Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1433429 ganger)

0 medlemmer og 8 gjester leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1290 på: Mars 18, 2014, 10:55:13 »
Er så lei av og bruke tid og ha forventninger til en klubb, som er så til di grader pil råtten i reisverket. Angrer BIG time!! for at jeg introduserte dette rææææææææææææææle for min sønn. Hvis ikke Cellino blir godkjent kommer jeg til meld meg ut av alt som har med LUFC og gjøre, livet er for kort til og følge og se driiiiit fotball.  

dette var hard kost gitt.... :o



Skjønner dette til de grader. Fornuften sier finn en ny klubb som f.eks York. Den klubben bare spiller kamper, og er kjempelykkelige over å ligge under toppen i League two. Men hjertet sier. Det er bare en klubb, og det er Leeds United.
Det å gå på kamp med en liten klubb er som balsam for sjela. Man møter spillerne på banepuben etter kamp og har et annet syn på det med kamper, enn man får med en klubb som vil være med å kjempe blandt de beste

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1291 på: Mars 18, 2014, 11:05:02 »
Cellino e skyldig, inntil frifunnet i Italiensk rett ??  Så kan han få kjøpe Leeds? Burde saksøke de tullingan som sitt å drenerer overtagelsen i mnd vis
Dette innlegget er spot on etter min mening!
FL=en gjeng med inkompetente Leeds hatere :(

OG nå er er han skyldig inntil det motsatte er bevist!   >:(
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1292 på: Mars 18, 2014, 11:07:28 »
Cellino has denied the charge throughout the case and his lawyer Giovanni Cocco has outlined that an appeal will be lodged: “This verdict is absolutely unjust and we will appeal.”


http://www.football-italia.net/46600/cellino-convicted-tax-evasion

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1293 på: Mars 18, 2014, 11:08:46 »
DE HAR FÃ…TT DET SOM DE VIL OG DA FÃ…R FOOTBALL LEAGUE HANDLE RASKT SÃ… IKKE DENNE KLUBBEN BLIR FJERNET FRA JORDENS OVERFLATE!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1294 på: Mars 18, 2014, 11:10:03 »
Nå får vi se hvor alvorlig Farnan var når han sa at han stod klar med pengene.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1295 på: Mars 18, 2014, 11:11:56 »
Football League rules prohibit people with previous criminal convictions for dishonestly offences from owning a 30% share of any club or from acting as a director. A statement released last week said a decision would be finalised "in the next 10 days".
 
Cellino's latest conviction, following two previous charges of fraud, comes after being found guilty of a non-payment of import duty on a yacht but has escaped a maximum fine of €1.165m.
 
Lawyer Giovanni Cocco told The Guardian: "This verdict is absolutely unjust and we will appeal".




Kanskje kan eierskapet i Leeds United deles i flere deler som involverer eksempelvis hans sønner - eller andre for å få kabalen rundt de 30%'ene opp?


Eller skal vi bare gi opp!?  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1296 på: Mars 18, 2014, 11:21:19 »
Denne saken er jo typisk for Leeds.
Vi får lukte litt på godsakene og får håp, så går det rett i dass..
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

B_Ød

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1297 på: Mars 18, 2014, 11:24:44 »
ja, nå blir det spennende folkens...

det skal vel dra ut lengre da, og nå som MC har stengt krana...hmmmm

som blir sagt her inne til tider..aldri kjedelig  :)
Ups & Ups!!

Odin

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1298 på: Mars 18, 2014, 11:26:24 »
FL sa sist uke at det ville komme en avgjørelse  innen 10 dager
Vi har neppe en rettskraftig dom denne uken, så jeg er ikke sikker på at dagens dom (som vil bli anket)  formelt vil virke inn på avgjørelsen til FL; dersom de ikke utsetter den da.....

sportcarl1

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1299 på: Mars 18, 2014, 11:26:32 »
det här var tråkiga nyheter, finns ingen annan seriös spekulant som kan och vill investera i leeds united, däremot finns det säkert någon möjlig köpare till ett lågt pris, föresten kan Pl ta sig i arslet
 

Leedsfan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1300 på: Mars 18, 2014, 11:36:07 »
The end of the world... is just the beginning.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

auren

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1301 på: Mars 18, 2014, 11:36:32 »
En tanke...hvorfor kan ikke Cellinos sønn stå som eier...?

det er bare Leeds United som kan oppleve at en yacht bestemmer om klubben får en milliardær som eier eller blir satt i administrasjon >:(
Det er til å spy av  >:( >:(

Det er til å spy av at en dømt skattesnyter og bedrager ikke får unntak for spesifikke Football League-regler som sier at folk med uoppgjorte skattesaker ikke kan stå som eiere. Ja, nei men det er nok helt sikkert Ken Bates og Shaun Harvey sin feil. Bates sa nemlig at Leedsfansen var fæle etter at de raserte Middlesbrough på åttitallet. Harumpf, harumpf!

