Skrevet av Emne: Bruken av innbyttere i championship  (Lest 2423 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Bruken av innbyttere i championship
« på: Februar 25, 2014, 09:46:07 »
Av 24 lag i championship denne helga, var det to lag som bare brukte en innbytter. De fleste brukte tre, noen brukte to.

Ingen lag lot kvoten stå ubrukt.

Leeds (uavgjort, bytte etter 82 min), og Doncaster (tap 0-1 for Yeovil, bytte etter 64, manager Paul Dickov), brukte en innbytter.

Selvsagt ikke noe statistisk signifikant over en helg, men interessant å se over tid.

McDermott var fornøyd med spillet og poenget, han så vel ikke noen grunn til å endre på noe som tilsynelatende fungerte.

Kanskje noen som skal over i nærmeste fremtid kan bestille sete bak benken, ta med seg ei bøtta kaldvann, og slå over han etter 65 minutter. Kanskje han våkner.  ;)
« Siste redigering: Februar 25, 2014, 09:55:37 av Kato »
 

Blank_File

Sv:
« Svar #1 på: Februar 25, 2014, 11:11:34 »
Jeg står bak Brians valg i denne kampen. I den perioden det ville vært normalt å bytte så var vi det førende laget og 1p i denne kampen kan virke defensivt, men helt greit.

Jeg er generelt enig i at det byttes for lite når noen åpenbart er slitne, men hvis vi har kampen i det Brian mener er vårt spor og vi bytter ut en spiller som er svakere på det meste enn den som blir satt inn så er det mye som forandrer seg. Ofte til det verre når spilleren er svakere.

Kato

Sv:
« Svar #2 på: Februar 25, 2014, 11:37:15 »
Jeg står bak Brians valg i denne kampen. I den perioden det ville vært normalt å bytte så var vi det førende laget og 1p i denne kampen kan virke defensivt, men helt greit.

Jeg er generelt enig i at det byttes for lite når noen åpenbart er slitne, men hvis vi har kampen i det Brian mener er vårt spor og vi bytter ut en spiller som er svakere på det meste enn den som blir satt inn så er det mye som forandrer seg. Ofte til det verre når spilleren er svakere.

Jeg mener dette er hans desidert svakeste egenskap som vår manager.

Begrunner det med følgende:

1. Fordeling av spilletid på flere i troppen begrenser belastning, og dermed reduserer skadeomfang. Spesielt viktig i en liga som championship med et voldsomt kampprogram.

2. Spilletid på flere i troppen gjør at flere er i kampform. Utover ligaspill, virker alternativene for å holde benkesliterne i form på, svake i England. Sjekk Becchio som har varmet benk ett år nå, ser ut som han ikke har trent hele året.

3. Spilletid på flere i troppen styrker moralen. Flere får sjansen.

4. Manglende bytter svekker moralen betraktelig. Grusomt å sitte på en benk å se spillere være dårlige kamp ut og kamp inn, uten å få muligheten. Knapt noe som er verre for moralen.

5. Med oftere bytting påstår jeg spillere i en startellever "holder seg mer på tå". Når de vet veien til benken ikke er så lang, tror jeg de yter mer for å beholde plassen.

6. Spillere må jo byttes ut når de er slitne. Det må jo være mye bedre å få inn friske bein siste 20 minuttene enn å beholde en Kebe og Austin som er tomme.

I kamper der man har mye å miste ved å endre kampbildet (feks leder 1-0 og presser på), ser jeg at det kan være ugunstig å bytte. Man vil beholde det man har.

Lørdag mot Boro hadde vi ett poeng, var svake spillemessig, hadde slitne spillere, og hadde lite å tape på å gjøre endringer. Selvsagt burde vi byttet mer. Jeg skjønner ikke hvordan vi kunne blitt svakere av å bytte ut en søkk sliten og dårlig Austin, med feks Mowatt.

