Skrevet av Emne: Jajajajajaja. Leeds set for winning League one  (Lest 13488 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

jarle

Sv: Jajajajajaja. Leeds set for winning League one
« Svar #60 på: Mai 26, 2009, 23:45:09 »
By the way...

hvorfor rykker vi opp neste år når vi ikke klarte det iår???


Status per idag. UT
Dougie
Beckford  (99% sikkert)

På venteliste
Delph
Snodgrass

Ser bra ut for neste år...

jarle

Sv: Jajajajajaja. Leeds set for winning League one
« Svar #61 på: Mai 26, 2009, 23:49:03 »
Hvor mange lag er det eksempler på som har satset og brukket ryggen kontra lag som har satset og lykkes!!!

Jeg påstår 1 av 20 misslykkes...

Igjen venter jeg på eksepmpler... som kan motbevise min påstand

Og ikke glem... ET eksempel på et lag som har lykkes uten økonomiske midler!!!


Takk...

Dennis

Sv: Jajajajajaja. Leeds set for winning League one
« Svar #62 på: Mai 27, 2009, 00:04:25 »
Ærlig talt, om du ikke kan se at mange klubber sliter økonomisk, da tror jeg at jeg stikker i bingen uten å skrive mer. Likevel føler jeg trangen. Søk f.eks. på Premier League debts på Google, eller sjekk i en måneds gammel avis om norske klubbers gjeldsbyrde og underskudd per år.

1 av 20 mislykkes i satsingen? Det kommer vel an på hva som defineres med suksess? Om det er trofeer, så er nok antallet ditt riktig - bortsett fra at 1 av 20 lykkes. Hvis du mener komme til PL, så kan man jo nevne mange klubber uten stor gjeld som har suksess med det. Burnley, Hull, WBA for å nevne tre aktuelle on the top of my head.

Og om du da mener at trofeer eller Europacup-spill er suksess, så er det altså MANGE som ikke innfrir. I PL er det ekstremt få klubber som faktisk opererer med overskudd og ikke-økende gjeld - evt til en rik styreformann (som, som sagt så mange ganger før, hadde satt vår situasjon i et annet lys). Uten en slik eier som kan fungere som vår fallskjerm, er det å sette seg i ny gjeld etter hva vi har opplevd, som å leke på E18 - det vil til slutt gå galt. Se på Scum: De vant de to gjeveste trofeene, har verdens største supporterskare og merkevare, likevel gikk eierskapet over halvmilliarden NOK i underskudd i fjor, dette grunnet renter og avdrag på "dopingen" som gav dem trofeene. Vil dette kunne gå til evig tid?

Beskrivelsen brukket ryggen var kanskje litt ekstrem, da det jeg mente var sliter kraftig med økonomien. Newcastle vil få en overhaling av de sjeldne i sommer, mens styret i B'burn uttalte at et nedrykk fra PL ville vært undergangen for klubben slik den er i dag. Snakk om å spille med ryggen mot veggen!

Hele poenget er og blir, vi kan ikke ta opp gjeld vi ikke kan betjene.
« Siste redigering: Mai 27, 2009, 00:09:10 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Evig Pint

Sv: Jajajajajaja. Leeds set for winning League one
« Svar #63 på: Mai 27, 2009, 00:04:58 »
By the way...

hvorfor rykker vi opp neste år når vi ikke klarte det iår???


Status per idag. UT
Dougie
Beckford  (99% sikkert)

På venteliste
Delph
Snodgrass

Ser bra ut for neste år...

jaja... Nå er ikke jeg en av dem som klarer å være mest positiv for tiden, MEN det kommer jo en "INN" liste også. Så får vi se hvem som står på den? Mye kan skje mellom Mai og August..
Marching on together

Evig Pint

Sv: Jajajajajaja. Leeds set for winning League one
« Svar #64 på: Mai 27, 2009, 00:07:46 »
Ærlig talt, om du ikke kan se at mange klubber sliter økonomisk, da tror jeg at jeg stikker i bingen uten å skrive mer. Likevel føler jeg trangen. Søk f.eks. på Premier League debts på Google, eller sjekk i en måneds gammel avis om norske klubbers gjeldsbyrde og underskudd per år.

