Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1437940 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Promotion 2010

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4470 på: Februar 12, 2016, 17:46:47 »
Noen som har lest tråden på Waccoe som skal være en lekket dialog mellom Carayol og Tomlin?

Leste den akkurat nå. Den hørtes veldig konstruert ut. Rimelig sikker på at dette bare er piss. Som vanlig på Waccoe...

auren

Og hva gikk den ut på? Og hva vet de?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4471 på: Februar 12, 2016, 17:50:20 »
Pope
I'm hearing the poster outside Elland Road asking Cellino to go has been taken down. #lufC


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4472 på: Februar 12, 2016, 17:52:32 »
Konstaterer at ingen har kommet opp med et realistisk alternativ til Cellino....
Tja, det er jo flere på forumet her som har mast om at det er flere som kunne tenkes å ta over osv...
Vi får spørre Cellino hater nr.1: lojosang hvem han har i ermet som nye eiere av klubben....
Vel har lojosang stor kapasitet og innflytelse, men jeg tror at oppgaven å sørge for at nye potensielle eiere av Leeds United kommer på banen er litt for stor, til og med for ham.

Superfan: Steve Parkin? Mike Farnan? Har selv sagt på flere tidspunkt de vil kjøpe. Realismen skorter ikke på dem, men på Cellinos overprising av en klubb han kjøpte uten å gjøre DD. Gode businessmen gjør ikke hodeløse avtaler med vilje. Klubben har skyhøy gjeld kontra verdier. Cellino har selv uttalt at han stadig kontaktes av potensielle kjøpere. De legger nok på, så fort han nevner pris.

HåvardK: Jeg besitter informasjon som beviser at Lojosang står bak snømangel, biedød og Justin Bieber. Hans arm er lang.


De sa de var interessert i 2014 men kjøpte ikke. Hvorfor skal vi tro på Steve Parkin og  Mike Farnan nå.?
Vanligvis har man  ikke råd til å si nei til et godt tilbud hvis man vil/må selge , så her mener jeg utspillet ligger hos de som vil kjøpe. Sannsynligvis vet både kjøper og selger omtrent hva en riktig  pris er.

Det høres ikke troverdig ut at Cellino sier nei til å selge til  markedspris eller litt  høyere hvis han vil selge nå. Hvis han sier nei til salg så ønsker  han trolig gjøre flere forsøk på å lykkes med Leeds. Pengene  renner jo ut for ham også. Ikke noe poeng for ham å beholde Leeds hvis han  vil stanse tapssluket og kan  få en pris som du antyder.

Dette med "skyhøy gjeld kontra verdier" sier vel bare noe om de tekniske verdiene (en takst) og ikke om fremtidig potensiale (mulig opprykk, fanbase osv).

At Parkin/Farnan ikke byr nok til å kjøpe Leeds viser at de bare er sånn passe interessert. Men det er selvsagt mulig Cellino spekulerer i at bud blir høyet og spiller arrogant inntil videre.
« Siste redigering: Februar 12, 2016, 18:27:28 av Josch »

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4473 på: Februar 12, 2016, 17:55:45 »
Pope
I'm hearing the poster outside Elland Road asking Cellino to go has been taken down. #lufC




Og da har han hørt rett, skulle bare mangle at dette ble fjernet, flaut var det.

City Ads Yorkshire, who agreed to erect an advert paid for by a group of around 70 United fans, removed it this morning after solicitors acting for Leeds and Cellino told the firm it “clearly amounts to harassment of Mr Cellino.”

Read more: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-lufc-news/leeds-united-club-win-battle-over-cellino-out-advert-1-7729478#ixzz3zyQZ1gpL


http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-lufc-news/leeds-united-club-win-battle-over-cellino-out-advert-1-7729478

Leedsfan

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4474 på: Februar 12, 2016, 19:11:26 »

Pope
I'm hearing the poster outside Elland Road asking Cellino to go has been taken down. #lufC




Og da har han hørt rett, skulle bare mangle at dette ble fjernet, flaut var det.

