Skrevet av Emne: Spillere vi kan kjøpe fra norske klubber  (Lest 7156 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

pettern

Spillere vi kan kjøpe fra norske klubber
« på: Juni 11, 2007, 05:22:44 »
Nå som vi er nede i league1 kan det være lurt å hente spillere fra eliteserien i Norge som ikke er for dyre.Her er mine forslag til spillere det er realistisk å kjøpe.

Robbie Winters-Brann. En bra spiss som er benkesliter i Brann.Er sikkert lysten på å spille i England.Tror ikke Brann skal ha astronomiske summer...

Daniel Nannskog-Stabæk.En meget bra spiss som har uttrykt ønske om å spille i utlandet.Blir kanskje for dyr???

Rami Shaaban-FFK.En fantastisk keeper.Hadde vært kanon på Leeds United.Merkelig at ikke andre klubber i England har prøvd å kjøpe ham...

Tommy Svindal Larsen-Odd.Er vel "over the top" men se hvilken midtbane vi hadde iår....Tommy vil vel ikke skrive ny kontrakt....

Frode Kippe-LSK.mislykket opphold i Stoke og Liverpool, men kan ikke forstå at han ikke skal passe inn på nivået i league 1.Mulig Fjøra forlanger for mye....

Pelle Nilsson-Odd.En meget bra stopper.Har sagt han vil bort fra Odd.Hadde sikkert takket ja til Leeds.

Runar Søgård-LSK.Benkesliter under Tom Nordlie.Midtbanespiller med stor løpskapasitet og som gir alt i hver kamp og blør for drakta.Hadde tilført midtbanen mye bra.

Det er sikkert mange andre aktuelle også, men jeg tror kanskje klubben bør se litt i denne retningen.De koster lite etter engelsk nivå og glir lett inn i miljøet.
Når Tore Andre Flo tilbys kontrakt så......
Andre forslag???

Pettern-nervøs for klubbens eksistens....
 

auren

Re: Spillere vi kan kjøpe fra norske klubber
« Svar #1 på: Juni 11, 2007, 05:37:39 »
Du er nok litt for optimistisk her er jeg redd. Leeds er et laaangt skritt ned på rangstigen for alle disse spillerne. Kanskje ikke Espen Søgård, men tror ikke denne spilleren ville hevet Leeds noe særlig. Minner han litt om Douglas i spillestilen?

Hva med Fredrik Gulsvik? Den fyren kan faen meg skyte!

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

pettern

Re: Spillere vi kan kjøpe fra norske klubber
« Svar #2 på: Juni 11, 2007, 05:52:42 »
Gulsvik blir god.Jeg trur ikke det er urealistisk.Man må gå etter de som fristes av utlandet.Selv om vi ligger nede nå, så er jo lønnsnivået langt høyere i England, bare det frister jo mange....
Dessuten koster det ikke så mye å prøve.....
 

Budda

Re: Spillere vi kan kjøpe fra norske klubber
« Svar #3 på: Juni 11, 2007, 06:15:25 »
quote:
Originally posted by pettern

Nå som vi er nede i league1 kan det være lurt å hente spillere fra eliteserien i Norge som ikke er for dyre.Her er mine forslag til spillere det er realistisk å kjøpe.

Robbie Winters-Brann. En bra spiss som er benkesliter i Brann.Er sikkert lysten på å spille i England.Tror ikke Brann skal ha astronomiske summer...

Daniel Nannskog-Stabæk.En meget bra spiss som har uttrykt ønske om å spille i utlandet.Blir kanskje for dyr???

Rami Shaaban-FFK.En fantastisk keeper.Hadde vært kanon på Leeds United.Merkelig at ikke andre klubber i England har prøvd å kjøpe ham...

Tommy Svindal Larsen-Odd.Er vel "over the top" men se hvilken midtbane vi hadde iår....Tommy vil vel ikke skrive ny kontrakt....

Frode Kippe-LSK.mislykket opphold i Stoke og Liverpool, men kan ikke forstå at han ikke skal passe inn på nivået i league 1.Mulig Fjøra forlanger for mye....