1 av 20 mislykkes i satsingen? Det kommer vel an på hva som defineres med suksess? Om det er trofeer, så er nok antallet ditt riktig - bortsett fra at 1 av 20 lykkes. Hvis du mener komme til PL, så kan man jo nevne mange klubber uten stor gjeld som har suksess med det. Burnley, Hull, WBA for å nevne tre aktuelle on the top of my head.

Og om du da mener at trofeer eller Europacup-spill er suksess, så er det altså MANGE som ikke innfrir. I PL er det ekstremt få klubber som faktisk opererer med overskudd og ikke-økende gjeld - evt til en rik styreformann (som, som sagt så mange ganger før, hadde satt vår situasjon i et annet lys). Uten en slik eier som kan fungere som vår fallskjerm, er det å sette seg i ny gjeld etter hva vi har opplevd, som å leke på E18 - det vil til slutt gå galt.

Beskrivelsen brukket ryggen var kanskje litt ekstrem, da det jeg mente var sliter kraftig med økonomien. Newcastle vil få en overhaling av de sjeldne i sommer, mens styret i B'burn uttalte at et nedrykk fra PL ville vært undergangen for klubben slik den er i dag. Snakk om å spille med ryggen mot veggen!

Hele poenget er og blir, vi kan ikke ta opp gjeld vi ikke kan betjene.

Godt innlegg som jeg stiller meg bak. Vi kan ikke bare låne og satse sånn uten videre. Er det ingen som husker hva som skjedde med oss for 6-7-8 år siden og som er grunnen for at vi er der vi er idag?? La oss nå prøve en litt mer fornuftig vei denne gangen.
(Jeg sier heller ikke at vi skal spare oss til fant nei)
Marching on together

Tom S

Sv: Jajajajajaja. Leeds set for winning League one
« Svar #65 på: Mai 27, 2009, 09:33:43 »
Ærlig talt, om du ikke kan se at mange klubber sliter økonomisk, da tror jeg at jeg stikker i bingen uten å skrive mer. Likevel føler jeg trangen. Søk f.eks. på Premier League debts på Google, eller sjekk i en måneds gammel avis om norske klubbers gjeldsbyrde og underskudd per år.

1 av 20 mislykkes i satsingen? Det kommer vel an på hva som defineres med suksess? Om det er trofeer, så er nok antallet ditt riktig - bortsett fra at 1 av 20 lykkes. Hvis du mener komme til PL, så kan man jo nevne mange klubber uten stor gjeld som har suksess med det. Burnley, Hull, WBA for å nevne tre aktuelle on the top of my head.

Og om du da mener at trofeer eller Europacup-spill er suksess, så er det altså MANGE som ikke innfrir. I PL er det ekstremt få klubber som faktisk opererer med overskudd og ikke-økende gjeld - evt til en rik styreformann (som, som sagt så mange ganger før, hadde satt vår situasjon i et annet lys). Uten en slik eier som kan fungere som vår fallskjerm, er det å sette seg i ny gjeld etter hva vi har opplevd, som å leke på E18 - det vil til slutt gå galt.

Beskrivelsen brukket ryggen var kanskje litt ekstrem, da det jeg mente var sliter kraftig med økonomien. Newcastle vil få en overhaling av de sjeldne i sommer, mens styret i B'burn uttalte at et nedrykk fra PL ville vært undergangen for klubben slik den er i dag. Snakk om å spille med ryggen mot veggen!

Hele poenget er og blir, vi kan ikke ta opp gjeld vi ikke kan betjene.

Godt innlegg som jeg stiller meg bak. Vi kan ikke bare låne og satse sånn uten videre. Er det ingen som husker hva som skjedde med oss for 6-7-8 år siden og som er grunnen for at vi er der vi er idag?? La oss nå prøve en litt mer fornuftig vei denne gangen.
(Jeg sier heller ikke at vi skal spare oss til fant nei)

Enig med dokke to.
COME ON LEEDS !!

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Jajajajajaja. Leeds set for winning League one
« Svar #66 på: Mai 27, 2009, 11:25:27 »

Kan de som mener at suksess i dagens fotball kan oppnås uten penger gi meg ET eksempel!!!


