Skrevet av Emne: Januarvinduet  (Lest 134375 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Sv: Januarvinduet
« Svar #300 på: Februar 02, 2016, 08:27:41 »
For å sitere vår kjære bmoen: Seseongen er over.

Bruk heller pengene fornuftig i sommer, ikke vits med panikkjøp i dette vinduet så lenge vi ikke rykker opp eller ned. Det er fra og med neste sesong det skal satses. Vi skal rykke opp neste sesong! (ref Cellinos målsetning).

Om jeg har troen på det, med Cellino bak spakene, er noe helt annet...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

HåvardK

Sv: Januarvinduet
« Svar #301 på: Februar 02, 2016, 08:43:39 »
Selvfølgelig hadde det vært morsomt med nye, store investeringer nå i januarvinduet. Men all den tid at opprykk ikke er annet enn en våt drøm for oss, er jo det meningsløst å "panikkhandle" akkurat nå.

Hvorvidt det er noen grunn til å håpe på betydelige forsterkninger til sommeren, er en annen skål.

Annesj

Sv: Januarvinduet
« Svar #302 på: Februar 02, 2016, 09:02:35 »
Det er vel slik at å handle i januar er generelt sett dyrere enn å handle etter sesongen. De fleste som styrker et annet lag spiller stort sett fast der de er, å klubbene priser høyt for å slippe de midt i en ses hvor de kanskje kjemper om opp eller mot nedrykk. Eller generelt vet at de kan prise høyere for å slippe de midt i sesongen. Så Evans som sier januarvinduet er vanskelig har 100% rett i det han sier. Dersom man da ikke har en økonomi som tilsier at man driter i markedet å kjøper uansett. Vi har ikke en slik økonomi.

 
« Siste redigering: Februar 02, 2016, 09:07:30 av Annesj »
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Cherry

Sv: Januarvinduet
« Svar #303 på: Februar 02, 2016, 09:26:56 »
Ved tap mot Forest, Boro`og Watford nå i de neste kampene så tipper jeg "hylekoret" er PÃ… igjen -
men vi får se da vettdu`.....

Vi er sårbare både fremover og bakover ..det er helt klart.

Neste sesong.....DA!   (Eller var det denne sesongen? )
 

Bjorn

Sv: Januarvinduet
« Svar #304 på: Februar 02, 2016, 09:50:05 »
Må jo si at dette vinduet gikk over all forventning!! Lite 'rask' inn og lite ut..
En kjapp analyse vil kanskje tilsi mer av samme 'dritten' for noen, men jeg velger den mer positive approachen, og sier at vi har mulighet for å stabilisere det vi gjør på banen og ikke tenke på alt som kanskje kan forsvinne osv.. Med litt ro tror jeg vi kan klatre noen plasser på tabellen og posisjonere oss fint før neste sesong. Ok, så blir det ikke opprykk til MoneyLeague denne gangen heller. Personlig feller jeg ikke mange tårer over det.   

MOT!
Marching On! 4276

Kato

Sv: Januarvinduet
« Svar #305 på: Februar 02, 2016, 11:22:51 »
Ser man bak økonomien, og kun vurderer sport, så er vi vel break even etter januarvinduet.

Bridcutt var der før jul, han er der nå.

Carayol forsterker oss vel på kant, litt bedre der.

Diagouraga fyller forhåpentligvis en posisjon der vi har slitt.

En av senhøstens beste spillere er borte, Byram.

Konklusjonen er litt bedre balanse i mannskapet med Diagouraga, mistet Byrams mål og form før jul.

Har vært verre vindu, men det sier litt om ståa i klubben når gleden er størst over at unggutta ikke er solgt.

Playoff er definitivt borte, vi er omtrent like gode som før jul, fa-cupen er håpet, ellers er spørsmålet bare hvor vi havner mellom 10-20. plass.

En periode fryktet jeg virkelig nedrykk, så alt i alt må vi vel være fornøyd med at nattesøvnen etter all sannsynlighet er berget.

Karr til seg 50 poeng, skap en spillestil, ta valg for fremtiden.
« Siste redigering: Februar 02, 2016, 11:30:00 av Kato »
 

Smudge

Sv: Januarvinduet
« Svar #306 på: Februar 02, 2016, 11:25:22 »
£3,7 inn og £600 ut. Er folk fornøyd med dette når det sies at pengene for byram ++ er tilgjengelig. Tror vi at disse pengene++blir brukt i sommer? Lite trolig! Vi skriker jo etter spillere med litt offensiv kraft. Nedrykkskamp kan fort bli et tema når lag under oss på tabellen forsterket før vinduet stengte.

Kato

Sv: Januarvinduet
« Svar #307 på: Februar 02, 2016, 11:31:34 »
£3,7 inn og £600 ut. Er folk fornøyd med dette når det sies at pengene for byram ++ er tilgjengelig. Tror vi at disse pengene++blir brukt i sommer? Lite trolig! Vi skriker jo etter spillere med litt offensiv kraft. Nedrykkskamp kan fort bli et tema når lag under oss på tabellen forsterket før vinduet stengte.

