Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1432345 ganger)

0 medlemmer og 6 gjester leser dette emnet.

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1380 på: Mars 20, 2014, 15:55:17 »
http://www.thescratchingshed.com/2014/03/dear-shaun-the-letter-gfh-should-have-sent/


Er det som noen tror at Shaun Harvey er en diktator i FL?   ???
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Gufrias

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1381 på: Mars 20, 2014, 16:52:36 »
http://www.sportsmole.co.uk/football/leeds-united/news/leeds-demand-cellino-decision-today_145257.html

Da får vi se da...
Dette bare beviser at GHF er desperate >:(
De er blakke/akter ikke å bruke penger på klubben, og vil ha denne saken ut av verden for å hoppe på nestemann som vil kjøpe klubben. Den store skurken i dette dramaet etter min mening er GHF/Haigh/Norroudin/Saleh eller hva de heter alle disse skurkene. Det er en gjeng som fullstendig driter i klubben, vil bare ha den ut av hendene fortest mulig og har ingen moralske skrupler. Etter min mening har de løyet omtrent på samme nivå som Bates >:(
Jeg er for Cellino, men nå har det kommet til et slikt punkt at stort sett alle andre enn GHF eller Bates bør eie denne klubben  :o
Vi supportere er omgitt av en gjeng med skruppelløse kjeltringer-både selgere og kjøpere spørru meg >:(
Jeg er også skuffet over GFH. Alle løftene om at de hadde langsiktig perspektiv og ville satse på klubben var bare tomme ord for å tekkes fansen. De så åpenbart for seg rask profitt fra første stund.
Hekta på Leeds siden 1974

DenHviteYeboah

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1382 på: Mars 20, 2014, 19:20:09 »
http://www.thescratchingshed.com/2014/03/dear-shaun-the-letter-gfh-should-have-sent/


Er det som noen tror at Shaun Harvey er en diktator i FL?   ???
vet ikke, men han er inhabil i denne saken ihvertfall.Fullstendig på viddene at han skal behandle en sak som gjelder hans forrige arbeidsgiver :(

Leedsgutt

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1383 på: Mars 20, 2014, 19:25:20 »
GFH krevde svar fra FL angående Cellino idag, men har enda ikke kommet med svar.

Får håpe det skjer idag.... begynner å bli lei av alt dette.

Er over 8timer siden dette  ble  offiselt.. kanskje at det tar tid er "positivt".     FL er kanskje usikre
« Siste redigering: Mars 20, 2014, 19:29:09 av LeedsGutt »

Sleivind

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1384 på: Mars 20, 2014, 20:31:35 »
http://www.thescratchingshed.com/2014/03/dear-shaun-the-letter-gfh-should-have-sent/


Er det som noen tror at Shaun Harvey er en diktator i FL?   ???
vet ikke, men han er inhabil i denne saken ihvertfall.Fullstendig på viddene at han skal behandle en sak som gjelder hans forrige arbeidsgiver :(

Inhabil?  ;D

Dette er et ord som ikke finnes i fotballpampers vokabular, sammen med andre ting som korrupsjon og lignende.

Sydhagen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1385 på: Mars 20, 2014, 20:58:08 »
@david_conn: Leeds: Football League has a lawyer considering Cellino's argument that tax case not a conviction in Italian law, and wasn't dishonest #lufc


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sydhagen

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1387 på: Mars 20, 2014, 22:31:53 »
Kan virke som en avgjørelse kan komme imorgen:

http://footballleagueworld.com/2014/03/20/leeds-takeover-situation-set-to-be-sorted-tomorrow/



Okey...lander i Stockport kl.10:25 lokal tid i morgen...skal bli en spennende helg dette her skjønner jeg...
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

testo

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1388 på: Mars 20, 2014, 22:58:51 »


Er vel for å slippe skyld og klager i etterkant..
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

DenHviteYeboah

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1389 på: Mars 21, 2014, 07:38:25 »
Godt poeng dette-innlegg på teamtalk:
I think the FL have tried to be too clever and have backed themselves into a corner, by trying to change the rules for Cellino, and delaying their decision. He is not guilty by the courts until the final appeal and decision, otherwise lots of people would be in jail waiting for their appeals. They now have the problem if they refuse and he goes to court and wins his appeal, they would be open to a horrendous lawsuit (I would love that on them smug devils),They are caught in the headlights now and it is their own doing.

