Skrevet av Emne: KAMP: vs WALSALL 18/8  (Lest 114947 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

kjelvi

KAMP: vs WALSALL 18/8
« på: August 11, 2009, 21:09:29 »


Seriekamp mot WALSALL på Bescot Stadium tirsdag 18. august, kl. 20.45


Seriekamper 2008-09:
* Hjemme 27/10 ble seier 3-0: http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=11239.0
* Borte 31/1 ble tap 0-1: http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=11720.0

Overall Record: 14 8-5-1  28-7
- Home; 6-1-0 18-3
- Away; 2-4-1 10-5


http://www.saddlers.co.uk/page/Home/
http://en.wikipedia.org/wiki/Walsall_F.C.

kjelvi

Sv: KAMP: vs WALSALL 18/8
« Svar #1 på: August 15, 2009, 21:10:08 »
Kamp 15/8:

Walsall - Southend 2-2 (1-0)
W: Steve Jones 11, Sam Parkin pen 90
SU: Lee Barnard 66, Dougie Freedman 80

TEAM 
1. Clayton Ince, 6. Darryl Westlake, 5. Mark Hughes, 6. Emmanuele Smith,  19. Jamie Vincent,  18. Peter Till  (83), 8. Dwayne Mattis, 20. Matthew Richards, 7. Steve Jones  (75), 9. Sam Parkin, 10. Troy Deeney     

SUBS. 1. Rene Gilmartin  (GK), 4. Stephen Roberts, 11. Alex Nicholls  (83), 12. Mark Bradley, 14. Richard Taundry  (75), 15. Josh O'Keefe, 3. Netan Sansara 

 
 
SADDLERS STAR SEALS LAST-GASP POINT
A stoppage time penalty from Sam Parkin salvaged a 2-2 for 10-man Walsall against Southend at the Banks's Stadium on Saturday.
Parkin earned the spot kick himself when he was brought down by Simon Francis just inside the box after the fourth official had signalled four minutes of added time.
The Saddlers had taken a 12th-minute lead when 18-year-old defender Darryl Westlake, making his league debut, delivered a free-kick which Troy Deeney flicked on for Steve Jones to score with a stooping header.
Southend were not causing too many problems for the home defence until Dwayne Mattis was sent off for a second bookable offence after an hour, and then the Shrimpers began to pile on the pressure and a howler by home keeper Clayton Ince handed them the equaliser in the 66th minute.
The Trinidad and Tobago international threw a sloppy ball out straight to the opposition and Lee Barnard was left with a simple goal.
Southend seemed to be heading for victory when substitute Dougie Freedman headed in a cross from Franck Moussa with ten minutes remaining, but Walsall grabbed a point with their late leveller.


ArneS

Sv: KAMP: vs WALSALL 18/8
« Svar #2 på: August 16, 2009, 14:15:31 »
Walsall TRIVIA

Walsall er i praksis en del av Greater Birmingham, på samme måte som naboen Wolverhampton.  Det bor drøye 170.000 i byen, som vokste opp med ulik industri, mest kjent for salmakere og produksjon av kjetting.
Dialekten kalles Yam-Yam.
Byen ble kåret til den byen i UK som innbyggerne var minst tilfreds med.

Byens landemerke er høyden Barr Beacon på 227 moh.  Man må visstnok østover på denne lengdegraden helt til Uralfjellene før man treffer et høyere punkt.

Kjente personer som bor eller har bodd i Walsall er bl.a Boy George, Rob Halford (Judas Priest) og Noddy Holder (Slade).


Walsall FC ble stiftet i 1888, og er eneste Brum-klubb i League One.  Klubben har stort sett vært å finne i nivå 3, med noen gjesteopptredener opp og ned.  Klengenavnet Saddlers viser til salmakertradisjonene i byen.
Bescot Stadium er fra 1990, og ligger like ved M6, 175 km fra Leeds.  Stadion tar 11.300 tilskuere, med rekord mot Rotherham på 11.049 fra 2004.

