Skrevet av Emne: Kamp: vs Sheffield U @ Bramall Lane, Lørdag 10/2-18 kl. 1330 Viasport3  (Lest 37262 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

veteranen

  • Gjest
Sv: Kamp: vs Sheffield U @ Bramall Lane, Lørdag 10/2-18 kl. 1330 Viasport3
« Svar #300 på: Februar 10, 2018, 19:36:54 »
Da blir vår neste kamp en absolutt must win hjemme mot Bristol City.
Siste sjanse

Vi er 8 poeng bak med 15 kamper igjen. I praksis er løpet kjørt, men vi håper jo alltids lengst mulig i teorien. Vi er nødt til å satse mer offansivt til neste helg. Gjerne to spisser. Hvis vi går for 4-1-4-1 så vil jeg ha følgende lag:

Wiedwald - Anita, Pennington, Jansson, de Bock - Forshaw - Alioski, Pablo, Vieira, Roberts - Lasogga

Roberts virker å ha bra teknikk og høy fart. Det er mangelvare i Leedsstallen.

auren

Hvorfor det?
Slår vi Bristol City (og det gjør vi!), så er vi fem poeng bak play-off med 14 kamper igjen og 42 poeng å kjempe for.
Her er det meste fremdeles mulig - og fint lite er kjørt!

auren

Sv: Kamp: vs Sheffield U @ Bramall Lane, Lørdag 10/2-18 kl. 1330 Viasport3
« Svar #301 på: Februar 10, 2018, 19:49:57 »
Da blir vår neste kamp en absolutt must win hjemme mot Bristol City.
Siste sjanse

Vi er 8 poeng bak med 15 kamper igjen. I praksis er løpet kjørt, men vi håper jo alltids lengst mulig i teorien. Vi er nødt til å satse mer offansivt til neste helg. Gjerne to spisser. Hvis vi går for 4-1-4-1 så vil jeg ha følgende lag:

Wiedwald - Anita, Pennington, Jansson, de Bock - Forshaw - Alioski, Pablo, Vieira, Roberts - Lasogga

Roberts virker å ha bra teknikk og høy fart. Det er mangelvare i Leedsstallen.

auren

Hvorfor det?
Slår vi Bristol City (og det gjør vi!), så er vi fem poeng bak play-off med 14 kamper igjen og 42 poeng å kjempe for.
Her er det meste fremdeles mulig - og fint lite er kjørt!

Pga hvordan vi spiller for tiden og at vi nå møter flere topplag til dyst over de neste 4-5 kampene. I tillegg så ligger Boro 4 poeng foran oss og Sheff Utd og Preston 5 poeng foran. Så selv om BC skulle trøble, så må vi også passere disse lagene. Det er svært lite som skal tilsi at vi plutselig fyrer på alle sylindre og vinner 10-12 av de siste kampene.

Men - en kamp av gangen. Og neste helg skal BC slås. Jeg er med på den

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

veteranen

  • Gjest
Sv: Kamp: vs Sheffield U @ Bramall Lane, Lørdag 10/2-18 kl. 1330 Viasport3
« Svar #302 på: Februar 10, 2018, 20:10:14 »
Ok.
Men da skal jeg her og nå avsløre et utrolig viktig moment for deg, så lenge du lover å ikke fortelle det til andre:
Helt siden før sesongstart har jeg fortalt mine nærmeste at årets Leeds-sesong kommer til å bli veldig ujevn helt frem til midten av februar måned. Deretter vil vi frem til sesongens avslutning fremstå som divisjonens sterkeste lag. Jeg har også fortalt at så lenge avstanden opp til play-off er mindre enn ti poeng når det gjenstår 15 kamper, har vi en sjanse.

I utgangspunktet så jeg for meg at TC skulle være trener ut sesongen, men tror ikke at trenerbyttet skal rokke ved analysen. Heller tvertimot, med tanke på tidspunktet for byttet.

Vel, nå vet du dette, så nå kan du knuse sparegrisen og løpe til nærmeste bookmaker. På eget ansvar, selvsagt.  8)

Jon R

Sv: Kamp: vs Sheffield U @ Bramall Lane, Lørdag 10/2-18 kl. 1330 Viasport3
« Svar #303 på: Februar 10, 2018, 21:49:01 »
Ok.
Men da skal jeg her og nå avsløre et utrolig viktig moment for deg, så lenge du lover å ikke fortelle det til andre:
Helt siden før sesongstart har jeg fortalt mine nærmeste at årets Leeds-sesong kommer til å bli veldig ujevn helt frem til midten av februar måned. Deretter vil vi frem til sesongens avslutning fremstå som divisjonens sterkeste lag. Jeg har også fortalt at så lenge avstanden opp til play-off er mindre enn ti poeng når det gjenstår 15 kamper, har vi en sjanse.

