Skrevet av Emne: Hvem eier Leeds United?  (Lest 64625 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sydhagen

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #120 på: April 06, 2011, 10:18:15 »
Da kan vi bare regne med at Leeds United har nye eiere ved oppstart av PL til høsten, skulle vi rykke opp!  8)

Viss det er noe snusk i eierskapet, så kan nok dette være en løsning Bates benytter seg av.
Viss han eier klubben gjennom mange forskjellige selskaper, så kan han nå bare selge klubben til seg selv og stå som ren eier.

Tror faktisk dette er noe som kunne fungere for han.

Jo men da vil skattevesenet ta den gamle mannen. Han er i stadig etterforskning fra den kanten

Tror faktisk ikke de klarer å ta han på dette. Er jo ingen som vet hvem som eier klubben nå.
og da ser de jo heller ikke hvem han kjøper klubben fra.

Bates kan stå som ene-eier for Leeds når de rykker opp, og ingen kan ta ham for det.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

h.b

  • Gjest
Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #121 på: April 06, 2011, 10:38:46 »
Da kan vi bare regne med at Leeds United har nye eiere ved oppstart av PL til høsten, skulle vi rykke opp!  8)

Viss det er noe snusk i eierskapet, så kan nok dette være en løsning Bates benytter seg av.
Viss han eier klubben gjennom mange forskjellige selskaper, så kan han nå bare selge klubben til seg selv og stå som ren eier.

Tror faktisk dette er noe som kunne fungere for han.

Jo men da vil skattevesenet ta den gamle mannen. Han er i stadig etterforskning fra den kanten

Tror faktisk ikke de klarer å ta han på dette. Er jo ingen som vet hvem som eier klubben nå.
og da ser de jo heller ikke hvem han kjøper klubben fra.

Bates kan stå som ene-eier for Leeds når de rykker opp, og ingen kan ta ham for det.

Et slik salg må godkjennes. Og da vil skattevesenet nok forlange at alle korta blir lagt på bordet. Bates må da få de rettmessige eierne sine underskrifter på et salg og dette må fremlegges før et kjøp blir godkjent.
Samt hvordan skal han kunne drive i Premier League med ingen kapital. Og det ligger vel noe der om at en pris på klubben må være i samsvar med den relle verdien.Kjøpe en klubb for en krone og dermed overta 10 mill pund i opprykkspris. Ja det går ingen med på.
Samt at det er 7 kamper igjen. Dette har han ikke tid til å gjennomføre et kjøp av klubben på

h.b

  • Gjest
Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #122 på: April 06, 2011, 10:50:10 »
Samt at det at PL forlanger å vite hvem som eier Leeds United. Ja dette tilsier at på grunn av snusk og fanteri i forbindelse med oppkjøpet av Leeds United. Ja da vil det lønne seg for Bates å ikke rykke opp. Dette er nok en grunn til at det ikke er innvestert en eneste krone i Leeds fra eierne/Bates.

Promotion 2010

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #123 på: April 06, 2011, 13:19:54 »
Da kan vi bare regne med at Leeds United har nye eiere ved oppstart av PL til høsten, skulle vi rykke opp!  8)

Viss det er noe snusk i eierskapet, så kan nok dette være en løsning Bates benytter seg av.
Viss han eier klubben gjennom mange forskjellige selskaper, så kan han nå bare selge klubben til seg selv og stå som ren eier.

Tror faktisk dette er noe som kunne fungere for han.

Jo men da vil skattevesenet ta den gamle mannen. Han er i stadig etterforskning fra den kanten

Er han det? I STADIG ETTERFORSKNING??????
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #124 på: April 06, 2011, 14:23:01 »
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Od

  • Gjest
Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #125 på: April 06, 2011, 14:23:33 »
Ingen problemer i forhold til evt opprykk og Premier League når det gjelder eierskap sier Bates:

http://www.leedsunited.com/news/20110406/no-problem-with-rules_2247585_2332460


Gufrias

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #126 på: April 06, 2011, 15:57:14 »

Det var kun EN som ville ta over LEEDS og han heter Ken Bates. Deal with it..:)

Første gang Bates tok over stemmer nok det, ja. Men etter at Leeds var satt i administrasjon var det fleire interesserte. Grunnen til at noverande eigarar (les: Bates) hadde det beste tilbodet, var at tidlegare eigarar (les: Bates) etterga all gjeld Leeds hadde til dei. Når ein samtidig veit at det var ulovleg for noverande eigarar å ha noko som helst forbindelse til tidlegare eigarar, skal det lite fantasi til for å forstå at her var det noko snusk.