B_Ød

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1390 på: Mars 21, 2014, 07:58:42 »
så...er idag "make or brake day" eller??
Ups & Ups!!

testo

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1391 på: Mars 21, 2014, 08:41:09 »
så...er idag "make or brake day" eller??

Tror dessverre ikke det blir tilfelle.
Mulig Farnan har kjøpt seg venner i FL. Who knows!!


The Football League stood its ground last night and refused to give in to an extraordinary demand for an answer on the fate of Massimo Cellino’s takeover of Leeds United.

The Football League stood its ground last night and refused to give in to an extraordinary demand for an answer on the fate of Massimo Cellino’s takeover of Leeds United.

Officials at the League resisted pressure to approve Cellino’s deal before the close of business yesterday after receiving a letter from a legal firm representing club owner Gulf Finance House.

In a move which underlined GFH’s growing sense of urgency, Philip Rocher – a senior partner with Gibson Dunn – urged the League to sanction the takeover quickly, warning that any further delay would cause “potentially irreparable damage to the club and (GFH’s) investment”.

The Football League is facing equal amounts of pressure to reject Cellino – the Italian owner of Serie A Cagliari – after he was found guilty of tax evasion in a Sardinian court on Tuesday.

The conviction, which Cellino plans to appeal, appears to contravene the Football League’s Owners and Directors Test and could lead to the collapse of Cellino’s proposed buy-out – a takeover formally agreed with GFH on February 7.

The League planned to fully analyse court documents before making a ruling on Cellino, but GFH dramatically pre-empted a 10-day deadline set by the governing body last Thursday as Rocher’s letter claimed that “it will be some considerable time before it will be possible to determine the impact of the Italian court’s ruling under Football League Regulations”.

Rocher also attacked “the unprecedented backdrop of the objections” to Cellino’s bid allegedly made to the Football League by Mike Farnan and Andrew Flowers.

The two men were involved with rival groups who tried to buy Leeds before Cellino’s offer – made through the 57-year-old’s company, Eleonora Sport Limited (ESL) – was accepted.

Rocher told the League: “Neither we nor our client are aware of any other instances in which you have applied such rigour, which we note is against the unprecedented backdrop of the objections you have received from two failed bidders for the club (Flowers and Farnan/Together Leeds), who have attempted to stop the takeover by ESL and the appointment of Mr Cellino as a club director.”

A spokesman for GFH also called on the league to act quickly yesterday, telling the YEP: “Leeds United have this morning sent a letter to the Football League, demanding that the Football League hands out its decision by the close of play today.

“This is an unprecedented delay which is damaging the owners’ ability to move the club forward.”

The League did not respond publicly but senior figures there are understood to have been angered by rumours that its chief executive, Shaun Harvey, was responsible for holding up the takeover after flying to Malaysia on other business this week.

United managing director David Haigh - until recently a senior employee of GFH’s private equity arm, GFH Capital - later attempted to play down suggestions of an attack on the League, saying: “I have been in regular contact with the Football League throughout the whole process and I can say that both Shaun Harvey and other League officials have been extremely helpful every step of the way.”

Harvey - the former Leeds chief executive who has been in Kuala Lumpur - was due to return to England today.

He and the staff under him at the Football League have been running the investigation into Cellino’s takeover but a final decision on approval will be taken by the League’s board, an eight-man group headed by Greg Clarke and featuring Blackpool chairman Karl Oyston, Millwall chief executive Andy Ambler and Middlesbrough’s Keith Lamb. Harvey is not a board member.

The League said last Thursday that it planned to make a final announcement on Cellino’s 75 per cent buy-out within 10 days, a timeframe which ends on Sunday.

