Skrevet av Emne: Ex-head coach: Thomas Christiansen  (Lest 217033 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hallgeir *

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #600 på: Oktober 29, 2017, 19:22:31 »
Venstreback-plassen har vært oppe igjen til diskusjon.

Skal vi ha ambisjoner om playoff-plass, kan vi ikke drive med reserveløsninger over lang tid.

Verken Anita eller Berardi har vist seg å holde mål. Og lånespilleren CBJ har falt gjennom. Med de alternativene vi har i stallen, ville jeg ha prøvd å rendyrke Dallas på backplass. Han er den eneste som har de offensive kvalitetene vi sårt har savnet siden Charlie Taylor forsvant.

Jeg skjønner ikke helt tankegangen til klubbledelsen her.
Super Leeds since 1968

Xern

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #601 på: Oktober 30, 2017, 00:01:23 »
Venstreback-plassen har vært oppe igjen til diskusjon.

Skal vi ha ambisjoner om playoff-plass, kan vi ikke drive med reserveløsninger over lang tid.

Verken Anita eller Berardi har vist seg å holde mål. Og lånespilleren CBJ har falt gjennom. Med de alternativene vi har i stallen, ville jeg ha prøvd å rendyrke Dallas på backplass. Han er den eneste som har de offensive kvalitetene vi sårt har savnet siden Charlie Taylor forsvant.

Jeg skjønner ikke helt tankegangen til klubbledelsen her.
Alioski har tidligere spilt venstreback, og kan spille der. Har ikke hørt noe om at Dallas "kan" det samme
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Cherry

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #602 på: Oktober 30, 2017, 15:17:22 »
Venstreback-plassen har vært oppe igjen til diskusjon.

Skal vi ha ambisjoner om playoff-plass, kan vi ikke drive med reserveløsninger over lang tid.

Verken Anita eller Berardi har vist seg å holde mål. Og lånespilleren CBJ har falt gjennom. Med de alternativene vi har i stallen, ville jeg ha prøvd å rendyrke Dallas på backplass. Han er den eneste som har de offensive kvalitetene vi sårt har savnet siden Charlie Taylor forsvant.

Jeg skjønner ikke helt tankegangen til klubbledelsen her.
Alioski har tidligere spilt venstreback, og kan spille der. Har ikke hørt noe om at Dallas "kan" det samme

Omskolering av Gianni til en "tøff" CB hadde vært no.....venstrebeint ern`n åsså !
 

Hallgeir *

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #603 på: Oktober 30, 2017, 16:22:09 »
Venstreback-plassen har vært oppe igjen til diskusjon.

Skal vi ha ambisjoner om playoff-plass, kan vi ikke drive med reserveløsninger over lang tid.

Verken Anita eller Berardi har vist seg å holde mål. Og lånespilleren CBJ har falt gjennom. Med de alternativene vi har i stallen, ville jeg ha prøvd å rendyrke Dallas på backplass. Han er den eneste som har de offensive kvalitetene vi sårt har savnet siden Charlie Taylor forsvant.

Jeg skjønner ikke helt tankegangen til klubbledelsen her.
Alioski har tidligere spilt venstreback, og kan spille der. Har ikke hørt noe om at Dallas "kan" det samme

Ikke det? Han har jo kommet fra benken og gått rett inn på den plassen flere ganger.
Super Leeds since 1968

Leedsfan

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #604 på: Oktober 30, 2017, 18:18:17 »
TC's pressekonferanser!

Er han så rolig som han virker? Ser han langt frem i stedet for å henge seg opp i forsmedelige tap hvor vi blir spilt av banen? Er han sikker på at hvis han tweaker litt her og der så vil ting sitte når det gjelder taktikk og bruk av personell. Er han ikke villig til å bli med på krisemaksimeringen når det egentlig ikke er noen krise?

Hva får dere ut av disse pressekonferansene? Han kan jo feks si at han har full tillit til feks Felix og så benker han han i neste kamp. Han kan si at han tror på den måten vi spiller og vil ikke forandre mye, og så spiller vi helt plutselig mer langt og direkte.

Jeg blir ikke helt klok på denne mannen, men håper han har mer grep på situasjonen enn det til tider kan virke.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #605 på: Oktober 30, 2017, 19:09:15 »
Her er et eksempel:
«Christiansen says he and the players are feeling no pressure. Like Pennington, doesn’t feel there is a major issue with style/tactics.»


