Skrevet av Emne: Support Wise  (Lest 42321 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

veteranen

  • Gjest
Re: Support Wise
« Svar #210 på: August 30, 2007, 06:22:45 »
quote:
Originally posted by janove

Helt i orden at mange av dere ikke har noe til overs for Dennis Wise. Noen hater ham til og med som pesten!
Jeg er ikke interessert i å være med på noen diskusjon rundt Wise , Blackwell, Carver eller Bates.Bates og Wise, er det som vi har i dag. Dette forholder jeg meg til. Kaster ikke bort energi på synsing og irritasjon.
Følgende må imidlertid sies.
Dennis Wise overtok en pill råtten spillergruppe. Spillere, som stadig vekk kom for sent til trening, om de kom i det hele tatt!
Man kan tenke seg hva dette gjorde , med bla. formasjonstrening! Sikkert noen få av dere som opplevde Wise pekende på sidelinjen under kampene og lurte på hva han drev med. Nå vet dere hvorfor! Faktisk en fordel å være på trening når man spiller fotball!

Når treningene var ferdig, var flere spillere innvolvert i kappkjøring inn til sentrum. Dette førte til at flere speed cameras ble satt opp på strekningen Torp Arch - Leeds sentrum.

Spillerne oppførte seg som konger på byen. Alkoholen fløt. En av OEFs helter ble bært ut av The Living Room, dritings!
Dennis Wise brukte enormt med tid på å rydde opp i problemene innad i klubben. Etter hvert klarte han å få en viss kontroll over spillerne. Han innså tidlig at det var vanskelig å unngå nedrykk, selv om han utad uttalte seg positivt.

Så kan man spørre seg hvorfor han tok jobben? Hvor mange jobber innen fotball er større en managerjobben i Leeds United?
Han så klubbens potensiale og han var innstillt på å ofre seg for Leeds United. Ingen kan ta fra ham hans enorme vinnervilje.
Noen og enhver bør komme seg inn i en spillergruppe på et visst nivå for å se hvordan en trener/manager oppfører seg.
Ikke noen barnehage der i alle fall!

Til slutt vil jeg si at å ansette Blackwell er den største tragedien i Leeds Uniteds historie. Ikke prøv å forklare en sjetteplass som en viss suksess. Selv om det er en klisje, bør man se bak resultatene. Hans udugelighet kom klart til syne i Playoff finalen!
Som nevnt ovenfor, er jeg ikke interessert i å være med på noen diskusjon ang. dette. Jeg innfinner meg med de personene vi har i dag. Så lenge de er i klubben får de min støtte. Skulle Dennis Wise være så "grusom" å kritisere en annen manager, dommer eller andre, så ser jeg ikke noe galt i det. Skulle han bli jaget på tribunen, ser jeg heller ikke noe galt i det heller!



Du skriver at du ikke er interessert i å være med i en diskusjon rundt Wise, Blackwell, Carver og Bates. Seinere skriver du i samme innlegg at "Blackwell er den største tragedien i Leeds Uniteds historie." Deretter skriver du nok engang at du ikke er interessert i å diskutere dette. Hva er egentlig hensikten med å skrive innlegg om temaer du ikke er interessert i å diskutere?

Vel, jeg tror du gjør lurt i å ikke gå inn noen diskusjon om det du selv har veldig sterke meninger om. Når noen påstår at Blackwell er den største tragedien i klubbens historie, så må selv en Blackwell-kritiker som jeg reagere. For dette er noe av det dummeste jeg har lest på dette forum. Ja, det er så hinsidig unyansert og historieløst at kun en ignorant kan lire ut av seg noe sånt!

Men siden du ikke er interessert i å diskutere teamet, ser jeg heller ikke noen grunn til underbygge mine meninger med saklige argumenter. I dette tilfellet vil det nok uansett bli som å snakke til veggen...

Peter7

Re: Support Wise
« Svar #211 på: August 30, 2007, 15:25:38 »
Vil bare utbasunere på dette diskusjonsforumet at heller ikke jeg er interessert i å diskutere Wise på denne topicen om Wise som jeg poster et innlegg på - bare så det er sagt.

***
Kandol 4 Congo!
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: Support Wise
« Svar #212 på: August 30, 2007, 15:33:09 »
quote:
Originally posted by janove

Helt i orden at mange av dere ikke har noe til overs for Dennis Wise. Noen hater ham til og med som pesten!
Jeg er ikke interessert i å være med på noen diskusjon rundt Wise , Blackwell, Carver eller Bates.
Bates og Wise, er det som vi har i dag. Dette forholder jeg meg til. Kaster ikke bort energi på synsing og irritasjon.
Følgende må imidlertid sies.
Dennis Wise overtok en pill råtten spillergruppe. Spillere, som stadig vekk kom for sent til trening, om de kom i det hele tatt!
Man kan tenke seg hva dette gjorde , med bla. formasjonstrening! Sikkert noen få av dere som opplevde Wise pekende på sidelinjen under kampene og lurte på hva han drev med. Nå vet dere hvorfor! Faktisk en fordel å være på trening når man spiller fotball!

