Skrevet av Emne: De første endringene under Macca  (Lest 11198 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Svend Anders

De første endringene under Macca
« på: Februar 02, 2008, 13:06:37 »
Blant flere gode tråder om fotball- transfer- og formasjonsfilosofier - og mere til - tillater jeg meg å komme med enda et perspektiv som går på endringene vår nye manager har gjort i sin første uke. Dette er i all hovedsak basert på direkte informasjon fra TA:

* Alle de tre nye går rett inn i startelleveren i dag, om det ikke skjer noe spes.

* Mer disiplin I: Dressplikt ifbm kamp gjeninnføres (da jeg var over i januar var det joggedress på de aller fleste).

* Mer disiplin II: Flere treninger og færre fridager. Jeg var selv litt skeptisk til dette med "belønning i form av fridag" ved seier eller seiersrekker. Det høres kanskje hyggelig ut, men på sikt blir man jo bare i dårligere form, i alle fall om man går utover det som er anbefalt restitusjonsperiode. Etter juleprogrammet var det en del av gruppa som fikk opptil 4-5 fridager på rappen.

* Mer spill langs bakken. Sier vel seg selv. Og bør passe med de nye spillerne vi har. Jeg tror også noe så lite som å IKKE ha Heath i bakre firer gir færre lange oppspill, og mer langs bakken til midtbanen. Så får vi håpe Kilkenny & co kan ta vare på dette.

Jeg har ikke hørt noe mer ang assistentmanager men det kan virke som noe drar litt ut. Heller ikke hørt noe direkte om overtagelse til sommeren, men det kommer nok uansett ikke stort ut fra Bates-leieren på det området.

Svend Anders

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28934
  • Total likes: 2648
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: De første endringene under Macca
« Svar #1 på: Februar 02, 2008, 13:10:32 »
Thanks, Svend.

Som du sier, mange "flotte" nye tråder for tiden, men "facts" fra treningsfeltet er alltid velkomment  :)

...jeg er forresten redd mange har for høye forventninger til dagens kamp. Er det tré treninger Macca har hatt...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Svend Anders

Sv: De første endringene under Macca
« Svar #2 på: Februar 02, 2008, 13:25:21 »

...jeg er forresten redd mange har for høye forventninger til dagens kamp. Er det tré treninger Macca har hatt...


Heldigvis er spillerne bedre trent!  ;D

SA

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28934
  • Total likes: 2648
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: De første endringene under Macca
« Svar #3 på: Februar 02, 2008, 13:32:17 »


Heldigvis er spillerne bedre trent!  ;D


(...enn Macca)

 ;D >:( ;D


« Siste redigering: Februar 02, 2008, 13:49:25 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ToreLA

Sv: De første endringene under Macca
« Svar #4 på: Februar 02, 2008, 13:35:15 »
Angående spillestil, så tror jeg ikke akkurat fin fotball er verken mulig eller ønskelig i denne divisjonen, det jeg har sett. Jeg tror vi skal vente til CCC eller kanskje til og med PL før vi ser Leeds spille god fotball igjen, så jeg liker ikke at dette er blitt et viktig punkt.


Promotion 2010

Sv: De første endringene under Macca
« Svar #5 på: Februar 02, 2008, 13:45:35 »

1* Alle de tre nye går rett inn i startelleveren i dag, om det ikke skjer noe spes.

2* Mer disiplin I: Dressplikt ifbm kamp gjeninnføres (da jeg var over i januar var det joggedress på de aller fleste).

3* Mer disiplin II: Flere treninger og færre fridager. Jeg var selv litt skeptisk til dette med "belønning i form av fridag" ved seier eller seiersrekker. Det høres kanskje hyggelig ut, men på sikt blir man jo bare i dårligere form, i alle fall om man går utover det som er anbefalt restitusjonsperiode. Etter juleprogrammet var det en del av gruppa som fikk opptil 4-5 fridager på rappen.

4* Mer spill langs bakken. Sier vel seg selv. Og bør passe med de nye spillerne vi har. Jeg tror også noe så lite som å IKKE ha Heath i bakre firer gir færre lange oppspill, og mer langs bakken til midtbanen. Så får vi håpe Kilkenny & co kan ta vare på dette.

