Skrevet av Emne: EX-SPILLER: Jonny Howson ..  (Lest 85828 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kickthemdown

EX-SPILLER: Jonny Howson ..
« på: Desember 24, 2006, 05:05:21 »
.. Fortjener sin egen tråd etter debuten sin [:)] Her på forumet er det meget blandete kritikker men de gir jeg blanke i, fordi vi bare så kampen på tv.

Her er noen fra Waccoe :

"Enthusiastic, played the ball simple always found his man and worked well with Robbie Blake.

Should have scored though.

Man of the match, if Rothery and Rose are as good as him I think the future looks good. "

Radio Leeds gave him MOM.

Good debut, played well and got stuck in.

played really well looked cool under pressure and was able to pick a pass

Killa storfornøyd med at unggutta får sjansen... [:)]





Edit: Endret tittel for ordens skyld (og slik at ikke Promo får mark)  ;)
Endret trådtittel etter salget
« Siste redigering: Februar 01, 2012, 21:40:45 av Mr Kaizer »

Jon R

Re: Jonny Howson ..
« Svar #1 på: Desember 24, 2006, 05:21:21 »
Flott at han fikk sjansen, men noen spesielt vellykket debut var det vel ikke, selv om han hadde en "touch" på ballen som oser av talent. Fant ikke helt posisjonen sin, ble løpende mye imellom på midten, veik i nærkampene, noe som ble forsøkt kompensert med noen hodeløse taklingsforsøk, samt at han misset de gangene han kom i noe som lignet scoringsposisjon. Minnet meg litt om Jon Oster i spillestilen. Hadde han vært en innlånt spiller på 25, tror jeg neppe han hadde fått så mye applaus på Waccoe. Allikevel bør han få mer spilletid i julekampene, noe som også gjelder Danny Rose. Konkuransen på midten og i angrep har knapt nok vært svakere siden 80 tallet, når vi snakker Leeds United. Inn med unggutta!  [8)]

Jon R.
Jon R.

OPM

Re: Jonny Howson ..
« Svar #2 på: Desember 24, 2006, 06:08:41 »
Endelig fikk en av våre juniorer sjansen! Det begynner å bli lenge siden sist, - altfor lenge siden. Debuten tror jeg vi trygt kan forbigå i stillhet. Howson var ikke bedre enn mange av de andre i dag, - men han har framtida foran seg. Det som jeg synes var den store forskjellen på han og alle de retirement/låne-spillerene vi har, er entusiasmen. Howson viste noe som vi ikke ser så ofte lenger å vårt kjære Leeds. Det er greitt at han er litt overtent, - bedre det ennn den resignasjonen/tafattheten som vi ser hos mange andre. Vi trenger flere som Howson som har hjertet sitt i klubben, en som viser at det betyr noe for han når han trer på seg drakta. Vi kommer til å få høre mye om han, - det er jeg sikker på. Han viste ved et par anlednigner at han har fotballforståelse i seg. Han gikk til og med på løp uten ball. Det var det ikke mange som gjorde idag.  La flere unge få sjansen. Det kan umulig være noen stor nedside i å prøve noen annen på topp en Kandol, - for ikke å nevne Douglas som jeg mener får altfor mange sjanser. Han er ikke venn med ballen, og viser ingen takter som gjør han til en spiller å satse på på dette nivået(og da snakker vi om relegation battle i CC, - ikke engang Premier League).

OP
 

Runar

Re: Jonny Howson ..
« Svar #3 på: Desember 24, 2006, 07:34:23 »
Gutten franstår ihvertfall som en fotballspiller - ikke var han redd for å ta et tak heller da....

Litt tilit og ro så tror jeg han kan score mål for oss og...

Bare sånn litt for moro skyld:

Boxing day møtter vi Sunderland for tredje gang på 5 år på denne dagen, de to siste gangene har henholdsvis Milner og Lennon scoret sine første mål for klubben....Howson neste?
 

Leeds04

Re: Jonny Howson ..
« Svar #4 på: Desember 24, 2006, 08:06:15 »
Minner meg litt om en annen Babyface...