Når treningene var ferdig, var flere spillere innvolvert i kappkjøring inn til sentrum. Dette førte til at flere speed cameras ble satt opp på strekningen Torp Arch - Leeds sentrum.

Spillerne oppførte seg som konger på byen. Alkoholen fløt. En av OEFs helter ble bært ut av The Living Room, dritings!
Dennis Wise brukte enormt med tid på å rydde opp i problemene innad i klubben. Etter hvert klarte han å få en viss kontroll over spillerne. Han innså tidlig at det var vanskelig å unngå nedrykk, selv om han utad uttalte seg positivt.

Så kan man spørre seg hvorfor han tok jobben? Hvor mange jobber innen fotball er større en managerjobben i Leeds United?
Han så klubbens potensiale og han var innstillt på å ofre seg for Leeds United. Ingen kan ta fra ham hans enorme vinnervilje.
Noen og enhver bør komme seg inn i en spillergruppe på et visst nivå for å se hvordan en trener/manager oppfører seg.
Ikke noen barnehage der i alle fall!

Til slutt vil jeg si at å ansette Blackwell er den største tragedien i Leeds Uniteds historie. Ikke prøv å forklare en sjetteplass som en viss suksess. Selv om det er en klisje, bør man se bak resultatene. Hans udugelighet kom klart til syne i Playoff finalen!
Som nevnt ovenfor, er jeg ikke interessert i å være med på noen diskusjon ang. dette. Jeg innfinner meg med de personene vi har i dag. Så lenge de er i klubben får de min støtte. Skulle Dennis Wise være så "grusom" å kritisere en annen manager, dommer eller andre, så ser jeg ikke noe galt i det. Skulle han bli jaget på tribunen, ser jeg heller ikke noe galt i det heller!



Tror jeg sier tusen takk til janove jeg - for et friskt og annerledes innlegg i Wise-debatten! Når en ser det som har kommet fram av halvsannheter, usakligheter, spekulasjoner og konspirasjonsteorier om Dennis Wise både på på dette diskusjonsforumet og i TPN, synes jeg det er forfriskende at noen kontrer med påstander som trekker andre elementer inn i diskusjonen.[:)]

Får nesten en følelse av at janove egentlig er ’Hot Shot’ i forkledning som driver gjøn med oss, men innerst inne tror jeg det kan være noen gode poenger her – som jeg ikke ser har vært særlig løftet inn i diskusjonen tidligere:

Det var vel flere her inne som var lettere sjokkert over de holdninger Blackwells spillere utviste ift alkohol og røyk når de var her på sine preseasonturnéer? Var dette en indikasjon på at det faktisk eksisterte en ukultur innad i Blackie sin spillergruppe, som også slo ut i dårlig treningsdisiplin etc?

Det er vel ellers en kjensgjerning at fotballkulturen i England – i hvert fall opp på et visst nivå - tildels preges av unge fotballspillere med raske biler, oppblåste egoer og popstjernenykker - og hvor ansvarsfølelse og normal folkeskikk ikke er utpregede verdier. Vi har vel hatt noen slike lokale ’popstjerner’ i Leeds også?

Kan det faktisk tenkes at 'Lektor' Blackwell – med alle sine fine kvalifikasjoner – ikke klarte å holde styr på ’klassen’ sin, mens den hissige lille gymlæreren Wise – med sitt lange rulleblad - klarer det (i hvert fall foreløpig[:)])?
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Dennis

Re: Support Wise
« Svar #213 på: August 30, 2007, 16:56:53 »
Er nødt til si meg enig med midjo og janove. Wise virker som en langt mer autoritær manager enn Kevin Blackwell. Jeg tror Dennis Wise er langt mer villig til å skille ut råtne egg enn det Blackie var. Selvsagt kan dette ha noe med forholdet til Ken Bates å gjøre også. Wise har nok et langt mer åpent forhold til sin sjef enn det den gamle keeperen hadde - altså, han vet hvor langt han kan gå, uten at jobben ryker.

Man kan selvsagt ta hele diskusjonen med at man ikke alltid bør være sjefete og kjeftete for å oppnå suksess, se bare på Steve Coppell. Han virker svært sindig og bedagelig, i alle fall under kamp. Likevel oser det autoritet av mannen. Wise sitt problem er at han til tider kan bli for autoritær. [B)]

Kevin Blackwell virker ikke til å ha kontroll over spillergruppa mot slutten av sin periode og det ryktet om flere klikker blant spilleren, blant annen skulle Paul Butler ha slått seg vrang. I Wise sin tid, ser det ut til at stallen er langt mer sammensveiset og spillelystne. Dette er noe man kan se med det blotte øyet. All honnør til Wise for dette!
« Siste redigering: August 30, 2007, 16:57:45 av Mr Kaizer »
Marching on together!

samadhi

Re: Support Wise
« Svar #214 på: August 30, 2007, 17:09:06 »
Har støttet Dennis Wise siden ansettelsen, og føler at han står for en innstilling som er veldig britisk og veldig mye Leeds. Med sin væremåte særlig på banen så balanserer han hele tiden mellom akseptabel og uakaseptabel oppførsel. Likevel er han ikke mye verre enn spillere vi tidliger har elsket å se i en Leeds drakt. Er ikke mange år siden at spillere som Mills, Bowyer og Batty var våre favoritter, og jeg er rimelig sikker på at de fleste kritikerne hadde hatt ett annet syn på Wise om det var i Leeds han hadde sin storhetstid i stedet for Chelsea.

