Skrevet av Emne: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV  (Lest 6760 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen55

Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #120 på: Oktober 06, 2023, 02:13:49 »
synes som mange at piroe har vært svak i det siste men hvorfor bruker vi ligaens beste spiss i den rollen. HAN er en goalgetter og ikke 10er... når bamford kom inn så var det som spiss, hvorfor kan ikke piroe spille spiss???

Enig. Jeg mener vi bruker en av ligaens beste spisser helt feil. Piroe er en målscorer, ikke tilrettelegger. Vi har mange spillere som er bedre i rollen bak spissen.

Når man ser boksåpner egenskapene til Rutter, men mangel på skarphet foran mål og Piroe tilnærmet ubrukelig i 10er rollen, men klinisk god som avslutter så er det smått utrolig at Farke fortsetter å bruke spille i feil posisjon. Piroe klarer rett og slett ikke å komme nok inn i boks når ballen kommer når han spiller som 10er


Kato

Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #121 på: Oktober 06, 2023, 09:06:08 »
synes som mange at piroe har vært svak i det siste men hvorfor bruker vi ligaens beste spiss i den rollen. HAN er en goalgetter og ikke 10er... når bamford kom inn så var det som spiss, hvorfor kan ikke piroe spille spiss???

Enig. Jeg mener vi bruker en av ligaens beste spisser helt feil. Piroe er en målscorer, ikke tilrettelegger. Vi har mange spillere som er bedre i rollen bak spissen.

Når man ser boksåpner egenskapene til Rutter, men mangel på skarphet foran mål og Piroe tilnærmet ubrukelig i 10er rollen, men klinisk god som avslutter så er det smått utrolig at Farke fortsetter å bruke spille i feil posisjon. Piroe klarer rett og slett ikke å komme nok inn i boks når ballen kommer når han spiller som 10er

Problemet er at 9er-posisjonen relativt raskt er okkupert av Bamford.
 

Eriksen55

Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #122 på: Oktober 06, 2023, 09:23:47 »
synes som mange at piroe har vært svak i det siste men hvorfor bruker vi ligaens beste spiss i den rollen. HAN er en goalgetter og ikke 10er... når bamford kom inn så var det som spiss, hvorfor kan ikke piroe spille spiss???

Enig. Jeg mener vi bruker en av ligaens beste spisser helt feil. Piroe er en målscorer, ikke tilrettelegger. Vi har mange spillere som er bedre i rollen bak spissen.

Når man ser boksåpner egenskapene til Rutter, men mangel på skarphet foran mål og Piroe tilnærmet ubrukelig i 10er rollen, men klinisk god som avslutter så er det smått utrolig at Farke fortsetter å bruke spille i feil posisjon. Piroe klarer rett og slett ikke å komme nok inn i boks når ballen kommer når han spiller som 10er

Problemet er at 9er-posisjonen relativt raskt er okkupert av Bamford.

Det er ikke umulig. Bamford så frisk ut sist. Og da blir spørsmålet hvem av Rutter, Summerville, Gnonto, Anthony, Piroe eller James blir de tre bak Bamford. Ingen selvfølge at Piroe er en av dem.

Som Dennis sier - Piroe er viktig når han er den beste målscorere i laget. 4 på 7 er bra. Det jeg lurer på er om vi hadde spilt bedre og scoret flere med en 10er som fungerer..som en 10er.

Jeg har ikke noe i mot Piroe. Men forventer mer. Først og fremst syntes jeg han blir brukt helt feil og det Farke sitt ansvar. Hans valg frustrerer mer enn Piroe 👍

Dennis

Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #123 på: Oktober 06, 2023, 10:15:19 »
synes som mange at piroe har vært svak i det siste men hvorfor bruker vi ligaens beste spiss i den rollen. HAN er en goalgetter og ikke 10er... når bamford kom inn så var det som spiss, hvorfor kan ikke piroe spille spiss???

Enig. Jeg mener vi bruker en av ligaens beste spisser helt feil. Piroe er en målscorer, ikke tilrettelegger. Vi har mange spillere som er bedre i rollen bak spissen.

Når man ser boksåpner egenskapene til Rutter, men mangel på skarphet foran mål og Piroe tilnærmet ubrukelig i 10er rollen, men klinisk god som avslutter så er det smått utrolig at Farke fortsetter å bruke spille i feil posisjon. Piroe klarer rett og slett ikke å komme nok inn i boks når ballen kommer når han spiller som 10er

Problemet er at 9er-posisjonen relativt raskt er okkupert av Bamford.

Det er ikke umulig. Bamford så frisk ut sist. Og da blir spørsmålet hvem av Rutter, Summerville, Gnonto, Anthony, Piroe eller James blir de tre bak Bamford. Ingen selvfølge at Piroe er en av dem.

Som Dennis sier - Piroe er viktig når han er den beste målscorere i laget. 4 på 7 er bra. Det jeg lurer på er om vi hadde spilt bedre og scoret flere med en 10er som fungerer..som en 10er.

Jeg har ikke noe i mot Piroe. Men forventer mer. Først og fremst syntes jeg han blir brukt helt feil og det Farke sitt ansvar. Hans valg frustrerer mer enn Piroe 👍

Jeg forventer også mer av han utover å score mål. Som nevnt i en annen tråd, jeg bryr meg nada om hvem som scorer målene. Har Struijk 25 dødballmål etter sesongen og blir toppscorer, så er det helt i orden. En spiss eller offensiv spiller kan også bidra masse uten å selv dytte ballen i mål. I så måte må man bedømme spillere ut fra forskjellige kriterier. Det samme gjelder andre veien. Enn så lenge har Piroe et fint målsnitt og selv om målene har vært relativt enkle, er det faktisk ikke gitt at han posisjonerer seg der. Som Kato nevnte i går, flere innlegg blir ikke møtt av medspiller, primært Rutter, da han ikke har det instinktet som Piroe, Haaland og Kane har - uten å sammenligne mer enn akkurat på det punktet. Likevel, forsvinner målene til Piroe vil det være svakt om han fortsetter samme form.

Det kan nesten bli så enkelt som at full innsats (og en viss kvalitet) dekker over manglende mål, mens et høyt antall mål dekker over manglende innsats og kvalitet. Ingen fasit her, men Piroe har scora nok så langt til at han forsvarer en plass i laget. Hadde han scoret null, ett eller to som Rutter så langt, med samme spillerprestasjoner, ville nok veien til benken vært kort(ere). 

En ting er vi vel enig i alle sammen; han leverer mål, men trenger å øke involveringen sin. Akkurat dette med litt slapt kroppsspråk er jeg ikke så opptatt av, noen ser ikke like energiske ut som andre. Det må måles mot hvordan spilleren selv ser ut over tid. Se på Ayling: Han ser fortsatt energisk ut, men smilet er ikke like ofte der lenger. Jeg har ingen tvil om at det skyldes nedgangen i prestasjoner over tid og en kropp som begynner å kjenne en moden alder for en fotballspiller. Sånn sett er manglende humør et "tell" hos Ayling, om man skal dra inn en pokersammenligning.

Når det er sagt, så sier jeg ikke at Piroe ikke ser slapp ut og han kan øke innsatsnivået. Jeg bare har ikke sett han nok til å bedømme om dette er hans "standard". Tida i Swansea var en stor suksess og jeg aner ikke om han hadde den samme litt dove spillestilen der. Andre har sikkert sett han flere ganger enn meg.

Når det gjelder forventninger til mer, så er jeg som sagt enig. Det samme gjaldt derimot for meg i høyeste grad også for Gini Rutter, som klubbens dyreste spiller gjennom tidene, da han ble kjøpt. Jeg ser ikke helt hvorfor Piroe ikke skal få den samme tålmodigheten du gav til Rutter. Som nevnt i går; Piroe har levert tusenvis av % bedre i sin start på Leeds-karrieren, enn hva Rutter gjorde i sitt første halvår. Han måtte heller ikke ned en divisjon for å begynne og prestere og i tillegg han kostet under halvparten.

Påpekte også det at Piroe faktisk spilte tre kamper for Swansea i årets sesong. Han hadde ikke opptreningen med Leeds og Farkes system, men ble kastet inn i det. Til suksess på scoringstavla så langt, i det minste. Derfor avventer jeg i alle fall en foreløpig dom (for min del) en god stund enda. Leverer han 0,6 mål pr kamp ut året er han en stor suksess, i og med at han ble hentet som en målscorer. Tar du måla vekk fra Erling Haaland, er det mange kamper hvor han bidrar omtrent nada også. Jeg sammenligner ikke nivå på spiller, motspillere og vet at Haaland ligger litt lenger fram i banen, men poenget mitt er at ikke alle spillere er like.
 
For øvrig tror jeg ikke Farke mener at Piroe skal være #10 i den grad at han skal være selve playmakeren i laget. Den rollen er jeg 100% sikker på er tilegnet Cree Summerville, i samme posisjon som Buendia hadde i Norwich. I det laget var det primært Marco Stiepermann som spilte - posisjonsmessig - i den offensive midtbanerollen. Han var det verken mange mål eller assist i, faktisk har han kun 12 mål og 14 assists over 119 kamper for Norwich i alle turneringer. Enda mer vektet blir det når man ser at 9 mål og 8 assists kom i en og samme sesong! (18/19). Med unntak av den sesongen er det svake måltall for en offensiv midtbanespiller, men det finnes offensive spillere som fungerer som motorer i laget uten at de leverer så mange mål. Jeg vet ikke spesifikt med Stiepermann altså, det blir generelt.

Men nå roter jeg meg litt bort i overordna forhold og fotballfilosofi. Jeg er helt enig med deg i at det skal kreves ting av Piroe og jeg hadde likt veldig godt å se han i #9er-rollen. Han var på papiret storsigneringen i årets sesong og da følger det med et naturlig press. Skal man bruke mye penger på en investering, må man forvente at den gir avkastning. Det samme har man all rett til å si på Rutter også. Han har begynt å gi utbytte på investeringen, men igjen, det er i divisjonen under og da er det et godt stykke til at 300+ millioner faktisk er verdt det.

Da snakker jeg ikke om Rutters prestasjoner på banen så langt, for de har vært meget gode. Han har vært jevnt over blant de tre beste spillerne så langt i mine øyne, men som et rent økonomisk eksempel. Rutter har også et overraskende godt blikk til å være den typen spiller, mer artistisk og leken, så han kunne fint vært prøvd i 10-errollen. Spørsmålet er derimot om han hadde vandra litt for mye, for det virker for meg som at Farke ønsker at de tre sentrale skal "sitte" i de posisjonene ganske rigid. Da med unntak av hvordan Gray sist falt ned og dekket opp for Ayling når han kom fram.

Rutter er nok en type som er best når han får vandre litt og spille både på fysikk og det uventede. Utrolig sterk, meget godt rykk en mot en og det er kanskje derfor Farke ikke setter han i den rollen, mer enn at Piroe er tiltenkt den. Jeg har selvsagt ingen fasit på det, men det er noe jeg har tenkt litt på. Underbygget av Farkes kommentarer sist om at "det ikke alltid er en kamp hvor begge kan skinne". For vi ser jo alle at rollene "burde" vært snudd om, men kanskje begrenser det Rutter litt for mye? Ikke at han blir en svakere spiller der, men dersom han begrenser i lys av posisjon altså. Og dersom han fortsatt skulle vandret og driblet og kost seg fra 10-rollen, blir kanskje robustheten Farke ønsker på midtbanen truet? Hvem vet, men det hadde i alle fall vært gøy å se de bytte rolle. Om ikke fra start, så i alle fall i lengre perioder underveis.

En annen måte er å sette Rutter i den litt bredere 10-errollen/falsk 7-er som Summerville har pt?
« Siste redigering: Oktober 06, 2023, 10:24:03 av Dennis »
Marching on together!

Milou

Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #124 på: Oktober 06, 2023, 12:41:48 »
Bra innlegg, Dennis, og eg er einig i at Farke neppe ser på Piroe som ein playmaker #10. No skal eg ikkje påstå å ha fotballkunnskap nok til å forklare Farke sine motiv, men eg antar at grunnen til at Piroe speler der han gjer er at det er lettare å komme på gjennombrotsløp frå ein litt djupare posisjon. Samstundes, fungerer til tider Rutter som eit oppspelspunkt når han ligg på topp. Han er god i "møtande spiss"- rollen med å halde på ballen og fordele vidare.

Ein sak eg er litt ueinig i er at prislappen til Rutter sa skal vere ein faktor i vurderinga av jobben han gjer. Dette vil vere ein faktor i vurderinga av jobben som Orta gjorde. Eg hevda tidleg i sesongen at eg kunne sjå potensialet til Rutter og blei kritisert for det. Eg er einig i at sjøl om Rutter etterkvart har spelt betre og betre, er det fortsatt langt igjen før innkjøpsprisen kan forsvarast, men eg ser fortsatt potensialet til at han kan komme dit. I mellomtida veljer eg å glede meg over hans prestasjonar utan å tenkje på kor mykje han har kosta.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk


Dennis

Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #125 på: Oktober 06, 2023, 13:37:54 »
Bra innlegg, Dennis, og eg er einig i at Farke neppe ser på Piroe som ein playmaker #10. No skal eg ikkje påstå å ha fotballkunnskap nok til å forklare Farke sine motiv, men eg antar at grunnen til at Piroe speler der han gjer er at det er lettare å komme på gjennombrotsløp frå ein litt djupare posisjon. Samstundes, fungerer til tider Rutter som eit oppspelspunkt når han ligg på topp. Han er god i "møtande spiss"- rollen med å halde på ballen og fordele vidare.

Ein sak eg er litt ueinig i er at prislappen til Rutter sa skal vere ein faktor i vurderinga av jobben han gjer. Dette vil vere ein faktor i vurderinga av jobben som Orta gjorde. Eg hevda tidleg i sesongen at eg kunne sjå potensialet til Rutter og blei kritisert for det. Eg er einig i at sjøl om Rutter etterkvart har spelt betre og betre, er det fortsatt langt igjen før innkjøpsprisen kan forsvarast, men eg ser fortsatt potensialet til at han kan komme dit. I mellomtida veljer eg å glede meg over hans prestasjonar utan å tenkje på kor mykje han har kosta.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk

1) Nei for all del, Farke vet best både faglig og ikke minst hva han tenker om det. :) Så kan vi synse ut fra hvorfor det er slik, når det omvendte virker klart mest logisk.

2) Ja, jeg er ikke uenig i dette. Om det fremstod slik, så er det ikke meninga at dette er bastant ment. Det er snakk om en generalisering. Uavhengig om det er en fortjent prislapp på Rutter (det var det ikke) og hvilken situasjon han kom til, så er bildet mer sammensatt enn jeg skrev i innlegget. Det er alltid flere faktorer enn akkurat det vi ser på banen hver uke, men da kan man jo si akkurat det samme om Piroe, ikke sant? Derfor er det - for min del - relevant å se prestasjon opp mot pris, selv om det ikke på noen måte er alt. Subjektivt vil det alltid også være: Jeg mener at Piroe har hit the ground running, selv om innsatsen og samspillet med resten kan bli bedre, mens andre vil veie det høyere enn målene hans. Jeg syns han får litt for mye negativ fokus om dagen, mens andre ikke syns han får nok. Og andre igjen, helt passe.

Det jeg derimot mener er helt klart, er at en høy prislapp kommer til å medføre økt fokus, økt press og i de fleste tilfeller mindre tålmodighet. Fortjent eller ikke. Sånn sett er Rutter isolert sett ikke viktig i den sammenhengen, det er prisen som styrer der. Rutter kan selvsagt ingenting for at Orta betalte altfor, altfor mye for han og prøvde å selge Harrison på tilbud for å dekke opp for deler av prisen. Likevel, når han er klubbens dyreste gjennom tidene vil et større antall mennesker forvente at han leverer til en viss standard rett og slett som et følge av prisen som ble betalt. Det er logisk og naturlig, selv om det på ingen måte er noe krav at alle skal eller bør gjøre det. Tvert imot, kan man kun sette pris på det som leveres uavhengig av lønn, kostnad og øvrig, er det langt mer givende det. Så får styre og stell ta seg av økonomien; vi har ingen innvirkning på den likevel utover de pundene man selv måtte bruke på klubben.

Hadde han kosta £5 millioner hadde ytterst få hevet øyebryn over at Rutter verken var i 11-eren eller så god ut i innhoppene. La meg snu på det: Hadde Darko Gyabi kostet £30 millioner pund og ikke spilt i Premier League, hadde han vært en stor flopp. Når han kosta £5 mill, i Premier League-inflasjonsnivå, er det ikke mange som bryr seg om at han per i dag ikke har slått til og utviklingen har stagnert. Ettersom det samme gjelder i Championship, ville vi nok vært langt nærmere £5 mill som en grense på hva man kan anse som en god signering eller ikke - rent økonomisk vs sportslig avkastning.

Derfor vil også presset på Joel Piroe være på samme nivå som Rutter, selv om han kosta under halvparten. Antakelig høyere, ettersom Piroe var en proven Ch-spiss og Rutter hadde vel ikke alle mennesker i verden hørt mye om. Jeg generaliserer igjen og jeg kommer med subjektive meninger her, men jeg antar at de fleste har en korrelasjon mellom kost/nytte på spillere. Det er ikke rettferdig å dømme en gratis-signering til u21 som en flopp om han ikke slår helt til der, mens det ville vært unaturlig at man ikke forventer at Rutter leverer når han er klubbens dyreste signering. Påpeker igjen at han selvsagt ikke har bestemt prisen og at han på dette nivået har levert veldig godt så langt. Rykker vi opp har han gode forutsetninger for å bli en habil spiss i PL også. Sannsynligvis også en spiss som kommentatorer som Wikestad og co ville hatt som en liten favoritt både i form av spillestilen og at han virker som en stor gutt som spiller løkkefotball. Det er akkurat sånn fotball burde være. :)

Det er ikke rettferdig overfor Gini Rutter isolert sett å ha en veldig høy forventning gitt denne prisen, men dersom du er i boligmarkedet og betaler tre-fire ganger hva en vanlig enebolig koster, forventer du et større hus i et roligere og mer attraktivt nabolag. Eller noe sånt...

Så kan man ikke holde prisen mot han hele veien ettersom det er - som du sier - andre som har betalt den. Rutter var et talent da han ble henta, men ikke et supertalent 'alle' har hørt om og ser blir god a la Haaland, men man må også ta utviklingspotensialet i betraktning. Eksempelvis var jeg fryktelig mye mer skuffa over innsatsen og leveransen til Weston McKennie i hans periode. Lat, dvask og med kompiser som surra rundt med Leedsfansen på X eller hvor det var. Akkurat det siste kan sikkert ikke han noe for, men det hjalp ikke WMs sak. Det var en spiller med lang erfaring fra Bundesliga, Juventus i Serie A og CL, samt internasjonalt. Da forventer man at spilleren hever laget, selv om miljø- og klubbskifte aldri garanterer noe. Med en avtalt pris på over £30 mill og sikkert en pen lønn, er det litt synd å tenke på at man hadde hatt langt bedre avkastning med å beholde Klich. I alle fall om du tar økonomien inn i bildet. Så blir det litt på sida av dette, men samtidig relevant.

Jeg tenker for øvrig heller ikke på kostnaden i mens jeg ser Leeds spille kamper, bare så det er sagt. Selv om jeg over tid vil veie Rutters prestasjoner litt tyngre opp mot kostnaden enn Gelhardt og Joseph, feks. Det er ikke slik at alle skal gjøre det, men for meg faller det naturlig. Det betyr igjen ikke at jeg veier Rutter x-antall ganger tyngre mot de to andre, bare som nevnt at kosten gir meg en viss forventning - som også Eriksen nevnte med Piroe. Uansett, her er det ingen sammenligning om dagen! :) Faktisk kan det at jeg tolker han som en flopp i våres gjøre det enda bedre nå. Hvem liker ikke en redemption story? Rutter har utvilsomt blitt en favoritt på ER i høst og det skyldes hovedsakelig kvaliteten på spillet og at han er en veldig 'likanes' fyr, men det at han snur vårens skuffelse til forventning i høst er helt sikkert med på å øke populariteten enda et par prosent. I alle fall for min del!

Poenget mitt kom fra at jeg oppfatter at tålmodigheten med Joel Piroe er relativt lav og kritikken - om enn berettiget på enkelte områder - i blant overgår hvor fortjent den er. Særlig når det er flere som forsvarer/forsvarte Rutters vårsesong, eller ikke-sesong som man kunne sagt. Jeg klarer i alle fall ikke skille helt på det selv, bortsett fra som nevnt at Piroe har levert mye bedre sin start og i aller høyeste grad har gjort akkurat det han ble hentet for - scora mål. Det er heller ingen intern konkurranse mellom Rutter og Piroe i mitt hode her. Jeg håper selvsagt at Rutter leverer 30+ målpoeng og bidrar til opprykk, akkurat som jeg gjør med Piroe.

Skulle Piroes målform tørke opp, står Bamford klar til å komme inn. Etter pausen kommer også Gnonto tilbake, så gjør at front-kvartetten blir enda vassere. 8)
« Siste redigering: Oktober 06, 2023, 13:59:13 av Dennis »
Marching on together!

Eriksen55

Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #126 på: Oktober 07, 2023, 20:24:56 »
Jeg har både anerkjent og kritisert Piroe Dennis - Selvfølgelig gir jeg han tid, det blir garantert mange mål og som i dag var han mer involvert. Men må være innafor å påpeke at han spillemessig har vært svak og stusset litt på all spilletiden når vi har et arsenal av alternativer offensivt.

Farke ga en veldig god begrunnelse på valget han gjør. Kjøpte alt han sa og det er gode grunner for at Piroe er bak spissen sånn vi spiller nå.

Jeg har vært tålmodig med Rutter. Selvfølgelig vil jeg mene. Situasjonen med Piroe kan ikke sammenlignes. Det er ikke i nærheten engang.

Rutter kunne ikke mye Engelsk. Aldri erfaring fra England, han er veldig  ung. Det er nok tøft, men noe som bør håndteres. Legger man til at han kom til et lag som er i fritt fall og nær kollaps,4 sjefer på inder 5 mnd, mange spillere som ikke bryr seg, en sportsdirektør som får sparken og en eier som er på vei ut. Summen av alt dette er ikke lett for en spiller å håndtere. Kanskje verre når landet er nytt, språket ikke på topp og akkurat ferdig med tenårene.  Når det ikke lykkes så får han slengt tidenes dyreste spiller i ansiktet oppå alt det andre. Nå gikk nok det mer på Orta enn Rutter, men likevel.

Piroe kom inn når det aller meste var ryddet opp i. En solid sjef har han, ny eier og et lag der alle etterhvert drar i samme retning og som spiller bra fotball. Helt andre forutsetninger. I tillegg kan Piroe språket, godt kjent med på landet og ligaen og han er tre år eldre.

Nå har Rutter tatt ligaen med storm. Kanskje den spilleren i ligaen med best ferdigheter. Sliter med å score. Piroe har vel dunket inn mål de to siste sesongene. Når Rutter får justert dette spiller ikke han lenge i Leeds, så tenker det kan løsne for Rutter først i februar.

Jeg har stor tro på Piroe i Leeds. Men jeg stiller litt høyere krav til Piroe fordi han er en kvalitetsspiller.

På samme måte så har nå Rutter fått vist hva han kan i år. Alt pisset han opplevde i sin første sesong kan ikke unnskylde noe nå. Listen er lagt og forventningene er høye. Nå er det det han blir målt etter.
« Siste redigering: Oktober 07, 2023, 20:27:14 av Eriksen55 »

GeirO

Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #127 på: Oktober 07, 2023, 20:29:56 »
Oppfatter at Farke sier at for LAGET som  helhet er det best at Piroe spiller 10'er (og ikke bestandig så bra, men scorer) og at Rutter spiller 9'er.

Er ikke det den enkle forklaringen på dette grepet?