Skrevet av Emne: Re-signert spiller: Sam Byram  (Lest 241133 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jon R

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #660 på: Januar 15, 2016, 19:49:27 »
http://www.theguardian.com/football/2016/jan/15/everton-leeds-sam-byram-west-ham-newcastle?CMP=share_btn_tw


Flere klubber interessert.

Selvfølgelig er flere andre klubber interessert, og det av et helt annet kaliber enn Leeds United.

1. Selv en ikke-ekspert på fotball klarer å se at Byram har et potensiale ut over det vanlige når vi snakker Leeds akademiet.
2. De som sier at Cellino har gjort seriøse forsøk på å beholde dette talentet kan ikke ha fulgt med i timen.
3. Når Cellino omsider lyktes å fryse ut spilleren slik at han ikke vil signe ny kontrakt, er naturligvis det eneste rette å selge han 5 mnd før nåværende kontrakt går ut.

Om Byram lykkes i PL gjenstår å se, men jeg tror Everton vil passe han godt.
Jon R.

Jon R

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #661 på: Januar 15, 2016, 19:51:44 »
Deilig salg. Kunne ikke vært mer enig. Bare å bli kvitt middelmådigheten når han ikke vil signere ny kontrakt. Tipper han spiller i League one om noen sesonger ;)

Nå er det viktig at vi får inn en kant spiller i tillegg til spissen som jeg tror kommer inn vært øyeblikk!
Merkelig hvordan du endrer meninger i takt med Cellino, Andy. Du har tydeligvis glemt hva du mente om Byram så sent som i fjor.
Jon R.

samadhi

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #662 på: Januar 15, 2016, 20:00:21 »
Utrolig synd at vi mister en spiller som Byram. En av våre beste spillere som i tillegg er ung, egenprodusert og allsidig. Så lenge vi er på det nivået vi er nå så er det å miste spillere som Byram dessverre helt naturlig. Om ikke vi som lag klarer å ta steget opp må spillerne gjøre det på egenhånd. Det samme vil skje med Cook og Taylor iløpet av ett år om ikke noe skjer.

Skjønner veldig godt Byram, og tror ikke han hadde signert ny kontrakt samme hvilken lønn han hadde fått i Leeds. På 3,5 sesong har han vært gjennom 3 eiere, 7 managere og gud vet hvor mange medspillere. Dette har resultert i to 15.plasser, en 13.plass og pr dags dato ligger vi an til ny 15.plass.

Lykke til i Everton Sam. Gleder meg til å se deg i PL. Jeg kommer til å heie på deg  :)
« Siste redigering: Januar 15, 2016, 20:38:00 av samadhi »
marching on together,
derudaf forever...

willum

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #663 på: Januar 15, 2016, 20:27:08 »
Deilig salg. Kunne ikke vært mer enig. Bare å bli kvitt middelmådigheten når han ikke vil signere ny kontrakt. Tipper han spiller i League one om noen sesonger ;)

Nå er det viktig at vi får inn en kant spiller i tillegg til spissen som jeg tror kommer inn vært øyeblikk!

Er det meningen jeg skal le eller gråte?

willum

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #664 på: Januar 15, 2016, 20:30:19 »
http://www.theguardian.com/football/2016/jan/15/everton-leeds-sam-byram-west-ham-newcastle?CMP=share_btn_tw


Flere klubber interessert.

Selvfølgelig er flere andre klubber interessert, og det av et helt annet kaliber enn Leeds United.

1. Selv en ikke-ekspert på fotball klarer å se at Byram har et potensiale ut over det vanlige når vi snakker Leeds akademiet.
2. De som sier at Cellino har gjort seriøse forsøk på å beholde dette talentet kan ikke ha fulgt med i timen.
3. Når Cellino omsider lyktes å fryse ut spilleren slik at han ikke vil signe ny kontrakt, er naturligvis det eneste rette å selge han 5 mnd før nåværende kontrakt går ut.