Til slutt, bytting etter 87 minutter er bare tull, så fremst man ikke bruker det til å hale ut tiden, eller har skader. Hva skal en spiller bidra med på tre minutter pluss tillegg?

Her har jeg størst problemer med McDermott. Virker apatisk til tider, gjør lite fra benk.  

« Siste redigering: Februar 25, 2014, 11:42:01 av Kato »
 

samadhi

Sv: Bruken av innbyttere i championship
« Svar #3 på: Februar 25, 2014, 11:41:53 »
Av 24 lag i championship denne helga, var det to lag som bare brukte en innbytter. De fleste brukte tre, noen brukte to.

Ingen lag lot kvoten stå ubrukt.

Leeds (uavgjort, bytte etter 82 min), og Doncaster (tap 0-1 for Yeovil, bytte etter 64, manager Paul Dickov), brukte en innbytter.

Selvsagt ikke noe statistisk signifikant over en helg, men interessant å se over tid.

McDermott var fornøyd med spillet og poenget, han så vel ikke noen grunn til å endre på noe som tilsynelatende fungerte.

Kanskje noen som skal over i nærmeste fremtid kan bestille sete bak benken, ta med seg ei bøtta kaldvann, og slå over han etter 65 minutter. Kanskje han våkner.  ;)

Akkurat hvor mange bytter lagene i Championship gjør har vel ikke så mye å si.
Det som kan være interessant å vite er hvilket utslag dette gjør for kampen.

Jeg tok meg tid til å ta den siste runden i CCC der 22 av 24 lag var i aksjon,
og regne utfall for lagene basert på bytter før 70 min (er vel mangelen på bytter og at byttene kommer for sent som har vært kritikken mot Brian McD)

Ingen kamper hadde mer enn ett mål endring i løpet av de siste 20 minuttene. Basert på antall bytter kom jeg frem til:
0 bytter (2 lag): 1 lag uten endring, 1 lag ett mål i pluss.
1 bytte (7 lag): 1 lag med 1 mål i minus, 6 lag uten endring.
2 bytter (8 lag): 3 lag med 1 mål i minus, 1 lag uten endring, 4 lag med 1 mål i pluss.
3 bytter (5 lag): 2 lag med 1 mål i minus, 2 lag uten endring, 1 lag med 1 mål i pluss.

Statistikkgrunnlaget er selvsagt syltynt når det bare er basert på 1 runde.
Her er veldig mange faktorer, f.eks så er det de lagene som gjør 3 bytter som kommer dårligst ut. Dette kan ha med at de er mest desperate og tar den største risikoen. For noen er ingen endring bra da det sikrer seier eller uavgjort.

Utifra denne vesle statistikken så er det størst sjanse for å sikre samme resultat om man gjør 1 bytte.
Gjør man 2 bytter har man størst sjanse for å gjøre det bedre, men risikoen for å feile øker også.
3 bytter er det dårligste. De to lagene som ikke gjorde bytter kom ganske bra fra det med 1 mål i pluss og ingen endring.

Med så mange faktorer en fotballkamp består av så synes jeg forøvrig at dette er elendig statisikk.
Noen lag har bedre staller enn andre, og vil kanskje tjene på å bytte.
Noen ganger vil byttene endre enn fotballkamp, men noen ganger så klarer de ikke å markere seg.
Regner med mange her inne har spilt fotball nede i divisjonene, og da vet de fleste at selv om man kommer innpå i en fotballkamp så er det ikke alltid man dominerer av den grunn.

Samadhi, som har god tid på jobben  :)
marching on together,
derudaf forever...

Kato

Sv: Bruken av innbyttere i championship
« Svar #4 på: Februar 25, 2014, 11:44:05 »
Av 24 lag i championship denne helga, var det to lag som bare brukte en innbytter. De fleste brukte tre, noen brukte to.

Ingen lag lot kvoten stå ubrukt.

