget rundt kampene oser av kvalitet og klubbhistorie. The Revie-wave blant annet. McDermott skaper for fremtiden et lag som er bra - veldig bra.

Det er plass til deg der også. Ta deg en tur.  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

B_Ød

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1319 på: September 23, 2013, 13:12:40 »
må si meg enig med siste taler her...det er en helt annen "buzz" i byen Leeds nå enn tilfellet var før. Vil tro grunnen er det som er listet opp i innlegget over.
Ups & Ups!!