Det er jo lite betryggende for fremtiden at lag som Bristol City og Charlton er ute og byr millioner pund for spillere.

Kan vi i det hele tatt konkurrere med topp 20 i championship når det gjelder lønn og pris?

Det vi er fornøyd med er jo at Cook og Taylor blir. Sier litt om hva vi er vant med, les Howson.
 

h.b

  • Gjest
Sv: Januarvinduet
« Svar #308 på: Februar 02, 2016, 11:56:36 »
Registrerer at Cardiff taren spansk en. Fullstendig lovlig selv om de ikke har lov til å siugne spillere i dette vinduet. Than som eier klubben , eier samtidig 2 andre klubber. Han kjøpte da en spiller til en av de andre klubbene , for ganske mye penger. Hva gjør han. Jo han gir bort spilleren til Cardiff slik at Cardiff omgår regelverket
Men til situasjonen vår. Er meget betenkt at en stopper eller to ikke ble henta inn i dette vinduet. Maks uflaks fremover, og vi er der nede i gjørma. Selv om jeg personlig tror at det skjer ikke

Annesj

Sv: Januarvinduet
« Svar #309 på: Februar 02, 2016, 12:24:21 »
£3,7 inn og £600 ut. Er folk fornøyd med dette når det sies at pengene for byram ++ er tilgjengelig. Tror vi at disse pengene++blir brukt i sommer? Lite trolig! Vi skriker jo etter spillere med litt offensiv kraft. Nedrykkskamp kan fort bli et tema når lag under oss på tabellen forsterket før vinduet stengte.

Ja. Istedet for  kjøpe en TV idag til 10000,- kjøper vi den heller imorra for 7500,- Om disse pengene blir brukt til sommern gjenstår å se. Lever i håpet. Trua får det være så som så med. Syns ihvertfall det er bedre bissnissteft å kjøpe til sommern istedetfor i det dyreste vinduet når vi er der vi er uten mulighet for hverken det ene eller det andre. Jeg er generelt pessimist. Men at dette laget kommer i en nedrykkskamp nå det tviler jeg sterkt på. Ternger vi låner vi i lånevinduet når det pner med opsjon på kjøp. Langt mindre risiko enn å betale dyrt får spillere på kontrakt.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Cherry

Sv: Januarvinduet
« Svar #310 på: Februar 02, 2016, 13:25:24 »
Marcus Maddison fra Peterborough var visst Evans interessert i forteller formann i Posh`.....men det skjedde
ikke noe videre rundt ham.
Ipswich fikk jo bud på Bradley Deck fra Gillingham (2 mill £) avvist....

Begge spillere som viser klasse i League 1, og som vi forhørte oss om...men vi bør helt klart se mer til utlandet også, håper virkelig vi har en Chief Scout på plass før sommeren.
 

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Januarvinduet
« Svar #311 på: Februar 02, 2016, 14:52:04 »
Kjenner skuffelsen etter at vinduet stengte uten at vi skaffet oss en målhungrig spiss og forsterket forsvaret. Jeg blir gråhåret av Bambi og Bellusci noen ganger når de rygger bakover. Bellusci har en egen evne til å miste markering når motstandere har spillere som er flinke til å gå i bakrom.

Kanskje dukker det opp lånespillere, la oss håpe det!
Yeboahs vitne

DenHviteYeboah

Sv: Januarvinduet
« Svar #312 på: Februar 02, 2016, 14:52:59 »
£3,7 inn og £600 ut. Er folk fornøyd med dette når det sies at pengene for byram ++ er tilgjengelig. Tror vi at disse pengene++blir brukt i sommer? Lite trolig! Vi skriker jo etter spillere med litt offensiv kraft. Nedrykkskamp kan fort bli et tema når lag under oss på tabellen forsterket før vinduet stengte.

Ja. Istedet for  kjøpe en TV idag til 10000,- kjøper vi den heller imorra for 7500,- Om disse pengene blir brukt til sommern gjenstår å se. Lever i håpet. Trua får det være så som så med. Syns ihvertfall det er bedre bissnissteft å kjøpe til sommern istedetfor i det dyreste vinduet når vi er der vi er uten mulighet for hverken det ene eller det andre. Jeg er generelt pessimist. Men at dette laget kommer i en nedrykkskamp nå det tviler jeg sterkt på. Ternger vi låner vi i lånevinduet når det pner med opsjon på kjøp. Langt mindre risiko enn å betale dyrt får spillere på kontrakt.
Ja, enten er det slik du sier, eller så planlegger pastakongen å selge....

Annesj

Sv: Januarvinduet
« Svar #313 på: Februar 02, 2016, 15:00:20 »
£3,7 inn og £600 ut. Er folk fornøyd med dette når det sies at pengene for byram ++ er tilgjengelig. Tror vi at disse pengene++blir brukt i sommer? Lite trolig! Vi skriker jo etter spillere med litt offensiv kraft. Nedrykkskamp kan fort bli et tema når lag under oss på tabellen forsterket før vinduet stengte.