Er heller ikke med på at han ikke har peiling på taktikk og mangler erfaring. Han hadde to gode år i Millwall der han først førte laget til en overraskande høy plassering (nr 8 tror jeg?) og i tillegg førte laget sensasjonnelt nok til FA-cup finale. Ã…ret etter var forventningen høye, men han klarte ikke å føre laget noe høyere opp. Etter sesongen trekte han seg på grunn av manglende satsing fra styret, og uten Wise rykket klubben ned året etter (!) I tilleg hadde han jo en glimrende start på sesongen i fjor med Swindon, før han overtok Leeds.

Da Wise overtok som manager i Leeds så han med en gang at spillerne var i for dårlig form, og at de fleste spillerne måtte skiftes ut. Her mener jeg at Wise gjorde sin største tabbe da han valgte å bytte ut alle han ikke ville ha med en gang, uten å ha noen skikkelige erstattere klare. Dette førte til at vi måtte ta til takke med nødløsninger i form av lånespillere, og vi fikk aldri noe skikkelig struktur i spillerstallen i fjor. Spesielt bakover på banen vart det tynt når han valgte å sende Butler, Gregan, Kelly og Crainey på dør, og i tilleg mistet Killa. Hadde Wise hatt litt mer is i magen burde han gjort en mer gradvis utskiftning, og kanskje hadde vi da holdt plassen.

Det kan godt være vi hadde holdt plassen med Blackwell også, men i ettertid er det lett å se at det ikke var mye fremtid i det han drev med. Gjennsnittsalder var høy og satsing på unge talenter var totalt fraværende.

Synes Wise har gjort en glimrende jobb hittil i år, og spillerstallen er skikkelig spennende med en fin miks av unge og erfarne spillere. For første gang på mange år begynner det faktisk å lysne litt i tunellen!

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

kilgallon

Re: Support Wise
« Svar #215 på: August 30, 2007, 18:49:24 »
Mitt innlegg i dette topicet får være, at jeg synes det er barnslig ut over alle grenser å ha noe imot Wise fordi han engang har spillt i Chelsea. Det svarer til at jeg skulle ha noe imot sønnen min fordi han er Chelsea-fan... Ok, jeg innrømmer, at jeg har feilet litt i oppdragelsen av ham (han har til og med vært på Elland Road), men jeg er gla i han allikevel  :-)

Jon R

Re: Support Wise
« Svar #216 på: August 30, 2007, 18:50:10 »
Vi har hatt tidenes clear-out under Wise, og det bidro sannsynligvis til at vi rykket ned. Først og fremst brukte han altfor lang tid på å få satt en forsvarsfirer og finne en duglig keeper. De råtne eplene ble tilsynaletende luket ut. Nicholls ble raskt utnevnt til ny kaptein. Utrolig nok viste det seg at Nicholls ( iflg Wise) kanskje var det råtneste eplet av alle. Klarere "bevis" på at Wise vurderingsevne ikke var helt på topp fra begynnelsen av, finner man vel ikke. Ã… miste en kaptein på den måten vi gjorde må nødvendigvis ha skapt et lite jordskjelv i miljøet. Videre bidro han kraftig til å skape uro og splid i spillergruppen gjennom muldvarp saken. At Wise ikke syntes spillergruppen var særlig hyggelig etter dette, er ikke vanskelig å forstå for en utenforstående. Spørsmålet er om Wise FORSTÃ…R dette. At turbulensen for en stor del ble skapt av han selv?  Har han lært? Hvordan reagerer han neste gang han finner en spiller som ikke drar i samme retning som han selv?  Wise var uansett en ulykke for oss ifjor, og i og med at vi rykket ned er det vanskelig for meg å forstå at noen kan mene noe annet. [B)]

Allikevel: Denne sesongen tror jeg vi vil se en helt annen side ved Wise. Han har nå en gruppe spillere som selv har valgt å spille under Wise og han vet hva dette nivået handler om. Oss-mot-røkla posisjonen passer han trolig som hånd i hanske og jeg tror dette vil bringe frem det beste i motivatoren Dennis Wise. Hans håndtering av situasjonen siden mai, og en imponerende evne til å holde fokus på det sportslige lover bra.  So far so good denne sesongen. [:)]

To be continued.....



