Skrevet av Emne: A-landslaget i fotball (Norge)  (Lest 55687 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #180 på: Oktober 09, 2016, 10:24:47 »
17 tap på 29 kamper for Per Høgmo. Vi taper for et lag som er ranket som nr. 133.

Jeg byttet kanal og begynte å se på "Skal vi danse".

Huff!

Det er jo ikke bare denne kampen som får meg til å ønske en ny landslagtrener inn, men årets resultater som har vært svært begredelige "over all".

Ståle Solbakken burde være vår neste trener.

Tar heller Høgmo fotball døgnet rundt enn ett minutt av "skal vi danse."  Ellers enig.
 

Hallgeir *

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #181 på: Oktober 09, 2016, 10:46:37 »
17 tap på 29 kamper for Per Høgmo. Vi taper for et lag som er ranket som nr. 133.

Jeg byttet kanal og begynte å se på "Skal vi danse".

Huff!

Det er jo ikke bare denne kampen som får meg til å ønske en ny landslagtrener inn, men årets resultater som har vært svært begredelige "over all".

Ståle Solbakken burde være vår neste trener.

Tar heller Høgmo fotball døgnet rundt enn ett minutt av "skal vi danse."  Ellers enig.

Den kommentaren var egentlig bare for å sette i perspektiv hvor ille det egentlig er akkurat nå.  ;)
Super Leeds since 1968

Frode

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #182 på: Oktober 09, 2016, 10:55:03 »
17 tap på 29 kamper for Per Høgmo. Vi taper for et lag som er ranket som nr. 133.

Jeg byttet kanal og begynte å se på "Skal vi danse".

Huff!

Det er jo ikke bare denne kampen som får meg til å ønske en ny landslagtrener inn, men årets resultater som har vært svært begredelige "over all".

Ståle Solbakken burde være vår neste trener.

Tar heller Høgmo fotball døgnet rundt enn ett minutt av "skal vi danse."  Ellers enig.

Den kommentaren var egentlig bare for å sette i perspektiv hvor ille det egentlig er akkurat nå.  ;)

Aha. Da så ...
 

Dennis

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #183 på: Oktober 09, 2016, 12:06:15 »
Fælt å si det, men Drillo-perioden er faktisk unntaket. For det meste har Norge vært et ganske dårlig fotballand. Vi er tilbake der vi hører hjemme, med spillere som ikke er så gode som de (og vi) tror, og en trener som ikke oppnår bedre resultater enn spillermateriellet tilsier.

Jeg tror ikke enda en norsk trener har svaret på problemene. En god norsk trener kunne kanskje ha fått laget til å gjøre de enkle tingene riktigere (så som markering og guts), men det stopper ikke der. Vi må lete etter en som har for vane å få lag til å overprestere, og da må vi lete utenlands. Mest nærliggende er Lars Lagerbäck, i lys av merittene både med Island og tidligere landslag. Michael Laudrup kunne også være interessant. Bob Bradley, hvis det ikke var for at han nettopp er ansatt i Swansea.

Et spennende alternativ ville være en søramerikaner av Bielsa-skolen - sett i lys av prestasjonene til Chile, Colombia og Costa Rica i VM 2014.

Vi må huske at NFF er en gjeng som beskytter sine egne rygger og kun ansetter "sine egne". Her skal det nikkes og godtas. Semb får tre millioner for å reise rundt og bli solbrun i panna, mens han påpeker at "mål preger kamper". Det er kun en av deres skole som er god nok OG realistisk sett kan ta over pdd; Ståle Solbakken. Og han er selvsagt den åpenbare kandidaten. Problemet heter Champions League.

Jeg er derimot delvis uenig i karakteristikken av spillermateriell. Vi har ingen verdensstjerner. Vi har ikke engang stjerner, men det er da like mange spillere fast i gode lag rundt om i Europa, som det har vært i de bedre tidene. Drillos gullalder hadde nok spillere i enda et hakk bedre klubber, men dagens lag har folk i viktige roller i toppklubber i Tyskland og Hellas, samt gode lag i England og Frankrike. Pluss et Rosenborg som er to hakk bedre enn resten av de norske igjen.