Ja. Istedet for  kjøpe en TV idag til 10000,- kjøper vi den heller imorra for 7500,- Om disse pengene blir brukt til sommern gjenstår å se. Lever i håpet. Trua får det være så som så med. Syns ihvertfall det er bedre bissnissteft å kjøpe til sommern istedetfor i det dyreste vinduet når vi er der vi er uten mulighet for hverken det ene eller det andre. Jeg er generelt pessimist. Men at dette laget kommer i en nedrykkskamp nå det tviler jeg sterkt på. Ternger vi låner vi i lånevinduet når det pner med opsjon på kjøp. Langt mindre risiko enn å betale dyrt får spillere på kontrakt.
Ja, enten er det slik du sier, eller så planlegger pastakongen å selge....

Kan godt være du har rett i det. Håper det. Så er det bare å krysse fingra for at det kommer no duganes bak spakene på ER omsider. Det hadde vært godt for hardt prøvede leeds sjeler  :)
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

B_Ød

Sv: Januarvinduet
« Svar #314 på: Februar 02, 2016, 15:26:26 »
indifferent, til hele "vinduet"...
Ups & Ups!!

Promotion 2010

Sv: Januarvinduet
« Svar #315 på: Februar 02, 2016, 19:30:52 »
Jøss så overraskende at det igjen bare var tomme ord fra pratmakeren (eller klovnen)  Evans .... Fascinerende å iaktta at  så mange (eller i alle fall så mange av de mest skrivekåte her inne) har tru på denne karen. Og at mange av de samme, klarer å være fornøyde med dette vinduet er og ganske underholdende.  
Merkevaren Leeds United er truet og besudlet av navn som Evans og Cellino, håper virkelig det skjer endringer snart! Er redd disse to snart klarer å dra snittet på ER ned under 20 000.
At jeg er negativ?? Ja vist pokker`n er jeg negativ!!

Det verste er ikke selve vinduet, kanskje noe av det bedre på noen år. En stor seier at det kun ble Byram ut, det var uunngåelig. Viktig at Cook og Taylor ble. Verre at Evans prater som en full sjømann. Selv etter at Cellino klart sier at det er stopp, så prater Evans om to mann inn. Og skaper forventninger, falske. Man blir lei den kjeften.

Tror faktisk de var etter spillere hele veien, men Leeds kjøper av prinsipp ikke spillere som de mener er for dyre, i hvertfall ikke i dette vinduet.  Emergency lån er mulig om 9 dager, da trår vel denne 93 dagers regelen inn igjen, der man må være taktisk og ikke låne "for tidlig" - slik at spilleren kan være ut tom siste kamp.

Synd vi ikke allerede har cover på spiss og stopperplass, det kan straffe seg kjapt ..


Jeg må si jeg er lei av snørr og tårer innlegg! Stakkars oss liksom...  ;)

Hay går ut i dag med at Evans var ute etter Lafferty og Kike i januar. Lafferty ble nektet utlån av Norwich, antagelig fordi Norwich ikke ønsker å gjøre oss en tjeneste. Kanskje det skjer noe når lånevinduet igjen åpner sier Hay og Norwich manageren.
Kike var mannen Leeds jobbet for i går, men Rhodes somlet med å godta sine personlige betingelser så Evans hadde ikke tid til å få inn sin mann!

Jeg synes Evans har vært åpen og ærlig i dette vinduet. Han vil IKKE handle inn dårligere spillere enn det han har. Det er mer enn alle managere siden 2003 har gjort! Evans var en spiss unna 100% treff. En stopper hadde bare kommet inn om Bamba hadde en langvarig skade. Det var han ikke.

Evans er neppe sur på Cellino fordi dette ikke gikk i orden. Han kan låne spillere om en uke og bygge videre til sommeren.

Jeg synes Cellino har holdt bra unna. Imponerende bra. Byram-pengene kommer bedre med da. Det er mye lettere å handle til sommeren!

Snufs!  ;)


 :D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: Januarvinduet
« Svar #316 på: Februar 02, 2016, 20:39:11 »
Ja Gudene skal vite at Evans har vært åpen. Som en foss. Pratet på ut- og innpust. Er vel den eneste manageren jeg ser som forhandler gjennom media. Er vel ikke en eneste klubb på de åtte øverste nivåene som ikke vet at vi har ønsket Lafferty. Selv etter at Cellino klart sa fra at pengeboka var stengt så pratet han inn et par mann og skapte falske forventninger jeg ser spesielt har gjort den engelske fansen forbanna.
« Siste redigering: Februar 02, 2016, 20:43:19 av Kato »
 

Promotion 2010

Sv: Januarvinduet
« Svar #317 på: Februar 02, 2016, 20:43:29 »
EN OPPSUMMERING AV TRANSFERVINDUET MED RYKTENE OG SIGNERINGENE FOR LEEDS UNITED:

Vital Leeds United once again kept you up to date with all the transfer rumours surrounding the club during the transfer window.

