Skrevet av Emne: Ranieri: I'll Leed us into Europe  (Lest 17427 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #60 på: Oktober 03, 2006, 05:59:12 »
Hvis ikke Leeds er villig til å finne en manager som har noe å bevise i europeisk målestokk og er respektert på kontinentet.Ja da er kapittelet Leeds United så godt som ferdig.Vi kommer med tiden til å bli et lag som er en middelhavsfarer og totalt uinteresant for gode spillere å komme til.Leeds som en respektert storklubb er da borte. Luscos kommer til tiden å ha rundt 3-400 medlemmer. Vi kommer til å gå i glemmeboka, og det med rette.Akkurat nå er faktisk den viktigste tiden i Leeds United sin historie. Tar vi ikke vare på sjansen til å hente inn en manager som kan skape entusiasme og skape signaler om at Leeds skal tilbake blandt de 4-5 beste i England.Ja da gjør vi noe totalt feil.Vi kommer da aldri tilbake til toppen


« Siste redigering: Oktober 03, 2006, 06:00:29 av h.b »

Jon R

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #61 på: Oktober 03, 2006, 06:08:03 »
quote:
Originally posted by h.b

Hvis ikke Leeds er villig til å finne en manager som har noe å bevise i europeisk målestokk og er respektert på kontinentet.Ja da er kapittelet Leeds United så godt som ferdig.


Sludder og vås. Vi kan komme oss videre med en talentfull britisk manager også. Vi har aldri tidligere hentet inn en manager av den typen du etterspør, men Leeds United har likefullt falt og reist seg mange ganger tidligere. Vi gjør det denne gangen også, selv om vi aldri ( etter Revie) har sittet dypere i gjørma enn hva vi gjorde i januar 2005. Selv om du ikke klarer å se det, har klubben tatt et solid steg fremover siden den gang. [8)]

Jon R.
Jon R.

h.b

  • Gjest
Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #62 på: Oktober 03, 2006, 06:09:34 »
Hvilket skritt henviser du til



Dennis

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #63 på: Oktober 03, 2006, 17:32:18 »
quote:
Originally posted by h.b

Hvilket skritt henviser du til






Jon R henviser nok her til skrittet som betyr at Leeds ikke skylder haugevis av grunker her og der. At vi spilte playoff-finale allerede andre sesongen etter kollapsen økonomisk og påfølgende sportslig. At vi nå er i angrepsposisjon, fremfor å begrense tap.
At Leeds kan se fremover mot Premiership (ok, det virker langt unna i dag) i stedet for å passe opp for hva som kommer bak oss.

Vi er bedre stilt enn på mange år!

Marching On Together!
Marching on together!

h.b

  • Gjest
Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #64 på: Oktober 03, 2006, 17:42:51 »
Slik jeg ser på det så er vi i samme situasjon som det å bli slått konkurs.Bare i en annen divisjon.Så det med å bli slått konkurs ville ikke vært døden for Leeds. Vi hadde bare måtte starte fra bunnen av DIV 2 uten gjeld og med nye eiere. Slik det er i dag så risikerer vi å rykke ned til Div 1 og med gjeld. Hadde vi blitt slått konkurs, så hadde vi kjempet for å rykke opp til div 1 fra div 2 i fjor.I år hadde vi muligens kjempet for å rykke opp fra div 1. Så får å snu på flisa litt. Da hadde Leeds muligens spilt i CCC neste år etter å ha blitt slått konkurs for 1,5 år siden. Mot det å spille i div 1 med dagens styre. Altså CCC med egen bane fremfor div 1 uten egen bane.Dette er for å sette det på spissen



Dennis

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #65 på: Oktober 03, 2006, 17:48:20 »
quote:
Originally posted by h.b

Slik jeg ser på det så er vi i samme situasjon som det å bli slått konkurs.Bare i en annen divisjon.Så det med å bli slått konkurs ville ikke vært døden for Leeds.



Skreiv du virkelig det?!?! [:0] [B)] [xx(]

Marching On Together!
Marching on together!

Boxman

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #66 på: Oktober 03, 2006, 17:58:22 »
quote:
Originally posted by h.b

Vi hadde bare måtte starte fra bunnen av DIV 2 uten gjeld og med nye eiere. Slik det er i dag så risikerer vi å rykke ned til Div 1 og med gjeld. Hadde vi blitt slått konkurs, så hadde vi kjempet for å rykke opp til div 1 fra div 2 i fjor.





