Skrevet av Emne: Football Manager 2011  (Lest 19962 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

dansale

Sv: Football Manager 2011
« Svar #60 på: Januar 06, 2011, 15:30:07 »
sliter veldig jeg...

har prøvd mange forskjellige taktikker, noen som gidder legge ut en nedlastbar en...?

om du forteller meg hvordan jeg gjør det så skal jeg legge ut min Leeds/Brann taktikk
Forza Leeds!

Sydhagen

Sv: Football Manager 2011
« Svar #61 på: Januar 07, 2011, 09:28:13 »
På denne siden finner du taktikker etc viss du sliter med å finne den rette:

http://fmnorge.com/forum/viewforum.php?f=237
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

DanskLeedsGut

Sv: Football Manager 2011
« Svar #62 på: Januar 09, 2011, 01:38:32 »
Jeg er i 4 sæson med Leeds. Ligger i Premier League og har virkelig fået skabt et vildt hold.

Målmænd:

Craig Gordon (1 mill. £)
Kasper Schmeichel
Rui Patricio (Free)

Forsvar:
Micah Richards (Free)
Joleon Lescott (Free)
Christian Chivu (Free)
Daniel Agger (2,5 mill £)
Chris Baird (500.000 £)
Matthew Kilgallon (750.000 £)

Midtbane:
Felipe Melo (Free)
Jonny Howson
Sami Khedira (Free)
Ashley Young (3,75 mill. £)
Andrey Arshavin (Free)
Jakub Blaszczykowski (Free)
Michael Johnson (Free)
Robert Snodgrass
Jamie O´Hara (Free)
Elano (1 mill. £)

Angreb:
Jermaine Beckford (30.000 £)
Amauri (Free)
Edin Dzeko (Free)
Rickie Lambert (500.000 £)
Carlton Cole (1,5 mill. £)

Ligger på 6.pladsen efter 12 kampe. (Og nej jeg har ikke snydt, men Leeds er blevet opkøbt)
Welcome to Leeds: Paddy Kenny, Jason Pearce, Adam Drury, Paul Green, David Norris, Luke Varney, Rodolph Austin, Andy Gray, Jamie Ashdown..... MOT

Sydhagen

Sv: Football Manager 2011
« Svar #63 på: Januar 14, 2011, 10:50:56 »
Er inne i min 3. sesong med Leeds.
Har nettopp vunnet ligacupen etter en 1-0 seier over Man City. Dominerte den kampen stort mot City!  :)
Ligger foreløpig på en 4.plass og kjemper hardt mot lag som Spurs, Man U og Chelsea om CL plass neste sesong.
Man City leder rimelig klart, men av en eller annen grunn så har jeg et meeeget godt tak på dem i interne kamper.

Bruker for øyeblikket en ren 4-3-3 formasjon med 3 sentrale på midten og 3 spisser. Fungerer overraskende bra! Ligger defensivt med laget og satser hardt på direkte spill og kontringer. på den måten får de 3 spissene mine ballen tidlig og kan sette fart mot forsvaret til motstanderen.
Satser stort sett på ukjente spillere når jeg gjør kjøp og spiller fortsatt med Kasper og Howson på banen. Har mange av de "gamle" Leeds spillerne som reserver.

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

DanskLeedsGut

Sv: Football Manager 2011
« Svar #64 på: Januar 15, 2011, 14:03:51 »
Jeg kom i Europa League i 4 sæson. Har nu flg. 11 som startere:

GK: Craig Gordon
DR: Micah Richards
DC: Danny Wilson
DC: Daniel Caricco
DL: Matthew Kilgallon
MR: Ashley Young
MC: Andrey Arshavin
MC: Sami Khedira
ML: Balas Dzudzczak
ST: Edin Dzeko
ST: Bafetimbi Gomis/Karima Benzema
Welcome to Leeds: Paddy Kenny, Jason Pearce, Adam Drury, Paul Green, David Norris, Luke Varney, Rodolph Austin, Andy Gray, Jamie Ashdown..... MOT

Sydhagen

Sv: Football Manager 2011
« Svar #65 på: Januar 16, 2011, 14:07:35 »
Er inne i min 3. sesong med Leeds.
Har nettopp vunnet ligacupen etter en 1-0 seier over Man City. Dominerte den kampen stort mot City!  :)
Ligger foreløpig på en 4.plass og kjemper hardt mot lag som Spurs, Man U og Chelsea om CL plass neste sesong.
Man City leder rimelig klart, men av en eller annen grunn så har jeg et meeeget godt tak på dem i interne kamper.