Leeds were linked with a whole host of players and there were a number of players linked with a move away.

As usual though, nearly all ended up not happening. Of the two new players to arrive at Elland Road, Mustapha Carayol and Toumani Diagouraga, the pair were never linked with a move to Leeds until the deals were common knowledge.

Sam Byram was linked with a whole host of Premier League sides before finally agreeing to join West Ham United.

Tommaso Bianchi was the only other Leeds player to leave the club.

Start
IN
Kyle Lafferty - Norwich City( The Express)
Anthony Stokes - Celtic (The Scotsman))
Jason Cummings - Hibernian ( The Mail Online )
Peter Crouch - Stoke City ( Yorkshire Evening Post)

OUT
Sam Byram - Arsenal, Everton & Liverpool (The Daily Express ) Aston Villa & Tottenham Hotspur, Sunderland ( FootballFanCast , Bournemouth ( (The Mail Online) West Ham (The Telegraph)
Lewis Cook -Manchester United & Liverpool (The Express)
Charlie Taylor - Crystal Palace ( The Guardian )



Week Two

IN
Connor Washington - Peterborough (Football League World)
Jack Grealish - Aston Villa (The Daily Mail)
Gary Gardner - Aston Villa (The 72)

OUT
Lewis Cook - Bournemouth (Shoot)
Sam Byram - Leicester & Norwich (Clubcall) Crystal Palace (The Daily and Sunday Express) Watford ( (Shoot) ), Swansea City (Wales Online)
Mirco Antenucci - Ascoli, Bari & Cagliari (Inside Football) Novara (Alfredo Pedulla) (Sport Witness)
Giuseppe Bellusci - Hellas Verona (Inside Football)
Tommaso Bianchi - Ascoli ( tuttomercatoweb)



Week Three

IN
Sebastian Larsson - Sunderland (Inside Futbal)
Tom Rogic - Celtic (Yorkshire Evening Post)
Danny Rogers - Aberdeen (The 72)
Kike - Middlesbrough (HITC)
Massimo Luongo - QPR SBS
James Tavernier - Rangers HITC
Aidan McGeady - Everton (The Sun)
Kemar Roofe - Oxford b> (Kick-off)
Tom Nichols - Exeter City (The Herald)

OUT
Bailey Peacock-Farrell - Everton, Sunderland, Aston Villa and Derby County (Daily Mirror)
Mirco Antenucci - Pescara (Inside Futbol)
Chris Wood - Wolverhampton Wanderers (The Daily Mail)
Tomasso Bianchi - Vicenza (Inside Futbol)



Week Four

IN
Lee Tomlin - Bournemouth (The Daily Star)
Tony Watt - Charlton Athletic (Yorkshire Evening Post)
Fabrizio Cacciatore - Chievo Inside Futbol
Steven Whittaker - Norwich City (HITC)
Toumani Diagouraga - Brentford (HITC)
Marcus Maddison - Peterborough (The Peterborough Telegraph)

OUT
Lewis Cook - Arsenal & Chelsea (Daily Star)
Caper Sloth - Brondby (Yorkshire Evening Post - Phil Hay)
Charlie Taylor - Stoke City (HITC)



Week Five

IN
Bradley Dack - Gillingham (Kick Off)
Aiden McGeady - Everton (Winner Sports)
Luke Moore - Toronto (The Yorkshire Evening Post)
Sam Winnall - Barnsley YEP - Phil Hay
Frazier Campbell - Crystal Palace YEP - Phil Hay
Anthony Limbombe - NEC (Sport Witness)

OUT
Mirco Antenucci - Foggia (Inside Futbol)
Sol Bamba - Newcastle & Sunderland (The Daily Star)



Last Few Days

IN
Tom Lawrence - Leicester City (First4LCFC)
Adam Matthews - Sunderland ( (Chris Young Sunderland Echo)
Antonio Floro Flores - Sassuolo (tuttomercatoweb.com)
Kyle Bartley - Swansea City (Wales Online)
Kike - Middlesbrough (The 72)
Sone Aluko - Hull City (The 72)

OUT
Mirco Antenucci - Ternana (Sport Witness)
Giuseppi Bellusci - Empoli (Sport Witness)






Current Poll (see more polls)
What do you think of the January transfer window?
Suggested By:
   Good business   17%
   We needed more signings   15%
   We desperately needed a striker   7%
   Leeds fans mugged off again   61%




Read more: http://www.leeds.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=433323#ixzz3z2c1J6ci
« Siste redigering: Februar 02, 2016, 20:45:46 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Josch