Svend Anders

1* - At de nye går inn, tror jeg også. Lubo er vel naturlig og Elding som spiss, men vi trenger bedre backer også. Tror kanskje Frazer går ut før Ben, men sistnevnte har kostet oss noen baklengs i det siste.

2* - Disiplin...applaus! We are Leeds. Som Wilko alltid mente: Når man oppgraderer miljøet rundt spillerne får man mer seriøse mennesker. Tror kanskje Wise ikke var bra nok her, det ble mer private løsninger enn Leeds United.

3* - For mange fridager har fått laget ned i form. Vi er ikke lenger de "F***este" (hvid det er lov å skrive?). Mange lag holder lenger enn oss i kampene. Få tilbake overskuddet og gnisten hos alle. Det har vi manglet.

4* - Jeg tror dette laget har evnen til å spille ball. Bra å ha fokus på dette. Jeg er lei at vi har gitt fra oss ballen altfor mye!

Bra innspill fra TA.  8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Wannabe

Sv: De første endringene under Macca
« Svar #6 på: Februar 02, 2008, 13:47:34 »
Følgende mer eller mindre intetsigende kommentar tør være på sin plass:

Dette blir vanvittig spennende! Starting in about 135 min...

MOT
 

Tom S

Sv: De første endringene under Macca
« Svar #7 på: Februar 02, 2008, 14:12:30 »
Litt sjokkerende at Wisey belønnet spillere med oppmot 4-5 dager fri i strekk for seier. Kan det vere litt av årsaken til at vi er begynt å slippe inn mål mot slutte istedenfor at vi vant kamper på tampen tidlegere?

Dressplikt før kamp er bra!
Det viser seriøsitet og ikkje minst er det samlende for spillergruppa å stille i felles "uniform".

Eg trur også det er positivt med ein mer spillende stil, og eg er overbevist om at det er mulig med "spill langs bakken" også i L1. Det har Doncaster og Swansea bevist. Er man god nok så er det ingen grunn til at vi ikkje skal kunne spille ut motstanderen. 

Er vanvittig spent på fortsettelsen med Macca!

COME ON LEEDS !!

Erik M

Sv: De første endringene under Macca
« Svar #8 på: Februar 02, 2008, 14:26:55 »
Angående spillestil, så tror jeg ikke akkurat fin fotball er verken mulig eller ønskelig i denne divisjonen, det jeg har sett. Jeg tror vi skal vente til CCC eller kanskje til og med PL før vi ser Leeds spille god fotball igjen, så jeg liker ikke at dette er blitt et viktig punkt.

Det var vel ikke sagt dirkete at vi skulle spille fin fotball men "mer langs bakken".  Kan vi regne med at Maccas stil er Wilkinson inspirert (det har versert rykter om at Wilkinson er blitt spurt om å bidra). Da kan vi forhåpentlig vente oss gjennombruddshissig fotball - i hovedsak gjennom midtbanen, men med primitive løsninger når dette trengs.  Vi vil kanksje gradsvis se en spillestil utover våren.  Wise hadde ingen klar stil, men jeg jeg tror de samme tre faktorerer vil gjelde i vårsesongen som i høstsesongen: innsats - innsats - innsats.
 

Jon R

Sv: De første endringene under Macca
« Svar #9 på: Februar 02, 2008, 15:12:17 »
Enda flere detaljer fra Wise sin treningsfilosofi som er helt nye for meg. Pussig så mye vi  får vite etter at han dro, som kunne vært meget nyttig informasjon mens han ennå var her . Fridag som belønning etter seier? Er det lurt?  :)
Jon R.

Promotion 2010

Sv: De første endringene under Macca
« Svar #10 på: Februar 02, 2008, 15:17:31 »
Enda flere detaljer fra Wise sin treningsfilosofi som er helt nye for meg. Pussig så mye vi  får vite etter at han dro, som kunne vært meget nyttig informasjon mens han ennå var her . Fridag som belønning etter seier? Er det lurt?  :)

Vinner vi idag, skal jeg ta meg en fridag i morra...  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sleivind

Sv: De første endringene under Macca
« Svar #11 på: Februar 02, 2008, 15:17:52 »
Trodde fri dagen etter kamp var standard i England. Drillo prøvde vel i sin tid å fjerne denne ordningen, uten særlig hell?