Jeg påstår ikke at Norge er blant Europas beste lag, men Norge SKAL slå lag som Ungarn og Aserbajdsjan. Problemet er at det er skapt en skikkelig taperkultur over flere år, ikke ulikt hva vi ser i Leeds. Som sagt har vi ingen stjerner, men jeg nekter å tro at folk som Selnæs, Henriksen og Ciljan Skjelbred er like ekstremt elendige på sine respektive lag. Ciljan (feks) høster masse skryt for et av Tysklands beste lag. På landslaget hadde jeg ikke kunnet skille basisteknikken hans fra halvparten på det lokale fjerdedivisjonslaget.

Fullstendig enig med Rekdal. Det fandenivoldske iveren etter å nekte og tape, er helt fraværende.

Og Berget etterlyser vilje? Han STOD STILLE og så på dueller som foregikk tre meter unna han i går. Feie for egen dør?
« Siste redigering: Oktober 09, 2016, 12:08:50 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Gufrias

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #184 på: Oktober 09, 2016, 13:28:23 »
Vi må huske at NFF er en gjeng som beskytter sine egne rygger og kun ansetter "sine egne". Her skal det nikkes og godtas. Semb får tre millioner for å reise rundt og bli solbrun i panna, mens han påpeker at "mål preger kamper". Det er kun en av deres skole som er god nok OG realistisk sett kan ta over pdd; Ståle Solbakken. Og han er selvsagt den åpenbare kandidaten. Problemet heter Champions League.
Jeg tenkte ikke å gå så langt i karakteristikken av NFF, men jeg tror nok også at Høgmos arvtaker er norsk. Ettersom Terje Svendsen er styreleder skal vi ikke utelukke Trond Sollied, men Solbakken er den åpenbare kandidaten.

Sitat
Jeg er derimot delvis uenig i karakteristikken av spillermateriell. Vi har ingen verdensstjerner. Vi har ikke engang stjerner, men det er da like mange spillere fast i gode lag rundt om i Europa, som det har vært i de bedre tidene. Drillos gullalder hadde nok spillere i enda et hakk bedre klubber, men dagens lag har folk i viktige roller i toppklubber i Tyskland og Hellas, samt gode lag i England og Frankrike. Pluss et Rosenborg som er to hakk bedre enn resten av de norske igjen.
Rosenborg er to hakk bedre enn resten i Norge, men hjelpeløse mot europeisk motstand. Det gjør vondt for meg som RBK-tilhenger, men CL- og EL-kvalifiseringen lyver ikke. For øvrig er jeg ikke så sikker på at vi er uenige. Mitt poeng er at vi ikke kan forlange Drillos-resultater med relativt sett dårligere spillere.

Sitat
Jeg påstår ikke at Norge er blant Europas beste lag, men Norge SKAL slå lag som Ungarn og Aserbajdsjan.
Ja, skal vi egentlig det? Begge landene har nesten dobbelt så mange innbyggere som Norge. Ungarns gullalder (med Puskas og de der) er mange hakk over Norges.

Sitat
Problemet er at det er skapt en skikkelig taperkultur over flere år, ikke ulikt hva vi ser i Leeds. Som sagt har vi ingen stjerner, men jeg nekter å tro at folk som Selnæs, Henriksen og Ciljan Skjelbred er like ekstremt elendige på sine respektive lag. Ciljan (feks) høster masse skryt for et av Tysklands beste lag. På landslaget hadde jeg ikke kunnet skille basisteknikken hans fra halvparten på det lokale fjerdedivisjonslaget.

Fullstendig enig med Rekdal. Det fandenivoldske iveren etter å nekte og tape, er helt fraværende.

Og Berget etterlyser vilje? Han STOD STILLE og så på dueller som foregikk tre meter unna han i går. Feie for egen dør?
Her er vi enige. Og det er derfor jeg drømmer om en utlending til å røske opp litt.
Hekta på Leeds siden 1974

Dennis

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #185 på: Oktober 10, 2016, 08:31:26 »
Vi må huske at NFF er en gjeng som beskytter sine egne rygger og kun ansetter "sine egne". Her skal det nikkes og godtas. Semb får tre millioner for å reise rundt og bli solbrun i panna, mens han påpeker at "mål preger kamper". Det er kun en av deres skole som er god nok OG realistisk sett kan ta over pdd; Ståle Solbakken. Og han er selvsagt den åpenbare kandidaten. Problemet heter Champions League.
Jeg tenkte ikke å gå så langt i karakteristikken av NFF, men jeg tror nok også at Høgmos arvtaker er norsk. Ettersom Terje Svendsen er styreleder skal vi ikke utelukke Trond Sollied, men Solbakken er den åpenbare kandidaten.