Sv: Januarvinduet
« Svar #318 på: Februar 02, 2016, 20:57:37 »
Ingen vits i bruke store penger på kjøp i januar-vinduet når man befinner seg på midten. Unntaket er å investere i neste seong allerede nå.  Få gode er nå tilgjengelige for priser Leeds kan betale. Utvalget er nok bedre om sommeren for de samme pengene. Sesongen er slutt allerede om 3 mnd også. :)

Ser at Lafferty kan bli lånt ut nå i februar. Norwich vil nok bli kvitt lønnsutgiftene og ville ha et salg i januar. Ingen kjøpte ham og det gir Norwich litt dårligere kort hvis de vil bli kvitt disse utgiftene.
Jeg tror de må leie ham ut. Kanskje var det smart å ikke går for kjøp, og heller leie ham (med tanke på kjøp) hvis han vil til Leeds. Han ville uansett ikke tatt Leeds til Play off med det utgangspunktet vi har nå.

Leie ham og så kjøpe hvis han gjør sukess?

Lundewhites

Sv: Januarvinduet
« Svar #319 på: Februar 03, 2016, 00:53:04 »
Jøss så overraskende at det igjen bare var tomme ord fra pratmakeren (eller klovnen)  Evans .... Fascinerende å iaktta at  så mange (eller i alle fall så mange av de mest skrivekåte her inne) har tru på denne karen. Og at mange av de samme, klarer å være fornøyde med dette vinduet er og ganske underholdende.  
Merkevaren Leeds United er truet og besudlet av navn som Evans og Cellino, håper virkelig det skjer endringer snart! Er redd disse to snart klarer å dra snittet på ER ned under 20 000.
At jeg er negativ?? Ja vist pokker`n er jeg negativ!!

Det verste er ikke selve vinduet, kanskje noe av det bedre på noen år. En stor seier at det kun ble Byram ut, det var uunngåelig. Viktig at Cook og Taylor ble. Verre at Evans prater som en full sjømann. Selv etter at Cellino klart sier at det er stopp, så prater Evans om to mann inn. Og skaper forventninger, falske. Man blir lei den kjeften.

Tror faktisk de var etter spillere hele veien, men Leeds kjøper av prinsipp ikke spillere som de mener er for dyre, i hvertfall ikke i dette vinduet.  Emergency lån er mulig om 9 dager, da trår vel denne 93 dagers regelen inn igjen, der man må være taktisk og ikke låne "for tidlig" - slik at spilleren kan være ut tom siste kamp.

Synd vi ikke allerede har cover på spiss og stopperplass, det kan straffe seg kjapt ..


Jeg må si jeg er lei av snørr og tårer innlegg! Stakkars oss liksom...  ;)

Hay går ut i dag med at Evans var ute etter Lafferty og Kike i januar. Lafferty ble nektet utlån av Norwich, antagelig fordi Norwich ikke ønsker å gjøre oss en tjeneste. Kanskje det skjer noe når lånevinduet igjen åpner sier Hay og Norwich manageren.
Kike var mannen Leeds jobbet for i går, men Rhodes somlet med å godta sine personlige betingelser så Evans hadde ikke tid til å få inn sin mann!

Jeg synes Evans har vært åpen og ærlig i dette vinduet. Han vil IKKE handle inn dårligere spillere enn det han har. Det er mer enn alle managere siden 2003 har gjort! Evans var en spiss unna 100% treff. En stopper hadde bare kommet inn om Bamba hadde en langvarig skade. Det var han ikke.

Evans er neppe sur på Cellino fordi dette ikke gikk i orden. Han kan låne spillere om en uke og bygge videre til sommeren.

Jeg synes Cellino har holdt bra unna. Imponerende bra. Byram-pengene kommer bedre med da. Det er mye lettere å handle til sommeren!

Snufs!  ;)


 :D

Som sagt fascinert.... imponert over gladkristenholdningen din ovenfor Evans. Veldig lite imponert over dine dårlige hersketeknikk forsøk. Men for all del.. jeg er glad på dine vegne at du syns alt er så bra. 
For the sake of Leeds United he would break himself in two

willum

Sv: Januarvinduet
« Svar #320 på: Februar 03, 2016, 08:38:08 »
Januarvinduet tyder helt klart på manglende ambisjoner fra ledelsen.

At flere her inne er fornøyde med vinduet tyder på at manglende ambisjoner også gjelder mange fans. En supporterskare som finner seg i hva som helst og er konger på å etterrasjonalisere ledelsens handlinger (en forsvarsmekanisme for ikke å miste håpet fullstendig, antar jeg), må være en drøm for en eier som bare ønsker å være midtpunktet.

Det eneste som betyr noe nå er FAs behandling av rule K-saken, ankebehandling i FL og forhåpentligvis en takeover tidsnok til å berge neste sesong.

Vil vi ha noe å spille for i februar 2017?


Dennis

Sv: Januarvinduet
« Svar #321 på: Februar 03, 2016, 09:09:16 »
Registrerer at Evans får en del tyn for vinduet.

Synes faktisk han selv kommer mer enn greit ut av det. Helt tydelig vil ikke Cellino satse mer på denne klubben og Byram pengene går i lomma eller hvor det måtte være.