Kom det i det hele tatt andre bud enn det fra nåværende eiere? Det kan jeg ikke huske å ha sett ???
Hekta på Leeds siden 1974

jarle


Jon R

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #128 på: April 06, 2011, 18:29:49 »
Ingen problemer i forhold til evt opprykk og Premier League når det gjelder eierskap sier Bates:

http://www.leedsunited.com/news/20110406/no-problem-with-rules_2247585_2332460



GLIMRENDE! Dermed ingenting å frykte altså.  :D








Da gjenstår bare et lite spørsmål: Hvorfor alt dette hemmelighetskremmeriet og sanksjoner mot dem som krever svarene allerede idag?   ::)











Jon R.

Superfan

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #129 på: April 06, 2011, 20:28:12 »
Det er vel bare å konstatere at Leeds hittil har gitt tilfredsstillende opplysninger om dette. Dersom det nå kommer nye regler som gjør at det må gis ytterligere dokumentasjon legger jeg til grunn at dette blir gjort.

HåvardK

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #130 på: April 06, 2011, 22:32:57 »
Det er vel bare å konstatere at Leeds hittil har gitt tilfredsstillende opplysninger om dette. Dersom det nå kommer nye regler som gjør at det må gis ytterligere dokumentasjon legger jeg til grunn at dette blir gjort.
"Legger jeg til grunn" som i "går jeg ut fra"?

jarle

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #131 på: April 06, 2011, 22:56:56 »
Sug litt på denne...

David Conn's artikkel forteller at  F.A.General Secretary Alex Horne fortalte Select Committe'n at noen Executives i F.A. og Premier League vet hvem eierne er men at de ikke vil avsløre dette til offentligheten.

Men Shaun Harvey har gjentatte ganger sagt at han ikke vet hvem eierne er. Det samme har Bates sagt gang på gang.

Hvordan kan Alex Horne vite når ikke Bates eller Harvey vet?


Superfan

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #132 på: April 07, 2011, 00:35:22 »
Det er vel bare å konstatere at Leeds hittil har gitt tilfredsstillende opplysninger om dette. Dersom det nå kommer nye regler som gjør at det må gis ytterligere dokumentasjon legger jeg til grunn at dette blir gjort.
"Legger jeg til grunn" som i "går jeg ut fra"?

Det kan man si.

Promotion 2010

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #133 på: April 07, 2011, 09:42:36 »
Sug litt på denne...

David Conn's artikkel forteller at  F.A.General Secretary Alex Horne fortalte Select Committe'n at noen Executives i F.A. og Premier League vet hvem eierne er men at de ikke vil avsløre dette til offentligheten.

Men Shaun Harvey har gjentatte ganger sagt at han ikke vet hvem eierne er. Det samme har Bates sagt gang på gang.

Hvordan kan Alex Horne vite når ikke Bates eller Harvey vet?



Forwards eiere er vel kjent for Bates og Co, men Forward skjuler sine økonomiske støttespillere i forhold til Bates. Bates forholder seg nok til Forward Sports Fund som de som forvalter den samlede pengesekken til eierne. Bates har dermed ingen grunn til å vite hvem som skyter inn pengene. Det er vel heller ikke interessant så lenge de forvaltes av Forward. Og enda mindre interesssant hvis det økonomiske eierskapet er fordelt blant en haug med mennesker. Det er jo den totale summen som er interessant for driften.

Jeg kan ikke skjønne at det er så utrolig viktig å vite navnet på disse menneskene. Det viktigste er heller å vite hva slags innsikt lederne i Forward har i forhold til fotball. Er de involvert i andre klubber i verden, eller andre idretter? Har de stor kapital eller er det bare hånd-til-munn-drift.

Bates har neppe noen stor økonomisk andel i eierstrukturen, men han blir nok helten og vil ta ut nok en enorm sum den dagen klubben etter opprykket til PL blir solgt. Leeds United er den største urørte merkevaren utenfor PL.