Sitat
Jeg er derimot delvis uenig i karakteristikken av spillermateriell. Vi har ingen verdensstjerner. Vi har ikke engang stjerner, men det er da like mange spillere fast i gode lag rundt om i Europa, som det har vært i de bedre tidene. Drillos gullalder hadde nok spillere i enda et hakk bedre klubber, men dagens lag har folk i viktige roller i toppklubber i Tyskland og Hellas, samt gode lag i England og Frankrike. Pluss et Rosenborg som er to hakk bedre enn resten av de norske igjen.
Rosenborg er to hakk bedre enn resten i Norge, men hjelpeløse mot europeisk motstand. Det gjør vondt for meg som RBK-tilhenger, men CL- og EL-kvalifiseringen lyver ikke. For øvrig er jeg ikke så sikker på at vi er uenige. Mitt poeng er at vi ikke kan forlange Drillos-resultater med relativt sett dårligere spillere.

Sitat
Jeg påstår ikke at Norge er blant Europas beste lag, men Norge SKAL slå lag som Ungarn og Aserbajdsjan.
Ja, skal vi egentlig det? Begge landene har nesten dobbelt så mange innbyggere som Norge. Ungarns gullalder (med Puskas og de der) er mange hakk over Norges.

Sitat
Problemet er at det er skapt en skikkelig taperkultur over flere år, ikke ulikt hva vi ser i Leeds. Som sagt har vi ingen stjerner, men jeg nekter å tro at folk som Selnæs, Henriksen og Ciljan Skjelbred er like ekstremt elendige på sine respektive lag. Ciljan (feks) høster masse skryt for et av Tysklands beste lag. På landslaget hadde jeg ikke kunnet skille basisteknikken hans fra halvparten på det lokale fjerdedivisjonslaget.

Fullstendig enig med Rekdal. Det fandenivoldske iveren etter å nekte og tape, er helt fraværende.

Og Berget etterlyser vilje? Han STOD STILLE og så på dueller som foregikk tre meter unna han i går. Feie for egen dør?
Her er vi enige. Og det er derfor jeg drømmer om en utlending til å røske opp litt.

Jeg er selvsagt enig i at Rosenborgs nivå pdd er langt lavere i forhold til motstandere i Europa, enn det det var for 15-20 år siden. På den tiden løp norske spillere mer og var mer fysisk robuste enn de fleste, slik er det ikke lenger. Så vidt jeg vet, er det få lag (om noen) som har matchet RBKs tester gjort i 97 og 98. Dette fra en norsk fysisk trenings-ekspert som blant annet har vært engasjert i Real Madrid i nyere tid. Denne forskjellen er utvisket, som "kaptein" Ciljan Skjelbred var inne på.

Jeg mener helt ærlig at Norge skal slå slike lag. På papiret har Norge spillere på lag i langt bedre klubber enn disse, selv om vi kan begynne å spørre oss hvorfor de faktisk er der. Igjen, forskjellene er langt mindre for tiden - det er ikke bare Norge som avslører; Danmark røyk vel 0-4 for Armenia i forrige (eller den før) kvalik. Antakelig en katastrofe som var langt større enn hva Norge har gått på. Ingen unnskyldning for oss likevel. I mitt hode bør Norge sikte mot å matche Sverige, Danmark, Tsjekkia, Irland og lignende nasjoner - noen å strekke seg etter. Vi er LANGT derfra i dag, men å legge seg under (som Hogmø gjorde) for Aserbajdjan før kampen startet, vitner om nevnte taperkultur. Man må tørre å sette mål.

Og innbyggertall er ikke helt riktig å bruke. I så fall burde land som Kina, India og Indonesia dominert idretten. Fotballbaner er det jo overalt. Det handler om hvordan det trenes fra barnsben av. De fleste land (selv lille Island) har kvalifiserte, lønnede trenere på guttenivå. Norge gjør mye godt å breddeidretten (som visstnok andre land studerer), men tilbudet for de som ønsker å bli gode, er nok altfor dårlig. I Nederland er det kultur for å trene gutter/juniorer og dersom en blir god nok for A-laget, er jobben gjort. Eneste jeg har hørt nevne at han kunne tenke seg å gjøre dette i norsk toppfotball, er Kjetil Rekdal.
Marching on together!