Jon R.
« Siste redigering: August 30, 2007, 18:59:34 av Jon R »
Jon R.

Sleivind

Re: Support Wise
« Svar #217 på: August 30, 2007, 19:39:42 »
Support Wise eller ei, han ble hvertfall månedens manager!

http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~1102339,00.html

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: Support Wise
« Svar #218 på: August 30, 2007, 19:43:40 »
quote:
Originally posted by samadhi
.....
Da Wise overtok som manager i Leeds så han med en gang at spillerne var i for dårlig form, og at de fleste spillerne måtte skiftes ut. Her mener jeg at Wise gjorde sin største tabbe da han valgte å bytte ut alle han ikke ville ha med en gang, uten å ha noen skikkelige erstattere klare. Dette førte til at vi måtte ta til takke med nødløsninger i form av lånespillere, og vi fikk aldri noe skikkelig struktur i spillerstallen i fjor. Spesielt bakover på banen vart det tynt når han valgte å sende Butler, Gregan, Kelly og Crainey på dør, og i tilleg mistet Killa. Hadde Wise hatt litt mer is i magen burde han gjort en mer gradvis utskiftning, og kanskje hadde vi da holdt plassen.
....



Her er du - og Jon R - inne på det jeg synes vi har mest grunn til å kritisere Dennis Wise for, om vi skal begrense kritikken til de handlinger han har gjort - evt ikke gjort.

Når du kommer inn som ny manager og du ser behov for å gjøre store endringer i spillergruppen som er bygd opp av din forgjenger - må du finne en god balanse mellom det som er quickfixes og det som er langsiktige grep. Her er det finstemte vurderinger som må gjøres av en manager, for å sikre resultatmessig framgang både på kort og lang sikt.

Hvor store feilvurderinger Dennis Wise evt har gjort i denne prosessen kan vi bare spekulere i, men om målsetningen var å starte sesongen 2007/2008 med en spillergruppe som var helt og holdent hans, kan en jo ihvertfall si at han har lyktes. Hvorvidt det har vært behov for et slikt extreme makeover som Wise har gjennomført stiller også jeg meg spørrende til, men om det er noe som helst sannhet i de påstander janove kommer med i sitt innlegg, vil jeg si at Dennis Wise har stått overfor en snuoperasjon mange garvede managere også ville hatt store problemer med å håndtere.

Om alternativet hadde vært å starte i The Championship med en 'quickfixet' og delvis splittet spillergruppe - og fortsatt igang med snuoperasjonen, synes jeg faktisk alternativet med å starte i angrepsposisjon i League One med en sammensveiset spillergruppe er langt å foretrekke....


So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

soumoh

Re: Support Wise
« Svar #219 på: August 30, 2007, 19:51:24 »
Leyton Orient fansen er så pissed: http://www.orient.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=81085 . Det de sier er jo bare piss. Argumentasjonen er at Wise ikke har gjort en god jobb, men at han har fått den fordi han er manageren til en storklubb.

We'll be back.
We'll be back.

ToreLA

Re: Support Wise
« Svar #220 på: August 30, 2007, 20:09:26 »
Tja, litt enig. Uten at jeg har satt meg inn i spillerstallen til Orient, synes jeg det er helt legitime argumenter som serveres.




lojosang

Re: Support Wise
« Svar #221 på: August 30, 2007, 20:09:55 »
quote:
Originally posted by samadhi

Har støttet Dennis Wise siden ansettelsen, og føler at han står for en innstilling som er veldig britisk og veldig mye Leeds. Med sin væremåte særlig på banen så balanserer han hele tiden mellom akseptabel og uakaseptabel oppførsel. Likevel er han ikke mye verre enn spillere vi tidliger har elsket å se i en Leeds drakt. Er ikke mange år siden at spillere som Mills, Bowyer og Batty var våre favoritter, og jeg er rimelig sikker på at de fleste kritikerne hadde hatt ett annet syn på Wise om det var i Leeds han hadde sin storhetstid i stedet for Chelsea.



Ja, og nei. Jeg ville ha elsket Wise som Leedsspiller, om han hadde vært det. Man trenger rivjern av den typen. Men de samme egenskapene som gjør en til en god midtbaneterrier gjør seg ikke nødvendigvis i manager-stolen.

Ellers syns jeg det blir sagt mye klokt i denne tråden ofr tiden. Wise har ikke gjort deg bort DENNE sesongen, og hvis han får oss opp igjen til Wankership skal han få blanke ark og fargestifter i posten fra undertegnede før neste sesong. [8D]

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

RoarG

Re: Support Wise
« Svar #222 på: August 30, 2007, 20:11:57 »
Wise gir etter sigende blaffen i denne prisen. Mener at Ligaen snøt Leeds for 15 poeng, og at ingenting de gir ham er verdt en dr...! La nå sutrepavene i Leyton Orient ergre seg over av misunnelse, men faktum er at de bare har nest best prestasjoner denne måneden. Leeds 9 pts 5+, Leyton Orient 9 pts 4+. Altså nest best, og ingen pris [}:)].