City Ads Yorkshire, who agreed to erect an advert paid for by a group of around 70 United fans, removed it this morning after solicitors acting for Leeds and Cellino told the firm it “clearly amounts to harassment of Mr Cellino.”

Read more: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-lufc-news/leeds-united-club-win-battle-over-cellino-out-advert-1-7729478#ixzz3zyQZ1gpL


http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-lufc-news/leeds-united-club-win-battle-over-cellino-out-advert-1-7729478

Etter den siste "YouTube-videoen" som ble lekket har du fortsatt trua på Cellino Rudi?

Det var dråpen for meg, lavmål deluxe av han.


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Hallgeir *

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4475 på: Februar 12, 2016, 19:24:46 »
Det har blitt reist spørsmål om det egentlig er flertall mot Cellino her på forumet. Kanskje en ide å kjøre en avstemming på saken ?
Super Leeds since 1968

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4476 på: Februar 12, 2016, 19:42:46 »

Pope
I'm hearing the poster outside Elland Road asking Cellino to go has been taken down. #lufC




Og da har han hørt rett, skulle bare mangle at dette ble fjernet, flaut var det.

City Ads Yorkshire, who agreed to erect an advert paid for by a group of around 70 United fans, removed it this morning after solicitors acting for Leeds and Cellino told the firm it “clearly amounts to harassment of Mr Cellino.”

Read more: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-lufc-news/leeds-united-club-win-battle-over-cellino-out-advert-1-7729478#ixzz3zyQZ1gpL


http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-lufc-news/leeds-united-club-win-battle-over-cellino-out-advert-1-7729478

Etter den siste "YouTube-videoen" som ble lekket har du fortsatt trua på Cellino Rudi?

Det var dråpen for meg, lavmål deluxe av han.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ikke snakk om å ha troen men mangelen på seriøse alternativer, jada Asbjørn, jeg har hørt visen om bl.a Parkin....mange ganger,  Massimo er fra en annen kultur enn den engelske, det aksepterer jeg, han har fremdeles ting å lære, at han løs i avtrekkeren tar jeg bare til etterretning, at han skal redusere antall bortebilletter, selge aksjene sine til LFU, stenge SKY ute, slenger litt drit tilbake til de 20 som slenger drit til han, det er bare slik han er og slik må han få lov å være, vi vet det ofte er løst krutt og tar dere alt han sier for godt så hver se god,  han er latiner, der er det mye gestikulering og store ord, fra mitt ståsted står vi også bedre til enn på mange år, inntil vi har ny seriøs eier som er villig til å betale det det koster å kjøpe og drive klubben på plass støtter jeg Leeds United, hele Leeds United inkludert Massimo.
« Siste redigering: Februar 12, 2016, 19:44:44 av Rudi G. »

willum

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4477 på: Februar 12, 2016, 19:51:42 »

at han skal redusere antall bortebilletter, selge aksjene sine til LFU, stenge SKY ute, slenger litt drit tilbake til de 20 som slenger drit til han, det er bare slik han er og slik må han få lov å være

For en tankegang. Jeg blir målløs og motløs. Trist.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4478 på: Februar 12, 2016, 19:54:49 »

at han skal redusere antall bortebilletter, selge aksjene sine til LFU, stenge SKY ute, slenger litt drit tilbake til de 20 som slenger drit til han, det er bare slik han er og slik må han få lov å være

For en tankegang. Jeg blir målløs og motløs. Trist.

Nå må du ikke la mine meninger gå så voldsomt inn på deg men beklager om jeg har støtt deg på noen måte.

Hallgeir *

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4479 på: Februar 12, 2016, 19:55:29 »

at han skal redusere antall bortebilletter, selge aksjene sine til LFU, stenge SKY ute, slenger litt drit tilbake til de 20 som slenger drit til han, det er bare slik han er og slik må han få lov å være

For en tankegang. Jeg blir målløs og motløs. Trist.