RoarG

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #186 på: Oktober 11, 2016, 22:14:11 »
Players out! Nedlegg A-landslaget for herrer, og sats på damelandslaget. Der har vi spillere som gidder.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Dennis

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #187 på: Oktober 12, 2016, 08:10:45 »
Players out! Nedlegg A-landslaget for herrer, og sats på damelandslaget. Der har vi spillere som gidder.

38-1 i avslutninger og 75% - 25% i ballinnehav eller hva det ble til slutt viser ikke hele kampen. Norge skapte ikke veldig mange store sjanser før det raknet for amatørspillere fra San Marino på slutten. Hadde de hatt samme kondisjon som de norske spillerne, kunne de rasket med seg ett poeng. Selv om Norge ville vunnet sikkert 99 av 100 slike kamper.

Stiller igjen spørsmål ved Høgmos laguttak. Kampbildet som forventa (det sa også PMH i etterkant), men velger likevel å stille med Diomande og Sørloth på benken. I alle fall Dio er merkelig. Norge har knapt luftstyrke og da bør man sette på de få man har i slike kamper. I stedet velges Ciljan nok en gang. Han beviser for n-te gang at basisferdigheter som mottak og kortpasning skorter det på. Henriksen med nok en enormt svak landskamp. Berget usynlig.

Positivt var at Alesaami fortsetter å prøve og prøve. King var mer bevegelig og arbeidsom, samt at Sutre-Selnæs fulgte faktisk opp sitt "enorme vinnerinstinkt" (farens bortforklaring av bitchingen hans) med noen gode pasninger.

Dessverre tror jeg dette redder Høgmo. Problemet er uansett ikke kun han. Sjefene hans har bevist forrige samling at de ikke er kapable til jobben sin de heller. Ã… ta oppvasken mer enn delvis i media, slik de gjorde etter lørdag, vitner om dårlig lederskap.



Marching on together!

Cherry

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #188 på: Oktober 12, 2016, 15:19:38 »
...synes denen dekker det meste OM ledelse og "Gutteklubben Ggrei" i NFF.  Snart på høyde med FA vs Leeds United.

http://www.vg.no/sport/landslaget/oljeberget-i-aapent-brev-ber-nff-sparke-hoegmo/a/23818305/
 

Hallgeir *

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #189 på: November 11, 2016, 20:43:22 »
Det blir nok "Nytt på nytt" for undertegnede i kveld, kanskje med et halvt øye til landskampen på pc'en - uten lyd.

Det er skremmende hvor likegyldig man har blitt til norsk landslagsfotball.
Super Leeds since 1968

Gufrias

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #190 på: November 11, 2016, 22:47:40 »
Har vi et A-landslag? ???
Hekta på Leeds siden 1974

Dennis

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #191 på: November 14, 2016, 12:28:12 »
Har sagt det før: Norge har faktisk ganske mange spillere i habile klubber rundt om i Europa. De aller fleste spiller også enten fast eller jevnlig med fotball. Selv om Norge er langt fra i Europatoppen, så tror jeg dette sitter mentalt, i tillegg til at slagplanen som legges inn mot kampene stadig bommer. Jeg tror den potensielle kvaliteten i laget er høyere enn hva vi har sett de siste tre årene. Føler det altfor ofte "unnskyldes" med at Norge ikke er en stor fotballnasjon. Det er jo korrekt nok det, men ting er ikke enten eller. Vi skal ikke enten bli "der vi hører hjemme" eller ta EM/VM-gull. Mål om deltagelse bør det alltid være.

Det jeg synes er så ekstremt merkelig med PMH, er vinglingen og de tydelige feilaktige valgene som gjøres gang på gang. Spillerne selv har lekket at de føler seg veldig usikre på formasjon, spillestil og elever. Jeg mener ikke at laget skal være uttalt satt inn mot samling, men det er jo veldig merkelig at en formasjon og en startrekke drilles flere dager inn mot kamp, for så å kastes. Er det èn ting PMH skal ha skryt for, så er det å stå i vinden og for sine valg. At han derimot ikke ser andre alternativer i Ungarn-kampene for ett år siden, vitner derimot mot en inhabilitet (eller manglende vilje) til å lære av feilslått strategi. Og den frir ikke til verken oss som publikum eller spillerne (etter sine "bak kamera-uttalelser").