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Re: Support Wise
« Svar #223 på: August 30, 2007, 20:40:02 »
Dessuten burde alle vite at Wise hadde et nesten umulig utgangspunkt etter sommerens begivenheter. Fullt fortjent honnør til vår manager. [:)]

Jon R.
Jon R.

Per-Stian

Re: Support Wise
« Svar #224 på: August 30, 2007, 21:08:58 »
quote:
Originally posted by Jon R

Dessuten burde alle vite at Wise hadde et nesten umulig utgangspunkt etter sommerens begivenheter. Fullt fortjent honnør til vår manager. [:)]

Jon R.




Føler vi har hatt denne diskusjonen mange gongar allereie, men eg meinar også at vi skal gi trenaren vår honnør for ligaopninga (og pre-season). Det kan umogleg ha vore lett å konsentrere seg berre om det sportslege når kemnaren og kreditorane banka på stadiodørane, FA ville dømme oss, KPMG ville selje alt som seljast kunne, og at alle andre klubbane i ligaen ville oss vondt verre. Litt skuffa over at vi ikkje har fått tak i fleire forsterkningar, men forstår samstundes at vi missa på fleire då vi ikkje hadde tillating til å hente inn nye.

espenm

Re: Support Wise
« Svar #225 på: August 30, 2007, 21:29:35 »
At Wise fikk MoM award'en er det beste som kunne skjedd ham.
Han får en glimrende sjanse til fyre opp under "us vs them" holdningen,
han spiller ned sin egen rolle til fordel for kollektivet.
"Jeg bryr meg ikke om den, fordi vi fortjener ikke det som har skjedd med oss"

Han får en gratissjanse til å uttale seg om en ting han "har lagt bak seg",
fordi han kommer i fokus og andre tar opp temaet.

Våre gode venn Wise er ikke halt tapt bak en vogn
« Siste redigering: August 30, 2007, 21:30:49 av espenm »
 

janove

Re: Support Wise
« Svar #226 på: August 30, 2007, 22:19:27 »
En liten replikk til bla. JonR.

Etter mange turer til Leeds, ikke bare i forbindelse med fotball, har jeg fått en masse venner og bekjentskaper.
Det er mange dører som har blitt åpnet for meg. Har møtt bla sponsorer, pundits og speidere. Ikke bare slik at vi tilfeldigvis var på samme sted til samme tid. Har truffet de til lunch, middag, bursdagsselskap, grillfester og faktisk juleselskap.
Jeg er faktisk stolt av å stå på julekortlista til mange personer.
Når jeg i mitt tidligere innlegg kommer med opplysninger om forholdene i klubben, baseres disse på opplysninger fra personer, som er dypt innvolvert i Leeds United.
Du kan prøve å få en Sky sports pundit på tomannshånd og spørre hva fotballmiljøet mener om Blackwell.
Hadde noen fortalt meg for mange år siden, hva jeg skulle oppleve her borte i Leeds, ville jeg ikke trodd det var mulig.
Det sier seg selv at mine kilder forblir anonyme.
Helt greit å sitte på gutterommet å synse, men ikke fremstill dette som sannheter!
Vet ikke om dette har vært nevnt tidligere, men hva kunne skjedd med Elland Road og Torp Arch dersom disse ble med inn i administrasjonen? Kanskje Bates har gjort noe fornuftig!
Som en konsekvens av min interesse for Leeds United, har jeg valgt å bosette meg i Leeds. Her trives jeg blant venner og prøver å leve et så normalt liv som mulig.

Leeeeeeeeeeeeds

Re: Support Wise
« Svar #227 på: August 30, 2007, 22:46:06 »
Jeg vil dele en artig historie med dere. På min andre tur til Leeds i fjor var en kompis og jeg på byen. Vi var på en italiensk restaurant i byen for å spise mat. Det skal sies at det til da hadde vært en fuktig kveld til da og vi var i topp humør. Plutselig får jeg øye på Wise og Poyet ved et bord. Jeg var i den tiden overbevist om at DW bare kom til å ødelegge for oss og sa til min kompis at jeg skulle ta et alvorsord med mannen. Kompisen sa at det skulle jeg bare gjøre for vi var begge forbannet på duoen(og vel fuktige innabords). Det ble noen flere pints og jeg skulle virkelig ta fyren for meg for å si han noen alvorsord. Etter en times tid gikk Wise og Poyet og kompisen min lo og sa at han visste at jeg ikke turte. Demed durer jeg ut døra etter Wise og når han igjen rundt hjørnet, han og TO SVÆRE FYRER, Jeg ropte : Mr Wise ;Mr Wise, og han svarte Yes laddy, What can i do for you. Og jeg hadde entirade klar men min fuktige kropp greide bare å få frem. "Please save us!!!. Hvorpå han svarte , Im doing my very best. Fy f.. jeg følte meg patetisk når jeg stavret inn til kompisen min for å fortelle om det fortreffelige resultatet av mitt første og eneste møte med Wise:-)