Ja, vanlig folkeskikk handler ikke om hvor man kommer fra.
Super Leeds since 1968

Jon R

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4480 på: Februar 12, 2016, 19:59:20 »
Konstaterer at ingen har kommet opp med et realistisk alternativ til Cellino....
Tja, det er jo flere på forumet her som har mast om at det er flere som kunne tenkes å ta over osv...
Vi får spørre Cellino hater nr.1: lojosang hvem han har i ermet som nye eiere av klubben....
Vel har lojosang stor kapasitet og innflytelse, men jeg tror at oppgaven å sørge for at nye potensielle eiere av Leeds United kommer på banen er litt for stor, til og med for ham.

Superfan: Steve Parkin? Mike Farnan? Har selv sagt på flere tidspunkt de vil kjøpe. Realismen skorter ikke på dem, men på Cellinos overprising av en klubb han kjøpte uten å gjøre DD. Gode businessmen gjør ikke hodeløse avtaler med vilje. Klubben har skyhøy gjeld kontra verdier. Cellino har selv uttalt at han stadig kontaktes av potensielle kjøpere. De legger nok på, så fort han nevner pris.

HåvardK: Jeg besitter informasjon som beviser at Lojosang står bak snømangel, biedød og Justin Bieber. Hans arm er lang.


De sa de var interessert i 2014 men kjøpte ikke. Hvorfor skal vi tro på Steve Parkin og  Mike Farnan nå.?
Vanligvis har man  ikke råd til å si nei til et godt tilbud hvis man vil/må selge , så her mener jeg utspillet ligger hos de som vil kjøpe. Sannsynligvis vet både kjøper og selger omtrent hva en riktig  pris er.

Det høres ikke troverdig ut at Cellino sier nei til å selge til  markedspris eller litt  høyere hvis han vil selge nå. Hvis han sier nei til salg så ønsker  han trolig gjøre flere forsøk på å lykkes med Leeds. Pengene  renner jo ut for ham også. Ikke noe poeng for ham å beholde Leeds hvis han  vil stanse tapssluket og kan  få en pris som du antyder.

Dette med "skyhøy gjeld kontra verdier" sier vel bare noe om de tekniske verdiene (en takst) og ikke om fremtidig potensiale (mulig opprykk, fanbase osv).

At Parkin/Farnan ikke byr nok til å kjøpe Leeds viser at de bare er sånn passe interessert. Men det er selvsagt mulig Cellino spekulerer i at bud blir høyet og spiller arrogant inntil videre.
Farnan hadde finansieringen klar men GHF var ikke villig til å forhandle videre med dem. Dette gjentok de til det kjedsommelige. Ikke rart GHF vegret seg for å selge til Farnan så lenge en annen kjøper var villig (og dum nok) til å betale silly money uten due diligence. Parkin er også interessert men mener (naturligvis) at Cellinos prisforlangende er totalt hinsides all fornuft. Dette går nok dessverre akkurat som Eddie Gray spådde som et worst case scenario. Seriøse og potensielt gode eiere er villig til å kjøpe, men Cellino gjør klubben ikke salgbar.
Jon R.

willum

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4481 på: Februar 12, 2016, 20:03:56 »

at han skal redusere antall bortebilletter, selge aksjene sine til LFU, stenge SKY ute, slenger litt drit tilbake til de 20 som slenger drit til han, det er bare slik han er og slik må han få lov å være

For en tankegang. Jeg blir målløs og motløs. Trist.

Nå må du ikke la mine meninger gå så voldsomt inn på deg men beklager om jeg har støtt deg på noen måte.

Hehe. Nei, jeg har ingen grunn til å bli støtt - eller krenket, som er det populære ordet i dag. Men jeg er fullstendig uenig med deg, og som Leeds-supporter blir jeg trist av at du godtar så mye som du gjør fra Cellino, men det er du selvsagt i din fulle rett til. Ha en fin kveld!

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4482 på: Februar 12, 2016, 21:35:42 »
Hva var poenget med due diligence januar 2014?

