Skrevet av Emne: Kamp vs Middlesbrough@ Riverside stadium 22.4.2024 kl 21:00 - Viasat2  (Lest 4820 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Bjosse77

Knottene i knehøyde, stor fart. Dommeren er jo mye mer ettergivende med Middelsbrough. Soleklart gult.

auren

Pause. 2-3. Og pust! Eirik Aase spådde før kampen at det kunne bli en Hawaii-kamp, og gjett om det ble. Heseblesende med 5 mål og mye rom i begge leire. Vi har vært gode offansivt, men sett frynsete ut bakover. Noe må gjøres med midtbanen, synes ikke Gruev og Gray har det som trengs defansivt. Rutter av og Kamara inn, legge om til treer på midten mon tro?
Boro scorer fort 1-2 mål til her, og da må vi score minst det samme. Kan fort skje. Lukter Birmingham-Leeds av denne kampen for noen sesonger siden.

PUH!

auren
« Siste redigering: April 22, 2024, 21:57:01 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

For en Hawaii-match!!

Det verste var ikke de to målene vi slapp inn. Det verste var alle målene vi burde ha scoret. For noen sjanser!

Men vi alle ville før kampen tatt en ettmålsledelse i pausen.

Bjosse77

Bare plukke av Rutter og det fjaset hans i pausen. Eneste han har gjort er å skaffe straffa
Vært svak. Merkelig nok vært bedre defensivt enn offensivt.

raggen

synes ikke midtbanen fungerer.. synes boro finner rom og blir farlige hver gang og trer ballen for enkelt gjennom midten. bra og score 3 mål og med det siste som var offside,men her er ikke siste målet kommet
Forever Leeds United!!!!!!!!

Sydhagen

Fantastisk gøy omgang. Kjør!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Etter landslagspausen har andre omgangene vært bedre enn første omgangene (kanskje sett bort fra Blackburn-kampen). Satser på at vi ser bedre ut defansivt i andre og klarer å ri ledelsen inn! Tre poeng vil være MASSIVE!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GaryMac

6 min tillegg? Her må noen ha sovnet.
Mulig det var jeg, for jeg har ikke fått med meg hverken lange eller mange opphold i spillet...

Så du synes det har skjedd lite?  Kjedelig kamp.  :)
På ingen måte! Men såpass overrasket over 6 minutter tillegg at jeg likevel må holde muligheten åpen.
Evt at jeg har fått en lett hjernerystelse enten ved en av feiringene eller når jeg dunket hodet i bordet i sinne og fortvilelse....

Lucas the Kop Cat

Nå går vi for den farlige 4-2-ledelsen.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


Sterland

En pussig strategi å overlate initiativet til Boro så fort vi har tatt ledelsen.. bevisst eller ubevisst. Vi bør være gode nok til å spille dette laget av banen. Men vi blir liggende lavt, og de har en enormt farlig spiss. Latte har gult, og nå må det bevisst provoseres hele tiden. Et rødt på han, så er mye gjort. Ellers synes jeg fortsatt at Summerville og Rutter har en nedadgående trend, men glimter til inne i mellom. Bamford har vært bedre enn på lenge :)

Carl Fisker

Noe sier meg at dersom vi hadde hatt en annen keeper enn Meslier, hadde det stått 0-3 til pause. Han skal ikke ut i feltet på det første målet. Det andre målet er meget svakt keeperspill.

Cherry

Artig kamp for den objektive seer, for dette er jo ren bingo! :o
Går Rutter på no’ ? Han fixer straffe, men makan til ballmist gang på gang..

Syns Gnonto har vært veldig god, og vi har tenning i dag- men gir Boro altfor mye rom.
Det kommer nok også av at vi vil angripe, og spiller gledelig nok mer direkte i lengderetning i dag- og da blir brudd i mot farligere med flere av våre på vei frem.
Midtbanen vår er skjør, Kamara bør inn - mulig Rutter er skada- uansett kan vi få inn Piroe i stedet.
 

Cannavaro

Endelig litt margin på vår side - Gnonto sin scoring var offside, men vi skaper sjanser og da er det viktig å sette dem !!
Det gynger frem og tilbake, som mange sier så er problemer i midtbaneleddet....ser ikke ut som vi vet om vi skal presse høyt eller lavt til tider, og derfor blir vi overspilt og lager rom.
Latte Lath står med ett gult, det virker som han er heltent mot oss idag. 6 minutter tillegg var det ingen som så komme egentlig....unntatt dommerteamet da.
Laget vårt ser heltent ut egentlig men funker ikke optimalt som en enhet her, det må Farke få rettet på i pausen.
Jeg antar at vi må sitte fremme i skoa hele gjengen som ser denne kampen gjennom 2.omgang også....men mye fin fotball innimellom, må være mer gøy for den nøytrale seer.....here we go with Leeds United......
MFLU - Miracles For Leeds United

NT

Befriende å kunne juble for Gnonto mål, i visshet om at VAR ikke er her. Undres hvorfor han ikke vil ha presset noe høyere og litt mer avstand i ledd. Må få låst av Boro på ett vis, vi har vel forespurt før etter Farkes taktiske trekk. Om han bare fortsetter nå uten mottrekk kan det fort glippe

auren

Synes Boro har imponert. Klart mest possession og mer sikker med pasningene enn oss. I tillegg er de aggressive og presser oss høyt. Vi sliter med å få ballen ut fra eget forsvar, noe som ender med at Meslier må slå langt noen ganger, og da taper vi fort ballen. Gray blir for lettvekter defansivt, håper Farke ser dette og får Kamara innpå fra starten av andre omgang, men det blir nok samme laget som vanlig.

Husk at Leeds normalt sett vinner når det andre laget har mest possession. Var det 4-1-0 på de fem kampene som har vært?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

baste

Gnonto kommer til å score i dag.. rette opp feilen sin

Dette kan fort bli en sterk B  ;)

Ser rimelig bra ut dette :)

Lucas the Kop Cat




Husk at Leeds normalt sett vinner når det andre laget har mest possession. Var det 4-1-0 på de fem kampene som har vært?

auren

Ikke umulig at det ligger bak at vi har lagt oss litt bakpå. Det gir oss mer rom på overganger.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


Joe Jordan

Håper Farke har lagt en ny plan for defensiv midtbane, der var det for svakt i første omgang.


Sent from my iPhone using Tapatalk
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

GeirO

Håper dette blir verdens kjedeligste 0-0-omgang. Kan skje...

auren

Vi lar Boro styre og satser på å ta dem på en overgang og to. Virker som at det er planen. Så får vi se om det er riktig eller ei.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Lucas the Kop Cat

Synes vi ligger med litt for store avstander til Boro-spilleren til å stjele ball og få overganger.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


NT

Er nesten konstant for langt unna OBrian

Kato

Pausepraten var altså parker bussen.
 

Sterland

Hvorfor vi har sluttet å spille fotball er et mysterium

Myhre10

Meslier virker nervøs og usikker i dag 🤔

Lucas the Kop Cat

Dette blir ulidelig hvis det er slik omgangen skal forløpe.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


auren

Redd Boro scorer på en corner. Hatt en del nå. Frykter 3-3 snart.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Lucas the Kop Cat

Gnonto ramler for lett ved flere anledninger.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


Lucas the Kop Cat

Summerville spesial!

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


auren

SUMMERVILLE!!! 4-2! For en riktig taktikk Farke!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.