Hvor mange lag er det eksempler på som har satset og brukket ryggen kontra lag som har satset og lykkes!!!

Jeg påstår 1 av 20 misslykkes...

Igjen venter jeg på eksepmpler... som kan motbevise min påstand

Og ikke glem... ET eksempel på et lag som har lykkes uten økonomiske midler!!!


Det skal ikke være så vanskelig å svare på det der, Jarle, men du må først utdype hva du mener med ’suksess’ og ’uten økonomiske midler’.

Om du med suksess mener ’å vinne en av de store titlene i England/Europa med noenlunde regelmessighet’, er det bare 4 lag i hele England som har hatt denne type suksess de siste 20 åra – og de har naturligvis brukt enormt med økonomiske midler for å komme dit.  Om du med suksess mener ’å sette seg ambisiøse mål – og nå de’, kan jeg gi deg mange eksempler på lag som har hatt denne typen suksess – uten å måtte brenne av titalls millioner på nye spillere (om det er det du legger i ’uten økonomiske midler’…?).

Jarle – jeg utfordrer deg hermed til å finne 6 lag som har ’satset og lykkes’ i henhold til din definisjon av ’suksess’.  

For å hjelpe deg litt på vei skal jeg gi deg 6 eksempler på lag som ’har satset og brukket ryggen’. I henhold til din påstand skal det altså for hver av disse finnes 19 lag som ’har satset og lykkes’ (totalt 114 stk….). Klarer du å finne seks?

6 lag som har ’satset og brukket ryggen’:

Leeds (under Ridsdale) – kommentar overflødig

Charlton –  i 2006 var de et godt etablert lag midt på tabellen i Premier League. Curbishley ble sagt opp, og de satset dernest ’alt’ for å ta det siste steget opp for å bli et topplag. Tre år etterpå møter vi de i League One…..

Southampton – har i mange år benyttet mer penger enn det de har hatt inntekter til. Neste sesong stiller de også i L1 – med 10 minuspoeng, og utfordringen med å komme seg ut av admin uten ytterligere poengtrekk

Derby – skiftet manager, og investerte hardt i nye spillere for å holde seg i Pr.League etter opprykket i 2007. Rykket rett ned igjen med kun 11 poeng (tidenes bunnrekord). Nytt managerbytte og nedrykksstrid i The Championship året etter.

Newcastle – har brent av enorme summer på nye spillere i flere år, har opparbeidet seg en enorm gjeld som betjenes av en dumsnill eier, som prøver å selge seg ut uten å finne kjøpere. Rykket ned fra Premier League 2009.

Middlesborough –  i omtrent samme situasjon som Newcastle. Uforståelig bruk av penger:  Brukte en formue på nye spisser (12 mill pund på Afonso Alves), og satte negativ scoringsrekord denne sesongen med kun 28 scorede mål (Alves med 4). Rykket ned fra Premier League 2009.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

berlin

Sv: Jajajajajaja. Leeds set for winning League one
« Svar #67 på: Mai 27, 2009, 15:45:15 »
Suverent innlegg/svar, McMidjo!!!  :)

(Vi har i hvertfall en forum-deltager som greier å holde styr på følelsene)

berlin

Sv: Jajajajajaja. Leeds set for winning League one
« Svar #68 på: Mai 27, 2009, 15:57:48 »
Som noen få andre har påpekt, er det en stund til August, og dessuten åpner ikke transfervinduet på en god stund enda.

Har ofte følelsen av at våre engelske supportervenner har et mer avslappet forhold til "What's going on?" enn oss her hjemme på berget? Det kan være fordi de rett og slett er der det skjer,
og antagelig blir sprø om de skal sitte å suge til seg alle rykter og info som spres gjennom media?

Kort utdrag fra Maverick Whites "end og season report" (publisert f17.mai):

When we look back on the season as a whole, automatic promotion could easily have been secured had the defensive inadequacies been addressed before the new year. Of course, it took a change of management to sort that out, and so far the new manager has bags more pluses than minuses. His introduction of Naylor and Sodje, the confidence to stick with Douglas and Parker, meant the defence basically went from one extreme to the other. Whether those two full backs are the right men to take the club forward next season is open to debate. The permanent signing of Sodje, is a must.


