Skrevet av Emne: Ex-head coach: Thomas Christiansen  (Lest 217027 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Square Ball

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #390 på: August 16, 2017, 14:03:02 »
Bra kamp av oss etter de første 20,syns jeg.Da fikk vi justert presset vårt og samlet midtbane vår kollektivt og nektet
F rom.Overrasket over midtbanekostellasjonen.men tror TC valgte den ut fra motstanders spillestil,samt at han ikke er helt
fornøyd med våre kantspillere.Roofe veldig god mot Bolton,men detter i prestasjoner senere.Sacko skuffet stort på sine opptredener,
og ikke på benk lenger.Alioski virker veldig bra,men har møtt to gode backer siste kampa.Han har tempo,målteft (trenger snart
en Goal)og solid arbeidskapasitet.Dallas virker mye bedre enn fjoråret og bør få fler sjanser?

Syns konstellasjonen to tacklere/to softisfungerte bra.O Kane og Phillips tok bra for seg i duellene.Phillips startet(som hele laget Sluggish)
og var redd vi skulle få mr Hyde utgaven av han hele kampen.Saiz/Hernandez svinger litt og får mye juling,men har blikk
pasningskvalitet som vi blir helt avhengig av.Tror vi får en/to midtbanespillere som scorer tosifret.

Pennington/Shaughnessy har levert godt over det jeg forventet,men håper forstsatt på ny stopper.Keeper sliter i feltet men virker solid
ellers.Bra dekning på backa.Vi virker bra organisert,forstsatt ubeseiret tross mange nye spillere og del skader.Fornuftige bytter.
Husk vi starter sjuende sesongen på rad med ny manager,Fulham har "øvd" hele forrige sesong på ny spillestil.


B_Ød

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #391 på: August 16, 2017, 14:34:22 »
Hadde vært mer bekymret om jeg hadde vært Fulham supporter og såg et samspilt lag skape så lite mot et "nytt" lag og skadeskutt forsvar. I realiteten er halve forsvaret ute med skade.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Spillemessig synes jeg Fulham var imponerende på bortebane.

Det synes jeg forsåvidt passer i første omgang. Ikke i andre. Men absolutt et bra lag.

Fulham skapte ikke stort i andre. Et bra fotballag, men utover stangskuddet og en-mot-en var det ikke altfor ofte at Wiedwald måtte til pers. Nå er det riktignok Fulham som spiller borte og i så måte har størst grunn til å være fornøyd, men at det var gutter mot menn i 70 minutter som Jon R sier er jeg veldig uenig i. Leeds kom inn i kampen et sted mellom 20-30 minutter og fra den tid syns jeg det var ganske likt og uavgjort er helt ok. Leeds hadde minst like mange store muligheter med Wood, Phillips og Dallas, som Fulham har etter den tidlige dominansen. Det føltes likevel farligere når Fulham kom mot sekstenmeteren. Om det virkelig er reelt eller om jeg ser det med (omvendte) Leedsbriller, vet jeg ikke.

At de triller ball raskt på midtbanen og derfor får høyt ballinnehav, bryr jeg meg fint lite om. Uten sammenligning forøvrig, er Reading også et possessionlag og mot Leeds på Elland Road hadde de vel 70% uten å skape noe som helst. Syns også Leeds virka minst slitne mot slutten. Fulham så langt mer fornøyde ut med at det gikk mot 0-0 når det gjenstod et kvarter.

I mine øyne altså...

Jeg er nesten 100% sikker på at Fulham-fansen sier det samme om oss...har nok med frykten for baklengs å gjøre. Syns ikke de virket nevneverdig mer "sharpe" enn oss.
Ups & Ups!!

Promotion 2010

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #392 på: August 16, 2017, 18:48:51 »
Skumle gjerne hørt noen råd i denne tråden! Det er greit å kritisere, men hva skulle vært godt annerledes!

Hvis Wood hadde skåret i en-mot-en mot Preston og mot Fulham hadde vi ledet tabellen!


Jeg tror at Christensen tok ett poeng på tirsdag fremfor å sette inn Ekuban og blottlegge seg bak faktisk var taktisk klokt!

Så spørs det om Fulham faktisk er så gode i år?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Runar

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #393 på: August 16, 2017, 19:09:18 »
Skumle gjerne hørt noen råd i denne tråden! Det er greit å kritisere, men hva skulle vært godt annerledes!

Hvis Wood hadde skåret i en-mot-en mot Preston og mot Fulham hadde vi ledet tabellen!


Jeg tror at Christensen tok ett poeng på tirsdag fremfor å sette inn Ekuban og blottlegge seg bak faktisk var taktisk klokt!