In his letter, Rocher wrote: “We wish to make it absolutely clear that (GFH) continues to be fully supportive of the ESL bid and firmly believes that the proposed takeover, and the appointment of Mr Cellino as a director, represents by far the best outcome for the club, the fans, and indeed the Football League, and that it should now be approved.”

Together Leeds, the group fronted by Farnan who came under attack in the letter sent to the Football League’s solicitor, Nick Craig, continue to indicate that they have funding in place to make a bid for Leeds if Cellino’s offer collapses. Together Leeds failed with one previous offer to GFH in November.

Flowers, meanwhile, was unavailable for comment last night.

The managing director of club shirt sponsor Enterprise Insurance made an attempt to buy Leeds towards the end of 2013 through Sport Capital, a consortium which Haigh also backed.
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds-united-league-refuses-to-bow-to-gfh-1-6513051
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Dennis

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1392 på: Mars 21, 2014, 09:48:52 »
Godt poeng dette-innlegg på teamtalk:
I think the FL have tried to be too clever and have backed themselves into a corner, by trying to change the rules for Cellino, and delaying their decision. He is not guilty by the courts until the final appeal and decision, otherwise lots of people would be in jail waiting for their appeals. They now have the problem if they refuse and he goes to court and wins his appeal, they would be open to a horrendous lawsuit (I would love that on them smug devils),They are caught in the headlights now and it is their own doing.

God synsing.

Syns likevel resultatet ikke bør være så ekstremt vanskelig for FL ift Cellino. Han er tross alt dømt, frem til evt ankeavgjørelse foreligger om mange måneder. Om man skal si at han er skyldig inntil det motsatte er bevist, så er det uansett på dette tidspunkt/denne perioden FL må basere sin avgjørelse. Klubben kan ikke driftes rundt i åtte-ni måneder eller hva det ble snakket om. FL kan ikke traktere dette lengre - en avgjørelse må tas, den ene eller andre veien.

Som det blir påpekt andre steder; FL kan ikke avgjøre hvilke grupper som skal kjøpe klubben eller om den må i administrasjon, men de har rett til å påpeke at GFHc har en annen kjøpergruppe klar, som har vært interessert hele tiden. Etter sigende skal også Premier League støtte Together Leeds.

Nå er det jo tatt opp og vedtatt her inne at de ikke har penger, basert på at de ikke ønsket å betale overpris for klubben, men likevel. Det må da selv for de som har konkludert dette være bedre med en solvent eier, kontra GFHc - om nå Cellino dømmes unfit and inproper.

Det tristeste i hele dette, er at Haigh og co hoppet til sengs med Cellino for å redde sine egne skinn. Det er overhodet ikke overraskende denne domme i italiensk rett. Ei heller er det første gang han dømmes. Når det i tillegg pekes til ulumskheter vedr spillersalg (Suazo til Inter) og kampfiksingssaker...

Det utrolige er at vi unisont mente at det ikke kunne bli verre enn Ken Bates. Den fikk vi greit tilbake i trynet.
Marching on together!

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1393 på: Mars 21, 2014, 10:20:05 »
Om vi får noe i trynet så vil tiden vise det. For meg er det like stor sjanse for at den kommer fra Together Leeds enn Cellino....

Merker meg forøvrig at  påstandene rundt Harveys bidrag blir tatt ille opp, det  da bety at han faktisk er inne i bildet.

Merker meg også den gjengen som skal avgjøre Leeds sin skjebne. Hatlaget Millwall, nabo Middlesbrough og en drøss men mikroklubber som vil tjene på at Leeds er i ligasystemet og ikke i PL.

Konsekvensen ved en feil avgjørelse kan potensielt ruinere FL.  Utgifter til å dekke tapet ved feil avgjørelse er formidabelt med tanke på verdistigningen i Leeds United ved et eventuelt opprykk, og en mulig frikjenning av Cellino. Det vi vet er at han er en mester i å bli frikjent etter anker. Det har skjedd flere ganger.

MOT!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Dennis

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1395 på: Mars 21, 2014, 10:31:51 »
Om vi får noe i trynet så vil tiden vise det. For meg er det like stor sjanse for at den kommer fra Together Leeds enn Cellino....