Dette hadde blitt foretatt 13 mnd tidligere i november 2012 , etter   5-6 måneders arbeid. Tilstanden til Leeds Utd var gansk oversiktlig i  januar 2014.
« Siste redigering: Februar 13, 2016, 00:10:17 av Josch »

kongsmo

Sv:
« Svar #4483 på: Februar 12, 2016, 21:58:05 »
Dagens beste spøk?
"SNIFFER"

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28982
  • Total likes: 2663
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4484 på: Februar 12, 2016, 22:45:27 »

Forøvrig kan du legge av deg den ovenfra og nedholdningen når du kommenterer min innlegg (selv om du er Moderator). Jeg har vært Leedsfan i 40 år, og har like mye rett til å mene ting som du har uten at det skal bli kalt rubbish.
Ditt innlegg, hvor har du det fra at jeg kommenterer ditt innlegg??? :o 

Og 'ovenfra og ned-holdning', ja dét er Asbjørn, det :D

 
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28982
  • Total likes: 2663
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4485 på: Februar 12, 2016, 22:53:24 »
Ikke snakk om å ha troen men mangelen på seriøse alternativer, jada Asbjørn, jeg har hørt visen om bl.a Parkin....mange ganger,  

Én ting skal Massimo ha, han har penger, og han bruker en del av dem...

Det stopper der, for min del... :(

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4486 på: Februar 12, 2016, 23:48:09 »
Hva var poenget med due diligence januar 2014?

Dette hadde blitt foretatt 13 mnd tidligere i novenber 2012 , etter   5-6 måneders arbeid. Tilstanden til Leeds Utd var gansk oversiktlig i  januar 2014.
Ikke i følge Cellino de første mnd etter overtakelsen.
Jon R.

baste

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4487 på: Februar 13, 2016, 00:11:58 »
Parkin kan bli en redningsmann ? God for ca 2,5 milliarder ?! 


£10 million alone will be only a portion of what is required for what Leeds need, but a Management Today report in 2015 which estimated Parkin's worth at £188 million suggests he has the means to make an impact.

Jon R

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4488 på: Februar 13, 2016, 00:46:50 »
Parkin kan bli en redningsmann ? God for ca 2,5 milliarder ?! 


£10 million alone will be only a portion of what is required for what Leeds need, but a Management Today report in 2015 which estimated Parkin's worth at £188 million suggests he has the means to make an impact.

Stor formue men ikke så mye av formuen som uten videre kan gjøres om til cash. Vil trolig bruke mindre penger enn Cellino, men forhåpentligvis bruke dem bedre. Parkin vil bygge klubb ut fra suksesskriterier som har gjort han til en av øyrikets mest suksessfulle og respekterte entreprenører. Vil trolig bruke tid og penger på å bygge en profesjonell organisasjon med kompetente folk i alle ledd. Mao ingen mr Quick fix, men trolig en svært bra mann i et litt lengre perspektiv. Jeg har trua på Parkin og håper Cellino og han kan bli enige i løpet av 2016.
Jon R.

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4489 på: Februar 13, 2016, 02:03:35 »
Parkin kan bli en redningsmann ? God for ca 2,5 milliarder ?!  


£10 million alone will be only a portion of what is required for what Leeds need, but a Management Today report in 2015 which estimated Parkin's worth at £188 million suggests he has the means to make an impact.

Stor formue men ikke så mye av formuen som uten videre kan gjøres om til cash. Vil trolig bruke mindre penger enn Cellino, men forhåpentligvis bruke dem bedre. Parkin vil bygge klubb ut fra suksesskriterier som har gjort han til en av øyrikets mest suksessfulle og respekterte entreprenører. Vil trolig bruke tid og penger på å bygge en profesjonell organisasjon med kompetente folk i alle ledd. Mao ingen mr Quick fix, men trolig en svært bra mann i et litt lengre perspektiv. Jeg har trua på Parkin og håper Cellino og han kan bli enige i løpet av 2016.

... men han har ikke erfaring i å drive fotballklubb. Og du forskutterer hvordan han vil bruke penger uten særlig holdepunkter for akkurat det. Greit nok at han er Leeds-fan og vil gi noe tilbake til byen og har hatt suksess i næringslivet.

Erfaring med fotball har derimot Cellino, i tillegg til penger. Han holdt faktisk Cagliari  i Serie A i mange år, så han kan ikke ha gjort alt galt her i livet. Han er også en entrepeneur med sine suksesskriterier.