Så spørs det om Fulham faktisk er så gode i år?

Satt vel egentlig litt med et ønske om at han skulle sette han inn og ta ut Wood. Store deler av spillerne på begge lag var sliten, kvikke bein kunne vært med på å skape mer trøkk og farligheter. Ekuban var vårt eneste alternativ når Doukara ikke er i troppen en gang. Når han ikke er kommet innpå i disse to kampene hvor vi har manglet mål, så lurer jeg litt på om vi bare føyer oss etter Wood eller om TC ikke har noen tro på han helt enda.
 

Kato

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #394 på: August 16, 2017, 19:11:59 »
Jeg tror ikke Ekuban er klar for nivået ennå.

Ellers er kritikken min kanskje mer rettet mot kjøpene enn det taktiske.

Flair må kombineres med arbeidshester.
 

Runar

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #395 på: August 16, 2017, 22:03:15 »
Jeg tror ikke Ekuban er klar for nivået ennå.

Ellers er kritikken min kanskje mer rettet mot kjøpene enn det taktiske.

Flair må kombineres med arbeidshester.

Meget mulig han ikke er, men han er på benken foran Doukara, så en må håpe at han kan brukes. Ikke at Doukara er guds gave til fotballen, men han hadde kunne true Fulham på tirsdag.
 

Sydhagen

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #396 på: August 19, 2017, 20:31:13 »
Elsker dette laget som TC setter sammen her nå sammen med Orta/Radrizzani.
FOR en lagmoral!! FOR en defensiv organisering!!
Har man dette krydret med offensive skills som vi har i Alioski, Saiz, Pablo, Dallas etc etc så går dette strake veien mot PL.

TC, legend in the making!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sydhagen

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #397 på: August 19, 2017, 20:40:58 »
TC:
'I only work with players who want to play for the team. These are my players and for them I would die'

MOT!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Promotion 2010

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #398 på: August 19, 2017, 21:06:27 »
TC: 'I only work with players who want to play for the team. These are my players and for them I would die'
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #399 på: August 19, 2017, 21:09:11 »
TC: 'I only work with players who want to play for the team. These are my players and for them I would die'

Er bare å endre nick til Promotion 2018 med en gang. Dette går veien!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Promotion 2010

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #400 på: August 19, 2017, 21:10:45 »
TC: 'I only work with players who want to play for the team. These are my players and for them I would die'

Er bare å endre nick til Promotion 2018 med en gang. Dette går veien!

 ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #401 på: August 19, 2017, 21:14:24 »
TC: 'I only work with players who want to play for the team. These are my players and for them I would die'

Den var så vakker at det var på tide å endre signatur  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #402 på: August 19, 2017, 21:26:50 »
TC forberedt på Woods avgang. Har jobbet med flere spissalternativer i det skjulte.http://www.footballinsider247.com/christiansen-leeds-working-multiple-new-striker-deals-wood-heads/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

roaldv

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #403 på: August 19, 2017, 21:39:59 »
TC: 'I only work with players who want to play for the team. These are my players and for them I would die'

Den var så vakker at det var på tide å endre signatur  :)

auren
*liker*

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28968
  • Total likes: 2657
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #404 på: August 19, 2017, 21:56:10 »
TC: 'I only work with players who want to play for the team. These are my players and for them I would die'

Den var så vakker at det var på tide å endre signatur  :)

auren

Hehe, ser den :D :D :D

Du sku ha vært på Fottiken i dag. Kjekt :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #405 på: August 20, 2017, 11:53:22 »
Christiansen On Wood – We Are Prepared, Approaches Have Been Made For New Players

Charlie SoppAugust 19, 2017

Thomas Christiansen has calmed everyone at the club by confirming that Leeds are in talks over new signings, and he says he expects it to be a very busy ending to the transfer window, with Leeds having over £20 million in the bank after the sale of Wood adding to the Charlie Taylor fee.

It seems obvious but it doesn’t always happen, Leeds have been approaching other clubs for replacements for Wood because the striker leaving was always a possibility. We needed another striker when Wood was staying so now we need two, and Caleb Ekuban, who had a very good game tonight went off with what looked like a bad injury which certainly leaves us shorter than any time I cane remember at the club. Lee Erwin has been sold and Marcus Antonsson has been loaned to Blackburn for the season.