Bruker for øyeblikket en ren 4-3-3 formasjon med 3 sentrale på midten og 3 spisser. Fungerer overraskende bra! Ligger defensivt med laget og satser hardt på direkte spill og kontringer. på den måten får de 3 spissene mine ballen tidlig og kan sette fart mot forsvaret til motstanderen.
Satser stort sett på ukjente spillere når jeg gjør kjøp og spiller fortsatt med Kasper og Howson på banen. Har mange av de "gamle" Leeds spillerne som reserver.



Bruker følgende taktikk:



Tabell så langt i sesong 4:



Har til nå i sesong 4 f.eks. slått Chelsea 4-0 hjemme.
De to tapene er borte mot Spurs og Man City. Har et mål om å komme på medaljeplass denne sesongen.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

DanskLeedsGut

Sv: Football Manager 2011
« Svar #66 på: Januar 21, 2011, 22:23:11 »
Sydhagen, hvordan lægger du billeder ind her??? Så i kan se mit Leeds hold i 2016 :)
Welcome to Leeds: Paddy Kenny, Jason Pearce, Adam Drury, Paul Green, David Norris, Luke Varney, Rodolph Austin, Andy Gray, Jamie Ashdown..... MOT

Sydhagen

Sv: Football Manager 2011
« Svar #67 på: Januar 22, 2011, 06:38:10 »
Sydhagen, hvordan lægger du billeder ind her??? Så i kan se mit Leeds hold i 2016 :)

Jeg bruker å laste opp screenshots av taktikker etc til Fmfile.com
der får du da opp en link som du kan lime inn i stort sett alle forum. tada! :)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

DanskLeedsGut

Sv: Football Manager 2011
« Svar #68 på: Januar 22, 2011, 13:05:20 »
Her er min nogenlunde stærkeste opstilling i 2016:

Welcome to Leeds: Paddy Kenny, Jason Pearce, Adam Drury, Paul Green, David Norris, Luke Varney, Rodolph Austin, Andy Gray, Jamie Ashdown..... MOT

Sydhagen

Sv: Football Manager 2011
« Svar #69 på: Januar 22, 2011, 15:05:41 »
Her er min nogenlunde stærkeste opstilling i 2016:



Hvordan har det gått i ligaen og europa med den taktikken der?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

dansale

Sv: Football Manager 2011
« Svar #70 på: Januar 23, 2011, 22:46:35 »
Her er min nogenlunde stærkeste opstilling i 2016:



Flott å se at andre folk bruker denne taktikken! kan du legge ut SS av dine avanserte instrukser?
Forza Leeds!

DanskLeedsGut

Sv: Football Manager 2011
« Svar #71 på: Januar 24, 2011, 12:27:44 »
Jeg har vundet Europa League. Har ingen avancerede instruktioner, spiller bare sådan :)
Welcome to Leeds: Paddy Kenny, Jason Pearce, Adam Drury, Paul Green, David Norris, Luke Varney, Rodolph Austin, Andy Gray, Jamie Ashdown..... MOT

Sydhagen

Sv: Football Manager 2011
« Svar #72 på: Januar 24, 2011, 13:05:14 »
Jeg har vundet Europa League. Har ingen avancerede instruktioner, spiller bare sådan :)
Hvilke roller har de forskjellige posisjonene?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Runar

Sv: Football Manager 2011
« Svar #73 på: Januar 25, 2011, 17:47:11 »
Er vel påtide at det kommer en oppdatering som regulerer det sinnsyke transfermarkedet - på hver game jeg har spilt eller hørt om så ender en opp med å signer mange "klasse" spillere som ikke har signert ny kontrakt og som er free agents. Det er jo i utgangspunktet urealistisk, men dette er jo på grense til det latterlige
 

magnuer

Sv: Football Manager 2011
« Svar #74 på: Januar 30, 2011, 15:45:44 »
Er vel påtide at det kommer en oppdatering som regulerer det sinnsyke transfermarkedet - på hver game jeg har spilt eller hørt om så ender en opp med å signer mange "klasse" spillere som ikke har signert ny kontrakt og som er free agents. Det er jo i utgangspunktet urealistisk, men dette er jo på grense til det latterlige
Kommer vel en oppdatering når transfervinduet stenger

dansale

Sv: Football Manager 2011
« Svar #75 på: Februar 02, 2011, 23:20:30 »
Det er vell nettopp kommet en steam uptade i Januar så jeg tviler litt på om det kommer en nå rett etter overgangsvinduet ble stengt
Forza Leeds!

Blank_File

Sv: Football Manager 2011
« Svar #76 på: Februar 04, 2011, 20:36:06 »
Måtte bare brife litt med debuten min i CL!  ;D

http://www.konsmoil.com/diverse/Debuten i CL.jpg

dansale

Sv: Football Manager 2011
« Svar #77 på: Februar 07, 2011, 23:41:42 »
Måtte bare brife litt med debuten min i CL!  ;D

http://www.konsmoil.com/diverse/Debuten i CL.jpg

Fantastisk resultat! Kan eg få bestilla ein SS av taktikk og lag oppsettet ditt?
Forza Leeds!

magnuer

Sv: Football Manager 2011
« Svar #78 på: Februar 10, 2011, 11:47:25 »
Har startet på nytt med Leeds og lurer på om noen har noen billige og målfarlige spisser og anbefale??

Glenn K

Sv: Football Manager 2011
« Svar #79 på: Februar 10, 2011, 12:00:26 »
Har startet på nytt med Leeds og lurer på om noen har noen billige og målfarlige spisser og anbefale??


Her ville jeg gått for et lån fra PL.. En som pleier å score mål i npC som vanligvis er tilgjengelig for lån, er West Ham's Zavon Hines. En spiller jeg har hentet til Leeds selv på lån, og med suksess.

magnuer

Sv: Football Manager 2011
« Svar #80 på: Februar 10, 2011, 12:23:35 »
Skal prøve Zavon Hines :) Har hentet to spisser Leigh Griffiths (Dundee 2,5 mill) og Gary O`Connor (Birmingham 9 mill)

Sydhagen

Sv: Football Manager 2011
« Svar #81 på: Februar 10, 2011, 14:35:21 »
Skal prøve Zavon Hines :) Har hentet to spisser Leigh Griffiths (Dundee 2,5 mill) og Gary O`Connor (Birmingham 9 mill)

Leigh Griffiths har vært konge for meg. Hurtig spiller som skyter i steget.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

magnuer

Sv: Football Manager 2011
« Svar #82 på: Februar 10, 2011, 15:42:11 »
Har også prøvd Griffiths på en annen save, han er en målfarlig spiller :)

Starter første sesong med dette laget:


                                          Kasper Schmeichel
     
     Rodrigue Dikaba        Jay DeMerit         Ciaran Clark          Jlloyd Samuel




     Max Gradel            Ramon Nunez       Nicola Mingazzini      Jerome Rothen



                              Leigh Griffths        Gary O`Connor



Benk: Adriano Basso, Alex Bruce, Neil Kilkenny, George Elokobi, Gabriel Urdaneta, Loyd Sam, Joao Silva

Blank_File

Sv: Football Manager 2011
« Svar #83 på: Februar 10, 2011, 20:23:56 »

Starter første sesong med dette laget:


Første sesong?? Hva svarte? Hvordan har du hatt råd til så mange nye? Vi starter jo spillet praktisk talt uten penger.
Uten at jeg kjenner til de du har kjøpt stort sett vil jeg si at du overgår deg selv litt her. Det går veldig greit å rykke opp med det laget man er i besittelse av fra starten av. Det er egentlig bare backene som er for dårlige.

Blank_File

Sv: Football Manager 2011
« Svar #84 på: Februar 10, 2011, 20:36:10 »
Måtte bare brife litt med debuten min i CL!  ;D

http://www.konsmoil.com/diverse/Debuten i CL.jpg

Fantastisk resultat! Kan eg få bestilla ein SS av taktikk og lag oppsettet ditt?

Jeg har hatt så store problemer med årets spill at jeg må innrømme at jeg har stjålet taktikken fra en annen selv. Dette er for min del et stort nederlag, da jeg mener mye av moroa av med spillet er å lage en egen velfungerende taktikk.

http://www.fm-base.co.uk/forum/f103/fm11-ghost-tactic-gorgeous-high-possession-let-weak-teams-play-t54136.html

Det er meget viktig at man følger det han sier slavisk, ellers går det galt. Det kan jeg skrive under på. Har gjort litt tweaking for å få det til å funke med mitt lag, men ikke veldig mye.

Hovedsaken er at i FM2011 så er AI'en i overkant god til å bli vant med taktikken du som spiller bruker og det er derfor det er så vanskelig å holde oppe et moment over lengre tid i denne utgaven. Hovedfilosofien i denne taktikken er ikke å endre formasjon ofte, men å endre mentaliteten i måten man spiller på så fort man leder en kamp mot et antatt dårligere/jevngodt lag. Jeg har ALLTID mye possesion med denne taktikken, og det er slik jeg vinner kampene. Har vunnet PL, men klarte ikke å gjenta bedriften. Taktikken funker visstnok ganske dårlig med et svakt lag. Har uansett ikke tenkt å bytte ut mitt elskede Leeds på noen år. :)

dansale

Sv: Football Manager 2011
« Svar #85 på: Februar 10, 2011, 23:12:33 »
Vil bare skryta litt av meg sjølv. Har klart meg rimeligt greit i mine 11 år som Manager for SK Brann :) :

Oversikt: http://i54.tinypic.com/212zpub.png

Info : http://i54.tinypic.com/212zpub.jpg

Tidligare vinnara : http://i56.tinypic.com/vztt1x.png

Taktikken : http://i55.tinypic.com/693mlk.png
« Siste redigering: Februar 10, 2011, 23:15:42 av dansale »
Forza Leeds!

dansale

Sv: Football Manager 2011
« Svar #86 på: Februar 10, 2011, 23:17:46 »
Vil bare skryta litt av meg sjølv. Har klart meg rimeligt greit i mine 11 år som Manager for SK Brann :) Har brukt min eigen taktikk, nesten samtlige spelarar er "uekte" sidan eg er kommen til 2022, dei som er "ekte" er :Darnel Situ, Thomas Rogne,Yaw Amankwah,Jonas Grønner,Vegar Eggen Hedenstad,Mikkel Diskerud,Stephan El Shawary og Magnus Eikrem. Av Meritter i europa er eg kommen til Semi finale i UEFA cupen Og Campions League Kvart finale.



Oversikt: http://i54.tinypic.com/212zpub.png

Info : http://i55.tinypic.com/sy9eus.png

Tidligare vinnara : http://i56.tinypic.com/vztt1x.png

Taktikken : http://i55.tinypic.com/693mlk.png
« Siste redigering: Februar 11, 2011, 05:41:33 av dansale »
Forza Leeds!

lojosang

Sv: Football Manager 2011
« Svar #87 på: Februar 10, 2011, 23:59:00 »
Serien avlyst i 2010? :D
- Leif Olav

dansale

Sv: Football Manager 2011
« Svar #88 på: Februar 11, 2011, 00:29:40 »
Serien avlyst i 2010? :D

Hehe, ja skulle ha trudd det. Eg begynte i 2011 sessongen
Forza Leeds!

magnuer

Sv: Football Manager 2011
« Svar #89 på: Februar 11, 2011, 17:38:02 »

Starter første sesong med dette laget:


Første sesong?? Hva svarte? Hvordan har du hatt råd til så mange nye? Vi starter jo spillet praktisk talt uten penger.
Uten at jeg kjenner til de du har kjøpt stort sett vil jeg si at du overgår deg selv litt her. Det går veldig greit å rykke opp med det laget man er i besittelse av fra starten av. Det er egentlig bare backene som er for dårlige.
Har solgt Grella, Somma og Johnson