"Why settle for more, when you can settle for less"
"Why settle for more, when you can settle for less"

ToreLA

Re: Jonny Howson ..
« Svar #5 på: Desember 24, 2006, 10:05:45 »
quote:
Originally posted by Jon R

Minnet meg litt om Jon Oster i spillestilen.


Spørsmålet er om han haddet minnet om Oster om han ikke hadde minnet om Oster utseendemessig?

Jeg yns Howson gjorde en lovende debut. Bra teknisk og villig fremover. Han var ihvertfall fem hakk bedre enn "etablerte" Douglas som var katastrofe fra A til Z.




raggen

Re: Jonny Howson ..
« Svar #6 på: Desember 24, 2006, 12:14:59 »
han gjorde seg ihvertfall ikke bort i debuten blant de andre men vil heller ikke si han gjorde noe stor kamp. var nok preget av at det var hans første kamp fra start. men synes det var positivt han slipper han til men at carole ikke får sjansen synes jeg er helt utrolig, men det kan vi ta i en annen tråd, dette er jo en tråd om howson

OOOOOHH AHHHHH DERRY IS GONNA GET YA!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

jarle

Re: Jonny Howson ..
« Svar #7 på: Desember 24, 2006, 16:35:34 »
Det vi trenger er det som på godt norsk kalles FLAIR... folk som kan noe, som har kvaliteter... Crainey, Douglas og litt for mange på dagens Leeds lag er fotbal SPARKERE ikke fotball spillere...

Desverre solgte vi de som kan kalles fotballspillere før sessongstart, Bakke, Hulse, og lånespilleren Liam Miller... Og det vi satt igjen med var en gjeng gamle trege SPARKERE...
BLAKE SOM er en fotball SPILLER var ikke på benken engang (herlig måte å se fotball på...)


ET FOTBALL LAG VI ENKELT KUNNE HATT PER IDAG ER
SULLY
FRAZER - KILLA - WALTON - LEWIS
BAKKE - NICHOLLS - MILLER
BLAKE
HULSE - HEALY

det laget haddde ikke ligget på nedrykk... DET GARANTERER JEG!!!


desverre hadde vi en uduglig manager og en BATES som vil spare penger...
VI SKULLE selvsagt ikke latt hverken HULSE eller BAKKE gått...
Samtidig burde Gregan og Butler fått fyken før sessongstart (old and slow)
Douglas burde aldrig vært tatt tilbake...Crainey burde vært solgt eller ihverfall aldri spilt.
Rui Marques... Hvorfor bruker vi penger på noe slikt??? Få han vekk og ut fort som F!
Hvorfor lot vi Simon Walton gå for småpenger... han tror jeg kan bli en god midstopper... (ikke midtbane)...bra innsats og takler så det synger...

Kjell Skjerven

Re: Jonny Howson ..
« Svar #8 på: Desember 24, 2006, 17:20:17 »
Viss Howson nå får spille for leeds framover,blir han vel solgt han også...[:(!]

http://z4.invisionfree.com/lufcultras04/index.php?
Side before self,every time.

ragnar

Re: Jonny Howson ..
« Svar #9 på: Desember 24, 2006, 19:04:09 »
Howson er vel bare 18 år, så han har absolutt fremtiden foran seg. Eneste måten juniorene kan bli bedre på er å la de spille på alaget. La de etablerte spillerene føle at de blir pustet i nakken og at de hele tiden må være på tå hev.

Nå er det jo bare bra om Howson faktisk viser seg å være en spiller som kan forsterke første11eren utover sesongen. Så får en satse på at en får inn noen spillere som forsterker laget umiddelbart i løpet av januar.

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

baste

Re: Jonny Howson ..
« Svar #10 på: Desember 24, 2006, 20:27:52 »
Miller og Hulse savnes sårt ja..ingen tvil om det... Glad ung gutta får prøve seg..men er dette nok ? Capt come back..no more RED cards..please ( I D I O T ) !!!