Vi kan vikle oss inn i en mengde konspirasjonsteorier om Bates sine uhederlige hensikter, men de spekulasjonene er nok bare nedbrytende for merkevarebyggingen. Bates tar sikkert ut et ikke ubetydelig utbytte pr d.d. og helt sikkert i fremtiden også.


Selvsagt vet noen Executives i F.A. navnene på de som eier de største andelene i klubben. De ble jo godkjent av FA etter at eierskapet ble godkjent for spill i ligasystemet for et års tid siden. Det kan også godt hende at eierne ikke er pengesterke enkeltindivider, men heller finansinstitusjoner eller investeringsselskaper som ikke nødvendigvis har tilhold på de britiske øyer.



Men kritiser videre og grav og grav, men ti stille når avsløringene viser at det ikke har vært noe snusk i eierskapet. Jeg vil heller bli styrt av en mann som Bates som ikke forvalter pengesekken selv, men som må drive innenfor et budsjett. Enn f.eks. Avramovovitch som kan stoppe pengeflommen helt plutseligt, og som eier klubben med hud-og-hår.



I mitt hode så kan det også oppstå tanler om at Bates snylter penger både skattemessig og i fra leieinntekter på TA og ER, og at alt er dekket bak en drøss med sjulte stråselskaper. Men hva er poenget med å problematisere dette hele tiden. Faktum er at klubben nå drives eksemplarisk og vi produserer gode spillere som kan bringe inn store summer ved et evt salg i sommer: Gradel, Snodgrass og Somma. Det er et langt større håp om en retur til eventyrland nå enn for 7 år siden da vi startet opp i CCC etter nedrykket.

Jeg vil også påstå at de fleste i toppen av finansverdenen har snytt skatt og drevet uhederlig eller på kanten av det lovlige for å oppnå økonomisk suksess. I ligaen er det nesten 100 klubber med tilsvarende antall styreformenn. Jeg er glad at minst 85 til 90 av dem IKKE er styreformann i Leeds United. De ti beste har vi ingen sjanse på å få til vår klubb!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

jarle

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #134 på: April 07, 2011, 09:53:49 »
Sug litt på denne...

David Conn's artikkel forteller at  F.A.General Secretary Alex Horne fortalte Select Committe'n at noen Executives i F.A. og Premier League vet hvem eierne er men at de ikke vil avsløre dette til offentligheten.

Men Shaun Harvey har gjentatte ganger sagt at han ikke vet hvem eierne er. Det samme har Bates sagt gang på gang.

Hvordan kan Alex Horne vite når ikke Bates eller Harvey vet?



Forwards eiere er vel kjent for Bates og Co, men Forward skjuler sine økonomiske støttespillere i forhold til Bates. Bates forholder seg nok til Forward Sports Fund som de som forvalter den samlede pengesekken til eierne. Bates har dermed ingen grunn til å vite hvem som skyter inn pengene. Det er vel heller ikke interessant så lenge de forvaltes av Forward. Og enda mindre interesssant hvis det økonomiske eierskapet er fordelt blant en haug med mennesker. Det er jo den totale summen som er interessant for driften.

Jeg kan ikke skjønne at det er så utrolig viktig å vite navnet på disse menneskene. Det viktigste er heller å vite hva slags innsikt lederne i Forward har i forhold til fotball. Er de involvert i andre klubber i verden, eller andre idretter? Har de stor kapital eller er det bare hånd-til-munn-drift.

Bates har neppe noen stor økonomisk andel i eierstrukturen, men han blir nok helten og vil ta ut nok en enorm sum den dagen klubben etter opprykket til PL blir solgt. Leeds United er den største urørte merkevaren utenfor PL.

Vi kan vikle oss inn i en mengde konspirasjonsteorier om Bates sine uhederlige hensikter, men de spekulasjonene er nok bare nedbrytende for merkevarebyggingen. Bates tar sikkert ut et ikke ubetydelig utbytte pr d.d. og helt sikkert i fremtiden også.


Selvsagt vet noen Executives i F.A. navnene på de som eier de største andelene i klubben. De ble jo godkjent av FA etter at eierskapet ble godkjent for spill i ligasystemet for et års tid siden. Det kan også godt hende at eierne ikke er pengesterke enkeltindivider, men heller finansinstitusjoner eller investeringsselskaper som ikke nødvendigvis har tilhold på de britiske øyer.