Tom S

Sv: De første endringene under Macca
« Svar #12 på: Februar 02, 2008, 15:21:53 »
Fridag er ein ting, men 4-5 fridager vert litt anna.....

Trodde fri dagen etter kamp var standard i England. Drillo prøvde vel i sin tid å fjerne denne ordningen, uten særlig hell?
COME ON LEEDS !!

GeirO

Sv: De første endringene under Macca
« Svar #13 på: Februar 02, 2008, 15:27:53 »

...jeg er forresten redd mange har for høye forventninger til dagens kamp. Er det tré treninger Macca har hatt...


Heldigvis er spillerne bedre trent!  ;D

SA

Hva får deg til å tro det? ;)
MOT

Promotion 2010

Sv: De første endringene under Macca
« Svar #14 på: Februar 02, 2008, 15:50:11 »
Macca = a strong diciplinarian, sier Bates

Bates: McA vet hvem han vil ha inn som nr 2. Vi vet idag hvem han får inn som nr 2. Denne personen har et problem som hans advokat må ordne med. Hvis ikke han kommer, så går Macca videre til sitt andrevalg.


Det får meg til å tro at nr 1 som assistent = Sammy Leeds, som har a legal dispute med Bolton etter at han ble sagt opp. Dette er det samme som DOL hadde i forhold til lønnsutbetalinger. Disse karavene faller bort hvis man får en ny jobb innen en viss tid.

Nummer 2 er vel Gary Speed. Spennende å se om han spiller for Sheff Utd denne helgen!

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28934
  • Total likes: 2648
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: De første endringene under Macca
« Svar #15 på: Februar 02, 2008, 15:51:36 »
Det får meg til å tro at nr 1 som assistent = Sammy Leeds, som har a legal dispute med Bolton etter at han ble sagt opp. Dette er det samme som DOL hadde i forhold til lønnsutbetalinger. Disse karavene faller bort hvis man får en ny jobb innen en viss tid.

Nummer 2 er vel Gary Speed. Spennende å se om han spiller for Sheff Utd denne helgen!

 :)

...enig med du i tolkningene av Bates  :)

« Siste redigering: Februar 02, 2008, 15:58:45 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

SveinArve

Sv: De første endringene under Macca
« Svar #16 på: Februar 02, 2008, 15:54:28 »
Speed starter. Killa på benken.
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Svend Anders

Sv: De første endringene under Macca
« Svar #17 på: Februar 02, 2008, 16:31:35 »
Ang fridager:
Ikke tolk dette for stort, og jeg tror ikke det var noen "regel" at seier = fri. Men jeg vet de fikk det litt lettere om de gjorde det bra, i alle fall. Det er nok ikke noe uvanlig, men kan slå feil ut.
De 4-5 fridagene jeg nevnte var kun for ETT tilfelle, etter Northampton-kampen og altså etter de mange julekampene. N'ton-kampen var på lørdag, og de mest brukte fikk fri til onsdag (pluss-minus) etter.

At Speed starter idag tar jeg som et signal på at han er nummer to-valg... Hvor sier Bates det som det referes til?

SA

lojosang

Sv: De første endringene under Macca
« Svar #18 på: Februar 02, 2008, 16:36:38 »
På radioen, så vidt jeg hørte.
- Leif Olav

Ronald

Sv: De første endringene under Macca
« Svar #19 på: Februar 02, 2008, 16:54:34 »
Angående spillestil, så tror jeg ikke akkurat fin fotball er verken mulig eller ønskelig i denne divisjonen, det jeg har sett. Jeg tror vi skal vente til CCC eller kanskje til og med PL før vi ser Leeds spille god fotball igjen, så jeg liker ikke at dette er blitt et viktig punkt.

Det var vel ikke sagt dirkete at vi skulle spille fin fotball men "mer langs bakken".  Kan vi regne med at Maccas stil er Wilkinson inspirert (det har versert rykter om at Wilkinson er blitt spurt om å bidra). Da kan vi forhåpentlig vente oss gjennombruddshissig fotball - i hovedsak gjennom midtbanen, men med primitive løsninger når dette trengs.  Vi vil kanksje gradsvis se en spillestil utover våren.  Wise hadde ingen klar stil, men jeg jeg tror de samme tre faktorerer vil gjelde i vårsesongen som i høstsesongen: innsats - innsats - innsats.