Pelle Nilsson-Odd.En meget bra stopper.Har sagt han vil bort fra Odd.Hadde sikkert takket ja til Leeds.

Runar Søgård-LSK.Benkesliter under Tom Nordlie.Midtbanespiller med stor løpskapasitet og som gir alt i hver kamp og blør for drakta.Hadde tilført midtbanen mye bra.

Det er sikkert mange andre aktuelle også, men jeg tror kanskje klubben bør se litt i denne retningen.De koster lite etter engelsk nivå og glir lett inn i miljøet.
Når Tore Andre Flo tilbys kontrakt så......
Andre forslag???

Pettern-nervøs for klubbens eksistens....



Winters: Tja, koster sikkert mer enn han er verdt
Nannskog: Koster sikkert flesk og er for gammel
Shaaban: Ja, men får nok ikke en spiller i hans kaliber i League One. Drar sikkert til en klubb høyere i systemet
Svindal Larsen: Nei og atter nei. Oppskrytt spiller spør du meg. Sytete og gammel
Kippe: For dyr og det må være bedre alternativer enn Kippe
Pelle Nilson: God spiller, men er for dyr og vil nok ikke til League One
Søgård: Vet ikke så mye om denne spilleren, men kan umulig være bedre enn Westlake, Einarsson og en del av ungguttene som kan spille på midtbanen

Trur ikke kjøp av Tippeliga-spillere er riktig vei å gå. De er oppskrytt og overpriset. Vi bør heller satse på lokale og unge spillere
Endre

baste

Re: Spillere vi kan kjøpe fra norske klubber
« Svar #4 på: Juni 11, 2007, 08:35:55 »
hva med Trond Olsen?? ...en rask og god spiller,  som scorer mål. Har sykt harde.. gode frispark....

;o))

MrK

Re: Spillere vi kan kjøpe fra norske klubber
« Svar #5 på: Juni 11, 2007, 16:55:37 »
quote:
Originally posted by baste

hva med Trond Olsen?? ...en rask og god spiller,  som scorer mål. Har sykt harde.. gode frispark....

;o))



Som var en total flopp i Tippeligaen og som ikke er god nok for noe annet enn å spille på Glimt.



"finnes det overhodet noen på kloden som  kler ORANGE"

Ã…lesund er på plass (sist i TL) sitat Henrik Elvestad i Golden Goal 17.04.07
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

samadhi

Re: Spillere vi kan kjøpe fra norske klubber
« Svar #6 på: Juni 11, 2007, 18:44:41 »
Sogndal sin midtstopper Even Hovland burde sjekkes ut før han forsvinner til ein større klubb. Kom fra 3.divisjonsspill med Høyang før denne sesongen, og har så langt vært en baute i Sogndalforsvaret til tross for sin unge alder (17-18 år).

Garantert ett av de største talentene i landet!

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

AndyMathie

Re: Spillere vi kan kjøpe fra norske klubber
« Svar #7 på: Juni 11, 2007, 19:25:49 »
Tore Reginiussen på TIL hadde vært helt sinnsykt bra. Har vel nevnt han en drøss av ganger, men blir muligens for dyr da han følges av toppklubber rundt om i Europa. Kommer til å spille sammen med Hangeland i midtforsvaret til Norge. En naturlig arvtaker til Eirik Hagen sin plass på det norske landslaget.

Om Leeds hadde kjøpt han for 10 millioner nå så kunne Leeds ha solgt han for 100 millioner når de er tilbake i Premier League. Ikke det at vi da kommer til å selge da han kommer til å være vår største stjerne i forsvars leddet.

We are Leeds and we are proud of it!
We are Leeds and we are proud of it!

L.RADEBE

Re: Spillere vi kan kjøpe fra norske klubber
« Svar #8 på: Juni 11, 2007, 20:07:16 »
Jeg rangerer Tore Reginiussen som den beste midtstopperen i Tippeligaen. At man skulle få kjøpt han for 10 millioner er useriøst. Når han går så vil ha gå for 25-30 millioner. Jeg tipset Leeds om han da han var Alta spiller og 16 år, men den mailen ble nok slettet før den ble lest.
 