Leeds (uavgjort, bytte etter 82 min), og Doncaster (tap 0-1 for Yeovil, bytte etter 64, manager Paul Dickov), brukte en innbytter.

Selvsagt ikke noe statistisk signifikant over en helg, men interessant å se over tid.

McDermott var fornøyd med spillet og poenget, han så vel ikke noen grunn til å endre på noe som tilsynelatende fungerte.

Kanskje noen som skal over i nærmeste fremtid kan bestille sete bak benken, ta med seg ei bøtta kaldvann, og slå over han etter 65 minutter. Kanskje han våkner.  ;)

Akkurat hvor mange bytter lagene i Championship gjør har vel ikke så mye å si.
Det som kan være interessant å vite er hvilket utslag dette gjør for kampen.

Jeg tok meg tid til å ta den siste runden i CCC der 22 av 24 lag var i aksjon,
og regne utfall for lagene basert på bytter før 70 min (er vel mangelen på bytter og at byttene kommer for sent som har vært kritikken mot Brian McD)

Ingen kamper hadde mer enn ett mål endring i løpet av de siste 20 minuttene. Basert på antall bytter kom jeg frem til:
0 bytter (2 lag): 1 lag uten endring, 1 lag ett mål i pluss.
1 bytte (7 lag): 1 lag med 1 mål i minus, 6 lag uten endring.
2 bytter (8 lag): 3 lag med 1 mål i minus, 1 lag uten endring, 4 lag med 1 mål i pluss.
3 bytter (5 lag): 2 lag med 1 mål i minus, 2 lag uten endring, 1 lag med 1 mål i pluss.

Statistikkgrunnlaget er selvsagt syltynt når det bare er basert på 1 runde.
Her er veldig mange faktorer, f.eks så er det de lagene som gjør 3 bytter som kommer dårligst ut. Dette kan ha med at de er mest desperate og tar den største risikoen. For noen er ingen endring bra da det sikrer seier eller uavgjort.

Utifra denne vesle statistikken så er det størst sjanse for å sikre samme resultat om man gjør 1 bytte.
Gjør man 2 bytter har man størst sjanse for å gjøre det bedre, men risikoen for å feile øker også.
3 bytter er det dårligste. De to lagene som ikke gjorde bytter kom ganske bra fra det med 1 mål i pluss og ingen endring.

Med så mange faktorer en fotballkamp består av så synes jeg forøvrig at dette er elendig statisikk.
Noen lag har bedre staller enn andre, og vil kanskje tjene på å bytte.
Noen ganger vil byttene endre enn fotballkamp, men noen ganger så klarer de ikke å markere seg.
Regner med mange her inne har spilt fotball nede i divisjonene, og da vet de fleste at selv om man kommer innpå i en fotballkamp så er det ikke alltid man dominerer av den grunn.

Samadhi, som har god tid på jobben  :)

Men når man er dårlig, og bytter, ja så prøver man ihvertfall. Man gjør noe for å vinne.
 

TK20

Sv: Bruken av innbyttere i championship
« Svar #5 på: Februar 25, 2014, 12:28:32 »
Nok en post om at BMD er dritt her altså.

Kato

Sv: Bruken av innbyttere i championship
« Svar #6 på: Februar 25, 2014, 12:31:13 »
Nok en post om at BMD er dritt her altså.

Nok en post som ikke har noe med temaet å gjøre.
 

AndyMathie

Sv: Bruken av innbyttere i championship
« Svar #7 på: Februar 25, 2014, 13:14:29 »
Tilbake til topic :)

Interessant dette Kato. Det betyr at de som vinner fotballkampene i Championship gjerne gjør flere bytter, mens de som velger å ikke gjøre noe enten spiller uavgjort eller taper. Snodig at ikke noen har fortalt Brian dette!
We are Leeds and we are proud of it!