Klubben har fått noen kjente spillere gjennom sitt akademi, og den desidert mest kjente er selveste Sniffer - Allan Clarke.   
Også Michael Ricketts og Matty Fryatt har gått gradene i Walsall.

Dagens kaptein Rhys Weston fikk 12 minutters spilletid på 1 sesong i Viking i 2006.
Mer Viking:   Mads Timm scoret første mål ever på nye Viking Stadion i 2004 mens han var på lån.  Timm var på lån til Walsall i 9 kamper i 2006.
Også HamKam keeper Ivar Rønningen har vært på lån i Walsall, men fikk ingen kamper i 1999.
Den 17. mann

sveifors

Sv: KAMP: vs WALSALL 18/8
« Svar #3 på: August 17, 2009, 14:00:26 »
Fra saddlers hjemmeside:


Walsall vs Leeds United

Neil @ 12:34 pm Monday 17 August 2009

Is it too much to hope that Leeds fans will have learned some humility for what is now their third successive season at this level? Let’s hope so, as their silly posturing has been one of the least attractive parts of the last two years. Some of the pressure may well be off their fans, however, as certain elements amongst the newly relegated (notably Southampton) have proved to be equally obnoxious.

Walsall will be concentrating on their own problems, however. Three games, including one Cup tie, and two sendings off does not bode well. Both Rhys Weston and Dwayne Mattis are experienced enough not to have picked up a second yellow given the circumstances, Mattis especially, as the tackle was even in the opponents half of the pitch. Hutchings needs to address the outbreak of indiscipline before it gets to be a major problem. We are likely to miss Mattis tomorrow, as he was onr of the stars of last years win over Leeds.

The Manager’s main selection dilemma will be whether to bring back Weston, following his suspension, or leave in the impressive youngster Westlake, and who to bring in for Mattis. I think experience may well win out for this one and Weston will return, while Taundry’s ability in the tackle is likely to see him start ahead of Bradley or O’Keefe.

That would leave us with:

Ince, Weston, Smith, Hughes, Vincent, Till, Taundry, Richards, Jones, Parkin, Deeney.

What of the opposition?

Leeds fell disappointingly at the penultimate hurdle losing in the League One play-off semi-final after a campaign in which they were one of the favourites to make the top two. They started the season having lost the previous year’s play-off final and under Gary McAllister started reasonably well. However, by December they were knocked out of the FA Cup by non-league Histon and suffered five defeats on the bounce which cost McAllister his job and left Simon Grayson with the proverbial mountain to climb. He almost made it but despite his excellent efforts the season was a failure for the club.

They have kept very much the same squad as last season, with only Delph and Jonathan Douglas departing.

Dangermen?

The dangerous Beckford and Becchio have scored all three of their League goals this season and, if they should fail, they have plenty of firepower with their League Cup goalscorer, the 6 feet 5 inch Enoch Showumni.

Predictions?

I’m one of those who think we played well on Saturday prior to the sending off, in that Southend didn’t present any real threat. However, with a weakened midfield, I think we’ll do very well to preserve our undefeated home record against Leeds since their last relegation.
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

sveifors

Sv: KAMP: vs WALSALL 18/8
« Svar #4 på: August 17, 2009, 14:04:45 »
Denne blir ikke enkel.

Walsall har en skremmende hjemmestatistikk. Vi tapte her i Januar.
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

GeirO

Sv: KAMP: vs WALSALL 18/8
« Svar #5 på: August 17, 2009, 16:31:06 »
Vanskeligste hittil. Vi har ikke imponert spillemessig eller scoringsmessig hittil (4 mål på tre svært dårlige lag). Spent på utfallet her.....
MOT

bwirum

Sv: KAMP: vs WALSALL 18/8
« Svar #6 på: August 17, 2009, 16:56:59 »
Det er nå vi faktisk kan få en liten pekepinn på hvor vi står i ligaen. Veldig spennende oppgjør i vente.
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