Der fikk eg gåsehud  ;) HW er min største trener favoritt gjennom tidene.

Jon R

Sv: De første endringene under Macca
« Svar #20 på: Februar 02, 2008, 17:52:43 »
Macca må ta "skylden" for tapet idag. Endringer kan være bra, men det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet.  Ubegripelig naivt å tro at vi skal få noe ut av denne kampen når manageren stokker helt om på førsteelleveren slik han gjorde idag. Vi ble utspilt og utkjempet og tapte helt fortjent! Det smerter meg å si det, men denne debuten stod til stryk, Gary Mc Allister.   :-[

Vi får håpe på en bratt læringskurve, ellers er jeg redd dette kan bli en ytterst deprimerende vårsesong.  :-\
Jon R.

marve

Sv: De første endringene under Macca
« Svar #21 på: Februar 02, 2008, 17:56:50 »
Macca må ta "skylden" for tapet idag. Endringer kan være bra, men det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet.  Ubegripelig naivt å tro at vi skal få noe ut av denne kampen når manageren stokker helt om på førsteelleveren slik han gjorde idag. Vi ble utspilt og utkjempet og tapte helt fortjent! Det smerter meg å si det, men denne debuten stod til stryk, Gary Mc Allister.   :-[

Vi får håpe på en bratt læringskurve, ellers er jeg redd dette kan bli en ytterst deprimerende vårsesong.  :-\
Enig vår gammle helt har det hele og fulle ansvaret i dag .SKUFFENDE MEGET SKUFFENDE .
Heath inn for huntington skremmende dårlig vurdert av macca .
 

Dennis

Sv: De første endringene under Macca
« Svar #22 på: Februar 02, 2008, 18:00:03 »
All skyld til McAllister?

Kommentatorene virket da mye mer fornøyd i første omgang, men når Tranmere får en i mot, så faller Leeds totalt sammen. Dette tror jeg skyldes først og fremst dårlig selvtillit og etter en smått oppløftende førsteomgang, blir illusjonen brått brutt av et Tranny-mål. Jeg kan ikke forstå at Macca gjør så mye galt i denne kampen.

Hvorfor skulle han ikke forandre på et lag som er i enormt dårlig form? Er det ikke det den brede stallen er til? Når det skal sies, har jeg også to ting jeg ikke følger Macca i. Hvorfor i svarte helvete spiller Heath kontra Hunty og hvorfor i all verden flyttes vår mest aggressive midtbanespiller ned på back?

Disse innleggene følger jeg rett og slett ikke. Hadde vi scoret først er jeg ett hundre prosent sikker på at vi hadde bygd videre på det og da hadde ikke forandringer i lagoppstillingen vært et tema for kritikk.

Macca har en formidabel jobb med å jobbe tro på seg selv inn i laget igjen.
« Siste redigering: Februar 02, 2008, 18:06:35 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Erik_

Sv: De første endringene under Macca
« Svar #23 på: Februar 02, 2008, 18:01:32 »
Synes han gjorde to much too soon i endringene på laget i dag, den godeste Macca. Mye mer enn jeg hadde forventet.

Michalik, Sheehan og Elding fra start... i tillegg til Johnson. Uten kantspillere. Huff, dette var skuffende.  :(

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28934
  • Total likes: 2648
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: De første endringene under Macca
« Svar #24 på: Februar 02, 2008, 18:03:42 »

Disse innleggene følger jeg rett og slett ikke.

Innlegg (iallefall gode i.) var iallefall fraværende under kampen også, ifølge Big Norm  :)

Tror ikke Macca hadde særlig valg i dag. Parker & Fraz var ute, midtbanen har ikke fungert siden... 1992 og trengte strengt tatt ikke særlig kontinuitet, så da var det en forkjølt Kandol vs nye eldingen...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

OPM

Sv: De første endringene under Macca
« Svar #25 på: Februar 02, 2008, 18:04:08 »
Macca må ta "skylden" for tapet idag. Endringer kan være bra, men det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet.  Ubegripelig naivt å tro at vi skal få noe ut av denne kampen når manageren stokker helt om på førsteelleveren slik han gjorde idag. Vi ble utspilt og utkjempet og tapte helt fortjent! Det smerter meg å si det, men denne debuten stod til stryk, Gary Mc Allister.   :-[

Vi får håpe på en bratt læringskurve, ellers er jeg redd dette kan bli en ytterst deprimerende vårsesong.  :-\
Enig vår gammle helt har det hele og fulle ansvaret i dag .SKUFFENDE MEGET SKUFFENDE .
Heath inn for huntington skremmende dårlig vurdert av macca .