Ett eksempel er problemet Markus Henriksen. En god indreløper, kontringsspiller og defensiv arbeider. På landslaget spiller han spiss eller hengende spiss uten hell, gang på gang på gang. Norge har for første gang på lenge spisser som spiller fotball, men på topp bruker vi altså en midtbanespiller.

På tide å kaste midtstopperne også; Forren er for nonchalant og virker utrent, mens Hovland er usikkerheten selv i alt han foretar seg. La noen yngre og fremtidige spillere dyrkes i rollene. Ciljan bidrar med null og niks og Berget må være den pingleste "vikingen" jeg har sett.

Laget krever en trener som er tydelig, som makter å se forbi klippekortene og som er en god taktiker. Laget kan gjerne vinne 1-0 mot Aserbadsjan etter verdens kjedeligste kamp, bare man vinner!



Marching on together!

Dennis

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #192 på: November 16, 2016, 11:54:56 »
Så var det slutt.

Blir spennende å se hvem de velger å erstatte han med. Det virker klart at Ståle Solbakken er førstevalget. Problemet er Københavns Champions League-deltakelse. Kanskje ender man opp med en midlertidig løsning til de er ute? Et slikt tilfelle ville kanskje virket useriøst mot det norske landslaget, men laget kommer ikke til VM så det er gjennomførbart.

Hamren er et tydelig alternativ. Lagerback nevnes. Eller ender man opp med en frekk Solskjær/Rekdal-kombinasjon?

Tror ny trener snart er på plass.
Marching on together!

Hallgeir *

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #193 på: November 16, 2016, 17:48:35 »
Så var det slutt.

Blir spennende å se hvem de velger å erstatte han med. Det virker klart at Ståle Solbakken er førstevalget. Problemet er Københavns Champions League-deltakelse. Kanskje ender man opp med en midlertidig løsning til de er ute? Et slikt tilfelle ville kanskje virket useriøst mot det norske landslaget, men laget kommer ikke til VM så det er gjennomførbart.

Hamren er et tydelig alternativ. Lagerback nevnes. Eller ender man opp med en frekk Solskjær/Rekdal-kombinasjon?

Tror ny trener snart er på plass.

I påvente av Solbakken (dersom det blir noe av), hadde jeg foretrukket Lagerbäck foran Hamren. Det han fikk til på Island er intet mindre enn imponerende.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #194 på: Februar 01, 2017, 16:21:13 »
Da fikk jeg det som jeg ville.  :)

Lagerbäck ble ansatt som ny landslagssjef i dag. Han har en glimrende CV. Har tatt Sverige til to VM, trent Nigeria til VM-deltakelse, og vi husker jo alle hva han fikk til med Island i siste EM.

Det sies at han ikke blir dyrere enn hva NFF lett kan leve med. Jeg tror det store flertallet stort sett er fornøyd med denne ansettelsen.
Super Leeds since 1968

Frode

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #195 på: Februar 02, 2017, 08:36:20 »
Da fikk jeg det som jeg ville.  :)

Lagerbäck ble ansatt som ny landslagssjef i dag. Han har en glimrende CV. Har tatt Sverige til to VM, trent Nigeria til VM-deltakelse, og vi husker jo alle hva han fikk til med Island i siste EM.

Det sies at han ikke blir dyrere enn hva NFF lett kan leve med. Jeg tror det store flertallet stort sett er fornøyd med denne ansettelsen.

Enig. Klart beste alternativet.
 

Dennis

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #196 på: Februar 02, 2017, 10:50:16 »
Jeg har tro på denne ansettelsen!

Og om det går like på dunken, kan vi bare skylde på svenskene. Win win. 8)
Marching on together!

Blank_File

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #197 på: Februar 02, 2017, 11:14:38 »
Den klart beste vi kunne fått på nåværende tidspunkt. Gleder meg til neste landskamp!