HI MY NAME IS LEEDS
http://www.ranablad.no/sport/article2876597.ece
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

Karl Hot Shot

Re: Support Wise
« Svar #228 på: August 30, 2007, 22:48:29 »
Jeg skal ikke underslå, Jan Ove, at du kan ha fått med deg mye "inside information" fra Elland Road og Thorp Arch som har sin berettigelse og som kan være et bakteppe for den kvalitetsprøvinga vi bedriver av Dennis Wise. Men argumentasjonen din tjener i det store bildet egentlig bare som en støtteerklæring til Ken Bates og Dennis Wise. Jeg vet også om flere i Leeds som støtter de to herrer. Men alle de som jeg har pratet med og som altså støtter det rådende regimet i klubben nå, har det til felles at de befinner seg langt inne i Leeds United-systemet eller har en eller annen økonomisk interesse der. F.eks. støtter Peter Lorimer alltid det sittende regimet på Elland Road. Før var det langt lettere å få nyanserte oppfatninger fra ham, før han ble leid inn som et "alibi" overfor supporterne av Gerald Krasner (tror jeg det var).

På grasrota er det mye mer murring og direkte misnøye. De som har fått smake pisken direkte fra Bates og Wise, er ikke nådige i sine karakteristikker. Alle er fornøyde med en bedring i de sportslige resultatene, men det hele må imidlertid ses i et større perspektiv. Klubben befinner seg i League One. Og vi vet ennå ikke hvordan det økonomiske opplegget for klubben i framtida er, om det er en bedring der, osv.
 

Jon R

Re: Support Wise
« Svar #229 på: August 30, 2007, 22:50:15 »
quote:
Originally posted by janove

En liten replikk til bla. JonR.

Vet ikke om dette har vært nevnt tidligere, men hva kunne skjedd med Elland Road og Torp Arch dersom disse ble med inn i administrasjonen? Kanskje Bates har gjort noe fornuftig!



Hva mener du med dette? Elland Road og TA ble solgt av Krasner & co, før Bates kjøpte seg inn i klubben.

Dessuten nekter jeg å tro at Leeds insidere flest har mer respekt for Wise enn de hadde for Kevin  Blackwell.

Jon R.
« Siste redigering: August 30, 2007, 22:53:39 av Jon R »
Jon R.

Karl Hot Shot

Re: Support Wise
« Svar #230 på: August 30, 2007, 22:59:24 »
quote:
Originally posted by janove

 
Du kan prøve å få en Sky sports pundit på tomannshånd og spørre hva fotballmiljøet mener om Blackwell.



Denne setninga kan ikke stå uimotsagt. Du mer enn antyder at ekspertene hos Sky Sports skulle være kritiske til Kevin Blackwell. Det er ikke riktig. I perioden fra Blackwell fikk sparken som manager i Leeds United (20. september 2006) og til han ble ansatt i Luton Town, brukte han tida si til to ting: Blackwell reiste Europa rundt for å studere treningsopplegg i toppklubber, OG (hold deg fast) han var selv pundit hos Sky Sports!
« Siste redigering: August 30, 2007, 22:59:55 av Karl Hot Shot »
 

janove

Re: Support Wise
« Svar #231 på: August 30, 2007, 23:03:12 »
Hvor lenge var Bates i forhandlinger om kjøp av Leeds United da?
ER og TA vil komme på de rette hender etterhvert, via flere kronglete omveier.

janove

Re: Support Wise
« Svar #232 på: August 30, 2007, 23:12:13 »
Har faktisk hatt Sky sports i 7 år hjemme i Norge.
Har nok fått med meg det som er av fotball der.
Prøv å bli fortrolig med noen da, så får du vite hva den gjengse meningen var.

Jon R

Re: Support Wise
« Svar #233 på: August 30, 2007, 23:37:12 »
quote:
Originally posted by janove
Vet ikke om dette har vært nevnt tidligere, men hva kunne skjedd med Elland Road og Torp Arch dersom disse ble med inn i administrasjonen? Kanskje Bates har gjort noe fornuftig!
-----------------------------------------------------------


Hvor lenge var Bates i forhandlinger om kjøp av Leeds United da?
ER og TA vil komme på de rette hender etterhvert, via flere kronglete omveier.



Hm. Her aner jeg en udetonert bombe. Du mer enn antyder at Bates var direkte innvolvert i salget av Elland Road/ T.A før han kjøpte seg inn i klubben, og at dette var en del av en kalkluert ( "fornuftig") plan som skulle ende med administrasjon. Deretter skal Bates ( via kronglete omveier) kjøpe Elland Road og T.A tilbake til klubben ( "de rette hender"). Dette er hva vennene dine har fortalt deg.
Bør vi ikke bli litt urolige nå?  



Jon R.
« Siste redigering: August 31, 2007, 00:48:00 av Jon R »
Jon R.