 :D

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1302 på: Mars 18, 2014, 11:39:08 »
Ting får gå som de går - om det blir administrasjon eller ei. Jeg er 100 % Leeds uansett.

Det er egentlig litt sprøtt at mitt engasjement for klubben har vært sterkest i L1-perioden. De siste sesongene med NPC-fotball har faktisk vært de verste...

MOT!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

B_Ød

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1303 på: Mars 18, 2014, 11:44:42 »
Ting får gå som de går - om det blir administrasjon eller ei. Jeg er 100 % Leeds uansett.

Det er egentlig litt sprøtt at mitt engasjement for klubben har vært sterkest i L1-perioden. De siste sesongene med NPC-fotball har faktisk vært de verste...

MOT!

auren

rart du sier dette, for jeg har det også litt slik.

Ellers er jeg enig i alt dette, we are leeds, and we know it.
Ups & Ups!!

Annesj

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1304 på: Mars 18, 2014, 11:53:00 »
ALDRI om jeg vurderer forlate leeds. Klubben/Eiere kan surre å sote så mye de vil men de 11 som starter kamper med leeds emblemet på skjorta følger jeg uansett. Navnet Leeds United er større enn noen enkeltpersoner uasett rolle i klubben.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

nord

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1305 på: Mars 18, 2014, 11:54:16 »
Ingen kan slette LEEDS United fra engelsk fodbold  - vi kommer altid til at dukke frem igen og igen  ;D
 

Torpe-do

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1306 på: Mars 18, 2014, 12:04:17 »
Ting får gå som de går - om det blir administrasjon eller ei. Jeg er 100 % Leeds uansett.

Det er egentlig litt sprøtt at mitt engasjement for klubben har vært sterkest i L1-perioden. De siste sesongene med NPC-fotball har faktisk vært de verste...

MOT!

auren

rart du sier dette, for jeg har det også litt slik.

Ellers er jeg enig i alt dette, we are leeds, and we know it.

Samme her også!  :D

RoarG

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1307 på: Mars 18, 2014, 12:07:27 »
Når det gjelder Leeds Utd er det idiotiet som rår. Denne gangen representert ved FL. Inkompetente ambøber.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Bjorn

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1308 på: Mars 18, 2014, 12:11:59 »
Ting får gå som de går - om det blir administrasjon eller ei. Jeg er 100 % Leeds uansett.

Det er egentlig litt sprøtt at mitt engasjement for klubben har vært sterkest i L1-perioden. De siste sesongene med NPC-fotball har faktisk vært de verste...

MOT!

auren

rart du sier dette, for jeg har det også litt slik.

Ellers er jeg enig i alt dette, we are leeds, and we know it.

Slenger meg på dette. (Men vi må jo ikke på død og liv tilbake dit da...)  ;)
Marching On! 4276

geirlufc

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1309 på: Mars 18, 2014, 12:40:20 »
Det er uansett vondt å svelge gjeld på over 300 000000,- (kr)  Han som er den eneste som er interessert i å kjøpe- spytte penger i en skakk kjørt klubb som vårt kjære Leeds, har nå en dom ventende hengende over seg.  Og selv om han anker, så skal han kraftig meg ha de nye bevisene i skatte saken i orden. Man anker ikke for morsomhetens skyld....Og dom vil nok falle uansett.  Og når man ikke har gjort opp for seg, kan man heller ikke eie en hvilken som helst klubb. Han vet jo enda ikke om han skal sone en fengsel-dom...
Det er aldri kjedelig å være Leeds United! Er enig i det. Men det røret med Bates - administrasjon- og så Bates igjen og alt det som fulgte var sletts meg ikke mye moro.  Det gikk mange år...
Men selvsagt bytter man ikke klubb.Det blir som å bytte for så å sette inn et grisehjerte som bare slår innimellom helt til kroppen forkaster det....  Fotball er passion og en masse følelser. Og når ikke det stemmer lenger og man ikke bryr seg om åssen det går, ja da har man vel kommet til et punkt da hipp blir som happ og omvendt...men det tilhører sjeldenhetene.
Det som er det kjipe er at  klubben prøver å komme seg oppover og opp i P.L  Men så går det heller helt motsatt vei på nesten et blunk.  For dette kunne ihvertfall ikke jeg ha forestilt meg for bare et par-tre måneder siden.  Jeg vil ikke ned i League One igjen! Det er flaut og fornedrende. Da går alt av profilerte spillere (heldigvis ikke så mange ivår klubb ;D ) på billigsalg, fortsatt leie Elland Road og Thorp Arch, minuspoeng, lite med tv kamper og hele dritten som følger med en administrasjon.  
Men skjer det, ja så skjer det.  Men da er det måten det skjer på som kommer til å irritere meg mest.  For når man planlegger å gå opp og det går ned, da er det noe som er skvær gæærnt et sted!  
Stabilitet og langsiktighet har blitt et fremmedord.  Vi har sett litt til langsiktigheten,(Grayson?) men stabiliteten er borte vekk!  Så det blir spennende framover. Det er ihvertfall helt klinkende soleklart! Men havner vi i Div One, er det ikke dermed sikkert at vi kommer opp med det første. Tøft nedi der også. Det er noe de fleste har fått kjenne på kropp og sjel.  Da sier jeg Takk For Meg!
"Marching on" til kiste-lokket faller på!