Becchio’s first season in English football was a revelation, his hard work, and desire to go in where it hurts, belied his Argentine roots. Beckford may well move on, and the Championship scouts may sniff round Becchio, but I think it’s highly unlikely that both will move on. If a silly offer is made for Beckford, then take the money and a Simon Cox or Ricky Lambert would jump at the chance to pit their talents in LS11. As for the others, Enoch Showumni’s excellent goalscoring record didn’t really tell the true story, of a player, like Kandol, seriously devoid of any talent. Liam Dickinson failed to make an impression, failed to make a positive impression, sorry, and Mike Grella wasn’t seen enough for us to form an impression. But he has looked sharp, and is one for the future.

Off the staff; Ankergren, Lucas, Michalik, Sheehan, Richardson, Johnson, Prutton, Kandol, Sweeney, Showumni

Loanees; Dickinson – see ya, Sodje – sign him up

Ones for the future; Grella, Howson, Parker, White

Potential Sales; Beckford, Becchio, Delph, Snodgrass


Som man ser nærer de ingen illusjoner om å beholde alle "stjernespillerne.

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Jajajajajaja. Leeds set for winning League one
« Svar #69 på: Mai 27, 2009, 16:03:35 »
Suverent innlegg/svar, McMidjo!!!  :)

(Vi har i hvertfall en forum-deltager som greier å holde styr på følelsene)

Men nå må vi huske på at det finnes tusenvis av alternative måter å satse på som ligger mellom ytterpunktene Leeds 09/Southend 09 og Leeds 01/Newcastle 08.

Mener dere virkelig at Leeds ikkje bør ha ett betraktelig større lønns og transferbudsjett enn alle i League 1?
Hvorfor?
Vi har jo utvilsomt mellom 400-2000% større inntekter enn de andre!!!! 8)

WHY WHY WHY??

berlin

Sv: Jajajajajaja. Leeds set for winning League one
« Svar #70 på: Mai 27, 2009, 16:12:55 »
Suverent innlegg/svar, McMidjo!!!  :)

(Vi har i hvertfall en forum-deltager som greier å holde styr på følelsene)

Men nå må vi huske på at det finnes tusenvis av alternative måter å satse på som ligger mellom ytterpunktene Leeds 09/Southend 09 og Leeds 01/Newcastle 08.

Mener dere virkelig at Leeds ikkje bør ha ett betraktelig større lønns og transferbudsjett enn alle i League 1?
Hvorfor?
Vi har jo utvilsomt mellom 400-2000% større inntekter enn de andre!!!! 8)

WHY WHY WHY??


Jo, det finnes mellomveier, og diskusjonene her blir lett svart/hvitt. "Begge leire" er nok nærmere hverandre enn det noen ganger ser ut som. Dette tror jeg bare var et svar fra McMidjo ift Jarle sitt innlegg med de spørsmål/påstander han fremla.

Ikke at jeg er helt, helt sikker på det, men jeg tror nok Leeds lå blant de lønnsledende i League 1 i den sesongen som nettopp er ferdigspilt. Tenker det samme vil gjelde for kommende sesong, selv om vi får selskap av andre store klubber. Disse klubbene har vel havnet sammen med oss delvis pga økonomiske problemer. Noe QPR finnes ikke meg bekjent i denne divisjonen.

h.b

  • Gjest
Sv: Jajajajajaja. Leeds set for winning League one
« Svar #71 på: Mai 27, 2009, 17:32:23 »
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Bates-United-squad-will-be.5308368.jp

Bates: United squad will be strengthened
Ken Bates
Published Date: 27 May 2009
Leeds United chairman Ken Bates has promised that Simon Grayson's squad will be strengthened this summer as their supporters face up to the likely departure of striker Jermaine Beckford.
United are standing firm over their decision to make Beckford available for sale having failed to agree a new contract with the prolific forward, but Bates insisted "a lot of discussions are going on" with a view to bringing new recruits to Elland Road.

Grayson is aiming to make limited alterations to a squad which finished fourth in League One this season, rather than carrying out a complete overhaul of the resources on offer to him at Elland Road.