LeedsUnited

  • Gjest
Sv: KAMP: vs WALSALL 18/8
« Svar #7 på: August 17, 2009, 17:41:04 »
Gleder meg til denne kampen.  Håper oppturen fortsetter og at vi kan ta et poeng eller tre.  Som en annen skriver så har vi ikke vunnet overbevisende, men vi har i alle fall vunnet noe som er det viktigste.  Og dette er vel ikke rette kamp til å ønske oss et målkallas.  Men man vet jo aldri :)

baste

Sv: KAMP: vs WALSALL 18/8
« Svar #8 på: August 17, 2009, 17:48:24 »
Ser og fram til kampen, ser faktisk fram til ALLE kamper i år. Dette ender bra for Leeds. Etter Grayson tok over, har vi vært ett mye mere stabilt lag. Blir ikke 16 tap denne sesongen nei !

Crazyleeds

Sv: KAMP: vs WALSALL 18/8
« Svar #9 på: August 17, 2009, 18:00:34 »
Greit nok at vi ikke har overbevisst hittil i sesongen, men jeg synes man også skal ta med 3 viktige faktorer her:


1. Vi er fortsatt i starten av sesongen ( Ja det gjelder dem andre også) men spillet vårt vil bedre seg når spillerne kommer i form osv..

2. Vi mistet en sentral spiller i Delph, og Doyle trenger litt tid til å tilpasse seg

3. Vi har møtt lag som har ligget lavt, og som gjør det vanskelig å spille mot...


Jeg synes vi ikke skal klage jeg når vi har 3 seire av 3 mulige, for min del kan vi godt vinne 1-0 resten av kampene bare vi vinner! :)


Walsall blir ingen enkel kamp, men nå har vi hvertfall selvtillit i troppen, og det er jo positivt!

Tipper 1-2 etter scoring av becks, snodgrass! ;)


Lykke til folkens!! MOT!!!

auren

Sv: KAMP: vs WALSALL 18/8
« Svar #10 på: August 17, 2009, 18:02:55 »
Det er nå vi faktisk kan få en liten pekepinn på hvor vi står i ligaen. Veldig spennende oppgjør i vente.

Jeg føler denne påstanden kommer for hver kamp vi spiller :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: KAMP: vs WALSALL 18/8
« Svar #11 på: August 17, 2009, 18:04:16 »
På forhånd skal jeg være nøgd med 1 poeng i denne kampen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

TK20

Sv: KAMP: vs WALSALL 18/8
« Svar #12 på: August 17, 2009, 18:53:48 »
På forhånd skal jeg være nøgd med 1 poeng i denne kampen.

auren

Are you kidding me, 1 poeng hadde vært knall mener nå jeg. Tipper en sen 2-1 seier til de etter at vi har tatt ledelsen ved Snodgrass i det 46 minutt (ikke ett minutt på overtid, men 1 minutt ut i første omgang).

Regner med det samme laget som sist, eller?
« Siste redigering: August 17, 2009, 18:56:15 av JohnnyDouglas »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28934
  • Total likes: 2647
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP: vs WALSALL 18/8
« Svar #13 på: August 17, 2009, 18:59:09 »
På forhånd skal jeg være nøgd med 1 poeng i denne kampen.

auren

Are you kidding me, 1 poeng hadde vært knall mener nå jeg.

Tuller'ere eller...

Jeg hadde vært fornøyd med ett poeng i denna kampen. :)


Det er mange måter å si det samme på :)

Nej, uavgjort borte er isolert sett greit, men det hadde vært stas med nok en trepoenger borte.

Hjemme har vi virkelig vært solide lenge, ikke tapt siden x'te i x'te og greier, mens borte har vi ikke levert på samme måte.

Måtte the winning steam keep going :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

pale

Sv: KAMP: vs WALSALL 18/8
« Svar #14 på: August 17, 2009, 19:01:11 »
Er spent på laget.
Geyson sa at det var en del slitne spillere etter tre kamper på ei uke.
Regner med at det blir noen utskiftninger i morgen.