Merker meg forøvrig at  påstandene rundt Harveys bidrag blir tatt ille opp, det  da bety at han faktisk er inne i bildet.

Merker meg også den gjengen som skal avgjøre Leeds sin skjebne. Hatlaget Millwall, nabo Middlesbrough og en drøss men mikroklubber som vil tjene på at Leeds er i ligasystemet og ikke i PL.

Konsekvensen ved en feil avgjørelse kan potensielt ruinere FL.  Utgifter til å dekke tapet ved feil avgjørelse er formidabelt med tanke på verdistigningen i Leeds United ved et eventuelt opprykk, og en mulig frikjenning av Cellino. Det vi vet er at han er en mester i å bli frikjent etter anker. Det har skjedd flere ganger.

MOT!

Akkurat her har jeg store problemer med ikke å sammenligne med Ken Bates. Har lest flere ganger her inne, ikke fra deg om jeg husker riktig, at Cellino er "uskyldig inntil det motsatte er bevist". De samme var blant de krasseste og mest anklagende mot Ken Bates. Nå er Cellino altså (igjen) dømt...

Og om det skulle være uklart: Dette er ikke et forsvar av Ken Bates. Det er en påstand om at Cellino ikke er noe bedre, at det ikke er han jeg ønsker som eier, som også påpekt for et pr mnd siden. Han er attpåtil dømt flere ganger for økonomiske krumspring. Om han er flink til å slimåle seg unna, gjør ikke saken bedre.
Marching on together!

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1396 på: Mars 21, 2014, 10:55:13 »
Om vi får noe i trynet så vil tiden vise det. For meg er det like stor sjanse for at den kommer fra Together Leeds enn Cellino....

Merker meg forøvrig at  påstandene rundt Harveys bidrag blir tatt ille opp, det  da bety at han faktisk er inne i bildet.

Merker meg også den gjengen som skal avgjøre Leeds sin skjebne. Hatlaget Millwall, nabo Middlesbrough og en drøss men mikroklubber som vil tjene på at Leeds er i ligasystemet og ikke i PL.

Konsekvensen ved en feil avgjørelse kan potensielt ruinere FL.  Utgifter til å dekke tapet ved feil avgjørelse er formidabelt med tanke på verdistigningen i Leeds United ved et eventuelt opprykk, og en mulig frikjenning av Cellino. Det vi vet er at han er en mester i å bli frikjent etter anker. Det har skjedd flere ganger.

MOT!

Akkurat her har jeg store problemer med ikke å sammenligne med Ken Bates. Har lest flere ganger her inne, ikke fra deg om jeg husker riktig, at Cellino er "uskyldig inntil det motsatte er bevist". De samme var blant de krasseste og mest anklagende mot Ken Bates. Nå er Cellino altså (igjen) dømt...

Og om det skulle være uklart: Dette er ikke et forsvar av Ken Bates. Det er en påstand om at Cellino ikke er noe bedre, at det ikke er han jeg ønsker som eier, som også påpekt for et pr mnd siden. Han er attpåtil dømt flere ganger for økonomiske krumspring. Om han er flink til å slimåle seg unna, gjør ikke saken bedre.


Men sånn det er nå så trenger Leeds United en sugardaddy!  Verken oligarker eller andre milliardærer har vel bygget opp en formue med kun å holde seg innenfor regelverket. Selv ikke disse konsortiumene har vel alltid rent mel i posen!
Jeg nekter å tro at hele ligaen er full av ærlige forretningsfolk. Vårt problem er at vi er Leeds United. Jeg tror neppe at noen andre FL klubber ville blitt utsatt for denne prosessen! Eksempelvis at FL venter med avgjørelsen til en avgjørelse i en slik sak som Cellino nå er i.