Budda

Re: Support Wise
« Svar #234 på: August 30, 2007, 23:42:31 »
quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by janove

Hvor lenge var Bates i forhandlinger om kjøp av Leeds United da?
ER og TA vil komme på de rette hender etterhvert, via flere kronglete omveier.



Hm. Her aner jeg en udetonert bombe. Du mer enn antyder at Bates var direkte innvolvert i salget av Elland Road/ T.A før han kjøpte seg inn i klubben, og at dette var en del av en kalkluert ( "fornuftig") plan som skulle ende med administrasjon. Deretter skal Bates ( via kronglete omveier) kjøpe Elland Road og T.A tilbake til klubben ( "de rette hender"). Dette er hva vennene dine har fortalt deg.
Bør vi ikke bli litt urolige nå?  



Jon R.






Hehe, høres ut som et sannsynlig hendelsesforløp [:)] Alltid like underholdende med konspirasjonsteorier
« Siste redigering: August 30, 2007, 23:43:11 av Budda »
Endre

Chris Whyte

Re: Support Wise
« Svar #235 på: August 30, 2007, 23:54:16 »
Synes dette blir en litt pussig diskusjon, ikke minst siden flere tyr til anonyme innsidere i Sky Sports og miljøet rundt Leeds United. Wise og Blackwell har sikkert like mange tilhengerne og motstandere i Leeds som i Norge. Det innebærer at hvilket svar du får, avhenger av hvem du spør. Ã… ha snakket med noen på en pub i Leeds behøver ikke bety at man har snublet over den endelige sannhet.

Personlig må jeg si meg enig med Veteranen og Jon R. mfl. Vel har Wise tilsynelatende gjort en god jobb hittil i sesongen, men bevare meg vel for å dyrke den mannen og hans mentor Ken Bates som helter. Uansett hva som er skjedd tidligere med vår stolte klubb, de to må ta hovedansvaret for at Leeds er lavere i ligasystemet enn noensinne.
 

haak-d

Re: Support Wise
« Svar #236 på: August 30, 2007, 23:56:29 »
Wise manager of month!!
Vet veldig mange er skeptiske til Wise, men det han har klart til nå i denne sesongen er jo over all forventning!!
Håper denne trenden fortsetter og at Wise kan være mannen til å lede oss vekk fra League One og et skritt nærmere PL  :)
Grattis Wise!
 

veteranen

  • Gjest
Re: Support Wise
« Svar #237 på: August 31, 2007, 00:13:01 »
quote:
Originally posted by janove

En liten replikk til bla. JonR.

Etter mange turer til Leeds, ikke bare i forbindelse med fotball, har jeg fått en masse venner og bekjentskaper.
Det er mange dører som har blitt åpnet for meg. Har møtt bla sponsorer, pundits og speidere. Ikke bare slik at vi tilfeldigvis var på samme sted til samme tid. Har truffet de til lunch, middag, bursdagsselskap, grillfester og faktisk juleselskap.
Jeg er faktisk stolt av å stå på julekortlista til mange personer.
Når jeg i mitt tidligere innlegg kommer med opplysninger om forholdene i klubben, baseres disse på opplysninger fra personer, som er dypt innvolvert i Leeds United.
Du kan prøve å få en Sky sports pundit på tomannshånd og spørre hva fotballmiljøet mener om Blackwell.
Hadde noen fortalt meg for mange år siden, hva jeg skulle oppleve her borte i Leeds, ville jeg ikke trodd det var mulig.
Det sier seg selv at mine kilder forblir anonyme.
Helt greit å sitte på gutterommet å synse, men ikke fremstill dette som sannheter!
Vet ikke om dette har vært nevnt tidligere, men hva kunne skjedd med Elland Road og Torp Arch dersom disse ble med inn i administrasjonen? Kanskje Bates har gjort noe fornuftig!
Som en konsekvens av min interesse for Leeds United, har jeg valgt å bosette meg i Leeds. Her trives jeg blant venner og prøver å leve et så normalt liv som mulig.



Det var da voldsomt så stort behov du har for å skrive om ting du ikke vil diskutere. Men samtidig kan jeg forstå din diskusjonsvegring, for det du kommer med her er jo stort sett ikke annet enn selvforherligende kontaktsnobberi og intetsigende skvalder.

La oss ta en av de personene du ikke vil diskutere, men som du ikke kan dy deg for å slenge dritt om: Kevin Blackwell. Jeg var ikke noen stor Blackwell-fan. Det var riktig å avskjedige ham, og jeg skrev mange innlegg om det jeg mente var hans svakheter, som jeg igjen mente ville føre til hans fall.

Men det er en himmelvid forskjell på å være kritisk til deler av en managers evner/arbeid, og å påstå at fyren er den største katastrofen i klubbens historie!