Leedsfan

Sv: Bruken av innbyttere i championship
« Svar #8 på: Februar 25, 2014, 13:18:34 »
Tilbake til topic :)

Interessant dette Kato. Det betyr at de som vinner fotballkampene i Championship gjerne gjør flere bytter, mens de som velger å ikke gjøre noe enten spiller uavgjort eller taper. Snodig at ikke noen har fortalt Brian dette!

Leicester rullerer "aldri" på laget, de vinner "alle" kampene. Bra at McD gjør det samme, eller faktisk bytter for mye.

#ironialarm#
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

AndyMathie

Sv: Bruken av innbyttere i championship
« Svar #9 på: Februar 25, 2014, 13:41:49 »
Tilbake til topic :)

Interessant dette Kato. Det betyr at de som vinner fotballkampene i Championship gjerne gjør flere bytter, mens de som velger å ikke gjøre noe enten spiller uavgjort eller taper. Snodig at ikke noen har fortalt Brian dette!

Leicester rullerer "aldri" på laget, de vinner "alle" kampene. Bra at McD gjør det samme, eller faktisk bytter for mye.

#ironialarm#

Ja ironien er strålende for til sammenligning starter Leicester å bytte ca de 60.minutt og bytter nesten alltid inn 3 spillere uavhengig om de vinner eller om det er jevnt. Tyder på at å bytte spillere kanskje er en lur idè?! ;)
We are Leeds and we are proud of it!

B_Ød

Sv: Bruken av innbyttere i championship
« Svar #10 på: Februar 25, 2014, 13:55:19 »
det byttes vel i forhold til kampbilde, samt i forhold til det man måtte ha og bytte inn og hvorvidt et bytte kan endre et pågående kampbilde i positiv retning. Er man 2-3 mål foran, bytter man vel av andre grunner enn om man skulle være 2-3 mål bak.
det jeg mener med dette er at jeg innbiller meg at bildet er noe mer nyansert enn enkelte her inne velger å se det...kanskje mer nyansert enn selv Kato ser det  ;)
 
Ups & Ups!!

Kato

Sv: Bruken av innbyttere i championship
« Svar #11 på: Februar 25, 2014, 14:07:28 »
det byttes vel i forhold til kampbilde, samt i forhold til det man måtte ha og bytte inn og hvorvidt et bytte kan endre et pågående kampbilde i positiv retning. Er man 2-3 mål foran, bytter man vel av andre grunner enn om man skulle være 2-3 mål bak.
det jeg mener med dette er at jeg innbiller meg at bildet er noe mer nyansert enn enkelte her inne velger å se det...kanskje mer nyansert enn selv Kato ser det  ;)
 

Det kan godt tenkes at jeg er farget av en etterhvert negativ holdning til McDermott. I tillegg er jeg glad i å bytte, og rullere på mannskapet, basert på ovennevnte innlegg
 

Jon R

Sv: Bruken av innbyttere i championship
« Svar #12 på: Februar 25, 2014, 15:25:49 »
Av 24 lag i championship denne helga, var det to lag som bare brukte en innbytter. De fleste brukte tre, noen brukte to.

Ingen lag lot kvoten stå ubrukt.

Leeds (uavgjort, bytte etter 82 min), og Doncaster (tap 0-1 for Yeovil, bytte etter 64, manager Paul Dickov), brukte en innbytter.

Selvsagt ikke noe statistisk signifikant over en helg, men interessant å se over tid.

McDermott var fornøyd med spillet og poenget, han så vel ikke noen grunn til å endre på noe som tilsynelatende fungerte.

Kanskje noen som skal over i nærmeste fremtid kan bestille sete bak benken, ta med seg ei bøtta kaldvann, og slå over han etter 65 minutter. Kanskje han våkner.  ;)

Akkurat hvor mange bytter lagene i Championship gjør har vel ikke så mye å si.
Det som kan være interessant å vite er hvilket utslag dette gjør for kampen.