Og HEALY..må spilles..dag ut og dag inn...Han er 1.valget på topp...bør ha vært det.

gelderdend

Re: Jonny Howson ..
« Svar #11 på: Desember 24, 2006, 20:48:08 »
det var egentlig ganske utrolig å se at douglas og westlake få lov til å fullføre gårsdagens match. Stort mer inneffektive kantspillere kan jeg ikke huske å ha sett. Hvorfor fikk vi ikke innpå Moore og/eller Carole? Wise må jo se det samme som alle oss andre?? ellers enig med trådstarter, fullt godkjent debut av howson. Godt at en av unggutta endelig får sjansen og at det fortsatt spirer noe i yngre rekker. Skal bli spennende å se hva Wise foretar seg når transfervinduet åpner. de han har hentet hittil (Kandol og Heath) lover ikke spesielt godt.. ;o)

Synes forresten at Blake og Lewis var våre beste igår. Håper Lewis får fortsette på back plass...
 

Tom S

Re: Jonny Howson ..
« Svar #12 på: Desember 24, 2006, 22:11:18 »
Syntes Howson gjorde ein god debut og all ære til Wisey for å tørre å slippe han til, men han kunne godt fått kvile seg etter 60 minutter.
Vi såg at Howson har fotball i seg og ein god teknikk, men at han var litt uklar for nivået endå. Det er viktig at han for matche seg forsiktig framover, trur han kan bli ein god spiller.

Kanskje vil wisey overraske med fleire av deiu unge talenta våre framover?
Håper det!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Leeds04

Re: Jonny Howson ..
« Svar #13 på: Desember 26, 2006, 22:06:42 »
Syntes han viste gode "ungfole takter" sist, og det blir spennende å følge han fremover!

"Why settle for more, when you can settle for less"
"Why settle for more, when you can settle for less"

Sheridan

Re: Jonny Howson ..
« Svar #14 på: Desember 26, 2006, 22:12:28 »
Howson viste prov på at han KAN bli en bra spiller.


Per-Stian

Re: Jonny Howson ..
« Svar #15 på: Desember 26, 2006, 22:44:26 »
Howson skuffa meg mot Hull, men særs gledeleg at han endeleg fekk prøvd seg på førstelaget. Verka litt "out of position" slik eg opplevde d.

Sheridan

Re: Jonny Howson ..
« Svar #16 på: Desember 26, 2006, 22:59:30 »
quote:
Originally posted by Per-Stian

Howson skuffa meg mot Hull, men særs gledeleg at han endeleg fekk prøvd seg på førstelaget. Verka litt "out of position" slik eg opplevde d.



Kan UMULIG være lett som "lovende debutant" å markere seg så veldig - på dagens Leeds utgave.

« Siste redigering: Desember 27, 2006, 00:04:00 av Sheridan »

Jon R

Re: Jonny Howson ..
« Svar #17 på: Desember 27, 2006, 04:11:39 »
quote:
Originally posted by Sheridan

quote:
Originally posted by Per-Stian

Howson skuffa meg mot Hull, men særs gledeleg at han endeleg fekk prøvd seg på førstelaget. Verka litt "out of position" slik eg opplevde d.



Kan UMULIG være lett som "lovende debutant" å markere seg så veldig - på dagens Leeds utgave.




Tvertom. Det burde være "lett" å skille seg ut i positiv forstand, slik feks Andy Gray gjorde i en av "tidenes verste Leeds kamper", på Wembley en gang på midten av 90 tallet ( riktignok ikke debut, men likefullt en enorm oppgave for en nesten uprøvd 18 åring). Når det er sagt: Jeg er dypt skuffet over at Howson ikke fikk prøve seg på nytt idag, til tross for at jeg ikke var videre imponert over debuten hans. [V]

Jon R.
« Siste redigering: Desember 27, 2006, 04:25:17 av Jon R »
Jon R.

Sheridan

Re: Jonny Howson ..
« Svar #18 på: Desember 27, 2006, 16:07:10 »
quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by Sheridan

quote:
Originally posted by Per-Stian

Howson skuffa meg mot Hull, men særs gledeleg at han endeleg fekk prøvd seg på førstelaget. Verka litt "out of position" slik eg opplevde d.



Kan UMULIG være lett som "lovende debutant" å markere seg så veldig - på dagens Leeds utgave.




Tvertom. Det burde være "lett" å skille seg ut i positiv forstand, slik feks Andy Gray gjorde i en av "tidenes verste Leeds kamper", på Wembley en gang på midten av 90 tallet ( riktignok ikke debut, men likefullt en enorm oppgave for en nesten uprøvd 18 åring). Når det er sagt: Jeg er dypt skuffet over at Howson ikke fikk prøve seg på nytt idag, til tross for at jeg ikke var videre imponert over debuten hans. [V]

Jon R.




