Skrevet av Emne: Vi topper ligaen, men......  (Lest 7847 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #30 på: Oktober 20, 2009, 15:58:26 »
Match stats etter kampen i går:

Leeds United   
Norwich City
Goals:   2   1
Possession:   52   48
Shots On Target:   7   7
Shots Off Target:   10   4
Corners:   5   8
Fouls:   18   17
Most Fouls:   Crowe (6)   Hughes (3)
Yellow Cards:   4   3

Ut i fra statsen er det ikke ufortjent at Leeds vinner.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Pleinar

Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #31 på: Oktober 20, 2009, 16:06:37 »
Match stats etter kampen i går:

Leeds United   
Norwich City
Goals:   2   1
Possession:   52   48
Shots On Target:   7   7
Shots Off Target:   10   4
Corners:   5   8
Fouls:   18   17
Most Fouls:   Crowe (6)   Hughes (3)
Yellow Cards:   4   3

Ut i fra statsen er det ikke ufortjent at Leeds vinner.

auren

I følge Ivar Hoff, er det cornerstatistikken som sier hvilket lag som fortjener å vinne.

Ã… vifte rundt med statistikk forandrer vel ikke helhetsintrykket av kampen gjør det vel? Jeg er glad for at vi vant, men jeg mener at Norwich var det beste laget på banen i går kveld.
- Only Users Loose Drugs -

pleinars.blogspot.com

auren

Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #32 på: Oktober 20, 2009, 16:11:46 »
Leeds hadde flest sjanser.
Leeds hadde mest ballinnehav.
Leeds hadde flest skudd på/utenfor mål.

Ut i fra dette synes jeg det beste laget vant. Men det var en svært jevn og tøff match. Lagene hadde hver sine perioder.

Vi får bare være enige om å være uenige.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #33 på: Oktober 20, 2009, 16:40:17 »
Andy Ritchie sa på Sky Sports i går: "Its a sign when you win games like that". Og han har muligens rett. Når man vinner slike kamper, lukter det stang inn denne sesongen.

Men i en tid da vi topper med færre kamper spilt, ser jeg stort forbedringspotensiale i mannskapet. Når vi nå bygger, så må vi ikke bare bygge for å komme oss ut av denne divisjonen. Vi må bygge for å sette preg på divisjonen over.

Keepere: Fornøyd med situasjonen så lenge Higgs er et klart førstevalg

Backer: Holder vel akkurat på dette nivået, selv om jeg gjerne skulle sett Hughes ute av førsteelleveren.

Midtstoppere: Godt nok i massevis

Sentralt: For tynt. Savner godt nok backup for Howson/Doyle, og er langt fra trygg på at disse to er gode nok til å styre kamper for oss. Her bør vi helt klart forsterkes. Ikke rør Johnson, han er flying i den posisjonen han spiller nå

Venstre/Høyre: Synes vi ser OK ut med Johnson, Snodgrass og Robinson.

Frontrekka: Før vi hentet inn to nye i løpet av helga har vi vært altfor tynt besatt. Ingen som har vært gode nok bak Becchio/Beckford. Showunmi og Grella er altfor svake i mine øyne. Kandol et spørsmålstegn, mens spesielt Gradel var bra i går. Men det er kun for en måned.

Vi er "litt" ute av form. Skadene er hovedårsaken, og de som er tilbake fra skader trenger kamptrening.

Konklusjonen min:

Den første fjerdedelen av sesongen har vist at førsteelleveren er god nok til å vinne denne ligaen. Men med skader (og det får vi jo), har vi ikke styrke nok i dybden. Heldigvis ser Grayson ut til å være enig siden han hentet 2 to nye inn i helga.

Til slutt vil jeg gi litt kred til manageren vår. Ydmyk, gjennomtenkt og ikke minst kjempegod til å endre kampbilde når det keves.

Vi ser på dette på akkurat samme måte Kato :)

nord

Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #34 på: Oktober 20, 2009, 17:07:59 »
Hvor ofte har ikke tapt - når vi skule have vundet ? - så dette hører med til spillet  ::)

Det er bedre at spille lidt halvdårligt og vinde kampen mod et bedre hold end det modsatte!

Norwich er et godt hold som aboslut ikke hører hjemme i L1 - jeg går udfra at de  rykker op sammen med Leeds ;-)
 

berlin

Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #35 på: Oktober 20, 2009, 17:14:36 »
Leeds hadde flest sjanser.
Leeds hadde mest ballinnehav.
Leeds hadde flest skudd på/utenfor mål.

Ut i fra dette synes jeg det beste laget vant. Men det var en svært jevn og tøff match. Lagene hadde hver sine perioder.

Vi får bare være enige om å være uenige.

auren

Så da vare bare Grayson galant og ydmyk etter kampen da, auren, når han sier at vi antagelig ikke fortjente å vinne? På meg virker det som at du er en av svært som tviholder på at det beste laget vant, underbygd med stats og slikt. Det er heller sjelden stats gir det riktige bildet av kampen.

Etter min mening levde vi farlig mange ganger når Norwich presset oss, noe de gjorde i store deler av kampen. Kall det gjerne udyktighet av Norwich, men jeg synes vi like mye heldige som dyktige at Norwich ikke fikk den siste pene stikkern eller skuddet.

De 10 siste minuttene av Leeds var forrykende og kveldens beholdning for min del, men det veier ikke opp for at det var klasseforskjell mellom Leeds og Norwich i 80 minutter, i Norwich sin favør.

Nå har jeg bare sett Norwich denne ene gangen, men spiller de sånn videre, kommer de til å klatre fra 6.plassen sin og innen jul ligge jevnt med Charlton og MK Dons. Får bare håpe at vi har fortsetter å vinne bra med kamper fremover, da har vi kanskje en luke.

Jeg er ganske sikker på at Bristol Rovers ikke holder sesongen, og Charlton og Colchester har vist svakhetstegn. Det har vi også, men aner at det "vipper vår vei" denne sesongen. Norwich kan meget vel komme komme til følge oss direkte opp, de har solide 16-5 i målforskjell på hjemmebane fratrekt miseren mot Colchester og er ikke akkurat et lag med scoringstørke.

auren

Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #36 på: Oktober 20, 2009, 17:24:09 »
Uavgjort hadde kanskje vært et "rettferdig" resultat i går kveld. Men så lenge vi skaper flest sjanser og scorer flest mål synes jeg vi vinner fortjent nok. Jeg synes det var klasseforskjell på lagene i den perioden i andre omgang da Norwich virkelig var gode. Resten av kampen var jevn, mens Leeds var klart best de siste 10-15 min.

Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg langt i fra var tilfreds med spillet Leeds leverte i går. Jeg var skuffet etter første omgang, og satt lenge med en dårlig følelse i andre omgang. Norwich er tydeligvis i bra form. Vi har egentlig slitt en del spillemessig denne sesongen. Spesielt de 6-7 siste ligakampene. Får vi ikke orden på spillet kommer snart vårt første tap, kanskje allerede på lørdag?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

berlin

Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #37 på: Oktober 20, 2009, 17:37:05 »
Vi har egentlig slitt en del spillemessig denne sesongen. Spesielt de 6-7 siste ligakampene. Får vi ikke orden på spillet kommer snart vårt første tap, kanskje allerede på lørdag?

auren

Har samme følelsen/inntrykket. Dermed ekstra gledelig at de vant foran kampen mot Millwall. Tap i går og evt. et tap mot Millwall, ikke lenger i føringen, skader og mulig svekket selvtillit? Huff.....

Håper derfor at de reiser til London med selvtillit for å sikre 3 nye poeng. Det er ellers imponerende at forsvaret klarer seg så godt som det gjør, vi har vel knapt stilt med samme forsvarsfirer denne sesongen.
Da er det faktisk mulig å leve med Hughes. Parker kan vel ikke forventes å være tipp-topp når han er tilbake,
og Johnson må ikke flyttes på.
« Siste redigering: Oktober 20, 2009, 17:41:16 av berlin »

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #38 på: Oktober 20, 2009, 18:01:25 »
Det største problemet vårt i går slik jeg ser det er den store sprekken mellom vår sentrale midtbane og forsvaret. Norwich fikk gang på gang komme i stor fart mot forsvaret vårt og vi var heldige som ikke slapp inn mål der. På målet til Norwich var det også allt for dårlig press og de fikk trille ball frem og tilbake og tilslutt kom det et innlegg som vi ikke klarte å hindre at skulle bli mål. Det som plaget meg mest i går var den deffensive midtbanen vår!

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #39 på: Oktober 20, 2009, 18:53:19 »
Ikkje spesielt betryggende spill i går nei,vår sentrale midtbane ble løpende mye i mellom.Fantastisk avslutning og spill når kampen skulle avgjøres,og det er jo en god egenskap å ha i laget.Ka e vår 1. ellever no? vanskelig......

sveifors

Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #40 på: Oktober 20, 2009, 19:01:26 »
Nå når vi har Gradel og Snodgrass, hva om å prøve BJohnson på sentral midtbane. Det er vel hans egentlige plass er. Da vil han komme til bedre ed sin fatastiske skuddfot.

Doyle sin oppgave er å være bulldozer og ballvinner og, det lykkes han bra med.
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #41 på: Oktober 20, 2009, 20:52:16 »
Så deilig med litt konstruktive fotballdiskusjoner en gang imellom.... :)

Jeg så 'samme kampen' som auren igår, og mener uavgjort hadde vært et fair resultat - men når det nå først skal bli en seierherre er det vel ofte slik at det laget som er skarpest i begge ender av banen vinner?

Er ikke overrasket over kampstatistikken. Norwich gjorde mye bra midt på banen, men de kom da vitterlig ikke til så veldig mange store sjanser?

Etter at Ankergren kom inn spilte vi altså uten tre av fem førstevalg i forsvarsfemmeren, i tillegg til at flere spillere var noe rustne etter skadeavbrekk.

Norwich stilte rimelig toppet, og har fått en voldsom formutløsning i det siste.

Veldig oppløftende (selv om vi sikkert taper mot Millwall... :-\)

So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

fjellhaugen

Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #42 på: Oktober 20, 2009, 22:43:33 »
hehe.. . morsomt å se hvor mye temperatur det blir ang, uenigheter om kampen i går.

det jeg tenker på da er at de fleste faktisk SÃ… kampen.

vanligvis krangles det, og da er grunnlaget at noen kjenner noen som kejnner noen som var på kampen og resten hørte den på LUTV, evt har sett hightligts.
vi er jaggu mer enige når vi er i villrede enn når vi faktisk har sett kampen ;D ;D ;D ;D ;D



jeg velger å si det sånn;

tipper det er sånn man u fans har hatt det i 10 -15 år og de spiller jo "aldri" en dårlig kamp 8)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!