Leeds have already released Jonathan Douglas and David Lucas at the end of their contracts, while discussions with club captain Frazer Richardson over a new deal are ongoing, and specific areas of Grayson's professional pool will need improving before the start of next term.

Lucas was United's cover for first-choice goalkeeper Casper Ankergren, while Douglas and Richardson shared the right-back position this term, and Bates said: "There are a lot of discussions are going on with all kinds of players, both in and out.

"I can promise the fans they will see quite a bit of activity over the summer. Simon knows exactly who he wants and which positions he wants to strengthen.

"We've got the nucleus of a very good team. It's a question of adding to it rather than re-building."

Jaja.
Limited alteration.
Rett min Engelsk. Men for meg så betyr dette ordrett at Grayson vil hente inn veldig lite forsterkninger til Leeds. Bates sier at laget skal forsterkes. Dette er Svada så det holder.
Grayson har fått klar beskjed om at det ikke er  noe midler å hente spillere for. Tipper at det kommer inn et par spillere til sommeren. Stallfyll for å si det enkelt. Grayson vil da satse på laget som det er og ikke hente inn spillere.Bates er ute med sparekniven
Bye Bye CCC sesongen 2009/2010

Andersen

Sv: Jajajajajaja. Leeds set for winning League one
« Svar #72 på: Mai 27, 2009, 18:06:51 »
Gidder ikke tenke så mye om dersom atte , hvis atte Bates , Grayson gjør det  .......... ??? Hva sjer a  ;D men rykker vi ikke opp i mai neste år vet vi jo alle hvem som får fyken i trener apparatet først  ;D LEEDS4EVER.

Papi

Sv: Jajajajajaja. Leeds set for winning League one
« Svar #73 på: Mai 27, 2009, 18:31:55 »
Noen som har høyrt om ordet kredittverdig?!
Bankene springer nok ikkje på døren til Elland Road for og dele ut penger.
Ingen bank finner på å låne Leeds i nærheten av kva enkelte her krever.

Mindre utskiftninger er alt vi trenger for å rykke opp neste år.
Har vel vært det beste laget etter nyttår, uten at eg skal si dette sikkert.
Beckford ut, ny spiss inn
Delph vil om han drar bli eit stort savn, men føler meg trygg på Grayson evne til og hente rette spillere til og gjøre jobben.

Fleire her på forumet etterlyser "store" spillere, og eg konkluderer med at alle aldri vil bli einig med kvarandre om "storheter" vi klarer og binde til oss i sommer.
Kva skal vi med ein mangfoldig nye squadplayers til spill i FL1?
Om me får tak i dei "beste" innenfor rimelighetens grenser (dei få vi faktisk trenger etter min meining), får vi heller kjøpe neste sommer, når vi forbereder oss til CCC spill.
« Siste redigering: Mai 27, 2009, 18:35:40 av Papi »
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

h.b

  • Gjest
Sv: Jajajajajaja. Leeds set for winning League one
« Svar #74 på: Mai 27, 2009, 18:45:51 »
Kanke kjøpe gull med monopolpenger. Slik jeg tolker bates og Grayson, så vil ikke Bates innvestere penger i Klubben denne sesongen heller.
Om 5 år når Bates tar kvelden, så vil vi sitte og lure på hvem som skal få klubben opp fra League one eller League 2. Vi går nok engang på dette med at vi ikke må bruke penger vi ikke har.
Enda Bankkontoen til bakmennene bak Bates blir feitere og feitere, så har ingen av dere tenkt tanken på at Bates ikke vil opp fra League one.
Torp Arch kan selvsagt kjøpes med lånte penger. Bankene vet hvor mye Leeds trekker og vil dermed gi et lån. Det samme med Elland Road. Men problemet til Bates ligger da i at det er klubben Leeds United som vil sitte som eier av Torp Arch og Elland Road. Hovedtaktikken til Bates er å sylte penger ut av Klubben. Kjøpe disse arenaene selv og deretter selge seg ut av Leeds United. De nye eierne vil da måtte leie Elland Road og Torp Arch av Bates. Eller kjøpe de til en overpris