Tipper vi får se Robbo fra start, han trenger å spilles i form og nå er en fin mulighet til det.
I tillegg tipper jeg på Prutton inn for Howson eller Doyle og at Grella får sjansen sammen med Beckford.
Det er viktig å holde flere enn 11 spillere varme og Grayson har sagt at alle skal få sjansen i løpet av sesongen.

Hvordan er det med Parker? Hvis han ikke spiller, hadde det vært morsomt med White fra start. Samtidig kan det ikke skiftes for mange om gangen, det er viktig med kontinuitetsbærerne som har skaffet tre seire av tre mulige.


Stoler på at Grayson vet hva han gjør og tipper tre skifter fra start.

Mulig 11:
                           Higgs
Crowe      Kisnorbo    Rui       White
Snoddy      Doyle/Howson    Prutton   Robbo
              Beckford     Grella

TK20

Sv: KAMP: vs WALSALL 18/8
« Svar #15 på: August 17, 2009, 19:22:07 »
På forhånd skal jeg være nøgd med 1 poeng i denne kampen.

auren

Are you kidding me, 1 poeng hadde vært knall mener nå jeg.

Tuller'ere eller...

Jeg hadde vært fornøyd med ett poeng i denna kampen. :)


Det er mange måter å si det samme på :)

Nej, uavgjort borte er isolert sett greit, men det hadde vært stas med nok en trepoenger borte.

Hjemme har vi virkelig vært solide lenge, ikke tapt siden x'te i x'te og greier, mens borte har vi ikke levert på samme måte.

Måtte the winning steam keep going :)

Neinei, han sa "jeg er egentlig fornøyd", litt sånn: "jeg forventer seier, men er også litt fornøyd med ett poeng da jeg ser at denne kampen kanskje kan bli vanskelig".

Jeg sa sånn "shit, denna kampen er vanskelig, vi bør være kjempefornøyd med ett poeng her".

Skjønner? ;D

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28934
  • Total likes: 2647
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP: vs WALSALL 18/8
« Svar #16 på: August 17, 2009, 19:34:24 »

Neinei, han sa "jeg er egentlig fornøyd", litt sånn: "jeg forventer seier, men er også litt fornøyd med ett poeng da jeg ser at denne kampen kanskje kan bli vanskelig".

Jeg sa sånn "shit, denna kampen er vanskelig, vi bør være kjempefornøyd med ett poeng her".

Skjønner? ;D

Heyheyhey...
Her tar vi og henger oss opp i enkeltsetninger, klipper litt, og setter det sammen slik av vi kan arrestere folk litt. Skjønner'u ingenting du eller?  ;D :D

Asbjørn, som prøver å vrii det til :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Geiremann

Sv: KAMP: vs WALSALL 18/8
« Svar #17 på: August 17, 2009, 22:44:12 »
Kutt snikk-snakk   :P
Vi vinner 1-0!

"...and Beckford has done it again"
Member of "The Peterborough eight".

Rudi G.

  • Gjest
Sv: KAMP: vs WALSALL 18/8
« Svar #18 på: August 17, 2009, 22:50:57 »
Jeg er sikker i min sak. Denne vinner vi lett.

Jeg har troen!

Tom S

Sv: KAMP: vs WALSALL 18/8
« Svar #19 på: August 17, 2009, 22:52:16 »
Dette er ein vrien bortekamp og eg vil vere nøgd med 1p.
COME ON LEEDS !!

TK20

Sv: KAMP: vs WALSALL 18/8
« Svar #20 på: August 17, 2009, 23:17:52 »
Dette er ein vrien bortekamp og eg vil vere nøgd med 1p.

What?! Are you insane? Ett poeng er jo helt rått bra... :)

auren

Sv: KAMP: vs WALSALL 18/8
« Svar #21 på: August 17, 2009, 23:35:08 »
Dette er ein vrien bortekamp og eg vil vere nøgd med 1p.