Om Byram lykkes i PL gjenstår å se, men jeg tror Everton vil passe han godt.

Helt enig.

Men om Byram hadde blitt ut januar, kunne vi alltids håpet at Cellino hadde solgt klubben innen neste overgangsvindu.

GeirO

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #665 på: Januar 15, 2016, 20:38:38 »
Etter et par dårlige sesonger er det mye som tyder på at Byram er på tur oppover, og har sannsynligvis et par gode sesonger foran seg. Når det er sagt blir det feil å bryte vår lønnspolitikk for å beholde en som tydelig vil til PL. Så det som skjer får skje....
MOT

jackbauer68

  • Gjest
Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #666 på: Januar 15, 2016, 21:01:41 »
God kommentar fra Facebook:

You mean the player who is leaving because he can get more money?
 
Not because in his 3 and a half years in the first team he has played for 6 "permanent" managers and 2 caretakers?
 
Not because in that time he has played in Warnock's team which finished 13th, McDermott's team which finished 15th, Hockaday, Milanic and Redfearn's team which finished 15th and Rosler and Evans's team which is currently 15th?
 
Not because h'es worked for 8 "managers" and their coaching staff playing different tactics, formations and plans with changes coming along every few months?
 
Not because of the the changes in the playing squad in 3 and a half years which mean he's the only player still in the squad from when he started. With players coming and going through a revolving door but not showing any improvement in results?
 
Not because he was offered a pay cut on a new contract despite being consistently linked with premiership clubs during his time in the first team?
 
Not because despite being seen as good enough to make the step up to the premier league as he might have the potential to make it and premier league teams are willing to pay a few million to see if he can?
 
That player? Sam Byram? The one who is leaving because he's greedy and has a greedy agent/father?
 
Modern footballers eh......

Cannavaro

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #667 på: Januar 15, 2016, 23:42:45 »
God kommentar fra Facebook:

You mean the player who is leaving because he can get more money?
 
Not because in his 3 and a half years in the first team he has played for 6 "permanent" managers and 2 caretakers?
 
Not because in that time he has played in Warnock's team which finished 13th, McDermott's team which finished 15th, Hockaday, Milanic and Redfearn's team which finished 15th and Rosler and Evans's team which is currently 15th?
 
Not because h'es worked for 8 "managers" and their coaching staff playing different tactics, formations and plans with changes coming along every few months?
 
Not because of the the changes in the playing squad in 3 and a half years which mean he's the only player still in the squad from when he started. With players coming and going through a revolving door but not showing any improvement in results?
 
Not because he was offered a pay cut on a new contract despite being consistently linked with premiership clubs during his time in the first team?
 
Not because despite being seen as good enough to make the step up to the premier league as he might have the potential to make it and premier league teams are willing to pay a few million to see if he can?
 
That player? Sam Byram? The one who is leaving because he's greedy and has a greedy agent/father?
 
Modern footballers eh......

KONGE !!!
MFLU - Miracles For Leeds United

Forever Whites

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #668 på: Januar 16, 2016, 03:25:35 »
God kommentar fra Facebook:

You mean the player who is leaving because he can get more money?
 
Not because in his 3 and a half years in the first team he has played for 6 "permanent" managers and 2 caretakers?
 
Not because in that time he has played in Warnock's team which finished 13th, McDermott's team which finished 15th, Hockaday, Milanic and Redfearn's team which finished 15th and Rosler and Evans's team which is currently 15th?
 
Not because h'es worked for 8 "managers" and their coaching staff playing different tactics, formations and plans with changes coming along every few months?
 
Not because of the the changes in the playing squad in 3 and a half years which mean he's the only player still in the squad from when he started. With players coming and going through a revolving door but not showing any improvement in results?
 
Not because he was offered a pay cut on a new contract despite being consistently linked with premiership clubs during his time in the first team?
 
Not because despite being seen as good enough to make the step up to the premier league as he might have the potential to make it and premier league teams are willing to pay a few million to see if he can?
 
That player? Sam Byram? The one who is leaving because he's greedy and has a greedy agent/father?
 
Modern footballers eh......

Nice one!  :D
Medlem 94237

Kontakinte

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #669 på: Januar 16, 2016, 08:34:00 »
Deilig salg. Kunne ikke vært mer enig. Bare å bli kvitt middelmådigheten når han ikke vil signere ny kontrakt. Tipper han spiller i League one om noen sesonger ;)

Nå er det viktig at vi får inn en kant spiller i tillegg til spissen som jeg tror kommer inn vært øyeblikk!
Merkelig hvordan du endrer meninger i takt med Cellino, Andy. Du har tydeligvis glemt hva du mente om Byram så sent som i fjor.
Trist trist trist. Byram kommer til og lykkes, det er jeg ganske sikker på. Everton er ett godt valg pga Martinez. Men jeg vil tro West Ham hadde passet han bedre.
 
« Siste redigering: Januar 16, 2016, 08:41:55 av Kontakinte »

Gufrias

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #670 på: Januar 16, 2016, 08:48:12 »
Jeg skal ikke påta meg å spå om Byram lykkes i PL - det kan gå begge veier. Men å tilby et ettertraktet talent av førsteellever-klasse lavere lønn mens PL-klubbene bare venter på å plukke ham opp, det er talentløst.

Jeg forventer ingen direkte erstatter inn. De er allerede på plass - Carayol på lån, og Coyle fra u-laget. Men man kan jo drømme om en playmaker, en stopper eller en spiss.
Hekta på Leeds siden 1974

Kato

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #671 på: Januar 16, 2016, 09:11:47 »
Det er vel en no brainer for Byram dette. Spille PL, tredobling i lønn, bort fra klovneklubben.

Må jo være komplett idiot om han skulle valgt å bli.
 

lojosang

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #672 på: Januar 16, 2016, 12:00:50 »
Deilig salg. Kunne ikke vært mer enig. Bare å bli kvitt middelmådigheten når han ikke vil signere ny kontrakt. Tipper han spiller i League one om noen sesonger ;)

Nå er det viktig at vi får inn en kant spiller i tillegg til spissen som jeg tror kommer inn vært øyeblikk!
Merkelig hvordan du endrer meninger i takt med Cellino, Andy. Du har tydeligvis glemt hva du mente om Byram så sent som i fjor.

Kan det være tegn på Stockholmsyndrom, Jon?  :)
- Leif Olav

Hallgeir *

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #673 på: Januar 16, 2016, 12:43:16 »
Deilig salg. Kunne ikke vært mer enig. Bare å bli kvitt middelmådigheten når han ikke vil signere ny kontrakt. Tipper han spiller i League one om noen sesonger ;)

Nå er det viktig at vi får inn en kant spiller i tillegg til spissen som jeg tror kommer inn vært øyeblikk!
Merkelig hvordan du endrer meninger i takt med Cellino, Andy. Du har tydeligvis glemt hva du mente om Byram så sent som i fjor.

Kan det være tegn på Stockholmsyndrom, Jon?  :)

Din beste på lenge.   :D
Super Leeds since 1968

kongsmo

"SNIFFER"

Cannavaro

Sv:
« Svar #675 på: Januar 17, 2016, 11:54:54 »
http://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/newcastle-norwich-eye-transfer-tom-6807265

Dette sier mye!

5 Premier League klubber følger Tom Lees !! Gutten må jo ha gjort noe riktig hos Wednesday denne sesongen !

Re. Byram (som tråden omhandler) : ofte ser vi spillere som hever seg betraktelig når de kommer til bedre klubber, eller et nivå opp.  Sanser, innsatsvilje, motivasjon m.m blir helt annerledes, og det er endringer på treningsfeltet.
Personlig tror jeg Byram vil ta nivået i Premier League. Lurer bare på når han skal signere...har ikke skjedd enda ? Evans sa at Byram skal være på TA mandag dersom han ikke har signert innen den tid....

Videre må vi sette finger`n i jorda og skjønne at denne klubben sannsynlig ikke er så "sunn" utviklingsmessig som ung fotballspiller. Under et regime med en gal eier og flere managerbytter hver sesong så blir det ikke kontinuitet og plan i utviklingsarbeidet av egne spillere.  Vi leverer halvfabrikat og klubber på øverste nivå tar seg av resten....
MFLU - Miracles For Leeds United

rd1

"Who needs Cantona??"

auren

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #677 på: Januar 17, 2016, 12:00:21 »
Håper vi i det minste har en OK videresalgsklausul...

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

AndyMathie

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #678 på: Januar 17, 2016, 18:28:03 »
Deilig salg. Kunne ikke vært mer enig. Bare å bli kvitt middelmådigheten når han ikke vil signere ny kontrakt. Tipper han spiller i League one om noen sesonger ;)

Nå er det viktig at vi får inn en kant spiller i tillegg til spissen som jeg tror kommer inn vært øyeblikk!
Merkelig hvordan du endrer meninger i takt med Cellino, Andy. Du har tydeligvis glemt hva du mente om Byram så sent som i fjor.

Hadde håpa at han skulle komme tilbake på samme nivå som han engang var i fjor og trodde oppriktig talt han skule det. Etter å ha fullt med i høst så virket han helt uinspirert og giddaløs. I tillegg så sa han at han ville bli i Leeds  her i høst om han fikk bedre kontrakt enn det han ble tilbudt og når han fikk en bedre kontrakt på bordet så takket han nei. For meg er det veldig greit å være kvitt han. Nå kan vi konsentrere oss om spillere om har lyst å spille for klubben! Byram har ikke levert noen gode forestillinger på vel 3 år, ja han har vært brukbar i noen kamper, men ikke EN ENESTE best på Leeds opptredener på 3 år sier sitt! Godt salg med andre ord!
We are Leeds and we are proud of it!

AndyMathie

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #679 på: Januar 17, 2016, 18:30:58 »
Det er vel en no brainer for Byram dette. Spille PL, tredobling i lønn, bort fra klovneklubben.

Må jo være komplett idiot om han skulle valgt å bli.

Skam er ordet jeg tenker på når jeg leser egne supportere omtale vår fantastiske klubb på denne måten! Klovneklubb, du er en liten klovn selv!!!
We are Leeds and we are proud of it!

AndyMathie

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #680 på: Januar 17, 2016, 18:34:02 »
Deilig salg. Kunne ikke vært mer enig. Bare å bli kvitt middelmådigheten når han ikke vil signere ny kontrakt. Tipper han spiller i League one om noen sesonger ;)

Nå er det viktig at vi får inn en kant spiller i tillegg til spissen som jeg tror kommer inn vært øyeblikk!
Merkelig hvordan du endrer meninger i takt med Cellino, Andy. Du har tydeligvis glemt hva du mente om Byram så sent som i fjor.

Kan det være tegn på Stockholmsyndrom, Jon?  :)

Ja det går fint at jeg har Stockholm syndromet når det gjelder Leeds. Når det gjelder alle andre aspekter av dette livet så er det de fleste andre rundt meg som lider av Stockholm syndromet ettersom de stemmer på opplakte onde mennesker som Stoltenberg, Gahr Støre, Solberg, Grande og Halvorsen. Det samme gjelder SV. Husk hadde valg kunne endret noe som helst så hadde de vært ulovlige!!

Viva la revolusion!!!
We are Leeds and we are proud of it!

samadhi

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #681 på: Januar 17, 2016, 18:50:30 »
Deilig salg. Kunne ikke vært mer enig. Bare å bli kvitt middelmådigheten når han ikke vil signere ny kontrakt. Tipper han spiller i League one om noen sesonger ;)

Nå er det viktig at vi får inn en kant spiller i tillegg til spissen som jeg tror kommer inn vært øyeblikk!
Merkelig hvordan du endrer meninger i takt med Cellino, Andy. Du har tydeligvis glemt hva du mente om Byram så sent som i fjor.

Kan det være tegn på Stockholmsyndrom, Jon?  :)

Ja det går fint at jeg har Stockholm syndromet når det gjelder Leeds. Når det gjelder alle andre aspekter av dette livet så er det de fleste andre rundt meg som lider av Stockholm syndromet ettersom de stemmer på opplakte onde mennesker som Stoltenberg, Gahr Støre, Solberg, Grande og Halvorsen. Det samme gjelder SV. Husk hadde valg kunne endret noe som helst så hadde de vært ulovlige!!

Viva la revolusion!!!

Den type innlegg kan du spare til diskusjonssidene på nettavisen...
marching on together,
derudaf forever...

willum

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #682 på: Januar 17, 2016, 20:05:43 »
Deilig salg. Kunne ikke vært mer enig. Bare å bli kvitt middelmådigheten når han ikke vil signere ny kontrakt. Tipper han spiller i League one om noen sesonger ;)

Nå er det viktig at vi får inn en kant spiller i tillegg til spissen som jeg tror kommer inn vært øyeblikk!
Merkelig hvordan du endrer meninger i takt med Cellino, Andy. Du har tydeligvis glemt hva du mente om Byram så sent som i fjor.

Kan det være tegn på Stockholmsyndrom, Jon?  :)

Ja det går fint at jeg har Stockholm syndromet når det gjelder Leeds. Når det gjelder alle andre aspekter av dette livet så er det de fleste andre rundt meg som lider av Stockholm syndromet ettersom de stemmer på opplakte onde mennesker som Stoltenberg, Gahr Støre, Solberg, Grande og Halvorsen. Det samme gjelder SV. Husk hadde valg kunne endret noe som helst så hadde de vært ulovlige!!

Viva la revolusion!!!

Hahahaha. Dette er grunnen til at jeg alltid leser innleggene dine, AM. Du leverer alltid, men denne gangen overgikk du deg selv. Gratulerer!

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #683 på: Januar 17, 2016, 20:06:11 »
Ema Giulliani melder seg på igjen:

+++ Sam Byram has just passed medicals with Everton in the last hour. Signed a contract 3 years. #lufc
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

  • Gjest
Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #684 på: Januar 17, 2016, 21:11:57 »

DenHviteYeboah

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #685 på: Januar 17, 2016, 21:14:22 »
For en veldrevet klubb....

Kato

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #686 på: Januar 17, 2016, 21:20:24 »
Ta med at Sam sikkert 3- eller 4-dobler lønna.
 

h.b

  • Gjest
Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #687 på: Januar 17, 2016, 21:55:58 »
Det skrikes hele tiden om at vi ikke kan bruke penger vi ikke har. Men se på Middelsbjørg. De lønner bedre og kjøper dyrere. Leeds trekker ca 500 flere pr hjemmekamp enn Bjørg. Så Leeds har vel større inntjening også når det gjelder billetter. Den dyreste billetten er da 36 pund hos Bjørg, mot ganske så mye dyrere hos Leeds.
Så det med inntjening er bedre hos Leeds.
Pr i dag så kaver Leeds rundt på nedre halvdel, mens Bjørg topper divisjonen med både mere poeng og bedre spillere. De lønner også bedre enn hva Leeds gjør.
Skal Leeds noensinne komme seg videre. Ja da kreves det at de beste i klubben som er her får en god kontrakt som, binder de i mange år fremover.
Byram hadde nok signert hvis da han følte han ble satsa på i høst, uten å råtne på reservelaget. Dette er nok Cellino sitt verk for å vise muskler overfor Byram.
Byram burde allerede i sommer fått en kontrakt han vanskelig kunne si nei til. 15.000.- i uka burde være selvfølge, og da en fem års kontrakt. Skal det da settes en sum på Byram, ja da burde det stå minimum 15 mill pund. Dette er det selvsagt få som vil betale. Men da vil klubben kunne beholde og utvikle ham i mange år fremover.
Det samme som  skjedde nå med Byram vil skje med Cook. Inn med en langtidskontrakt og høy lønn. Videre så ser jo f.eks Taylor hva som skjer. Han har vel signa en treårskontrakt. Dette er for lite. En femårskontrakt må på bordet. Og så reforhandle den når det er tre år igjen av kontrakten.
Nei har Bjørg råd, ja da burde jaggu meg Leeds ha råd
« Siste redigering: Januar 17, 2016, 21:59:03 av h.b »

Runar

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #688 på: Januar 17, 2016, 22:00:13 »
Det skrikes hele tiden om at vi ikke kan bruke penger vi ikke har. Men se på Middelsbjørg. De lønner bedre og kjøper dyrere. Leeds trekker ca 500 flere pr hjemmekamp enn Bjørg. Så Leeds har vel større inntjening også når det gjelder billetter. Den dyreste billetten er da 36 pund hos Bjørg, mot ganske så mye dyrere hos Leeds.
Så det med inntjening er bedre hos Leeds.
Pr i dag så kaver Leeds rundt på nedre halvdel, mens Bjørg topper divisjonen med både mere poeng og bedre spillere. De lønner også bedre enn hva Leeds gjør.
Skal Leeds noensinne komme seg videre. Ja da kreves det at de beste i klubben som er her får en god kontrakt som, binder de i mange år fremover.
Byram hadde nok signert hvis da han følte han ble satsa på i høst, uten å råtne på reservelaget. Dette er nok Cellino sitt verk for å vise muskler overfor Byram.
Byram burde allerede i sommer fått en kontrakt han vanskelig kunne si nei til. 15.000.- i uka burde være selvfølge, og da en fem års kontrakt. Skal det da settes en sum på Byram, ja da burde det stå minimum 15 mill pund. Dette er det selvsagt få som vil betale. Men da vil klubben kunne beholde og utvikle ham i mange år fremover.
Det samme som  skjedde nå med Byram vil skje med Cook. Inn med en langtidskontrakt og høy lønn. Videre så ser jo f.eks Taylor hva som skjer. Han har vel signa en treårskontrakt. Dette er for lite. En femårskontrakt må på bordet. Og så reforhandle den når det er tre år igjen av kontrakten.
Nei har Bjørg råd, ja da burde jaggu meg Leeds ha råd

Mowatt, Cook go Taylor sine kontrakter går ut sommeren 2017 og MÃ… reforhandles NÃ…
 

Dennis

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #689 på: Januar 18, 2016, 09:27:40 »
Det er vel en no brainer for Byram dette. Spille PL, tredobling i lønn, bort fra klovneklubben.

Må jo være komplett idiot om han skulle valgt å bli.

Skam er ordet jeg tenker på når jeg leser egne supportere omtale vår fantastiske klubb på denne måten! Klovneklubb, du er en liten klovn selv!!!

Ta det helt med ro.

Du har brukt de siste månedene på å stille spørsmål ved intelligensen hos dine medsupportere, mens du selv ukritisk hyller alt Cellino foretar seg. Dette selv om det klareste beviset vi har - tabellen - ikke viser at laget har blitt noe bedre under italieneren.

Og nå blir du hårsår fordi Kato (med rette, etter min mening) kaller (driften av) klubben for klovneri og du selv altså ønsker å gå direkte på dine meddebattanter, foreslår jeg at du enten teller til ti før du legger til innlegget eller starter en blogg.

Der kan du fortelle alle din mening, uten at du må tåle noe så fælt som meninger som er ulike dine egne.
Marching on together!