RoarG

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #198 på: Februar 04, 2017, 13:32:19 »
Da fikk jeg det som jeg ville.  :)

Lagerbäck ble ansatt som ny landslagssjef i dag. Han har en glimrende CV. Har tatt Sverige til to VM, trent Nigeria til VM-deltakelse, og vi husker jo alle hva han fikk til med Island i siste EM.

Det sies at han ikke blir dyrere enn hva NFF lett kan leve med. Jeg tror det store flertallet stort sett er fornøyd med denne ansettelsen.
Bifaller denne utnevnelsen på det sterkeste. Skulle selvsagt ha vært ansatt før. Høgmos dilletanteri har kostet oss VM 2018, men EM 2020 bør absolutt være realistisk.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Ove

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #199 på: Februar 20, 2017, 23:53:53 »
Så et intervju med Lagerbäck og Drillo hvor de er enig om at resultat er viktigere enn å spille pent. De skjønte ikke at noen gidder å se lag som spiller mange pasninger på midtbanen, eller bakover på banen.
Personlig så håper jeg på en mellomting, litt mer direkte spill framover enn de siste årene og spillere som er gode med ballen i beina.

Vi får se hva som skjer. Han skal jo ansette en assistent. Får håpe han finner en annen kandidat enn Drillo  :)
 

Dennis

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #200 på: Mars 27, 2017, 11:30:14 »
Nå har vel Lagerbäck hatt fem fattige dager på seg, så man kan ikke forvente mirakler umiddelbart. Det som var ekstremt skremmende i går, var duellspillet og den totale mangel på dette. Hvor var attityden som er etterlyst? Spillerne har gått hele uka og skrytt av konsentrasjon og trøkk på trening. Så vendes Even Hovland - en spiller som aldri har gått i duell i rød drakt - bort etter 90 sekunder? Ble også skremt av Hovland og Valsviks kommentarer etter kampen.

Jeg kjøper ikke at Nord Irland er bedre spiller for spiller, men som kollektivt er de tre hakk bedre enn Norge for tiden. Likevel, at man taper mot bedre lag godtas, men å ikke gå i dueller er alltid utilgivelig. Ser at mange "eksperter" trekker fram at Norge hadde ball og styrte i annen omgang. Forstår ikke disse at det er helt ufarlig å hvile i forsvar mot et lag som ikke er i stand til å produsere sjanser, når man allerede leder med to mål?

Skuffa!
Marching on together!

Hallgeir *

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #201 på: Mars 27, 2017, 17:08:59 »
Jeg valgte å ikke se denne kampen.

Tapet tar jeg med et skulder-trekk. Hadde faktisk ingen forventninger heller.
Super Leeds since 1968

Blank_File

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #202 på: Mars 28, 2017, 01:30:00 »
Spennende og se hva Lagerback kan få til. Er litt skuffa, men det er EM som får være målet. Tror kanskje at backrekka vår rett og slett holder ett for lavt nivå.

lojosang

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #203 på: Mars 28, 2017, 17:54:47 »
Norge har vel én spiller som er noenlunde fast i Premier League. Hvor mange har Nord-Irland? Det aller meste tyder vel på at de er minst en divisjon bedre enn Norge spiller for spiller.
- Leif Olav

Runar

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #204 på: Mars 28, 2017, 21:21:13 »
Norge har vel én spiller som er noenlunde fast i Premier League. Hvor mange har Nord-Irland? Det aller meste tyder vel på at de er minst en divisjon bedre enn Norge spiller for spiller.

5 fra laget til Nord-Irland spiller i PL, tre fra laget til Norge
 

Dennis

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #205 på: Mars 29, 2017, 07:42:25 »
Norge har vel én spiller som er noenlunde fast i Premier League. Hvor mange har Nord-Irland? Det aller meste tyder vel på at de er minst en divisjon bedre enn Norge spiller for spiller.

5 fra laget til Nord-Irland spiller i PL, tre fra laget til Norge

Norges kamptropp hadde fire PL-spillere, pluss skadde Henriksen som trakk seg. Av disse er Omar og King faste. I tillegg er det spillere i gode klubber rundt om i Europa. Ikke toppspillere i toppklubber, men habile på de fleste plasser. Derfor er det overraskende at Skjelvik (utenfor sesong), Nordtveit (benket) og Søderlund (benket) startet. Det finnes alternativer. Også rart at ikke Selnæs, som spiller fast i en bra klubb i Frankrike, ikke tas med. Blant annet var han bak Markus Henriksen, som ikke har spilt i år.