Men kritiser videre og grav og grav, men ti stille når avsløringene viser at det ikke har vært noe snusk i eierskapet. Jeg vil heller bli styrt av en mann som Bates som ikke forvalter pengesekken selv, men som må drive innenfor et budsjett. Enn f.eks. Avramovovitch som kan stoppe pengeflommen helt plutseligt, og som eier klubben med hud-og-hår.



I mitt hode så kan det også oppstå tanler om at Bates snylter penger både skattemessig og i fra leieinntekter på TA og ER, og at alt er dekket bak en drøss med sjulte stråselskaper. Men hva er poenget med å problematisere dette hele tiden. Faktum er at klubben nå drives eksemplarisk og vi produserer gode spillere som kan bringe inn store summer ved et evt salg i sommer: Gradel, Snodgrass og Somma. Det er et langt større håp om en retur til eventyrland nå enn for 7 år siden da vi startet opp i CCC etter nedrykket.

Jeg vil også påstå at de fleste i toppen av finansverdenen har snytt skatt og drevet uhederlig eller på kanten av det lovlige for å oppnå økonomisk suksess. I ligaen er det nesten 100 klubber med tilsvarende antall styreformenn. Jeg er glad at minst 85 til 90 av dem IKKE er styreformann i Leeds United. De ti beste har vi ingen sjanse på å få til vår klubb!


Du må få fakta riktig først... Forward er eid av 3 trust og ingen vet hvem som er bak disse trust' ene... så ingen vet hvem som eier Leeds eller da Forward

Last month, Leeds United chief executive Shaun Harvey told the committee that the club is owned by a holding company called FSF based in the West Indian island of Nevis, owned by three discretionary trusts.
The owners of these trusts are unknown but have appointed two men, Patrick Murrin and Peter Boatman, to run the club, with Ken Bates as chairman.



Det er jo hele poenget... Bates jobber for noen han ikke vet hvem er uten å få betalt...

Og du tror på det? HALLO!!!

Sydhagen

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #135 på: April 07, 2011, 09:55:26 »
Sug litt på denne...

David Conn's artikkel forteller at  F.A.General Secretary Alex Horne fortalte Select Committe'n at noen Executives i F.A. og Premier League vet hvem eierne er men at de ikke vil avsløre dette til offentligheten.

Men Shaun Harvey har gjentatte ganger sagt at han ikke vet hvem eierne er. Det samme har Bates sagt gang på gang.

Hvordan kan Alex Horne vite når ikke Bates eller Harvey vet?



Forwards eiere er vel kjent for Bates og Co, men Forward skjuler sine økonomiske støttespillere i forhold til Bates. Bates forholder seg nok til Forward Sports Fund som de som forvalter den samlede pengesekken til eierne. Bates har dermed ingen grunn til å vite hvem som skyter inn pengene. Det er vel heller ikke interessant så lenge de forvaltes av Forward. Og enda mindre interesssant hvis det økonomiske eierskapet er fordelt blant en haug med mennesker. Det er jo den totale summen som er interessant for driften.

Jeg kan ikke skjønne at det er så utrolig viktig å vite navnet på disse menneskene. Det viktigste er heller å vite hva slags innsikt lederne i Forward har i forhold til fotball. Er de involvert i andre klubber i verden, eller andre idretter? Har de stor kapital eller er det bare hånd-til-munn-drift.

Bates har neppe noen stor økonomisk andel i eierstrukturen, men han blir nok helten og vil ta ut nok en enorm sum den dagen klubben etter opprykket til PL blir solgt. Leeds United er den største urørte merkevaren utenfor PL.

Vi kan vikle oss inn i en mengde konspirasjonsteorier om Bates sine uhederlige hensikter, men de spekulasjonene er nok bare nedbrytende for merkevarebyggingen. Bates tar sikkert ut et ikke ubetydelig utbytte pr d.d. og helt sikkert i fremtiden også.


Selvsagt vet noen Executives i F.A. navnene på de som eier de største andelene i klubben. De ble jo godkjent av FA etter at eierskapet ble godkjent for spill i ligasystemet for et års tid siden. Det kan også godt hende at eierne ikke er pengesterke enkeltindivider, men heller finansinstitusjoner eller investeringsselskaper som ikke nødvendigvis har tilhold på de britiske øyer.