Likevel ser stallen som helhet sterkere ut etter januar, som det også blir påpekt. Bridcutt ble "bare" resignert, men han kunne like fullt endt opp i en annen klubb i løpet av vinduet og en forlengning av den avtalen var helt nødvendig og kanskje litt usexy, men det gjør den ikke mindre viktig.

Carayol har vel vært så som så, men han gir oss flere alternativer på vingen og har tross alt scora et par mål allerede. Får også skryt for at Leeds har begynt å slå noen innlegg.

Diagouraga tror jeg vil vise seg som et lite scoop. Skal ikke skryte på meg for mye kjennskap til han, men skrytes opp av flere enn Steve Evans. Noe årets spiller i Brentford i fjor også tilsier. En tilstedeværelse på midten.

Salget av Byram er dessverre mer enn salget av de individuelle ferdighetene til spilleren. Man gir bort litt av sin sjel og ambisjon, for å bruke klisjeer, men så var det vel heller ingen sjanse for at han ville blitt i klubben.


Jeg er mer positiv nå enn da haspene ble slått igjen. Syns faktisk Evans har fått relativt mye utav lite i januar. Vi burde nok hatt en midtstopper og en spiss (samt en 10er), men nå som Bellusci og Doukara ser ut til å ha blitt fotballspillere er det ikke sikkert det var like prekært. Lånevinduet åpner også snart. Det er godt med overflødige spillere i klubber rundt om kring som sikkert ønsket å selge, men som nå må godta utlån.

Ros til Evans, ris til Cellino fra min side. Syns Byram-pengene burde gått direkte tilbake til stallen. Har ikke så stort tro på at disse syltes ned med hensikt på sommervinduet.
Marching on together!

Kato

Sv: Januarvinduet
« Svar #322 på: Februar 03, 2016, 09:29:27 »
Registrerer at Evans får en del tyn for vinduet.

Synes faktisk han selv kommer mer enn greit ut av det. Helt tydelig vil ikke Cellino satse mer på denne klubben og Byram pengene går i lomma eller hvor det måtte være.

Likevel ser stallen som helhet sterkere ut etter januar, som det også blir påpekt. Bridcutt ble "bare" resignert, men han kunne like fullt endt opp i en annen klubb i løpet av vinduet og en forlengning av den avtalen var helt nødvendig og kanskje litt usexy, men det gjør den ikke mindre viktig.

Carayol har vel vært så som så, men han gir oss flere alternativer på vingen og har tross alt scora et par mål allerede. Får også skryt for at Leeds har begynt å slå noen innlegg.

Diagouraga tror jeg vil vise seg som et lite scoop. Skal ikke skryte på meg for mye kjennskap til han, men skrytes opp av flere enn Steve Evans. Noe årets spiller i Brentford i fjor også tilsier. En tilstedeværelse på midten.

Salget av Byram er dessverre mer enn salget av de individuelle ferdighetene til spilleren. Man gir bort litt av sin sjel og ambisjon, for å bruke klisjeer, men så var det vel heller ingen sjanse for at han ville blitt i klubben.


Jeg er mer positiv nå enn da haspene ble slått igjen. Syns faktisk Evans har fått relativt mye utav lite i januar. Vi burde nok hatt en midtstopper og en spiss (samt en 10er), men nå som Bellusci og Doukara ser ut til å ha blitt fotballspillere er det ikke sikkert det var like prekært. Lånevinduet åpner også snart. Det er godt med overflødige spillere i klubber rundt om kring som sikkert ønsket å selge, men som nå må godta utlån.

Ros til Evans, ris til Cellino fra min side. Syns Byram-pengene burde gått direkte tilbake til stallen. Har ikke så stort tro på at disse syltes ned med hensikt på sommervinduet.

Jeg tror Evans kunne gjort det bedre for seg selv, med å sagt mindre. Han pratet så mye om spillere at det skapte forventninger om 2-3 spillere til inn.

Januarvinduet var i seg selv helt greit. 40-50 millioner for Byram, som kunne gått gratis til sommeren, er jo et godt salg. Han ville ikke være her, da er det bare å selge.

Dessverre ble januarvinduet påvirket av for dårlige resultater i forkant. 6-7 poeng til i perioden over jul, og jeg tror Cellino hadde prøvd seg på playoff med flere investeringer.

Nå så han ikke muligheten, og dermed ble det som det ble.
 

Dennis

Sv: Januarvinduet
« Svar #323 på: Februar 03, 2016, 09:42:11 »
...

Jeg tror Evans kunne gjort det bedre for seg selv, med å sagt mindre. Han pratet så mye om spillere at det skapte forventninger om 2-3 spillere til inn.

Januarvinduet var i seg selv helt greit. 40-50 millioner for Byram, som kunne gått gratis til sommeren, er jo et godt salg. Han ville ikke være her, da er det bare å selge.