Tror du har misforstått konseptet "konkurs". Ã… gå konkurs kan du likestille med å opphøre å eksistere! Finnes ingen regel som sier at klubber som går konkurs, har rett til å få en plass i div. 2.
Mulig du blander det sammen med å bli satt under administrasjon, men det betyr heller ikke at man automatsik blir sendt ned en divisjon. Man blir derimot trukket poeng(10 eller 12 om jeg ikke tar feil). Problemet med det, er at Leeds United faktisk var i reell fare for å gå konkurs(igjen - som i å opphøre å eksistere). Hvis det er greit for deg, vil jeg anbefale deg å finne noe annet å bruke tiden din på.


Proud to be Leeds!
Proud to be Leeds!

rasandeokse

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #67 på: Oktober 03, 2006, 18:00:07 »
lar meg ikke lenger overaske over h.b sine utalelser.
 

h.b

  • Gjest
Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #68 på: Oktober 03, 2006, 22:48:03 »
Aksjeselskapet Leeds United ar i ferd med å gå konkurs. Leeds som en klubb ville nok bestå



Erik_

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #69 på: Oktober 03, 2006, 22:57:31 »
Aksjeselskapet er oppløst.

Jon R

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #70 på: Oktober 03, 2006, 23:21:57 »
quote:
Originally posted by h.b

Slik jeg ser på det så er vi i samme situasjon som det å bli slått konkurs.Bare i en annen divisjon.Så det med å bli slått konkurs ville ikke vært døden for Leeds. Vi hadde bare måtte starte fra bunnen av DIV 2 uten gjeld og med nye eiere. Slik det er i dag så risikerer vi å rykke ned til Div 1 og med gjeld. Hadde vi blitt slått konkurs, så hadde vi kjempet for å rykke opp til div 1 fra div 2 i fjor.I år hadde vi muligens kjempet for å rykke opp fra div 1. Så får å snu på flisa litt. Da hadde Leeds muligens spilt i CCC neste år etter å ha blitt slått konkurs for 1,5 år siden.


Er det bare i Oppspinn-landet det går fremover med Leeds, Håkon? To opprykk på to sesonger? Du verden. Uvanlig optimistiske toner fra den karen, for å si det mildt. Hva tilsier at vi hadde tatt to divisjoner med storm etter en konkurs, mens vi i dagens faktiske situasjon ( etter ditt skjønn) står i fare for å bli utradert av fotballkartet?  [:0]

Jon R.
Jon R.

Robert H.

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #71 på: Oktober 03, 2006, 23:50:11 »
Håkon, skal vedde på at du virkelig ikke håper drømmen din går i oppfyllelse (ansettelse av Ranieri), ettersom det da blir en vesentlig ting mindre du kan være kritisk til.

Du skal ha kreditt for at du er uredd og tør å være kritisk, men av og til blir det litt for mye selv for en tålmodig kar som meg...

h.b

  • Gjest
Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #72 på: Oktober 03, 2006, 23:52:23 »
Fordi Leeds som klubb er for gode til DIV 1 og 2 mens for dårlig i dagens situasjon for CCC



Boxman

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #73 på: Oktober 04, 2006, 00:18:09 »
quote:
Originally posted by h.b

Aksjeselskapet Leeds United ar i ferd med å gå konkurs. Leeds som en klubb ville nok bestå





Aksjeselskapet ble satt under administrasjon, og ble oppløst! Hadde de gått konkurs, ville stadion, treningsanlegg og spillere blitt solgt til høystbydende. Ergo ingen leasingavtaler som sikret klubben et sted å trene/spille. Det ville bare vært navnet igjen, og det ville ikke vært nok til å beholde en plass i ligasystemet.
Hadde det skjedd, ville vi spilt sammen med AFC Wimbledon og FC United idag. Som i å begynne fra bunn av.

Proud to be Leeds!
Proud to be Leeds!

Sølvreven

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #74 på: Oktober 04, 2006, 02:47:27 »
quote:
Originally posted by Per-Stian

Trur Leeds og Bates gjer lurt i å la Carver få bevise kva han e god for. Har Ranieri venta i to år, kan han saktens vente to år til. CR vil sikkert gi klubben eit "lyft" i sin første sesong, men på sikt e eg litt meir usikker på den sindige sølvreven.


Hva galt har jeg gjort? [8D]

Go Leeds Go
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Karl Hot Shot

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #75 på: Oktober 04, 2006, 21:33:26 »
Jeg har snudd i managerspoersmaalet! Naa foretrekker jeg Claudio Ranieri framfor Alan Curbishley som Leeds United-manager. Hypen rundt engelske Curbishley tar helt av her borte (jeg er naa i England igjen). Norwich City gaar for Curbishley, de ogsaa. Sannsynligvis er italienske Ranieri en bedre manager. Han har bevist i langt flere klubber enn Curbishley at han kan faa det til aa fungere. Foer VM i sommer trodde "alle" i England at England skulle bli verdensmestre, etter VM innser de fleste at det var mer naivt enn aa tro paa julenissen. Curbishley gjorde en fin jobb i 15 aar med Charlton Athletic. Men han maa nok ha veldig lang tid paa aa gjenreise Leeds United til en storklubb. Jeg tror Claudio Ranieri kan gjoere det raskere. Ranieri kan hente inn en to-tre talentfulle italienere eller spanjoler og faa oss kvikt paa beina. Se altsaa bort fra alt det overoptimistiske pjattet jeg tidligere har liret av meg her inne angaaende Curbishley!
 

h.b

  • Gjest
Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #76 på: Oktober 04, 2006, 21:38:09 »
Jeg har vel også snudd fra Curbishley til Rieri. Nå vil jeg ha Ranieri først. Går ikke det så vil jeg ha Curbisley.Får vi ingen av dem. Vent til å se ha Carver gjør med Leeds skuta.Av alle de ledige managerne i Eropa nå, så er det kun de 2 førstevalgene jeg vil ha. At annet er gi Carver ut sesongen



Ferre

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #77 på: Oktober 04, 2006, 21:49:22 »
Ikke så lett å velge mellom Curbs eller Ranieri. Ranieri har et stort navn i europa, men jeg tror Curbishleys fotballfilosofi hører mer hjemme i CCC enn Ranieris. Carver kan sikkert også gjøre en god jobb, men akkurat nå føler jeg at vi trenger nytt blod på ER, en som kan bringe tilbake tro og optimisme i laget. Et stort navn vil også være mer attraktivt for flere og bedre spillere, noe vi sårt trenger.

-WE'LL BE BACK-

R - R

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #78 på: Oktober 05, 2006, 01:19:41 »
Tenk på det - Ranieri og CCC. Det høyrer ikkje saman. Curbs har gjort dette før. Han har etablert Charlton i PL etter å ha vore i sumpa, så dette kan han. Vil mykje heller ha Curbs enn Ranieri, sjølv om Ranieri har eit større namn ute i Europa.

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune

Lars E

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #79 på: Oktober 05, 2006, 03:35:16 »
Tar Carver foran Ranieri. Magefølelsen min nå.. nei og nei. Særdeles usikker på Ranieri. Han har et stort navn, ok.. Men for meg er han et stort spørsmålstegn. Altså - hvorfor får han ikke ny jobb hvis han er så fantastisk? At han er villig til å ta over vår klubb, et bunnlag i CCC, må jo bety at han ikke har så mye å velge mellom heller?

Er også skeptisk på Curbs. Det tok lang tid før han gjorde Charlton til en OK klubb. Han gjorde ikke akkurat gråstein om til gull, heller mer gråstein om til en.. brukbart pent stein.[:p]

Og Hoddle, Wise osv - spar meg.[V]

Gå for Carver ut sesongen. Det er bedre enn at vi ansetter noen dyre i drift som vi om 4 månder vil ha bort igjen. Skal ikke se bort fra at Carver sitter på et stort potensiale som manager. At gamlefar selv sammenligner han med Mourinho er jo slettes ikke negativt. Får han orden på forsvarspillet er vi et godt CCC lag igjen (vi skårer i hvert fall mål nå!). Går vi på en rekke gode kamper nå begynner det å se positivt ut plutselig. Kanskje opprykk ikke er helt tapt ennå? Så mange poeng er vi ikke bak. [:)]

Siden Carver også er en billig løsning åpner forhåpentligvis Bates lommeboka i januar. Så kan vi få bort daukjøttet, og la Carver begynne å bygge et nytt storlag. Håper vi kan hente et par lovende talenter etter vi har solgt vekk all møkka av spillere vi sitter på idag. Vi har mye crap i stallen per dags dato, og det trengs helt klart en opprydning.

***
Crainey 4 salg!

Forever Leeds

« Siste redigering: Oktober 05, 2006, 03:38:30 av Lars E »
Forever Leeds

h.b

  • Gjest
Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #80 på: Oktober 05, 2006, 03:47:22 »
Ã… tro at Carver gjør at Bates åpner lommeboka er det samme som å tro på julenissen.Carver blir kun ansatt som manager fordi Bates ikke vil bruke penger på Leeds. Det å ansette Carver er det samme som å bevise at bates ikke har troa på Leeds. Mulig Carver er rett mann , men Leeds har ikke råd til å ha en mellomløsning av en manager som ikke oser autoritet.Nei frem med lommebka og ansett rett manager eller selg klubben Bates



Peter7

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #81 på: Oktober 05, 2006, 03:51:37 »
Enig med deg, Larseirik. Er ikke sikker på at Bates´ gamle Chelseakompiser har noe særlig å tilføre Leeds nå. Curbishley eller noe tilsvarende, evt. Carver er det vi trenger nå.

Trenger vi opprydning?

***
Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Robert H.

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #82 på: Oktober 05, 2006, 04:14:25 »
Larseirik: Deler mange av synspunktene i innlegget ditt, men vær så snill og ikke kall Leeds-spillere for "crap" og "møkk". Slikt synes jeg vi som supportere skal holde oss for gode til. Har ikke klart å unngå å få med meg at du ikke liker Crainey noe særlig, men han spiller faktisk på laget vi ELSKER og da fortjener han etter mitt skjønn ikke slike karakteristikker.

« Siste redigering: Oktober 05, 2006, 04:19:33 av Robert H. »

Ferre

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #83 på: Oktober 05, 2006, 05:39:02 »
Nei, de er ikke crap og møkk. De er bare litt under nivået av det vi forventer av en Leedsspiller, derfor trengs det nå spillere som hever kvaliteten på laget, i alle lagdeler. Dette blir dyrt, derfor må Bates enten åpne lommeboka, eller som h.b. sa, selge klubben til noen som er villige til det.

-WE'LL BE BACK-

Jon R

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #84 på: Oktober 05, 2006, 05:50:34 »
quote:
derfor trengs det nå spillere som hever kvaliteten på laget, i alle lagdeler. Dette blir dyrt, derfor må Bates enten åpne lommeboka, eller som h.b. sa, selge klubben til noen som er villige til det.


Hvor legger man egentlig en fotballklubb ut for salg. På Finn.no? Whatever: Her blir det nok mange om beinet. [8D]

Jon R.
« Siste redigering: Oktober 05, 2006, 05:51:51 av Jon R »
Jon R.

Robert H.

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #85 på: Oktober 05, 2006, 15:00:52 »
Har du begynt å spare, Jon R [:D][;)][?]

quote:
Originally posted by Jon R

quote:
derfor trengs det nå spillere som hever kvaliteten på laget, i alle lagdeler. Dette blir dyrt, derfor må Bates enten åpne lommeboka, eller som h.b. sa, selge klubben til noen som er villige til det.


Hvor legger man egentlig en fotballklubb ut for salg. På Finn.no? Whatever: Her blir det nok mange om beinet. [8D]

Jon R.



Jon R

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #86 på: Oktober 05, 2006, 16:37:12 »
quote:
Originally posted by Robert H.

Har du begynt å spare, Jon R [:D][;)][?]




Det har jeg Robert. Har tømt sparegrisen og lommeboken. Siste fintelling viser at jeg mangler nøyaktig 400 000 000 og 75 øre. [:)]

Jon R.
Jon R.

Lars E

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #87 på: Oktober 05, 2006, 21:03:08 »
Jeg må vel strengt tatt ikke elske alle spillerene i klubben, bare fordi jeg elsker drakta de spiller i. En spiller som ikke blør for klubben får aldri min respekt. Ta en titt på målene vi slipper inn mot West Brom.. Det er til å spy av.

Dette gjelder ikke Crainey, han gjør sikkert alt han kan, han er bare dårlig.[:o)]

***
Crainey 4 salg![;)]

Forever Leeds

« Siste redigering: Oktober 05, 2006, 21:17:24 av Lars E »
Forever Leeds

Lars E

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #88 på: Januar 14, 2007, 10:25:08 »
"Opprydningen" i januar kom jammen meg den. Men desverre synes jeg vi har dårligere stall nå enn det jeg syntes i oktober. Vondt ble verre.. Huff.

Edit: Herregud så feil jeg tok om Carver[:p]

Forever Leeds

« Siste redigering: Januar 14, 2007, 19:36:57 av Lars E »
Forever Leeds

Eriksen55

Re: Ranieri: I'll Leed us into Europe
« Svar #89 på: Januar 14, 2007, 19:15:04 »
men så er jo du også en av de som tror leeds kan hente spillere på øverste hylle fortsatt.. bare les i den tråden her..mange som ikke ville ha ranieri...klager over at han har gjort det dårlig, 2 semifinaler i ch.league..en del bra lag som ikke kom så langt engang. hva med den jobben han gjorde med lag i italia som ikke hadde store ressurser?? Sier det igjen, stikk fingern i jorden, prøv å ikke være så fordømt historieløse. Lettere å snu alle steiner og begynne på nytt om alle sammen klarer å innse hvor leeds egentlig er nå og jobbe fra der, enn å tro at leeds kan få hvem de vil når de vil, for sånn er det ikke lenger. mange har innsett det, men noen som lever i en fantasi boble enda..det hjelper lite.