Du skriver (om Parkin):

....Vil trolig bruke mindre penger enn Cellino, men forhåpentligvis ...
....Vil trolig bruke tid og penger på å bygge ....
....men trolig en svært bra mann i et litt lengre perspektiv....
...Jeg har trua på Parkin og håper.....

Hvor har du dette med "trua"  og "trolig"  fra?  Eller er dette noe du håper? Vi kunne jo si akkurat  det samme om Cellino for to år siden! Pluss erfaring i å drive en Serie A klubb.

Hvis to businessmenn med penger vil eie Leeds så er det vel naturlig å velge den med erfaring fra fotballbransjen.? Eller?

Der har Cellino vært i 25 år og gjort en respektabel jobb med Cagliari (men forbrukt mange coacher). Denne kunnskapen er ikke visket bort etter to år med Leeds.

I en nøktern jobbsøknad ville Cellino vært den beste kandidaten av de to. 8)
« Siste redigering: Februar 13, 2016, 02:06:01 av Josch »

Eriksen55

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4490 på: Februar 13, 2016, 08:33:23 »
Parkin kan bli en redningsmann ? God for ca 2,5 milliarder ?!  


£10 million alone will be only a portion of what is required for what Leeds need, but a Management Today report in 2015 which estimated Parkin's worth at £188 million suggests he has the means to make an impact.

Stor formue men ikke så mye av formuen som uten videre kan gjøres om til cash. Vil trolig bruke mindre penger enn Cellino, men forhåpentligvis bruke dem bedre. Parkin vil bygge klubb ut fra suksesskriterier som har gjort han til en av øyrikets mest suksessfulle og respekterte entreprenører. Vil trolig bruke tid og penger på å bygge en profesjonell organisasjon med kompetente folk i alle ledd. Mao ingen mr Quick fix, men trolig en svært bra mann i et litt lengre perspektiv. Jeg har trua på Parkin og håper Cellino og han kan bli enige i løpet av 2016.

... men han har ikke erfaring i å drive fotballklubb. Og du forskutterer hvordan han vil bruke penger uten særlig holdepunkter for akkurat det. Greit nok at han er Leeds-fan og vil gi noe tilbake til byen og har hatt suksess i næringslivet.

Erfaring med fotball har derimot Cellino, i tillegg til penger. Han holdt faktisk Cagliari  i Serie A i mange år, så han kan ikke ha gjort alt galt her i livet. Han er også en entrepeneur med sine suksesskriterier.

Du skriver (om Parkin):

....Vil trolig bruke mindre penger enn Cellino, men forhåpentligvis ...
....Vil trolig bruke tid og penger på å bygge ....
....men trolig en svært bra mann i et litt lengre perspektiv....
...Jeg har trua på Parkin og håper.....

Hvor har du dette med "trua"  og "trolig"  fra?  Eller er dette noe du håper? Vi kunne jo si akkurat  det samme om Cellino for to år siden! Pluss erfaring i å drive en Serie A klubb.

Hvis to businessmenn med penger vil eie Leeds så er det vel naturlig å velge den med erfaring fra fotballbransjen.? Eller?

Der har Cellino vært i 25 år og gjort en respektabel jobb med Cagliari (men forbrukt mange coacher). Denne kunnskapen er ikke visket bort etter to år med Leeds.

I en nøktern jobbsøknad ville Cellino vært den beste kandidaten av de to. 8)

Utrolig at Cellino i løpet av 25 år enda ikke har skjønt hvordan man skal drive en klubb da. Evner ikke å skape ro, stabilitet og ordet kontinuitet er et fremmedord. At han ikke skal blande seg inn i managerens oppgaver. At han enda ikke har erfart at en ny manager trenger tid, er ikke annet enn skremmende. Samme feilen opp og opp igjen i 25 år. Erfaring kan mange ha og alle kan gjøre feil. Men folk som ikke evner å lære av sine feil, har total mangel på selvinnsikt og er ikke skikket til å lede en fotballklubb.