For oss gjelder det kanskje pengene eller mangel på fremtid. Går vi konk vil mange slite med å få igjen penger de har investert i klubben! Kan FL ta på seg ansvaret?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Joe Jordan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1397 på: Mars 21, 2014, 11:28:15 »
Ingen tegn som tyder på snarlig avgjørelse (første tweet nederst):

Simon Austin ‏@sport_simon  3m
Certainly doesn't sound like the Football League executive has compiled its report for the panel to decide on yet
Expand  Reply  Retweet  Favorite   More
 Simon Austin ‏@sport_simon  6m
Panel will be deciding on recommendations/findings of Football League executive. Could potentially be a case of rubberstamping those
Expand  Reply  Retweet  Favorite   More
 Simon Austin ‏@sport_simon  8m
Lamb said panel could meet by conference call if necessary, so meeting could be convened quickly.
Expand  Reply  Retweet  Favorite   More
 Simon Austin ‏@sport_simon  11m
Lamb:"This has been a moveable feast.We've only just received (court) information from Italy.We will sit down in due course."
Expand  Reply  Retweet  Favorite   More
 Simon Austin ‏@sport_simon  13m
No final meeting of panel arranged yet. Lamb:"When we know all the facts we will decide.We've been discussing for wks if not months."
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

lojosang

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1398 på: Mars 21, 2014, 11:29:10 »
Om vi får noe i trynet så vil tiden vise det. For meg er det like stor sjanse for at den kommer fra Together Leeds enn Cellino....

Merker meg forøvrig at  påstandene rundt Harveys bidrag blir tatt ille opp, det  da bety at han faktisk er inne i bildet.

Merker meg også den gjengen som skal avgjøre Leeds sin skjebne. Hatlaget Millwall, nabo Middlesbrough og en drøss men mikroklubber som vil tjene på at Leeds er i ligasystemet og ikke i PL.

Konsekvensen ved en feil avgjørelse kan potensielt ruinere FL.  Utgifter til å dekke tapet ved feil avgjørelse er formidabelt med tanke på verdistigningen i Leeds United ved et eventuelt opprykk, og en mulig frikjenning av Cellino. Det vi vet er at han er en mester i å bli frikjent etter anker. Det har skjedd flere ganger.

MOT!

Akkurat her har jeg store problemer med ikke å sammenligne med Ken Bates. Har lest flere ganger her inne, ikke fra deg om jeg husker riktig, at Cellino er "uskyldig inntil det motsatte er bevist". De samme var blant de krasseste og mest anklagende mot Ken Bates. Nå er Cellino altså (igjen) dømt...

Og om det skulle være uklart: Dette er ikke et forsvar av Ken Bates. Det er en påstand om at Cellino ikke er noe bedre, at det ikke er han jeg ønsker som eier, som også påpekt for et pr mnd siden. Han er attpåtil dømt flere ganger for økonomiske krumspring. Om han er flink til å slimåle seg unna, gjør ikke saken bedre.


Men sånn det er nå så trenger Leeds United en sugardaddy!  Verken oligarker eller andre milliardærer har vel bygget opp en formue med kun å holde seg innenfor regelverket. Selv ikke disse konsortiumene har vel alltid rent mel i posen!
Jeg nekter å tro at hele ligaen er full av ærlige forretningsfolk. Vårt problem er at vi er Leeds United. Jeg tror neppe at noen andre FL klubber ville blitt utsatt for denne prosessen! Eksempelvis at FL venter med avgjørelsen til en avgjørelse i en slik sak som Cellino nå er i.

For oss gjelder det kanskje pengene eller mangel på fremtid. Går vi konk vil mange slite med å få igjen penger de har investert i klubben! Kan FL ta på seg ansvaret?

Selvfølgelig ville Cellino møtt samme problemer uansett hvilken wankership-klubb han prøvde å ta over. Se nøkternt på historikken hans, både rullebladmessig og hvordan det har gått med fanskaren i den andre fotballkubben han har drevet. Legg til pågående etterforskning for dokumentfalsk i forbindelse med stadionbygging og en utestående skattesak. Det merkelige her er at han ikke ble avvist i begynnelsen av februar.
- Leif Olav

Dennis

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1399 på: Mars 21, 2014, 12:38:31 »
At vi trenger bemidlede eiere, er det overhode ingen tvil om. Vi trenger derimot ikke økonomisk kriminelle eiere som skader et allerede frynsete rykte ytterligere.