Leedsfan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1310 på: Mars 18, 2014, 12:41:54 »
Når legges sesongbillettene ut for salg?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

lojosang

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1311 på: Mars 18, 2014, 12:46:40 »
Det er uansett vondt å svelge gjeld på over 300 000000,- (kr)  Han som er den eneste som er interessert i å kjøpe- spytte penger i en skakk kjørt klubb som vårt kjære Leeds, har nå en dom ventende hengende over seg.  Og selv om han anker, så skal han kraftig meg ha de nye bevisene i skatte saken i orden. Man anker ikke for morsomhetens skyld....Og dom vil nok falle uansett.  Og når man ikke har gjort opp for seg, kan man heller ikke eie en hvilken som helst klubb. Han vet jo enda ikke om han skal sone en fengsel-dom...
Det er aldri kjedelig å være Leeds United! Er enig i det. Men det røret med Bates - administrasjon- og så Bates igjen og alt det som fulgte var sletts meg ikke mye moro.  Det gikk mange år...
Men selvsagt bytter man ikke klubb.Det blir som å bytte for så å sette inn et grisehjerte som bare slår innimellom helt til kroppen forkaster det....  Fotball er passion og en masse følelser. Og når ikke det stemmer lenger og man ikke bryr seg om åssen det går, ja da har man vel kommet til et punkt da hipp blir som happ og omvendt...men det tilhører sjeldenhetene.
Det som er det kjipe er at  klubben prøver å komme seg oppover og opp i P.L  Men så går det heller helt motsatt vei på nesten et blunk.  For dette kunne ihvertfall ikke jeg ha forestilt meg for bare et par-tre måneder siden.  Jeg vil ikke ned i League One igjen! Det er flaut og fornedrende. Da går alt av profilerte spillere (heldigvis ikke så mange ivår klubb ;D ) på billigsalg, fortsatt leie Elland Road og Thorp Arch, minuspoeng, lite med tv kamper og hele dritten som følger med en administrasjon.  
Men skjer det, ja så skjer det.  Men da er det måten det skjer på som kommer til å irritere meg mest.  For når man planlegger å gå opp og det går ned, da er det noe som er skvær gæærnt et sted!  
Stabilitet og langsiktighet har blitt et fremmedord.  Vi har sett litt til langsiktigheten,(Grayson?) men stabiliteten er borte vekk!  Så det blir spennende framover. Det er ihvertfall helt klinkende soleklart! Men havner vi i Div One, er det ikke dermed sikkert at vi kommer opp med det første. Tøft nedi der også. Det er noe de fleste har fått kjenne på kropp og sjel.  Da sier jeg Takk For Meg!

Vel blåst, vil bare påpeke at Cellino vel kun er dømt til å betale en saftig bot, ikke fengsel?
- Leif Olav

Sydhagen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1312 på: Mars 18, 2014, 12:47:53 »
Blir jo spennende å se om spillerne får lønn i Mars...Om vi klarer å betale leigen for ER etc.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1313 på: Mars 18, 2014, 13:01:50 »
Blir jo spennende å se om spillerne får lønn i Mars...Om vi klarer å betale leigen for ER etc.

Ifølg slimålen David Haigh er økonomien visstnok under kontroll. *LOL*  :P

Selv tar jeg ingenting som blir formidlet fra eller om denne klubben, for god fisk lengre. Det som skjer det skjer. Dette kan gå helt fint.  :D Det kan også gå fullstendig i dass.... >:(
Jon R.