Papi

Sv: Jajajajajaja. Leeds set for winning League one
« Svar #75 på: Mai 27, 2009, 18:59:18 »
Kanke kjøpe gull med monopolpenger. Slik jeg tolker bates og Grayson, så vil ikke Bates innvestere penger i Klubben denne sesongen heller.
Om 5 år når Bates tar kvelden, så vil vi sitte og lure på hvem som skal få klubben opp fra League one eller League 2. Vi går nok engang på dette med at vi ikke må bruke penger vi ikke har.
Enda Bankkontoen til bakmennene bak Bates blir feitere og feitere, så har ingen av dere tenkt tanken på at Bates ikke vil opp fra League one.
Torp Arch kan selvsagt kjøpes med lånte penger. Bankene vet hvor mye Leeds trekker og vil dermed gi et lån. Det samme med Elland Road. Men problemet til Bates ligger da i at det er klubben Leeds United som vil sitte som eier av Torp Arch og Elland Road. Hovedtaktikken til Bates er å sylte penger ut av Klubben. Kjøpe disse arenaene selv og deretter selge seg ut av Leeds United. De nye eierne vil da måtte leie Elland Road og Torp Arch av Bates. Eller kjøpe de til en overpris



Her tror eg du tar feil.
Finansskrisa som herjer i verden, er "større" i England, enn kva den er i Norge.
Bankene kaster ikkje lenger penger etter bedrifter, og med eit frynsete rykte er vertfall ikkje sjansen for eit lån i hundre millioner klassen større.

« Siste redigering: Mai 27, 2009, 19:01:18 av Papi »
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Sander

Sv: Jajajajajaja. Leeds set for winning League one
« Svar #76 på: Mai 27, 2009, 23:11:05 »
Kanke kjøpe gull med monopolpenger. Slik jeg tolker bates og Grayson, så vil ikke Bates innvestere penger i Klubben denne sesongen heller.
Om 5 år når Bates tar kvelden, så vil vi sitte og lure på hvem som skal få klubben opp fra League one eller League 2. Vi går nok engang på dette med at vi ikke må bruke penger vi ikke har.
Enda Bankkontoen til bakmennene bak Bates blir feitere og feitere, så har ingen av dere tenkt tanken på at Bates ikke vil opp fra League one.
Torp Arch kan selvsagt kjøpes med lånte penger. Bankene vet hvor mye Leeds trekker og vil dermed gi et lån. Det samme med Elland Road. Men problemet til Bates ligger da i at det er klubben Leeds United som vil sitte som eier av Torp Arch og Elland Road. Hovedtaktikken til Bates er å sylte penger ut av Klubben. Kjøpe disse arenaene selv og deretter selge seg ut av Leeds United. De nye eierne vil da måtte leie Elland Road og Torp Arch av Bates. Eller kjøpe de til en overpris


Vi brukte vel strengt tatt mest penger på spillere i år, i fjor og i Championship?
 

h.b

  • Gjest
Sv: Jajajajajaja. Leeds set for winning League one
« Svar #77 på: Mai 27, 2009, 23:22:15 »
Sier hvem

fjellhaugen

Sv: Jajajajajaja. Leeds set for winning League one
« Svar #78 på: Mai 27, 2009, 23:25:58 »
Sier hvem

sier sander.













og bates?
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Sander

Sv: Jajajajajaja. Leeds set for winning League one
« Svar #79 på: Mai 27, 2009, 23:26:14 »
Overgangene sjøl svarer deg vel på det. Andre lag i Championship sa selv at Leeds hadde brukt £5mill på spillerkjøp, noe de kunne se langt etter å bruke.

Du må selvsagt regne med signing on fees osv. Dette teller selvsagt i overganger..
 

h.b

  • Gjest
Sv: Jajajajajaja. Leeds set for winning League one
« Svar #80 på: Mai 27, 2009, 23:29:27 »
Overgangene sjøl svarer deg vel på det. Andre lag i Championship sa selv at Leeds hadde brukt £5mill på spillerkjøp, noe de kunne se langt etter å bruke.

Du må selvsagt regne med signing on fees osv. Dette teller selvsagt i overganger..
Link til dette please

Dennis

Sv: Jajajajajaja. Leeds set for winning League one
« Svar #81 på: Mai 27, 2009, 23:32:29 »
Trenger du kilder du da, h.b.?  ::)
Marching on together!