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #606 på: Oktober 30, 2017, 22:31:03 »
Enda en:
«TC on what needs to change: ”We need to score the first goal"!»


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Josch

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #607 på: Oktober 30, 2017, 23:04:33 »
Enda en:
«TC on what needs to change: ”We need to score the first goal"!»


Sent from my iPhone using Tapatalk

Pressekonferanser før kamp er ofte tomme fraser og selvfølgeligheter . Han vil vel gi motstanderen minst mulig gratis og ikke røpe taktikk.

flynn

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #608 på: Oktober 31, 2017, 11:48:23 »
Enda en:
«TC on what needs to change: ”We need to score the first goal"!»


Sent from my iPhone using Tapatalk

Pressekonferanser før kamp er ofte tomme fraser og selvfølgeligheter . Han vil vel gi motstanderen minst mulig gratis og ikke røpe taktikk.

Men han er faktisk inn på noe vesentlig. Faktum er at hittil i sesongen så har vi ikke vunnet en eneste kamp hvor vi har sluppet inn det første målet. Og tilsvarende, ikke tapt når vi har scoret det første selv. Altså tror jeg Thomas mener å si at en del av tapene i det siste handler om marginer. Mot Sheffield Wednesday var vi for eksempel ganske overlegne, og gode, den første halve omgangen. Om vi hadde lyktes å score i den perioden ville kamputfallet potensielt blitt 3 poeng, og ikke 0.

Så kan man jo selvsagt bruke samme argumentasjon motsatt vei, at vi har vært "heldige" og scoret det første målet i mange kamper, og derfor vunnet kamper vi ellers ville kunne tapt.

Litt rart at en 90-minutters batalje i så stor grad avgjøres av en bestemt situasjon, som oppstår og avklares i løpet av 2-5 sekunder!

flynn

B_Ød

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #609 på: Oktober 31, 2017, 13:29:21 »
Men han er faktisk inn på noe vesentlig. Faktum er at hittil i sesongen så har vi ikke vunnet en eneste kamp hvor vi har sluppet inn det første målet. Og tilsvarende, ikke tapt når vi har scoret det første selv. Altså tror jeg Thomas mener å si at en del av tapene i det siste handler om marginer. Mot Sheffield Wednesday var vi for eksempel ganske overlegne, og gode, den første halve omgangen. Om vi hadde lyktes å score i den perioden ville kamputfallet potensielt blitt 3 poeng, og ikke 0.

Så kan man jo selvsagt bruke samme argumentasjon motsatt vei, at vi har vært "heldige" og scoret det første målet i mange kamper, og derfor vunnet kamper vi ellers ville kunne tapt.

Litt rart at en 90-minutters batalje i så stor grad avgjøres av en bestemt situasjon, som oppstår og avklares i løpet av 2-5 sekunder!

flynn

faktisk helt avgjørende så langt i sesongen, som du sier, litt betenkelig det..men da må det "gunnes på" fra start i kveld da, og få det første....
Ups & Ups!!

raggen

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #610 på: Oktober 31, 2017, 14:11:50 »
Men det handler og om og ha en plan dersom en havner under.. må ha en plan B og C. han kan ikke regne med og score først i hver kamp.
Så er noe som må jobbes med og ha flere ting og spille på ellers blir vi ett lett bytte for de andre lagene.
Forever Leeds United!!!!!!!!

Josch

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #611 på: Oktober 31, 2017, 19:07:57 »
Gode lag scorer først. Det er ikke flaks at noen lag "alltid"  scorer først. Når TC sier at vi må score først så sier han bare at Leeds må bli bedre. Det må sies at gode lag ofte snur kamper til sin fordel også.

Sydhagen

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #612 på: Oktober 31, 2017, 19:32:52 »
Gode lag scorer først. Det er ikke flaks at noen lag "alltid"  scorer først. Når TC sier at vi må score først så sier han bare at Leeds må bli bedre. Det må sies at gode lag ofte snur kamper til sin fordel også.

Vil og tro at all statistikk sier at det laget som scorer først har en overlegen stor sjanse til å vinne kampen.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Promotion 2010

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #613 på: Oktober 31, 2017, 22:30:37 »
Gode lag scorer først. Det er ikke flaks at noen lag "alltid"  scorer først. Når TC sier at vi må score først så sier han bare at Leeds må bli bedre. Det må sies at gode lag ofte snur kamper til sin fordel også.

Vil og tro at all statistikk sier at det laget som scorer først har en overlegen stor sjanse til å vinne kampen.

Gode lag taper når de skårer først?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #614 på: Oktober 31, 2017, 22:34:08 »
SÃ… BEGYNTE DISSE KAMPENE:

Mot Bristol City skåret vi to må før 14 minutter var spilt. Det gjør vi ikke i hver kamp. Vi har vært Ok, men mangler gjennombruddskraft og tøffhet i alle dueller om første og andre ball.

De neste 4-5 kampene vil vise hvor vi står. Er det en formdupp eller et signal om hvordan sesongen blir:

Derby H              1-2
Brentford B
Middlesbrough H
Wolves B 
Barnsley B
Aston Villa H

Potensielt 18 poeng, jeg tror vi har flaks om vi sitter igjen med halvparten. Da er vi midt på tabellen om vi er heldige.


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #615 på: Oktober 31, 2017, 22:46:45 »
Traff bra med taktikken og laguttak idag frem til han satt på Sacko. Skandaløs dømming kan vi ikke klandre TC for.
Jon R.

Sydhagen

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #616 på: Oktober 31, 2017, 22:48:37 »
Traff bra med taktikken og laguttak idag frem til han satt på Sacko. Skandaløs dømming kan vi ikke klandre TC for.

Roofe var jo en katastrofe på kanten der. Jobbet knapt nok hjemover.
Sacko var et naturlig bytte på høyrekanten. Han laget et frispark som dommeren på utrolig vis klarte å gjøre til en straffe.
Kan ikke se hva den store tabben med det byttet var...
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kickthemdown

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #617 på: Oktober 31, 2017, 22:51:11 »
Dead man walking. Vi trenger en bedre manager enn dette samtidig som han har erfaring fra engelsk fotball. Dette holder ikke. Ut nå før sesongen er over før jul igjen.

Ã…pne pengesekken for Big Sam.

Sleivind

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #618 på: Oktober 31, 2017, 22:54:45 »
Dead man walking. Vi trenger en bedre manager enn dette samtidig som han har erfaring fra engelsk fotball. Dette holder ikke. Ut nå før sesongen er over før jul igjen.

Ã…pne pengesekken for Big Sam.

Snodig å komme med dette når vi faktisk gjør en helt ok kamp. I 9 av 10 tilfeller vinner vi slike kamper 3-0. Man kan skylde mye rart på Christiansen, men resultatet i denne kampen er ikke hans feil.

Jon R

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #619 på: Oktober 31, 2017, 22:58:54 »
Traff bra med taktikken og laguttak idag frem til han satt på Sacko. Skandaløs dømming kan vi ikke klandre TC for.

Roofe var jo en katastrofe på kanten der. Jobbet knapt nok hjemover.
Sacko var et naturlig bytte på høyrekanten. Han laget et frispark som dommeren på utrolig vis klarte å gjøre til en straffe.
Kan ikke se hva den store tabben med det byttet var...
Tenker ikke på straffen. Sacko har vært helt håpløs i hele høst, unntatt mot Burnley. Mener dessuten at på 1-1 var det lite sannsynlig at Sacko ville få de rommene han trenger for å skape noe. Kampen formelig skrek etter Pablo som er god på små flater og som har gamechangeregenskaper som Sacko ikke har.
Jon R.

raggen

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #620 på: Oktober 31, 2017, 22:59:40 »
blir kvalm av og høre noen nevne Big Sam!!!! er mye bedre og ha en manager som TC.. ung og sulten!! gi TC tid og døm ham ham ikke enda.. sier ikke han er rett mann men han må få tid
Forever Leeds United!!!!!!!!

Kickthemdown

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #621 på: Oktober 31, 2017, 23:01:27 »
Dead man walking. Vi trenger en bedre manager enn dette samtidig som han har erfaring fra engelsk fotball. Dette holder ikke. Ut nå før sesongen er over før jul igjen.

Ã…pne pengesekken for Big Sam.

Snodig å komme med dette når vi faktisk gjør en helt ok kamp. I 9 av 10 tilfeller vinner vi slike kamper 3-0. Man kan skylde mye rart på Christiansen, men resultatet i denne kampen er ikke hans feil.
Snodig ? Jeg har sagt det noen kamper nå. Vi kan jo selvfølgelig bare gi faen å sitte og se på at vi forsvinner nedover tabellen. Jeg skjønner at storparten av forumet vil det. Samme 95% som ville beholde Monk. Blir gøy å jage playoff 8 poeng bak med 6 kamper igjen. Det er jo derfor vi er Leeds. Leeds Leeds are falling apart again.

Kickthemdown

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #622 på: Oktober 31, 2017, 23:03:30 »
blir kvalm av og høre noen nevne Big Sam!!!! er mye bedre og ha en manager som TC.. ung og sulten!! gi TC tid og døm ham ham ikke enda.. sier ikke han er rett mann men han må få tid
Får han jobben gjort ? Er han en drittsekk ? Svaret er ja på begge. Hvilket spørsmål tror du jeg bryr meg om ?

rd1

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #623 på: Oktober 31, 2017, 23:05:26 »
Tipper game over for Orta og/eller TC soon!
"Who needs Cantona??"

baste

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #624 på: Oktober 31, 2017, 23:09:18 »
Tull og tøv, gi TC mer tid. Denne kampen burde vi vunnet, ett ran å tape den.

Vi må være tålmodig, personlig trur æ vi er gode nok for topp 6 i år.


MOT

BIG AS s am = no thx

raggen

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #625 på: Oktober 31, 2017, 23:11:13 »
blir kvalm av og høre noen nevne Big Sam!!!! er mye bedre og ha en manager som TC.. ung og sulten!! gi TC tid og døm ham ham ikke enda.. sier ikke han er rett mann men han må få tid
Får han jobben gjort ? Er han en drittsekk ? Svaret er ja på begge. Hvilket spørsmål tror du jeg bryr meg om ?

hvis du ser på wiki så har han korte opphold i stort sett alle klubber utenom (bolton) og slik jeg huske han så er det ikke en manager jeg personlig ville sett i Leeds. men er lov med forskjellige meninger men personlig håper jeg vi aldri ser ham i Leeds.
Forever Leeds United!!!!!!!!

rd1

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #626 på: Oktober 31, 2017, 23:20:20 »
Tull og tøv, gi TC mer tid. Denne kampen burde vi vunnet, ett ran å tape den.

Vi må være tålmodig, personlig trur æ vi er gode nok for topp 6 i år.


MOT

BIG AS s am = no thx
Jeg tror derimot hverken Orta eller TC er rett for oss. Laget/stallen er svekket iforhold til siste sesong og dette lover ikke bra.
"Who needs Cantona??"

Reaney

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #627 på: Oktober 31, 2017, 23:21:09 »
Nok et mislykket sjanseprosjekt fra Leeds! Goodbye T.C.

Kickthemdown

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #628 på: Oktober 31, 2017, 23:28:52 »
blir kvalm av og høre noen nevne Big Sam!!!! er mye bedre og ha en manager som TC.. ung og sulten!! gi TC tid og døm ham ham ikke enda.. sier ikke han er rett mann men han må få tid
Får han jobben gjort ? Er han en drittsekk ? Svaret er ja på begge. Hvilket spørsmål tror du jeg bryr meg om ?

hvis du ser på wiki så har han korte opphold i stort sett alle klubber utenom (bolton) og slik jeg huske han så er det ikke en manager jeg personlig ville sett i Leeds. men er lov med forskjellige meninger men personlig håper jeg vi aldri ser ham i Leeds.
Får han jobben gjort ?

rd1

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #629 på: Oktober 31, 2017, 23:29:37 »
Tull og tøv, gi TC mer tid. Denne kampen burde vi vunnet, ett ran å tape den.

Vi må være tålmodig, personlig trur æ vi er gode nok for topp 6 i år.


MOT

BIG AS s am = no thx
Jeg tror derimot hverken Orta eller TC er rett for oss. Laget/stallen er svekket iforhold til siste sesong og dette lover ikke bra.
For å understreke:
Vi er svekket på keeperplass, v back, midtstopper og spiss, vi glemte å styrke sentral midtbane, og vingen slo ikke til.
Ansvar:
Orta og TC
"Who needs Cantona??"