Skrevet av Emne: Analyse av scoringer sesongen 2013/2014  (Lest 37154 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Sv: Re: Analyse av scoringer sesongen 2013/2014
« Svar #150 på: Mars 13, 2014, 21:43:55 »
Engelske backer er vel oppflasket på firebackssystemet, og når hjernestammen som tar kontrollen i pressa situasjoner, og man beveger seg som om man spilte med fire bak.

Spørsmålet blir da hvorfor man skal kødde med det? Og spesielt når det var fantastisk katastrofe så sent som i midten av januar.
 

Jon R

Sv: Analyse av scoringer sesongen 2013/2014
« Svar #151 på: Mars 14, 2014, 00:24:09 »
Sett fra min posisjon på North stand, så virket mål nr 2 nesten ferdig scorer når jeg muren og keepers plassering....
Jon R.

Gufrias

Sv: Re: Analyse av scoringer sesongen 2013/2014
« Svar #152 på: Mars 14, 2014, 08:00:13 »
Engelske backer er vel oppflasket på firebackssystemet, og når hjernestammen som tar kontrollen i pressa situasjoner, og man beveger seg som om man spilte med fire bak.

Spørsmålet blir da hvorfor man skal kødde med det? Og spesielt når det var fantastisk katastrofe så sent som i midten av januar.
Kanskje fordi systemet med fire bak var fantastisk katastrofe så sent som sist lørdag?

Men, ettersom 3-5-2 var fantastisk katastrofe på tirsdag igjen, er det lov å håpe at vi aldri ser Leeds bruke den igjen. Ikke det at det er lett å finne en formasjon som dette mannskapet faktisk er stabilt gode i. Men den diskusjonen hører vel hjemme i McDermotts taktikkeri-tråd.

http://forum.leedsunited.no/index.php/topic,20188.90.html
Hekta på Leeds siden 1974

Kato

Sv: Re: Analyse av scoringer sesongen 2013/2014
« Svar #153 på: Mars 14, 2014, 08:30:22 »
Engelske backer er vel oppflasket på firebackssystemet, og når hjernestammen som tar kontrollen i pressa situasjoner, og man beveger seg som om man spilte med fire bak.

Spørsmålet blir da hvorfor man skal kødde med det? Og spesielt når det var fantastisk katastrofe så sent som i midten av januar.
Kanskje fordi systemet med fire bak var fantastisk katastrofe så sent som sist lørdag?

Men, ettersom 3-5-2 var fantastisk katastrofe på tirsdag igjen, er det lov å håpe at vi aldri ser Leeds bruke den igjen. Ikke det at det er lett å finne en formasjon som dette mannskapet faktisk er stabilt gode i. Men den diskusjonen hører vel hjemme i McDermotts taktikkeri-tråd.

http://forum.leedsunited.no/index.php/topic,20188.90.html

Tror vi må se sammenhengen lørdag/tirsdag også i forhold til hvem som brukes. I forhold til baklengs lørdag, var Wooton omtrent involvert i alt. Min mening er at vi bør starte med at dette skal være en firer, det neste vi bør få på plass er hvem som skal være partner for Pearce i midten.

Om min analyse er riktig kommer nesten 20 av baklengsmålene fra sentralt i banen. Det gir ikke stopperne automatisk skylda, men det indikerer trøbbel sentralt i forsvaret/sentral midtbane.

Når så vi sist Zaliukas/Pearce som stoppere i en forsvarsfirer?
 

Blank_File

Sv:
« Svar #154 på: Mars 14, 2014, 09:12:38 »
Tror ikke Pearce og Zal har spilt sammen i firer om sant skal sies. Zal kom inn da vi la om til tre.