Ja, da er han kanskje ikke bedre da [:o)]

Personlig syntes jeg der var tendenser mot Hull.
Når ett lag fungerer, så er det lettere for en fersk unggutt å finne seg til rette på banen. Enkelt og greit.

[:)]


ragnar

Re: Jonny Howson ..
« Svar #19 på: Desember 27, 2006, 21:08:06 »
Er vanskelig å markere seg for unge Howson når Leeds sliter i motgang. Det kan slå begge veier å debutere da. Det kan styrke han eller han kan floppe helt. Håper det styrker han så han kan være med å kjempe om en fast plass på laget utover i sesongen.

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

Papi

Re: Jonny Howson ..
« Svar #20 på: Februar 22, 2007, 17:17:38 »
Drar frem igjen denne gamle tråden.
Synest unggutten fortjener all mulig ros for måten han er i ferd med og spille seg inn både i supporterne hjarter, og som fast inventar på midtbana....

Dette er framtiden, ikkje gjør same feil som er gjort så mange ganger før i denne klubben.
La oss beholde denne gutten for alt det er verdt.


I`d rather walk alone
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Ferre

Re: Jonny Howson ..
« Svar #21 på: Februar 22, 2007, 17:25:29 »
quote:
Originally posted by Papi

Drar frem igjen denne gamle tråden.
Synest unggutten fortjener all mulig ros for måten han er i ferd med og spille seg inn både i supporterne hjarter, og som fast inventar på midtbana....

Dette er framtiden, ikkje gjør same feil som er gjort så mange ganger før i denne klubben.
La oss beholde denne gutten for alt det er verdt.


I`d rather walk alone



Tror de fleste er enig med deg Papi. Er alltid stort når lokale talenter kommer opp og spiller seg inn på a-laget, slike spillere blir fort helter hos fansen. Skal vi bli en storklubb igjen, må talenter som Howson beholdes!

-WE'LL BE BACK-

RoarG

Re: Jonny Howson ..
« Svar #22 på: Februar 22, 2007, 18:17:28 »
Syntes jeg leste en gang i høstes at Howson skrev på ny kontrakt for Leeds? Noen som kan hjelpe her?

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Re: Jonny Howson ..
« Svar #23 på: Februar 22, 2007, 22:44:54 »
Synes Howson gjorde et meget bra innhopp mot QPR. Han går allerede nå utenpå de fleste i dagens Leeds lag, når det gjelder innsats og  fotballferdigheter. Dessuten må det jo nevnes episoden i første omgang, der han mister ballen på midten og gjenvinner den like etterpå med en suveren glidetakling. Man kan ikke annet enn å elske en ung og urutinert spiller som gjør noe sånt. [:)]

Jon R.
Jon R.

ToreLA

Re: Jonny Howson ..
« Svar #24 på: Februar 22, 2007, 23:40:34 »
Det kan jo tyde på at Wise i det minste har den egenskapen; å få unggutter til å prestere. Det kan tyde på at det er veien vi må gå også. Til tross for at halve Premier League er eks-Leeds unggutter, så er det fortsatt masse å ta av. La Rose få prøve seg!




Runar

Re: Jonny Howson ..
« Svar #25 på: Februar 23, 2007, 01:07:22 »
Rose bør nok være et alternativ så lenge vi ikke har kant spillere...

Thompson er ute og venstresiden vår er ikke allverden, Westlake har ihvertfall til gode å se ut som noen kjempespiller...