Men kritiser videre og grav og grav, men ti stille når avsløringene viser at det ikke har vært noe snusk i eierskapet. Jeg vil heller bli styrt av en mann som Bates som ikke forvalter pengesekken selv, men som må drive innenfor et budsjett. Enn f.eks. Avramovovitch som kan stoppe pengeflommen helt plutseligt, og som eier klubben med hud-og-hår.



I mitt hode så kan det også oppstå tanler om at Bates snylter penger både skattemessig og i fra leieinntekter på TA og ER, og at alt er dekket bak en drøss med sjulte stråselskaper. Men hva er poenget med å problematisere dette hele tiden. Faktum er at klubben nå drives eksemplarisk og vi produserer gode spillere som kan bringe inn store summer ved et evt salg i sommer: Gradel, Snodgrass og Somma. Det er et langt større håp om en retur til eventyrland nå enn for 7 år siden da vi startet opp i CCC etter nedrykket.

Jeg vil også påstå at de fleste i toppen av finansverdenen har snytt skatt og drevet uhederlig eller på kanten av det lovlige for å oppnå økonomisk suksess. I ligaen er det nesten 100 klubber med tilsvarende antall styreformenn. Jeg er glad at minst 85 til 90 av dem IKKE er styreformann i Leeds United. De ti beste har vi ingen sjanse på å få til vår klubb!

Veldig bra innlegg!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

jarle

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #136 på: April 07, 2011, 10:17:40 »
ja fysj og fysj...

Mens denne Russeren har påført Chelsea all den drit du kan tenke deg via.. verdens beste trenere og managere, spillere i verdensklasse og titler i huet og ræva...

Så har jo vår elskede Bates ført oss til administrasjon, poengtrekk i hue og reva.. ned i amatør ligaen hvor vi tok hvileskjer managere som du kan få gratis ( untatt Larry)  en haug med spillere som aldri skulle hatt en hvit drakt på seg og er etter x antall år tilbake på stedet hvil...


Du må være rimelig tjukk i hue for å velge Bates over Russeren... (beklager sterkt utrykk men jeg finner ikke mer dekkende ord)


Kato

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #137 på: April 07, 2011, 10:29:13 »
Vet Ken Bates hvem som eier klubben vår?

HALLLOOOOOO. Driter bjørnen i skogen?
 

Leedsfan

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #138 på: April 07, 2011, 10:33:33 »
ja fysj og fysj...

Mens denne Russeren har påført Chelsea all den drit du kan tenke deg via.. verdens beste trenere og managere, spillere i verdensklasse og titler i huet og ræva...

Så har jo vår elskede Bates ført oss til administrasjon, poengtrekk i hue og reva.. ned i amatør ligaen hvor vi tok hvileskjer managere som du kan få gratis ( untatt Larry)  en haug med spillere som aldri skulle hatt en hvit drakt på seg og er etter x antall år tilbake på stedet hvil...


Du må være rimelig tjukk i hue for å velge Bates over Russeren... (beklager sterkt utrykk men jeg finner ikke mer dekkende ord)



Russeren er vel ikke den verste, han har vist seg å virkelig bry seg om klubben og ta del i daglig drift. Ikke alle som er glad i eier som kjøper spillere og hjelper treneren til å ta ut laget.

Det du egentlig sier er at du ønsker en rik onkel som bruker økonomisk doping, dvs kjøper seg til suksess enn en som ikke bruker mer enn økonomien i klubben tillater?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Sydhagen

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #139 på: April 07, 2011, 10:38:09 »
Man U, Man C og Chelsea pisser for tiden i buksa og håper at varmen varer i det evige.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

jarle

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #140 på: April 07, 2011, 10:40:51 »
ja fysj og fysj...

Mens denne Russeren har påført Chelsea all den drit du kan tenke deg via.. verdens beste trenere og managere, spillere i verdensklasse og titler i huet og ræva...

Så har jo vår elskede Bates ført oss til administrasjon, poengtrekk i hue og reva.. ned i amatør ligaen hvor vi tok hvileskjer managere som du kan få gratis ( untatt Larry)  en haug med spillere som aldri skulle hatt en hvit drakt på seg og er etter x antall år tilbake på stedet hvil...