Leeds most natural (fit) striker is Kemar Roofe, who certainly isn’t an out-and-out forward although he did well at times tonight leading the way. There are options out there, Nelson Oliviera, Jordan Rhodes, Nakhi Wells and Benik Afobe are all currently out of favour at their clubs and are players who could potentially make an impression at the club. Leeds have a lot of work to do in the transfer market and Andrea Radrizzani needs to spend the majority of the money that has been received for Chris Wood and of course Charlie Taylor. We are very short in the forward ranks now and movement has to be quick and decisive.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #406 på: August 22, 2017, 23:14:44 »
#LUFC under Thomas Christiansen so far... Played 6, won 4, drawn 2, lost 0; For 14, against 4.
Not bad for a new manager finding his feet
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28968
  • Total likes: 2657
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #407 på: August 22, 2017, 23:20:56 »
#LUFC under Thomas Christiansen so far... Played 6, won 4, drawn 2, lost 0; For 14, against 4.
Not bad for a new manager finding his feet
Og så jeg som trodde han i alle fall ville trenge en innkjøringsperiode for å venne seg til engelsk fotball... :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #408 på: August 22, 2017, 23:22:34 »
LUFCdata

Leeds under Thomas Christiansen:

WWDDWW

Goals: 14
Conceded: 4

Strong start and still unbeaten.  #LUFC
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28968
  • Total likes: 2657
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #409 på: August 23, 2017, 10:13:54 »
Andrew Dalton‏ @lufcstats · 36m36 minutes ago 
TC now has the best ever record of a Leeds manager over his first six games in our history.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kontakinte

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #410 på: August 23, 2017, 11:11:23 »
Eneste laget i CC uten tap så langt :D

Er lagleder for Eik-G16, hvor vi er velsignet med Tor Thodesen som hovedtrener. Han kjenner godt til TC fra trenersamlinger og div. kurs, bekrefter at mannen er utrolig dyktig og fin type. :D :D   

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28968
  • Total likes: 2657
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #411 på: August 29, 2017, 16:52:51 »
David Dean igjen - denne gangen er det Thomas Christiansen som får sangen
Rock On Tommy

https://twitter.com/DavidDean19/status/902530521124798464
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #412 på: September 07, 2017, 07:47:21 »
Lufc off

 Going five games unbeaten and picking up 11 points last month, Thomas has been nominated for August's @SkyBetChamp Manager of the Month
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

roaldv

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #413 på: September 07, 2017, 08:13:16 »
Lufc off

 Going five games unbeaten and picking up 11 points last month, Thomas has been nominated for August's @SkyBetChamp Manager of the Month
TC er utvilsomt en bra kandidat, men jeg er stygt redd for at den går til Warnock denne gangen. Men vi tar gjerne September-prisen :)

Sydhagen

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #414 på: September 07, 2017, 08:28:30 »
Lufc off

 Going five games unbeaten and picking up 11 points last month, Thomas has been nominated for August's @SkyBetChamp Manager of the Month
TC er utvilsomt en bra kandidat, men jeg er stygt redd for at den går til Warnock denne gangen. Men vi tar gjerne September-prisen :)

Eller for 17/18 sesongen  ;D 8)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28968
  • Total likes: 2657
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #415 på: September 07, 2017, 19:23:52 »
Lufc off

 Going five games unbeaten and picking up 11 points last month, Thomas has been nominated for August's @SkyBetChamp Manager of the Month

bet365‏
Verified account
 @bet365  58m
Leeds fans looking for Garry Monk in the Championship Manager of the Month nominations like...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #416 på: September 08, 2017, 21:26:39 »
Lee Sobot

Thomas Christiansen on good form, ends the presser by saying "we have signed a new striker....." Then introduces his dad. #lufc

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #417 på: September 08, 2017, 21:30:38 »
David Prutton


David Prutton: Why I believe Leeds United can now kick on from their good start

Published: 06:00
 Thomas Christiansen
Thomas Christiansen
Updated: 08:14 Friday 08 September 2017
Who wins from the international break? We ask this every year. Is a two-week rest most useful for a club who’ve started the season well?


Or is it better for a side who desperately need to get their house in order?

To my mind, if you’re in form then the international break carries an element of risk. You go into it pleased but wary that too much indulgence or satisfaction might turn you soft. To a certain extent, a team who are struggling can use a full fortnight to properly straighten things out. When you play seven times in the space of three weeks in August there’s only so much training you do.

None of this should suggest that a stack of clubs in the Championship won’t be envious of the start made by Leeds United. Eleven points from five games is just about as good as it gets in August because, let’s be honest, everyone beats everyone in this league. Cardiff City’s perfect record is a real feather in their cap. We’re only one month in but it never hurts to make the early pace. The speed at which managers come and go these days means it’s naive to have a bad run and think that it doesn’t matter.