At andre lags supportere ikke liker Leeds United, driter jeg loddrett. Problemet er at dersom Cellino etter hvert skulle bli klarert for overtakelse, vil sannsynligvis 'alle' våke over Leeds' driften med lys og lupe.

En slik fyr gagner ikke klubben!

Det nevnes "andre eiere driver med snusk", men hva betyr vel egentlig det for oss? Det er nok av tilfeller hvor eieren(e) har skadet klubben; Pompey, B'ham m.fl. Jeg ser heller ikke logikken med at det er greit å drive med faenskap, fordi "alle andre gjør det". Lemen. Stup.

Vi må omsider få inn stabile eiere med en visjon for hvordan klubben skal drives nå, om fem, ti og tjue år. Ikke dette 'get rich, quick'-pisset som har vært tilfelle i årevis (da snakker jeg om eierne). Det har ikke tatt oss noe sted og situasjonen virker mer prekær nå enn for halvannet år siden.

Det er egentlig ekstremt irriterende å tenke på at folk med stort ansvar i denne tragedien, Haigh, Patel og Noorruddin, kommer til å være med videre om Cellino blir godkjent. Makan til løgnere og udugelige businessfolk.

Jeg er drittlei av at Leeds blir brukt.
Marching on together!

sportcarl1

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1400 på: Mars 21, 2014, 13:41:56 »
Jag tror på cellino då det inte finns något realistiskt alternativ med ekonomiska muskler, han har redan utan att äga klubben skjutit till miljoner pund som han inte kommer kräva tbx även om köpet inte går igenom, han har tydligt och direkt visat att ER Och TA kommer att köpas tbx, han har i Cagliari vist var han kan jämfört med de som drivit LU de sista 15 åren, våran ökenvandring måste få ett slut och helt klart är tyvärr cellino enda alternativet, finns inget drömscenario med en lokal yorkshiremiljardär som vill göra allt för klubben, LUST har jag noll tilltro efter blå dunstret med GFH
« Siste redigering: Mars 21, 2014, 13:43:45 av sportcarl1 »
 

Dennis

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1401 på: Mars 21, 2014, 13:47:22 »
Jag tror på cellino då det inte finns något realistiskt alternativ med ekonomiska muskler, han har redan utan att äga klubben skjutit till miljoner pund som han inte kommer kräva tbx även om köpet inte går igenom, han har tydligt och direkt visat att ER Och TA kommer att köpas tbx, han har i Cagliari vist var han kan jämfört med de som drivit LU de sista 15 åren, våran ökenvandring måste få ett slut och helt klart är tyvärr cellino enda alternativet, finns inget drömscenario med en lokal yorkshiremiljardär som vill göra allt för klubben, LUST har jag noll tilltro efter blå dunstret med GFH

Om det ikke finnes alternativ? Together Leeds har hele tiden ønsket dialog, men ikke fått det hos GFHc. Hvorfor er uklart, men jeg tipper at Farnan og co ikke har ønsket Haigh, Patel og Noorruddin med videre, mens de 'redder sine egne skinn' under Cellino. Det er "vedtatt" at de ikke har penger, fordi de ikke ville matche Cellinos bud. Det kan bety to ting:
-De har ikke penger.
- De er ikke urealistiske ift business.

Det ble spekulert i at GFH betalte ca 22 millioner for klubben, om jeg ikke husker feil. Avtalen med Cellino er altså ca 25 mill pund og ikke det for hele klubben engang. Hvordan de har fått noen til å betale mer for mindre, med de cash flow-problemene klubben befinner seg i, er ganske uforståelig for meg.

Hvor har du fra at han ikke kommer til å kreve tilbake pengene han har spytta inn? Jeg har mange steder lest at det antas at han har pøst inn ca 10 millioner pund, som ved en kollaps i overtakelsen blir omgjort til et lån med 10% rente. Og her kommer kanskje dette med overbetaling ift kjøpspris inn; Cellino kan tjene gode renter på klubben. Det er vel heller ikke klart om dette blir en gave, om han så blir klarert?

Hvilken businessmann i verden putter hundre millioner kroner inn i noe, uten sikkerhet? Kanskje Vollvik? At Cellino evt er ferdig med Leeds United om han blir avvist av FL, tror jeg ikke på i det hele tatt.

Om dette stemmer, er det nok en kriseløsning fra GFHc som smeller tilbake med stor (10%) kraft.
« Siste redigering: Mars 21, 2014, 13:51:01 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Sydhagen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1402 på: Mars 21, 2014, 13:51:09 »
Spm er: Er Farnan gruppen fortsatt med?
Har de kommet med en uttalelse siste tiden som tilsier det?

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

DenHviteYeboah

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1403 på: Mars 21, 2014, 14:13:20 »
Hvis Cellino nå får nei, og siden blir frikjent for skattesaken, så vil FL få et gigantisk krav imot seg....

Dennis

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1404 på: Mars 21, 2014, 14:24:27 »
Hvis Cellino nå får nei, og siden blir frikjent for skattesaken, så vil FL få et gigantisk krav imot seg....

Det kan være, men er det egentlig et krav de automatisk vil tape? Jeg antar at denne avgjørelsen, om så styrt av visse regler, er basert på skjønn også. Det må være føringer for dette mot et eventuelt rettslig krav fra en fornærmet kjøper. Jeg har ikke kjennskap til om dette har forekommet, men min tanke: Om FL skal vente på Cellinos anke i 8-9 mnd, så er ikke akkurat det noe som vil tale positivt for Leeds. Ergo, FL kan ikke vente så lenge med avgjørelsen. Det er heller ikke Leeds' interesse: Et slikt forhold ville vel endt med at klubben skylder Cellino 30-40 mill pund til 10% rente. Om han da dømmes unfit, så er ikke cash flow-problemet lenger stort, det er blinkede rødt. Om Cellino da mister muligheten til å ta over, er det liten tvil om at han kan finne på å kreve klubben inn i administrasjon, for å få tilbake noen av pengene sine.

Det jeg egentlig spør om, er om Cellino evt har noen sak mot FL, dersom det skulle skje at han nå avvises, for så å gå fri i anken i Italia. FL må jo nødvendigvis basere sin avgjørelse på dagens situasjon og pdd er Cellino dømt for (blant annet) skattesnusk ifm denne yachten. I tillegg snakkes det om illegale spillersalg og kampfiksing-innblanding. Sistnevnte er foreløpig bare påstander og ikke noe bevis i saken, men også Bates-ytringene var kun påstander, samt at de kun evt er en del av en lang rekke misligheter fra det holdet - også ting som han faktisk ER dømt for.

Men Football League kan uansett ikke godkjenne eierskapet på grunnlag av at de KAN få et stort krav fra Cellino mot seg. I så fall er jo denne testen helt bortkastet. Han kan ikke godkjennes på "gisselmetode".

At man ikke skal dømmes på forhånd, er selvsagt greit, men at saken drar ut så lenge, med mannens bakgrunn og nylig dom, er for meg et mysterium. Skulle tro et slikt tilfelle var klink unfit, men hva vet jeg?

Resultatet er uansett at klubben taper på det og GFHc er de skyldige. Ikke Cellino og ikke FL, uansett om noen presterer å legge skylda på Shaun Harvey (som selvsagt burde vært inhabil i saken).

Jeg ønsker ikke Cellino som eier. Mange gjør det. Jeg respekterer det, vi ønsker alle sportslig suksess for klubben. Det jeg derimot er dritlei av, er at klubbens fans holdes for narr og juges til av noen få. Jeg håper Colgate Dave og de andre søplehuene er ute av klubben etter dette, selv om vi eventuelt skulle havne i italienske hender.
« Siste redigering: Mars 21, 2014, 14:34:35 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Erik M

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1405 på: Mars 21, 2014, 14:54:55 »
Hvis Cellino nå får nei, og siden blir frikjent for skattesaken, så vil FL få et gigantisk krav imot seg....