Du må være rimelig tjukk i hue for å velge Bates over Russeren... (beklager sterkt utrykk men jeg finner ikke mer dekkende ord)



Russeren er vel ikke den verste, han har vist seg å virkelig bry seg om klubben og ta del i daglig drift. Ikke alle som er glad i eier som kjøper spillere og hjelper treneren til å ta ut laget.

Det du egentlig sier er at du ønsker en rik onkel som bruker økonomisk doping, dvs kjøper seg til suksess enn en som ikke bruker mer enn økonomien i klubben tillater?

Nei jeg sier ikke det... men å ønske seg Bates fremfor Russeren er helt på viddene.

Kjøpe seg til suksess sier du ...hvis meg et lag innkludert Leeds som ikke har kjøpt seg til suksess...

Et hvert lag som ønsker å ligge i toppen må kjøpe de beste spillerne.

Men nå kommer det regler som begrenser inskytning av kapital utenfra. Driften må balanseres fremover for klubbene.

Leedsfan

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #141 på: April 07, 2011, 10:59:56 »
ja fysj og fysj...

Mens denne Russeren har påført Chelsea all den drit du kan tenke deg via.. verdens beste trenere og managere, spillere i verdensklasse og titler i huet og ræva...

Så har jo vår elskede Bates ført oss til administrasjon, poengtrekk i hue og reva.. ned i amatør ligaen hvor vi tok hvileskjer managere som du kan få gratis ( untatt Larry)  en haug med spillere som aldri skulle hatt en hvit drakt på seg og er etter x antall år tilbake på stedet hvil...


Du må være rimelig tjukk i hue for å velge Bates over Russeren... (beklager sterkt utrykk men jeg finner ikke mer dekkende ord)



Russeren er vel ikke den verste, han har vist seg å virkelig bry seg om klubben og ta del i daglig drift. Ikke alle som er glad i eier som kjøper spillere og hjelper treneren til å ta ut laget.

Det du egentlig sier er at du ønsker en rik onkel som bruker økonomisk doping, dvs kjøper seg til suksess enn en som ikke bruker mer enn økonomien i klubben tillater?

Nei jeg sier ikke det... men å ønske seg Bates fremfor Russeren er helt på viddene.

Kjøpe seg til suksess sier du ...hvis meg et lag innkludert Leeds som ikke har kjøpt seg til suksess...

Et hvert lag som ønsker å ligge i toppen må kjøpe de beste spillerne.

Men nå kommer det regler som begrenser inskytning av kapital utenfra. Driften må balanseres fremover for klubbene.

Vi kan ønske oss så mye vi vil, men noen ganger må vi nøye oss med det vi har. Selv om jeg kunne ønske å ha meg med en Victorias Secret modell så er jeg fornøyd med den hushjelpa jeg har, og bruker ikke tid og energi på å tenke på Adriana Lima.

Man Utd og Leeds med sine gode årganger vil jeg ikke definere som klubber som har kjøpt seg til suksess, på samme måte som Barcelona. Klubber som Chelsea, Man City og Real Madrid er eksempler på klubber som prøver å kjøpe seg til suksess og et slikt lag ønsker ikke jeg å være supporter av.

Når/hvis denne "kapital innskytingsregelen" kommer så vil Leeds stå sterkere enn de fleste klubbene de konkurrerer med.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

jarle

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #142 på: April 07, 2011, 11:12:20 »
ja fysj og fysj...

Mens denne Russeren har påført Chelsea all den drit du kan tenke deg via.. verdens beste trenere og managere, spillere i verdensklasse og titler i huet og ræva...

Så har jo vår elskede Bates ført oss til administrasjon, poengtrekk i hue og reva.. ned i amatør ligaen hvor vi tok hvileskjer managere som du kan få gratis ( untatt Larry)  en haug med spillere som aldri skulle hatt en hvit drakt på seg og er etter x antall år tilbake på stedet hvil...


Du må være rimelig tjukk i hue for å velge Bates over Russeren... (beklager sterkt utrykk men jeg finner ikke mer dekkende ord)



Russeren er vel ikke den verste, han har vist seg å virkelig bry seg om klubben og ta del i daglig drift. Ikke alle som er glad i eier som kjøper spillere og hjelper treneren til å ta ut laget.

Det du egentlig sier er at du ønsker en rik onkel som bruker økonomisk doping, dvs kjøper seg til suksess enn en som ikke bruker mer enn økonomien i klubben tillater?