Einar

Re: Spillere vi kan kjøpe fra norske klubber
« Svar #9 på: Juni 11, 2007, 20:08:13 »
quote:
Originally posted by MrK

quote:
Originally posted by baste

hva med Trond Olsen?? ...en rask og god spiller,  som scorer mål. Har sykt harde.. gode frispark....

;o))



Som var en total flopp i Tippeligaen og som ikke er god nok for noe annet enn å spille på Glimt.



Hvis man totalt ser bort fra at spillere faktisk kan utvikle seg, mrk, så hadde du kanskje hatt et poeng... men Olsen har tatt 7-mils-steg etter det mislykkede oppholdet hos pip-pip'ene.
 

MrK

Re: Spillere vi kan kjøpe fra norske klubber
« Svar #10 på: Juni 11, 2007, 20:16:08 »
quote:
Originally posted by Einar
[


Hvis man totalt ser bort fra at spillere faktisk kan utvikle seg, mrk, så hadde du kanskje hatt et poeng... men Olsen har tatt 7-mils-steg etter det mislykkede oppholdet hos pip-pip'ene.
[/quote]

Greit det - men det er da tross alt en divisjon ned og da er det bedre plass/tid.
Tror ikke Trond Olsen blir noen stor nasjonal spiller - men bevares "konge i B/G" er jo noe det også!

"finnes det overhodet noen på kloden som  kler ORANGE"

Ã…lesund er på plass (sist i TL) sitat Henrik Elvestad i Golden Goal 17.04.07
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

RoarG

Re: Spillere vi kan kjøpe fra norske klubber
« Svar #11 på: Juni 11, 2007, 20:16:18 »
Det er vel ingen med vettet i behold som forlater Tippeligaen til fordel for en bakgårdsliga som League One. Norske spillere? Ja, men søk heller etter talenter i Adeccoligaen. Kanskje de kan la seg friste.

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Dennis

Re: Spillere vi kan kjøpe fra norske klubber
« Svar #12 på: Juni 11, 2007, 22:21:55 »
Støtter de som mener at Leeds og League One spill er et skikkelig steg ned på rangstigen i forhold til Tippeligaspill. Hadde ufyseligheten selv Nannskog knakket på det svenske landslaget i League One? Nei. Hadde Robbie Winters takket ja til Leeds fremfor skotsk PL? Nei. Pelle Nilsson? Nei. Tror nok dette er å ranke Leeds som en for stor klubb i dagens situasjon!

Runar Søgård? Den predikanten ønsker jeg ikke! [:D]

- Dennis
Marching on together!

sindre12

Re: Spillere vi kan kjøpe fra norske klubber
« Svar #13 på: Juni 11, 2007, 22:38:51 »
Freddy Dos Santos: ikke dyr kansje litt gammall!

Veigar Pall Gunnarsonn: kanon spiller!

og fredrik gulsvik!!!
Beckford 4 England!

Runar

Re: Spillere vi kan kjøpe fra norske klubber
« Svar #14 på: Juni 11, 2007, 23:19:11 »
Norske spillere er SVINDYRE så er vel bare å styre unna
 

stian

Re: Spillere vi kan kjøpe fra norske klubber
« Svar #15 på: Juni 11, 2007, 23:30:39 »
realistiske norske kjøp:
Jarle Flo
Geir Televik
Andre Ulla
Linda Medalen (regner med at Solveig Gulbrandsen blir for dyr)


She was half woman, half fish. Terrible in the kitchen, but a bloody good swimmer.

Jon R

Re: Spillere vi kan kjøpe fra norske klubber
« Svar #16 på: Juni 12, 2007, 02:14:40 »
quote:
Rami Shaaban-FFK.En fantastisk keeper.Hadde vært kanon på Leeds United.Merkelig at ikke andre klubber i England har prøvd å kjøpe ham...


Han var på prøve hos oss for noen somre siden, men fikk ikke kontraktstilbud den gangen. Sikkert god nok nå, men vil han til league One? [8)]


Jon R.
Jon R.