Cherry

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1314 på: Mars 18, 2014, 13:14:16 »
ja, dette trengte vi jo nå......tid som vi ikke har vil gå med på anke & nytt rettsmøte....
Gud vet når.

Kommer nok ett snarlig statement fra FL, der de avventer nye opplysninger - som de skal se på
i slutten av Mai....så er jo spm om HVEM som skal betale for daglig drift, lønn etc inntil videre.
Skummel tid foran oss.
 

DenHviteYeboah

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1315 på: Mars 18, 2014, 13:44:09 »
Blir jo spennende å se om spillerne får lønn i Mars...Om vi klarer å betale leigen for ER etc.

Ifølg slimålen David Haigh er økonomien visstnok under kontroll. *LOL*  :P

Selv tar jeg ingenting som blir formidlet fra eller om denne klubben, for god fisk lengre. Det som skjer det skjer. Dette kan gå helt fint.  :D Det kan også gå fullstendig i dass.... >:(
Det jeg lurer på er om at siden dette er en bot Cellino er dømt til å betale, så er det jo ikke fengselsstraff, og da er spørsmålet: kan han bli dømt av FL til "not proper" fordi han er dømt til å betale en bot???og boten er jo i tillegg anket, så en ny runde må til.
Og dette med eierskap. det er jo Leonora sports som kjøper Leeds, ikke Cellino. Aksjepostene er jo fordelt utover familien, så Cellino eier 9,5 prosent. man må altså eie over 10% for at det skal være i strid med FL sitt regelverk....men så er det dette med at FL hater oss da... :(

Leedsfan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1316 på: Mars 18, 2014, 13:48:46 »
A Football League spokesman said: "The Football League has noted the outcome of the Court hearing earlier today regarding Massimo Cellino.

"We are engaged in an ongoing dialogue with his legal representatives in this country and cannot comment further at this time."
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

lojosang

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1317 på: Mars 18, 2014, 13:50:25 »
Blir jo spennende å se om spillerne får lønn i Mars...Om vi klarer å betale leigen for ER etc.

Ifølg slimålen David Haigh er økonomien visstnok under kontroll. *LOL*  :P

Selv tar jeg ingenting som blir formidlet fra eller om denne klubben, for god fisk lengre. Det som skjer det skjer. Dette kan gå helt fint.  :D Det kan også gå fullstendig i dass.... >:(
Det jeg lurer på er om at siden dette er en bot Cellino er dømt til å betale, så er det jo ikke fengselsstraff, og da er spørsmålet: kan han bli dømt av FL til "not proper" fordi han er dømt til å betale en bot???og boten er jo i tillegg anket, så en ny runde må til.
Og dette med eierskap. det er jo Leonora sports som kjøper Leeds, ikke Cellino. Aksjepostene er jo fordelt utover familien, så Cellino eier 9,5 prosent. man må altså eie over 10% for at det skal være i strid med FL sitt regelverk....men så er det dette med at FL hater oss da... :(

Man kan heller ikke være direktør.
Hvis det ER nok med bot, da. Jeg mener å ha lest at uoppgjorte skattesaker er blant de spesifikke punktene i F&P-testen.

Men hvis ikke Leonora får tilslag, hva med O Tidemann eller Max Mekker?   :)
- Leif Olav

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1318 på: Mars 18, 2014, 13:58:07 »
Poenget til Lojo om at det bare er en bot og ikke en dom er kanskje et halmstrå.


Hva kan en slik feil gjøre i denne sammenhengen? Dette er som en fartsbot å regne.


Ã… være dømt for skattesvik er noe annet. Det innebærer fengselsstraff.


Her ruller vi videre i håpet.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Erik M

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1319 på: Mars 18, 2014, 14:11:53 »
Folkens! Nå må sinnet rettes dit det skal.  Det blir patetisk å kalle FL idioter og amøber og hevde at "de liker oss ikke".  Ikke gjør klubben så ynkelig og liten.  Vi er en gigantklubb og nyter masse respekt, men om det finnes litt skepsis der ute så er vel det ganske fortjent....

Det verste er at flere nå foreslår at Cellino skal etablere stråselskaper for å omgå de reglene og de beslutningene som er tatt - når de er tatt.  Er dette med på å bygge omdømmet til Leeds United??

Nei, i min bok står det at vi hadde en overtagelse klar ved nyttår  da det kom inn en italiener og forstyrret prosessen.  Denne italieneren viste seg å være like ille som fryktet.  Det er hans ansvar, og bare hans, å sørge for å ha stien sin ren og ikke utsette en allerede utsatt forballklubb for denne unødvendige dritten.