Kanskje vi ikke skal være så redd for å slippe til Rose
 

kjelvi

Sv: Jonny Howson ..
« Svar #26 på: Mai 19, 2009, 10:16:42 »
Scouting report: Jonathan Howson, Leeds United

Jonathan Howson is already a good player but there will be a lot more to come from him as he gains experience and stature



Jonathan Howson is already a good player but I couldn't help thinking as I watched him in Leeds' play-off matches with Millwall that there will be an awful lot more to come from him as he gains experience and stature. Then, he will be able to lengthen his game, meaning that instead of playing in a rather restricted area of about 20 yards he will be able to make longer runs and have a greater range of passing. When that happens, he will have even more of an impact.
Having said that what he did, he did very well. He was neat and tidy on the ball and extremely comfortable when receiving possession, always keeping the play moving, never dwelling and hardly ever getting caught in possession.
His pass appreciation was also good and the man receiving the ball very rarely had to stop his run as it was always played into his path. Howson never missed a chance to make a tackle either – once or twice laying down a marker for his opponent that he wasn't going to be pushed around. He is competitive in the air without being dominant and he is a good reader of the game, particularly when he doesn't have the ball.
I liked the way, especially early on in the first match, when the opposition had a man over (in this case when Millwall released one of their full-backs) he made sure before he left the man he was marking that Leeds' deepest forward took his place as he went to confront the danger.
He covers the ground easily and I liked his positioning for second-phase ball, particularly when Leeds were defending, and because of this he was quick to spot the chance to start counter-attacks.
Caution was always going to be his first option in a play-off semi-final but I would like to see him break the line more, getting past his two centre-forwards to make third-man runs and burst into the box when the ball is out wide ready to be crossed in. If he had done this he would have given his marker something to think about because Leeds looked a little bit light on personnel when the ball was delivered.
This is what I mean by saying he needs to lengthen his game, as even his passing was at times restricted to a 20-yard radius.
Howson scored twice in last year's play-off victory at Carlisle, which shows that he's got goals in him, and there is no doubt that he has the ability to stamp his authority on games. Unfortunately for Leeds, he didn't quite manage it in this one.
He is a product of their successful academy and as a keen fan of the club he fulfilled the boyhood dream by making his debut back in September 2006. Such was his progress that season that he was voted their young player of the year, which was some feat with the amount of young lads Leeds always have in their team.
He's one player I'll be keeping an eye on in this youthful side, as it will be interesting to see how they handle the pressure of getting out of League One next year. If Howson can add the extra facets to his game to take him to the next level it won't just be him on the way up, but Leeds United as well.

Age 21
Born Morley
Position ­Midfield
Height 5ft 11in
Weight 12st 1lb
From Trainee

Passing 8
Tackling 8
Heading ­7
Pace 7
Shooting 7
Team ­responsibility 7
Value £750,000

guardian.co.uk

samadhi

Sv: Jonny Howson ..
« Svar #27 på: Mai 19, 2009, 11:34:46 »
Spennende og noe overraskende lesing.

marching on together,
derudaf forever...

TK20

Sv: Jonny Howson ..
« Svar #28 på: Juli 18, 2009, 10:50:56 »
Sitat
Howson ready for captain's role

Midfielder Jonny Howson is ready to take on the captain's role at Leeds United in the absence of injured skipper Richard Naylor.

Naylor, handed the captain's armband following his arrival from Ipswich in February, is currently recovering from back surgery, while previous skipper Frazer Richardson was released last month and has since joined Charlton.

Howson, 21, said: "It'd be a massive thing to be asked. I enjoyed it when I had it for a bit at Huddersfield a couple of seasons back and at York last Sunday.

"I think the gaffer will rotate it and if Nayls is back he will be captain, but if he isn't and it came my way, I'd take it, and it'd be an honour."

The Leeds-born midfielder has made nearly 100 first-team appearances since making his debut in 2006 and briefly skippered the side against Huddersfield in the absence of Jonathan Douglas two seasons ago.

http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,982_5436930,00.html

Hva synes vi om dette? Howson som kaptein i Naylors fravær? Selvfølgelig utrolig fristende å ha en local lad som kaptein, men er Howson fast på laget? Finnes det andre alternativer? Hva med Rui?

Hallgeir *

Sv: Jonny Howson ..
« Svar #29 på: Juli 18, 2009, 12:48:08 »
 I tillegg til krav og ferdigheter som kaptein, må vel den spilleren som skal inneha vervet være et nokså klart førstevalg på laget, ikke en spiller som er innpå ved skader/ suspensjoner o.l. Marques er kanskje ikke noe naturlig valg. Da ville jeg heller satset på Ankergren, men det er nå min ringe mening da. (som visekaptein for Naylor)
« Siste redigering: Juli 18, 2009, 12:53:25 av hallghel »
Super Leeds since 1968