Einar

Re: Spillere vi kan kjøpe fra norske klubber
« Svar #17 på: Juni 12, 2007, 03:28:31 »
quote:
Originally posted by stian

realistiske norske kjøp:
Jarle Flo
Geir Televik
Andre Ulla
Linda Medalen (regner med at Solveig Gulbrandsen blir for dyr)


She was half woman, half fish. Terrible in the kitchen, but a bloody good swimmer.



[:D][:D]
Ja, det er vel omtrent nivået det Stian.
 

Milou

Re: Spillere vi kan kjøpe fra norske klubber
« Svar #18 på: Juni 12, 2007, 05:27:14 »
quote:
Originally posted by RoarG

Det er vel ingen med vettet i behold som forlater Tippeligaen til fordel for en bakgårdsliga som League One. Norske spillere? Ja, men søk heller etter talenter i Adeccoligaen. Kanskje de kan la seg friste.

Change is the constant that cannot be changed.



Magne Hoseth!

Ove

Re: Spillere vi kan kjøpe fra norske klubber
« Svar #19 på: Juni 12, 2007, 05:36:23 »
Kanskje Leeds kan snappe opp kvalitet fra LSK-benken. Kasey Wehrman forsvinner nok som bosman nå i sommer, og Karim Essediri er tydelig misfornøyd med tingenes tilstand, og hva med Martin Husar! Slovaken, tror jeg det er kjørte fullstendig lekestue med Steinkjer nå i ettermiddag, spaserte gjennom lagdel etter lagdel som kniv i smør.
 

MrK

Re: Spillere vi kan kjøpe fra norske klubber
« Svar #20 på: Juni 12, 2007, 15:20:50 »
Tror ikke vi ser til Norge i det hele tatt og hva skal vi med majoriteten av de som er foreslått, såfremt de var interessert.

Vi bør hente opp egne unge samt finne tak i unge talenter på øya/øyene og bygge ett lag for fremtiden.

Forøvrig så er det vel ikke flust av talent her på berget heller - Arsenal fikk nei fra FHK £2 mill for en 16 åring - stakkars mann!

"finnes det overhodet noen på kloden som  kler ORANGE"

Ã…lesund er på plass (sist i TL) sitat Henrik Elvestad i Golden Goal 17.04.07
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

auren

Re: Spillere vi kan kjøpe fra norske klubber
« Svar #21 på: Juni 12, 2007, 18:41:33 »
quote:
Originally posted by MrK

Tror ikke vi ser til Norge i det hele tatt og hva skal vi med majoriteten av de som er foreslått, såfremt de var interessert.

Vi bør hente opp egne unge samt finne tak i unge talenter på øya/øyene og bygge ett lag for fremtiden.

Forøvrig så er det vel ikke flust av talent her på berget heller - Arsenal fikk nei fra FHK £2 mill for en 16 åring - stakkars mann!

"finnes det overhodet noen på kloden som  kler ORANGE"

Ã…lesund er på plass (sist i TL) sitat Henrik Elvestad i Golden Goal 17.04.07



Fredrikstad Håndball Klubb?

Go Nordtveit![:)]

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

MrK

Re: Spillere vi kan kjøpe fra norske klubber
« Svar #22 på: Juni 12, 2007, 19:08:11 »
quote:
Originally posted by auren

quote:
Originally posted by MrK

Tror ikke vi ser til Norge i det hele tatt og hva skal vi med majoriteten av de som er foreslått, såfremt de var interessert.

Vi bør hente opp egne unge samt finne tak i unge talenter på øya/øyene og bygge ett lag for fremtiden.

Forøvrig så er det vel ikke flust av talent her på berget heller - Arsenal fikk nei fra FHK £2 mill for en 16 åring - stakkars mann!

"finnes det overhodet noen på kloden som  kler ORANGE"

Ã…lesund er på plass (sist i TL) sitat Henrik Elvestad i Golden Goal 17.04.07



Fredrikstad Håndball Klubb?

Go Nordtveit![:)]

auren

Leeds
Till
I
Die!




eller i den dur............[8D][:)][8D][:D]

"finnes det overhodet noen på kloden som  kler ORANGE"

Ã…lesund er på plass (sist i TL) sitat Henrik Elvestad i Golden Goal 17.04.07
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

peacock

Re: Spillere vi kan kjøpe fra norske klubber
« Svar #23 på: Juni 12, 2007, 23:39:10 »
Hvorfor i huleste skulle gode Tippeliga-spillere ønske å spille på nivå 3 i england?

Sydhagen

Re: Spillere vi kan kjøpe fra norske klubber
« Svar #24 på: Juni 13, 2007, 14:49:05 »
quote:
Originally posted by MrK



Forøvrig så er det vel ikke flust av talent her på berget heller - Arsenal fikk nei fra FHK £2 mill for en 16 åring - stakkars mann!





hvem er det som bestemmer i haugesund??  han/de må legges inn umiddelbart!!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

pettern

Re: Spillere vi kan kjøpe fra norske klubber
« Svar #25 på: Juni 13, 2007, 15:00:00 »
Mulig jeg har foreslått helt urealistiske spillere, men hele mitt poeng er følgende: Det kan faktisk hende at spillere i eliteserien som sitter på benken, og spiller 2 timer tilsammen iløpet av en sesong kan tenke seg å spille i league 1.Dessuten tror jeg faktisk at Leeds United klinger bra i fotballmiljøet fortsatt.Det kan nesten bare gå en vei....

Pettern- som mener Wise er fullstendig ubrukelig!
 

pale

Re: Spillere vi kan kjøpe fra norske klubber
« Svar #26 på: Juni 13, 2007, 16:06:59 »
Hadde jeg vært f.eks. Birger Madsen, spilt på et bunnlag i tippeligaen, få tilskuere og 7-800 000 i lønn, fått tilbud fra Leeds United, hadde jeg takket Gud. (selv om jeg ikke var Leeds-fan)

Spille på en klubb med aura, 15-20 000 på tribunen, tjene det dobbelte og i løpet av et par år med stor sannsynlighet spille i ccc. Ja, takk. I tillegg er det mye lettere å vise seg fram for evt. andre større klubber ved å spille i England.

Problemet er selvsagt at slike spillere blir priset alt for høyt av norske klubber.

Roy

Re: Spillere vi kan kjøpe fra norske klubber
« Svar #27 på: Juni 13, 2007, 17:15:09 »
Ser ikke bort fra at Winters hadde takket ja. Kontrakten løper ut nå, og han snuste på Oldham i fjor. Han havner ganske langt nord også... Han er i hvertfall en ærlig fighter som kunne gjort en god jobb i L1.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

lojosang

Re: Spillere vi kan kjøpe fra norske klubber
« Svar #28 på: Juni 13, 2007, 17:33:03 »
quote:
Originally posted by Sydhagen

quote:
Originally posted by MrK



Forøvrig så er det vel ikke flust av talent her på berget heller - Arsenal fikk nei fra FHK £2 mill for en 16 åring - stakkars mann!





hvem er det som bestemmer i haugesund??  han/de må legges inn umiddelbart!!



Ingolf Steensnæs. [:)]

Det er ikke totalsummen FKH er misfornøyd med, men andelen som betales ut umiddelbart. 20 mill er makssummen hvis Nordtveit blir en suksess.

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

auren

Re: Spillere vi kan kjøpe fra norske klubber
« Svar #29 på: Juni 13, 2007, 18:53:33 »
Enig med lojo her. Haugesund får 6 millioner kontant. Store deler deles ut til moderklubbene Vats og Skjold i tillegg til at investorgruppen skal ha sitt. Da sitter FKH igjen med lite penger til å kjøpe en fullgod erstatter. At Haugesund skal få de siste 14 millionene ser jeg på som mindre sannsynlig. De innkasseres etter 40 spilte kamper. Og jeg tror ærlig talt at sannsynligheten er mindre enn 50% for at Håvard Nordtveit spiller så mange kamper som Arsenalspiller. (Regner med at det er på A-laget?)

Haugesund ønsker å beholde Nordtveit ut sesongen, og at Arsenal kjøper han for de samme betingelsene. Det er en fair handel. Tror han har godt av et lite halvår til i FKH.

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.