Nei jeg sier ikke det... men å ønske seg Bates fremfor Russeren er helt på viddene.

Kjøpe seg til suksess sier du ...hvis meg et lag innkludert Leeds som ikke har kjøpt seg til suksess...

Et hvert lag som ønsker å ligge i toppen må kjøpe de beste spillerne.

Men nå kommer det regler som begrenser inskytning av kapital utenfra. Driften må balanseres fremover for klubbene.

Vi kan ønske oss så mye vi vil, men noen ganger må vi nøye oss med det vi har. Selv om jeg kunne ønske å ha meg med en Victorias Secret modell så er jeg fornøyd med den hushjelpa jeg har, og bruker ikke tid og energi på å tenke på Adriana Lima.

Man Utd og Leeds med sine gode årganger vil jeg ikke definere som klubber som har kjøpt seg til suksess, på samme måte som Barcelona. Klubber som Chelsea, Man City og Real Madrid er eksempler på klubber som prøver å kjøpe seg til suksess og et slikt lag ønsker ikke jeg å være supporter av.

Når/hvis denne "kapital innskytingsregelen" kommer så vil Leeds stå sterkere enn de fleste klubbene de konkurrerer med.


Du mener Don Revie Leeds...? ting har vel forandret seg litt siden da...
DOL var vel et kjøpelag delux mixet med egne talenter.
Dette DOL laget fremstår vel som det værste eksemplet på kjøpelag ever.. vi gikk jo konk og rykket ned... ( men du er fortsatt fan..  ;D)

Man U hadde Beckham årgangen mixet med innkjøp... idag er det et 100% kjøpelag.
Som alle andre unntatt muligens Barcelona... men også de kjøper inn verdens stjerner...

Zlatan, Villa, Mascherano, Keita, Alves osv...

Sydhagen

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #143 på: April 07, 2011, 11:18:19 »
Definisjonen på "kjøpelag" er etter min mening en klubb som bruker penger som den ikke har tjent inn selv.
Dette er klubber som Man U, Man C, Chelsea, Barcelona (de går også med kraftig underskudd), Real etc.

Leeds er for tiden ikke et kjøpelag i og med at vi bruker bare penger som KLUBBEN tjener.
Dette er faktisk noe jeg er stolt over for tiden!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

kalle_92

  • Gjest
Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #144 på: April 07, 2011, 11:19:46 »
Definisjonen på "kjøpelag" er etter min mening en klubb som bruker penger som den ikke har tjent inn selv.
Dette er klubber som Man U, Man C, Chelsea, Barcelona (de går også med kraftig underskudd), Real etc.

Leeds er for tiden ikke et kjøpelag i og med at vi bruker bare penger som KLUBBEN tjener.
Dette er faktisk noe jeg er stolt over for tiden!

YES!YES!
:)

jarle

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #145 på: April 07, 2011, 11:37:15 »
Definisjonen på "kjøpelag" er etter min mening en klubb som bruker penger som den ikke har tjent inn selv.
Dette er klubber som Man U, Man C, Chelsea, Barcelona (de går også med kraftig underskudd), Real etc.

Leeds er for tiden ikke et kjøpelag i og med at vi bruker bare penger som KLUBBEN tjener.
Dette er faktisk noe jeg er stolt over for tiden!


Men du var ikke stolt når vi var i CL semin?
.. fordi vi var et kjøpelag... ingen har vel brukt mer oenger vi ikke hadde en Leeds...


Bruke mer en klubben tjener sier du... hmmm!
Jeg er 100% sikker på at låneopptag etc vil bli lov i fremtiden... Slik som alle bedrifter gjør idag... de lånefinasierer drift og satsing...

Og slik du gjør når du kjøper bolig.. banken låner deg penger du ikke har...
Det du mixer er underskudd og finansiering.



h.b

  • Gjest
Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #146 på: April 07, 2011, 11:51:11 »
Det sier seg selv at skal vi bli et lag å regne med å ikke en farmerklubb for andre klubber. Ja da må vi satse hvis vi rykker opp.
Sier det nok engang. Huddersfield var et stor lag. Men er nå en has been klubb. De var større enn Leeds var på den tiden. Så hvis vi ikke vil ende opp som Huddersfield og has been. Ja da må det satses.
Alle skriker opp om se på hva som  skjedde når vi skulle satse. sier da. Sier helle se hva som har skjedd med Huddersfield

Runar

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #147 på: April 07, 2011, 12:46:39 »
Enig med at det må satses, er vel ingen som er uenig i det? Men skal jeg eller du satse noe som helst så må vi ha noe å satse med... Det er ikke tilfellet idag.