Dessverre ble januarvinduet påvirket av for dårlige resultater i forkant. 6-7 poeng til i perioden over jul, og jeg tror Cellino hadde prøvd seg på playoff med flere investeringer.

Nå så han ikke muligheten, og dermed ble det som det ble.

Jeg setter pris på ærlighet og ikke bortforklaringer og dårlige unnskyldninger, men jeg er helt enig i at Evans forsnakker seg i blant. Tipper det skyldes engasjement og at han kommer fra mindre klubber, hvor det kanskje er litt mer gammeldags og direkte.

Har også påpekt at jeg syns det var både merkelig sagt og merkelig valgt tidspunkt, da han i september/oktober proklamerte at han trengte 5-6 nye spillere i januar (tre måneder unna) etter først å ha sagt han ikke var en type manager som kjøpte og kjøpte, da han ble ansatt. I en gruppe med tydelig mangel på selvtillit, kunne det slått veldig feil ut - man ser ut for å finne løsninger, i stedet for å ta tak selv.

Likevel klarer jeg ikke helt å tro 100% på at det er (kun) han som går i baret når han ønsker flere spillere etter at Cellino sier sekken er lukket. Det ser jo utvilsomt ganske tåpelig ut, men hva som blir sagt i møtene dem i mellom vet vi lite om. At Cellino har endret mening raskt tidligere, vet vi. Nå var vi jo tydelige ute med agnet på flere spillere etter Cellinos utsagn, så ja, kanskje var det Evans' ønske om å blidgjøre fansen, kontra å holde ting hemmelig.

Evans virket også ukjent og overrasket over Cellinos kommentar på en pressekonferanse og sa han måtte snakke med han om dette etterpå. Dette er mangel på kommunikasjon og en enstemmig plan, som vi jo er enige om er et gjennomgående tema.

Litt uprofesjonelt kanskje, men jeg kan ikke se at Leeds har mista noen spillere som et direkte følge av dette. Han sa eks selv at Winnall-budet var konfidensielt (lekket fra Barnsley) og Diagouraga/Carayol kom under radaren. Er vel kun Lafferty som er proklamert i media?

Nå er det umulig å vite hva slags humør Cellino er i, i dette øyeblikk, men jeg syns han selv også setter en strek over sesongen ved å si at han lover spillere om vi snuser på play off og snører sekken om vi ikke gjør. Han bør hele tiden bygge klubb og lag, noe som selvsagt også handler om å ikke gjøre dyre bomkjøp i januar måned, men syns like fullt dette ultimatumet satte laget og Evans i en merkelig posisjon.

Som med flere av Evans' utsagn, kunne dette også vært holdt internt.

« Siste redigering: Februar 03, 2016, 09:44:52 av Mr Kaizer »
Marching on together!

samadhi

Sv: Januarvinduet
« Svar #324 på: Februar 03, 2016, 10:36:32 »
Hadde håpet på en ny stopper, en offansiv mitbanepsiller og en spiss.

Kanskje veier kjøpet av Diaoguarga opp  for begge to de første. Han blir liggende fremfor stopperne våre og vil forhåpentligvis gjøre livet lettere for de bak. Samtidig får nå Cook sjansen til å boltre seg fremover og det blir spennende å se om han kan vokse inn i denne rollen.
Behovet for en ny spiss har også blitt mindre nå når Doukara har blomstret opp. En ny spiss inn hadde trolig ført til at Antenucci hadde reist, så ikke sikkert at en Winnall hadde gjort den store forskjellen.

Litt skuffende vindu spesielt med tanke på uttalelsene til Evans underveis, men med tanke på hvor vi står så er det greit å la de som her i klubben få sjansen. Så kan man bare krysse fingrer for at det blir lagt en skikkelig plan og kartlegging av nye spillere frem mot sommeren og neste sesong  (Det innbærer ikke eierskifte, ny manager, nytt spillemønster og ny masseutskiftelse av spillerstall  :) )
marching on together,
derudaf forever...

Annesj

Sv: Januarvinduet
« Svar #325 på: Februar 03, 2016, 12:23:29 »
Januarvinduet tyder helt klart på manglende ambisjoner fra ledelsen.

At flere her inne er fornøyde med vinduet tyder på at manglende ambisjoner også gjelder mange fans. En supporterskare som finner seg i hva som helst og er konger på å etterrasjonalisere ledelsens handlinger (en forsvarsmekanisme for ikke å miste håpet fullstendig, antar jeg), må være en drøm for en eier som bare ønsker å være midtpunktet.

Det eneste som betyr noe nå er FAs behandling av rule K-saken, ankebehandling i FL og forhåpentligvis en takeover tidsnok til å berge neste sesong.

Vil vi ha noe å spille for i februar 2017?



Hva ville du gjort i dette vinduet? Bare nysgjerrig.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

willum

Sv: Januarvinduet
« Svar #326 på: Februar 03, 2016, 13:08:38 »
Januarvinduet tyder helt klart på manglende ambisjoner fra ledelsen.

At flere her inne er fornøyde med vinduet tyder på at manglende ambisjoner også gjelder mange fans. En supporterskare som finner seg i hva som helst og er konger på å etterrasjonalisere ledelsens handlinger (en forsvarsmekanisme for ikke å miste håpet fullstendig, antar jeg), må være en drøm for en eier som bare ønsker å være midtpunktet.

Det eneste som betyr noe nå er FAs behandling av rule K-saken, ankebehandling i FL og forhåpentligvis en takeover tidsnok til å berge neste sesong.

Vil vi ha noe å spille for i februar 2017?



Hva ville du gjort i dette vinduet? Bare nysgjerrig.

Styrket stallen.

h.b

  • Gjest
Sv: Januarvinduet
« Svar #327 på: Februar 03, 2016, 13:19:57 »
Januarvinduet burde bli brukt til å styrke forsvaret, Inn med 2 nye stoppere. La de bli varme i trøya. Og så burde vi hente inn en spiss og en i 10`r rollen. På den måten la laget bli mere samspilte med tanke på neste sesong. Ã… hente inn mange nye i sommer er nok billigere, men desverre så tar det tid for de nye spillerne å sette sitt preg, og dermed så går Leeds glipp av mange viktige poeng i begynnelsen av sesongen.
En god start på 2016-17 sesongen gir selvtillit, og 3 poeng i august er like mye verdt som 3 poeng i april.
I motsatt fall så vil mange tapte poeng i starten på sesongen gjøre en viss eier urolig, og dermed så vil laget igjen lide av uforståelige utbrudd fra Cellino ikke lenge etter at sesongen er i gang

Runar

Sv: Januarvinduet
« Svar #328 på: Februar 03, 2016, 13:35:23 »
Ser man bak økonomien, og kun vurderer sport, så er vi vel break even etter januarvinduet.

Bridcutt var der før jul, han er der nå.

Carayol forsterker oss vel på kant, litt bedre der.

Diagouraga fyller forhåpentligvis en posisjon der vi har slitt.

En av senhøstens beste spillere er borte, Byram.

Konklusjonen er litt bedre balanse i mannskapet med Diagouraga, mistet Byrams mål og form før jul.

Har vært verre vindu, men det sier litt om ståa i klubben når gleden er størst over at unggutta ikke er solgt.

Playoff er definitivt borte, vi er omtrent like gode som før jul, fa-cupen er håpet, ellers er spørsmålet bare hvor vi havner mellom 10-20. plass.

En periode fryktet jeg virkelig nedrykk, så alt i alt må vi vel være fornøyd med at nattesøvnen etter all sannsynlighet er berget.

Karr til seg 50 poeng, skap en spillestil, ta valg for fremtiden.

Om vi er forsterket på kanten må vi vel bedre nå enn før vinduet, siden Byram ble brukt utelukkende på kanten.
 

Annesj

Sv: Januarvinduet
« Svar #329 på: Februar 03, 2016, 13:44:40 »
Januarvinduet burde bli brukt til å styrke forsvaret, Inn med 2 nye stoppere. La de bli varme i trøya. Og så burde vi hente inn en spiss og en i 10`r rollen. På den måten la laget bli mere samspilte med tanke på neste sesong. Ã… hente inn mange nye i sommer er nok billigere, men desverre så tar det tid for de nye spillerne å sette sitt preg, og dermed så går Leeds glipp av mange viktige poeng i begynnelsen av sesongen.
En god start på 2016-17 sesongen gir selvtillit, og 3 poeng i august er like mye verdt som 3 poeng i april.
I motsatt fall så vil mange tapte poeng i starten på sesongen gjøre en viss eier urolig, og dermed så vil laget igjen lide av uforståelige utbrudd fra Cellino ikke lenge etter at sesongen er i gang

Nå forutsetter jo du at de vi får inn til sommern kommer seint å at de ikke slår til før evt etter jul. Blir ikke det litt hypotetisk? Enig med deg i at disse spillerne må inn. Men jeg er helt enig med de som mener at det er dårlig bissniss å hente i januar når vår situasjon er som den er så sant vi IKKE får de vi ønsker til fornuftig pris. Noe jeg tror alle her er enig i  er at dette vinduet er det dyreste vinduet å med størst risiko. Helt greit av Cellino i dette vinduet. Innertier rett å slett. Så gjenstår det å se da om vi satser til sommern. Gjør vi ikke det. DA viser man mangel på ambisjoner. Virker som mange sutrer a den grunn at man ikke henter noe nytt fordi det gjør alle andre å det er det. At det er kjedelig og ikke få noen nye spillere. Uten å tenke på det økonomiske aspektet samt å finne de rette spillerne osv. Jeg syns Evans har gjort det bra til nå. Beholdes Brid til sommern og Dia blir en forterkning så viser man i det minste en ørliten langsiktighet i lagbygging. Så gjenstår det å se hvilke spillere som følger disse inn portene.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds