Skrevet av Emne: Pre-season 2023/24 treningskamper  (Lest 11520 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28968
  • Total likes: 2657
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Pre-season 2023/24 treningskamper
« Svar #30 på: Juli 22, 2023, 19:08:27 »
Vi skaper sjanser men scorer ikke...
Kjekt å se Joffy med sine kvaliteter igjen.

I seriekamper bruker vi ikke 20 spillere pr kamp. Midten med Ampadu, Archie og Gyabi ooooser talent men eg ser jo argumentet mht rutine. Bamfords innhopp gav ikke den vanlige effekten i dag. Presspillet funket bedre med James...
Joseph har nok spilt seg inn i troppen.

Men Byram er vel neppe svaret på venstrebacken vår... uten at han gjorde seg bort, på ingen måte.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Pre-season 2023/24 treningskamper
« Svar #31 på: Juli 22, 2023, 19:19:20 »
Andre gang på 7 måneder Monaco slår oss med to mål. Vi produserer for få sjanser.

Ikke god bygging av selvtillit for spissene våre å møte såpass gode lag som ManU og Monaco. Når skal vi score vårt første mål?
Vel, vi har tross alt nedsablet Barnsley 9-1. Et type lag som vi kommet til å møte flust av denne sesongen, kontra Man U og Monaco.
Jeg er også småbekymra, men motstanden vi har møtt har vært meget bra også. Og så spiller vi selv med mange unggutter.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
« Siste redigering: Juli 22, 2023, 19:28:06 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

Sv: Pre-season 2023/24 treningskamper
« Svar #32 på: Juli 22, 2023, 19:23:22 »
Andre gang på 7 måneder Monaco slår oss med to mål. Vi produserer for få sjanser.

Ikke god bygging av selvtillit for spissene våre å møte såpass gode lag som ManU og Monaco. Når skal vi score vårt første mål?
Vel, vi har tross alt nedsablet Barnsley 9-1. Et type lag som vi kommet til å møte flust av denne sesongen, kontra Man U og Monaco.
Jeg er også småbekymra, men motstanden vi har møtt har vært meget bra også. Og så spiller vi selv med mante unggutter.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Glemte Barnsley, som forøvrig tapte 3-4 mot Blackburn i dag.
« Siste redigering: Juli 22, 2023, 19:24:57 av GeirO »
MOT

Sterland

Sv: Pre-season 2023/24 treningskamper
« Svar #33 på: Juli 22, 2023, 19:27:37 »
Kun en treningskamp, og vi var greit på høyde med Monaco hele kampen. Skaper dessverre alt for lite, og sløve individuelle feil fører til scoringer i mot. Synes Meslier, Cooper, Struijk, Ampadu, Ayling, Gelhard og delvis Sinisterra og Gray stod frem for Leeds. Enormt skuffet over Cresswell, som jeg har enorme forventninger til. Han gav indirekte bort straffen, ved å heade rett ut i livsfarlig territorium, når han ganske enkelt kunne headet den ut mot venstre. I tillegg slapp han mannen som scoret nr 2 meget enkelt. Han hadde også en vanvittig takling, som kunne meget gjerne forårsaker en straffe. Han må virkelig heve seg. Synes også James, Summerville, Rutter og Gnonto leverer langt under pari. Gyabi, Byram, Hjelde, Bamford helt middelmådig.
Kampens beholdning for vår del var Ampadu i perioder. Virker ballsikker og god, med bra pasningsfot og taklingsstyrke. Virker som et meget bra kjøp:)
Kampen viser at vi har et enormt behov for en kvalitetsspiss. Rutter ser ikke ut som en 9´er og skadeforfulgte Bamford kan vi ikke satse på.
« Siste redigering: Juli 22, 2023, 19:34:40 av Sterland »

Kato

Sv: Pre-season 2023/24 treningskamper
« Svar #34 på: Juli 22, 2023, 20:01:12 »
Farke sier i intervjuet etterpå at han kunne tenkt seg litt enklere motstand i pre-season. Godt poeng. Disse er vel avtalt mens vi enda var i Premier League.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28968
  • Total likes: 2657
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Pre-season 2023/24 treningskamper
« Svar #35 på: Juli 22, 2023, 20:01:20 »
Hay:
A few bits from Farke - Harrison and Adams won't be fit for the start of the season. Still rehabbing and could be out until after the first international break.
Firpo has a ligament injury and will also miss the start of the season. #llufc

Max Wober's absence from the squad today described as a "transfer situation" by Farke - didn't go into details but gave the impression that we could see developments with him shortly. #lufc

Farke also said it was too early to say whether Sam Byram's time here this summer might lead to any contract offer.

#lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Gordon McUseless

Sv: Pre-season 2023/24 treningskamper
« Svar #36 på: Juli 22, 2023, 21:22:59 »
Wøber transfer??!. Det er jo akkurat det vi trenger. Det solide forsvaret vårt er jo det vi er kjent for.

raggen

Sv: Pre-season 2023/24 treningskamper
« Svar #37 på: Juli 22, 2023, 22:04:20 »
Wøber transfer??!. Det er jo akkurat det vi trenger. Det solide forsvaret vårt er jo det vi er kjent for.

ikke bra hvis han går nei
Forever Leeds United!!!!!!!!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28968
  • Total likes: 2657
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Pre-season 2023/24 treningskamper
« Svar #38 på: Juli 22, 2023, 22:21:38 »
Wøber transfer??!. Det er jo akkurat det vi trenger. Det solide forsvaret vårt er jo det vi er kjent for.

På den andre siden kan man si vi er heldige med Adams og Harrisons skader.
Ingen kjøper skadde spillere :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sydhagen

Sv: Pre-season 2023/24 treningskamper
« Svar #39 på: Juli 22, 2023, 23:12:22 »
Farke sier i intervjuet etterpå at han kunne tenkt seg litt enklere motstand i pre-season. Godt poeng. Disse er vel avtalt mens vi enda var i Premier League.
Ja, enklere å trene relasjoner etc mot litt enklere motstand. ManU og Monaco er jo begge et par hakk opp fra det nivået vi skal spille på.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Gordon McUseless

Sv: Pre-season 2023/24 treningskamper
« Svar #40 på: Juli 23, 2023, 01:10:13 »
Wøber transfer??!. Det er jo akkurat det vi trenger. Det solide forsvaret vårt er jo det vi er kjent for.

På den andre siden kan man si vi er heldige med Adams og Harrisons skader.
Ingen kjøper skadde spillere :o

Enig i det, men om det ikke var krise nok i forsvarslinja,  så er vi ikke akkurat på et bedre sted med den kanskje eneste med noenlunde PL nivå inne om vi skulle rykke opp igjen.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28968
  • Total likes: 2657
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Pre-season 2023/24 treningskamper
« Svar #41 på: Juli 23, 2023, 10:55:07 »
Flere som så kampen i går så et uferdig lag og et system som er nytt for de, men vi så likevel mange positive tendenser.

Graham Smyth setter ord på det her.

Første del handler om transfer-usikkerheten og jeg dropper å lime inn den (trykk heller på linken) men om den faktiske fotballen vi fikk se:

Perhaps, for those of a nervous disposition, it'd be wiser to focus on what Farke does rather than what he says, or even just focus on Farke himself if some comfort is needed.

His football is already starting to show and the green shoots of recovery, when it comes to reacquainting these players with their fondness for the football, were there to be seen against Monaco.

After a rocky start in which the Ligue 1 side looked by far the slicker in possession, Leeds actually took over and properly got going. The midfield pairing of new boy Ampadu and young lad Archie Gray helped pull the strings with the former playing dangerous long balls over the top and the latter dropping into the right-back area to pick up possession and then link up with Luis Sinisterra.

Herein lies the greatest source of comfort for Leeds fans in need of some. Farke-ball is good to watch and there are players in the squad who look quite suited to it. Ampadu was composed and steely. Gray, with his quick feet, forward thinking and penchant for one-twos, found real joy in the first half. Sinisterra threatened. Crysencio Summerville showed glimpses of his dribbling ability. Georginio Rutter was trying things, some of which were good. When you take your eye off transfer window possibilities, both good and bad, and just look at what currently exists within the squad there is definite promise. The makings of something.

Some of the quick, flowing football resulted in good chances and situations that, if applied to Championship opposition, would yield opportunities. It was at the end of those moments that what the squad currently lacks showed itself. They still need a number nine, one who guarantees 20 or more goals. Summerville or Joe Gelhardt provided flashes in the number 10 role but a needle-threading magic man in the Emi Buendia or Pablo Hernandez mould could make the difference between a good Championship side and a Championship-winning side.


There's the left-back situation too, one exacerbated by Wober's potential pending departure.

Leo Hjelde did well in the position, where he could slot in as a capable understudy to a first-choice full-back, and in the second half he was replaced by a right-back, in Sam Byram. The ex-Norwich man's appearance was a rather large hint that Leeds are doing a little more than just letting him get fit. They're plainly eyeing him up. A fit Byram would be an undoubted boost to a second tier squad, he just wouldn't dispel the notion that this club is allergic to signing actual left-backs. Not converted wingers, not sideways shuffled centre-backs, not right-backs, but out and out, dyed in the wool left-backs.

By the time Byram was in the game Leeds were a goal down, Willy Gnonto conceding a penalty that Wissam Ben Yedder converted. It was a bit difficult after that, a raft of subs struggling to find the same rhythm that the first-half team generated. Kevin Volland headed a deep, curling cross beyond Illan Meslier for 2-0 and that was largely that, only a late, missed Patrick Bamford chance threatening to alter the scoreline.

A second proper friendly now under their belt, Leeds have taken another step towards a season that was already rushing in their direction. They have also taken some steps in the direction Farke wants, growing more used to a formation and style of play that is proven to work in the Championship.

The overall picture remains a confused one, with so many moving parts yet to settle. It feels increasingly like Leeds have a little too much to do and too little time in which to do it. But Farke himself is reason enough to believe that when the Championship party is in full swing, Leeds will be there. They just might be fashionably late.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-green-shoots-sprout-amid-daniel-farkes-bleak-picture-graham-smyths-monaco-verdict-4228670
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Sv: Pre-season 2023/24 treningskamper
« Svar #42 på: Juli 23, 2023, 12:55:00 »
En gjeng som er godt vant med å tape, Ampadu det samme i Italia. Registrerer vi fortsetter på samme viset, treningskamper eller ikke. Vaner er vonde å vende. Vi trenger 4-5 vinnerskaller inn hvis vi skal få snudd dette. Maks midt på treet i championship sånn vi stiller nå. Undrer meg hvor lenge vi har tid til å bruke 20 spillere i hver kamp med sesongstart om 14 dager. Transferavdelingen bør få opp farta.
Så du kampen, eller konkluderer du ut fra resultatet? Ampadu fortjener i hvert fall ikke slakt. Mer komplett enn alle de sentrale midtbanespillerne vi har hatt siden Bremner (sa han for å provosere).

HåvardK

Sv: Pre-season 2023/24 treningskamper
« Svar #43 på: Juli 23, 2023, 13:05:07 »
Positiv 1.omgang, skuffende 2. Vi trenger utvilsomt noen som kan putte jevnt og trutt. Slik sett syns jeg det er merkelig at ikke Perkins får noen minutter i disse kampene - jeg antar at han ikke er med i regnestykket.
Ellers håper jeg at Farke konkluderer med at det er noen spillere som IKKE skal brukes videre. Shack og Byram de mest tydelige for meg. Ingen grunn til å gi disse spilletid.
Merker meg ellers at Dallas ikke blir omtalt når det snakkes om troppen. Frykter det verste. Heller ikke bra at Wöber er på vei bort - vi trenger de ledertypene som finnes i troppen. Slik det er nå, må vi basere oss på Cooper (som vi vet snart blir skadet), Bamford (totalt ute av form) og Ayling (mye bra, men sliter mer og mer med tempo).
Edit: Også verdt å nevne at Struijk var solid i går. Det er gledelig.
« Siste redigering: Juli 23, 2023, 13:07:44 av HåvardK »

Kato

Sv: Pre-season 2023/24 treningskamper
« Svar #44 på: Juli 23, 2023, 13:07:56 »
En gjeng som er godt vant med å tape, Ampadu det samme i Italia. Registrerer vi fortsetter på samme viset, treningskamper eller ikke. Vaner er vonde å vende. Vi trenger 4-5 vinnerskaller inn hvis vi skal få snudd dette. Maks midt på treet i championship sånn vi stiller nå. Undrer meg hvor lenge vi har tid til å bruke 20 spillere i hver kamp med sesongstart om 14 dager. Transferavdelingen bør få opp farta.
Så du kampen, eller konkluderer du ut fra resultatet? Ampadu fortjener i hvert fall ikke slakt. Mer komplett enn alle de sentrale midtbanespillerne vi har hatt siden Bremner (sa han for å provosere).

Så ikke, og har ingen grunn til å kritisere Ampadu. Sier bare at han er godt vant med å tape, det er vel mange av den kategorien hos oss. Jeg kritiserer kun resultat. Jeg er svært bekymret for alle disse tapte fotballkampene. Det blir en kultur av sånt. Verste av alt er at jeg innbiller meg Farke er enig, da han klokt i går adresserer at han ønsker enklere motstand i pre-season. At dette vil påvirke våre 10 første kamper er jeg sikker på, spørsmålet er om vi har kvalitet til å snu det når Harrison og Adams er klare. Alt over 12 poeng etter ti kamper vil overraske meg slik vi ser ut nå. Må ha 4-5 inn, og Struijk, Ayling, Bamford og co ytterst på benken.
« Siste redigering: Juli 23, 2023, 14:08:23 av Kato »
 

HåvardK

Sv: Pre-season 2023/24 treningskamper
« Svar #45 på: Juli 23, 2023, 14:03:59 »
En gjeng som er godt vant med å tape, Ampadu det samme i Italia. Registrerer vi fortsetter på samme viset, treningskamper eller ikke. Vaner er vonde å vende. Vi trenger 4-5 vinnerskaller inn hvis vi skal få snudd dette. Maks midt på treet i championship sånn vi stiller nå. Undrer meg hvor lenge vi har tid til å bruke 20 spillere i hver kamp med sesongstart om 14 dager. Transferavdelingen bør få opp farta.
Så du kampen, eller konkluderer du ut fra resultatet? Ampadu fortjener i hvert fall ikke slakt. Mer komplett enn alle de sentrale midtbanespillerne vi har hatt siden Bremner (sa han for å provosere).

Så ikke, og har ingen grunn til å kritisere Ampadu. Sier bare at han er godt vant med å tape, det er vel mange av den kategorien hos oss. Jeg kritiserer kun resultat. Jeg er svært bekymret for alle disse tapte fotballkampene. Det blir en kultur av sånt. Verste av alt er ar jeg innbiller meg Farke er enig, da han klokt i går adresserer at han ønsker enklere motstand i pre-season. At dette vil påvirke våre 10 første kamper er jeg sikker på, spørsmålet er om vi har kvalitet til å snu det når Harrison og Adams er klare. Alt over 12 poeng etter ti kamper vil overraske meg slik vi ser ut nå. Må ha 4-5 inn, og Struijk, Ayling, Bamford og co ytterst på benken.
Den er grei. Syns det er viktig å nyansere bildet der det er på sin plass, og jeg har sjelden eller aldri sett en spiller som har vært så aktiv og dominerende etter bare noen dager i troppen. Det lover svært godt på kanskje den viktigste plassen sett bort fra nr 9.
Vet ikke hva du legger i "ytterst på benken", men Ayling kan vise seg å være god å ha, selv om jeg foretrekker Drameh på hb. Struijk var mye bedre og tryggere i går enn mot ManU, og har i tillegg en luftstyrke som kan vise seg å være viktig i denne divisjonen. Leverer han jevnt på dette nivået, forsvarer han faktisk en plass i startelleveren. Men jeg er forberedt på at han kan skuffe i neste kamp. Uansett er han stopper og ingenting annet.

Kato

Sv: Pre-season 2023/24 treningskamper
« Svar #46 på: Juli 23, 2023, 14:10:11 »
En gjeng som er godt vant med å tape, Ampadu det samme i Italia. Registrerer vi fortsetter på samme viset, treningskamper eller ikke. Vaner er vonde å vende. Vi trenger 4-5 vinnerskaller inn hvis vi skal få snudd dette. Maks midt på treet i championship sånn vi stiller nå. Undrer meg hvor lenge vi har tid til å bruke 20 spillere i hver kamp med sesongstart om 14 dager. Transferavdelingen bør få opp farta.
Så du kampen, eller konkluderer du ut fra resultatet? Ampadu fortjener i hvert fall ikke slakt. Mer komplett enn alle de sentrale midtbanespillerne vi har hatt siden Bremner (sa han for å provosere).

Så ikke, og har ingen grunn til å kritisere Ampadu. Sier bare at han er godt vant med å tape, det er vel mange av den kategorien hos oss. Jeg kritiserer kun resultat. Jeg er svært bekymret for alle disse tapte fotballkampene. Det blir en kultur av sånt. Verste av alt er ar jeg innbiller meg Farke er enig, da han klokt i går adresserer at han ønsker enklere motstand i pre-season. At dette vil påvirke våre 10 første kamper er jeg sikker på, spørsmålet er om vi har kvalitet til å snu det når Harrison og Adams er klare. Alt over 12 poeng etter ti kamper vil overraske meg slik vi ser ut nå. Må ha 4-5 inn, og Struijk, Ayling, Bamford og co ytterst på benken.
Den er grei. Syns det er viktig å nyansere bildet der det er på sin plass, og jeg har sjelden eller aldri sett en spiller som har vært så aktiv og dominerende etter bare noen dager i troppen. Det lover svært godt på kanskje den viktigste plassen sett bort fra nr 9.
Vet ikke hva du legger i "ytterst på benken", men Ayling kan vise seg å være god å ha, selv om jeg foretrekker Drameh på hb. Struijk var mye bedre og tryggere i går enn mot ManU, og har i tillegg en luftstyrke som kan vise seg å være viktig i denne divisjonen. Leverer han jevnt på dette nivået, forsvarer han faktisk en plass i startelleveren. Men jeg er forberedt på at han kan skuffe i neste kamp. Uansett er han stopper og ingenting annet.

Jeg har sett nok av Firpo-Cooper-Struijk-Ayling-Kristensen. Kan til nød spille med Cooper på venstre stopper, ingen av de andre tror jeg vi rykker opp med.
 

HåvardK

Sv: Pre-season 2023/24 treningskamper
« Svar #47 på: Juli 23, 2023, 14:46:49 »
En gjeng som er godt vant med å tape, Ampadu det samme i Italia. Registrerer vi fortsetter på samme viset, treningskamper eller ikke. Vaner er vonde å vende. Vi trenger 4-5 vinnerskaller inn hvis vi skal få snudd dette. Maks midt på treet i championship sånn vi stiller nå. Undrer meg hvor lenge vi har tid til å bruke 20 spillere i hver kamp med sesongstart om 14 dager. Transferavdelingen bør få opp farta.
Så du kampen, eller konkluderer du ut fra resultatet? Ampadu fortjener i hvert fall ikke slakt. Mer komplett enn alle de sentrale midtbanespillerne vi har hatt siden Bremner (sa han for å provosere).

Så ikke, og har ingen grunn til å kritisere Ampadu. Sier bare at han er godt vant med å tape, det er vel mange av den kategorien hos oss. Jeg kritiserer kun resultat. Jeg er svært bekymret for alle disse tapte fotballkampene. Det blir en kultur av sånt. Verste av alt er ar jeg innbiller meg Farke er enig, da han klokt i går adresserer at han ønsker enklere motstand i pre-season. At dette vil påvirke våre 10 første kamper er jeg sikker på, spørsmålet er om vi har kvalitet til å snu det når Harrison og Adams er klare. Alt over 12 poeng etter ti kamper vil overraske meg slik vi ser ut nå. Må ha 4-5 inn, og Struijk, Ayling, Bamford og co ytterst på benken.
Den er grei. Syns det er viktig å nyansere bildet der det er på sin plass, og jeg har sjelden eller aldri sett en spiller som har vært så aktiv og dominerende etter bare noen dager i troppen. Det lover svært godt på kanskje den viktigste plassen sett bort fra nr 9.
Vet ikke hva du legger i "ytterst på benken", men Ayling kan vise seg å være god å ha, selv om jeg foretrekker Drameh på hb. Struijk var mye bedre og tryggere i går enn mot ManU, og har i tillegg en luftstyrke som kan vise seg å være viktig i denne divisjonen. Leverer han jevnt på dette nivået, forsvarer han faktisk en plass i startelleveren. Men jeg er forberedt på at han kan skuffe i neste kamp. Uansett er han stopper og ingenting annet.

Jeg har sett nok av Firpo-Cooper-Struijk-Ayling-Kristensen. Kan til nød spille med Cooper på venstre stopper, ingen av de andre tror jeg vi rykker opp med.
Jaha? Kristensen slipper vi å se i år, og Firpo er naturligvis skadet. Cooper og Ayling er ikke framtida i Leeds, men deres lederegenskaper er sårt tiltrengt, faktisk. Cooper har hatt to solide kamper så langt. Blir han ikke skadet til seriestart, er han vår kaptein mot Cardiff.

Russel_Doig

Sv: Pre-season 2023/24 treningskamper
« Svar #48 på: Juli 24, 2023, 07:59:42 »
En gjeng som er godt vant med å tape, Ampadu det samme i Italia. Registrerer vi fortsetter på samme viset, treningskamper eller ikke. Vaner er vonde å vende. Vi trenger 4-5 vinnerskaller inn hvis vi skal få snudd dette. Maks midt på treet i championship sånn vi stiller nå. Undrer meg hvor lenge vi har tid til å bruke 20 spillere i hver kamp med sesongstart om 14 dager. Transferavdelingen bør få opp farta.
Så du kampen, eller konkluderer du ut fra resultatet? Ampadu fortjener i hvert fall ikke slakt. Mer komplett enn alle de sentrale midtbanespillerne vi har hatt siden Bremner (sa han for å provosere).

Så ikke, og har ingen grunn til å kritisere Ampadu. Sier bare at han er godt vant med å tape, det er vel mange av den kategorien hos oss. Jeg kritiserer kun resultat. Jeg er svært bekymret for alle disse tapte fotballkampene. Det blir en kultur av sånt. Verste av alt er ar jeg innbiller meg Farke er enig, da han klokt i går adresserer at han ønsker enklere motstand i pre-season. At dette vil påvirke våre 10 første kamper er jeg sikker på, spørsmålet er om vi har kvalitet til å snu det når Harrison og Adams er klare. Alt over 12 poeng etter ti kamper vil overraske meg slik vi ser ut nå. Må ha 4-5 inn, og Struijk, Ayling, Bamford og co ytterst på benken.
Den er grei. Syns det er viktig å nyansere bildet der det er på sin plass, og jeg har sjelden eller aldri sett en spiller som har vært så aktiv og dominerende etter bare noen dager i troppen. Det lover svært godt på kanskje den viktigste plassen sett bort fra nr 9.
Vet ikke hva du legger i "ytterst på benken", men Ayling kan vise seg å være god å ha, selv om jeg foretrekker Drameh på hb. Struijk var mye bedre og tryggere i går enn mot ManU, og har i tillegg en luftstyrke som kan vise seg å være viktig i denne divisjonen. Leverer han jevnt på dette nivået, forsvarer han faktisk en plass i startelleveren. Men jeg er forberedt på at han kan skuffe i neste kamp. Uansett er han stopper og ingenting annet.

Jeg har sett nok av Firpo-Cooper-Struijk-Ayling-Kristensen. Kan til nød spille med Cooper på venstre stopper, ingen av de andre tror jeg vi rykker opp med.

Cooper er heldigvis med videre. Holder han seg frisk spiller han samtlige 46 kamper og vi rykker opp om resten av backrekka er i nærheten av samme nivå. En levende legende som vi skal prise oss lykkelig over å ha.

Dei andre kan dra og ta med seg Drameh på veien. Har null tro på hypen rundt han.

Kato

Sv: Pre-season 2023/24 treningskamper
« Svar #49 på: Juli 24, 2023, 10:00:34 »
Porto - Cardiff 4-0

Fikk seg en real på tygga, virker som de også jobber for å få inn flere spillere før seriestart. Kanskje et gunstig lag å starte mot. Ramsey spilte en omgang etter ferie.
 

Kato

Sv: Pre-season 2023/24 treningskamper
« Svar #50 på: Juli 26, 2023, 14:19:12 »
Ungguttene til Man U, som lekte seg mot oss, gikk på en 1-3 smell mot Wrexham…..
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28968
  • Total likes: 2657
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Pre-season 2023/24 treningskamper
« Svar #51 på: Juli 27, 2023, 10:31:54 »
20:45 i kveld på LUTV (£5 for matchpass).
Leeds Utd vs Nottingham Forest

To vitale treningskamper denne uka (Hearts på søndag) legger grunnlaget for hvem som starter mot Cardiff. De som ikke spiller i noen av disse kampene starter neppe mot Cardiff.

Leeds-Live ser noen 'dueller om plasser'.
Backplassene, sentral midtbane, 10'er-rollen:
Høyreback
Any edge at right-back?

Cody Drameh and Luke Ayling had a half each at right-back in Oslo before the latter took 65 minutes to the former’s 25 in York on Saturday. Where is Farke leaning as the new season approaches?
If Drameh starts and takes the lion’s share tonight then we may be back to a 50-50 decision for Heart of Midlothian and Cardiff, but if Ayling is Farke’s man once more tonight, the vice-captain could be edging that call for the German.

Venstreback
Byram again?

Sam Byram’s training programme has continued at Thorp Arch this week. The 29-year-old continues to take advantage of his links to club and manager in an effort to get fit for the new season.
The Whites, publicly, remain non-committal on where this arrangement is going, but, for now, you would assume he is involved again tonight. It will be intriguing to see if Byram, a free agent, is given a start and more pitch time than the likes of Leo Hjelde, a contracted player for next season, at left-back.

Sentral midtbane
Settling on a midfield
In one match, his first, Ethan Ampadu effectively made himself one of the first names on the teamsheet at Elland Road for Cardiff City’s arrival a week on Sunday. The bigger question now is who will play alongside him.

Archie Gray was almost as impressive as Ampadu in that Monaco defeat and, despite his age, the teenager must be a strong contender to start that game with Cardiff. Even if Daniel Farke wanted to protect the 17-year-old, he hardly has too many other options to play there.

Darko Gyabi will have designs of his own for the coming season and it will be interesting to see if he gets a real run at Pirelli Stadium tonight to stake his claim for the Cardiff clash.
10'er-rollen
Who is next in the number 10 chair?

Greenwood, Joe Gelhardt and Crysencio Summerville have all been used by Farke in the hole behind the front man through the two public friendlies we have seen. The German has effectively admitted there are no natural playmakers who can fill that role in its traditional sense.
While Nick Hammond and the recruitment team work on solutions, Farke must find his own from within the group he already has. This is just one of several roles Farke will be mulling over through the friendlies and reporting back on his wants and needs in the market.

Vil noen som burde vært der være borte???
Surprise absences

When eight contracted players were missing from Saturday’s teamsheet, it set tongues wagging. We know Stuart Dallas, Jack Harrison, Junior Firpo, Sam Greenwood and Tyler Adams are recovering from injuries.

We can also assume Helder Costa’s future lies further afield and he may not be risked when a move away is still the expectation. Will there be another Max Wober, though?

The Austrian was missing on Saturday and it was not until Farke spoke after the game we learned he was sat in the departures lounge. If anyone noteworthy is missing tonight, assumptions will be leapt to.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-transfer-daniel-farke-27402912
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

peacock

Sv: Pre-season 2023/24 treningskamper
« Svar #52 på: Juli 27, 2023, 11:34:54 »
Nå har jeg ikke full kontroll på hva Byram har prestert de siste sesongene, men er dette nivået vi legger oss på er det vel grunn til bekymring? Hadde virkelig håpet på en solid, rutinert venstreback inn.

J-R

Sv: Pre-season 2023/24 treningskamper
« Svar #53 på: Juli 27, 2023, 11:41:36 »
Hvor kan jeg se dagens kamp??
På forhånd takk👌😁

Blank_File

Sv: Pre-season 2023/24 treningskamper
« Svar #54 på: Juli 27, 2023, 11:45:53 »
Nå har jeg ikke full kontroll på hva Byram har prestert de siste sesongene, men er dette nivået vi legger oss på er det vel grunn til bekymring? Hadde virkelig håpet på en solid, rutinert venstreback inn.
Dersom Farke sverger til ensåkalt inverted back, så er jo Byram noe vi kan bruke, men jeg forstår godt hva du mener. Hadde føltes bedre med ett solid venstreben sånn i utgangspunktet.

Blank_File

Sv: Pre-season 2023/24 treningskamper
« Svar #55 på: Juli 27, 2023, 11:53:43 »
Hvor kan jeg se dagens kamp??
På forhånd takk
Det skal være LUTV, men har lært til å ikke stole på den tjenesten.

Tore

Sv: Pre-season 2023/24 treningskamper
« Svar #56 på: Juli 27, 2023, 12:03:13 »
Jeg har lenge tenkt at Gnonto kanskje kan spille som #10, men mulig jeg tar feil....
Han har god spilleforståelse, god pasningsfot og en glimrende skuddfot.
Tore
Marching on together...

Blank_File

Sv: Pre-season 2023/24 treningskamper
« Svar #57 på: Juli 27, 2023, 12:13:01 »
Jeg har lenge tenkt at Gnonto kanskje kan spille som #10, men mulig jeg tar feil....
Han har god spilleforståelse, god pasningsfot og en glimrende skuddfot.
Jeg tror ikke det. Men jeg kan også godt ta feil. En spiller i mellomrommet med to vinger og en gjennombruddshissig spiss rundt seg må mer enn noe ha overblikk og evne til å gjøre det beste valget til en hver tid. Det er på de to punktene jeg føler at Gnonto ikke strekker til. De er ikke direkte dårlige, men jeg opplever Gnonto mye mer som en utfordrende spiller, som går rett på kassa når han kan med mye fart og teknikk, enn en som skal være ballfordeler.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28968
  • Total likes: 2657
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Pre-season 2023/24 treningskamper
« Svar #58 på: Juli 27, 2023, 19:45:05 »
Ingen Summerville og Drameh...

Beren Cross
@BerenCross

Summerville and Drameh are the only absentees to add to Saturday's list. Big welcome  for Gnonto. #lufc

https://twitter.com/BerenCross/status/1684619749873889285?s=20

(Eg telte 22 spillere...)
« Siste redigering: Juli 27, 2023, 19:49:58 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28968
  • Total likes: 2657
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Pre-season 2023/24 treningskamper
« Svar #59 på: Juli 27, 2023, 19:50:54 »
Oh her kom den:

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan