Skrevet av Emne: Omkamp FACup Leeds v Tottenham Onsd 3 febr.kl 20.45  (Lest 99689 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bites Yer Legs

Sv: Returkamp FACup Leeds v Tottenham Onsd 3 febr.kl 20.45
« Svar #90 på: Februar 02, 2010, 21:37:56 »
Gjelder bortemålregelen her ??

Etter ekstraomganger er ferdigspilt ja :)

Sikker? Er vel omkamp, ikke returkamp.  :-\
KEEP FIGHTING!!

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Returkamp FACup Leeds v Tottenham Onsd 3 febr.kl 20.45
« Svar #91 på: Februar 02, 2010, 21:38:36 »
Hvilke puber er det bra og se kampen på med god stemning?

Tenkte og ta meg en tur ut i morra, i stedet for å sitte å se den hjemme i sofaen.

Hvor bor du da? Utifra navnet å dømme bor du på Finmarksvidden og der vet jeg ikke om noen puber;)

Haha, bra av meg og glemme og legge til det. Tenkte å ta turen inn til Oslo.  :P

 ;D Da kan jeg ikke hjelpe deg. Er selv i kjelleren på Fotballpuben og der er det alltid elektrisk stemning 8)

SDalen

Sv: Returkamp FACup Leeds v Tottenham Onsd 3 febr.kl 20.45
« Svar #92 på: Februar 02, 2010, 21:39:43 »
Gjelder bortemålregelen her ??

Etter ekstraomganger er ferdigspilt ja :)

Sikker? Er vel omkamp, ikke returkamp.  :-\

Hmmm nå ble jeg usikker, trodde det var slik at bortemålsregelen kun gjaldt etter Ekstraomganger. Men nå er jeg sannelig ikke sikker lenger, men tror fortsatt det er slik :)
Rogaland whites!

Promotion 2010

Sv: Returkamp FACup Leeds v Tottenham Onsd 3 febr.kl 20.45
« Svar #93 på: Februar 02, 2010, 21:40:48 »
Gjelder bortemålregelen her ??

Etter ekstraomganger er ferdigspilt ja :)

Sikker? Er vel omkamp, ikke returkamp.  :-\

Ikke tull da gutter. Uavgjort borte betyr ny kamp og null null hjemme på Elland Road. Omkampen starter på scratch og avgjøres i løpet av 90, 120 minutter eller på straffer.....  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Runar

Sv: Returkamp FACup Leeds v Tottenham Onsd 3 febr.kl 20.45
« Svar #94 på: Februar 02, 2010, 21:41:25 »
rett på straffekonk etter 90 min tror jeg... er ihvertfall ingen borte målsregel
 

Same

Sv: Returkamp FACup Leeds v Tottenham Onsd 3 febr.kl 20.45
« Svar #95 på: Februar 02, 2010, 21:41:32 »
Gjelder bortemålregelen her ??

Etter ekstraomganger er ferdigspilt ja :)

Sikker? Er vel omkamp, ikke returkamp.  :-\

Hmmm nå ble jeg usikker, trodde det var slik at bortemålsregelen kun gjaldt etter Ekstraomganger. Men nå er jeg sannelig ikke sikker lenger, men tror fortsatt det er slik :)

Bortemål teller etter ekstraomganger i Ligacupen (semi finaler). I FA cupen tror jeg ikke det har noe å si.

Leedsulf

Sv: Returkamp FACup Leeds v Tottenham Onsd 3 febr.kl 20.45
« Svar #96 på: Februar 02, 2010, 21:42:21 »
Gjelder bortemålregelen her ??

Etter ekstraomganger er ferdigspilt ja :)

Sikker? Er vel omkamp, ikke returkamp.  :-\

Hmmm nå ble jeg usikker, trodde det var slik at bortemålsregelen kun gjaldt etter Ekstraomganger. Men nå er jeg sannelig ikke sikker lenger, men tror fortsatt det er slik :)

Dette er en omkamp, så bortemål har ingenting å si.

Bites Yer Legs

Sv: Returkamp FACup Leeds v Tottenham Onsd 3 febr.kl 20.45
« Svar #97 på: Februar 02, 2010, 21:43:59 »
Gjelder bortemålregelen her ??

Etter ekstraomganger er ferdigspilt ja :)

Sikker? Er vel omkamp, ikke returkamp.  :-\

Hmmm nå ble jeg usikker, trodde det var slik at bortemålsregelen kun gjaldt etter Ekstraomganger. Men nå er jeg sannelig ikke sikker lenger, men tror fortsatt det er slik :)

Det er sånn i semifinalene i ligacupen, men tviler på at det er sånn her. I så måte kunne vi jo spilt for 0-0 i 120 minutter:-[ Bortemålsregel er generelt en crap-regel, håper den ikke har noen betydning i morgen, for her er det offensiv sprudlende fotball som skal overvinne Spurs  ;)
KEEP FIGHTING!!

SDalen

Sv: Returkamp FACup Leeds v Tottenham Onsd 3 febr.kl 20.45
« Svar #98 på: Februar 02, 2010, 21:44:33 »
Gjelder bortemålregelen her ??

Etter ekstraomganger er ferdigspilt ja :)

Sikker? Er vel omkamp, ikke returkamp.  :-\

Hmmm nå ble jeg usikker, trodde det var slik at bortemålsregelen kun gjaldt etter Ekstraomganger. Men nå er jeg sannelig ikke sikker lenger, men tror fortsatt det er slik :)

Dette er en omkamp, så bortemål har ingenting å si.

Aaah! Så om uavgjort er det standard ekstraomganger og straffespark?
Rogaland whites!

Kickthemdown

Sv: Returkamp FACup Leeds v Tottenham Onsd 3 febr.kl 20.45
« Svar #99 på: Februar 02, 2010, 21:45:11 »
rett på straffekonk etter 90 min tror jeg... er ihvertfall ingen borte målsregel
Nei, dette er FA cup ikke en uvesentlig malingscup... Her spilles det ekstraomganger...

Sleivind

Sv: Returkamp FACup Leeds v Tottenham Onsd 3 febr.kl 20.45
« Svar #100 på: Februar 02, 2010, 21:47:02 »
Gjelder bortemålregelen her ??

Etter ekstraomganger er ferdigspilt ja :)

Sikker? Er vel omkamp, ikke returkamp.  :-\


Nei, han er nok ikke sikker. For bortemålsregler finnes ikke i FA-cupen. Hverken i ordinær tid eller i ekstraomgangene.

http://www.thefa.com/~/media/776FDC2C663A48568FC3688FA667463A.ashx/01%20FAC%20rules%202009-2010%20_blue_.pdf

Leedsulf

Sv: Returkamp FACup Leeds v Tottenham Onsd 3 febr.kl 20.45
« Svar #101 på: Februar 02, 2010, 21:47:40 »
Gjelder bortemålregelen her ??

Etter ekstraomganger er ferdigspilt ja :)

Sikker? Er vel omkamp, ikke returkamp.  :-\

Hmmm nå ble jeg usikker, trodde det var slik at bortemålsregelen kun gjaldt etter Ekstraomganger. Men nå er jeg sannelig ikke sikker lenger, men tror fortsatt det er slik :)

Dette er en omkamp, så bortemål har ingenting å si.

Aaah! Så om uavgjort er det standard ekstraomganger og straffespark?

Stemmer det.

Bites Yer Legs

Sv: Returkamp FACup Leeds v Tottenham Onsd 3 febr.kl 20.45
« Svar #102 på: Februar 02, 2010, 21:49:48 »
Gjelder bortemålregelen her ??

Etter ekstraomganger er ferdigspilt ja :)

Sikker? Er vel omkamp, ikke returkamp.  :-\


Nei, han er nok ikke sikker. For bortemålsregler finnes ikke i FA-cupen. Hverken i ordinær tid eller i ekstraomgangene.

http://www.thefa.com/~/media/776FDC2C663A48568FC3688FA667463A.ashx/01%20FAC%20rules%202009-2010%20_blue_.pdf

Der ja, letet etter det samme.  :)

Trådtittel burde vel vært endret, har irritert meg over at det står returkamp.. menmen f-l-i-s-e-s-p-i-k-k-e-r-i.
KEEP FIGHTING!!

Kickthemdown

Sv: Omkamp FACup Leeds v Tottenham Onsd 3 febr.kl 20.45
« Svar #103 på: Februar 03, 2010, 13:37:38 »
Spurs må spille med mange av de spillerne som spilte i helgen mot Birmingham pga skadetrøbbel og at Harry Redknapp har lånt ut halve stallen snart  ::) Smart med tanke på at de har en mye viktigere kamp til helgen, mot Villa!

Her er troppen : Gomes, Dawson, Bassong, Bale, Corluka, Huddlestone, Bentley, Jenas, Palacios, Modric, Crouch, Defoe, Alnwick, Rose, Kranjcar, Mills, Parrett, Kane

Kommer til å bli en bra 11'r men mye ungt og urutinert på benken. Jeg tror vi har alle tiders sjanse på å slå de ut :)

jarle

Sv: Omkamp FACup Leeds v Tottenham Onsd 3 febr.kl 20.45
« Svar #104 på: Februar 03, 2010, 13:48:33 »
tror vi har en kanon mulighet idag...

må ut å krige .. Spurs gutta liker ikke å få møkk på drakta.


fjellhaugen

Sv: Omkamp FACup Leeds v Tottenham Onsd 3 febr.kl 20.45
« Svar #105 på: Februar 03, 2010, 13:52:25 »
jeg våger meg frampå med en rudi;

jeg har troen ;D
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Runar

Sv: Omkamp FACup Leeds v Tottenham Onsd 3 febr.kl 20.45
« Svar #106 på: Februar 03, 2010, 13:52:42 »
Om Harry gjør samme tabbe som sist å spiller uten Palacious så har vi en god mulighet slik jeg vurderer Tottenham laget.

Da har de igjen en defensivt svak midtbane som kan gi Doyle, Snodgrass, Kilkenny muligheten til å dytte litt ball sentralt. Det var det som "reddet" oss på WHL, vi fikk lov til å bruke tid med ballen i altfor mange tilfeller av Tottenham, slik at vi klarte og flytte spillere i farlige områder.

Tottenham har uansett oppstilling endel å komme med offensivt, Paddy slet i store perioder med Crouch sist. Det viktige for Leeds er at man er tålmodig og ikke tar for stor risiko for tidlig i kampen. Og at vi unngår dødballer på egen halvdel. Bale, Modric, Kranjac og Bentley treffer mål på sine forsøk og da må vi unngå og gi de 10 dødballer i farlige områder slik som på WHL.

Spurs mangler også gjennombruddskraft i midtbanen offensivt og har ikke de som er helt rå en mot en uten om Bale. Derfor vil vå få gunstige brudd dersom vi klarer og ha riktige avstander og evner og forflytte beina hurtig. Da vi vi få overganger som vi bør utnytte bedre enn på WHL.

Med Snoddy rett foran Beckford har vi et ballsikkert oppspillspunkt, da gjelder det bare at kvalieteten og evnen til å være med offensivt er der hos Johnson, Howson. Spurs vil nok i større grad være opptatt av Beckford, og det kan gi Snoddy muligheten til å vende opp å sette fart, spesielt dersom ikke Palacious starter.

Ser for meg at det blir viktig at Snoddy setter igang et kombinasjonspill med en eller to av de andre midtbane spillerne slik at vi får flyttet opp flere og at da Beckford kan rive seg løs.

Ellers samme som sist, Becchio inn ut i andre omgangen dersom det forsatt er jevnt eller vi må ha mål. Og White bør også spille utover i omgangen når motstanderne er sliten. White var perfekt og sette inn sist og burde etter min mening fått mer enn 7 minutter. De store rommene kommer utover i kampen og da har han masse ferdigheter som kan brukes.
 

Torpe-do

Sv: Omkamp FACup Leeds v Tottenham Onsd 3 febr.kl 20.45
« Svar #107 på: Februar 03, 2010, 14:02:39 »
Er ganske skeptisk i forhold til denne kampen. Har forstått det slik at Paddy etter all sannsynlighet ikke kommer til å spille?

Han brilljerte udiskutabelt mot Manu, og etter min mening var han strålende mot Spurs også. Han beholdt roen i forsvaret vårt, og stod som en fjellvegg (bortsett fra første målet til Crouch?)

Basert på dette frykter jeg at vi kommer til å lekke som en sil i kveld...



.... men det er jo alltids lov å håpe? :)
Er det noe denne sesongen har vist oss så langt er det at dette er sesongen for miraklene :)



Lykke til i kveld, folkens, og la det bli en herlig stemning på Fotballpuben i Bergen! (Som jeg for ordens skyld donerte en Leeds bortedrakt til i forkant av Manu-kampen, og som de lovte de skulle ramme inn og henge opp i første etasje (signert av ingen ringere enn Gary Kelly :D )

auren

Sv: Omkamp FACup Leeds v Tottenham Onsd 3 febr.kl 20.45
« Svar #108 på: Februar 03, 2010, 14:03:08 »
En meget god analyse før kampen Runar!

Jeg frykter også Palacios, og regner med at den røde knappen kommer til å spille med han fra start.

Vi er nødt til å ligge kompakt og kjempe som løver, men ikke ligge for lavt som vi gjorde i åpningen mot Spurs. Vi ble trykket tilbake fra første sekund, og med normal uttelling sist kunne det blitt stygge sifre. Håper Kissa når kampen, hvis ikke så stiller vi nok med Mikkelikk og Naylor som stoppere. Tipper SG går for denne oppstillingen:

Ankergren - Bromby, Naylor, Michalik, Hughes - Snodgrass, Howson, Doyle, Johnson - Beckford og Becchio. Becchio vil nok bli å finne i en defansiv spissrolle / offansiv midtbanerolle.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Larsen.

Sv: Omkamp FACup Leeds v Tottenham Onsd 3 febr.kl 20.45
« Svar #109 på: Februar 03, 2010, 14:05:49 »
Fra Aftenbladet.no:

Jermaine Beckford er elsket av Leeds-fansen. I kveld kan han sørge for at Leeds’ FA-cupeventyr blir ett kapittel rikere.

Jermaine Beckford har vært på alles lepper på den britiske fotballøya etter at han først sendte Manchester United ut av FA-cupen, for deretter å score Leeds’ begge mål i uavgjortkampen mot Tottenham i runden etter – det siste av dem fra straffemerket seks minutter på overtid.

I kveld spilles omkampen på Elland Road, der 26-åringen igjen kan komme til å spille hovedrollen. Beckford har så langt denne sesongen hamret inn 24 mål for den gamle storheten. Forrige lørdag bidro angriperen med ytterligere to scoringer, da Leeds tok årets første ligaseier med 2-0-seieren over Colchester.

Den sportslige suksessen for den notoriske målscoreren har naturligvis ført til flere overgangsspekulasjoner. Leeds har bekreftet at klubben har mottatt flere konkrete bud på juvelen, men etter at spilleren selv beroliget Leeds-supporterne med å si han var innstilt på å hjelpe klubben opp i Championship, stilnet også mye av interessen.

–.Jeg har aldri vært komfortabel med å be om en overgang, og ønsker derfor å fullføre jobben med å få klubben ut av en divisjon den ikke hører hjemme i, sier Beckford til britisk presse.

De seneste ryktene vil imidlertid ha det til at stjerneskuddet kan havne i Everton til sommeren.
Fullt hus

Kveldens 4. runde oppgjør vil sannsynligvis medføre stinn brakke på et sportslig sett, sultefôret Elland Road. Hjemmelagets danske målvakt, Casper Ankergren, er på sin side opptatt av å ta vekk mye av forventningspresset som hviler på hjemmelaget. – Forhåpentligvis blir det en god kamp, og vi skal gjøre vårt for at det skal kunne bli det. For oss betyr prestasjonen på banen like mye som selve resultatet.

Dansken får støtte av Leeds-manager, Simon Grayson, som naturlig nok også ser frem til omkampen mot Tottenham.

– Vi går til kampen som ”underdogs”, og har ingenting å tape. Hvis vi vinner kampen, vil det gi oss en stor porsjon selvtillit fordi laget vi møter er et topplag, sier Grayson ifølge Sportinglife.com.

Bortelagets manager, Harry Redknapp, er innstilt på at Leeds kan bli en hard nøtt å knekke.

–.Det vil bli en tøff kamp. Leeds er en vanskelig motstander, men vi burde ha avgjort dette allerede på White Hart Lane, sier Redknapp The Telegraph.

Tottenham har også slitt med motgang i innledningen av det nye året – kun én seier på de fem siste kampene er neppe godt nok for alle Tottenham-supportere. I tillegg er Ledley King, Aaron Lennon, Benoit Assou-Ekotto, Roman Pavlyuchenko, og Jonathan Woodgate ute med skader, Alan Hutton og Robbie Keane har forsvunnet på utlån, mens nysigneringene Eidur Gudjohnsen og Younes Kaboul ikke er spilleberettiget.

http://fotball.aftenbladet.no/england/article160780.ece
Pride of Yorkshire

Runar

Sv: Omkamp FACup Leeds v Tottenham Onsd 3 febr.kl 20.45
« Svar #110 på: Februar 03, 2010, 14:08:16 »
Viktig at vi unngår fadensen fra 73 mot sunderland og 71 mot colcester og undervurderer motstanderen  ;D
 

readysteady

Sv: Omkamp FACup Leeds v Tottenham Onsd 3 febr.kl 20.45
« Svar #111 på: Februar 03, 2010, 14:30:18 »
Fra Aftenbladet.no:

Jermaine Beckford er elsket av Leeds-fansen. I kveld kan han sørge for at Leeds’ FA-cupeventyr blir ett kapittel rikere.
osv...

http://fotball.aftenbladet.no/england/article160780.ece
Identisk artikkel i dagens Aftenposten også.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Omkamp FACup Leeds v Tottenham Onsd 3 febr.kl 20.45
« Svar #112 på: Februar 03, 2010, 14:30:34 »
Viktig at vi unngår fadensen fra 73 mot sunderland og 71 mot colcester og undervurderer motstanderen  ;D



 ;D ;D ;D....god kommentar......ønsker alle hvite fans lykke til ikveld!!! MOT!!!!
Yeboahs vitne

Masinga

Sv: Omkamp FACup Leeds v Tottenham Onsd 3 febr.kl 20.45
« Svar #113 på: Februar 03, 2010, 14:45:42 »
Vi går en spennende kveld i møte. Leeds har absolutt muligheten dersom man fortsatt henter frem tigermentaliteten, som Ferguson så treffende bekrev den i matchen på Old Trafford. Tottenham er og forblir favoritt, men de skal få slite med seieren!
Masinga, medl.nr. 1250

SDalen

Sv: Omkamp FACup Leeds v Tottenham Onsd 3 febr.kl 20.45
« Svar #114 på: Februar 03, 2010, 14:51:45 »
Vi klarer dette! Gleder meg til i kveld!

MOT!!!!
Rogaland whites!

Læshy

Sv: Omkamp FACup Leeds v Tottenham Onsd 3 febr.kl 20.45
« Svar #115 på: Februar 03, 2010, 14:59:48 »
Noen som har noen nettsider der kampen streames i god kvalitet? (er selvfølgelig innstilt på å heller betale litt og få god kvalitet)

Skulle gjerne vært på pub, men med gips på foten og snøstorm utenfor er det ikke så fristende å humpe seg 400 meter opp til t-banen ;)
Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

bwirum

Sv: Omkamp FACup Leeds v Tottenham Onsd 3 febr.kl 20.45
« Svar #116 på: Februar 03, 2010, 15:18:05 »
Viasatondemand kanskje?

Edit: Jepp - http://viasatondemand.com/Sports/Soccer/FA-Cup-Live/Season-2010/36059/20100203-2040-Leeds-UnitedTottenham-Hotspur.product

Var sånn passe fornøyd med kvaliteten forrige gang jeg streama derfra. VGLive er en bedre løsning synes jeg, men de har nå en gang ikke rettighetene til denne...

Edit 2: Og god bedring!
« Siste redigering: Februar 03, 2010, 15:20:53 av bwirum »
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

johnny gangster

Sv: Omkamp FACup Leeds v Tottenham Onsd 3 febr.kl 20.45
« Svar #117 på: Februar 03, 2010, 15:20:38 »
Ha halvegs trua på kveldens kamp! Men kan bli stygt om Tottenham opnar med eit solid press og får ein tidlig skoring, viktig for Leeds at me får trilla litt ball i starten og komma oss inn i kampen. Såg borte mot Tottenham at me sleit veldig i starten og var heldige som ikkje lågunder med 1-2 eller kanskje 3 mål etter dei første 20. Etter dette vil eg sei kampen var relativt javnspelt. Tottenham klarte ikkje skape dei heilt store sjansane og me såg tydleg at Leeds fekk trilla meir ball og flytte opp laget og då er me gode, uansett motstandar!

Det blir og viktig at me får med oss backane framover i bana så me kan dobble på kant og komme til gode innlegg, som kan skape store problem for Tottenham med ein uforutsigbar Beckford og ein aggresiv Becchio (som eg håpar startar dagens kamp). Synst Leeds har vore svært gode til å få med seg backane opp og komme til gode innlegg i begge dei to siste FA-cup kampane mot god motstand, så blir viktig å fortsette med det!

Ellers må me vere veldig aggresive i press i midtbaneleddet vårt og gi alt i alle duellar. Det er vår heimebane og her skal ingenting gis bort gratis.

COME on LEEDS!  MOT:)

Leedsfan

Sv: Omkamp FACup Leeds v Tottenham Onsd 3 febr.kl 20.45
« Svar #118 på: Februar 03, 2010, 15:32:20 »
Er det galt av en LeedsFan å si at jeg ikke bryr meg om vi taper eller vinner?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Runar

Sv: Omkamp FACup Leeds v Tottenham Onsd 3 febr.kl 20.45
« Svar #119 på: Februar 03, 2010, 15:43:19 »
Noen som har noen nettsider der kampen streames i god kvalitet? (er selvfølgelig innstilt på å heller betale litt og få god kvalitet)

Skulle gjerne vært på pub, men med gips på foten og snøstorm utenfor er det ikke så fristende å humpe seg 400 meter opp til t-banen ;)

TAXI !!!!!  ;D

Om jeg ikke tar feil så sender bet365 kampen