Det som er mest skremmende er at Macca bytter ut hele forsvarsfireren, - den eneste  lagdelen som har fungert noenlunde i den down-perioden vi har hatt. Forandringer behøves, - men det er spesielt midtbanen som er dårlig for tiden. Jeg synes det er rart at en så åpenbar ting ikke tas fatt i umiddelbart. Hvor er dan game figthing spiriten som gjorde at vi dominerte hjemme? Jeg savner en skikkelig innpisker på midtbanen. Hører du Gary Speed!!!
 

Tom S

Sv: De første endringene under Macca
« Svar #26 på: Februar 02, 2008, 18:07:55 »
Macca var vel tvunget til å gjere forandringer pga skader, og at han hiver innpå nokre av nysigningene i eit lag ute av form er vel ikkje så rart.
Kanskje vart det litt for mykje nytt, men ein kan ikkje legge all skyld på Macca som har vert her i kun 4 dager.
De som løp ut på ER idag må ta skyld for innsats og at de ikkje satte de få sjansene vi hadde.

Eg deler nok skylden på laget inkl Macca.
COME ON LEEDS !!

marve

Sv: De første endringene under Macca
« Svar #27 på: Februar 02, 2008, 18:08:24 »
All skyld til McAllister?

Kommentatorene virket da mye mer fornøyd i første omgang, men når Tranmere får en i mot, så faller Leeds totalt sammen. Dette tror jeg skyldes først og fremst dårlig selvtillit og etter en smått oppløftende førsteomgang, blir illusjonen brått brutt av et Tranny-mål. Jeg kan ikke forstå at Macca gjør så mye galt i denne kampen.

Hvorfor skulle han ikke forandre på et lag som er i enormt dårlig form? Er det ikke det den brede stallen er til?

Disse innleggene følger jeg rett og slett ikke. Hadde vi scoret først er jeg ett hundre prosent sikker på at vi hadde bygd videre på det og da hadde ikke forandringer i lagoppstillingen vært et tema for kritikk.

Macca har en formidabel jobb med å jobbe tro på seg selv inn i laget igjen.
Ã… sette huntington ut av laget til fordel for heath må du da se er totalt feil eller ???
Ã…ja han har en formidabel jobb fram for seg macca hvor kun opprykk er godt nok .
Håper av hele midt hjerte at han lykkes ,for hvis ikke så har vi en helt mindre .
 

marve

Sv: De første endringene under Macca
« Svar #28 på: Februar 02, 2008, 18:14:03 »
Macca var vel tvunget til å gjere forandringer pga skader, og at han hiver innpå nokre av nysigningene i eit lag ute av form er vel ikkje så rart.
Kanskje vart det litt for mykje nytt, men ein kan ikkje legge all skyld på Macca som har vert her i kun 4 dager.
De som løp ut på ER idag må ta skyld for innsats og at de ikkje satte de få sjansene vi hadde.

Eg deler nok skylden på laget inkl Macca.
[/quote)

Hadde vi vunnet ,hvem hadde fått æren da tro ?????.Spillerne deler selvfølgelig ansvaret ,men vrake hutington for heath .....................
« Siste redigering: Februar 02, 2008, 18:18:20 av marve »
 

Dennis

Sv: De første endringene under Macca
« Svar #29 på: Februar 02, 2008, 18:16:23 »
Ja, marve, jeg edit'en den inn i innlegget mitt for det reagerte jeg selvsagt på før start. Jeg har jobbet så jeg fikk ikke med meg alt, men Asbjørn har skrevet at Parker og Kandol var usikre før kamp og dermed er flere bytter enda mer naturlig.

Heath for Hunty er katastrofe, men ellers forsvarer jeg et forsøk på å bytte litt når du er i elendig form! Poenget er å la 30-mannsstallen stå ubrukt når laget taper kamp på kamp på kamp?
Marching on together!