Jeg kan aldri tenke meg at det er slik det fungerer.  Det ville gitt denne komiteen et helt umulig mandat.  De har i oppgave å vurdere en mulig eier opp mot et regelverk.  Hvis de skal ta med frykten for å bli saksøkt i tillegg så er jo oppgaven helt umulig.

Kan tenke meg at en potensiell kjøper må signere på forhånd på at han aksepterer at FL vurderer ham og at han vil akseptere deres konklusjon. Alt annet ville vært umulig å administrere, sånn jeg ser det.

Denne ventingen er jo til å dø av.  Jeg vet ikke hva jeg håper på lenger, annet enn at det avgjøres NÃ….  Tanken på pengeflom, tilbakekjøp av ER - strøm av profilerte, men avdankede navn er fasinerende.  Gøy om det virkelig skjer noe.  På lang sikt er jeg bombesikker på at Cellino er feil for Leeds.
 

Joe Jordan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1406 på: Mars 21, 2014, 15:14:53 »
Denne ventingen er jo til å dø av.  Jeg vet ikke hva jeg håper på lenger, annet enn at det avgjøres NÃ….  Tanken på pengeflom, tilbakekjøp av ER - strøm av profilerte, men avdankede navn er fasinerende.  Gøy om det virkelig skjer noe.  På lang sikt er jeg bombesikker på at Cellino er feil for Leeds.

Det er jeg faktisk rimelig sikker på jeg også. Men denne vakuum-tilstanden, som ser ut til å være en fast tradisjon nå,  er særdeles slitsom. Og en av de som ser ut til å takle den aller dårligst er Brian McDermott.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

B_Ød

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1407 på: Mars 21, 2014, 15:28:46 »
Denne ventingen er jo til å dø av.  Jeg vet ikke hva jeg håper på lenger, annet enn at det avgjøres NÃ….  Tanken på pengeflom, tilbakekjøp av ER - strøm av profilerte, men avdankede navn er fasinerende.  Gøy om det virkelig skjer noe.  På lang sikt er jeg bombesikker på at Cellino er feil for Leeds.

Det er jeg faktisk rimelig sikker på jeg også. Men denne vakuum-tilstanden, som ser ut til å være en fast tradisjon nå,  er særdeles slitsom. Og en av de som ser ut til å takle den aller dårligst er Brian McDermott.

nei nei...
Ups & Ups!!

GeirO

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1408 på: Mars 21, 2014, 16:03:39 »
Hvis Cellino nå får nei, og siden blir frikjent for skattesaken, så vil FL få et gigantisk krav imot seg....

Denne kommentaren er vel ment som en spøk. Har ike peiling men tipper at FL er finansiert direkte eller indirekte av klubbene, så et evt. erstatningsbeløp vil vel bare slå tilbake på klubbene i form av økt "medlemskontingent".

Tipper dommen er et nei til handelen, men at den kan omgjøres hvis ankesaken gir Cellino medhold. Men da har vel andre kjøpt Leeds for lenge siden.....eller kanskje ikke?
MOT

DenHviteYeboah

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1409 på: Mars 21, 2014, 17:01:09 »
Hvis Cellino nå får nei, og siden blir frikjent for skattesaken, så vil FL få et gigantisk krav imot seg....

Denne kommentaren er vel ment som en spøk. Har ike peiling men tipper at FL er finansiert direkte eller indirekte av klubbene, så et evt. erstatningsbeløp vil vel bare slå tilbake på klubbene i form av økt "medlemskontingent".

Tipper dommen er et nei til handelen, men at den kan omgjøres hvis ankesaken gir Cellino medhold. Men da har vel andre kjøpt Leeds for lenge siden.....eller kanskje ikke?
Kommentaren er ikke ment som en spøk, men som et mulig scenario, hvis Cellino får nei nå. Forstår ikke hvorfor dette skulle være så på viddene at det kan oppfattes som spøk...men du om det ;)
Uansett vanskelig å vite hva FL tenker...med Harvey i spissen....