Da vil jeg heller ha en uerfaren som er mer ydmyk, som kanskje ansetter folk som vet hva dem driver med. Villig til ofre Cellino for å gi en uerfaren minst 25 år før jeg dømmer han..
« Siste redigering: Februar 13, 2016, 08:40:09 av eriksen55 »

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4491 på: Februar 13, 2016, 11:27:32 »
Jeg kjenner ikke til hvordan Cellino drev Cagliari. Trolig ikke du heller.

Men de fleste årene var de i Serie A:

Opprykk i 1990 (Cellino kom 1991)
Nedrykk i 1997
4 år i Serie B
Opprykk i 2001
Nedrykk 2015 (uten  Cellino)

De var også i semifinalen i UEFA-cupen.

Cellino har holdt  Cagliari i seie A mesteparten av av sin tid, på sin måte.

Det kan ingen ta fra ham. At han ikke har lært noe som helst av denne tiden er høyst tvilsomt. Det blir repektløst å si,   selv om man mener han er gal og løgnaktig nå.  Serie A er en tøff liga å holde seg flytende i.

Cellino har faktisk utrettet  noe innen fotball.
« Siste redigering: Februar 13, 2016, 11:31:05 av Josch »

willum

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4492 på: Februar 13, 2016, 11:55:03 »
Jeg kjenner ikke til hvordan Cellino drev Cagliari. Trolig ikke du heller.

Men de fleste årene var de i Serie A:

Opprykk i 1990 (Cellino kom 1991)
Nedrykk i 1997
4 år i Serie B
Opprykk i 2001
Nedrykk 2015 (uten  Cellino)

De var også i semifinalen i UEFA-cupen.

Cellino har holdt  Cagliari i seie A mesteparten av av sin tid, på sin måte.

Det kan ingen ta fra ham. At han ikke har lært noe som helst av denne tiden er høyst tvilsomt. Det blir repektløst å si,   selv om man mener han er gal og løgnaktig nå.  Serie A er en tøff liga å holde seg flytende i.

Cellino har faktisk utrettet  noe innen fotball.

[/quote
Det har kommet fram mange historier om hvordan Cellino styrte Cagliari. Flyttet hjemmekampene langt nord i Italia. Nektet å selge sesong-kort. I tillegg til alt han har vært beskyldt og siktet for (Is Arena). Cagliari-fansen har vært alt annet enn fornøyd.

ragnar

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4493 på: Februar 13, 2016, 12:00:01 »
Cagliari er historie. I leeds har han faktisk ikke utrettet noe sportslig annet å sparke mange trenere og kjøpe masse spillere. Han viser ihvertfall ikke noen bevis på lærdom fra tiden i Italia. Stabilitet lønner seg på lang sikt. Og om man ikke har tålmodighet til det så koster det penger i form av spillerkjøp og gode trenere...
*In El Loco we trust!*

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4494 på: Februar 13, 2016, 12:55:06 »
Cagliari er historie. I Leeds har han faktisk ikke utrettet noe sportslig annet å sparke mange trenere og kjøpe masse spillere. Han viser ihvertfall ikke noen bevis på lærdom fra tiden i Italia. Stabilitet lønner seg på lang sikt. Og om man ikke har tålmodighet til det så koster det penger i form av spillerkjøp og gode trenere...
Leeds-fansen selv, bl.a du, viser jo selv at man ikke har tålmodighet når man vil ha ham sparket etter bare to år i sjefsstolen.  Skal vi forlange tålmodighet av Cellino når vi ikke viser tålmodighet selv?

To år er kort tid for en eier. Cagliari-perioden bør ses over ca 25 år, der noen få  år av disse var i Serie B.
Sannsynligvis skjedde det noe av det samme der som i Leeds nå (utålmodige fans, mangel på resultater, sparking av trenere, mislykket spillerkjøp, rettssaker, medieutspill   osv). Men 25  år lyver ikke. Da var de på øverste nivå mesteparten av tiden. Det er et faktum.