Sannheten er at Blackwell gjorde veldig mye bra i Leeds. Her tenker jeg spesielt på hans første sesong som manager. Det utganspunktet han hadde sommeren 2004, var ekstremt vanskelig. Det samme var arbeidsforholdene han hadde i mesteparten av sesongen. En normal "prosedyre" hadde vært at vi hadde rykket rett ned den første sesongen i the championship - og det kunne blitt en virkelig katastrofe for klubben! Men vi var langt fra et nedrykk, og det skal Blackwell og hans utvalgte medarbeidere ha hovedæren for.

En annen ting juniorarbeidet i klubben. Det er tydeligvis blitt jobbet godt blant ungdommen iløpet av de siste årene. Mesteparten av den jobben ble gjort da Blackwell var manager. Bør vi ikke da gi Blackwell noe av æren for dette? For evnen til å ansette de rette medarbeiderene i de riktige posisjonene, er en ikke uviktig del av managerjobben.

Det er ikke min mening og ønske å starte en ny Blackwell-diskusjon her inne. Egentlig føles det litt absurd at det er jeg, som var kritisk til mye av det han gjorde, som må forsvare ham. Men jeg føler at det er på sin plass å ta til motmæle mot de totalt unyanserte synspunktene som du legger for dagen. At du på toppen av det hele insinuerer at du sitter på sannheten, mens vi andre "synser fra gutterommet", får meg i beste fall til å trekke på smilebåndet og riste oppgitt på hodet.

At du, med din ekstreme svart-hvitt tenking, mener at Wise er en intelligent mann, forbauser meg ikke. Men din vurdering av Wise får ikke meg til å forandre mening. Jeg tar det heller som en bekreftelse på at min "diagnose" av vår manager var "spot on" i utgangspunktet!
 
Hvor ble det forresten av den sjokkerende informasjonen som du fikk av dine høyt plasserte venner/kilder om Gary Kelly, som du dengang ikke kunne fortelle til oss på "gutterommet", men som etterhvert vil gi oss en forklaring på hvorfor han ikke fikk spille mer for Leeds? Var det kanskje, når alt kom til alt, ikke annet enn kakling, sladder og skvalder?

Jon R

Re: Support Wise
« Svar #238 på: August 31, 2007, 00:14:19 »
quote:
Originally posted by Budda

quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by janove

Hvor lenge var Bates i forhandlinger om kjøp av Leeds United da?
ER og TA vil komme på de rette hender etterhvert, via flere kronglete omveier.



Hm. Her aner jeg en udetonert bombe. Du mer enn antyder at Bates var direkte innvolvert i salget av Elland Road/ T.A før han kjøpte seg inn i klubben, og at dette var en del av en kalkluert ( "fornuftig") plan som skulle ende med administrasjon. Deretter skal Bates ( via kronglete omveier) kjøpe Elland Road og T.A tilbake til klubben ( "de rette hender"). Dette er hva vennene dine har fortalt deg.
Bør vi ikke bli litt urolige nå?  



Jon R.






Hehe, høres ut som et sannsynlig hendelsesforløp [:)] Alltid like underholdende med konspirasjonsteorier



Dette var ikke ment som en spøk eller konspirasjonsteori, budda. Jeg prøver rett og slett å fortolke/ forstå hva janove prøver å fortelle oss noviser om Bates og hans rolle rundt salget av Elland Road. Slik inside info burde være av interesse for de fleste her inne.

Jon R.
« Siste redigering: August 31, 2007, 00:39:30 av Jon R »
Jon R.

Dennis

Re: Support Wise
« Svar #239 på: August 31, 2007, 01:44:28 »
Jeg er - ikke overraskende? [:)] - enig med de gamle traverne veteranen og Jon R. her. Syns posten din janove, er nedlatende mot oss andre; vi som kanskje ikke er så heldige at vi sitter på såkalt innside-informasjon. Ã… poste og påpeke at det vi andre diskuterer, kun er "synsing fra gutterommet" blir jo ikke annet enn at du hever haken og setter deg over oss.

Og når du, som vettis påpeker, kommer med påstanden at det er sjokkerende ting som kommer til å skje, som faktisk aldri blir noe av, blir det ikke annet for meg enn nettopp det du så freidig kaller synsing fra gutterommet.

Dersom du faktisk skulle ha mange venner i miljøet og såkalt innside-informasjon, så er du svært heldig. Jeg har ingen grunn til å kalle deg en løgner, så det gjør jeg ikke, men å legge ut om saker og ting som du ikke kan legge til grunn for, klarer jeg ikke ta som sannhet, når du sier det på måten du gjør. Hadde jeg vært deg og hatt informasjon som du ikke kan kildehengi, ville jeg heller holdt det for meg selv frem til det eventuelt kom frem i dagens lys, fremfor å kalle alle oss andre kunnskapsløse.

Det er vel forresten ingen av oss på forumet her som er dumme nok til å tro at vi vet hele sannheten rundt verken Blackwell, Bates eller ER og TA-salg\kjøp og det er vel ingen av oss som har påstått det?
« Siste redigering: August 31, 2007, 01:47:59 av Mr Kaizer »
Marching on together!