Jeg tok meg tid til å ta den siste runden i CCC der 22 av 24 lag var i aksjon,
og regne utfall for lagene basert på bytter før 70 min (er vel mangelen på bytter og at byttene kommer for sent som har vært kritikken mot Brian McD)

Ingen kamper hadde mer enn ett mål endring i løpet av de siste 20 minuttene. Basert på antall bytter kom jeg frem til:
0 bytter (2 lag): 1 lag uten endring, 1 lag ett mål i pluss.
1 bytte (7 lag): 1 lag med 1 mål i minus, 6 lag uten endring.
2 bytter (8 lag): 3 lag med 1 mål i minus, 1 lag uten endring, 4 lag med 1 mål i pluss.
3 bytter (5 lag): 2 lag med 1 mål i minus, 2 lag uten endring, 1 lag med 1 mål i pluss.

Statistikkgrunnlaget er selvsagt syltynt når det bare er basert på 1 runde.
Her er veldig mange faktorer, f.eks så er det de lagene som gjør 3 bytter som kommer dårligst ut. Dette kan ha med at de er mest desperate og tar den største risikoen. For noen er ingen endring bra da det sikrer seier eller uavgjort.

Utifra denne vesle statistikken så er det størst sjanse for å sikre samme resultat om man gjør 1 bytte.
Gjør man 2 bytter har man størst sjanse for å gjøre det bedre, men risikoen for å feile øker også.
3 bytter er det dårligste. De to lagene som ikke gjorde bytter kom ganske bra fra det med 1 mål i pluss og ingen endring.

Med så mange faktorer en fotballkamp består av så synes jeg forøvrig at dette er elendig statisikk.
Noen lag har bedre staller enn andre, og vil kanskje tjene på å bytte.
Noen ganger vil byttene endre enn fotballkamp, men noen ganger så klarer de ikke å markere seg.
Regner med mange her inne har spilt fotball nede i divisjonene, og da vet de fleste at selv om man kommer innpå i en fotballkamp så er det ikke alltid man dominerer av den grunn.

Samadhi, som har god tid på jobben  :)

Konklusjon: Det finnes svak forskningsmessig evidens for at det noen ganger lønner det seg å bytte, andre ganger ikke.  ;)

Jeg sitter ofte med en opplevelse av det er mye magisk tenkning hos supportere knyttet til å bytte når kampen ikke lever opp til våre forventinger. Fakta i ettertid (når det faktisk ble byttet) , forteller ofte en annen historie.

Forøvrig har BMD en rekke ganger vist at han ikke er redd for å bytte tidlig, gjerne allerde i 46., når vi ligger under.
Jeg synes dette "problemet" har fått altfor stor oppmerksomhet, i forhold til hva man kan forvente av impact fra den benken vi har.

mvh Jon R, som selv satt og skrek etter bytte fra det 55. min og kampen ut på lørdag....

PS! Flott arbeid samadhi!  :)
Jon R.

Jon R

Sv: Bruken av innbyttere i championship
« Svar #13 på: Februar 25, 2014, 15:37:42 »
Hva med å innføre mentometerknapper under setene på ER, eller gi tilgang til avstemning via PC? De største eksepertene sitter jo enten på tribunen eller foran skjermen.  :)

I 2014 burde det være mulig å koble oss til BMD via en strømførende ledning, gjerne direkte via OEF. Når mer enn 50 % har stemt for å bytte ut eller inn en spiller, får manageren støt hvis han unnlater å gjøre noe. Kunne det vært noe?  :)

Problemet starter naturligvis når 4-5 spillere får omtrent like mange stemmer. Stakkaren risikerer jo å bli grillet.  :P
Jon R.

Kato

Sv: Bruken av innbyttere i championship
« Svar #14 på: Februar 25, 2014, 15:53:07 »
Den strømførende ledningen bør brukes til noe langt annet, vekke han. ;D