Du sier Cagliari er historie. Men historien teller til fordel for  Cellino. Han har oppnådd noe, som øker sannsynlighetn for at han kan oppnå noe igjen (men ingen ting er 100% sikkert). Han brukte 4 år på å  komme tilbake til Serie A etter  nedrykk i 1997. Det viser at han har klart det før, etter noen vanskelige sesonger. Det betyr ikke at han må lykkes i Leeds, men han har klart det tidligere.

Ã… vurdere Cellinos evner  som klubbeier ut fra bare to år i Leeds blir ikke riktig.

Jeg tror vi som Leeds-fans hadde urealistiske forventninger da han kjøpte klubben  i 2014.
« Siste redigering: Februar 13, 2016, 12:57:28 av Josch »

ragnar

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4495 på: Februar 13, 2016, 13:31:33 »
Cagliari er historie. I Leeds har han faktisk ikke utrettet noe sportslig annet å sparke mange trenere og kjøpe masse spillere. Han viser ihvertfall ikke noen bevis på lærdom fra tiden i Italia. Stabilitet lønner seg på lang sikt. Og om man ikke har tålmodighet til det så koster det penger i form av spillerkjøp og gode trenere...
Leeds-fansen selv, bl.a du, viser jo selv at man ikke har tålmodighet når man vil ha ham sparket etter bare to år i sjefsstolen.  Skal vi forlange tålmodighet av Cellino når vi ikke viser tålmodighet selv?

To år er kort tid for en eier. Cagliari-perioden bør ses over ca 25 år, der noen få  år av disse var i Serie B.
Sannsynligvis skjedde det noe av det samme der som i Leeds nå (utålmodige fans, mangel på resultater, sparking av trenere, mislykket spillerkjøp, rettssaker, medieutspill   osv). Men 25  år lyver ikke. Da var de på øverste nivå mesteparten av tiden. Det er et faktum.

Du sier Cagliari er historie. Men historien teller til fordel for  Cellino. Han har oppnådd noe, som øker sannsynlighetn for at han kan oppnå noe igjen (men ingen ting er 100% sikkert). Han brukte 4 år på å  komme tilbake til Serie A etter  nedrykk i 1997. Det viser at han har klart det før, etter noen vanskelige sesonger. Det betyr ikke at han må lykkes i Leeds, men han har klart det tidligere.

Ã… vurdere Cellinos evner  som klubbeier ut fra bare to år i Leeds blir ikke riktig.

Jeg tror vi som Leeds-fans hadde urealistiske forventninger da han kjøpte klubben  i 2014.

Jeg stemmer ikke for å sparke MC. Inntil noen kjøper han ut. så er han eier av Leeds. Han har ikke bevist noe sportslig på disse to årene. To år er som du sier en kort tid. Men han kan ikke fortsette i samme løp med tanke på trenerfrekvensen skal han lykkes i Leeds. Der kan vi vel være enig?

Sannsynligheten er alltid tilstede. Kanskje noe av utålmodigheten til Leedsfansen er at klubben har vært styrt på mange forskjellige måter uten særlig hell de siste årene?

Evnene er det sikkert ikke noe i veien med. Måten han har brukt de på ila sine to år her i Leeds, er ikke akkurat overbevisende. Han må gjerne fortsette i samme løp, men det er vel ikke en oppskrift på suksess?
*In El Loco we trust!*

willum

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4496 på: Februar 13, 2016, 13:41:02 »
Cagliari er historie. I Leeds har han faktisk ikke utrettet noe sportslig annet å sparke mange trenere og kjøpe masse spillere. Han viser ihvertfall ikke noen bevis på lærdom fra tiden i Italia. Stabilitet lønner seg på lang sikt. Og om man ikke har tålmodighet til det så koster det penger i form av spillerkjøp og gode trenere...
Leeds-fansen selv, bl.a du, viser jo selv at man ikke har tålmodighet når man vil ha ham sparket etter bare to år i sjefsstolen.  Skal vi forlange tålmodighet av Cellino når vi ikke viser tålmodighet selv?

To år er kort tid for en eier. Cagliari-perioden bør ses over ca 25 år, der noen få  år av disse var i Serie B.
Sannsynligvis skjedde det noe av det samme der som i Leeds nå (utålmodige fans, mangel på resultater, sparking av trenere, mislykket spillerkjøp, rettssaker, medieutspill   osv). Men 25  år lyver ikke. Da var de på øverste nivå mesteparten av tiden. Det er et faktum.