At de er MINST en divisjon bedre enn Norge spiller for spiller - på papiret - følger jeg ikke. I prestasjoner på landslaget og som kollektiv derimot, er de beviselig minst to og tre hakk bedre. Det skal jeg ikke bestride. Det var vel ingen her inne som ønsket Kyle Lafferty til Leeds. Det er Nord Irlands toppscorer, selv om han riktignok startet på benken. Det er ikke mange grønnkledde jeg hadde sikla på om de kunne velge norsk pass, men innsatsen, samspillet og offerviljen går utenpå hver eneste nordmann.
« Siste redigering: Mars 29, 2017, 07:47:56 av Dennis »
Marching on together!

ollan

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #206 på: April 05, 2017, 12:48:39 »
Norge har vel én spiller som er noenlunde fast i Premier League. Hvor mange har Nord-Irland? Det aller meste tyder vel på at de er minst en divisjon bedre enn Norge spiller for spiller.

5 fra laget til Nord-Irland spiller i PL, tre fra laget til Norge

Norges kamptropp hadde fire PL-spillere, pluss skadde Henriksen som trakk seg. Av disse er Omar og King faste. I tillegg er det spillere i gode klubber rundt om i Europa. Ikke toppspillere i toppklubber, men habile på de fleste plasser. Derfor er det overraskende at Skjelvik (utenfor sesong), Nordtveit (benket) og Søderlund (benket) startet. Det finnes alternativer. Også rart at ikke Selnæs, som spiller fast i en bra klubb i Frankrike, ikke tas med. Blant annet var han bak Markus Henriksen, som ikke har spilt i år.

At de er MINST en divisjon bedre enn Norge spiller for spiller - på papiret - følger jeg ikke. I prestasjoner på landslaget og som kollektiv derimot, er de beviselig minst to og tre hakk bedre. Det skal jeg ikke bestride. Det var vel ingen her inne som ønsket Kyle Lafferty til Leeds. Det er Nord Irlands toppscorer, selv om han riktignok startet på benken. Det er ikke mange grønnkledde jeg hadde sikla på om de kunne velge norsk pass, men innsatsen, samspillet og offerviljen går utenpå hver eneste nordmann.

Sælnes har 4 kamper karantene og kunne ikke spille og derfor ikke tatt ut...
Ollan

Dennis

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #207 på: April 16, 2017, 12:11:15 »
Norge har vel én spiller som er noenlunde fast i Premier League. Hvor mange har Nord-Irland? Det aller meste tyder vel på at de er minst en divisjon bedre enn Norge spiller for spiller.

5 fra laget til Nord-Irland spiller i PL, tre fra laget til Norge

Norges kamptropp hadde fire PL-spillere, pluss skadde Henriksen som trakk seg. Av disse er Omar og King faste. I tillegg er det spillere i gode klubber rundt om i Europa. Ikke toppspillere i toppklubber, men habile på de fleste plasser. Derfor er det overraskende at Skjelvik (utenfor sesong), Nordtveit (benket) og Søderlund (benket) startet. Det finnes alternativer. Også rart at ikke Selnæs, som spiller fast i en bra klubb i Frankrike, ikke tas med. Blant annet var han bak Markus Henriksen, som ikke har spilt i år.

At de er MINST en divisjon bedre enn Norge spiller for spiller - på papiret - følger jeg ikke. I prestasjoner på landslaget og som kollektiv derimot, er de beviselig minst to og tre hakk bedre. Det skal jeg ikke bestride. Det var vel ingen her inne som ønsket Kyle Lafferty til Leeds. Det er Nord Irlands toppscorer, selv om han riktignok startet på benken. Det er ikke mange grønnkledde jeg hadde sikla på om de kunne velge norsk pass, men innsatsen, samspillet og offerviljen går utenpå hver eneste nordmann.

Sælnes har 4 kamper karantene og kunne ikke spille og derfor ikke tatt ut...

Det har du helt rett i! Ikke at han har vist (i landslagsdrakt) at han har det mentale som skal til for å være med og bære dette laget.
Marching on together!