I utgangspunktet så jeg for meg at TC skulle være trener ut sesongen, men tror ikke at trenerbyttet skal rokke ved analysen. Heller tvertimot, med tanke på tidspunktet for byttet.

Vel, nå vet du dette, så nå kan du knuse sparegrisen og løpe til nærmeste bookmaker. På eget ansvar, selvsagt.  8)
Veldig bra, veteranen. Synes det var bedring å spore i dag, og at vi fremstod mer og mer som et lag utover kampen. Jeg har trua på at dette kan bli bedre, mye bedre, med det spillematerialet vi har tilgjengelig i dag. Ønsker meg fortsatt 3-5-2..
Jon R.

DenHviteYeboah

Sv: Kamp: vs Sheffield U @ Bramall Lane, Lørdag 10/2-18 kl. 1330 Viasport3
« Svar #304 på: Februar 10, 2018, 21:59:23 »
Ok.
Men da skal jeg her og nå avsløre et utrolig viktig moment for deg, så lenge du lover å ikke fortelle det til andre:
Helt siden før sesongstart har jeg fortalt mine nærmeste at årets Leeds-sesong kommer til å bli veldig ujevn helt frem til midten av februar måned. Deretter vil vi frem til sesongens avslutning fremstå som divisjonens sterkeste lag. Jeg har også fortalt at så lenge avstanden opp til play-off er mindre enn ti poeng når det gjenstår 15 kamper, har vi en sjanse.

I utgangspunktet så jeg for meg at TC skulle være trener ut sesongen, men tror ikke at trenerbyttet skal rokke ved analysen. Heller tvertimot, med tanke på tidspunktet for byttet.

Vel, nå vet du dette, så nå kan du knuse sparegrisen og løpe til nærmeste bookmaker. På eget ansvar, selvsagt.  8)
Veldig bra, veteranen. Synes det var bedring å spore i dag, og at vi fremstod mer og mer som et lag utover kampen. Jeg har trua på at dette kan bli bedre, mye bedre, med det spillematerialet vi har tilgjengelig i dag. Ønsker meg fortsatt 3-5-2..
Bare å glemme playoff. Når vi stiller med O`Kane, Phillps, Roofe og Alioski fra start, så sier det alt om kvaliteten i troppen :(
Alioski og Roofe er ok å ha, de 2 andre er bare å kvitte seg med fortest mulig. De neste 4 kampene er bare å grue seg til :o

RoarG

Sv: Kamp: vs Sheffield U @ Bramall Lane, Lørdag 10/2-18 kl. 1330 Viasport3
« Svar #305 på: Februar 10, 2018, 22:44:01 »
Ok.
Men da skal jeg her og nå avsløre et utrolig viktig moment for deg, så lenge du lover å ikke fortelle det til andre:
Helt siden før sesongstart har jeg fortalt mine nærmeste at årets Leeds-sesong kommer til å bli veldig ujevn helt frem til midten av februar måned. Deretter vil vi frem til sesongens avslutning fremstå som divisjonens sterkeste lag. Jeg har også fortalt at så lenge avstanden opp til play-off er mindre enn ti poeng når det gjenstår 15 kamper, har vi en sjanse.

I utgangspunktet så jeg for meg at TC skulle være trener ut sesongen, men tror ikke at trenerbyttet skal rokke ved analysen. Heller tvertimot, med tanke på tidspunktet for byttet.

Vel, nå vet du dette, så nå kan du knuse sparegrisen og løpe til nærmeste bookmaker. På eget ansvar, selvsagt.  8)
Veldig bra, veteranen. Synes det var bedring å spore i dag, og at vi fremstod mer og mer som et lag utover kampen. Jeg har trua på at dette kan bli bedre, mye bedre, med det spillematerialet vi har tilgjengelig i dag. Ønsker meg fortsatt 3-5-2..
Bare å glemme playoff. Når vi stiller med O`Kane, Phillps, Roofe og Alioski fra start, så sier det alt om kvaliteten i troppen :(
Alioski og Roofe er ok å ha, de 2 andre er bare å kvitte seg med fortest mulig. De neste 4 kampene er bare å grue seg til :o
Om ikke å grue seg, så i alle fall se fram til med begrenset optimisme. Alltids en sjanse.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

GeirO

Sv: Kamp: vs Sheffield U @ Bramall Lane, Lørdag 10/2-18 kl. 1330 Viasport3
« Svar #306 på: Februar 10, 2018, 23:02:40 »
Synes faktisk Sacko ofte ER et friskt pust når han kommer inn. Bruker farta, kommer seg forbi og får lagt inn.
MOT

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Sheffield U @ Bramall Lane, Lørdag 10/2-18 kl. 1330 Viasport3
« Svar #307 på: Februar 10, 2018, 23:14:08 »
Leeds fan

Dear The @EFL,
Can someone tell your referees that when a player simultaneously flings his arms out, arches his back and shouts in pain while being challenged in the opposition penalty area that IT’S ALWAYS A BLATANT DIVE.
Use some common sense for a change, FFS
Sincerely
#LUFC

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Sheffield U @ Bramall Lane, Lørdag 10/2-18 kl. 1330 Viasport3
« Svar #308 på: Februar 10, 2018, 23:20:23 »
Hva slags kommentar er dette Phil Hay???

Had a go in the second half after a very poor first but there are some fundamental issues with this team. Those aren't going to disappear overnight.





What The f... betyr "fundamental issues"???



Sjult agenda MR Hay?







Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Eriksen55

Sv: Kamp: vs Sheffield U @ Bramall Lane, Lørdag 10/2-18 kl. 1330 Viasport3
« Svar #309 på: Februar 10, 2018, 23:24:20 »
Synes faktisk Sacko ofte ER et friskt pust når han kommer inn. Bruker farta, kommer seg forbi og får lagt inn.

Hjelper ikke å få lagt inn når innlegget går ut til innkast på andre siden.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Kamp: vs Sheffield U @ Bramall Lane, Lørdag 10/2-18 kl. 1330 Viasport3
« Svar #310 på: Februar 11, 2018, 00:00:06 »
Hva slags kommentar er dette Phil Hay???

Had a go in the second half after a very poor first but there are some fundamental issues with this team. Those aren't going to disappear overnight.





What The f... betyr "fundamental issues"???



Sjult agenda MR Hay?

Ingenting skjult her, åpenlyst.

Buddy

Sv: Kamp: vs Sheffield U @ Bramall Lane, Lørdag 10/2-18 kl. 1330 Viasport3
« Svar #311 på: Februar 11, 2018, 02:31:16 »
Nå må vi slutte med denne sutringa!
Amen

Milou

Sv: Kamp: vs Sheffield U @ Bramall Lane, Lørdag 10/2-18 kl. 1330 Viasport3
« Svar #312 på: Februar 11, 2018, 06:41:10 »
Må si meg enig med eriksen55 her. Dog er jeg ekstremt skuffet over O'Kane. Hver gang O'Kane får ballen, klarerer han ballen med en optimistisk pasning mot en av de fremme, som fører til at vi mister ballen. I tillegg markerer han svakt, er generelt dårlig med ballen og i det hele tatt ikke god nok. Hva man ser i denne spilleren, forstår jeg absolutt ingenting av. Nitrist å gi han 4-års kontrakt. Ekuban viser dog glimt i sitt innhopp. Kan bli en fin mann å ha fremme. Sacko viser hvorfor han ikke er god nok. Sluttproduktet er svakt.

O'Kane var faktisk veldig god under oppkjøringen og frem til september. Ã…ret før under Monk hadde han også en god periode på samme tidspunkt, men en skade holdt han tilbake den gang.

Før så kunne Eunan ta med seg ballen et par meter fremover og forsére ledd. Da fikk vi flyttet opp laget og han fikk alternativer å spille på. Dette er det LENGE siden jeg har sett han gjøre.
Han er en playmaker-type som er svak i det defensive arbeidet. Men de geniale stikkerne har uteblitt denne sesongen, og jeg savner sugne løp fra egen 16-meter for å skape overtall. Han virker å ha mista selvtilliten  helt. I dag turde han ikke å ha flere enn to touch på ballen om gangen og var ofte feilplassert. Forshaw hadde flere fine stikkere i dag, og var mange hakk bedre enn O'Kane.

Takk for denne. Godt å få fram nyansene og som du seier var O'Kane ein viktig brikke i den gode starten av sesongen. Blir trist av fans som slaktar eigne spelarar på bakgrunn av ein enkeltkamp, eller ein formdupp. Dette er noko som hender dei fleste spelarar, også dei aller beste. Nokon og einkvar kunne ha godt av å gå tilbake å lese nokre av kommentarane til Wood sine første kampar for å forstå kva eg meiner.

Eg er også einig med deg at O'Kane sin styrke er i det offensive meir enn det defensive spelet. Eg hugsar sjøl frå mitt besøk på Elland Road i fjor O'Kane som kom inn i andre omgang og skapte meir offensivt på ein halv omgang enn resten av laget hadde gjort før det. Har tru på at med Saiz tilbake får O'Kane meir rom å utfolde seg i, men kan vere einig i at han kan trenge ein pause no.

DenHviteYeboah

Sv: Kamp: vs Sheffield U @ Bramall Lane, Lørdag 10/2-18 kl. 1330 Viasport3
« Svar #313 på: Februar 11, 2018, 08:27:25 »
Må si meg enig med eriksen55 her. Dog er jeg ekstremt skuffet over O'Kane. Hver gang O'Kane får ballen, klarerer han ballen med en optimistisk pasning mot en av de fremme, som fører til at vi mister ballen. I tillegg markerer han svakt, er generelt dårlig med ballen og i det hele tatt ikke god nok. Hva man ser i denne spilleren, forstår jeg absolutt ingenting av. Nitrist å gi han 4-års kontrakt. Ekuban viser dog glimt i sitt innhopp. Kan bli en fin mann å ha fremme. Sacko viser hvorfor han ikke er god nok. Sluttproduktet er svakt.

O'Kane var faktisk veldig god under oppkjøringen og frem til september. Ã…ret før under Monk hadde han også en god periode på samme tidspunkt, men en skade holdt han tilbake den gang.

Før så kunne Eunan ta med seg ballen et par meter fremover og forsére ledd. Da fikk vi flyttet opp laget og han fikk alternativer å spille på. Dette er det LENGE siden jeg har sett han gjøre.
Han er en playmaker-type som er svak i det defensive arbeidet. Men de geniale stikkerne har uteblitt denne sesongen, og jeg savner sugne løp fra egen 16-meter for å skape overtall. Han virker å ha mista selvtilliten  helt. I dag turde han ikke å ha flere enn to touch på ballen om gangen og var ofte feilplassert. Forshaw hadde flere fine stikkere i dag, og var mange hakk bedre enn O'Kane.

Takk for denne. Godt å få fram nyansene og som du seier var O'Kane ein viktig brikke i den gode starten av sesongen. Blir trist av fans som slaktar eigne spelarar på bakgrunn av ein enkeltkamp, eller ein formdupp. Dette er noko som hender dei fleste spelarar, også dei aller beste. Nokon og einkvar kunne ha godt av å gå tilbake å lese nokre av kommentarane til Wood sine første kampar for å forstå kva eg meiner.

Eg er også einig med deg at O'Kane sin styrke er i det offensive meir enn det defensive spelet. Eg hugsar sjøl frå mitt besøk på Elland Road i fjor O'Kane som kom inn i andre omgang og skapte meir offensivt på ein halv omgang enn resten av laget hadde gjort før det. Har tru på at med Saiz tilbake får O'Kane meir rom å utfolde seg i, men kan vere einig i at han kan trenge ein pause no.
Mener du virkelig at O`Kane er en spiller som er god nok for et lag som satser på å rykke opp??? O`Kane har ingenting å gjøre på et lag i toppen av championship eller PL etter min mening. Han har spilt såpass mange kamper hos oss at det er ikke hjernekirurgi å forstå at han er oseaner for langt unna nivået!

leedslife

Sv: Kamp: vs Sheffield U @ Bramall Lane, Lørdag 10/2-18 kl. 1330 Viasport3
« Svar #314 på: Februar 11, 2018, 09:00:16 »
Enkelt kamp eller en formdupp?

Har jo ikke råd til å ha spillere som dukker opp å presterer i 4-5 kamper iløpet av sesong. Ikke en senior som skal dra lasset.
Kostet oss 3 poeng mot ipswich etter hodemist og rødt kort. Kostet oss 1 poeng i går. Siste kan skje de fleste.. Værste var den flate og uinspirerende opptreden som kaptein i et lokalderby.
Noen vokser på en slik oppgave og tar ansvar, andre faller igjennom og feiler.
På tide at klubben gjør grep og får inn ledere som har det som skal til.

Jon R

Sv: Kamp: vs Sheffield U @ Bramall Lane, Lørdag 10/2-18 kl. 1330 Viasport3
« Svar #315 på: Februar 11, 2018, 10:29:19 »
Nok er eksempel på en underpresterende spiller som har mye mer inne. O Kane er best når han kan bidra mer i det offensive spillet. Han er mer en indreløper enn en holding player. Helst ville jeg hatt en bedre spiller men han var god nok for opprykkslaget Bornemouth som feide gjennom Championship for noen sesonger siden. Ut fra det slutter jeg at han kan mye bedre enn hva han har vist siste 3-4 månedene.
Jon R.

DenHviteYeboah

Sv: Kamp: vs Sheffield U @ Bramall Lane, Lørdag 10/2-18 kl. 1330 Viasport3
« Svar #316 på: Februar 11, 2018, 10:39:04 »
Nok er eksempel på en underpresterende spiller som har mye mer inne. O Kane er best når han kan bidra mer i det offensive spillet. Han er mer en indreløper enn en holding player. Helst ville jeg hatt en bedre spiller men han var god nok for opprykkslaget Bornemouth som feide gjennom Championship for noen sesonger siden. Ut fra det slutter jeg at han kan mye bedre enn hva han har vist siste 3-4 månedene.
Kan godt hende du har rett, men nå er det bare å benke ham. han falt totalt igjennom da han fikk sjansen >:(

Xern

Sv: Kamp: vs Sheffield U @ Bramall Lane, Lørdag 10/2-18 kl. 1330 Viasport3
« Svar #317 på: Februar 11, 2018, 11:05:38 »
Nok er eksempel på en underpresterende spiller som har mye mer inne. O Kane er best når han kan bidra mer i det offensive spillet. Han er mer en indreløper enn en holding player. Helst ville jeg hatt en bedre spiller men han var god nok for opprykkslaget Bornemouth som feide gjennom Championship for noen sesonger siden. Ut fra det slutter jeg at han kan mye bedre enn hva han har vist siste 3-4 månedene.
Kan godt hende du har rett, men nå er det bare å benke ham. han falt totalt igjennom da han fikk sjansen >:(
Selv om han er ute av form så tror jeg ikke det er mye å hente på å benke fyren.. Vieira, Phillips, Roofe og Alioski er ute av form hele gjengen, og da sitter vi igjen uten midtbane og med Cibicki/Sakho på ene vingen. Spørs om det ikke er like mye å hente på å la enkelte spillere spille seg i form igjen, aka Lasogga?
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Sheffield U @ Bramall Lane, Lørdag 10/2-18 kl. 1330 Viasport3
« Svar #318 på: Februar 11, 2018, 15:58:41 »
LUFCdata

Few stats vs. Sheff Utd:

No player made more ball recoveries than Pennington (13)

Alioski completed 4 forward passes & the lowest pass acc. of any outfield Leeds player (56%)

Roofe completed 4 passes in 45 mins

Counter attacks: Sheff Utd 21-11 Leeds

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Sheffield U @ Bramall Lane, Lørdag 10/2-18 kl. 1330 Viasport3
« Svar #319 på: Februar 12, 2018, 12:48:26 »
Sheffield United 2 Leeds United 1: Three arrests after derby clash

Published: 10:48 Monday 12 February 2018
 Ezgjan Alioski takes on Sheffield United's Richard Stearman.
 PIC: Jonathan Gawthorpe
Ezgjan Alioski takes on Sheffield United's Richard Stearman. PIC: Jonathan Gawthorpe
Three arrests were made following the Leeds United’s clash with Sheffield United at the weekend.


South Yorkshire Police had a plan in place to cope with the fixture, which was played at the same time as the South Yorkshire derby between Barnsley and Sheffield Wednesday.

There were some fears that rival fans from both games would clash but South Yorkshire Police said the Barnsley v Wednesday fixture ‘passed without incident’ and trouble after United’s game was minimal.

CLICK HERE FOR LATEST LEEDS UNITED HEADLINES

Three arrests were made for assaulting a police officer, using threatening behaviour and breaching a court order.

Superintendent Paul McCurry said: “This was an unprecedented combination of fixtures that has taken considerable planning and preparation due to the high number of fans moving around the county. “I would like to thank everyone involved in the run up to the day, as well as all those who staffed the variety of functions required on the day.

“It was a challenging set of fixtures and I am grateful to all who supported our operation.”
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Sheffield U @ Bramall Lane, Lørdag 10/2-18 kl. 1330 Viasport3
« Svar #320 på: Februar 12, 2018, 17:48:39 »
Peter LUFC

Dermot Gallagher on Ref Watch on SKY Sports News says the O'Kane penalty wasn't even a foul so I for one owe O'Kane an apology.
#sorry #lufc

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Sheffield U @ Bramall Lane, Lørdag 10/2-18 kl. 1330 Viasport3
« Svar #321 på: Februar 13, 2018, 16:56:44 »
Leedsfansen er pakket godt inn på vei til bortekampen forrige lørdag:

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973