Du sier Cagliari er historie. Men historien teller til fordel for  Cellino. Han har oppnådd noe, som øker sannsynlighetn for at han kan oppnå noe igjen (men ingen ting er 100% sikkert). Han brukte 4 år på å  komme tilbake til Serie A etter  nedrykk i 1997. Det viser at han har klart det før, etter noen vanskelige sesonger. Det betyr ikke at han må lykkes i Leeds, men han har klart det tidligere.

Ã… vurdere Cellinos evner  som klubbeier ut fra bare to år i Leeds blir ikke riktig.

Jeg tror vi som Leeds-fans hadde urealistiske forventninger da han kjøpte klubben  i 2014.

Historien teller til Cellinos fordel? Det er tolkning av hans tid i Cagliari og Leeds jeg ikke har sett før.

Tror du feks Cagliari-fansen var fornøyd da han flyttet hjemmekampene til Trieste?

Uttrykket "å begrave hodet i sanden" slår meg.


sportcarl1

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4497 på: Februar 13, 2016, 13:56:50 »
alltså skulle jag köpa denna klubb om man varit miljardär hade jag tänkt mig för både en och annan gång
 

willum

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4498 på: Februar 13, 2016, 14:08:15 »
alltså skulle jag köpa denna klubb om man varit miljardär hade jag tänkt mig för både en och annan gång

Bra. Skulle ønske Cellino hadde gjort det samme.

Promotion 2010

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4499 på: Februar 13, 2016, 15:11:38 »
Cagliari er historie. I Leeds har han faktisk ikke utrettet noe sportslig annet å sparke mange trenere og kjøpe masse spillere. Han viser ihvertfall ikke noen bevis på lærdom fra tiden i Italia. Stabilitet lønner seg på lang sikt. Og om man ikke har tålmodighet til det så koster det penger i form av spillerkjøp og gode trenere...
Leeds-fansen selv, bl.a du, viser jo selv at man ikke har tålmodighet når man vil ha ham sparket etter bare to år i sjefsstolen.  Skal vi forlange tålmodighet av Cellino når vi ikke viser tålmodighet selv?

To år er kort tid for en eier. Cagliari-perioden bør ses over ca 25 år, der noen få  år av disse var i Serie B.
Sannsynligvis skjedde det noe av det samme der som i Leeds nå (utålmodige fans, mangel på resultater, sparking av trenere, mislykket spillerkjøp, rettssaker, medieutspill   osv). Men 25  år lyver ikke. Da var de på øverste nivå mesteparten av tiden. Det er et faktum.

Du sier Cagliari er historie. Men historien teller til fordel for  Cellino. Han har oppnådd noe, som øker sannsynlighetn for at han kan oppnå noe igjen (men ingen ting er 100% sikkert). Han brukte 4 år på å  komme tilbake til Serie A etter  nedrykk i 1997. Det viser at han har klart det før, etter noen vanskelige sesonger. Det betyr ikke at han må lykkes i Leeds, men han har klart det tidligere.

Ã… vurdere Cellinos evner  som klubbeier ut fra bare to år i Leeds blir ikke riktig.

Jeg tror vi som Leeds-fans hadde urealistiske forventninger da han kjøpte klubben  i 2014.

Historien teller til Cellinos fordel? Det er tolkning av hans tid i Cagliari og Leeds jeg ikke har sett før.

Tror du feks Cagliari-fansen var fornøyd da han flyttet hjemmekampene til Trieste?

Uttrykket "å begrave hodet i sanden" slår meg.




At Cagliari flyttet til Trieste var en reaksjon ovenfor myndighetene i Italia. Et signal til politikerne om at fansen og klubben hadde fått nok av deres trenering.

Det er akkurat likedan med Leeds og Skykamper. Cellino markerer seg og de fleste av fansen applauderer.



Cellino er kanskje ikke så god med virkemidler, men han har noen slående argumenter!  8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973