Sander

Sv: Jajajajajaja. Leeds set for winning League one
« Svar #82 på: Mai 27, 2009, 23:44:27 »
Dessverre kan jeg ikke dokumentere dette fordi jeg ikke vet hvor mye som betales i signing on fees, lønninger osv. I år står alle overganger som disclosed fee`s, så blir bare gjetting om jeg sier hvem som kosta hva. Men eksempel fra Championship.

Ca pris:
Gregan - 1mill
Hulse - 650.000
Healy - 500.000
Cressy - 1.1mill
Carlisle - ?
Moore - 20.000
Blake - 1mill?
Crainey - 2-300.000
Douglas - ?
Ankergren - ?

Så henta vi Lubo, Hunty, Robbo (god lønn?) osv

Dette er bare eksempler på hva vi henta inn året etter klubben var nær konkurs. At pengene ble brukt på det det ble brukt på er noe annet, men man kan vel kalle dette satsing?

Er ikke bare overgangssummen som kan regnes inn heller. Lønninger, bonuser og slikt må også regnes inn.
Orker ikke prøve å finne tall for to siste åra.



 

h.b

  • Gjest
Sv: Jajajajajaja. Leeds set for winning League one
« Svar #83 på: Mai 27, 2009, 23:46:09 »
Dessverre kan jeg ikke dokumentere dette fordi jeg ikke vet hvor mye som betales i signing on fees, lønninger osv. I år står alle overganger som disclosed fee`s, så blir bare gjetting om jeg sier hvem som kosta hva. Men eksempel fra Championship.

Ca pris:
Gregan - 1mill
Hulse - 650.000
Healy - 500.000
Cressy - 1.1mill
Carlisle - ?
Moore - 20.000
Blake - 1mill?
Crainey - 2-300.000
Douglas - ?
Ankergren - ?

Så henta vi Lubo, Hunty, Robbo (god lønn?) osv

Dette er bare eksempler på hva vi henta inn året etter klubben var nær konkurs. At pengene ble brukt på det det ble brukt på er noe annet, men man kan vel kalle dette satsing?

Er ikke bare overgangssummen som kan regnes inn heller. Lønninger, bonuser og slikt må også regnes inn.
Orker ikke prøve å finne tall for to siste åra.




Etter dine tall, så brukte Leeds null penger på overganger ifjor

Dennis

Sv: Jajajajajaja. Leeds set for winning League one
« Svar #84 på: Mai 27, 2009, 23:51:47 »
HB: Hvis Leeds brukte null på overganger i fjor, så har vel dette noe å gjøre med dine teorier om at Bates betaler skjult gjeld under bordet i dyre dommer hver sesong? Om dette stemmer, noe du langt ifra kunne dokumentere i går, så er det vel neppe særlig mye penger til overs til spillere?

Likevel, tross dine lange strekk etter å bevise Bates som ondskapens fyrste, ønsker du å sette klubben i gjeld. En gjeld klubben knapt kunne betjent uten denne kriminelle betalingen du vever historier om, og i alle fall ikke med.

Ser du ikke den manglende logikken? Om du tar deg opp et huslån, så får du vel ikke lån til 10 millioner i banken om du kun har inntekt til å betjene 2 millioner? (Ta selvsagt ikke dette personlig, jeg har ikke anelse eller interesse for hva du tjener  ;))

Og dette med at Bates må forsvinne holder jo ikke som motargument, for det går ikke bare an å bestille. Først må interesserte kjøpere melde seg og de holder seg fortsatt langt borte - eller sitter inne.
Marching on together!

Sander

Sv: Jajajajajaja. Leeds set for winning League one
« Svar #85 på: Mai 27, 2009, 23:52:42 »
Dessverre kan jeg ikke dokumentere dette fordi jeg ikke vet hvor mye som betales i signing on fees, lønninger osv. I år står alle overganger som disclosed fee`s, så blir bare gjetting om jeg sier hvem som kosta hva. Men eksempel fra Championship.

Ca pris:
Gregan - 1mill
Hulse - 650.000
Healy - 500.000
Cressy - 1.1mill
Carlisle - ?
Moore - 20.000
Blake - 1mill?
Crainey - 2-300.000
Douglas - ?
Ankergren - ?

Så henta vi Lubo, Hunty, Robbo (god lønn?) osv

Dette er bare eksempler på hva vi henta inn året etter klubben var nær konkurs. At pengene ble brukt på det det ble brukt på er noe annet, men man kan vel kalle dette satsing?

Er ikke bare overgangssummen som kan regnes inn heller. Lønninger, bonuser og slikt må også regnes inn.
Orker ikke prøve å finne tall for to siste åra.




Etter dine tall, så brukte Leeds null penger på overganger ifjor

Fordi jeg ikke aner hvor mye vi brukte på signingene. Kan vel kanskje ikke si med fakta vi brukte mest i år på overgangssummer, men antar vi brukte nok i både lønninger og transfers.

Men du skriver Bates heller ikke i år vil investere. Det har han jo vist han allerede har gjort for klubben tidligere. Før overgangsvinduet åpner, påstår du Bates ikke kommer til å bruke penger på overganger. Om jeg gjetter, hva gjør du da?
 

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Jajajajajaja. Leeds set for winning League one
« Svar #86 på: Mai 28, 2009, 00:13:48 »
Det er nok en del klubber i CCC som har brukt vesentlig mer enn Leeds de siste år, men tror Sander er ganske nære sannheten her.

Investeringer i spillere er jo ikke bare transfersummer - men også signonfees, lønninger, bonuser etc. En spiller som Andy Robinson ville sikkert kostet ganske mange kroner om vi skulle kjøpt ham fri fra Swansea. Iom at han gikk til Leeds etter at kontrakten med Swansea gikk ut, kunne han istedet putte en klekkelig signonfee i lomma. Dette er helt normal - og lovlig - praksis, og dette er 'overgangssummer' som ikke offentliggjøres.

Derfor vanskelig å finne eksakte tall, men vi har hatt et par tråder tidligere hvor vi såvidt har diskutert Leeds og agenthonorarer - hvor Leeds har ligget helt 'på topp' de siste to åra. Dette gir en relativt klar indikasjon på to ting:

1) Leeds er aktive i transfermarkedet
2) Leeds dealer med mange spillere som har så høy 'verdi' at de er interessante for agentene

Blir jo også et spørsmål om å hva en prioriterer å bruke pengene på. Skal vi bruke 12 mill pund på en brasiliansk spiss fra Herenveen - eller 9 mill pund på et nytt og moderne treningsanlegg .... Hva velger vi?
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

marve

Sv: Jajajajajaja. Leeds set for winning League one
« Svar #87 på: Mai 28, 2009, 17:26:27 »
Hvorfor i alle dager klarer ikke en klubb som leeds å beholde en spiller som beckford ????.
Beckford har vært vår viktigste spiller i år ,de gangene han har værtute med skade så har vi sliti .
Vi er milevis unna prl nå og jeg kan ikke fatte hvordan vi skal kunne komme tilbake dit med dagens eier av klubben ,vi MÅ forsterke laget ikke selge våre beste spillere .
Se på klubber som bla pompey,brigthon og qpr de har fått nye veldig rike eiere .Jeg spør hvorfor har ikke vi fått det ??????.Er redd vi er i ferd med å glemmes .
Når spillere som feks sodje ikke er sikker på om han vill spille for oss en gang neste år ,ja så synes jeg det sier en del om hvor langt nede vi nå er kommet.
« Siste redigering: Mai 28, 2009, 17:28:02 av marve »
 

Andersen

Sv: Jajajajajaja. Leeds set for winning League one
« Svar #88 på: Mai 28, 2009, 21:38:23 »
Vi kan diskutere oss grønne på dette , men jeg tror vi må vente til mai neste år, før vi ser om vi kommer opp . Og at noen nye spillere har hjulpet oss med dette!  ;D LEEDS4EVER.

peacock

Sv: Jajajajajaja. Leeds set for winning League one
« Svar #89 på: Mai 29, 2009, 10:35:01 »
Hvorfor i alle dager klarer ikke en klubb som leeds å beholde en spiller som beckford ????.


Er ikke det åpenbart? Vi spiller på nivå 3, og vi har begrensede midler til lønninger. Gode spillere kan sikre hele sin fremtid på et høyere nivå.