Five games gone is a good time to reflect on Thomas Christiansen’s performance. It would be wrong to say that he’s answering his critics because back when Leeds appointed him in June he didn’t have any critics. He simply had people, and plenty of them, asking who exactly he was. The way of the world in football is that relatively unknown coaches start with a bit of scepticism around them – not necessarily close to home but nationally and amongst the masses who follow the Championship. If Christiansen had blown up immediately, the response would have been ‘well, obviously’. Regardless of whether he felt the need to make a point, suffice to say that he has.

The more I see and hear of him, the more I like him. I like his manner and I like his character. He’s got a good mix of resolve and humility; not someone who would let you walk all over him but not someone who wastes time massaging his own ego. In his position (and most of us would feel like this) you come to England desperate to prove that you’re as good as the job you’re in. The danger is that your determination translates into arrogance or, at worst, an obnoxious personality. You won’t find many better examples than Christiansen of a manager who’s letting his football talk for him.

First up, the players have taken to him. You can see that clearly and don’t let anyone pretend that as a somewhat out-there choice as head coach it’s a simple job to get a squad on your side. On one hand he comes across as being in charge but on the other, he seems comfortable as part of a wider organisation at Leeds. There’s no sign of power struggles or any dispute over authority. He looks in control. When he was asked by Sky before the Sunderland game to speak about Chris Wood, he told us that he’d answer questions afterwards. At full-time he dealt with everything that was put to him and spoke about Wood in depth. I respect that.

As an individual, he’s multi-lingual and without suggesting that speaking foreign languages makes you a good manager, that does appeal to me. It shows a capacity to be open to new cultures and experiences and, by extension, open to new ideas. These days that’s critical for any up-and-coming coach. I don’t expect Neil Warnock or Harry Redknapp to start reinventing the wheel but the technicalities of analysis, tactics and performance are changing all the time. You either try to move with them or you get left behind and it has to be said that by turning to a coach who’d been working in Cyprus, Leeds avoided going down an old beaten path. At a club who recruited heavily from abroad, Christiansen’s background should make him an empathetic presence.

These are early days still and a proper assessment of Christiansen needs a bit more time. The same it true of his team. Having watched Leeds beat Nottingham Forest – and not only beat them but wipe the floor with them – I’m starting to wonder if selling Wood might have the positive effect of creating more fluidity and movement up front. A conclusion on that can’t really be drawn after a couple of games but it’s something to watch. Leeds had one arrow to fire with Wood last season. In terms of numbers, there’s more in that department now.

In all, it’s been a fantastic start but the thought that players try to keep in their heads during the international break is that September can quickly undo the good work of August. This is the period where Leeds will slowly start to prove if their flying form is more than a flash in the pan. I strongly suspect that it is.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Torpe-do

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #418 på: September 08, 2017, 23:09:50 »
Alltid artig å lese Pruttons innlegg. Og ikke minst artig at Prutton følger Leeds så nært som han gjør - han liker tydeligvis klubben like godt som fansen liker Prutton  ;D

Jeg tror han har et godt poeng med at laget skaper mer uten Wood. Laget får flere strenger å spille på, og vi blir vanskeligere å forsvare seg mot.

En ting som slo meg - Christiansen har ikke hentet noen spillere som har spilt for ham tidligere. Er ikke dette egentlig ganske uvanlig? Nå er han jo temmelig fersk, så det er jo begrenset med antall spillere han kunne foreslått for Orta, og det er jo Orta som fikser innkjøpene osv, men allikevel.

Jeg ser tendensene til ett lag med stor L vi ikke har sett siden nedrykket fra PL. I alle fall ikke siden opprykket fra L1.

Runar

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #419 på: September 09, 2017, 10:52:11 »
Alltid artig å lese Pruttons innlegg. Og ikke minst artig at Prutton følger Leeds så nært som han gjør - han liker tydeligvis klubben like godt som fansen liker Prutton  ;D

Jeg tror han har et godt poeng med at laget skaper mer uten Wood. Laget får flere strenger å spille på, og vi blir vanskeligere å forsvare seg mot.

En ting som slo meg - Christiansen har ikke hentet noen spillere som har spilt for ham tidligere. Er ikke dette egentlig ganske uvanlig? Nå er han jo temmelig fersk, så det er jo begrenset med antall spillere han kunne foreslått for Orta, og det er jo Orta som fikser innkjøpene osv, men allikevel.

Jeg ser tendensene til ett lag med stor L vi ikke har sett siden nedrykket fra PL. I alle fall ikke siden opprykket fra L1.

Kvalitetstegn