What?! Are you insane? Ett poeng er jo helt rått bra... :)

Hva er det du har spist i dag Johnny?? ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

h.b

  • Gjest
Sv: KAMP: vs WALSALL 18/8
« Svar #22 på: August 17, 2009, 23:37:31 »
Tro hva dere vil. Men jeg gleder meg til kampen imorgen. Tror faktisk på en seier

TK20

Sv: KAMP: vs WALSALL 18/8
« Svar #23 på: August 18, 2009, 00:05:37 »
Dette er ein vrien bortekamp og eg vil vere nøgd med 1p.

What?! Are you insane? Ett poeng er jo helt rått bra... :)

Hva er det du har spist i dag Johnny?? ;)

auren

Pølser til middag. Ka-chiiing (1-0 til JD) :D

sportcarl1

Sv: KAMP: vs WALSALL 18/8
« Svar #24 på: August 18, 2009, 00:23:00 »
Er spent på laget.
Geyson sa at det var en del slitne spillere etter tre kamper på ei uke.
Regner med at det blir noen utskiftninger i morgen.

Tipper vi får se Robbo fra start, han trenger å spilles i form og nå er en fin mulighet til det.
I tillegg tipper jeg på Prutton inn for Howson eller Doyle og at Grella får sjansen sammen med Beckford.
Det er viktig å holde flere enn 11 spillere varme og Grayson har sagt at alle skal få sjansen i løpet av sesongen.

Hvordan er det med Parker? Hvis han ikke spiller, hadde det vært morsomt med White fra start. Samtidig kan det ikke skiftes for mange om gangen, det er viktig med kontinuitetsbærerne som har skaffet tre seire av tre mulige.


Stoler på at Grayson vet hva han gjør og tipper tre skifter fra start.

Mulig 11:
                           Higgs
Crowe      Kisnorbo    Rui       White
Snoddy      Doyle/Howson    Prutton   Robbo
              Beckford     Grella



Väljer Bechio framför Grella 7 dagar i veckan, I mina ögon är bechio 1 av 4-5 spelare som är givna i laget
 

Tom S

Sv: KAMP: vs WALSALL 18/8
« Svar #25 på: August 18, 2009, 07:45:30 »
Tro hva dere vil. Men jeg gleder meg til kampen imorgen. Tror faktisk på en seier

Det skulle vel berre mangle.
COME ON LEEDS !!

sveifors

Sv: KAMP: vs WALSALL 18/8
« Svar #26 på: August 18, 2009, 10:05:51 »
Jeg sier det igjen Wallsall hjemme er vanskelige å slå, god hjemmestatistikk, vi tapte 1-0 i januar 2009

Leeds sin bortestatistikk i L1 er elendig, faktisk vant vi bare 9 kamper borte ifjor.

Dette er den første "skikkelige " bortetest.

Håper på poeng, Clean sheet og kanskje seier, men er nervøs og litt pessimist.

Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

SirOlsen

Sv: KAMP: vs WALSALL 18/8
« Svar #27 på: August 18, 2009, 10:09:14 »
Nei, dette må som alt annet hvor Leeds er involvert i bli storseier

(involvert i denne sesongen og alle fremtidige  ;D vår tid med motgang er ferdige tipper jeg!)

 ;D
-SirOlsen-

Rudi G.

  • Gjest
Sv: KAMP: vs WALSALL 18/8
« Svar #28 på: August 18, 2009, 10:38:28 »
Tro hva dere vil. Men jeg gleder meg til kampen imorgen. Tror faktisk på en seier

Hmm. Taktikk bytte h.b? Skeptisk! Virker det, får du fortsette med det :)

Eriksen55

Sv: KAMP: vs WALSALL 18/8
« Svar #29 på: August 18, 2009, 10:45:36 »
Tro hva dere vil. Men jeg gleder meg til kampen imorgen. Tror faktisk på en seier

Var det ikke en deilig følelse å kjenne posiviteten i kroppen HB  ;D