Jarle, at du får lån til hus er mest sannsynlig for du du tjener penger i løpet av et år og husmarkedet er forutsigbart nok til at banken vil være med på satsningen. Hadde du skulle kjøpe nytt hus hvert eneste år så tror jeg banken ville vært mindre villig.
 

ollan

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #148 på: April 07, 2011, 13:28:57 »
Enig med at det må satses, er vel ingen som er uenig i det? Men skal jeg eller du satse noe som helst så må vi ha noe å satse med... Det er ikke tilfellet idag.

Jarle, at du får lån til hus er mest sannsynlig for du du tjener penger i løpet av et år og husmarkedet er forutsigbart nok til at banken vil være med på satsningen. Hadde du skulle kjøpe nytt hus hvert eneste år så tror jeg banken ville vært mindre villig.

Husj Runar,ikke "kødd" med jarle....han vet alt og er den aller aller beste ;)
Ollan

Promotion 2010

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #149 på: April 07, 2011, 13:48:59 »
Ken Bates er ikke ukjent med å samarbeide med rikfolk. I sin tid som formann i Chelsea så hadde han Matthew Harding som en økonomisk handlekraftig hjelper. Harding som hadde rollen som vice-chairman støttet bra opp økonomisk til å bygge ut hoteller og utvikle spillerstallen. Da han omkom dro Chelsea på seg gjeld i en størrelse som gjorde at Bates til slutt måtte godta russerens tilbud og trekke seg tilbake.


FRA BBC:
The incident stirs memories of the 1996 crash which killed Chelsea’s vice-chairman Matthew Harding, 42, and four other men as they returned to London after watching a Coca Cola Cup tie.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/60122.stm


Bates jobber nå innenfor stramme økonomiske rammer som han selv har påført klubben. Han ønsker nok ikke en gang til å risikere at en manns velvilje skal være plattformen Leeds United er bygget på. Kanskje dette er noe av grunnen til at Forward har mange bakmenn...


Til deg Jarle:
En mann alá denne russeren vil være et langt mer usikkert kort enn Bates og hans bakmenn for Leeds United. Klubben har lange tradisjoner med økonomisk rot og tull. City-klubben slet med store avdrag på Elland Road i begynnelsen av 1900-tallet. Det endte med lån i fra enkeltpersoner som det var vanskleig å tilbakebetale. City bukket under i 1919 pga ureglementerte utbetalinger til spillerne under første verdenskrig. Den nystartede Leeds United  skyldte så store beløp til avtroppende styreformann J Hilton Crowther i 1924 at de måtte be fansen om hjelp. Det ble oppstarten til "Lend us a fiver"-kampanjen samme høst. I 1985 måtte klubben for første gang selge unna arvesølvet i form av Elland Road - til kommunen. I 2007 gikk klubben i administrasjon etter flere år i elendighet.

Eierskapet i Leeds United har alltid vært forankret i Yorkshire og i Yorkshires industri (Reynolds på 60-tallet, som ansatte Revie og ga ham tillitt, var for skrot-Harry å regne). I tillegg har Leeds United vært knyttet til det jødiske miljøet i distriktet med Manny Cussins og Levi-slekten i spissen.

Jeg tror klubben vil være lite tjent med en finansakrobat fra Russland eller en sjeik fra Dubai. Jeg har troen på et godt fundament som er etablert i Yorkshire og som gir klubben et bredt eierkap med mange bein å støtte seg til. Dette tror jeg Bates er i ferd med å etablere. Modellen nå med at eierskapet er fordelt blant en mengde mennesker og finansieringsselskaper kan være nøkkelen til at klubben på sikt ender som et aksjeselskap med eierinteresser både blant pengesterke fans og med solide investorer i ryggen.

Og hva vet vi: Kanskje det nå er folk fra Yorkshire som eier klubben, men som ikke ønsker å markedsføre sine interesser utover dette.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973